Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Papa Slayer 
Wysłany: 2019-12-28, 15:00   Obcierka parkingowa i nieudana naprawa "fachowca".
0
UP DOWN


Posty: 1
Skąd: Kraków
Cześć Panowie,

mój pierwszy post więc witam wszystkich i od razu zwracam się do Was o pomoc.

Miałem w listopadzie obcierkę na parkingu tylnego prawego nadkola. Załączam film jak to wyglądało chwile po zdarzeniu:

https://youtu.be/kP7Y3y9osiM

A teraz trochę spróbuje opisać dalszy rozwój zdarzeń:

Oddałem samochód do naprawy zaufanemu blacharzowi/lakiernikowi i... i to by było na tyle. Więcej do niego nie wrócę. Otóż już przy odbiorze zauważyłem, że nadkole nie jest wyprowadzone tak jak być powinno. Przesyłam zdjęcia prawej i lewej strony dla porównania. Prawa strona to ta naprawiana.

Przekonał mnie do odbioru samochodu tym, że musiał iść na kompromis i albo nałożyć kitu na kilka milimetrów albo położyć tyle żeby zamaskować tylko wyciągnięte (rzekomo) spotterem zagłębienia, które udało się jako tako wyciągnąć. Deklarował max 1mm szpachlówki. Samochód odebrałem, pogodzony, że kształt nadkola nie uda się już nigdy wyprowadzić do stanu fabrycznego. Pomierzyłem grubość szpachlówki i wyszło, że miejscami jest poza skalą miernika (GL-8S od prodig-tech), ale na około tych miejsc jest do 2000um więc obstawiam, że więcej jak 2,5mm wypełniacza nie poszło. Trudno. Stało się. Zacząłem normalnie używać samochodu.
Od naprawy nie minęło 2 miesiące i zaczęły pojawiać się dziwne rzeczy, t/j powstało tzw zjawisko mapowania szpachlówki oraz pojawiły się ryski po szlifowaniu i zagłębienia w postaci kropek (szpilkowanie?).

Aha. Jeszcze dolewając oliwy do ognia: podczas jednej z rozmów z moim "fachowcem" przyznał, że polewał szpachlówkę wodą aby udało mu się wyprofilować nadkole tak jak to miał dla porównania z lewej strony. Wówczas jeszcze nie zdawałem sobie sprawy z tego, że polewanie szpachlówki wodą to zabójstwo dla blachy pod spodem.

Panowie, jest tu ktoś z Krakowa bądź okolic, kto mi to ładnie naprawi zgodnie ze sztuką i przy okazji będzie umiał wyprowadzić zbliżony kształt przetłoczenia nadkola do fabrycznego?

Samochód jest stary ale bardzo go lubię i chciałbym aby był doprowadzony do stanu możliwie jak najładniejszego po tym incydencie... Jestem miłośnikiem Volvo i mam porządnego zajoba na punkcie tych aut. Zwłaszcza S60/V70.

123.jpg
Plik ściągnięto 56 raz(y) 297,7 KB

 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang