Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
dejmon
Wys³any: 2016-09-04, 21:51   problem z lakierem po polerce Czarny
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 96
Panowie otu¿ mam problem nie wiem czy ja robiê gdzie¶ b³ad czy klar jest temu winny . A wiêc do rzeczy .

Klar mipa cs90 warunki gara¿owe lakierowanie 20* schniêcie 40* 4h i 1dzieñ sta³ w normalnych warunkach

matuje miejsca przej¶æ i po wtr±ceniach 2000/2500 poprawiam trajzakiem 3000 .
Polerka bia³a g±bk± 3M zielony korek i mleczkuje niebieskim korkiem czarn± g±bk± .

po³ysk naprawdê Mega nie by³o siê czego doczepiæ jednak po miesi±cu tragedia .

wszystkie miejsca gdzie by³a robiona korekta wysz³y takie matowe placki chod¼by nie dopolerowane tam gdzie darte papierem i trajzakiem .

rozmawia³em z znajomym lakiernikiem co w aso na fiacie roci i mówi ze te¿ maja podobny problem z PPG , bo podobno nie dodawaj± teraz jaki¶ dodatkowych ¿ywic zeby lakiery spe³nia³y warunki materia³ów lotnych UE itd
 

magdaania 
Wys³any: 2016-09-05, 09:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 53
a gdzie ¿ó³ty korek? zastosowa³e¶ system 3 stopniowy bez drugiego stopnia. Tak naprawde mog³e¶ sobie darowaæ niebieski korek i skoñczyæ na ¿ó³tym i osi±gn±³by¶ oczekiwany efekt.
Nie stosuj±c ¿ó³tego po prostu wyp³e³ni³e¶ mikrorysy niebieskim korkiem i wszystko ³adnie piêkinie do pierwszego mycia na myjce ci¶nieniowej...
 

king
Wys³any: 2016-09-09, 11:52   
0
UP DOWN

Posty: 8
zgadzam siê z koleg± wy¿ej. po myjce wszystko szlak trafia xd
 

misias
Wys³any: 2016-09-09, 21:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 246
W³a¶nie o co tu chodzi,wypolerujesz jest git.po kilku dniach albo umyciu wy³a¿± miejsca matowienia,pod poler.

Chocia¿ nie wszystkie bezbarwne tak maj±.Ja nie jestem zwolennikiem polerki lakieru,jakby nie syfy,albo jakie¶ szopki ze strukturk± ,to bym w ogóle nie polerowa³.
 

KK 
Wys³any: 2016-09-10, 19:26   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
U mnie najmniej wychodzi czarów po normalnym papierze 2500 na wodê. Po trizact jest ok, ale musi byæ nowy, czy¶ciutki, jak siê zasyfi to pe³no sprê¿ynek po czasie wychodzi, a wyp³ukaæ trizacta dobrze nie idzie. Materia³y s± coraz gorsze, a cena coraz wy¿sza i tyle.
_________________

 
 

kalbi 
Wys³any: 2016-09-11, 17:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
ja jadê od kilku lat tylko p1200/1500kovax na maszynce skok 3mm (w celu usuniêcia syfków lub przyciêcia czasem morki jak nie wyjdzie jak trzeba) i poprawiam trizact 3000 i jest super. Wa¿na sprawa jest taka, ¿e lakier musi byæ wypalony gdy¿ wtedy nie zapycha papieru i nie tworz± siê sprê¿ynki.
_________________

 
 

KK 
Wys³any: 2016-09-11, 18:35   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Mo¿e masz racje z tym wypaleniem. Du¿o lakierów powinno byæ wygrzane, a o tym te¿ siê nie mówi.

Jak na normalnej przek³adce pojecha³em kovaxem 1500 to jest masakra, takie ¶lady ¿e szok. Trizactem potem tego nie idzie zebraæ.
_________________

 
 

kalbi 
Wys³any: 2016-09-11, 19:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
KK napisa³/a:
Jak na normalnej przek³adce pojecha³em kovaxem 1500 to jest masakra, takie ¶lady ¿e szok. Trizactem potem tego nie idzie zebraæ.
bo lakier by³ niedoschniêty.
_________________

 
 

KK 
Wys³any: 2016-09-11, 23:22   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Byæ mo¿e to by³ powód :) tejj strony nie wygrzewa³em.
_________________

 
 

adolfone
Wys³any: 2016-09-12, 09:30   
0
UP DOWN

Posty: 58
Witam. Je¶li mogê podepnê siê do tematu. Po polakierowaniu, lakier czarny nie metaliczny, w warunkach gara¿owych, podczas szlifu p2500 woda, pod polerkê ¿eby wyci±æ niestety syfki pojawiaj± siê bia³e kropki na lakierze, nie wiem czy szlifowaæ to bardziej? Obawiam siê ¿eby siê nie przedrzeæ do bazy:(. Bardzo proszê o radê. Pozdrawiam
 

kalbi 
Wys³any: 2016-09-12, 12:08   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
adolfone napisa³/a:
Witam. Je¶li mogê podepnê siê do tematu. Po polakierowaniu, lakier czarny nie metaliczny, w warunkach gara¿owych, podczas szlifu p2500 woda, pod polerkê ¿eby wyci±æ niestety syfki pojawiaj± siê bia³e kropki na lakierze, nie wiem czy szlifowaæ to bardziej? Obawiam siê ¿eby siê nie przedrzeæ do bazy:(. Bardzo proszê o radê. Pozdrawiam


zdjêcie wrzuæ
_________________

 
 

adolfone
Wys³any: 2016-09-12, 12:46   
0
UP DOWN

Posty: 58
Serce siê kraje jak trzeba morke ci±æ, ca³e pomieszczenie wysprzatalem i spryskalem p³ynem do kabin, zrobi³em prowizoryczny wyci±g.

20160902_172749.jpg
Plik ¶ci±gniêto 186 raz(y) 2.04 MB

20160912_133310.jpg
Plik ¶ci±gniêto 186 raz(y) 2.91 MB

 

kalbi 
Wys³any: 2016-09-12, 14:24   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
kurde ciê¿ko powiedzieæ. Mo¿liwe, ¿e pigment siê nie po³±czy³ z reszt± bazy i taki napluty osta³ siê na elemencie i z tym nic nie zrobisz - tylko ponowne lakierowanie lub wpad³o co¶ w bezbarwny i mo¿e uda siê wyci±æ ale te¿ mo¿e okazaæ siê to trudne. Po tym zdjêciu ciê¿ko wywnioskowaæ jednak. Mo¿liwe jeszcze, ¿e k³ad³e¶ bazê , czy lakier tym samym gunem co podk³ad i masz oto efekt
_________________

 
 

adolfone
Wys³any: 2016-09-12, 14:44   
0
UP DOWN

Posty: 58
U¿ylem do bazy i do bezbarwnego pistoletu devilbliss flg5, do podkladu chinol speedway 1.7, po aplikacji bazy bardzo starannie go umyll³em, czy tu mo¿e tkwiæ problem? U¿y³em bazy z warsztat 24, ca³a chemia jakiej u¿y³em to app lub w24. Utwardzacze czy rozcienczalniki wszystko dedykowane.
 

kalbi 
Wys³any: 2016-09-12, 16:47   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
to nie widzia³e¶ czy przed bezbarwnym by³y te bia³e kropki? mi to wygl±da jak popió³ ze szluga po polakierowaniu bezbarwnym he he ciê¿ko co¶ pomóc, je¶li nie wyczuwalne pod palcem i jest wtopione to nie usuniesz
_________________

 
 

adolfone
Wys³any: 2016-09-12, 18:29   
0
UP DOWN

Posty: 58
Na bazie nie by³o tego, nie jaram he;). Dziêki Kalbi za pomoc. Pozdrawiam
 

Giezet 
Wys³any: 2016-10-15, 12:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
Sk±d: Krosno
kalbi napisa³/a:
ja jadê od kilku lat tylko p1200/1500kovax na maszynce skok 3mm (w celu usuniêcia syfków lub przyciêcia czasem morki jak nie wyjdzie jak trzeba) i poprawiam trizact 3000 i jest super.


Robiê dok³adnie takimi samymi gradacjami papieru, szlifierka pneumatyczna 2,5 mm, z tak± tylko ró¿nic±, ¿e nie wygrzewam za d³ugo ..

@Kalbi stosujesz jak±¶ przekladkê?

Przy mini wtraceniach racja - trizact 3k, ja jeszcze poprawiam na czarnym 6k, i nie ma problemu.
Ale ¿e lubiê wylaæ drug± warstwê na granicy bata, to ju¿ kilka razy lekko scinalem zgrubienie na klarze ca³ym padem, a pó¼niej, jak pisze @KK- dramat, te sprê¿yny s± cholernie ciê¿kie do usuniêcia.

Teraz stosuje do¶æ gruba przekladkê pod baczka, a pó¼niej startuje od trizact p1000, bo od 3k szkoda g³askaæ, bo sprê¿yn past± nie usunê.

@Kalbi jak d³ugo wygrzewasz i ile stopni?
I jeszcze co¶ w temacie twardszych gabek polerskich na pierwszy krok..
Ja do tej pory polerowalem systemem Nortona Ice Cut i gabkami farecli - ¶rednia pomarañczowa 1 krok, czarna miêkka do hologramów.
 

kalbi 
Wys³any: 2016-10-15, 14:36   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
Giezet napisa³/a:
kalbi napisa³/a:
ja jadê od kilku lat tylko p1200/1500kovax na maszynce skok 3mm (w celu usuniêcia syfków lub przyciêcia czasem morki jak nie wyjdzie jak trzeba) i poprawiam trizact 3000 i jest super.


Robiê dok³adnie takimi samymi gradacjami papieru, szlifierka pneumatyczna 2,5 mm, z tak± tylko ró¿nic±, ¿e nie wygrzewam za d³ugo ..

@Kalbi stosujesz jak±¶ przekladkê?

Przy mini wtraceniach racja - trizact 3k, ja jeszcze poprawiam na czarnym 6k, i nie ma problemu.
Ale ¿e lubiê wylaæ drug± warstwê na granicy bata, to ju¿ kilka razy lekko scinalem zgrubienie na klarze ca³ym padem, a pó¼niej, jak pisze @KK- dramat, te sprê¿yny s± cholernie ciê¿kie do usuniêcia.

Teraz stosuje do¶æ gruba przekladkê pod baczka, a pó¼niej startuje od trizact p1000, bo od 3k szkoda g³askaæ, bo sprê¿yn past± nie usunê.

@Kalbi jak d³ugo wygrzewasz i ile stopni?
I jeszcze co¶ w temacie twardszych gabek polerskich na pierwszy krok..
Ja do tej pory polerowalem systemem Nortona Ice Cut i gabkami farecli - ¶rednia pomarañczowa 1 krok, czarna miêkka do hologramów.


sprê¿ynki masz od niewygrzanego lakieru. Ja wygrzewam 35 min w oko³o 50st. Nie stosujê przek³adki. Zak³adam kovax i lecê nawet ca³e elementy i potem trizact 3000 i nie ma sprê¿ynek. Wiem, ¿e lakier lakierowi nie równy i np. po quickline 7600, który schnie bdb i siê sypie podczas szlifowania wystarczy musn±c trizact 3000 i gitara, natomiast po lakierze PPG UHS 8173 z normalnym rozp lub wolnym ju¿ trzeba bardziej siê przy³o¿yæ gdy¿ on nawet po kilku dniach nie sypie siê jak Quickline. Najlepiej w takim celu zastosowaæ kovax 1200, Velvet Sia lub Abralon Mirka 2000 i dopiero trizact 3000, ale bez p2000 te¿ da radê tylko d³u¿ej siê schodzi i trzeba to robiæ bardzo dok³adnie

co do g±bek i past to mam kilka systemów tak naprawdê. 3M (zielona g±bka) zielony korek, potem Menzerna 2500, a nastêpnie 3M fioletowy korek z karbowan± g±bk±.
Lub zamiast zielonego korka Menzerna FG400 lub Menzerna 1100. Stosujê ró¿nie i zamiennie w zale¿no¶ci od potrzeb, na koniec Tenzi IPA i czasem jaki¶ wosk np Collinite.

polecam ten sklep, maj± super rzeczy: http://detailingshop.pl/
_________________

 
 

adolfone
Wys³any: 2016-10-20, 15:45   
0
UP DOWN

Posty: 58
Ja robi³em tak, kovax 1500, abralon 2000, trizact 3000 i nawet trizact 6000 i dupa, najlepsze do tego chyba bêdzie futro z past± grubo ¶ciern±, pady szlifuj± po wierzchu, natomiast futro penetruje i rozcina rysy. A te rysy to tak jak Kalbi wspomina³ to podejrzewam niedoschniêty lakier.
 

Bombel
Wys³any: 2016-10-20, 21:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 99
Ostatnio rozmawia³em z jednym z techników i mówi³ ¿e pasty Rupesa nie zawieraj± wosku i nie maskuj± rys tak jak 3M, poprostu polerujesz i widzisz czy starczy czy nie. Po 3m jest to co piszecie ¿e po myjce widaæ i trizact nie zawsze pomaga. Podobno te¿ zwyk³± polerk± obrotow± daj± radê, nie trzeba tych oscylacyjnych. Robi³ tak ju¿ kto¶?
 

adolfone
Wys³any: 2016-10-21, 09:10   
0
UP DOWN

Posty: 58
Ja u¿ywam menzerny, pisz± ¿e nie zawiera silikonów, tak czy siak zawsze robiê kontrolê zmywaczem. Próbowa³em trizacta te¿ na zwyk³ej polerce, mirka 2000, trizact 3000,6000 w wersji 75mm i tym mo¿na dzia³aæ, natomiast 1500 zostawia koliste rysy.
 

Przemek 
Wys³any: 2016-10-21, 10:53   
0
UP DOWN
Przemek


Pomóg³: 4 razy
Posty: 514
Sk±d: Szczecin
Sprê¿ynki powstaj± z kilku powodów.

-nie ca³kowicie utwardzony lakier
-zbyt d³ugo u¿ywany papier
-brak odkurzacza przy szlifie
-zbyt du¿y skok oscylacji

Nie wiem czy siê z tym zgadzacie .Takie moje przemy¶lenia na ten temat . Ciemne kolory pod k±tem wad s± najbardziej widoczne .
_________________
Tym siê zajmujê
http://piaskowanieszczecin.pl/
http://akwarium.szczecin.pl/
 

sawmaster 
Wys³any: 2016-10-22, 11:33   
0
UP DOWN

Posty: 563
Sk±d: Bia³ystok
z kolesiem siê sprzeczam na fb ¿e ja mówiê ¿e trzeba przyciskaæ polerkê do lakieru a on ¿e w³asnym ciê¿arem polerki trzeba polerowaæ
 

adolfone
Wys³any: 2016-10-22, 12:02   
0
UP DOWN

Posty: 58
Mo¿e jego polerka wa¿y 25kg;p
 

Giezet 
Wys³any: 2016-10-22, 12:39   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
Sk±d: Krosno
Przemek du¿o racji w tym jest co piszesz, ale nie wszyscy tego tak przestrzegaj±.

Ja bym siê sk³ania³ po 1500 na baczku i trizact 3000 spróbowaæ jeszcze ta menzerne 400,albo jak @kalbi pisze z tym zielonym korkiem...

A jak to nie pomo¿e to chyba tylko lakier lepiej wygrzaæ i futrem jechaæ po 1500 i trizact 3000.
Chocia¿ ja futra jako¶ za bardzo nie czujê..

Co do odkurzacza to na pewno pomaga, ale na wielu filmach w sieci go¶cie jad± bez odkurzacza, tylko gruba przek³adka pod b±czka,U mnie ona te¿ powodowa³a p³ytsze sprê¿yny.
Wpiszcie sobie na YT 3m tutorial polishing u¿ytkownika loveja1...
¯adnego odkurzacza nawet korka nie.ma ¿eby wtracenia ¶ci±æ,tylko rêk± leci akurat to bez komentarza.
Ale tak samo leci 1500 na baczku, trizact 3k,i w³a¶nie futro w pierwszym kroku.
Mo¿e to jest w³a¶nie to...
 

kalbi 
Wys³any: 2016-10-22, 13:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
Przemek napisa³/a:
Sprê¿ynki powstaj± z kilku powodów.



-nie ca³kowicie utwardzony lakier

-zbyt d³ugo u¿ywany papier

-brak odkurzacza przy szlifie

-zbyt du¿y skok oscylacji



Nie wiem czy siê z tym zgadzacie



nie stosujê odkurzacza do wycinania wtr±ceñ, czy te¿ "ciêcia ca³o¶ci", a i 1 kr±¿ek starcza mi na bardzo d³ugo, tak¿e to chyba nie ma wp³ywu za bardzo, reszta ok
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group