Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
dejmon
Wysłany: 2016-09-04, 22:51   problem z lakierem po polerce Czarny
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 96
Panowie otuÂż mam problem nie wiem czy ja robiĂŞ gdzieÂś bÂład czy klar jest temu winny . A wiĂŞc do rzeczy .

Klar mipa cs90 warunki garaÂżowe lakierowanie 20* schniĂŞcie 40* 4h i 1dzieĂą staÂł w normalnych warunkach

matuje miejsca przejœÌ i po wtr¹ceniach 2000/2500 poprawiam trajzakiem 3000 .
Polerka biaÂła gÂąbkÂą 3M zielony korek i mleczkuje niebieskim korkiem czarnÂą gÂąbkÂą .

poÂłysk naprawdĂŞ Mega nie byÂło siĂŞ czego doczepiĂŚ jednak po miesiÂącu tragedia .

wszystkie miejsca gdzie byÂła robiona korekta wyszÂły takie matowe placki chodÂźby nie dopolerowane tam gdzie darte papierem i trajzakiem .

rozmawia³em z znajomym lakiernikiem co w aso na fiacie roci i mówi ze te¿ maja podobny problem z PPG , bo podobno nie dodawaj¹ teraz jakiœ dodatkowych ¿ywic zeby lakiery spe³nia³y warunki materia³ów lotnych UE itd
 

magdaania 
Wysłany: 2016-09-05, 10:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 52
a gdzie ¿ó³ty korek? zastosowa³eœ system 3 stopniowy bez drugiego stopnia. Tak naprawde mog³eœ sobie darowaÌ niebieski korek i skoùczyÌ na ¿ó³tym i osi¹gn¹³byœ oczekiwany efekt.
Nie stosuj¹c ¿ó³tego po prostu wyp³e³ni³eœ mikrorysy niebieskim korkiem i wszystko ³adnie piêkinie do pierwszego mycia na myjce ciœnieniowej...
 

king
Wysłany: 2016-09-09, 12:52   
0
UP DOWN

Posty: 8
zgadzam siĂŞ z kolegÂą wyÂżej. po myjce wszystko szlak trafia xd
 

misias
Wysłany: 2016-09-09, 22:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 245
W³aœnie o co tu chodzi,wypolerujesz jest git.po kilku dniach albo umyciu wy³a¿¹ miejsca matowienia,pod poler.

ChociaÂż nie wszystkie bezbarwne tak majÂą.Ja nie jestem zwolennikiem polerki lakieru,jakby nie syfy,albo jakieÂś szopki ze strukturkÂą ,to bym w ogĂłle nie polerowaÂł.
 

KK 
Wysłany: 2016-09-10, 20:26   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
U mnie najmniej wychodzi czarĂłw po normalnym papierze 2500 na wodĂŞ. Po trizact jest ok, ale musi byĂŚ nowy, czyÂściutki, jak siĂŞ zasyfi to peÂłno sprĂŞÂżynek po czasie wychodzi, a wypÂłukaĂŚ trizacta dobrze nie idzie. MateriaÂły sÂą coraz gorsze, a cena coraz wyÂższa i tyle.
_________________

 
 

kalbi 
Wysłany: 2016-09-11, 18:30   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
ja jadĂŞ od kilku lat tylko p1200/1500kovax na maszynce skok 3mm (w celu usuniĂŞcia syfkĂłw lub przyciĂŞcia czasem morki jak nie wyjdzie jak trzeba) i poprawiam trizact 3000 i jest super. WaÂżna sprawa jest taka, Âże lakier musi byĂŚ wypalony gdyÂż wtedy nie zapycha papieru i nie tworzÂą siĂŞ sprĂŞÂżynki.
_________________

 
 

KK 
Wysłany: 2016-09-11, 19:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
MoÂże masz racje z tym wypaleniem. DuÂżo lakierĂłw powinno byĂŚ wygrzane, a o tym teÂż siĂŞ nie mĂłwi.

Jak na normalnej przekÂładce pojechaÂłem kovaxem 1500 to jest masakra, takie Âślady Âże szok. Trizactem potem tego nie idzie zebraĂŚ.
_________________

 
 

kalbi 
Wysłany: 2016-09-11, 20:04   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
KK napisał/a:
Jak na normalnej przekÂładce pojechaÂłem kovaxem 1500 to jest masakra, takie Âślady Âże szok. Trizactem potem tego nie idzie zebraĂŚ.
bo lakier byÂł niedoschniĂŞty.
_________________

 
 

KK 
Wysłany: 2016-09-12, 00:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
ByĂŚ moÂże to byÂł powĂłd :) tejj strony nie wygrzewaÂłem.
_________________

 
 

adolfone
Wysłany: 2016-09-12, 10:30   
0
UP DOWN

Posty: 58
Witam. Jeœli mogê podepnê siê do tematu. Po polakierowaniu, lakier czarny nie metaliczny, w warunkach gara¿owych, podczas szlifu p2500 woda, pod polerkê ¿eby wyci¹Ì niestety syfki pojawiaj¹ siê bia³e kropki na lakierze, nie wiem czy szlifowaÌ to bardziej? Obawiam siê ¿eby siê nie przedrzeÌ do bazy:(. Bardzo proszê o radê. Pozdrawiam
 

kalbi 
Wysłany: 2016-09-12, 13:08   
+1
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
adolfone napisał/a:
Witam. Jeœli mogê podepnê siê do tematu. Po polakierowaniu, lakier czarny nie metaliczny, w warunkach gara¿owych, podczas szlifu p2500 woda, pod polerkê ¿eby wyci¹Ì niestety syfki pojawiaj¹ siê bia³e kropki na lakierze, nie wiem czy szlifowaÌ to bardziej? Obawiam siê ¿eby siê nie przedrzeÌ do bazy:(. Bardzo proszê o radê. Pozdrawiam


zdjĂŞcie wrzuĂŚ
_________________

 
 

adolfone
Wysłany: 2016-09-12, 13:46   
0
UP DOWN

Posty: 58
Serce siê kraje jak trzeba morke ci¹Ì, ca³e pomieszczenie wysprzatalem i spryskalem p³ynem do kabin, zrobi³em prowizoryczny wyci¹g.

20160902_172749.jpg
Plik ściągnięto 204 raz(y) 2.04 MB

20160912_133310.jpg
Plik ściągnięto 201 raz(y) 2.91 MB

 

kalbi 
Wysłany: 2016-09-12, 15:24   
+1
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
kurde ciê¿ko powiedzieÌ. Mo¿liwe, ¿e pigment siê nie po³¹czy³ z reszt¹ bazy i taki napluty osta³ siê na elemencie i z tym nic nie zrobisz - tylko ponowne lakierowanie lub wpad³o coœ w bezbarwny i mo¿e uda siê wyci¹Ì ale te¿ mo¿e okazaÌ siê to trudne. Po tym zdjêciu ciê¿ko wywnioskowaÌ jednak. Mo¿liwe jeszcze, ¿e k³ad³eœ bazê , czy lakier tym samym gunem co podk³ad i masz oto efekt
_________________

 
 

adolfone
Wysłany: 2016-09-12, 15:44   
0
UP DOWN

Posty: 58
UÂżylem do bazy i do bezbarwnego pistoletu devilbliss flg5, do podkladu chinol speedway 1.7, po aplikacji bazy bardzo starannie go umyllÂłem, czy tu moÂże tkwiĂŚ problem? UÂżyÂłem bazy z warsztat 24, caÂła chemia jakiej uÂżyÂłem to app lub w24. Utwardzacze czy rozcienczalniki wszystko dedykowane.
 

kalbi 
Wysłany: 2016-09-12, 17:47   
+1
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
to nie widzia³eœ czy przed bezbarwnym by³y te bia³e kropki? mi to wygl¹da jak popió³ ze szluga po polakierowaniu bezbarwnym he he ciê¿ko coœ pomóc, jeœli nie wyczuwalne pod palcem i jest wtopione to nie usuniesz
_________________

 
 

adolfone
Wysłany: 2016-09-12, 19:29   
0
UP DOWN

Posty: 58
Na bazie nie byÂło tego, nie jaram he;). DziĂŞki Kalbi za pomoc. Pozdrawiam
 

Giezet 
Wysłany: 2016-10-15, 13:57   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 123
Skąd: Krosno
kalbi napisał/a:
ja jadĂŞ od kilku lat tylko p1200/1500kovax na maszynce skok 3mm (w celu usuniĂŞcia syfkĂłw lub przyciĂŞcia czasem morki jak nie wyjdzie jak trzeba) i poprawiam trizact 3000 i jest super.


Robiê dok³adnie takimi samymi gradacjami papieru, szlifierka pneumatyczna 2,5 mm, z tak¹ tylko ró¿nic¹, ¿e nie wygrzewam za d³ugo ..

@Kalbi stosujesz jak¹œ przekladkê?

Przy mini wtraceniach racja - trizact 3k, ja jeszcze poprawiam na czarnym 6k, i nie ma problemu.
Ale ¿e lubiê wylaÌ drug¹ warstwê na granicy bata, to ju¿ kilka razy lekko scinalem zgrubienie na klarze ca³ym padem, a póŸniej, jak pisze @KK- dramat, te sprê¿yny s¹ cholernie ciê¿kie do usuniêcia.

Teraz stosuje doœÌ gruba przekladkê pod baczka, a póŸniej startuje od trizact p1000, bo od 3k szkoda g³askaÌ, bo sprê¿yn past¹ nie usunê.

@Kalbi jak dÂługo wygrzewasz i ile stopni?
I jeszcze coÂś w temacie twardszych gabek polerskich na pierwszy krok..
Ja do tej pory polerowalem systemem Nortona Ice Cut i gabkami farecli - Âśrednia pomaraĂączowa 1 krok, czarna miĂŞkka do hologramĂłw.
 

kalbi 
Wysłany: 2016-10-15, 15:36   
+1
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
Giezet napisał/a:
kalbi napisał/a:
ja jadĂŞ od kilku lat tylko p1200/1500kovax na maszynce skok 3mm (w celu usuniĂŞcia syfkĂłw lub przyciĂŞcia czasem morki jak nie wyjdzie jak trzeba) i poprawiam trizact 3000 i jest super.


Robiê dok³adnie takimi samymi gradacjami papieru, szlifierka pneumatyczna 2,5 mm, z tak¹ tylko ró¿nic¹, ¿e nie wygrzewam za d³ugo ..

@Kalbi stosujesz jak¹œ przekladkê?

Przy mini wtraceniach racja - trizact 3k, ja jeszcze poprawiam na czarnym 6k, i nie ma problemu.
Ale ¿e lubiê wylaÌ drug¹ warstwê na granicy bata, to ju¿ kilka razy lekko scinalem zgrubienie na klarze ca³ym padem, a póŸniej, jak pisze @KK- dramat, te sprê¿yny s¹ cholernie ciê¿kie do usuniêcia.

Teraz stosuje doœÌ gruba przekladkê pod baczka, a póŸniej startuje od trizact p1000, bo od 3k szkoda g³askaÌ, bo sprê¿yn past¹ nie usunê.

@Kalbi jak dÂługo wygrzewasz i ile stopni?
I jeszcze coÂś w temacie twardszych gabek polerskich na pierwszy krok..
Ja do tej pory polerowalem systemem Nortona Ice Cut i gabkami farecli - Âśrednia pomaraĂączowa 1 krok, czarna miĂŞkka do hologramĂłw.


sprĂŞÂżynki masz od niewygrzanego lakieru. Ja wygrzewam 35 min w okoÂło 50st. Nie stosujĂŞ przekÂładki. ZakÂładam kovax i lecĂŞ nawet caÂłe elementy i potem trizact 3000 i nie ma sprĂŞÂżynek. Wiem, Âże lakier lakierowi nie rĂłwny i np. po quickline 7600, ktĂłry schnie bdb i siĂŞ sypie podczas szlifowania wystarczy musnÂąc trizact 3000 i gitara, natomiast po lakierze PPG UHS 8173 z normalnym rozp lub wolnym juÂż trzeba bardziej siĂŞ przyÂłoÂżyĂŚ gdyÂż on nawet po kilku dniach nie sypie siĂŞ jak Quickline. Najlepiej w takim celu zastosowaĂŚ kovax 1200, Velvet Sia lub Abralon Mirka 2000 i dopiero trizact 3000, ale bez p2000 teÂż da radĂŞ tylko dÂłuÂżej siĂŞ schodzi i trzeba to robiĂŚ bardzo dokÂładnie

co do gÂąbek i past to mam kilka systemĂłw tak naprawdĂŞ. 3M (zielona gÂąbka) zielony korek, potem Menzerna 2500, a nastĂŞpnie 3M fioletowy korek z karbowanÂą gÂąbkÂą.
Lub zamiast zielonego korka Menzerna FG400 lub Menzerna 1100. Stosujê ró¿nie i zamiennie w zale¿noœci od potrzeb, na koniec Tenzi IPA i czasem jakiœ wosk np Collinite.

polecam ten sklep, majÂą super rzeczy: http://detailingshop.pl/
_________________

 
 

adolfone
Wysłany: 2016-10-20, 16:45   
0
UP DOWN

Posty: 58
Ja robiÂłem tak, kovax 1500, abralon 2000, trizact 3000 i nawet trizact 6000 i dupa, najlepsze do tego chyba bĂŞdzie futro z pastÂą grubo ÂściernÂą, pady szlifujÂą po wierzchu, natomiast futro penetruje i rozcina rysy. A te rysy to tak jak Kalbi wspominaÂł to podejrzewam niedoschniĂŞty lakier.
 

Bombel
Wysłany: 2016-10-20, 22:47   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 99
Ostatnio rozmawia³em z jednym z techników i mówi³ ¿e pasty Rupesa nie zawieraj¹ wosku i nie maskuj¹ rys tak jak 3M, poprostu polerujesz i widzisz czy starczy czy nie. Po 3m jest to co piszecie ¿e po myjce widaÌ i trizact nie zawsze pomaga. Podobno te¿ zwyk³¹ polerk¹ obrotow¹ daj¹ radê, nie trzeba tych oscylacyjnych. Robi³ tak ju¿ ktoœ?
 

adolfone
Wysłany: 2016-10-21, 10:10   
0
UP DOWN

Posty: 58
Ja uÂżywam menzerny, piszÂą Âże nie zawiera silikonĂłw, tak czy siak zawsze robiĂŞ kontrolĂŞ zmywaczem. PrĂłbowaÂłem trizacta teÂż na zwykÂłej polerce, mirka 2000, trizact 3000,6000 w wersji 75mm i tym moÂżna dziaÂłaĂŚ, natomiast 1500 zostawia koliste rysy.
 

Przemek 
Wysłany: 2016-10-21, 11:53   
0
UP DOWN
Przemek


Pomógł: 4 razy
Posty: 513
Skąd: Szczecin
SprĂŞÂżynki powstajÂą z kilku powodĂłw.

-nie caÂłkowicie utwardzony lakier
-zbyt dÂługo uÂżywany papier
-brak odkurzacza przy szlifie
-zbyt duÂży skok oscylacji

Nie wiem czy siĂŞ z tym zgadzacie .Takie moje przemyÂślenia na ten temat . Ciemne kolory pod kÂątem wad sÂą najbardziej widoczne .
_________________
Tym siĂŞ zajmujĂŞ
http://piaskowanieszczecin.pl/
http://akwarium.szczecin.pl/
 

sawmaster 
Wysłany: 2016-10-22, 12:33   
0
UP DOWN

Posty: 556
Skąd: BiaÂłystok
z kolesiem siĂŞ sprzeczam na fb Âże ja mĂłwiĂŞ Âże trzeba przyciskaĂŚ polerkĂŞ do lakieru a on Âże wÂłasnym ciĂŞÂżarem polerki trzeba polerowaĂŚ
 

adolfone
Wysłany: 2016-10-22, 13:02   
0
UP DOWN

Posty: 58
MoÂże jego polerka waÂży 25kg;p
 

Giezet 
Wysłany: 2016-10-22, 13:39   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 123
Skąd: Krosno
Przemek duÂżo racji w tym jest co piszesz, ale nie wszyscy tego tak przestrzegajÂą.

Ja bym siĂŞ skÂłaniaÂł po 1500 na baczku i trizact 3000 sprĂłbowaĂŚ jeszcze ta menzerne 400,albo jak @kalbi pisze z tym zielonym korkiem...

A jak to nie pomoÂże to chyba tylko lakier lepiej wygrzaĂŚ i futrem jechaĂŚ po 1500 i trizact 3000.
ChociaÂż ja futra jakoÂś za bardzo nie czujĂŞ..

Co do odkurzacza to na pewno pomaga, ale na wielu filmach w sieci goÂście jadÂą bez odkurzacza, tylko gruba przekÂładka pod bÂączka,U mnie ona teÂż powodowaÂła pÂłytsze sprĂŞÂżyny.
Wpiszcie sobie na YT 3m tutorial polishing uÂżytkownika loveja1...
¯adnego odkurzacza nawet korka nie.ma ¿eby wtracenia œci¹Ì,tylko rêk¹ leci akurat to bez komentarza.
Ale tak samo leci 1500 na baczku, trizact 3k,i wÂłaÂśnie futro w pierwszym kroku.
MoÂże to jest wÂłaÂśnie to...
 

kalbi 
Wysłany: 2016-10-22, 14:57   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
Przemek napisał/a:
SprĂŞÂżynki powstajÂą z kilku powodĂłw.



-nie caÂłkowicie utwardzony lakier

-zbyt dÂługo uÂżywany papier

-brak odkurzacza przy szlifie

-zbyt duÂży skok oscylacji



Nie wiem czy siĂŞ z tym zgadzacie



nie stosujê odkurzacza do wycinania wtr¹ceù, czy te¿ "ciêcia ca³oœci", a i 1 kr¹¿ek starcza mi na bardzo d³ugo, tak¿e to chyba nie ma wp³ywu za bardzo, reszta ok
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group