Amator
Posty: 4 Sk±d: Koszalin
|
Witam.
Ze wzglêdu na potrzebê polakierowania kilku elementów wnêtrza samochodu i fakt ¿e posiadam kompresor, postanowi³em kupiæ jakie¶ podstawowe narzêdzia do takiej pracy. Co posiadam w tej chwili (za³±cznik: Aktualny schemat instalacji):
- kompresor ABAC PRO 150L z pomp± a39b zasilany 230V (ci¶nienie max 10bar / dopompowuje przy 7bar),
- filtr z reduktorem 1/4" GAV FR-180 (10 mikronów),
- w±¿ prosty YATO 10mb o ¶rednicy wewnêtrznej 10mm,
- pistolet lakierniczy Airpress HP z dysz± 1.4 + filtr T4W + reduktor T4W.
Zaznaczê równie¿, ¿e moj± amatorsk± pracê wykonujê w gara¿u i tylko na w³asny u¿ytek. Wiêc raczej nie mam w planach wiêkszych inwestycji.
Problemy jakie zauwa¿y³em podczas lakierowania to:
1) Powietrze jest do¶æ ciep³e na wylocie z pistoletu.
2) Przy lakierowaniu widaæ drobne wtr±cenia wody. Zarówno w filtrze przy kompresorze jak i pod pistoletem zbiera siê kondensat.
3) Ró¿nica w ci¶nieniu pod pistoletem a ci¶nieniu na wyj¶ciu z kompresora jest bardzo du¿a. Przy niewci¶niêtym spu¶cie pistoletu ci¶nienia s± równe na obu reduktorach, po wci¶niêciu spustu ci¶nienie pod pistoletem spada do 3,5bar. Czy to jest normalne zachowanie? Reduktor pod pistoletem mam odkrêcony na max co moim zdaniem nie jest za dobre, bo nie mam "zapasu" ci¶nienia w instalacji i jak ci¶nienie w kompresorze spada do 7 to odczuwam to na pistolecie.
Proszê o podpowied¼ jak móg³bym ulepszyæ swoj± instalacjê maj±c dostêp do systemu PEX w wersji zaprasowywanej. Co mo¿e powodowaæ tak du¿e spadki ci¶nienia? Doczyta³em, ¿e nie powinno siê montowaæ filtra zaraz na wyj¶ciu z kompresora, wiêc postanowi³em go przesun±æ w inne miejsce. Za³±czam schemat proponowanej przeze mnie instalacji i bardzo proszê o weryfikacjê, czy tak bêdzie lepiej (za³±cznik: Planowane po³±czenie instalacji)? Czy mo¿e co¶ zmieniæ.
Plan.png Planowane po³±czenie instalacji |
|
Plik ¶ci±gniêto 102 raz(y) 21.99 KB |
Aktualnie.png Aktualny schemat instalacji |
|
Plik ¶ci±gniêto 51 raz(y) 22.93 KB |
|
|