Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
GTR
Wysłany: 2019-08-27, 21:59   Przebarwienia na lakierze bazowym (łaty z podkładu)
0
UP DOWN

Posty: 4
Cześć wszystkim,
Dotychczas tylko czytałem forum, jednak przyszedł czas na pierwsze duże lakierowanko i pojawił się niemały problem, spaprałem robotę.
Otóż miałem zamiar położyć lakier na całym aucie (bez wnęk). Auto w kolorze Tundra Zielona (paleta Opla), docelowo Rallye Green z palety Skody.
Miałem do naprawy kilkanaście uszkodzeń powłoki, zostały one wyprowadzone, a wierzchnia warstwa zapodkładowana akrylem (przeszlifowany papierem P800). Powłokę nieuszkodzoną zmatowałem papierem P1500. Przemyłem auto zmywaczem silikonowym, odczekałem chwilę i zacząłem kłaść lakier bazowy. W efekcie pojawiły się nieciekawe defekty, mocno widoczne łaty na miejscach podkładowanych (załącznik).
Skąd bierze się taka wada? Dotychczas lakierowałem tą bazą drzwi i inne mniejsze elementy i problem nigdy nie wystąpił. Ma to może związek ze zmywaczem, który nie zdążył odparować? Domyślam się, że czeka mnie zmywanie całości. Spróbować zmywać rozcieńczalnikiem akrylowym/bazowym, nitrem czy może od razu przejść do szlifowania? Mam do dyspozycji szlifierkę oscylacyjną. Może położyć najpierw podkład na aucie, ew. na wszystkich elementach naprawianych?
Nowa baza położona na dachu, masce, błotniku, słupkach i dwóch drzwiach (czyli pół auta).

Lakier bazowy: T4W
Podkład akrylowy: Novol 360
Ustawienia pistoletu "typowe", miotła prawie maks, materiał "max-2 obroty", ciśnienie na reduktorze ok. 2 bary - pistolet LVLP).

Grafika w załączniku, łaty zaznaczone na czerwono, w miejscu z żółtą strzałką w dodatku pojawiła się "pajęczynka"

Z góry dziękuję za odpowiedź,
Pozdrawiam

69214741_2482587892022498_3999143353244450816_n.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 415,87 KB

 

GTR
Wysłany: 2019-08-27, 23:10   
0
UP DOWN

Posty: 4
Niestety nie mogę edytować już postu. Pomyliłem się w nazwie podkładu, to Novol 330 (nie 360, bo to epoksyd).
Przypuszczam że w głównej mierze winne było bardzo duże zawilgocenie powietrza w pomieszczeniu. Spróbuję jutro przeszlifować tę bazę i położyć 1-2 warstwy, może tym razem będzie dobrze.
 

GTR
Wysłany: 2019-08-28, 21:17   
0
UP DOWN

Posty: 4
Odpowiem sam sobie ;) . Przeszlifowałem lakierowane elementy papierem P1500. W przypadku maski i blotnika porobiłem przecierki, pojawiły się też na nich inne niespodzianki. W przypadku drzwi kierowcy wystarczyło polożyć 2-3 cienkie warstwy. Położyłem bazę i bezbarwny na cale auto, jest super, a maskę i błotnik zdemontuję, naprawię i polakieruję jako pojedyncze elementy.
 

Bartes
Wysłany: 2019-10-04, 19:28   
0
UP DOWN

Posty: 3
Hej, mialem ten sm problem, specem nie jestem ale co zauwazylem, u mnie pojawilo sie to w miejscu przecierek przez stary klar, maska cala zaodkladowana, na nastepny dzien dotarta na gotowo i miala byc malowana, niestety nie dalem rady tego dnia. Dwa dni pozniej papier 800 na wszelki i jade maske kazalo sie ze podklad strasznie siadl po trzech dniach. Po 24h nie bylo tego wiadc a po 72 wlasnie takie oczka sie pojawily.
 

KK 
Wysłany: 2019-10-07, 23:43   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3333
Ten podkład raz, że nie izoluje dobrze, dwa, że tam miałeś coś chyba źle wyprowadzone, a 3, że nawet wyprowadzony dobrze i tak siądzie, 4, musi być dobrze wyschnięty, lubi czasem nie doschnąć. Jak jest zimno to już kompletna klapa.
Niedawno popełniłem robotę na 330 ponieważ zostało mi i mówię, a kit tam wymęcze ten podkład, posiadało od razu. Nawet nie zdążyłem na słońce wystawić... utwardzacz kupiłem nowy, żeby była pewność, rozcieńczalnik oryginalny.
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group