Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
acidhouse
Wysłany: 2009-02-20, 11:33   Turbina Paasche
0
UP DOWN
Kustom Kulture


Pomógł: 10 razy
Posty: 267


W końcu jest przyjechał "ciężki" sprzęt - rzekłbym artyleria, produkt tak radujący człowieka jak nowe adidasy w podstawówce. Nie wiem jak Wy ale ja w podstawówce zawsze pierwszą noc z nowymi butami przesypiałem leżąc obok i budząc się co chwila patrząc czy tam jeszcze są (takie małe zboczenie) :razz:



Tym razem też tak było, budząc się co jakiś czas patrzałem i przytulałem małe drewniane pudełeczko, warte więcej niż kolacja z Angeliną.



Od przeszło102 lat erograf AB Turbine nie znalazł lepszego i precyzyjniejszego odpowiednika na świecie. Zawartość pudełka jest oczywista, ale czy na pewno? Czasami mam ochotę tylko otwierać i patrzeć jak na obrazek.
Wewnątrz oprócz AB Turbiny jest śrubokręt i kluczyk do regulacji oraz pęseta (?) prawdopodobnie do delikatnego przytrzymywania podzespołów, oraz wieszaczek na aerograf - który nijak nie można dobrze dopasować do środka cieżkości AB Turbine.



Zaskakuje i dziwi natomiast brak wężyka - powiadam Wam, a rzeknę kilka słów prawdy - ten aerograf kosztuje ciężkie pieniądze - i brak wężyka okazał się dla mnie szokiem - no dobra brak wężyka jak brak wężyka ale brak co najmniej przyłącza do sprężonego powietrza???
Po wyciągnięciu z pudełka - lekki szok - sprzęt jest drobniutki, malutki jak obgryziony przez temperówkę ołówek. Nie mam szczególnie wielkich rąk - raczej artystyczne dłonie pianisty... :razz:



Jak działa AB ?

Tak jak "prawie" każdy aerograf dwufunkcyjny, tak samo w przypadku AB Turbiny naciśnięcie spustu powoduje przepływ sprężonego powietrza, a odchylenie dźwigni spustu (19) do tyłu powoduje naniesienie grubszej linii - tu podobieństwa się kończą. AB Turbine posiada dwie części odpływowe powietrza - część A z kółkiem napędowym (14) oraz część B z rurką strumieniową (4)
Jeżeli sprężone powietrze przepływa przez aerograf porusza kółko napędowe (14) reszta odprowadzana jest do rurki strumieniowej (4). Krawędzie kółka napędowego (14) są ząbkowane, sprężone powietrze napędza kółko zamontowane na wałku rozrządu (15), które z kolei porusza chodzące ramię (16) z zamontowaną iglicą (11).
Wałek rozrządu (15) poprzez pracę spustu (19) reguluje wychylenie iglicy z podstawy (8). Śrubka ograniczająca (1) dopływ powietrza do rurki strumieniowej (4) reguluje prędkość poruszania się kółka napędowego (14), a tym samym prędkość igły (11). Odchylenie spustu powoduje wychylenie iglicy do przodu oraz zwiększenie przepływu powietrza przez rurkę strumieniową. W ciągu minuty igła wykonuje około 1000 ruchów, pobierając z kubeczka cząsteczki farby, które następnie są zdmuchiwane przez powietrze z rurki strumieniowej na malowaną powierzchnie.



Kolejno oznakowane części to :

1 - śrubka regulująca ciśnienie, 2 - przyłącze rurki strumieniowej, (3 - to cała tuba), 4 - rurka strumieniowa, 5 - śrubka ograniczająca przepływ przez rurkę strumieniową, 6 - dysza rurki strumieniowej, 7 - kubeczek na farbę, 8 - podstawa iglicy, 9 - śrubka regulująca odległość od kubeczka, 10 - prowadnica iglicy, 11 - iglica, 12 - chodzące ramię, 13 - pokrywa turbiny, 14- kółko napędowe, 15 - śrubka dociskająca pokrywę i wałek rozrządu, 16 - śrubka mocująca chodzące ramię, 17 - sprężyna chodzącego ramienia, 18 - tłok naciskowy, 19 - spust, 20 - śrubka przytrzymująca spust, 21 - korpus aerografu.

Metody kontroli

Śrubką ograniczająca przepływ powietrza do rurki strumieniowej regulujemy prędkość obrotó kółka napędowego, a tym samym prędkość poboru farby z kubeczka. Chcąc namalować cienką linię można wyregulować prędkość kółka do maksymalnego oraz wykonywać szybkie precyzyjne ruchy lub zminimalizować prędkość kółka i powolnymi ruchami szkicować rysunek. Podobnie jest z ciśnieniem przy całkowicie odkręconej śrubce ograniczającej - niskie ciśnienie - małe obroty kółka, wysokie ciśnienie - wysokie obroty. Przy prawie całkowicie dokręconej śrubce aerografem "cętkujemy" - nakrapiamy powierzchnie. Podobny efekt uzyskamy odkręcając prawie całkowicie punktowy regulator przy rurce strumieniowej oraz małym ciśnieniu.



Iglica aerografu jest delikatna i naruszenie jej spowoduje nieodwracalne skutki. Większość podzespołów aerografu pokryte jest cienką warstwą miedzi. Nie należy rozmontowywać części nierozbieralnych. Wszystkie śrubki w większości od pozycji całkowitego zakręcenia rozkręcają się w ciągu 2 ruchów obrotowych do momentu całkowitego swobodnego przepływu. Nie należy stosować siły dokręcając podzespoły - może to spowodować nieodwracalne zakleszczenie się gwintów. Należy unikać samodzielnego demontażu części są one małe i delikatne. Kubeczek na farbę nie posiada przykrywki w związku z czym działa jedynie w pozycji horyzontalnej z odchyleniem maksymalnym do 30 stopni w każdą stronę. Odchylenie o większym niż 30 stopni spowoduje nieprawidłowe działanie.

!!! UWAGA !!!

AB Turbina przeznaczony jest tylko i wyłącznie do farb wodnorozcieńczalnych, które działają z powodzeniem. Niewskazane są lakiery, bazy i farby alkoholowe.



Dla użytkowników Turbiny AB Paasche odnalazłem stronę znakomitego ilustratora, który używa tego sprzętu - dla własnych potrzeb stuningował AB co opisał w artykule zamieszczonym na swojej stronie, gdzie odsyłam bezpośrednio czytelnika - KLIKAMY TUTAJ
_________________
Training all life
 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » AIRBRUSH » Artykuły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group