Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Karol2525
Wysłany: 2021-02-28, 11:56   Prostowanie poszycia dachu
0
UP DOWN

Posty: 3
Witam, mĂłgÂłby ktoÂś doÂświadczony opisaĂŚ dokÂładniej sposĂłb naprawy wgniecenia poszycia ktĂłre „sprĂŞÂżynuje”? MogĂŞ je wypchn¹Ì ale po delikatnym klepniĂŞcia wraca spowrotem.
Nie liczĂŞ na pdr, lakier bĂŞdzie usuwany do goÂłej blachy.
Z gĂłry dziĂŞkuje za odpowiedz. Pozdrawiam.
 

MichuMachu
Wysłany: 2021-03-01, 09:08   
0
UP DOWN


Pomógł: 14 razy
Posty: 347
ÂŻeby blacha ci nie pracowaÂła po wypchniĂŞciu czy wyklepaniu musisz jÂą zbaĂąkowaĂŚ czy obkurczyĂŚ Âżeby zrobiÂła siĂŞ sztywna....
Robi siĂŞ to na kilka sposobĂłw moÂżna palnikiem, spoterem, albo w ostatecznoÂści migomatem... Podaj jakie urzÂądzenie masz do dyspozycji to ci powiem jak to zrobiĂŚ..
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2021-03-01, 11:56   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Karol2525 napisał/a:
mĂłgÂłby ktoÂś doÂświadczony opisaĂŚ dokÂładniej sposĂłb naprawy wgniecenia poszycia ktĂłre „sprĂŞÂżynuje”?

¯eby "œci¹gn¹Ì" rozci¹gniêt¹ blachê to potrzeba te¿ trochê doœwiadczenia i praktyki ¿ebyœ przypadkiem nie pogorszy³ tego co ju¿ masz na tym dachu ...
Najbezpieczniej to jest najpierw sprĂłbowaĂŚ na jakim starym uszkodzonym bÂłotniku zanim ruszysz "do walki ze swoim dachem" ... ja od siebie polecam obkurczanie blachy spoterem blacharskim np. bardzo dobre spotery sÂą firmy GYSPOT
Palnik gazowy przy obecnych gruboÂściach i jakoÂści blach na autach moÂże CiĂŞ mocno zdziwiĂŚ ... jak zaczniesz prĂłbowaĂŚ nim podgrzewaĂŚ blachĂŞ i jÂą ÂściÂągaĂŚ za pomocÂą mÂłotka i klepadÂła ...
to jest dobry sposób na "zabawê" przy starych autach gdzie jest odpowiednia gruboœÌ i twardoœÌ blach jakie by³y na autach jeszcze w latach 80-tych ... o starszych nie wspominaj¹c ;)
 

Karol2525
Wysłany: 2021-03-01, 20:11   
0
UP DOWN

Posty: 3
Do dyspozycji mam spotter, moglibyÂście opisaĂŚ dokÂładniej jak zabraĂŚ siĂŞ za "baĂąkowanie"? Element oczyszczony do blachy, na spotter zaÂłoÂżona elektroda, jak siĂŞ za to zabrac?
majÂąc duÂże wgniecenie:
1) najpierw je wypchn¹c i dopiero póŸniej obkurczaÌ?
2) "bankuje" siĂŞ po maÂłym kawaÂłku czy po obwoszie wgniecenia?
3) krĂŞci siĂŞ kola od zewnÂątrz do wewnÂątrz czy odwrotnie?
4) po rozgrzaniu blachy naleÂży jÂą gwaltownie schÂłodziĂŚ czy oklepac na gorÂąco?
Oczywiœcie spróbujê na jakimœ starym elemencie, ale potrzebuje trochê teorii, której nie mog³em zabardzo znaleŸÌ w internecie.
DziĂŞkujĂŞ za zainteresowanie.
 

MichuMachu
Wysłany: 2021-03-02, 07:52   
0
UP DOWN


Pomógł: 14 razy
Posty: 347
DuÂże wgniecenie tzn jakie?
Ad1 : tak
Ad2 : zaczynasz od œrodka robi¹c takiego jakby œlimaka. Na pocz¹tek proponujê na nie wielkim pr¹dzie i podejœÌ do tego na 2 lub 3 razy bo jak za bardzo przygrzejesz to ci j¹ wci¹gnie .
Ad 3: to jest umowne ale zazwyczaj od wewnÂątrz na zewnÂątrz, grzaniem ciÂągÂłym lub punktowym.
Ad 4: teoretycznie po elektrodzie wêglowej nie stosuje siê ¿adnego dodatkowego ch³odzenia bo obkurczanie nastêpuje podczas naturalnego ch³odzenia blachy teoretycznie bo nie znaczy ¿e tego ja np nie robie ;) to jest jak z jazd¹ samochodem na egzaminie tak a potem jeŸdzisz wg warunków panuj¹cych na drodze. Rozklepujac blachê musisz pamiêtaÌ ¿e bêdzie ci jej przybywaÌ tak¿e musisz to te¿ robiÌ z g³ow¹ aby nie przesadziÌ. Na dachu bym raczej z gwa³townym ch³odzeniem nie przesadza³ bo jest to doœÌ spora powierzchnia i i tak ci j¹ delikatnie po bankowaniu wci¹gnie... Znaj¹c ¿ycie i dachy ;) to jeœli ogarniesz wgniecenie to blacha bêdzie ci pracowa³a jeszcze do oko³o tego wgniecenia... Tam bêdziesz musia³ zastosowaÌ obkurczanie punktowe i tam bym siê pokusi³ o delikatne ch³odzenie choÌ pierwszy punkt na próbê zrób bez... Wracaj¹c jeszcze do klepania blachy ¿eby np zmniejszyÌ ryzyko przybywania blachy mo¿esz rozklepac blachê w naprawianym miejscu na wiêkszej powierzchni wokó³ wgniecenia.
DuÂżo by tu pisaĂŚ najlepiej jakbyÂś to zobaczyÂł na Âżywo... KaÂżde wgniecenie jest inne Âże tak powiem i do kaÂżdego podchodzi siĂŞ indywidualnie :) mam nadziejĂŞ Âże cokolwiek ci wyjasnilem :)
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group