Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
michallodz
Wysłany: 2021-09-08, 00:10   Novol Protect 360 vs Novol for Classic Car
0
UP DOWN

Posty: 24
Hej
Jest tu ktoś kto używał obu tych podkładów? Robię Scirocco z 84r i mam już prawie gotową blachę i stoję przed wyborem epoksydu.
Zasadnicze pytanie brzmi czy ten classic car jest warty tych pieniędzy? Cena jest zauważalnie wyższa a przy skali całe auto ze wszystkich stron robi się kwota :D
A może jakiś inny produkt polecacie?
 

MichuMachu
Wysłany: 2021-09-08, 07:58   
0
UP DOWN


Pomógł: 14 razy
Posty: 347
Godny polecenia jest jeszcze master bond :spoko:
Ja osobiście używam 360-tki ale prawdopodobnie jakbym robił samochód na którym by mi zależało wziął bym mimo wszystko linie classic car. Nie bez powodu jest droższa. ;)
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2021-09-08, 09:06   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3386
Skąd: Łódż
michallodz napisał/a:
Zasadnicze pytanie brzmi czy ten classic car jest warty tych pieniędzy?

Tak jest wart tych pieniędy także nie masz nawet co porównywać jakości tego podkładu do innych produktów jakie tutaj padają ....
Z linią produktów Novol for Classic Car mam już do czynienia od chwili się jej pojawienia (od 2013r) także
nie masz co żałować finansów na ich zakup są warte tej ceny
tak samo polecam szpachlówkę oraz podkład akrylowy z tej linni
Po nicku widzę że możesz być z Łodzi także na miejscu masz do kupienia w sklepie u chłopaków
z Castom Factory
Wysyłkowo możesz je kupić w Anglocars Warszawa
Na materiałach z tej linii pracuje wiele dużych firm zajmujących sie profesjonalnie renowacją aut zabytkowych a auta odnowione z zastosowaniem tej linii często spotykam na wystawach klasyki motoryzacyjnej np. Auto Nostalgia w Warszawie czy na halach targowych Ptak w Nadarzynie :spoko:
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2021-09-08, 09:20   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3386
Skąd: Łódż
michallodz napisał/a:
Robię Scirocco z 84r

michallodz napisał/a:
Cena jest zauważalnie wyższa a przy skali całe auto ze wszystkich stron robi się kwota

Tak patrząc na te Twoje auto to w sumie nie jest to znów jakiś cenny okaz zabytkowej motoryzacji
także możesz jeśli jest dla Ciebie za duży wydatek na te materiały lakiernicze które potrzebujesz do renowacji tego auta kupić coś tańszego
Za 500 zł to obkupisz się materiałami z jakieś firmy no-name tak że Ci jeszcze zostanie na jakieś drugie auto ;)

Teraz tak poważnie .... auto masz o nie wielkiej wartości także musisz sam wybrać czy kupujesz materiały
droższe czy może te tanie gdzie jaka cena taka jakość ...
To Twój wybór ... Novol 360 też się sprawdzi na takim aucie i da Ci jakieś zabezpieczenie
ale jakościowo do Classica to nawet nie ma co go porównywać ...
To tak jak wiekszość firm ma produkty premium ale też produkty economi
różnica w cenie z czegoś wynika ... nie tylko z nazwy ;)
Gdybyś miał do renowacji jakiegoś zabytkowego Mercedesa za 100 200 czy też 300 tys zł to bym
tylko ten podkład Ci polecał ale przy takim VW to już sam musisz zdecydować co chcesz i też możesz kupić za określoną kwotę przeznaczoną na renowację swojego auta :spoko:
Polecam się zorientować ile kosztuje renowacja lakiernicza takiego classica od podstaw w dobrym specjalizującym się w takich renowacjach warsztacie
Ta cena nie bierze się z kosmosu .... materiały lakiernicze na takie auto trochę kosztują
poza tym takie auto zostaje ze swoim właścicielem na lata jak nie do końca jego (właściciela) życia ...
 

michallodz
Wysłany: 2021-09-08, 23:51   
0
UP DOWN

Posty: 24
wiem, że sciro nie jest i pewnie nigdy nie będzie jakimś wartym setki tysięcy modelem ale to nie o to chodzi, nie zamierzam go nigdy sprzedawać zdechnie razem ze mną więc nie zamierzam oszczędzać na materiałach.
Już nawet podczas czyszczenia budy zauważyłem różnicę między epoksydami jak zaczynałem ten "projekt" parę lat temu to kilka miejsc zabezpieczałem epoksydami bo wiedziałem, że wzejdzie się na to dłużej i tam gdzie był w miarę dobry epoksyd z resztą chyba novola trzymał się solidnie a tam gdzie prysnąłem czymś za 30zł/l to od samego patrzenia odłaziło :P nie ma żalu bo swoje zadanie na czas stania pod dachem spełnił.
W każdym razie potrzebowałem od kogoś potwierdzenia żeby brać classic car ;p
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2021-09-11, 23:47   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3386
Skąd: Łódż
michallodz napisał/a:
nie zamierzam go nigdy sprzedawać zdechnie razem ze mną więc nie zamierzam oszczędzać na materiałach.

A jaki masz przeznaczony budżet na materiały ?
 

michallodz
Wysłany: 2021-11-07, 22:56   
0
UP DOWN

Posty: 24
Robertlodz09 napisał/a:
michallodz napisał/a:
nie zamierzam go nigdy sprzedawać zdechnie razem ze mną więc nie zamierzam oszczędzać na materiałach.

A jaki masz przeznaczony budżet na materiały ?


Nie robię takich kalkulacji wolę nie wiedzieć ile w to już poszło i ile jeszcze pójdzie. Rozwleka się to na tyle lat, że jakoś udźwignę :P

Natomiast pojawia się kolejne pytanie.
Czy jeśli zacząłem od tego podkładu to teraz muszę trzymać się już wszystkich produktów Novola z tej linii? Czytałem różne opinie, że niektóre produkty mają lepsze inne słabsze i pytanie jeżeli chodzi o szpachłowki, podkład jakiś wypełniający, bazę i klar to co polecacie?
 

MichuMachu
Wysłany: 2021-11-08, 01:13   
0
UP DOWN


Pomógł: 14 razy
Posty: 347
Nie musisz się trzymać ich produktów aczkolwiek zaraz ci tu tak napisza ;)

Szpachlówka wg mnie novol carbon rewelecja :spoko:
O podkładach epoksydowych masz wyżej :tak:
Podkład poliestrowy novol protect 380 też bardzo fajny produkt
Bazę proponuje RM
A clar MC 500

Masz podany sprawdzony system w miarę możliwości na niewielkich kosztach :spoko:
 

michallodz
Wysłany: 2021-11-08, 19:18   
0
UP DOWN

Posty: 24
Doprecyzujesz co masz na myśli jako RM? Nie znam tego a net też daje różne wyniki ;)
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2021-11-08, 20:20   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3386
Skąd: Łódż
michallodz napisał/a:
co masz na myśli jako RM

Znany czołowy producent materiałów lakierniczych
dystrybutorem na Polskę jest Grupa CSV Szczecin

michallodz napisał/a:
jeśli zacząłem od tego podkładu to teraz muszę trzymać się już wszystkich produktów Novola z tej linii?

Zasadą jest w większości lakierni że nie miesza się produktów różnych producentów tak masz tłuczone do głów na każdym szkoleniu lakierniczym ...
Także jak kupiłeś epoksyd z lini Novol Classic Car to spokojnie mogę Ci polecić abyś przykrył go podkładem akrylowym z tej samej lini Classic Car której producentem jest Novol
Podkład bardzo dobry jakościowo bardzo dobrze się nim pracuje i jak dla mnie porównywalny jest z podkładami tych z górnej półki
Szpachlówki z tej lini też nie są najgorsze szczególnie ciekawe i przydatne jest zmiana barwy szpachlówki po dodaniu utwardzacza i wymieszaniu jej ... widać czy dokładnie wymieszałeś obydwa składniki ze sobą następnie po utwardzeniu też następuje zmiana barwy ... i wiesz kiedy możesz przystąpić do jej obróbki po pełnym utwardzeniu
Taki bajer ;)
Widziałem już kilka aut wyszpachlowanych i zapodkładowanych tymi materiałami i jak na razie po tych kilku latach nic się na nich nie dzieje
Z tym że bazy były z PPG albo z Spies-heckera tak samo jak i lakiery bezbarwne
Jedna uwaga jeśli robisz takie auto dla siebie i nie zamierzasz je sprzedawać to nie ma co oszczędzać na materiałach ponieważ to jest to co najszybciej Ci da o sobie znać ... np. lakier straci połysk albo zacznie schodzić itd itd tak samo jak szpachlówka ... może zacząć pękać od słońca i temperatury czy też korozji jaka się pojawi pod nią ... przyczyn moze być wiele dlatego na takie auta materiały daje się takie żeby człowiek mógł spać spokojnie że Ci klient nie przyleci za kilka lat z pretensjami że mu coś się dzieje na aucie ... :D
A nic tak nie cieszy jak ogladasz auto które lakierowałem np. z dziesięc lat temu i nadal wyglada tak jak wyjechało wtedy z lakierni :cool:

Tutaj kolega zaproponwał bazę R-M także ja do tego bym dodał też lakier R-M
a do bezbarwnego MC 500 którego producentem jest Lechler to też bym zastosował jego bazę pod ten lakier
Wtedy masz połączenie baza lakier jednego producenta
 

michallodz
Wysłany: 2021-11-08, 23:59   
0
UP DOWN

Posty: 24
Nie planowałem w żaden sposób oszczędzać bardziej niż podpowiada zdrowy rozsądek. Jeśli bym miał do wyboru dwa produkty z tej samej linii tylko jedno z innym logo niż drugie to wiadomo, że wybrałbym tańsze ale to chyba nie jest w tym przypadku 'kejs' - jak to mówi młodzież
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group