Na dzi¶ zapowiadam przesmakowity deser - na kilka zwariowanych pytañ zgodzi³ siê odpowiedzieæ jeden z najlepszych malarzy naszej sceny
- Przemys³aw Drozd -
acidhouse
→ (ah)- gdzie pierwszy raz spotka³e¶ siê z aerografem, jakie wra¿enie wywar³o na Tobie to spotkanie
Przemys³aw Drozd
→ (PD) - od 1996 zajmowa³em siê graffiti, w gazetkach ¶ci±ganych ze stanów czasem publikowano fotki wrzutów robionych aerografem, wtedy zaczê³y siê kombinacje.
Spodoba³o mi siê, ¿e grafika staje siê mobilna i nigdy nie wiadomo gdzie jest.
ah - co sk³oni³o Ciê do malowania
PD - sk³on
ah - pamiêtasz swoj± pierwsz± pracê
Jakimi farbami j± zrobi³e¶ i na jakim sprzêcie
PD - to by³ albo snowboard w go³± babê albo drzwi od szafy w jaki¶ charakter, ewentualnie zbiornik od junaka w smoka i chiñczyka, lecz jak daleko siêgam pamiêci± to dok³adnie nie pamiêtam. Wtedy malowa³em jakim¶ plastikiem i farb± do modeli.
ah - czy projekty realizujesz w³asn± inicjatyw± od A do Z czyli od szpachli do klaru czy wspó³pracujesz z kim¶ w tym temacie
PD - aktualnie wspó³pracujê ze znakomitym fachowcem Piotrkiem, który w temacie lakierniczym ogarnia g³ównie motorki.
ah - wiem ¿e hulasz na motorach - jakim sprzêtem teraz ¶migasz
PD - w tej chwili przerzuci³em siê na 4x4 i eksplorujê okoliczne bagna i rzeczki.
ah - a jakim sprzêtem teraz malujesz - farby i aerograf
PD - d³ugo malowa³em Paaschem, teraz mam dwie Iwaty z górnej pó³ki i niestety nie maj± podjazdu do mojego starego charta (Paszaka ³atwiej siê przerabia na fajkê wodn±)
ah - jak dzielisz preferencje miêdzy szablon a woln± rêkê
PD - od kilku lat tylko freehand, uwa¿am ¿e stosowanie szablonów jest totaln± amatork±, z wyj±tkiem tradycyjnego szablonu, który ma wygl±daæ jak szablon zamiast okre¶laæ proporcje. Fachowca mo¿na poznaæ po tym jak potrafi „zaci±æ” np. przy krawêdziach. Mo¿na powiedzieæ ¿e w tej chwili malujê zaciekami, bardzo rzadk± farb± wiêc tak d³ugo siê przemalowujê a¿ wychodz± przej¶cia bez pruszenia.
ah - gdzie odnajdujesz inspiracjê
czy podziwiasz kogo¶ ze ¶wiatowej sceny
PD - inspiracjê odnajdujê w alkoholu i kobietach
A tak powa¿nie to raczej rysujê sobie jakie¶ scenki na kartce, tradycyjnie i niezmiennie. Wiadomo, ¿e czasem trzeba namalowaæ jaki¶ truefire ale za to mi p³ac±. Podziwiam tych, którzy faktycznie robi± tylko swoje style tak jak Fitto, Deanos czy Bianca Henning, gdy¿ niestety 90% ¶wiatowej sceny to jaka¶ rze¼nia: orze³ki, wilczki i delfinki.
ah - eksperymentujesz trochê czy trzymasz siê konwencji
PD - chcia³bym zaj±æ siê jakimi¶ instalacjami i sztuk± konceptualn±, ewentualnie performance z golasami w tle
ah- projekt który najbardziej zapad³ Ci w pamiêci
PD - w sumie to Hell’s Gate i ostatni „d³ugas” Petera Pattona, to jest dok³adnie to co lubiê malowaæ, od o³ówka do aerografu.
ah - nad czym obecnie pracujesz
PD - aktualnie malujê gitary dla polskich i niemieckich firm lutniczych ale poka¿ê jak zrobiê 100
Na razie robiê stronkê.
ah- wyzwanie, które chcia³by¶ zrealizowaæ
PD - teraz szykujê siê do wybudowania pracowni wiêc biegam i za³atwiam zezwolenia, gram w kosza i na gitarze, rysujê storyboardy i je¿d¿ê po do³kach, dlatego wyzwaniem bêdzie urlop i trochê czasu na w³asn± sztukê.
ah - pozdrawiamy kogo¶
PD - Perznaza w Afganie (szukaj Osamy), Zadrutowanego B-52, Suchego z przetwórni, Petera Pattona, Sonar Soul, Nuno i Jim z B.E.T.H., Harley Ridersów, wszystkich czytelników oraz rodzimych malarzy niewdziêcznego airbrushingu i customowych designerów.
Zajrzyjcie na → stronkê Przemka ← na której znajdziecie mnóstwo innych wypasionych prac.