Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2009-04-25, 05:40
Autor Wiadomo¶æ
DrCruel
Wys³any: 2006-09-12, 12:33   Baza metaliczna- u³o¿enie i struktura ziarna
0
UP DOWN


Posty: 418
Autor Wiadomo¶æ

mario



Do³±czy³: 29 Lis 2005
Posty: 20



Wys³any: 07 Sty 2006 11:41 pm Temat postu: metalic - struktura bazy, u³o¿enie aluminium/brokatu

--------------------------------------------------------------------------------

Witajcie.
Kolejny problem do przewalczenia mam (jak siê samemu uczy to te¿ drogo kosztuje ).
Mianowicie zamawiam sobie farbkê w mieszalni. Przychodzi do malowania. K³adê bazê 3-4razy i bezbarwny 2razy. Odstêpy 10-20min. temp.20stopni.
Domy¶lam siê, ¿e to nie wina mieszalni.
No i tak kolor nie jest idealny oraz ziarno nie mieni siê tak jak bym chcia³. Wychodzi md³o.
Co jest grane?
Foto - z lewej ten z³y, z prawej po¿±dany.
http://img285.imageshack....p10110362wq.jpg
http://img285.imageshack....p10110372ju.jpg


Ostatnio zmieniony przez mario dnia 08 Sty 2006 12:32 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz



Autor Wiadomo¶æ

grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 124



Wys³any: 08 Sty 2006 12:05 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Jakiej barwy masz lakier bezbawny:) (g³upio brzmi) bo s± ró¿ne odcienie jak np.¿ó³ty taki md³y itp.Czêsto inny odcieñ klaru zmienia ca³kowicie barwê i przygasza brokat.



Autor Wiadomo¶æ

mario



Do³±czy³: 29 Lis 2005
Posty: 20



Wys³any: 08 Sty 2006 12:34 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

grzesiek3210 napisa³:
Jakiej barwy masz lakier bezbawny:) (g³upio brzmi) bo s± ró¿ne odcienie jak np.¿ó³ty taki md³y itp.Czêsto inny odcieñ klaru zmienia ca³kowicie barwê i przygasza brokat.


Jak rozrabiam to jest czy¶ciutki (bezbarwny). Próbowa³em na markowym DuPoint - wiêc powinien byæ ok



Autor Wiadomo¶æ

fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 285
Sk±d: otwock


Wys³any: 09 Sty 2006 02:10 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Witam,dla mnie jako kolorysty sprawa jest prosta:
1.strona lewa kolor jest czerwony i z drobnym ziarnem
2.strona prawa kolor jest zielony i ze ¶rednim ziarnem
To sa dwa kolory i nawet zalecane wszystkim przeze mnie CIENIOWANIE nic tu nie pomo¿e.To jest za du¿a ró¿nica ¿eby przerabiaæ kolor, o ile czerwieñ usuwa siê zieleni± to z ziarnem jest o wiele trudniejsza sprawa poniewa¿ ziarno odpowiada za jasno¶æ/ciemno¶æ i tak np:
-drobne ziarno jest ciemne na wprost i jasne pod k±tem
-¶rednie ¿iarno jest jasne na wprost i pod k±tem
Kolorek trzeba zmieszaæ jeszcze raz i na miejscu w mieszalni "na listwê" przy³o¿yæ do elementu i porównaæ.Odradzam malowanie "na kant"!!!!!!Metaliki i per³y s± wra¿liwe na róznice ci¶nienia i wilgotno¶æ,st±d bior± siê pó¼niej ró¿nice w odcieniach.
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.



Autor Wiadomo¶æ

grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 124



Wys³any: 10 Sty 2006 12:03 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

mi na pierwszy rzut oka tez wydawa³o siê ¿e kolor jest ca³kiem inny ale Mario mówi³ ¿e to nie wina mieszalni.Zrozumia³em ¿e to ta baza to ma byæ pewniak.Ale te¿ mi nie pasuje.Nie jestem kolorysta i nie odpowiema tak dok³adnie jak fifka:) ale ziarno i odcieñ jest ca³kowicie ró¿ne.



Autor Wiadomo¶æ

mario



Do³±czy³: 29 Lis 2005
Posty: 20



Wys³any: 10 Sty 2006 12:28 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Nie napisa³em, ¿e mieszalnia zrobi³a kolor ok. Za³o¿y³em, ¿e to moja wina.
Na zdjeciu wysz³o rzeczywi¶cie jako¶ czerwono, generalnie jeden i drugi zielony (oczywi¶cie ten z lewej nie do koñca), "tylko" ziarno jak widaæ (inne).

My¶licie, ¿e to wina mieszalni.
Jak wymusiæ na mieszalni poprawn± pracê?
Jak siê zabezpieczyæ przed takimi kwiatkami?

To komputerowe dobieranie to tylko gotowa receptura z kompa
(najbli¿sza kolorowi) i nic wiecej - reszta okiem?
Nie ma spektrofotometrów, dobierania i obliczania przez kompa w zale¿no¶ci od dysponowanych sk³adników, zczytywania barwy pod³o¿a, porównania do wzorca, malowania próbnego i jeszcze raz porównania do wzorca - ewentualnie receptura koryguj±ca je¶li ró¿nica.
Zaczynam malowanko wiêc zacz±³em od markowych lakierów aby wyrobiæ siê. Ale staram uczyæ siê na b³êdach i nie powielaæ ich.
Nie mogê powiedzieæ, ¿e robiê tip top ale my¶la³em, ¿e to moja wina.



Autor Wiadomo¶æ

fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 285
Sk±d: otwock


Wys³any: 10 Sty 2006 10:23 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Trochê trudno pisaæ na siebie,ale mo¿e mi siê to jako¶ uda
Odpowiedzialno¶æ rzeczywi¶cie spada w tym przypadku na mieszalniê,bo wystarczy³o otworzyæ puszkê po zmieszaniu i sprawdziæ co wysz³o.Do¶wiadczony kolorysta wie,które kolory "wchodz±", a które nie"wchodz±" i co z tym fantem zrobiæ.Tak naprawdê to niema idealnego systemu kolorystycznego, NAJWA¯NIEJSZE JEST LUDZKIE OKO, to najdoskonalszy przyrz±d kolorystyczny,mia³em u siebie w mieszalni spektrofotometr i w przypadku lakierów UNI(bez metalu}dzia³a³ nawet nie¿le, to w przypadku metali i pere³ to by³o nieporozumienie,poniewa¿ spektrofotometr nie rozró¿nia wielko¶ci ziarna.Sk³ad recepturowy lakieru opracowywany jest przez sztab ekspertów i te receptury s± 4y razy w roku aktualizowane ³±cznie z próbkami, które w przypadku DuPonta czy RMa s± NATRYSKIWANE.Nawet IVAT ma natryskiwane próbki. Czêstym b³êdem jest przynoszenie do mieszalni klapki wlewu bez sprawdzenia czy pasuje ona do elementów naprawianych :?Kuku jest wtedy gdy,przód ró¿ni siê od ty³u Kiedy¶ wycieniowa³em Sierrê i kolesie w mieszalni mieli dylemat:co robi± dwie czerwienie na jednych drzwiach?Dawno przesta³em malowaæ próbki,bo lakiernicy i tak robi± po swojemu i kolor, który pasuje wychodzi za jasny lub za ciemny, bo o cieniowaniu nawet s³uchaæ nie chc±,ale ta ilo¶æ farbki co wpadnie na papier to wystarczy do ³adnego wycieniowania hmm moim skromnym zdaniem to lenistwo To bardzo dobrze ¿e Pytasz o swoje b³edy,ja jestem samoukiem i do wszystkiego dochodzi³em metod± pytañ ,podpatrywañ i prób,nadal siê uczê ,nie wolno zatrzymaæ siê na jakim¶ etapie,bo lakiernictwo siê rozwija w coraz szybszym tempie.
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.



Autor Wiadomo¶æ

grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 124



Wys³any: 10 Sty 2006 02:08 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Podpisujê siê rêkami i nogami pod s³owami FIFKI. My¶le ¿e spróbuj nastêpnym razem w innej mieszalni.Ja zaczyna³em na Debeerze i czasami do niego powracam g³ównie prcujê na Stndoxie(I debeer i Stndox biorê w tej samej mieszalni...od 2miesiêcy biorê te¿ z Spectrala).Ale np. mia³em Audi B4 w zielonej pere³ce(taki popularny kolor) to bra³em z innej mieszalni,z PPG.

Z debeera by³em zadowolony bo jak robi³em ciê¿arówkê w 2001r w kolorach ciemny br±z (wpadaj±cy w granat) + pomarañcz i kremowy bia³y.To z tych 3 pomarañcz tak wyszed³ ¿e móg³bym lakierowaæ do kantu, kremowy te¿ mog³ byæ a br±z z niewielk± wpy³k± wyszed³ nie¼le.Ostatnio robi³em ciê¿arkówkê bordowo zielnon± ze srebrnymi(baza) pasami ale ju¿ Standoxem.Zieleñ wysz³a perfekt,srebro te¿ a z bordowy lecia³em dobarwiaæ.Tak¿e du¿o zale¿y od kolorysty.Osobi¶cie jestem bardzo zadowolony ze wspó³pracy z t± mieszalni± i 99% lakierów biorê w³a¶nie u nich i ch³opak który tam pracuje naprawdê ma g³owê i chêci do tego aby wysz³o jak nale¿y.Ale tak jak wspomnia³em to do B4 za nic nie mogli¶my zrobiæ tej zieleni(albo by³a za niebieska albo za ciemna).W PPG uda³o siê z lekkim dobarwieniem(lepsz± recepturê pewnie mieli).

Tak¿e musisz sobie wypraktykowaæ kto najlepsze ma oko.



Autor Wiadomo¶æ

mario



Do³±czy³: 29 Lis 2005
Posty: 20



Wys³any: 10 Sty 2006 04:15 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

No w³a¶nie, ¿e te¿ zaczynam drogê w zg³ebianiu tego jak¿e ciekawego zawodu sam. Dlatego te¿ zawsze szukam na razie u siebie przyczyn.

Nie za bardzo mnie pocieszyli¶cie. W mojej mie¶cinie mam tylko do wyboru trzy mieszalnie.

Najgorsza jest ta strata czasu na sprawdzaniu mieszalni poprzez robienie u siebie próbek i korekty, które wraz nie daj± oczekiwanego efektu.

Ja nie malujê z wycieniowaniem nie dlatego, ¿e nie lubiê tylko dlatego, ¿e na nowych wozach jak mam np do pomalowania przedni b³otnik to musia³bym i maskê i drzwi i zderzak. I jak potem do sprzedania to kupuj±cy przyje¿d¿a z miernikiem i mówi niez³y by³ dzwon 4 elemeny malowane zamiast jednego. A to tylko b³otnik by³ zarysowany gwo¼dziem.
Spróbujê w drugiej mieszalni wobec tego. Tam raz bra³em i uda³o siê do kantu idealnie, ¿e nie da³o siê rozró¿niæ.
Pozdrawiam



Autor Wiadomo¶æ

grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 124



Wys³any: 10 Sty 2006 04:53 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Mario ja te¿ jestem samoukiem.Korzysta³em z porad kolegi z mieszalni oraz znajomego bardzo dobrego lakiernika.Je¿eli jest to przedni b³otnik to pomy¶l jak najczê¶ciej ogl±daj± auto szarzy ludzie....w 90% zwracaj± tylko uwagê na to czy pasuje z drzwiami:) Ju¿ to wypraktykowa³em:) jak tylni b³otnik to zwracaj± uwagê na tynie drzwi:) A z mieszalniami to u mnie te¿ nie jest za wiele ko³o 4.W tym ze tylko z jednej korzystam(raz w miesi±cu z tej drugiej czyli PPG).Nie traæ pieniêdzy na branie tych samych próbek i analizowanie.Ja obra³em schemat.Wybra³em sobie kolor srebrny metalic(gdy¿ nie jest to zbyt wdziêczny kolor do pracy) i pierwsza trafi³a mi siê Astra I kombi (lakier Debeer) wszed³ ³adnie ale nie za rewelacyjnie kryje,nawet bym powiedzia³ s³abo, po¼niej by³ chyba lanos równie¿ srebrny wzi±³em z PPG, krycie PERFEKT!! ale nie wiem czy wina by³a receptury; czy moja ¿e nie stosowa³em oryginalnego klaru PPG ale mój ulubiony klar IVAT; czy te¿ Pani która robi³a lakierek, ziarno by³o z bardzo wyraziste.Po polerce troszkê przygas³o ale z cieniowaniem musia³em wyj¶æ na 2 b³otniki i to jakie¶ 40cm (lakierowana by³a tylna klapa) ¿eby przej¶cie by³o delikatne.Pó¼niej by³a E30 do lakierowania prawy b³otnik ty³,klapa baga¿nika,tylnie drzwi i cieniowanie na przednich(jak to w BMW, ponios³o m³odego cz³owieka w zimie:).Lakier pad³ na Standoxa, krycie wporz±dku cena te¿ w miarê atrakcyjna.Wysz³o ³adnie(mo¿e kolor tak siê uda³ kolory¶cie albo ja wypracowa³em sobie wiêcej praktyki na srebrach:),piêknie siê wcieniowa³.Pozosta³e mieszalnie to 2 Standoxy(nie wiem czy ju¿ jeden nie pad³) ale nie mam do nich jako¶ przekonania.Podobno jest loteria, jak dobry ma dzieñ to mu siê uda a jak z³y to cenzura ¿e nawet dobarwianie nic nie pomo¿e Tak wypraktykowa³em sobie na srebrze.Zarówno Debeer jak i Standox by³ robiony przez tego samego kolorystê wiêc wybór pad³ w³a¶nie na t± mieszalnie.Znaczy to ¿e ch³opak ma pojêcie skoro z 2 ró¿nych mieszalników wszed³ elegancko jeden i drugi kolorek.Dodam ¿e ka¿dy kolor by³ robiony z numeru i dodatkowo dobarwiany do elementu.Czyli w du¿ej mierze wszystko zale¿a³o od tego jakie kolorysta ma oko.
PS.Ten sam go¶æ ma Spectrala ale nie opisywa³em go poniewa¿ jest to tylko akryl.



Autor Wiadomo¶æ

fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 285
Sk±d: otwock


Wys³any: 11 Sty 2006 11:03 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Grzesiek ma racjê,kolorysta musi na pierwszy rzut oka wiedzieæ o co chodzi.O ile do DuPont'a mam zaufanie i wiem ¿e 90% kolorków wychodzi OK,to z IVAT'em ju¿ nie jest tak s³odko np:robiê teraz Fiata 483A i zanim zmiesza³em 0,05gram zmieni³em ziarno z bardzo drobnego na ¶rednie i "z kija" porówna³em to co wysz³o.Wysz³o nie¼le ,wiêc dokrêci³em 0,25, wysz³o trochê za ciemne, wiêc trochê bardzo drobnego ziarenka i jest OK. To nie jest przerabianie koloru z czerwonego na zielony, tylko korekta granatowego.
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.



Autor Wiadomo¶æ

mario



Do³±czy³: 29 Lis 2005
Posty: 20



Wys³any: 11 Sty 2006 12:57 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Kurzcze martwicie minie troszkê tym cieniowaniem. Rozumiem teraz przyczynê tego zjawiska. Wychodzi, ¿e to konieczno¶æ w celu oszukania/wyrównania niedoróbek mieszalni.
Ja nie mam nic przeciwko cieniowaniu ale to zawsze jaka¶ strata czau i lakieru (choæ lakieru to minimalna lub ¿adna). Najgorsza strata na warto¶ci auta.
Przy starych wozach to ok - jako¶ mo¿na sobie pozwoliæ ale przy nowych do roku czasu robi siê problem je¶li maluje siê zamiast 1 elementu 3. Wiecie o co mi chodzi. Ale jak rozumiem nie ma rady albo zabawa albo cieniowanie.

Czyli uczê siê dalej.

Dziêki
Pozdrawiam



Autor Wiadomo¶æ

fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 285
Sk±d: otwock


Wys³any: 11 Sty 2006 03:36 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Nie zgadzam sie z Tob±.Nawet je¶li mieszalnia zrobi dobry kolor to jest jeszcze sporo przyczyn z³ego odcienia (nie koloru tylko odcienia) np: ró¿nice w ci¶nieniu ,w wilgotno¶ci powietrza(du¿a wilgotno¶æ-kolor ciemny,niska wilgotno¶æ-kolor jasny)w ilo¶ci i grubo¶ci warstw itp.Tylko cieniuj±c mo¿na unikn±æ problemów z kolorem i klientem.I jeszcze do tego zaoszczêdziæ mnóstwo BARDZO CENNEGO CZASU.Musisz zrozumieæ ¿e poprawka to NIEODWRACALNA STRATA CZASU,a czas to pieni±dz.Je¿eli chodzi o nowe auta,to pracuj±c w stacjach autoryzowanych wymalowa³em masê NOWYCH aut w³a¶nie je cieniujac,by nie by³o ¶ladów naprawy.To samo tyczy³o siê aut uszkodzonych w transporcie do dealera.Wyobra¿ sobie tak± sytuacjê:
Jaka¶ stacja obs³ugi(niekoniecznie autoryzowana) , wszyscy maluj± bez cieniowania,masa poprawek,reklamacji,przed kabin± t³ok jak cholera ,ludzie siê k³óc±,klienci s± w¶ciekli................................ to koszmarny sen ka¿dego lakiernika,a wprzypadku ma³ego warsztatu to utrata klientów grozi plajt± Ja siê o tym dawno przekona³em na w³asnym ty³ku i cieniujê wszystko co siê da.Auta nie wracaj± klienci s± zadowoleni .Dzia³a to tak dobrze ¿e nie potrzebujê szyldu Poczta pantoflowa gór± A swoj± drog± to chêtnie zobaczy³bym jak wysz³aby Ci "na kant" per³a z flopem(np fiat 510-z³otorudy-na seicento),albo srebrny(daewoo 92U) Nie wierzê w cuda dlatego staram siê wszystkich przekonywaæ do cieniowania.
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.



Autor Wiadomo¶æ

mario



Do³±czy³: 29 Lis 2005
Posty: 20



Wys³any: 11 Sty 2006 04:14 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Fifka masz ca³kowit± racjê.
Mam teraz do pomalowania corsê srebny metalic. Do malowania tylna klapa i przednia maska (klapa ruszona do³em przy zderzaku, maska przy grilu). B³otniki z przodu jak i z ty³u nie ruszone. Co proponujecie?

Czy mogê zawie¼c do dobrania koloru tylny spoiler plastikowy je¶li siê nie ró¿ni - nie mam co za bardzo.

Fifka tak tylko zapytam a mieszalnia nie mo¿e natrysn±æ próbki swojej roboty na blaszce (nawet mojej przygotowanej je¶li szkoda na te blaszki). Przecie¿ i tak chyba to gdzie¶ próbuje, ¿eby porównaæ po wyschniêciu wiêc robota ta sama By³o by po problemie. Biorê kolorek przy odbiorze porównujê. Potem je¶li u mnie wychodzi inaczej po malowaniu to wiadomo, ¿e nie mam co fikaæ.



Autor Wiadomo¶æ

fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 285
Sk±d: otwock


Wys³any: 11 Sty 2006 05:41 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Zderzaki s± w kolorze czy czarne?Spoiler mo¿e byæ , ró¿nica fabryczna miêdzy blch± a plastikiem polega na tym ¿e lakiery u¿ywane w fabryce s± inne ni¿ te naprawcze(te dla nas),którymi kooperant fabryki maluje zderzaki,lusterka czy klapki wlewu.Mieszalnia mo¿e natrysn±æ próbkê ,to dla nich gwarancja,jak Tobie wyjdzie co innego to masz problem.Jak ju¿ pisa³em,tomnie wystarcza spoj¿eæ "z kija".Kolor albo wchodzi albo nie,nigdy nie wgapiam siê godzinami w kolor bo tylko wzrok siê mêczy.Przy odrobinie wysi³ku mo¿na wycieniowaæ same klapy stosuj±c metodê malowania "w trójk±t".To znaczy ¿e malujesz od naro¿ników do ¶rodka maski/klapy tak by podstawa trójk±ta by³a miêdzy lampami a wierzcho³ek w stronê szyby.Brzegi przy b³otnikach s± (po wytarciu szmatk± antystatyczn±) czyste,maj± stary kolor i wszystko jest OK.
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.



Autor Wiadomo¶æ

mario



Do³±czy³: 29 Lis 2005
Posty: 20



Wys³any: 12 Sty 2006 10:39 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Zderzaki w kolorze. Wykrêcê klapkê wlewu jednak. Wiem, ze nie powinno siê tych plastików woziæ. Ale ta wyglada ok. Oby tak tylko wysz³o z mieszalni jak na klapce to by by³o super-nie do rozró¿nienia.



Autor Wiadomo¶æ

mirek 105



Do³±czy³: 11 Sty 2006
Posty: 8
Sk±d: ZACHÓD


Wys³any: 12 Sty 2006 09:25 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Mario spojler moze byc jesli jest podobny.Posteraj sie byc przy dobieraniu i wybierz probe tak by pasowalo ziarno i pod katem.Postaraj sie ocenic czy wyrobisz sie z cieniowaniem na tych maskach jesli nie to lakieruj sasiednie .ze srebrnym zartow nie ma i nie steraj sie dobrac na strzal pokrecisz cos przy nakladaniu i lezzysz bracie. moim zdaniem bez cieniowania nie masz szans



Autor Wiadomo¶æ

mirek 105



Do³±czy³: 11 Sty 2006
Posty: 8
Sk±d: ZACHÓD


Wys³any: 12 Sty 2006 09:27 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Mario spojler moze byc jesli jest podobny.Posteraj sie byc przy dobieraniu i wybierz probe tak by pasowalo ziarno i pod katem.Postaraj sie ocenic czy wyrobisz sie z cieniowaniem na tych maskach jesli nie to lakieruj sasiednie .ze srebrnym zartow nie ma i nie steraj sie dobrac na strzal pokrecisz cos przy nakladaniu i lezzysz bracie. moim zdaniem bez cieniowania nie masz szans



Autor Wiadomo¶æ

LAK SERWIS
Go¶æ







Wys³any: 19 Sty 2006 02:17 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Moi drodzy.
Kolorysta ma za zadanie dobraæ kolor.
Lakiernik ma zadanie pomalowaæ element.
S± to dwa ogniwa jednej ca³o¶ci, które musz± ze sob± wspó³graæ.
Inaczej ka¿dy kolorysta jest do BANI i ka¿dy lakiernik tak¿e.
Musicie wiedzieæ ¿e ten sam kolor ( baza metaliczna) natryskiwana ró¿nym ci¶nieniem daje inny odcieñ kolorystyczny.
U¿ycie innego rozcienczalnika do tej samej bazy daje inny odcieñ koloru.
Malowanie pistoletem pod ró¿nymi k±tami tym samym kolorem daje inny odcieñ.
Proszê zrobiæ nastêopuj±c± próbê.
Wlaæ do pistoletu bazê metaliczn± i natryskiwaæ j± na wcze¶niej pomalowany element t± sam± baz±
W trakcie aplikacji proszê zmieniaæ ci¶nienie i odleg³o¶æ.
Na koniec po odparowaniu proszê ca³o¶æ pomalowaæ lakierem bezbarwnym i wysuszyæ.
Zaobserwujecie ró¿ne kolory i ró¿ne odcienie tej samej farby.
POWODZENIA.



Autor Wiadomo¶æ

mario



Do³±czy³: 29 Lis 2005
Posty: 20



Wys³any: 23 Mar 2006 11:24 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

LAK SERWIS napisa³:
Moi drodzy.
Kolorysta ma za zadanie dobraæ kolor.
Lakiernik ma zadanie pomalowaæ element.
S± to dwa ogniwa jednej ca³o¶ci, które musz± ze sob± wspó³graæ.
Inaczej ka¿dy kolorysta jest do BANI i ka¿dy lakiernik tak¿e.
Musicie wiedzieæ ¿e ten sam kolor ( baza metaliczna) natryskiwana ró¿nym ci¶nieniem daje inny odcieñ kolorystyczny.
U¿ycie innego rozcienczalnika do tej samej bazy daje inny odcieñ koloru.
Malowanie pistoletem pod ró¿nymi k±tami tym samym kolorem daje inny odcieñ.
Proszê zrobiæ nastêopuj±c± próbê.
Wlaæ do pistoletu bazê metaliczn± i natryskiwaæ j± na wcze¶niej pomalowany element t± sam± baz±
W trakcie aplikacji proszê zmieniaæ ci¶nienie i odleg³o¶æ.
Na koniec po odparowaniu proszê ca³o¶æ pomalowaæ lakierem bezbarwnym i wysuszyæ.
Zaobserwujecie ró¿ne kolory i ró¿ne odcienie tej samej farby.
POWODZENIA.


Pozwoli³em sobie odswie¿yæ mój stary post.
Wszystko siê zgadza. "Kolorysta ma za zadanie dobraæ kolor.
Lakiernik ma zadanie pomalowaæ element.
S± to dwa ogniwa jednej ca³o¶ci, które musz± ze sob± wspó³graæ."
Tylko ja po raz enty powtwrzam je¶li kolorysta nawala to lakiernik niewiele pomo¿e bo porobi³em te próby sobie z tym ci¶nieniem i to s± niuanse (gdyby mi mieszalnia tylko takie niuanse robi³a by³bym w siódmym niebie) zauwa¿y³em (przynajmniej u mnie) jak mi mieszalnia wymiesza tak mi wyjdzie. I na nic moje manipulacje.
Wrócê do tej srebrnego auta co wcze¶niej o nim pisa³em. Zamówi³em lakierek. Nauczony do¶wiadczeniem tryskam próbkê (dzieñ do ty³u). Na drugi dzieñ porówujê i ze dwa oczka ciemniej zamiast srebrny metalic jaki¶ grafitowy.
Jadê korygowaæ. Wiozê orygina³ i natrysk próbny. Zauwa¿y³em, ¿e akurat ta baza na kiju niwiele siê ró¿ni ni¿ po pokryciu bezbarwnym. Wiêc mieszacz rozja¶nia i mi pokazuje, ¿e dobre a ja mówiê jeszcze bardziej. Pokazuje a ja, ¿e jesze ma rozja¶niæ idt. tak z 10razy mu kaza³em rozja¶niæ zaka¿dym razem porównuj±c (przy pi±tym mieszacz twierdzi³ i¿ wyjdzie za jasny). Zesz³o siê z godzinê.
Nastêpnego dnia malujê (sam sobie dobranym kolorem) na kant bez natrysku próbnego (bo ju¿ mi siê z kija zgadza³o). Efekt super jak orygina³. UFF uda³o siê. Mo¿e to fart.



Autor Wiadomo¶æ

fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 285
Sk±d: otwock


Wys³any: 27 Mar 2006 03:55 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Mario, "widzieæ kolor na kiju" to wielka rzecz, i nie ka¿dy to potrafi.
Gratulacje,a swoj± drog± to farciarz jeste¶ ,poprubój popracowaæ z "mieszaczem" tak na luzie,sprawdzaj przy nim kolorek z kija,bo ka¿dy inaczej widzi kolor.
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.



Autor Wiadomo¶æ

mario



Do³±czy³: 29 Lis 2005
Posty: 20



Wys³any: 27 Mar 2006 04:49 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Dziêki
To na kiju - to by³o proste akurat tak jak pisa³em nie ró¿ni³ siê od tego po malowaniu. Nie wiem czy zawsze tak jest. Czujê, ¿e nie zawsze- prawda?

Teraz bêdzie gorszy problem - mianowicie bia³y jednowarstwowy.
Muszê pomalowaæ tylny b³otnik przy lampie i zdrzaku w VW caddy. Przecie¿ nie bêdê malowaæ ca³ej budy. Tu siê chyba ze mn± tym razem zgodzicie. Jak wybrn±æ z sytuacji? Jak sobie radzicie w podobnych sprawach?



Autor Wiadomo¶æ

andrew



Do³±czy³: 11 Lut 2006
Posty: 150
Sk±d: gdynia


Wys³any: 27 Mar 2006 05:07 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

wycieniowaæ ale bez klaru - zakoñczyæ na rozpuszczalnik .
bez problemu z kolorem i przej¶ciem.



Autor Wiadomo¶æ

grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 124



Wys³any: 27 Mar 2006 11:44 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Dok³adnie tak jak Andrew mówi.Rozpuszczalnik korekcyjny i wszystko gra



Autor Wiadomo¶æ

looqasch



Do³±czy³: 15 Lip 2005
Posty: 103
Sk±d: Stary Zamo¶æ


Wys³any: 28 Mar 2006 09:08 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Cytat:
A swoj± drog± to chêtnie zobaczy³bym jak wysz³aby Ci "na kant" per³a z flopem(np fiat 510-z³otorudy-na seicento)


Nied³ugo siê dowiesz
Dzisiaj walczê z mask± na kant bo ma byæ najtañszym kosztem ("aby by³o") a w dodatku nie umiem cieniowaæ to siê narazie nie pcham w to



Autor Wiadomo¶æ

fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 285
Sk±d: otwock


Wys³any: 28 Mar 2006 10:44 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Looqasch,najprostsze cieniowanie :
zmatuj b³otniki 1200,i maluj maskê na aucie , a b³otniki same siê wycieniuj±,tylko po wysuszeniu ka¿dej warstwy przetrzyj j± ¶ciereczka antystatyczn± ze zbêdnego odkurzu
I nie bój siê ,jak umiesz zrobiæ zaprawkê to znaczy ¿e umiesz cieniowaæ.
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.



Autor Wiadomo¶æ

mario



Do³±czy³: 29 Lis 2005
Posty: 20



Wys³any: 28 Mar 2006 02:16 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

grzesiek3210 napisa³:
Dok³adnie tak jak Andrew mówi.Rozpuszczalnik korekcyjny i wszystko gra


Grrzesiek i Andrew. Bojê siê jako¶ tego korekcyjnego. Kupi³em jaki¶ polski chyba nowol czy co¶. Zrobi³em sobie kiedy¶ próbê na kawa³ku na którym próbowa³em kolor (dwuwarstwowy to by³ akurat).
By³o to tak:
Po³o¿y³em na kawa³ku plastiku zmatowanym now± bazê i klar.
Nastêpnego dnia w po³owie zmatowa³em ten element, 1/3 da³em baz±, potem do po³owy klarem. Nastêpnie na styku nowego klaru ze starym ten korekcyjny ( tak na szeroko¶æ strugi z pistoletu).
Po 10min zaczê³o siê pieniæ i ¿reæ. Pojawi³y siê b±ble.
Od tamtej pory siê wystraszy³em. Wiecej nie próbowa³em a by³a to pierwsza próba.
Czy co¶ ¼le robi³em.

Proszê podajcie gotowy przepis na u¿ycie rozpuszczalnika korekcyjnego.



Autor Wiadomo¶æ

andrew



Do³±czy³: 11 Lut 2006
Posty: 150
Sk±d: gdynia


Wys³any: 28 Mar 2006 02:59 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

to raczej , wina podk³adu ( znaczy siê warstwy na plastiku).

ja mia³em przyjemno¶æ robiæ na standoxie - zwa³o siê to chyba loser shaft albo jako¶ tak.
zostawia³o siê klaru tyle co do p³owy sto¿ka w lejku pistoletu . dolewa³o siê do jego koñca naszego losera . robi³o siê przej¶cie.
nastepnie znowu wylewamy klar i zostawiamy do po³owy stozka i znowu dolewamy losera po wymieszaniu znowu poszerzasz przej¶cie .
robi³em tak samo na nitrze ( kiedy zabrak³o losera) tez bez efektów ubocznych , tylko ,¿e na nitrze wychodzi matowe przej¶cie - trzeba prezepolern±c , a na loserze niejednokrotnie nic nie trzeba robiæ .
loser i jemu podobne to rozpuszczalniki o bardziej ¿r±cym dzia³aniu ,¿eby lepiej siê po³±czy³y ze starym lakierem , ale to mog³o byæ powodem np prze¿arcia na Twoim plastiku.



Autor Wiadomo¶æ

fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 285
Sk±d: otwock


Wys³any: 28 Mar 2006 03:11 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Twój b³±d polega³ na tym ¿e za wcze¶nie potraktowa³e¶ próbkê rozpuszczalnikiem zaprawkowym,który jest bardzo agresywny,a musi taki byæ ¿eby ROZPUSZCZAÆ stare lakiery na styku z nowymi.
Sprubój na jakim¶ starym elemencie to zobaczysz ¿e mam racjê,i jeszcze jedno:
element do zaprawki MUSI byæ wypolerowany ca³y ,i po wysuszeniu znowu polerujesz,¿eby zlikwidowaæ obrze¿a zaprawki.
Tylko wtedy zaprawka siê uda
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.



Autor Wiadomo¶æ

mario



Do³±czy³: 29 Lis 2005
Posty: 20



Wys³any: 29 Mar 2006 09:09 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

fifka napisa³:

Sprubój na jakim¶ starym elemencie to zobaczysz ¿e mam racjê,i jeszcze jedno:
element do zaprawki MUSI byæ wypolerowany ca³y ,i po wysuszeniu znowu polerujesz,¿eby zlikwidowaæ obrze¿a zaprawki.
Tylko wtedy zaprawka siê uda


Ok spróbujê na orginalnym kawa³ku zderzaka, który idzie do wyrzucenia. Przy okazji przetestuje odcieñ i efekt przej¶cia.

fifka napisa³:

i jeszcze jedno:
element do zaprawki MUSI byæ wypolerowany ca³y ,i po wysuszeniu znowu polerujesz,¿eby zlikwidowaæ obrze¿a zaprawki.
Tylko wtedy zaprawka siê uda


Mia³e¶ na my¶li zmatowany ca³y przed malowaniem i po wyszyszeniu ponownie matowany a nastêpnie polerowany na zakoñczenie?

Generanie jeste¶cie wielcy !!! To forum, wasza chêæ pomagania i dzielenia siê informacjami. To do wszyskich. Jak ja co¶ siê ju¿ "naumiem" to co¶ postaram siê te¿ komu¶ daæ.


Autor Wiadomo¶æ
andrew



Do³±czy³: 11 Lut 2006
Posty: 150
Sk±d: gdynia
Wys³any: Sro Mar 29, 2006 9:52 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

[quote="mario
Mia³e¶ na my¶li zmatowany ca³y przed malowaniem i po wyszyszeniu ponownie matowany a nastêpnie polerowany na zakoñczenie?

[/quote]

nie do koñca.
masz zmatowany element do miejsca w którym planujesz zakoñczenie.
polerujesz pozosta³± czê¶æ elementu wchodzac na kawa³ek zmatowanego.
malujesz do miejsca zmatowanego, ale tak aby zatrysk juz nie wpada³ na miejsca które tylko przepolerowa³es .
robisz sobie mieszanke do wykoñczenia klaru i malujesz od strony malowanego w kierunku starego )najlepiej stac ty³em w kierunku starego lakieru),ale w poprzek elementu (za to wzd³u¿ przej¶cia ! !!!)
pokrywasz miejsce zatrysku klaru - powinno wygl±dac ju¿ niezle.
robisz mocniej rozcieñczon± recepture i ta sam± technik± idziesz jeszcze dalej , pistolet musi byæ skierowany pod k±tem w strone "swie¿ego" elementu.
ustaw w±ski strumieñ i pokryj powiedzmy szerszy kawa³ek ¶wie¿ego klaru z du¿ym kawa³kiem starego .
pistolet badzo blisko elementu ( wymaga to szybkiego machania ³ap± )
element najlepiej okleiæ jakby by³ ca³y do malowania nigdy nie wiadomo jak daleko bêdzies chcia³ pojechac .
czy wystarczaj±co zrozumiale?
bo inaczej to tylko pokaz wchodzi w gre



grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 124

Wys³any: Sro Mar 29, 2006 1:36 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Zgadzam Siê! Ja robiê na korekcyjnym z Novola i narazie nie dziej± mi sie ¿adne wybryki.Chyba ¿e nie umy¶lnie gdzie¶ siê zrobi ma³y kancik jak chmurka za blisko ta¶my poleci:) ale to wina lakiernika a nie korekcyjnego:)Nie jest to mo¿e super rozpuszczalnik (nawet cena mówi za siebie)ale po d³u¿szej praktyce przyzwyczai³em siê do niego i ³adnie wychodzi.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Systemy mieszalnikowe

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group