|
|
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
GTR
|
Wys³any: 2019-08-27, 20:59 Przebarwienia na lakierze bazowym (³aty z podk³adu)
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Cze¶æ wszystkim,
Dotychczas tylko czyta³em forum, jednak przyszed³ czas na pierwsze du¿e lakierowanko i pojawi³ siê niema³y problem, spapra³em robotê.
Otó¿ mia³em zamiar po³o¿yæ lakier na ca³ym aucie (bez wnêk). Auto w kolorze Tundra Zielona (paleta Opla), docelowo Rallye Green z palety Skody.
Mia³em do naprawy kilkana¶cie uszkodzeñ pow³oki, zosta³y one wyprowadzone, a wierzchnia warstwa zapodk³adowana akrylem (przeszlifowany papierem P800). Pow³okê nieuszkodzon± zmatowa³em papierem P1500. Przemy³em auto zmywaczem silikonowym, odczeka³em chwilê i zacz±³em k³a¶æ lakier bazowy. W efekcie pojawi³y siê nieciekawe defekty, mocno widoczne ³aty na miejscach podk³adowanych (za³±cznik).
Sk±d bierze siê taka wada? Dotychczas lakierowa³em t± baz± drzwi i inne mniejsze elementy i problem nigdy nie wyst±pi³. Ma to mo¿e zwi±zek ze zmywaczem, który nie zd±¿y³ odparowaæ? Domy¶lam siê, ¿e czeka mnie zmywanie ca³o¶ci. Spróbowaæ zmywaæ rozcieñczalnikiem akrylowym/bazowym, nitrem czy mo¿e od razu przej¶æ do szlifowania? Mam do dyspozycji szlifierkê oscylacyjn±. Mo¿e po³o¿yæ najpierw podk³ad na aucie, ew. na wszystkich elementach naprawianych?
Nowa baza po³o¿ona na dachu, masce, b³otniku, s³upkach i dwóch drzwiach (czyli pó³ auta).
Lakier bazowy: T4W
Podk³ad akrylowy: Novol 360
Ustawienia pistoletu "typowe", miot³a prawie maks, materia³ "max-2 obroty", ci¶nienie na reduktorze ok. 2 bary - pistolet LVLP).
Grafika w za³±czniku, ³aty zaznaczone na czerwono, w miejscu z ¿ó³t± strza³k± w dodatku pojawi³a siê "pajêczynka"
Z góry dziêkujê za odpowied¼,
Pozdrawiam
69214741_2482587892022498_3999143353244450816_n.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 93 raz(y) 415.87 KB |
|
|
|
|
|
GTR
|
Wys³any: 2019-08-27, 22:10
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Niestety nie mogê edytowaæ ju¿ postu. Pomyli³em siê w nazwie podk³adu, to Novol 330 (nie 360, bo to epoksyd).
Przypuszczam ¿e w g³ównej mierze winne by³o bardzo du¿e zawilgocenie powietrza w pomieszczeniu. Spróbujê jutro przeszlifowaæ tê bazê i po³o¿yæ 1-2 warstwy, mo¿e tym razem bêdzie dobrze. |
|
|
|
|
GTR
|
Wys³any: 2019-08-28, 20:17
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Odpowiem sam sobie . Przeszlifowa³em lakierowane elementy papierem P1500. W przypadku maski i blotnika porobi³em przecierki, pojawi³y siê te¿ na nich inne niespodzianki. W przypadku drzwi kierowcy wystarczy³o polo¿yæ 2-3 cienkie warstwy. Po³o¿y³em bazê i bezbarwny na cale auto, jest super, a maskê i b³otnik zdemontujê, naprawiê i polakierujê jako pojedyncze elementy. |
|
|
|
|
Bartes
|
Wys³any: 2019-10-04, 18:28
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Hej, mialem ten sm problem, specem nie jestem ale co zauwazylem, u mnie pojawilo sie to w miejscu przecierek przez stary klar, maska cala zaodkladowana, na nastepny dzien dotarta na gotowo i miala byc malowana, niestety nie dalem rady tego dnia. Dwa dni pozniej papier 800 na wszelki i jade maske kazalo sie ze podklad strasznie siadl po trzech dniach. Po 24h nie bylo tego wiadc a po 72 wlasnie takie oczka sie pojawily. |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2019-10-07, 22:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Ten podk³ad raz, ¿e nie izoluje dobrze, dwa, ¿e tam mia³e¶ co¶ chyba ¼le wyprowadzone, a 3, ¿e nawet wyprowadzony dobrze i tak si±dzie, 4, musi byæ dobrze wyschniêty, lubi czasem nie doschn±æ. Jak jest zimno to ju¿ kompletna klapa.
Niedawno pope³ni³em robotê na 330 poniewa¿ zosta³o mi i mówiê, a kit tam wymêcze ten podk³ad, posiada³o od razu. Nawet nie zd±¿y³em na s³oñce wystawiæ... utwardzacz kupi³em nowy, ¿eby by³a pewno¶æ, rozcieñczalnik oryginalny. |
_________________
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
|
|