Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2009-04-25, 04:41
Autor Wiadomo¶æ
kamilbusko
Wys³any: 2008-12-28, 15:51   kiedy koniec z konwencj±??????
0
UP DOWN

Posty: 349
tyle siê mowi³o i mówi ze lakiery konwencionalne mia³y byæ ca³kowicie wycofane i nadal s± do dzi¶ dnia. jak to w koñcu z nimi jest kto¶ jest wtajemniczony w ten temat?
 

baqo 
Wys³any: 2008-12-28, 16:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
kiedy koniec z konwencj±?????
dla mnie od ponad roku :fiu:
 
 

kamilbusko
Wys³any: 2008-12-28, 16:27   
0
UP DOWN

Posty: 349
wiem bago ze dla Ciebie ten temat to ju¿ historia. ty np jak masz jeden element do lakierowania np zderzak to uruchamiasz kabinê tylko na ten jeden bo to tez parê groszy kosztuje
 

jacek
Wys³any: 2008-12-28, 16:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 50
Nie poleci przecie¿ po setkê rozp. jak ma w³asny mieszalnik , jak zniknie konwencja to nie bêdzie dylematu.
 

baqo 
Wys³any: 2008-12-28, 16:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
kamilbusko napisa³/a:
zderzak to uruchamiasz kabinê tylko na ten jeden
hihi! no chyba nie polakierujê go na dworze. po to jest lakiernia. nawet lusterko wsadzê do lakierni. zrobiê bazê + lakier bezb. piêæ minut i po sprawie.na du¿ej hali ca³y czas co¶ siê dzieje,szpachle,klepanie itd. to nie warunki do k³adzenia lakieru.a poza tym nie mam ochoty wci±gaæ bezbarwnego nosem. ;)

[ Dodano: 2008-12-28, 16:40 ]
Cytat:
Nie poleci przecie¿ po setkê rozp. jak ma w³asny mieszalnik , jak zniknie konwencja to nie bêdzie dylematu.
ale nie ma dylematu. mi robi siê bardzo dobrze na tym systemie :idea:
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-12-28, 16:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Koniec? Jak braknie pigmentów od dostawców/producentów. Lechcler ma sie dobrze, Lesonal, Standox w wieliczce choc maja wode i kkonwencje ale to juz wola klienta.

@baq troszke mi Cie ¿al, bo odpalac pud³o na elemencik to szkoda paliwa. Ja mam tak ze mam 2 pomiesszczenia + kabina. Lusterko, b³otniczek luzem....to robie na CZYSTEJ hali i nikt mi sie tam nie krêci bo blacharnia jest osobno. Zapinam tr±bki i zyskuje na ropie, pr±dzie itd. A i polerwac zawsze trzeba wiec na piedró³ki nie widze znaczenia GDZIE byleby nie by³o syfu.
_________________
Bart
 
 

baqo 
Wys³any: 2008-12-28, 16:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
mebArth napisa³/a:
@baq troszke mi Cie ¿al,
ale¿ naprawdê nic siê nie martw :spoko: albo siê robi, albo siê nie robi :idea: po to jest ta maszyna aby na niej pracowaæ. paliwo,pr±d itd.koszta musz± byæ.nie po to kupujê lakiernie ,aby co¶ ,co siê nazywa lakierowaniem robiæ poza ni±.
mebArth napisa³/a:
A i polerwac zawsze trzeba
no chyba nie polerujesz lusterek??? :shock:

[ Dodano: 2008-12-28, 17:00 ]
mebArth napisa³/a:
piedró³ki nie widze znaczenia GDZIE byleby nie by³o syfu.
ale ty wtedy sam ten syf wci±gasz. i nie mów ¿e masz maskê bo zawsze siê sztachniesz,a zw³aszcza jak siê bibu³ki,wstêpne filtry zapchaj±,a szef ci nie da na nowe bo 5 z³ kosztuj± :grin:
 
 

jacklack 
Wys³any: 2008-12-28, 17:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
Cytat:
Koniec? Jak braknie pigmentów od dostawców/producentów.


Nie tak szybko :) Novol nadal je produkuje i nie ma zamiaru przestaæ ;)
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-12-28, 18:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
baq nie wyci±gaj z kontekstu zdan. Mówie o ELEMENCIE a ty mi o lusterkach mówisz jak to to samo co klamka.

Nie nie mam maski - mam "arafatke" bo Tylko TY masz MASKE. Nie pisz takich rzeczy bo i na zwyk³ej hali moze byc i wyciag, i maska, i CIEP£O.

Piszesz jakbys TYLKO TY mia³ komore i nic innego poza tym nie widzia³ choc prace sa tak samo zrobione ale w innnych warunkach. NIE MÓWIE o budach z farelka i sprzetem z MAKRO.

Z tob± zakonczy³em romozwe w TYM temacie bo nie pamieta krowa jak cielêciem byla.
_________________
Bart
 
 

gola 
Wys³any: 2008-12-28, 18:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
Cytat:
Nie tak szybko :) Novol nadal je produkuje i nie ma zamiaru przestaæ ;)

DuPont rowniez i tez nie ma zamiaru przestac.Nie wszystkie kraje sa w europie wiec i nie wszystkie kraje dyrektywa unijna dotyczy
 

baqo 
Wys³any: 2008-12-28, 19:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
Z tob± zakonczy³em romozwe w TYM temacie bo nie pamieta krowa jak cielêciem byla.
mo¿e i by³em cielêciem ,ale na chwile obecn± to ja krowa a ty cielak :D a maluj sobie gdzie chcesz ,tylko nie pisz ¿e ci mnie ¿al! zostaw swe troski dla innych????
mebArth napisa³/a:
Piszesz jakbys TYLKO TY mia³ komore i nic innego poza tym nie widzia³
piszê ¿e po to mam komorê aby w niej lakierowaæ a nie tak jak ty zaoszczêdziæ parê dziêga!!!a paliwo z komory chyba pchasz na lewo :D :D :D
 
 

jacklack 
Wys³any: 2008-12-28, 19:01   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
Ale rozmawiamy o polsce a tu derektywa UE obowi±zuje i wiele warsztatów zrezygnowa³o z konwencji DP na rzecz systemu wodnego i jak s±dze s± zadowoleni..ja jestem ..szybsza aplikacja,lepsze krycie, wydajno¶æ ;efekt koñcowy,i co te¿ wa¿ne ochrona ¶rodowiska :)
 
 

gola 
Wys³any: 2008-12-28, 19:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
jacklack napisa³/a:
Ale rozmawiamy o polsce a tu derektywa UE obowi±zuje i wiele warsztatów zrezygnowa³o z konwencji DP na rzecz systemu wodnego i jak s±dze s± zadowoleni..ja jestem ..szybsza aplikacja,lepsze krycie, wydajno¶æ ;efekt koñcowy,i co te¿ wa¿ne ochrona ¶rodowiska :)


ale DuPont nie produkuje tylko na Polske,wiec nie moze wyjsc z systemu konwencjonalnego na rezecz systemu wodnego.O to mi chodzilo piszac wczesniej,novol tez cos na export pcha zapewne.
 

baqo 
Wys³any: 2008-12-28, 19:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
gola napisa³/a:
novol tez cos na export pcha zapewne.
no :D do ruskich i do polski :D :D :D i do krakowa :D :D
 
 

gola 
Wys³any: 2008-12-28, 19:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
baqo napisa³/a:
...i do krakowa :D :D


masz na mysli Nowa HUte? :D :D ,to nie Krakow...

Baqo nie draznij adminow i modow ^^ ^^ ^^ ^^ ^^
 

baqo 
Wys³any: 2008-12-28, 19:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
gola napisa³/a:
masz na mysli Nowa HUte? :D :D
no,no, :D jako¶ te okolice :D
 
 

Sciema66 
Wys³any: 2008-12-31, 21:38   
0
UP DOWN


Posty: 9
baqo napisa³/a:
gola napisa³/a:
novol tez cos na export pcha zapewne.
no :D do ruskich i do polski :D :D :D i do krakowa :D :D


Witam ! bo nowy jestem , a novol w UK nawet jest nie tylko u ruskich ;)
 
 

gola 
Wys³any: 2009-01-01, 08:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
slyszalem o tym tez.
 

autograff
Wys³any: 2009-01-01, 14:17   
0
UP DOWN

Posty: 39
jest, jest
_________________

 

glover
Wys³any: 2009-01-01, 21:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 303
nie tylko w UK, w kilkunastu krajach europy. wiem, ¿e w UK novol te¿ konwencjê sprzedaje wiec to nie tylko Polska jest taka niereformowalna.
 

Sciema66 
Wys³any: 2009-01-02, 15:03   
0
UP DOWN


Posty: 9
glover napisa³/a:
nie tylko w UK, w kilkunastu krajach europy. wiem, ¿e w UK novol te¿ konwencjê sprzedaje wiec to nie tylko Polska jest taka niereformowalna.

w uk nie tylko novol konwencje sprzedaje , palcow u rak by zbraklo jak by zaczac wyliczac i wszyscy w d... maja ochrone srod. itp.
 
 

gola 
Wys³any: 2009-01-02, 16:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
Sciema66 napisa³/a:
...w d... maja ochrone srod. itp.

a myslisz ze woda nie truje ?
 

baqo 
Wys³any: 2009-01-02, 20:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
gola napisa³/a:
a myslisz ze woda nie truje ?
truje!!! ino bardziej hydrosferê :D
 
 

gola 
Wys³any: 2009-01-02, 20:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
i nas samych jezeli sie odpowiednio nie zabezpieczysz do lakierowania.
 

pearlaga
Wys³any: 2009-01-02, 21:04   
0
UP DOWN


Posty: 50
powiem wam tak
na farbach samochodowych to sie nie znam za bardzo
ale na farbach i technologii farb sciennych to troszke pracowalem
i tam jest juz od dawna podobna technologia, jak± teraz sie wprowadza w polsce wodn±. jak dla mnie to woda to cos podobnego do latexu
sa rozne technologie i tu i tu inaczej sie nazywaja marketingowo
a co do trucia to wystarczy poczytac karty i mozna sie dowiedziec na co zdychaja zwierz±tka wystawione na ekspozycje :) rak zoladka jader jelit itp itd
a trucie srodowiska jak dla mnie prawie takie samo jak w konwencji
tylko ze jesli masz mniej do zuzycia czyli lepsza wydajnosc i jak masz lepsze spasowanie to mniej razy dorabiasz i ot taka ekologia
uogólniajac
pozdro
 

Siekiera
Wys³any: 2009-01-03, 23:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
To od dawna wiadomo ¿e koncerny które najszybciej mia³y w miarê dopracowan± wodê wypu¶ci³y swoje psy które mia³y lobbowaæ za wod± w Brukseli. Wy³adowali kasê na nowe instalacje to chc± ¿eby siê teraz szybko wróci³o a konkurencja ponios³a straty.
 

glover
Wys³any: 2009-01-04, 00:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 303
Przedstawiciel jednej firmy mówi³ mi ¿e ostatnio wiêcej wstawiaj± mieszalników rozpuszczalnikowych ni¿ wodnych :shock:
 

baqo 
Wys³any: 2009-01-04, 10:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
glover napisa³/a:
Przedstawiciel jednej firmy mówi³ mi ¿e ostatnio wiêcej wstawiaj± mieszalników rozpuszczalnikowych ni¿ wodnych :shock:
chyba novola??? :D
 
 

No-limit
Wys³any: 2009-01-10, 09:50   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
kamilbusko, podobno DP opracowa³/lub jest na ukoñczeniu/system rozcieñczalnikowy spe³niaj±cy normy LZO.Mo¿e kto¶ wie wie co¶ bli¿szego na ten temat.
 

berag1 
Wys³any: 2009-01-10, 11:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
przygladam sie wymianie pogladow i wymianie zdan i mam jedno pytanie do baqo, a mianowicie dlaczego masz taka awersje do firmy novol. jest to firma jak kazda inna ktora chce sie przebic na rynku lakierow samochodowych.
widze ze jestes zwolennikiem firmy dupont i nie widzisz innych firm poza ta jedna, przynajmniej odnosze takie wrazenie.w tym miejscu chcialbym zwrocic uwage na to, ze jak na tak duza roznice jesli chodzi o doswiadczenie firm w przemysle lakiernictwa samochodowego(systemy lakiernicze)to firma novol poczynila duze postepy wprowadzajac na rynek system mieszalnikowy 3 moze 4 lata temu(firma dupont powstala w 1802 roku a firma novol powstala w 1978 roku). uwazam ze tak duza roznica w dzialalnosci firm na rynku uniemozliwia sprawiedliwa ocene .
mam jeszcze jedno pytanie, skoro wszystko lakierujesz w komorze i stosujesz oryginalne materialy firmy dupont to ile bierzesz za element- pytam z ciekawosci?
 
 

baqo 
Wys³any: 2009-01-10, 12:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
berag1 napisa³/a:
mianowicie dlaczego masz taka awersje do firmy novol. jest to firma jak kazda inna ktora chce sie przebic na rynku lakierow samochodowych.
bo kto¶ trzyma siê zasad i robi na lakierach wodnych ,a ci uwa¿aj± ze ich to nie tyczy i wszyscy gara¿owce w ko³o jad± ich rozcieñczalnikiem.jest to nieuczciwa konkurencja.
berag1 napisa³/a:
widze ze jestes zwolennikiem firmy dupont i nie widzisz innych firm poza ta jedna
pokarz mi gdzie j± a¿ tak przechwalam. to ¿e mam logo DP. a to prawda ¿e robiê ca³ym systemem duponta z cromaxem w³±cznie.
berag1 napisa³/a:
komorze i stosujesz oryginalne materialy firmy dupont to ile bierzesz za element
trzy -cztery stówki. i jak to ciê bardzo ciekawi to mam materia³y nie dro¿sze ni¿ novol ma w sklepie.a wodê po rabatach mam w cenie jak rozp novolowy na pó³ce. mo¿e o dwie dychy dro¿sza. i jeszcze jedno pytanie! czy gdzie¶ teraz kupisz w sklepie konwencjal DP ? w moim mie¶cie znikn±³ z pó³ek rok temu.podsumowuj±c -robiê Cromaxem DP i jestem bardzo zadowolony,tak ¿e o rozcieñczalnikach ju¿ zapomnia³em,a kto chce niech sobie robi na tañszych starych systemach,ale dla mnie to nie fer.
 
 

pearlaga
Wys³any: 2009-01-10, 12:44   
0
UP DOWN


Posty: 50
wtrace swoje 2 grosze
konwencja niekonwencja jeden pies
jak dlamnie to byleby bylo nowoczene i udoskonalane i zeby koncerny nad tym pracowaly
wiadomo ze duzy koncern ma kase na badania i wczesniej cos lepszego wydajniejszego wprowadzi na rynek testy cena wydajnosc itp to wychodzi w praniu jak narazie u nas kuleje "woda"
takze jaki koncern to juz mnie nie za bardzo interesi ,
byle by bylo z duchem czasu.
a teraz z tego co kojarze to polimery sa na czasie ,
chemikiem nie jestem moze jakis chemik znawca tematu i milosnik lakierowania samochodow sie wypowie ?
_________________

 

baqo 
Wys³any: 2009-01-10, 13:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
pearlaga napisa³/a:
jak narazie u nas kuleje "woda"
ja pracujê ju¿ ponad rok i mi nic nie kuleje, i znam jeszcze innych co te¿ pracuj± wod± d³u¿ej ode mnie ,wiêc mo¿na tym lakierowaæ bez ¿adnych problemów.
berag1 napisa³/a:
to ile bierzesz za element- pytam z ciekawosci?
a tu jeszcze powiem, ¿e konkurencja robi±c rozpem te¿ we¿mie trzy stówki i nie musi podnosiæ cen,a jak ja muszê siê nabajerowaæ laika ¿e lakierujê nowym systemem i jest dro¿ej.
 
 

berag1 
Wys³any: 2009-01-10, 17:13   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
baqo, tak dla jasnosci to nie jestem zwolennikiem ani systemu rozpuszczalnikowego ani tez systemu wodnego. chwala ci za to ze pracujesz na wodzie i jestes w tym dobry i jestes z niej zadowolony. z tego co piszesz wnioskuje ze bardzo dlugo wspolpracujesz z firma dupont i z tego wynikaja tak duze rabaty o ktorych piszesz.
piszesz o nieuczciwej konkurencji ze ty robisz na wodzie a inni nie. musisz wziasc pod uwage to ze nie kazdego stac na to aby przestawic sie na wode. wiaze sie to z badzo duzymi wydatkami a mianowicie ci ktorzy robili i robia na rozpuszczalnikach musieli by dokonac zakupu komory i to nie byle jakiej, poniewaz nie wszystkie komory lakiernicze spelniaja warunki aby w nich lakierowac woda. potrzebny jest tez kompresor srubowy lacznie z przylaczami sprezonego powietrza ktore musza byc bardziej rozbudowane niz to jest przy lakierach rozpuszczalnikowych. na tym nie koniec. system suszenia tez sporo kosztuje chodzi mi tu o dysze venturiego, im ich jest wiecej tym ten system jest drozszy, potrzebne tez sa stojaki na ktorych mozna zamocowac 1 albo 2 dysze do suszenia pojedynczych elementow. potrzebne tez sa tez lepsze pistolety do tego aby tymi lakierami wodnymi lakierowac(kazdy producent jakies zaleca, nie chce wymieniac firm).czyli aby polakierowac uszkodzony element potrzebne sa 3 pistolety, jeden do podkladu, jeden do bazy wodnej i jeden do lakieru bezbarwnego. mozna by tak jeszcze dlugo wymieniac i wymieniac a nie kazdego na to stac i nie kazdy moze na to sobie pozwolic bo to grozilo by zadluzeniem sie i bankructwem. dlatego ci ktorzy lakieruja lakierami rozpuszczalnikowymi robia to nadal bo nie maja wyborua chca poprostu uczciwie zarobic na kawalek chleba i im sie nie dziwie.
sa warsztaty ktore stac na przejscie na wode poniewaz pracuje tam masa ludzi, taki warsztat posiada kilka autoryzacji, maja przerob na poziomie kilkudziesieciu samochodow w miesiacu. warsztaty takie moga sobie przebierac w firmach ktore oferuja im systemy wodne patrzac na to ile dostana gratisow w przypadku zdecydowania sie na jakis system wodny oczywiscie przy zadeklarowaniu sie na okreslony przerob materialow i pigmentow danego systemu wodnego w ciagu miesiaca i tu podam przyklad.do jednego z warsztatow w kielcach udalo sie wejsc firmie dupont z systemem wodnym wypierajac system wodny tez dobrej firmy tylko dla tego ze przy odpowiednim przerobie materialow i pigmentow w tym warsztacie dawali komore lakiernicza za friko z calym systemem suszenia. nie kazdy warsztat lakierniczy stac na to aby miec przerob jesli chodzi o pigmentyna na poziomie kilku tysiecy zloty i to przez kilka lat nie mowiac o lakierach bezbarwnych, podkladach, szpachlach, zmywaczach itd.
takie sa realia i nie kazdego na to stac.
 
 

baqo 
Wys³any: 2009-01-10, 17:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
berag1 napisa³/a:
. musisz wziasc pod uwage to ze nie kazdego stac na to aby przestawic sie na wode. wiaze sie to z badzo duzymi wydatkami a mianowicie ci ktorzy robili i robia na rozpuszczalnikach musieli by dokonac zakupu komory i to nie byle jakiej
a mi kto¶ da³ kabinê za darmo . zamiast kupowaæ mercedesa wyda³em pieni±dze na kabinê.zamiast je¿dziæ na wczasy ja wyda³em na przybudówkê pod kabinê. czyli wiele wyrzeczeñ,a inni id± na ³atwiznê maj± to gdzie¶ . wiêc jestem przyk³adem ¿e mo¿na i nie mam dziesiêciu ludzi do pracy. jestem takim samym ludkiem jak inni i robiê choæby po czêsci zgodnie z wymogami i technologi± na dzieñ dzisiejszy panuj±c±. podsumowuj±c !! i tak jest wielka konkurencja na rynku napraw lakierniczych , ¿e ceny s± za niskie jak na t± dzia³alno¶æ, kto¶ albo robi³by tak jak nakazuj±,albo zaprzestaje dzia³alno¶ci ,nie robi po szopach , jak ciê nie staæ to siê nie zabieraj!z siê trochê,lakieruj wod± bez kabiny.wtedy szybko znajdziesz kapita³,a szczerze mówi±c s± tanie kabiny u¿ywane. :!:
 
 

jacklack 
Wys³any: 2009-01-10, 18:08   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
baqo napisa³/a:
berag1 napisa³/a:
. musisz wziasc pod uwage to ze nie kazdego stac na to aby przestawic sie na wode. wiaze sie to z badzo duzymi wydatkami a mianowicie ci ktorzy robili i robia na rozpuszczalnikach musieli by dokonac zakupu komory i to nie byle jakiej
a mi kto¶ da³ kabinê za darmo . zamiast kupowaæ mercedesa wyda³em pieni±dze na kabinê.zamiast je¿dziæ na wczasy ja wyda³em na przybudówkê pod kabinê. czyli wiele wyrzeczeñ,a inni id± na ³atwiznê maj± to gdzie¶ . wiêc jestem przyk³adem ¿e mo¿na i nie mam dziesiêciu ludzi do pracy. jestem takim samym ludkiem jak inni i robiê choæby po czêsci zgodnie z wymogami i technologi± na dzieñ dzisiejszy panuj±c±. podsumowuj±c !! i tak jest wielka konkurencja na rynku napraw lakierniczych , ¿e ceny s± za niskie jak na t± dzia³alno¶æ, kto¶ albo robi³by tak jak nakazuj±,albo zaprzestaje dzia³alno¶ci ,nie robi po szopach , jak ciê nie staæ to siê nie zabieraj!z siê trochê,lakieruj wod± bez kabiny.wtedy szybko znajdziesz kapita³,a szczerze mówi±c s± tanie kabiny u¿ywane. :!:


Zgadzm sie z baqo ..

to jest w porz±dku ¿e kto¶ sobie tam gdzie¶ pracuje i pracodawca daje mu wszystkie ¶wiadczenia a po pracy robi w szopie na lewo na jakim¶ badziewiarskim np.novolu i bierze 300z³ za el. a warsztat który zakupi³ wszystki sprzêt który wymieni³e¶ w swoim po¶cie i ponosi wszelkie op³aty zwi±zane prowadzeniem dzia³alno¶ci , p³aci podatki te¿ bierze 300 z³ za el to gdzie tu logika ?? takie rozwi±zanie o którym mówisz mo¿na nazwaæ SZARA STREFA a lakiery wodne powoli j± eliminuj±
 
 

berag1 
Wys³any: 2009-01-10, 18:21   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
baqo dla wielu lakiernikow nie ma takich dylematow czy kupic mercedesa czy tez jechac na wczasy, poniewaz w glowie maja zakodowane to ze musza zarobic zeby miec na ten przyslowiowy kawalek chleba i dzialaja tak jak dzialaja czyli w tak zwanej szarej strefie jak to napisal jacklack. nie pochwalam tego ale nikt i nic na to nie poradzi, ale nie ma codalej tego tematu ciagnac bo i tak nic to nie da. czas pokaze
 
 

pearlaga
Wys³any: 2009-01-10, 18:31   
0
UP DOWN


Posty: 50
kolega jacklack, i baqo, maja racje przylaczam sie do nich
zawsze bedzie istniec szara strefa
ale jak wielka ona bedzie to juz zalezy od nas samych
to jest biznes a do biznesu cza miec glowe
glopi nie bedzie jezdzil merolem bo na niego nie urobi
racja berag1, ale jedno na to poradzi,
zaczna sie kontrole i respektowanie przepisow zmniejszy sie szara strefa i uczciwy zarejestrowany lakiernik z ciezko wypracowanym zapleczem zacznie zarabiac $ godziwe
_________________

 

berag1 
Wys³any: 2009-01-10, 18:32   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
jacklack, skoro mowisz ze novol to badziew to powiedz mi jakich markowych materialow uzywasz do napraw blacharsko lakierniczych, pytam tak z ciekawosci.
uwazam ze nie powinno sie mowic ze ta czy inna firma to badziew bo rozni lakiernicy pracuja na materialach lakierniczych roznych firm i uwazaja ze sa najlepsze bo dobrze sie im na nich pracuje, a mowiac ze ta czy inna firma to badziew obrazasz kogos, wez to pod uwage.
jetem na tym forum bardzo krotko w porownaniu do was, starych wyjadaczy, ale staram sie w moich wypowiedziach nie okreslac firm czy sa dobre czy sa zle bo nie na tym rzecz polega.
 
 

berag1 
Wys³any: 2009-01-10, 18:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
jesli chodzi o kontrole ktore maja wyeliminowac szara strefe to zapewne beda, tylko ciekawe kiedy, kto to wie i przewidzi.trzeba jednak wziasc pod uwage to ze taka kontrola pociaga za soba kolejna i kolejna a co za tym idzie to nie tylko beda sprawdzac czy sie robi na wodzie czy tez nie ale takze co sie robi z odpadami polakierniczymi(opakowaniami po lakierach bezbarwnych, szpachlach ,podkladach,zmywaczach, odrdzewiaczach itd).
ciekaw jestem czy wszyscy beda wstanie okazac odpowiedni papier ktory bedzie informowal o utylizacji tychze produktow ubocznych.(papierow do oklejania i folii nie wolno palic w przydomowej kotlowni bo tez powinny byc zutylizowane)
jednym slowem sam klopot, ale to czeka wszystkich bez wyjatku
 
 

anowi
Wys³any: 2009-01-10, 18:47   
0
UP DOWN

Posty: 39
berag1 napisa³/a:

takie sa realia i nie kazdego na to stac.


I nie ka¿dy musi, czy nawet mo¿e byæ lakiernikiem. Do³±czam siê do Baqo i Jacka. Te¿ pracujemy na wodzie i wcale nie mamy masy pracowników, bo raptem 2 sztuki. Ani jednej autoryzacji. O kosztach sam napisa³e¶. A te¿ chcemy ¿yæ, a z powodu szarej strefy staje siê to powoli bardzo trudne.

Co do wypowiedzi Jacka "to jest w porz±dku ¿e kto¶ sobie tam gdzie¶ pracuje i pracodawca daje mu wszystkie ¶wiadczenia a po pracy robi w szopie na lewo na jakim¶ badziewiarskim np.novolu i bierze 300z³ za el" to muszê dodaæ, ¿e czêsto robi to na materia³ach wyniesionych od pracodawcy w dodatku. Wtedy wali nawet cenê 200 z³ za element
 

baqo 
Wys³any: 2009-01-10, 18:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
berag1 napisa³/a:
zeby miec na ten przyslowiowy kawalek chleba i dzialaja tak jak dzialaja
to niech przyjdzie do mnie i zarobi dwa tysie. my¶lê ¿e bêdzie na kawa³ek chleba :idea:
jacklack napisa³/a:
na jakim¶ badziewiarskim np.novolu
nie no spoko ! szacuneczek. ale z drugiej strony popatrz jakie wziêcie ma novol. owszem! podk³ady,szpachle ,lakiery ,itp. kto¶ kiedy¶ pisa³ ¿e novol robi materia³y na polskie gara¿owe warunki. no to czemu nie zrobi lakierów spe³niaj±cych normy na te warunki! a jak maj± dobr± wodê to czemu tym nikt nie robi? na forum nie ma jednej osoby ,co by narabia³a wodnym systemem novola. wiêc jak to podsumowaæ ? jest cienka! :fiu:
 
 

anowi
Wys³any: 2009-01-10, 18:56   
0
UP DOWN

Posty: 39
berag1 napisa³/a:
jesli chodzi o kontrole ktore maja wyeliminowac szara strefe to zapewne beda, tylko ciekawe kiedy, kto to wie i przewidzi.


Taka prawdziwa szara strefa to ma nawet tak dobrze, ze moze kontroli siê nie obawiaæ, bo czy ty my¶lisz, ¿e do jakiego¶ gara¿u, gdzie ch³opcy sobie robi± na czarno taka kontrola zawita? Nie. I to jest dodatkowo nieuczciwe wobec legalnych zakladów.
 

berag1 
Wys³any: 2009-01-10, 18:59   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
anowi zgadzam sie z toba w 100 procentach
 
 

baqo 
Wys³any: 2009-01-10, 19:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
anowi napisa³/a:
szara strefa to ma nawet tak dobrze, ze moze kontroli siê nie obawiaæ, bo czy ty my¶lisz, ¿e do jakiego¶ gara¿u, gdzie ch³opcy sobie robi± na czarno taka kontrola zawita?
ale gdyby nie sprzedawali lakierów rozcienczalnikowych na naprawy karos , wedle ustawy, co niektórym by siê odechcia³o lakierowanka, albo robi³by i podniós³ cenê, albo by poszed³ z torbami,lub te¿ zgin±³ z braku do¶wiadczenia pracy lakierami wodnymi.
 
 

jacklack 
Wys³any: 2009-01-10, 19:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
berag1 napisa³/a:
jacklack, skoro mowisz ze novol to badziew to powiedz mi jakich markowych materialow uzywasz do napraw blacharsko lakierniczych, pytam tak z ciekawosci.
uwazam ze nie powinno sie mowic ze ta czy inna firma to badziew bo rozni lakiernicy pracuja na materialach lakierniczych roznych firm i uwazaja ze sa najlepsze bo dobrze sie im na nich pracuje, a mowiac ze ta czy inna firma to badziew obrazasz kogos, wez to pod uwage.
jetem na tym forum bardzo krotko w porownaniu do was, starych wyjadaczy, ale staram sie w moich wypowiedziach nie okreslac firm czy sa dobre czy sa zle bo nie na tym rzecz polega.


U¿ywam lakierów Du Pont ..od 4 lat pracuje na systemie wodnym a wcze¶niej na systemach konwencjonalnych te¿ DP

Dla czego mówiê ¿e to badziew?..bo widze auta lakierowane novelom które po okresie ok. 3 miesiêcy od lakierowania maj± pó³ matow± pow³okê dlatego ¿e baza novola potrafi wci±gaæ po³ysk,dlatego ¿e mam niedaleko sklep który handluje novolem i lakiernicy którzy siê w nim zaopatruj± kln± i przychodz± niejednokrotnie do mnie ¿eby im zrobiæ swojej bazy bo nie mog± sobie daæ rady z kolorystyk± i aplikacj±
I dotego Novol próbuje podrobiæ baze wodn± Dp ..wiem na 100% ¿e w centrum Novola stoi mieszalnik DP w celu jej podrobienia ..czy to jest ferr?? Ale zanim j± podrobi± DP opracuje jeszcze lepszy i szybszy system ..ju¿ w USA pracuj± na Cromaxie Pro
 
 

baqo 
Wys³any: 2009-01-10, 19:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
jacklack napisa³/a:
U¿ywam lakierów Du Pont ..od 4 lat pracuje na systemie wodnym
i proszê ! kolejny kolega co pracuje na wodzie i nie kuleje :) a prace mo¿na obejrzeæ TUTAJ i widaæ pe³n± perfekcjê :idea:
 
 

anowi
Wys³any: 2009-01-10, 19:18   
0
UP DOWN

Posty: 39
baqo napisa³/a:
ale gdyby nie sprzedawali lakierów rozcienczalnikowych na naprawy karos , wedle ustawy, co niektórym by siê odechcia³o lakierowanka, albo robi³by i podniós³ cenê, albo by poszed³ z torbami,.


Ech, no w³a¶nie na to czekam, ale co¶ mi siê wydaje, ¿e prêdzej ja pójdê z torbami
 

kamilbusko
Wys³any: 2009-01-10, 19:20   
0
UP DOWN

Posty: 349
bago prze¶lesz mi jakie¶ swoje ostatnie malunki na pw chodzi mi o zdjêcia widzia³em jak wygl±da auto po wodzie DP. po prostu bajka przynajmniej dla mnie
 

baqo 
Wys³any: 2009-01-10, 19:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
bago prze¶lesz mi jakie¶ swoje ostatnie malunki
no tu w galerii jest kilka,zapraszam ;)
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Firma

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania