Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Speed024
|
Wys³any: 2016-08-22, 17:19 Konserwacja podwozia, jak w koñcu?
|
0
|
|
|
Posty: 56
|
Przymierzam siê do konserwacji podwozia w swojej Hondzie.
Przeczyta³em ju¿ masê w±tków dotycz±cacych konserwacji i ci±gle mam zamieszanie w g³owie.
Zale¿y mi na ¶rodkach bardzo dobrych jako¶ciowo, cena by by³a w miarê rozs±dna, ale mogê przeznaczyæ ³±cznie do 2 tys zl.
Chcê zakonserwowac profile, podwozie, belki (dla wygl±du) , nadkola, i spawy.
Potrzebujê pomocy w wyborze ¶rodków i technologii jak to nak³adaæ.
My¶la³em nad :
Spawy - Novol 630
Podwozie - Noxodul 900
Profile - Noxodul 750
Nadkola - Noxodul 1600
Z góry dziêki za pomoc. |
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2016-08-22, 19:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
Jak masz taki bud¿et to spokojnie zmie¶cisz siê z produktami Terosona. Moim zdaniem to bardzo wysoka pó³ka jako¶ciowa. Zw³aszcza rewelacyjna jest konserwacja woskowa na spód Teroson WX 970. Jest ca³y czas ¿ywa przez co nie ma pêkniêæ i obiæ od kamieni. Sika tez ma dobr± (6060) ale ju¿ bardziej sztywna ni¿ Teroson bo jest na bitumach. Ja bym wybiera³ z tych dwóch lub ewentualnie jeszcze z Dinitrola 4941 - to te¿ wosk. Ten Noxudol 900 te¿ mo¿e byæ dobry bo wyczyta³em ¿e jest bitumiczno-woskowy.
Co do wosków do profili to tu bym pokusi³ siê na dwa podej¶cia. Najpierw jaki¶ markowy wosk penetruj±cy który zostawia cienki film ale wchodzi w wszystkie szczeliny a dopiero pó¿niej np za 2-3 tygodnie wosk tixotropowy który nak³ada siê grubo i tak zostaje. Tu tez bym celowa³ w Dinitrola, Sikê, Teroson.
Co do masy PU na spawy to najwygodniejsze s± te natryskowe ale ten co wykonuje to musi posiadaæ odpowiedni pistolet no i sama masa te¿ jest dro¿sza. Te co poda³e¶ zwyk³e z Novola mog± byæ ale d³ugo schn±. Na nadkola te¿ by³aby najlepsza masa natryskowa poliuretanowa lub polimerowa np. Sika 529AT
A w ogóle to robisz renowacjê auta i odtwarzasz wszystkie kolejne warstwy czy chodzi ci o konserwacjê na stare pow³oki? |
|
|
|
|
Speed024
|
Wys³any: 2016-08-23, 00:34
|
0
|
|
|
Posty: 56
|
Na star± pow³okê, ale du¿o rdzy nie ma.
Mam kompresor, pistolet do malowania 1.5 i jaki¶ niby tani do konserwacji (dysza nie wiem jaka), ale mogê dokupiæ to co potrzebne.
Zale¿y mi na paroletniej ochronie by dopiero za 4,5 lat przerabiaæ znowu ten temat.
Jak postêpowaæ przy tych preparatach? |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2016-08-23, 23:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Speed024 napisa³/a: | ale du¿o rdzy nie ma |
Jak pozostawisz chocia¿ ¶ladowe ilo¶ci rdzy to nie pomog± nawet najdro¿sze ¶rodki.Wszytko wyjdzie. |
|
|
|
|
Speed024
|
Wys³any: 2016-08-26, 00:34
|
0
|
|
|
Posty: 56
|
Wiem o tym dlatego siê pytam jak najlepiej przeprowadziæ konserwacjê by to mia³o,, rêce i nogi,,. |
|
|
|
|
Novol rafman
|
Wys³any: 2016-08-26, 06:53 Zabezpieczenie podwozia
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 54
|
Witam!
Pozwolê siê wtr±ciæ i podpowiedzieæ :
1. je¶li wystêpuj± jakie¶ ogniska korozji to konwerter rdzy firmy Fertan
2.Po 24 h i neutralizacji fertanu dok³adnie osuszyæ i Epoxy Primer z linii Novol for Classic Car(1l. kpl wystarczy).
3.Po wyschniêciu proponujê co¶ nowego na rynku w ofercie Novola -http://cobra-bedliner.pl/
Mo¿na rozrabiaæ po troszku i nanosiæ pêdzlem ,tam gdzie planowa³e¶ masê PU i z pistoletu poci±gn±æ po nadkolach i reszcie. W promocji jest pistolet z regulacj± ci¶nienia i 2 x dysze za 1 z³ .W³a¶ciwo¶ci jeszcze lepsze ni¿ masa STP a nie potrzebujesz specjalnego pistoletu.
4.Potem jaki¶ wosk np: ML Novol a na miejsca trudno dostêpne interesuj±cym produktem jes PreWax te¿ firmy Fertan(dobrze penetruje i jest suchy, nie wycieka )
powodzenia Rafa³ Mania NOVOL |
|
|
|
|
krzysiek82
|
Wys³any: 2016-09-06, 09:02
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
¿eby nie zak³adaæ nowego tematu i za¶miecaæ bez sensu zapytam tutaj.
Czy s± ¶rodki chroni±ce podwozie które nie wymagaj± pó¼niejszego lakierowania? Je¶li tak to który ¶rodek wybraæ? Dzisiaj dowiedzia³em siê, ¿e ¶rodek który u¿ywa³em czyli wurtch l260 musi byæ polakierowany np lakierem bezbarwnym. Czyli nie stosuj±c siê do tego zalecenia chc±c dobrze robi³em szkodê w aucie inaczej tego uj±c siê nie da.
Kolejna kwestia ¶ci±gn±³em nadkole z tworzywa, wstêpnie umy³em karoseriê pod nadkolem ale nadal nie jest idealnie czysta. Czym doczyszczacie takiej miejsca? G³ównie zale¿y mi na ¶rodku który nie uszkodzi cienkiej warstwy fabrycznego lakieru.
W takie miejsca jak nadkola lepiej daæ fludiol i wymazaæ wszystko w nadkolu dok³adnie czy baranka takiego jak na podwozie? Czy raczej fluidol zostawiæ do takich miejsc jak profile zamkniête? |
|
|
|
|
Marcino
|
Wys³any: 2016-09-06, 10:43
|
0
|
|
|
Posty: 220 Sk±d: okolice Tczewa
|
Daj Noxudol 750.. to jak wosk powoli zachnie, jesli tam woda z ko³a bezpo¶rednio nie idzie wytrzyma, ewentualnie jak przeschnie mo¿e na to jeszcze 900 zapodaæ. |
|
|
|