Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
2tribale
Wys³any: 2008-12-09, 05:54   jak wyjsc na prosta ?
0
UP DOWN

Posty: 9
witam
prosze o podpowiedz w sprawie pomalowania autka :help:

otoz:
mam golfa3 (czerwony) ktory zostal kupiony przeze mnie z fatalnie wygladajacym lakierem
tzn. drzwi i blotniki przednie byly z jakas faktura podobna do sladow pedzla - ³awkowca
!?! :blee:
a maska z plamami podkladu- podejrzewam ze na szpachli

no a ze nie naleze do ludzi zamoznych postanowilem sam doprowadzic autko do odpowiedniego wyglady (pod koniec planuje jakies grafy areografem )
wiem ze to duzo roboty - tego sie nie obawiam tylko nie chcialbym zrobic gorzej niz jest hehe ;)

czytam z tego forum juz od dluzszego czasu wszystko co mi sie moze przydac w tej kwestii
skompletowalem sobie wiekszosc sprzetu i zaczalem

i teraz:
- nie wiem czy te drzwi i blotniki: zrywac stary lakier do zywej blachy? (bo na gola blache to potrzebny mi bedzie jeszcze jakis specjalny podklad chyba ?! - mam tylko zwykly szary)
czy sciac do rownego, wyszlifowac, podklad-baza-kler?
- jakimi papierami szlifowac?

bo dziwna rzecz ale z prawej strony drzec lakier (roznej grubosci tu jest ?!) papierem 80 na szlifierce bo jest tak twardy i nierowny ,za to z lewej jest mieciutki, cienki i barwi papier na czerwono (podejrzewam ze nie ma tam wogole bezbarwnego :/ )

poradzcie jak najlepiej to ugryzc?
jak zrobic zeby bylo dobrze a nie poszlo mi zbyt duzo kasy? :sciana:

przejmie prosze o pilne rady bo autko stoi w wynajetym garazu i wzialem se 5 dni urlopu :cool:
chcialbym sie z tym w miare szybko uporac
 

mebArth 
Wys³any: 2008-12-09, 06:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Po1. w 5 dni tego nie zrobisz. To co opisa³es bez porzadnych sprzêtów zajmie ci 2 tygodnie solo.
Po2. Jelsi nie jestes pewny warstw, jakosci materia³ów na aucie to drzyj do zera.
Po3. NIe zazdroszcze darcia.
Po4. To ze masz czerwony papier znaczy ze jest tam akryl lub ftalowy. Akrylem tez ludzie maluj± i pieknie wychodzi.
Po5.Pomys³y o lakierowaniu zostaw na sam koniec, to najkrócej trwa. Zajmij sie przygotówk± czyli przygotowaniem pod³oza pod szpachle podk³ad itp. Co i jak zrobic i CZYM jest napisana epopeja na tym forum. Przewertuj tematy i mi³ego czytania.
Po6. Czeka Cie wielka praca :)

pzdr
_________________
Bart
 
 

2tribale
Wys³any: 2008-12-09, 08:43   
0
UP DOWN

Posty: 9
hehe
dzieki za szybki odzew :)
1- jakie to porzadne sprzety" mi potrzebne? ;)
2- do zera czyli do blachy? i co jaki podklad? ( a mam taki zluszczacz-spalacz do lakieru ;)
3- az tak strasznie duzo roboty z tym darciem ?! :/
jakimi papierami najlepiej ?
4- co do koloru papieru to chodzi o to ze z prawej strony auta po darciu jest kolor bialy
ale z lewej czerwony :blee:
5- tak, wiem ze lakier na koncu ale nie wiedzialem ze taki klopot bedzie z t± przygotowalnia :sciana:

a za wszelkie wskazowki i pomoc kierunkuj±c± wysi³ki bede dozgonnie wdziêczny :help:
 

mebArth 
Wys³any: 2008-12-09, 17:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
ad4 - to znaczy ze wczesniej ktos malowa³ baz± + klar a potem ktos Akryl po³ozy³ obok. Tak sie robi i to nic dziwnego jesli tylko kolory pasuj±.
ad5 - to zostaw na koniec za 2 tygodnie :)
ad1 - Podstawa okr±g³a maszynka na kr±zki papierki. Bez tego zdechniesz przy aucie. S± elektryczne lub pneumatyczne. Elektryczne tansze a pneumat od 1500z³ wzwy¿.
Zak³±dam ze nie masz czegos takiego wiec, kó³ko na wiertarke + papier 60 na rzepe i DZRESZ do zera, Napstepnie tam gdzie potzreba (do³ki zerdza i inne smieci) zak³±dasz szpachl±, szlifujesz i ca³osc zakadasz szpachl± wykonczeniow± (drobnoziarnista i zatyka wszelakie dziurki ryski przed podk³adem). £atwo sie szlifuje 180, 240 na klocku. Klocek wa¿ny bo bez niego porobisz fale dunaju.
ad2 - o podka³d narazie nie martw bo daleko Ci do niego. element ma byc PROSTY G£ADKI jak dpa niemowlecia, bez zerdzy, A co do "z³uszczcza (scansol?) to jest dobre przy ma³ych elementach bo ianczej wydasz fortune na scansol'e :)
CO do darcia - startujesz od 120. Trza tak zrobic zeby pod podk³ad byo zag³adzone PROSTE RÓNE BEZ DZIUREK DO£KÓW minimum 180.

Powodzenia :D
_________________
Bart
 
 

Prezes
Wys³any: 2008-12-09, 18:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
Co do darcia, to o opalarce zapomnij :!:
Przekonasz siê, jaka to "rozkosz", zw³aszcza, je¿eli w blasze s± fabryczne za³amania.
Papierów ¶ciernych nie u¿ywa siê grubszych ni¿ 80. Mo¿e zaraz dostanê w ³eb, ale gdy zaczyna siê od 80 lub 100 i kolejno coraz cieñszymi siê szlifuje, ¿eby zlikwidowaæ rysy, (np. po kolei: 80, 180, 280), ca³kiem przyzwoicie wychodzi. Pod podk³ad nie ma sensu jeszcze bardziej wyg³adzaæ, bo on sam w sobie jest warstw± wyrównuj±c±.
Je¿eli drzesz do zera (tak, to znaczy dok³adnie to samo, co "do blachy"), no to potrzebujesz tylko szlifierki k±towej, okr±g³ej szczotki drucianej na ni±, pr±du i... czasu. Tak czy owak, z zakamarków ciê¿ko bêdzie to pousuwaæ. Ale na pewno pro¶ciej ni¿ papierem ¶ciernym na jakiejkolwiek szlifierce. Szczotka od razu zdejmie Ci wszystko a¿ do blachy. Takie s± moje do¶wiadczenia.
Wielu fachowców zaopatrza siê te¿ na czas tej czynno¶ci w zabezpieczenia typu: gogle, maska przeciwpy³owa, a nawet nauszniki. Jak kto woli. W papier ¶cierny musisz natomiast zaopatrzyæ siê i tak, bo przyda siê do szlifowania szpachli i podk³adu. Podk³ad lecisz na mokro; mo¿e byæ 600.
Czeka Ciê du¿o pracy, wiêc powodzenia i cierpliwo¶ci ¿yczê! :spoko:

PS. Zamiast opisywaæ swoj± wdziêczno¶æ, wystarczy, ¿e klikniesz "pomóg³" ;)
 

mebArth 
Wys³any: 2008-12-09, 18:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Cytat:
gogle, maska przeciwpy³owa, a nawet nauszniki

Jedno pytanie - GDZIE? Praca boscha to pikus w porównaniu z tym czego slucham w aucie. Co do reszty zapytam GDZIE. Wiem ze masz dobre intencje ale z praktycznej strony jakos tego nie widzê.
_________________
Bart
 
 

Prezes
Wys³any: 2008-12-09, 21:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
To by³o na zasadzie, ¿e ostro¿no¶ci nigdy za wiele. ¯eby by³o jasne - ja osobi¶cie nie stosujê jakichkolwiek ¶rodków ochrony podczas przygotowania powierzchni. Jedynie wtedy, gdy pistolet idzie w ruch, maskê nak³adam.
 

kalbi 
Wys³any: 2008-12-09, 21:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
Prezes napisa³/a:
ja osobi¶cie nie stosujê jakichkolwiek ¶rodków ochrony podczas przygotowania powierzchni
a powiniene¶, nawdychasz siê tego py³u z obrabianej szpachli i p³uca zapchane... rozumiem, ¿e kto¶ sobie raz co¶ tam zrobi to mu nie powinno zaszkodziæ ale jak ty to robisz codziennie to lepiej siê zabezpieczaæ!!
_________________

 
 

Bisuside14 
Wys³any: 2008-12-09, 21:31   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
Koledzy powy¿ej maj± racjê - tylko to jest kwestia jak kto dba o zdrowie. Jednak ja nie polecam zabieranie siê za k±tówkê+ szczotkê drucian± bez googli poniewa¿ druty w szczotce lubi± sobie powypadaæ, a ¿e krêc± siê z wysok± prêdko¶ci± mo¿esz mieæ niemi³e spotkanie jak obior± kierunek- twoje oko...
 
 

Prezes
Wys³any: 2008-12-09, 21:46   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
kalbi napisa³/a:
ty to robisz codziennie

Nie do koñca. ;) Tym fachem zajmujê siê dora¼nie i amatorsko. Gdybym z tego ¿y³, mia³bym zapewne bardziej fachowy warsztat :D
Pozdro!
 

jacklack 
Wys³any: 2008-12-10, 00:00   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
kalbi napisa³/a:
a powiniene¶, nawdychasz siê tego py³u z obrabianej szpachli i p³uca zapchane... rozumiem, ¿e kto¶ sobie raz co¶ tam zrobi to mu nie powinno zaszkodziæ ale jak ty to robisz codziennie to lepiej siê zabezpieczaæ!!

Cytat:
Koledzy powy¿ej maj± racjê - tylko to jest kwestia jak kto dba o zdrowie. Jednak ja nie polecam zabieranie siê za k±tówkê+ szczotkê drucian± bez googli poniewa¿ druty w szczotce lubi± sobie powypadaæ, a ¿e krêc± siê z wysok± prêdko¶ci± mo¿esz mieæ niemi³e spotkanie jak obior± kierunek- twoje oko...

Prezes napisa³/a:
Nie do koñca. ;) Tym fachem zajmujê siê dora¼nie i amatorsko. Gdybym z tego ¿y³, mia³bym zapewne bardziej fachowy warsztat :D


dla czego "Nie do koñca"??przecie¿ koledzy @kalbi i @Bisuside 14 dobrze radz± ¿eby bezpieczne dzia³aæ w swoim fachu..a gadanie co bym mia³ ..gdybym mia³ ...moim zdaniem trochê nie na miejscu :/
 
 

2tribale
Wys³any: 2008-12-10, 01:06   
0
UP DOWN

Posty: 9
Prezes napisa³/a:
gogle, maska przeciwpy³owa, a nawet nauszniki.

akurat to mam :spoko:
gogle, maski stopery w uszy i mam nawet kombinezon malarski z kapturem (taki bia³y) :D
tylko ze wolalbym miec lepsze narzedzia do szlifowania :blee:
aaaa... i mam szlifierke oscylacyjna - taka prostokatna
wiertarka z krazkiem na papier probowalem ale porobily mi sie doly (brak wprawy :/ )
a poza tym tak jakby lakier mi sie topil pod papierem bo robily sie lepkie smugi i grudy :/

-czy ta oscylacyjna moge to jechac?

-czy bede musial kupic jakis specjalny podklad na gola blache?

a wogole to czy nie warto zaryzykowac i pomalowac na wyszlifowana juz warstwe bylego lakieru?
bo z prawej strony bardzo ladnie mi sie wyrownalo (400 na mokro)
a ta lewe drzwi i prz. b³otnik sa jakies dziwne... jak przejade reka to tak jakbym glaskal nakredowanego czerwonego kota
mozliwe zeby ktos pomalowal auto pastelami? :D

---------------------------------------
czy do malowania podkladem oklejac niemalowane elementy (ty³) czy robic przejscia ?
-----------------------------------------
jutro moze porobie pare fotek bo wydaje mi sie ze to bedzie wieksza historia ;)
szkoda ze nie zrobilek tego pajeczynowatego-³uskowatego barana jaki byl na lakierze :sciana:
 

mebArth 
Wys³any: 2008-12-10, 08:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
papierki na mokro to ty zostaw w spokoju. To bedzie Ci potrzebne na koncu. Mozsz oscylacyjn± szlifowat ten smietnik na 120 na sucho. A co do do³ków po tarczy - owe do³ki mozna zalefic cienka warstwa szpachli UNI ub wykonczeniowej i to zeszlifowac oscylacyjna i wyjdziesz na prost± jak w temacie :) powierzchniê. Przed szlifowaniem poniewaz nie estes w temacie - kup sobie czarny spray i popsikaj deikatnie szpachlê czy ca³y element i podczas szlifowania tam gdzie bedzie nadal czarno to bedzie do³ek lub dziurka. Tak sie robi dla kontrastu zeby widziec to czego rêka nie wyczuje lub ¶lepe oko nie zauwa¿y.
_________________
Bart
 
 

Prezes
Wys³any: 2008-12-10, 16:58   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
@2tribale
Je¿eli chodzi o ogo³acanie blachy, od siebie mogê poleciæ jedynie szczotkê na k±tówkê, tak±, jak w tej ofercie: http://www.narzedziowy.pl...9¤cy=PLN.
Co do wyrównywania - ja to robi³em w³a¶nie tak± normaln± budowlan± prostok±tn± szlifierk±, o jakiej piszesz, i wychodzi³o super! Nie wyobra¿am sobie robienia tego okr±g³±. W ¿yciu nie zdo³a³bym tego wyrównaæ. By³oby to na przemian szlifowanie i szpachlowanie - i tak bez koñca.

@jacklack
Pozwalam sobie na niedoposa¿ony warsztat, bo na co dzieñ zajmujê siê czym innym. Tak samo, jak nie wk³adam maski przeciwgazowej, gdy wchodzê do klubu albo nie wsadzam w uszy zatyczek, gdy jestem na koncercie kapeli rockowej. Raz na jaki¶ czas mo¿na sobie pozwoliæ na nieracjonalne zachowania. :)
Pozdrawiam!
 

jacklack 
Wys³any: 2008-12-10, 17:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
Prezes napisa³/a:
@jacklack
Pozwalam sobie na niedoposa¿ony warsztat, bo na co dzieñ zajmujê siê czym innym. Tak samo, jak nie wk³adam maski przeciwgazowej, gdy wchodzê do klubu albo nie wsadzam w uszy zatyczek, gdy jestem na koncercie kapeli rockowej. Raz na jaki¶ czas mo¿na sobie pozwoliæ na nieracjonalne zachowania. :)
Pozdrawiam!


Wybacz ale to co piszesz to ma siê nijak do opi³ka z boscha czy drutu ze szczotki w oku ..wystarczy jedno nie racjonalne zachowanie i pech ..mo¿na sobie lub komu¶ zrobiæ krzywdê
 
 

Prezes
Wys³any: 2008-12-10, 17:34   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
Po pierwsze, jako¶ nie zdarzy³o mi siê, ¿eby tarcza ze splatanym drutem sypa³a siê jak byle szczotka. Je¿eli nie ma "dredów", to siê z Tob± zgodzê, ¿e druty potrafi± lecieæ jak z karabinu. Po drugie, kolejny raz zaznaczam, ¿e nie krytykujê gogli! Po trzecie, to tyle z mojej strony na ten temat.
 

mebArth 
Wys³any: 2008-12-10, 19:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Ja ju¿ dosta³em w pape z drutu tarczy na boschu. Dobrze ze nie w oko. Taki smieszny ból....boli i nie wiadamo skad on jest.
_________________
Bart
 
 

Bauer1000 
Wys³any: 2008-12-10, 22:54   
0
UP DOWN
Poczatkuj±cy


Posty: 12
Sk±d: Rumia/Gdynia
Ja zawsze zak³ada³em gogle, raz mi siê nie chcia³o ich wyci±gaæ a mia³em tylko tr±ciæ kawa³ek rdzy szczota, i sobie darowa³em, nietrudno sie domy¶leæ bola³o oko ca³y dzieñ, od tamtego razu do byle cenzura³y gogle zak³adam
 
 

2tribale
Wys³any: 2008-12-11, 01:31   
0
UP DOWN

Posty: 9
mebArth napisa³/a:
A co do do³ków po tarczy - owe do³ki mozna zalefic cienka warstwa szpachli UNI ub wykonczeniowej i to zeszlifowac oscylacyjna ..... czarny spray i popsikaj deikatnie szpachlê czy ca³y element i podczas szlifowania tam gdzie bedzie nadal czarno to bedzie do³ek lub dziurka.

genialne ! tak w³asnie uczynie hehe :spoko:

Prezes napisa³/a:

Je¿eli chodzi o ogo³acanie blachy, od siebie mogê poleciæ jedynie szczotkê na k±tówkê, tak±, jak w tej ofercie: http://www.narzedziowy.pl...9¤cy=PLN.
Co do wyrównywania - ja to robi³em w³a¶nie tak± normaln± budowlan± prostok±tn± szlifierk±, o jakiej piszesz, i wychodzi³o super! Nie wyobra¿am sobie robienia tego okr±g³±. W ¿yciu nie zdo³a³bym tego wyrównaæ. By³oby to na przemian szlifowanie i szpachlowanie - i tak bez koñca.


a jakim papierem leci sie na tej szlifierce
bo wlasnie tak jade : szlif-szpachla-szlif-szpachla-szlif-itd :blee:
a czy od tego drutu nie porobia sie buxdy?

potem przed podkladem jakim papierem wyrownam?
czy jakis specjalny podklad na zywa blache idzie?

:devil:
aaaa...i sorry, panowie
ale to nie temat o goglach czy maskach
prosilbym o porady wzgledem zgryzania autka ;)
 

Prezes
Wys³any: 2008-12-11, 06:02   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
2tribale napisa³/a:
czy od tego drutu nie porobia sie buxdy?

Musisz sobie sam odpowiedzieæ na to pytanie. Napisa³em, ¿e stosowanie tego ¶rodka ma sens jedynie przy zdzieraniu do go³ego. Mo¿esz siê jedynie obawiaæ o blachê, je¶li jest w niej korozja perforacyjna - wtedy mo¿esz, chc±c-nie chc±c, przedrzeæ j± t± szczotk± na wylot. :D Je¿eli chcesz tylko wyrównaæ, od razu lecisz szlifierk± oscylacyjn±. Papierem np. takim, jak na pocz±tku napisa³em. Oczywi¶cie, na sucho! Szpachlê te¿ musisz tylko na sucho obrabiaæ. ¯eby unikn±æ dodatkowych komplikacji, papierów wodoodpornych u¿ywaj tylko do szlifowania podk³adu oraz lakieru.
Powodzenia! :spoko:
 

2tribale
Wys³any: 2008-12-11, 08:34   
0
UP DOWN

Posty: 9
Prezes napisa³/a:
Je¿eli chcesz tylko wyrównaæ, od razu lecisz szlifierk± oscylacyjn±. Papierem np. takim, jak na pocz±tku napisa³em. Oczywi¶cie, na sucho! Szpachlê te¿ musisz tylko na sucho obrabiaæ. ¯eby unikn±æ dodatkowych komplikacji, papierów wodoodpornych u¿ywaj tylko do szlifowania podk³adu oraz lakieru.

tzn. chodzi o to ze lepiej nie lac wody na gola blache tak? ;)
wole drutami nie zdzierac bo obawiam sie ze narobie sobie roboty (grube rysy)
powoli i systematycznie zdzieram warstwe po warstwie 80-ka na sucho (potem 120, 180, 240, 320)
korozji duzej nie ma, troche tylko na krawedzi blotnika przy nadkolu
ale to juz zdarte i zaklejone ;)

a podklad potem moge juz na mokro szlifowac?
czy podkladu musze wtedy dac kilka warstw?
czy na grubo?
 

Prezes
Wys³any: 2008-12-11, 18:34   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
2tribale napisa³/a:
tzn. chodzi o to ze lepiej nie lac wody na gola blache tak?

:fiu:
Echhh... Ziomu¶, rozci±ganie tego tematu to lanie wody! ^^
Drutami w zdrowej blasze nie narobisz rys. Nie ma takiego numeru! Je¿eli szczotk± tarczow± boisz siê podchodziæ, bo wiesz, ¿e razem np. z rdz± przetrzesz blachê, to znaczy to, ¿e za rok i tak bêdziesz mieæ w tym miejscu burchle. I ca³a robota od nowa... Mo¿na i tak. :spoko: Ja nie narzucam nikomu swoich metod.
Pozdro!
 

2tribale
Wys³any: 2008-12-11, 19:12   
0
UP DOWN

Posty: 9
ale ja nie oponuje Twoim metodom :roll:
tylko pytam o to co mi sie nasuwa w danym momencie
rdzy nie ma duzo a boje sie uzywac ostrych narzedzi bo nie wiem jaka bedzie na to reakcja przedmiotowa ;) nie wiem jak co reaguje na co
wole poznac jak najwiecej srodkow, metod i narzedzi
zeby miec jakas wiedze i podjac odpowiednie kroki w celu dobrego wykonania tej roboty :)
 

mebArth 
Wys³any: 2008-12-11, 22:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Mistrzu - jesli oszukasz sam siebe bojac sie uzyc narzedzi to blacha Ciebie oszuka po zimie. Albo robisz albo zakrywasz smieci. Bo mozna i zakryc badziewie do sprzedania a mozna i naprawic blaszke dla Siebie. Wybór nalezy do Ciebie. Wiec rbisz dla siebie na wieki czy do ¿yda na 2 m-ce?
_________________
Bart
 
 

2tribale
Wys³any: 2008-12-12, 07:50   
0
UP DOWN

Posty: 9
dla siebie robie :tak:
i jak trzeba tak zrobie
jutro bede jechal podklad ;)

a pytanko mam jeszcze na zapas - wprzód :
jak chce polozyc jakis wzorek aerografem to malowac go na bazie czy najpierw pokryc klarem a dopiero zmatowic i grafe dac ?
bo podobno na baze od razu trzeba klasc klar bo zmatowieje? tak? :blee:
bo potem i yak musze bezbarwnym wszystko pokryc
 

mebArth 
Wys³any: 2008-12-12, 15:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
to juz do aero - mistrzów pytanie. j anie mia³em tego w reku wiec ci nie powiem ale odpowiem na ostatnie pytanie - TAK musisz to wszystko zalac bezbarwnym.
_________________
Bart
 
 

Joker_Paint
Wys³any: 2008-12-12, 15:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 64
Ja mo¿e napisze co¶ odno¶nie aero. Ja osobi¶cie k³ade klar bezpo¶rednio na baze (1,5 warstwy) i na drugi dzieñ szlif 1000 - 1200 na mokro i dopiero robie wygibasy aerografem i na to dopiero warstwa w³a¶ciwa klaru (czyli jak ju¿ tam robisz, ja robie na 2-2,5 warstwy).
A dlaczego tak robie? Przesuszona baza mo¿e spowodowaæ z³uszczanie lakieru bezbarwnego.
 

2tribale
Wys³any: 2008-12-12, 16:52   
0
UP DOWN

Posty: 9
Joker_Paint napisa³/a:
Ja mo¿e napisze co¶ odno¶nie aero. Ja osobi¶cie k³ade klar bezpo¶rednio na baze (1,5 warstwy) i na drugi dzieñ szlif 1000 - 1200 na mokro i dopiero robie wygibasy aerografem i na to dopiero warstwa w³a¶ciwa klaru (czyli jak ju¿ tam robisz, ja robie na 2-2,5 warstwy).
A dlaczego tak robie? Przesuszona baza mo¿e spowodowaæ z³uszczanie lakieru bezbarwnego.

aha, dzieki joker
wlasnie tak slyszalem
czyli klarem lece od razu, potem od nowa :)
p.s.
zadam moze glupie pytanie:
ale co znaczy 1,5 warstwy!?! :shock:
wiem co to 1, 2 a nawet 5 ale 1,5 lub 2,5
jak to sie robi ?
 

Joker_Paint
Wys³any: 2008-12-12, 18:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 64
1,5 warstwy:
pierwsze podej¶cie to warstwa nie wylana, na tzw. chwyt.
Druga warstwa "mokra", tj. wylana
 

2tribale
Wys³any: 2008-12-15, 04:46   
0
UP DOWN

Posty: 9
dzieki za pomoc :)
 

darecki79 
Wys³any: 2008-12-16, 00:28   
0
UP DOWN

Posty: 5
Sk±d: 44 wyspy
A ja bym zrobil tak, 80 na oscylarce wyrownal to co trzeba, potem 120 i 240 na kostce rozetrzec, podklad na sucho dotrzec 320, potem jeszcze raz podklada dotrzec 400 na mokro, 1200 na mokro i mozna malowac, gawrantuje ze nic nie siadzie i bedzie ok.
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group