Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
acidhouse
Wysłany: 2009-02-15, 22:41   Płomienie HOT ROD
0
UP DOWN
Kustom Kulture


Pomógł: 10 razy
Posty: 267

Każdy kiedyś marzył aby mieć cokolwiek z płomieniami HOT ROD, czy byłby to motocykl czy też jakikolwiek pojazd mający koła lub nawet kask czy zapalniczka. Oto lekcja z cyklu "Jak to?", uzmysławiająca i obrazująca jak dokonać tego na powierzchniach metalowych typu bak i błotniki motocykla.


Obróbką i przygotowanie powierzchni na przykładzie motocyklu Honda Shadow


Rozmontowane części (bak i błotniki) szlifujemy (ręcznie lub maszynowo) papierem ściernym (gradacja 320 na początek) wygładzanie na mokro papierem gradacja 600 lub 800


Następnie powierzchnię oczyścić z resztek fabrycznej taśmy, zedrzeć do gołej blachy i odtłuścić zaszpachlować nierówności, ponownie zeszlifować i odtłuścić


Tak wygląda przygotowana powierzchnia, elementy takie jak wlew czy zawieszenie zegara nie będą malowane i dlatego należy je zabezpieczyć przed farbą za pomocą taśmy papierowej maskującej


Stronę która również nie będzie malowana maskujemy wzdłuż krawędzi


Tak przygotowany zbiornik pokrywamy pokrywamy podkładem epoksydowym w tym przypadku do farb AutoAir


Przed nakładaniem bazy powierzchnię przecieramy ściereczką antystatyczną


Gdy podkład epoksydowy wyschnie, można pokryć całość głęboką czernią (lub wybranym ciemnym kolorem) za pomocą pistoletu. Nakładamy kilka cienkich pojedynczych warstw, zamiast jednej grubej. Czas wyschnięcia można ograniczyć susząc powierzchnię za pomocą suszarki lub opalarki


Po wyschnięciu bazy, a tuż przed nakładaniem maskowania przecieramy powierzchnię ściereczką antystatyczną. Za pomocą cienkiej taśmy (5mm - w tym przykładzie ognie hot-rod) kreujemy zagięcia płomieni


Na całość powierzchni nakładamy papier samoprzylepny transferowy o niskiej przylepności kleju - usuwając za pomocą miękkiej gąbki lub plastikowej szpachelki nierówności i powietrze. Równie dobrze zastosować można taśmę papierową, jest o wiele wygodniejsza w użyciu


Za pomocą nożyka do cięcia precyzyjnego należy wyciąć elementy tworzące wzór płomieni hot-rod. Należy tu zachować jak największą ostrożność i precyzję, aby nie ciąć taśmy zbyt głęboko


Po wycięciu płomieni sprawdzamy czy taśma maskująca jest przytwierdzona dokładnie do powierzchni, tak aby rozpylona farba docierała tylko do odsłoniętej powierzchni wyciętych płomieni. Wszelkie niedociągnięcia zaklejamy szczelnie i dokładnie


Elementy odsłonięte malujemy najpierw białą bazą tak aby stanowiła fundamentalny podkład dla kolejnych kolorów płomieni


Po wyschnięciu białej bazy można pokryć powierzchnię kolorem żółtym - połyskującym


Końcówki płomieni pokrywamy za pomocą aerografu połyskującą pomarańczą (kolor mango)


Kolor połyskujący żółty pokrywamy z większej odległości, przypruszając lekko złotą żółcią w celu osiągnięcia lepszego błysku ognia


Po wyschnięciu farby odrywamy ostrożnie maskę z taśm, na całej powierzchni. Należy zachować przy tej czynności wielką ostrożność i czystość pracy. Całość przeczyszczamy delikatnie ściereczką antystatyczną


Pokrywamy bak papierem samoprzylepnym transferowym lub taśmami papierowymi. Następnym krokiem jest delikatne rozrysowanie wybranego wizerunku za pomocą dobrze naostrzonego miękkiego ołówka


Podobnie jak płomienie wycinamy kształty, jednakże każdy z kształtów osobno (w tym przykładzie oczodoły, zęby oraz kształt). Każdy z wyciętych elementów należy ostrożnie wyciąć (nie rwąc) i przykleić do czystej powierzchni delikatnie tak aby można było je powtórnie wykorzystać jako szablon. Za pomocą kolorów białego i czarnego oraz szablonów z standardowymi krzywymi nanosimy światłocień na malowaną powierzchnię


W oczodołach malowanej czaszki za pomocą białej i żółtej słonecznej farby z "wolnej ręki" malujemy wściekłe płomienie


Ostatnią wykonywaną czynnością jest precyzyjne nałożenie zarysów hot-rod'owych płomieni. W tym celu potrzebujemy farby kontrastującej (w przykładzie - niebieski techniczny) oraz pędzelka o długim, lekko giętkim, prostym włosiu. Zadanie nie jest proste i wymaga ogromnej koncentracji. Niedociągnięcia lub małe "wyjazdy" można skorygować w kierunku biegu płomienia lub kierunku przeciwstawnym (widać to dobrze na baku)


Po wyschnięciu całości ostateczną czynnością jest pokrycie powierzchni lakierem bezbarwnym, 2 cienkie warstwy powinny być wystarczające. Jeżeli nie mamy odpowiednich warunków powinien dokonać tego profesjonalny lakiernik, który nie popełni błędów lakierniczych w czasie malowania


Oto HONDA SHADOW po zakończonym malowaniu

_________________
Training all life
 
 

Lucyfer 
Wysłany: 2011-02-22, 15:34   
0
UP DOWN

Posty: 12
Skąd: Płońsk
zawsze mnie ciekawiło jak się robią ten bajer z taśmą, folią etc.
_________________
Veritas de santare .
 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » AIRBRUSH » Artykuły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group