Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
dabi1990
Wysłany: 2016-07-15, 20:25   Jaki wybrać podkład NOVOLa
0
UP DOWN

Posty: 12
Witam.

Który z podkładów bardziej nada się do robienia amatorskich zaprawek przy pomocy pędzelka.
Dodam, że miejsca do poprawy są bardzo małych rozmiarów rzędu 2cm x 0,5 cm i lakiernicy nie chcą naprawiać, proponują aby samemu zrobić takie małe zaprawki, ewentualnie pomalują cały element ale to za duże pieniążki.

1.

Podkład Reaktywny NOVOL PROTECT 340
Podkład akrylowy NOVOL PROTECT 300 lub 310, 320, 330

2.
Podkład Reaktywny SPECTRAL UNDER 345
Podkład akrylowy SPECTRAL UNDER 335

Novol uni szpachlówka uniwersalna

lub inne kombinacje akrylowego i reaktywnego
 

KK 
Wysłany: 2016-07-15, 21:45   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3327
Daj sobie spokój z tymi zaprawkami bo i tak nic z tego mądrego nie wyjdzie. Lakiernik jak Ci mówi żebyś sam to zrobił to Cie podpuszcza, on wie ze g... z tego bedzie.
Ceny za lakierowanie elementu są małe w pl także nie są to duże "pieniążki". Tylko grosze.
_________________

 
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2016-07-15, 23:41   
0
UP DOWN


Pomógł: 53 razy
Posty: 3202
Skąd: Łódż
dabi1990 napisał/a:
Który z podkładów bardziej nada się do robienia amatorskich zaprawek przy pomocy pędzelka.

Zamiast walić ten podkład pędzelkiem to kup kolego podkład epoksydowy w spraju
Novol Spectral 395 (masz do wyboru dwa kolory - jasny lub ciemny szary) i nim spokojnie zabezpieczysz te miejsca na których chcesz czy musisz zrobić te zaprawki.
Na ten podkład możesz bezpośrednio aplikować (nakładać) każdy lakier nawierzchniowy
(bazę + bezbarwny ,akryl czy też poliuretan)

KK napisał/a:
Daj sobie spokój z tymi zaprawkami bo i tak nic z tego mądrego nie wyjdzie. Lakiernik jak Ci mówi żebyś sam to zrobił to Cie podpuszcza, on wie ze g... z tego bedzie.

Trzeba wierzyć w umiejętności ludzi ;) Może auto już jest w takim stanie że żaden lakiernik nie chce się do niego dotknąć .... ?
Każdy musi mieć tą swoją szansę na wykazanie się "zdolnościami" ;)
Jak to mówią .. -"Polak potrafi..." :spoko:
 

jacek4
Wysłany: 2016-07-16, 23:21   
0
UP DOWN

Posty: 27
A może te kilka punktów do zaprawek jest po jednym na każdym elemencie i wychodzi na to aby całe autko lakierować
 

dabi1990
Wysłany: 2016-07-16, 23:53   
0
UP DOWN

Posty: 12
Jeżeli mowa o aucie jest to ford focus fl z 2009 roku, miejsca do poprawy są na tyle małe, że jestem w stanie sam to zrobić. Chcę zrobić to przed zimą aby rudy nie zrobił większych szkód.
Do zrobienia mam tylne prawe i lewe łączenie zderzaka z nadkolem - zderzak podczas jazdy pracował i zdzierał lakier, taka przypadłość w tych fokusach ponieważ widziałem kilkanaście aut z defektem w tym miejscu.

Robertlodz09 uważasz że podkładem 1K w wystarczający sposób zabezpieczę to miejsce ?

Na epoksyd mogę położyć bezpośrednio szpachlę, na szpachlę lepiej epoksyd czy akrylowy pod bazę ?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2016-07-17, 00:18   
0
UP DOWN


Pomógł: 53 razy
Posty: 3202
Skąd: Łódż
dabi1990 napisał/a:
podkładem 1K w wystarczający sposób zabezpieczę to miejsce ?

Podkład epoksydowy w spraju Spectral 395 posiada w swoim składzie dodatek antykorozyjny
których to nie posiadają podkłady akrylowe 1 komponentowe dlatego jest to "lepszy wybór"
do prac typu "zaprawka" czy "Smart Repair"
Na ten epoksyd 1K nie wolno jednak nanosić szpachlówki tak samo jak i na 1K podkład akrylowy

Tutaj proponuję (z racji że jest to normalne auto użytkowe) poszpachlować te miejsca
wyprowadzić je i dopiero na to położyć ten podkład epoksydowy 1K
a na niego bazę i lakier bezbarwny

Zaznaczam że szpachlowanie na goła blachę jest to normalna zalecana technologia naprawy uszkodzenia powłoki czy elementu na autach użytkowych.
Natomiast w przypadku gdy mamy do renowacji auta zabytkowe to jest już całkowicie zakazany sposób dokonania takiej naprawy.

Jednak jeśli na tym Fordzie sa to dość małe miejsca uszkodzeń to zrób sobie
1 naprawę miejsca za pomocą pędzelka i ocenisz wtedy jak Ci ona wyszła i czy spełnia
to Twoje oczekiwania (wygląd)

Jak będziesz niezadowolony z "jakości" takiej naprawy uszkodzenia to wykonasz wtedy naprawę za pomocą spraja
Jeśli i to nie zadowoli Cię wtedy już zostanie kupić (lub pożyczyć) pistolet lakierniczy razem z kompresorem ;)
 

hematol 
Wysłany: 2016-07-17, 00:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 995
Skąd: Śląsk
dabi1990 napisał/a:
Do zrobienia mam tylne prawe i lewe łączenie zderzaka z nadkolem - zderzak podczas jazdy pracował i zdzierał lakier, taka przypadłość w tych fokusach ponieważ widziałem kilkanaście aut z defektem w tym miejscu.

Dziś przyjechał do mojego znajomego Ford Mondeo i od razu zauważyłem na prawym tylnym łączeniu błotnika ze zderzakiem wielki "wrzód" ,praktycznie nie było tam żadnej szczeliny i jak napisałeś wyżej to pracuje i zdziera lakier aż pozostaje goła blacha i sie zaczyna już wiadomo co... :D
Zrób tak jak Ci poradził Robertlodz09, i zlikwuduj najpierw tą przypadłość,czyli ja bym to zdemontował (i tak będziesz musiał to zrobić) i zastanowił sie nad jakimś dystansem między tymi elementami,coś bardziej bym szukał w podkładach ze stali nierdzewnej :D dodatkowo osadzane na jakimś kleju ;)
 

dabi1990
Wysłany: 2016-07-17, 12:40   
0
UP DOWN

Posty: 12
Okej, zrobię jak piszecie, użyję epoksydowego w spreju, lecz nie uważacie, że reaktywny i akrylowy 2k byłby lepszym rozwiązaniem w zabezpieczenie takiego miejsca?

Jakie macie zdanie na temat np App r-stop? Wiadomo, miejsce będę się starał oczyścić jak najlepiej lecz nie jest to piaskowanie i malutkie drobinki rdzy mogą zostać.
 

dabi1990
Wysłany: 2016-07-19, 12:35   
0
UP DOWN

Posty: 12
Robertlodz09, napisałes aby zrobić na początku naprawy za pomocą pędzelka, miałeś na myśli użycie podkładów 2K ? Jeżeli to się nie sprawdzi to 1k w spreju?
 

Novol rafman
Wysłany: 2016-07-21, 07:37   Co z małą korozją?
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 54
Witam!
Pozwolę sobie wtrącić tzw. trzy grosze.
Podkład reaktywny i na to akrylowy jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem jeśli ,,wżery"
korozji są naprawdę drobne i niewielkie.Cienka warstwa (podkreślam cienka warstwa) reaktywnego ,który nie ,,kryje" i na to po kilku minutach akryl 2K .
Jednakże jest do kupienia przez internet Anglocars preparat Fertan w opakowaniu jak lakier do paznokci z pędzelkiem. Zastanawiam się czy to nie byłby to lepsze rozwiązanie i na to Epoksyd 2K , nie w sprayu . Aerozol jest tylko na przeszlifki do gołego ,zdrowego metalu.

Rafał Mania NOVOL
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group