Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
acidhouse
Wysłany: 2009-02-18, 10:50   Doczyścić sprzęt
0
UP DOWN
Kustom Kulture


Pomógł: 10 razy
Posty: 267


Dbanie o czystość nawet najtańszego sprzętu spowoduje, że z równą dbałością będziemy dbali o czystość malowanej powierzchni. Nie ma bowiem nic bardziej fatalnego niż przysłowiowe "smarknięcie" innym kolorem lub paprochem który się nagromadził wewnątrz aerografu, a nie zadbaliśmy wcześniej żeby go tam nie było :(
Aerograf czyścimy zawsze tym rozcieńczalnikiem (lub specjalnym płynem), którym rozcieńczaliśmy wcześniej farbę. Samo dobre rozcieńczenie farby jest kolejnym powodem do tego aby się nie martwić o zgrudowania koloru i zapchanie aerografu.

Pierwszą czynnością dzięki, której doprowadzimy aerograf do błysku jest po odlaniu lub rozpyleniu resztki farby uzupełnienie kubeczka rozcieńczalnikiem do połowy, a następnie "umycie" ścianek kubeczka za pomocą miękkiego pędzelka. Czynność powtarzamy do momentu gdy barwa rozcieńczalnika w kubeczku będzie "transparentna" czyli przeźroczysta i zbliżona do czystego rozpuszczalnika.



Następnie, aby dokładnie pozbyć się resztek farby która pozostała przy dyszy, napełniamy kubeczek do połowy i zatykając palcem dyszę od przodu poszczamy powolutku ciśnienie poprzez naciśnięcie spustu. Powietrze wraz z rozpuszczalnikiem nie mogąc się wydostać poprzez dyszę na zewnątrz będzie wracało do kubeczka zabierając ze sobą całą farbę pozostałą przy dyszy. Zabarwiony rozcieńczalnik odlewamy, a czynność powtarzamy do momentu gdy rozcieńczalnik pozostanie czysty.



Dla pewności pozostałość czystego rozcieńczalnika przedmuchujemy bez zatykania. Ten etap można wykorzystać do wyczyszczenia korony aerografu, na której osadza się zawsze farba. Czynności te wystarczą zupełnie do zmiany koloru, jednak po zakończonej pracy, oprócz powyższych czynności należy wyczyścić całość (opis pod spodem).



Dokładne wyczyszczenie wnętrza można rozpocząć po wykonaniu powyższych czynności. Rozkręcamy korpus aerografu zaczynając od tylnej osłony. Następnie delikatnie odkręcamy śrubę zaciskową trzymającą igłę. Następnie odkręcamy lekko śrubę zaciskową trzymającą igłę w korpusie (ta śruba bliżej spustu). Igłę wyciągamy powolnym ruchem obrotowym, tak aby jej nie zgiąć i nie naruszyć.



Po odłożeniu i wyczyszczeniu igły ręcznie odkręcamy koronę osłaniającą dyszę. Ostrożnie zdejmujemy tak aby nie uszkodzić odsłoniętej w tym momencie dyszy. Następnie oryginalnym kluczykiem odkręcamy samą dyszę, tak aby jej nie zgiąć i nie zgubić. Pozostałą resztę odkręcamy z korpusu ręcznie i rozkładamy zgodnie z kolejnością wyjmowania. Każdy z tych elementów łącznie z korpusem przemywamy stosownym rozcieńczalnikiem, za pomocą miękkiego pędzelka. Czysty aerograf zostawiamy do momentu wyschnięcia, a następnie składamy w odwrotnej kolejności do rozłożenia. Najpierw śruby dociskowe, dysza, koronka, igła, osłona na korpus.



Gdyby ktoś miał wątpliwości jak wygląda rozebrany aerograf i w jakiej kolejności się go składa to schemat przekrojowy poniżej.



UWAGA !!! wkręcając poszczególne elementy nie używamy siły jak przy dokręcaniu koła do traktora. delikatnie i ostrożnie, a igłę pieśćmy i wkładajmy (hehehehheheeh) jakby... 8)


Oglądamy tutaj :

_________________
Training all life
 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » AIRBRUSH » Artykuły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group