Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Tomek
|
Wys³any: 2009-04-23, 07:59 Zaciski hamulców (malowanie).
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Witam,
Czy kto¶ malowa³ zaciski hamulców i ma do¶wiadczenie w tym temacie? Zastanawiam siê czy uzyæ do tego typu prac farb w spray'u do zacisków czy te¿ pomalowaæ: wash primer, podk³ad akrylowy, baza, lakier bezbarwny. Opcja druga zastanawia mnie o tyle czy lakier bezbarwny nie ulegnie przypaleniu, spaleniu.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
autograff
|
Wys³any: 2009-04-23, 08:45
|
0
|
|
|
Posty: 39
|
temperaturowo nie wytrzyma |
_________________
|
|
|
|
|
f_maciej
|
Wys³any: 2009-04-23, 09:54
|
0
|
|
|
Posty: 174
|
Zale¿y od czego to s± zaciski, znam ludzi, którzy malowali tylko szprajem po uprzednim wyczyszczeniu ze rdzy i spray trzyma siê bardzo dobrze. |
|
|
|
|
Tomek
|
Wys³any: 2009-04-23, 10:59
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Zaciski s± od Opel Vectra B. Podejrzewa³em ¿e malowanie w sposób lakierniczy tzn podk³ad, baza, bezbarwny ze wgledu na temp. odpadnie tak jak to napisa³ Kol. autograff ale chcia³em siê upewniæ. Na pewno wczejniej bym je piaskowa³. |
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-04-23, 11:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
lakierowalem kilka razy zaciski.
po wypiaskowaniu,epoxydowy (cienko),na to po 15 minutach lakier akrylowy 2K z dodatkiem 5% 805R z DuPont-a
Kilka lat juz sie trzyma i nic nie odpada. |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-04-23, 21:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
gola napisa³/a: | lakierowalem kilka razy zaciski.
po wypiaskowaniu,epoxydowy (cienko),na to po 15 minutach lakier akrylowy 2K z dodatkiem 5% 805R z DuPont-a
Kilka lat juz sie trzyma i nic nie odpada. |
Tylko dla jasno¶ci dodam,¿e 805R to uelastyczniacz |
|
|
|
|
Magic75
|
Wys³any: 2009-04-24, 20:55
|
0
|
|
|
Posty: 16
|
No-limit napisa³/a: | gola napisa³/a: | lakierowalem kilka razy zaciski.
po wypiaskowaniu,epoxydowy (cienko),na to po 15 minutach lakier akrylowy 2K z dodatkiem 5% 805R z DuPont-a
Kilka lat juz sie trzyma i nic nie odpada. |
Tylko dla jasno¶ci dodam,¿e 805R to uelastyczniacz |
A co z polimeryzacj± epoksydu? DP 840R powinno siê pokrywaæ bez wygrzewania po 24h, a i nawet po wygrzaniu sieciuje do 12h w³±cznie.
Na zaciski s± specjalne farby, ale je¶li siê nie ¶cigasz profesjonaln± rajdówk± to w zupe³no¶ci wystarczy wyczy¶ciæ z rdzy, najpierw mechanicznie, odt³u¶ciæ, najlepiej odrdzewiæ 5717S i sp³ukaæ wod±. Po wysuszeniu niezawodna okazuje siê minia, bo temperatura topnienia tlenku glinu to przesz³o 2000°C. Na to najtaniej wyjdzie chlorokauczuk, który z odpryskami i temperatur± daje radê lub spraye termo odporne, które jednak wra¿liwe s± na benzynê i p³yn hamulcowy co utrudnia odpowietrzanie hamulców.
(metoda sprawdzona przy budowie samochodów rajdowych - mam tak zrobione u siebie tyle, ¿e na koniec specjalny spray do zacisków zamiast chlorokauczuku, choæ te¿ go stosowa³em)
050821_182207.JPG a tak w³a¶nie wygl±da chlorokauczuk (zdjêcie robione po roku od malowania jak widaæ bez ubytków) |
|
Plik ¶ci±gniêto 10120 raz(y) 14.53 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
gola
|
Wys³any: 2009-04-24, 21:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 854
|
Magic75 napisa³/a: | A co z polimeryzacj± epoksydu? DP 840R powinno siê pokrywaæ bez wygrzewania po 24h, a i nawet po wygrzaniu sieciuje do 12h w³±cznie. |
warstwy wierzchnie mozesz klasc na ten podklad juz po godzinie,ja po cienkiej warstwie 840R nakladam baze po ok 20 minutach i nic nie sieciuje. |
|
|
|
|
Tomek
|
Wys³any: 2009-04-25, 07:13
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Magic75 napisa³/a: | ...najlepiej odrdzewiæ 5717S i sp³ukaæ wod±. |
5717S to produkt jakiej firmy?, DP? |
|
|
|
|
Magic75
|
Wys³any: 2009-04-25, 08:26
|
0
|
|
|
Posty: 16
|
Tak 5717S to produkt DP. Sprzedaj± w 1L opakowaniach wiêc starcza na bardzo d³ugo bo siê go rozrabia z wod± 1:2 od odrdzewiania stali 1:3 na tlenek aluminium. Restaurujê klasyki wiêc sprawdza³em wszystko co siê da na rdzê. Niez³y te¿ jest Fertan 1:10 z wod± ale to by trzeba moczyæ zaciski w ciep³ym roztworze 1-2 dni wtedy wyci±gasz czy¶ciutki ¿e siê ¶wieci. Ja mam do tego wannê i robiê tak elementy typu drzwi i maski ¿eby wytrawiæ profile zamkniête i felce. Na zaciski polecam 5171S tylko uwaga na rêce i oczy bo to jest na bazie kwasu fosforowego. |
_________________
|
|
|
|
|
kondzik
|
Wys³any: 2009-04-25, 12:59
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: CK&Ft.Myers
|
kiedys w t4ce umalowalismy zaciski z kumplem farba do kaloryferow, trzyma jak poje*** juz ze 4 lata |
|
|
|
|
malarz
|
Wys³any: 2009-04-25, 13:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 206 Sk±d: Bieszczady
|
Ja robi³em bêbny i zaciski tak. Wyczyszczone, odt³uszczone na to reaktywny z novola 2 warstwy ale nie takie cienkie jak normalnie, tak aby siê zaczerwieni³o a na to da³em jakiego¶ spraya na zaciski, chyba z motipa i po 3 latach wszystko siê trzyma, nic siê nie pali. |
|
|
|
|
Tomek
|
Wys³any: 2009-04-25, 15:23
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Magic75 napisa³/a: | Tak 5717S to produkt DP. Sprzedaj± w 1L opakowaniach wiêc starcza na bardzo d³ugo bo siê go rozrabia z wod± 1:2 od odrdzewiania stali 1:3 na tlenek aluminium. Restaurujê klasyki wiêc sprawdza³em wszystko co siê da na rdzê. Niez³y te¿ jest Fertan 1:10 z wod± ale to by trzeba moczyæ zaciski w ciep³ym roztworze 1-2 dni wtedy wyci±gasz czy¶ciutki ¿e siê ¶wieci. Ja mam do tego wannê i robiê tak elementy typu drzwi i maski ¿eby wytrawiæ profile zamkniête i felce. Na zaciski polecam 5171S tylko uwaga na rêce i oczy bo to jest na bazie kwasu fosforowego. |
Tutaj pojawia siê pytanie w jaki sposób odrdzewiasz zacisk tzn. czy zaunrzasz go w ca³o¶ci razem z uszczelkami i t³oczkiem czy te¿ demontujesz i dopiero wtedy zanurzasz? Jak d³ugo trwa takie odrdzewianie i orientacyjnie ile potrzeba 5717S na cztery zaciski? |
|
|
|
|
Magic75
|
Wys³any: 2009-04-27, 20:42
|
0
|
|
|
Posty: 16
|
5717S nie s³u¿y do zamaczania ale do wytrawiania powierzchni. Moczyæ mo¿na w Fertanie i pe³na dowolno¶æ czy zacisk jest z uszczelkami i t³oczkami czy te¿ nie (czas wytrawiania zale¿y od grubo¶ci warstwy skorodowanej i temperatury roztworu - od kilku godzin do kilku dni). Kompletny zacisk ma resztki p³ynu hamulcowego, które utrudniaj± dzia³anie Fertanu i powoduj± ponown± korozjê. Kompletny zacisk tak¿e nie zostanie oczyszczony pod uszczelniaczami i dla tego zawsze rozbieram zacisk, bo uszczelniacze te¿ wymieniam przy okazji malowania. 5717S nak³ada siê pêdzlem, najlepiej twardym (mo¿na obci±æ zwyk³y pêdzel tak gdzie¶ o po³owê) i wciera a¿ do rozpuszczenia rdzy i od razu sp³ukuje wod±. Nastêpnie wyciera, wydmuchuje powietrzem, odt³uszcza. Po tym wszystkim zostaje bia³y nalot, który najlepiej usun±æ czerwon± w³óknin±, nastêpnie odt³uszcza siê i maluje podk³adem. 5717S jest na bazie kwasu wiêc nale¿y chroniæ powierzchniê g³adzi cylinderków, czyli nie wyci±gaæ uszczelnieñ i t³oczków. Koniecznie te¿ nale¿y za¶lepiæ otwór dop³ywu p³ynu hamulcowego, ¿eby ani odrdzewiacz ani woda podczas p³ukania siê tam nie dosta³y. Nawet minimalna ilo¶æ wody w zacisku nawet pomimo odpowietrzania obni¿y temp. wrzenia p³ynu ham. i peda³ wpadnie w pod³ogê po rozgrzaniu hamulców. Inaczej mówi±c nie bêdzie hamulców w najbardziej potrzebnym momencie. Na zacisk wystarczy ok 25ml 5717S bo z tego otrzymuje siê 75ml roztworu do wytrawiania. |
_________________
|
|
|
|