Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
acidhouse
Wysłany: 2009-02-20, 11:33   Turbina Paasche
0
UP DOWN
Kustom Kulture


Pomógł: 10 razy
Posty: 267


W koùcu jest przyjecha³ "ciê¿ki" sprzêt - rzek³bym artyleria, produkt tak raduj¹cy cz³owieka jak nowe adidasy w podstawówce. Nie wiem jak Wy ale ja w podstawówce zawsze pierwsz¹ noc z nowymi butami przesypia³em le¿¹c obok i budz¹c siê co chwila patrz¹c czy tam jeszcze s¹ (takie ma³e zboczenie) :razz:



Tym razem teÂż tak byÂło, budzÂąc siĂŞ co jakiÂś czas patrzaÂłem i przytulaÂłem maÂłe drewniane pudeÂłeczko, warte wiĂŞcej niÂż kolacja z AngelinÂą.



Od przesz³o102 lat erograf AB Turbine nie znalaz³ lepszego i precyzyjniejszego odpowiednika na œwiecie. ZawartoœÌ pude³ka jest oczywista, ale czy na pewno? Czasami mam ochotê tylko otwieraÌ i patrzeÌ jak na obrazek.
Wewn¹trz oprócz AB Turbiny jest œrubokrêt i kluczyk do regulacji oraz pêseta (?) prawdopodobnie do delikatnego przytrzymywania podzespo³ów, oraz wieszaczek na aerograf - który nijak nie mo¿na dobrze dopasowaÌ do œrodka cie¿koœci AB Turbine.



Zaskakuje i dziwi natomiast brak wê¿yka - powiadam Wam, a rzeknê kilka s³ów prawdy - ten aerograf kosztuje ciê¿kie pieni¹dze - i brak wê¿yka okaza³ siê dla mnie szokiem - no dobra brak wê¿yka jak brak wê¿yka ale brak co najmniej przy³¹cza do sprê¿onego powietrza???
Po wyci¹gniêciu z pude³ka - lekki szok - sprzêt jest drobniutki, malutki jak obgryziony przez temperówkê o³ówek. Nie mam szczególnie wielkich r¹k - raczej artystyczne d³onie pianisty... :razz:



Jak dziaÂła AB ?

Tak jak "prawie" ka¿dy aerograf dwufunkcyjny, tak samo w przypadku AB Turbiny naciœniêcie spustu powoduje przep³yw sprê¿onego powietrza, a odchylenie dŸwigni spustu (19) do ty³u powoduje naniesienie grubszej linii - tu podobieùstwa siê koùcz¹. AB Turbine posiada dwie czêœci odp³ywowe powietrza - czêœÌ A z kó³kiem napêdowym (14) oraz czêœÌ B z rurk¹ strumieniow¹ (4)
Je¿eli sprê¿one powietrze przep³ywa przez aerograf porusza kó³ko napêdowe (14) reszta odprowadzana jest do rurki strumieniowej (4). Krawêdzie kó³ka napêdowego (14) s¹ z¹bkowane, sprê¿one powietrze napêdza kó³ko zamontowane na wa³ku rozrz¹du (15), które z kolei porusza chodz¹ce ramiê (16) z zamontowan¹ iglic¹ (11).
Wa³ek rozrz¹du (15) poprzez pracê spustu (19) reguluje wychylenie iglicy z podstawy (8). Œrubka ograniczaj¹ca (1) dop³yw powietrza do rurki strumieniowej (4) reguluje prêdkoœÌ poruszania siê kó³ka napêdowego (14), a tym samym prêdkoœÌ ig³y (11). Odchylenie spustu powoduje wychylenie iglicy do przodu oraz zwiêkszenie przep³ywu powietrza przez rurkê strumieniow¹. W ci¹gu minuty ig³a wykonuje oko³o 1000 ruchów, pobieraj¹c z kubeczka cz¹steczki farby, które nastêpnie s¹ zdmuchiwane przez powietrze z rurki strumieniowej na malowan¹ powierzchnie.



Kolejno oznakowane czĂŞÂści to :

1 - œrubka reguluj¹ca ciœnienie, 2 - przy³¹cze rurki strumieniowej, (3 - to ca³a tuba), 4 - rurka strumieniowa, 5 - œrubka ograniczaj¹ca przep³yw przez rurkê strumieniow¹, 6 - dysza rurki strumieniowej, 7 - kubeczek na farbê, 8 - podstawa iglicy, 9 - œrubka reguluj¹ca odleg³oœÌ od kubeczka, 10 - prowadnica iglicy, 11 - iglica, 12 - chodz¹ce ramiê, 13 - pokrywa turbiny, 14- kó³ko napêdowe, 15 - œrubka dociskaj¹ca pokrywê i wa³ek rozrz¹du, 16 - œrubka mocuj¹ca chodz¹ce ramiê, 17 - sprê¿yna chodz¹cego ramienia, 18 - t³ok naciskowy, 19 - spust, 20 - œrubka przytrzymuj¹ca spust, 21 - korpus aerografu.

Metody kontroli

Œrubk¹ ograniczaj¹ca przep³yw powietrza do rurki strumieniowej regulujemy prêdkoœÌ obrotó kó³ka napêdowego, a tym samym prêdkoœÌ poboru farby z kubeczka. Chc¹c namalowaÌ cienk¹ liniê mo¿na wyregulowaÌ prêdkoœÌ kó³ka do maksymalnego oraz wykonywaÌ szybkie precyzyjne ruchy lub zminimalizowaÌ prêdkoœÌ kó³ka i powolnymi ruchami szkicowaÌ rysunek. Podobnie jest z ciœnieniem przy ca³kowicie odkrêconej œrubce ograniczaj¹cej - niskie ciœnienie - ma³e obroty kó³ka, wysokie ciœnienie - wysokie obroty. Przy prawie ca³kowicie dokrêconej œrubce aerografem "cêtkujemy" - nakrapiamy powierzchnie. Podobny efekt uzyskamy odkrêcaj¹c prawie ca³kowicie punktowy regulator przy rurce strumieniowej oraz ma³ym ciœnieniu.



Iglica aerografu jest delikatna i naruszenie jej spowoduje nieodwracalne skutki. WiêkszoœÌ podzespo³ów aerografu pokryte jest cienk¹ warstw¹ miedzi. Nie nale¿y rozmontowywaÌ czêœci nierozbieralnych. Wszystkie œrubki w wiêkszoœci od pozycji ca³kowitego zakrêcenia rozkrêcaj¹ siê w ci¹gu 2 ruchów obrotowych do momentu ca³kowitego swobodnego przep³ywu. Nie nale¿y stosowaÌ si³y dokrêcaj¹c podzespo³y - mo¿e to spowodowaÌ nieodwracalne zakleszczenie siê gwintów. Nale¿y unikaÌ samodzielnego demonta¿u czêœci s¹ one ma³e i delikatne. Kubeczek na farbê nie posiada przykrywki w zwi¹zku z czym dzia³a jedynie w pozycji horyzontalnej z odchyleniem maksymalnym do 30 stopni w ka¿d¹ stronê. Odchylenie o wiêkszym ni¿ 30 stopni spowoduje nieprawid³owe dzia³anie.

!!! UWAGA !!!

AB Turbina przeznaczony jest tylko i wy³¹cznie do farb wodnorozcieùczalnych, które dzia³aj¹ z powodzeniem. Niewskazane s¹ lakiery, bazy i farby alkoholowe.



Dla uÂżytkownikĂłw Turbiny AB Paasche odnalazÂłem stronĂŞ znakomitego ilustratora, ktĂłry uÂżywa tego sprzĂŞtu - dla wÂłasnych potrzeb stuningowaÂł AB co opisaÂł w artykule zamieszczonym na swojej stronie, gdzie odsyÂłam bezpoÂśrednio czytelnika - KLIKAMY TUTAJ
_________________
Training all life
 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » AIRBRUSH » ArtykuÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group