Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
przemo1972 
Wys³any: 2009-04-27, 18:35   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
Woda to ci do glowy uderza gnomie ^^ Wiesz po co jest katalizator i na jakiej zasadzie dziala.Co ma piernik do wiatraka,co ma woda do katalizatora?Cofnij sie nieuku do swej zawodowki i tym razem jej nie przespij ^^Ordynarny pajacyku, nikt Ci tu nie ubliza wiec pohamuj swoje chamskie zapedy i panuj nad soba czlowieczku. Kiedys zdaje sie cos Ci pisalem na ten temat, juz zapomniales?
  
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-27, 18:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
sam jestes gnom. Zauwaz jak rzyga woda bez katów a jak z katami. Nastepny mechanik z powo³ania..moze ty kur.wa forum zmien? Co ? Mechanik z powo³ania i lakiernik z powo³ania... szkkoda ze nie nie kowal jeszcze :D
_________________
Bart
 
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-04-27, 18:45   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
Nie, skonczylem po prostu szkole w tym kierunku i w przeciwienstwie do Ciebie nie spedzilem tego czasu na wagarach LAKIERNIKU z przymusu.
 

kondzik 
Wys³any: 2009-04-27, 22:03   
0
UP DOWN

Posty: 97
Sk±d: CK&Ft.Myers
Kapiaca woda z wydechu to normalne, jeszcze tym bardziej jak ktos na gazie jezdzi.
 

Magic75 
Wys³any: 2009-04-27, 23:11   
0
UP DOWN

Posty: 16
przemo1972 napisa³/a:
Woda to ci do glowy uderza gnomie ^^ Wiesz po co jest katalizator i na jakiej zasadzie dziala.Co ma piernik do wiatraka,co ma woda do katalizatora?Cofnij sie nieuku do swej zawodowki i tym razem jej nie przespij ^^Ordynarny pajacyku, nikt Ci tu nie ubliza wiec pohamuj swoje chamskie zapedy i panuj nad soba czlowieczku. Kiedys zdaje sie cos Ci pisalem na ten temat, juz zapomniales?


Tak siê sk³ada, ¿e w katalizator jak sama nazwa wskazuje, podczas katalizy cz±stek sta³ych oraz produktów niezupe³nego spalenia, powoduje "dopalenie" tych produktów do CO2 i H2O. Bez katalizatora para wodna w wyniku procesu spalania w cylindrze silnika oraz niespalonymi cz±stkami wydostaje siê przez rurê wydechow±. W katalizatorze te cz±stki s± dopalane zatem powstaj± dodatkowe cz±steczki wody. Dodatkowo katalizator ogranicza prêdko¶æ przep³ywu spalin oraz jest dodatkowym elementem ch³odz±cym spaliny podczas rozruchu zimnego silnika, poniewa¿ absorbuje energiê spalin do osi±gniêcia w³a¶ciwej temperatury pracy. Przy ujemnej temp. otoczenia nawet 40km mo¿e okazaæ siê za ma³o, ¿eby katalizator zacz±³ w pe³ni pracowaæ i aby opró¿ni³ siê z nagromadzonej w nim wody. Nie s± to jednak bardzo du¿e ilo¶ci. Je¿eli leci bia³a para z rury wydechowej lub woda ca³y czas kapie to radzê zajrzeæ do zbiorniczka wyrównawczego p³ynu ch³odz±cego, czy go nie ubywa, czy przy "przegazowaniu" nie ma pêcherzyków "powietrza" (spalin) lub czy do oleju w misce olejowej nie dostaje siê woda (bia³a ma¼ na bagnecie zamiast b³yszcz±cego oleju). Je¿eli jest spe³niona która¶ opcja to w takim przypadku nale¿y zmierzyæ szczelno¶æ uk³adu ch³odzenia i spodziewaæ siê uszkodzonej uszczelki pod g³owic±, p³aszczyzn wspó³pracuj±cych bloku silnika i g³owicy albo pêkniêæ kana³ów cieczy ch³odz±cej silnika.
_________________

 

przemo1972 
Wys³any: 2009-04-28, 00:41   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
Dokladnie.Natomiast nasz orzel stwierdzil, ze woda powstaje na skutek braku/uszkodzenia katalizatora.I gdzie tu logika :?: Teoretycznie z katalizatorem powinno byc jej wiecej na skutek pelnego utlenienia (jak to okresliles-"dopalenia")w katalizatorze,prawda?Sprawa druga-Wodor jako bardziej reaktywny ulega calkowitemu utlenieniu do czasteczki wody, problemem jest tu tlenek wegla i tlenki azotu ktore katalizator eliminuje.Katalizatory heterogeniczne platynowe (stosowane w motoryzacji) osiagaja pelna wydajnosc w temp.300-400 stopni C (tu moge sie mylic ale wartosci ktore podalem sa napewno zblizone)Ponizej tej temperatury katalizator po prostu nie dziala.
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-28, 10:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
http://www.audiklub.org/p...5162&highlight= To mój post
_________________
Bart
 
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-28, 10:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
przemo1972 napisa³/a:
Nie, skonczylem po prostu szkole w tym kierunku i w przeciwienstwie do Ciebie nie spedzilem tego czasu na wagarach LAKIERNIKU z przymusu.


Jak skonczy³e¶ szko³e w tym zawodzie to jego trzymaj. Ja skonczy³em lakiernicza szko³e Z WYBORU GOSCIU. Zreszt±, jesli jestes 72 rocznik, to co w tych czasach wiedzieli o katach? Jak ich nie by³o.
_________________
Bart
 
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-04-28, 11:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
mebArth napisa³/a:
Zreszt±, jesli jestes 72 rocznik, to co w tych czasach wiedzieli o katach? Jak ich nie by³o.
A czy ty poprzestales tylko na tym co wyniosles ze szkoly :?: Chyba jestesmy obaj za nerwowi do dyskusji na forum ;) Poza tym robimy poteznego offtopa.
_________________
Wyrywanie chwastow
 

banshee 
Wys³any: 2009-04-28, 11:25   
0
UP DOWN
staram siê jak mogê

Pomóg³: 2 razy
Posty: 71
Sk±d: Bydgoszcz
W³a¶nie Panowie. Temat brzmi:
"Jak siê bawiæ ze szpachl± ??"

Ja ze szpachl± bym siê nie bawi³, bo szybko twardnieje i ciê¿ko pó¼niej j± zmyæ :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Chyba, ¿e kolega lubi HARDCORE!!! :rozga:
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-28, 13:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
banshee napisa³/a:
W³a¶nie Panowie. Temat brzmi:
"Jak siê bawiæ ze szpachl± ??"

Ja ze szpachl± bym siê nie bawi³, bo szybko twardnieje i ciê¿ko pó¼niej j± zmyæ :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Chyba, ¿e kolega lubi HARDCORE!!! :rozga:


Nie rozumiem twojej wypowiedzi albo jestesm gupi? co zmyc, co za szybko. ??

PANOWIE KONCZYMY TEMAT KATALIZATORÓW bo to jest temat o kicie. Zdania swojego nie zmienie a jak chceta kontunuowac to za³ó¿cie inny w±tek.
_________________
Bart
 
 

banshee 
Wys³any: 2009-04-28, 14:07   
0
UP DOWN
staram siê jak mogê

Pomóg³: 2 razy
Posty: 71
Sk±d: Bydgoszcz
mo¿e nie skupiaj siê tylko na lakiernictwie to zakumasz :D
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-04-28, 17:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Upieracie siê a kolega mebArth ma racje z tym katalizatorem.Nawet nie macie si³y u¿yæ googli.Pzdr
 

Ryba 
Wys³any: 2009-04-29, 17:43   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Katalizatora, to nigdy w tym aucie nie by³o ^^ A wod± wali bo od pa¼dziernika przejecha³ 105 km, odpalany jest raz na tydzieñ na 3 min :D Jak je¼dzi³em nim normalnie to wszystko by³o ok :spoko:
Ale wracaj±c do tematu to zaraz idê zaci±gaæ wykoñczeniówk± lewy bok i kupi³em sobie szpachlê natryskow± oraz hebel giêtki 70 cm :cool:
 
 

Ryba 
Wys³any: 2009-05-08, 23:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Skoñczy³em prawy bok, wreszcie gdy doszed³em do techniki jak± docieraæ szpachlê, tak ¿eby by³o dobrze zajê³o mi to 1 dzieñ pracy (12 h); poprzednie 4 dni i szpachlê, która zosta³a na ziemi pomiñmy :spoko:
Tak to wygl±da:


Jak bêdê mieæ wiêcej czasu to dorysuje na zdjêciach jak powinno siê szlifowaæ - na pewno pomo¿e to innym ma³o do¶wiadczonym (jak ja ;P ) w takiej robocie; w koñcu lepiej uczyæ siê na cudzych b³edach ;)

I wymy¶li³em jeszcze 1 fajny patent, którego nie zna³em - jesli chcecie sprawdziæ czy szpachla jest dobrze doszlifowana, mo¿na u¿yæ odt³uszczacza - nalewamy du¿o na szmatkê (nie rêcznik papierowy) i przecieramy - dopóki nie odparuje (ok 1 min. ) mamy ³adny po³ysk, na którym mo¿na wszystko zobaczyæ, a na pewno to tañsze i szybsze rozwi±zanie jak podk³adowanie i poprawki.
 
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-05-09, 03:39   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Ryba ¿e tak sobie za¿artuje: czy to auto ma gdzies kawa³ek zdrowej blachy? :rotfl: Naprawde powdziwiam cie za to twoje hobby :D
 

Ryba 
Wys³any: 2009-05-09, 07:26   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Tylne b³otniki maj± reperaturki tam gdzieby³y zardzewia³e, progi s± nowe wiêc rdzy na nim nie ma.
A tutaj schemat jak dociera³em nadkole, mo¿e komu¶ siê przyda:
 
 

kalbi 
Wys³any: 2009-05-09, 12:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
ja bym to jeszcze zarzuci³ przed podk³adem natryskówk±.
_________________

 
 

Ryba 
Wys³any: 2009-05-09, 20:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Tak w³a¶nie zrobie, tylko musze meiæ torche czasu, dziêki temu nie powinno byæ obówdek i rysek na przej¶ciach szpachla - blacha :spoko:
 
 

Ryba 
Wys³any: 2009-05-10, 22:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Jak mówi³em tak zrobi³em; jestem hardkorem - o 18 w niedzielê na³o¿yem szpachlê natryskow± na ca³o¶æ. Zrobi³em fotki póki jeszcze nie odparowa³o, ¿eby by³o widaæ jaka wysz³a powierzchnia. Po³ysk s³aby, no ale to nie lakier i w dodatku szare, ale najwa¿niejsze, ¿e widaæ - wszystko ³adnie wyprowadzone; teraz tylko ostatecznie wszystko wyrównaæ i mo¿na waliæ podk³ad :D
Fotki:
Przed - oklejane gazetami :rotfl:

I po: Fotki s± robione na ró¿nych warstwach, dlatego na niektórych widaæ, ¿e nie wszêdzie jest jeszcze pokryte :P
 
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-05-11, 05:49   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
W nie których miejscach przedarles sie do golej blachy i na to dales szpachle natryskowa?
 

Ryba 
Wys³any: 2009-05-15, 08:04   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Tak, :)
Podk³ad mam pod spawami i pod tym co jest ju¿ na³o¿one - w najwa¿nijeszych miejscach. Jak bym mia³ ka¿d± przecierkê podk³adowaæ i dopiero szpachlowaæ, to chyba bym zg³upia³ ^^
 
 

mebArth 
Wys³any: 2009-05-15, 13:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
shalashaska napisa³/a:
W nie których miejscach przedarles sie do golej blachy i na to dales szpachle natryskowa?


Jezeli ma odt³uszczon± powierzchnie, sucha, czysta i da szpryc to nic siê nie dzieje i nie ma tragedii.
_________________
Bart
 
 

Ryba 
Wys³any: 2009-05-15, 23:18   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
No i tak w³a¶nie mam. A, ¿e nauczy³em siê juz obrabiaæ ten kszta³t , to mo¿e jutro 2 strona bêdzie gotowa, bo dzi¶ bny³em u dentysty no i nie wyrobi³em sie :cool:
 
 

bartek 
Wys³any: 2009-05-17, 20:35   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
ja juz nie mam sily do tej roboty.
trzeci raz wszystko podkladuje i nie jest dobrze.
przednie blotniki ktore robilem - wydawalo sie ze sa juz idealne...
zapodkladowalem dwa razy na grubo.
dotarlem juz finalnie pod lakier i kur$# niespodzianka - fale.
patrzac na wprost oczywiscie nic nie widac, dopiero patrzac z przodu auta, widac fale.
ch%$ by strzelil ta robote, nienawidze szpachlowania.

zebym ja to jeszcze robil na szybko, to bym zrozumial ze sie zemscilo...
ale to bylo kitowane na tysiac cieniutkich warstw i milion razy szlifowane :sciana:
 

Ryba 
Wys³any: 2009-05-17, 21:18   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
To przed na³o¿eniem czego kolwiek na kit zrób sobie próbê na odt³uszczaczu.
Nalej (nalej nie nas±cz0 odt³uszczacza na szmatkê, a nie na recznik i przetrzyj robion± powierzchniê. Dopóki nie odparuje (ok 1 min) masz jak na d³oni co jest nie tak. Tañszy i szybszy sposób ni¿ podk³adowanie ;)
 
 

bartek 
Wys³any: 2009-05-17, 23:05   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
oki, ale nie zalatwia to tematu skad sie biora te zasrane fale :)
 

mebArth 
Wys³any: 2009-05-18, 11:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
bartek napisa³/a:
oki, ale nie zalatwia to tematu skad sie biora te zasrane fale :)


Takie pytanie.... szlifujesz na rêce czy na klocku?
_________________
Bart
 
 

mebArth 
Wys³any: 2009-05-18, 11:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
bartek napisa³/a:
oki, ale nie zalatwia to tematu skad sie biora te zasrane fale :)


Takie pytanie.... szlifujesz na rêce czy na klocku?
_________________
Bart
 
 

bartek 
Wys³any: 2009-05-18, 22:17   
0
UP DOWN


Posty: 92
Sk±d: Warszawa
tak, tylko klocek.
 

stek
Wys³any: 2009-05-19, 20:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 235
Sk±d: ok kraków
bartek napisa³/a:
tak, tylko klocek.
Wez sobie wiêkszy klocek zaszpachluj dalej ( nie bój siê) i trzej w ró¿nych kierunkach napewno wyjdzie dobrze.
 

adams90-90 
Wys³any: 2009-05-19, 21:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 400
Sk±d: Krasiniec
?Dla mnie szpachlowanie jest najgorsze plaskie powierzchnie daje rade ale cos wyprofilowac to juz masakra musze wyreczac sie bratem ktory potrafi szpachlowac. Dzis zabralem sie za robienir swojego mercedesa niestety nie mam aparatu a z checia bym go zamiescil w foto relacjach
 
 

Travolta 
Wys³any: 2009-05-19, 22:00   
0
UP DOWN


Posty: 100
Sk±d: Radom
no powiem wam ze ja od miesi±ca szlifuje ¶rednio oko³o 7 elementów dziennie (maska zderzak b³otnik drzwi) i na pocz±tku mo¿e by³a tragedia ale teraz to ju¿ normalka Spróbuj tak jak radzi "stek" wiêkszy klocek
Wogole to chyba nie klocek tylko kostka ale to pewnie zale¿y od regionu ;P
 

marikk 
Wys³any: 2009-05-20, 09:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 249
U¿yj wiêkszego i prostego klocka mo¿e po prostu ¼le operujesz klockiem mo¿e gdzie nie gdzie zdarza siê ¿e robisz kantem klocka i to jest przyczyn± niepowodzeñ jed¼ na prosto po ca³ej d³ugo¶ci wtedy podk³ad,czy szpryc sie równomiernie ¶ciera i zawsze jakie¶ drobne nierówno¶ci spokojnie wyprowadzisz baw sie dobrze pozdro
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-05-20, 09:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
mebArth napisa³/a:
shalashaska napisa³/a:
W nie których miejscach przedarles sie do golej blachy i na to dales szpachle natryskowa?


Jezeli ma odt³uszczon± powierzchnie, sucha, czysta i da szpryc to nic siê nie dzieje i nie ma tragedii.


To powiedz mi dlaczego przy takiej technice z t± szpachl± natryskow± odpada³ mi lakier p³atami?By³o to kilka lat temu i by³ to 126p.
 

ComTom
Wys³any: 2009-05-20, 11:22   
0
UP DOWN

Posty: 61
Witam
Jestem Tu nowy ale jak szpachluje sobe cos to prawie zawsze daje kontrast czyli cieniutka warstwe innego koloru a pozniej jeszcze raz szlifuje i wtedy widac gdzie jest za ma³o a gdzie jest za duzo czyli miejsca gdzie trzeba zebrac. Korzystajac z kokazji PZDR wszystkich !!!
 

ComTom
Wys³any: 2009-05-20, 11:26   
0
UP DOWN

Posty: 61
Witam
Jestem Tu nowy ale jak szpachluje sobe cos to prawie zawsze daje kontrast czyli cieniutka warstwe innego koloru a pozniej jeszcze raz szlifuje i wtedy widac gdzie jest za ma³o a gdzie jest za duzo czyli miejsca gdzie trzeba zebrac. Korzystajac z kokazji PZDR wszystkich !!!
 

mebArth 
Wys³any: 2009-05-20, 12:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
shalashaska napisa³/a:
mebArth napisa³/a:
shalashaska napisa³/a:
W nie których miejscach przedarles sie do golej blachy i na to dales szpachle natryskowa?


Jezeli ma odt³uszczon± powierzchnie, sucha, czysta i da szpryc to nic siê nie dzieje i nie ma tragedii.


To powiedz mi dlaczego przy takiej technice z t± szpachl± natryskow± odpada³ mi lakier p³atami?By³o to kilka lat temu i by³ to 126p.


To lakier ci odpada³ czy szpryc? Szprycu sie nie szlifuje NA MOKRO bo pije wode jak szpachla a ta przenika na blache i puchnie. Szprycu sie nie lakieruje, na niego ma i¶æ podk³ad akrylowy i dopiero farba. Szpryc tylko na sucho i najlepiej za dwa dni.
_________________
Bart
 
 

mebArth 
Wys³any: 2009-05-20, 12:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
ComTom napisa³/a:
Witam
Jestem Tu nowy ale jak szpachluje sobe cos to prawie zawsze daje kontrast czyli cieniutka warstwe innego koloru a pozniej jeszcze raz szlifuje i wtedy widac gdzie jest za ma³o a gdzie jest za duzo czyli miejsca gdzie trzeba zebrac. Korzystajac z kokazji PZDR wszystkich !!!


I kolega ma racje - widaæ dziurki ryski do³ki itp. Ja u¿ywam albo starych baz albo czarnego sprayu.

Sorki ze post pod postem ale nie umiem cytowac 2x.
_________________
Bart
 
 

Ryba 
Wys³any: 2009-05-20, 17:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
mebArth napisa³/a:
Szpryc tylko na sucho i najlepiej za dwa dni.

Tu masz 100% racji. U mnie ¶wie¿o po malowaniu wysz³o idealnie, a po tygodniu ju¿ widaæ, ¿e siad³o i wychodz± minimalnie p³aty kitu, ale jak siê zeszlifuje to bêdzie ok - w koñcu po to jest ten produkt.
 
 

Prezes
Wys³any: 2009-05-21, 21:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
Mam dwa pytania:
1. Czy jazda poszpachlowanym autem (jeszcze bez podk³adu) w czasie opadów atmosferycznych jest niebezpieczna dla blach nadwozia?
2. Co to jest "szpryc"?
 

Ryba 
Wys³any: 2009-05-21, 21:33   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Jest niebezpieczna, bo szpachla ch³onie wodê pod siebie - potem blacha koroduje i jest qpa.
Szpryc to szpachla natryskowa - co¶ co masz u mnie na aucie ^^
 
 

Prezes
Wys³any: 2009-05-22, 14:34   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
Ryba napisa³/a:
Jest niebezpieczna, bo szpachla ch³onie wodê pod siebie

A czy ta woda z równ± ³atwo¶ci± odparowuje spod szpachli, gdy jest sucho i ciep³o?
 

Ryba 
Wys³any: 2009-05-22, 16:58   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
woda mo¿e i odparuje, ale sól zostanie i ¿re blache. Koniec gadania nie mo¿na i ju¿ :cool:
Ja dzi¶ jak przeje¿d¿a³em z 1 gaar¿u do 2 i ju¿ leciutko kropi³o to kolega otworzy³ mi ten 2 i szybko przejecha³em ;P
 
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-06-02, 21:39   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Rybko chcialem poruszyc ponownie temat szpachli natryskowej na go³ej blasze, otó¿ wed³óg linku(patrz na dó³), cytujê:
Cytat:
W renowacji powypadkowej samochodów ochronê antykorozyjn± uzyskuje siê zazwyczaj poprzez zastosowanie odpowiedniego podk³adu. Warunkiem skuteczno¶ci, o czym czê¶æ lakierników zdaje siê zapominaæ, jest nak³adanie podk³ad na go³± blachê. Po³o¿enie najpierw szpachlówki poliestrowej, a dopiero potem podk³adu, nawet najlepszego, nie zapewnia wystarczaj±cego zabezpieczenia

Wiêc chyba mia³em troche racji pisz±c ¿e nie najlepiej zrobi³e¶ k³ad±c szpryc na golizne.I nie pisz mi ¿e nie mia³o kontaktu z wod± bo w powietrzu jest wilgoæ i to chyba te¿ wystarczy.

http://www.lakiernik.com.pl/poradnik/17.html
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group