Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Tomek
Wys³any: 2009-04-23, 07:59   Zaciski hamulców (malowanie).
0
UP DOWN

Posty: 8
Witam,

Czy kto¶ malowa³ zaciski hamulców i ma do¶wiadczenie w tym temacie? Zastanawiam siê czy uzyæ do tego typu prac farb w spray'u do zacisków czy te¿ pomalowaæ: wash primer, podk³ad akrylowy, baza, lakier bezbarwny. Opcja druga zastanawia mnie o tyle czy lakier bezbarwny nie ulegnie przypaleniu, spaleniu.

Pozdrawiam.
 

autograff
Wys³any: 2009-04-23, 08:45   
0
UP DOWN

Posty: 39
temperaturowo nie wytrzyma
_________________

 

f_maciej
Wys³any: 2009-04-23, 09:54   
0
UP DOWN

Posty: 174
Zale¿y od czego to s± zaciski, znam ludzi, którzy malowali tylko szprajem po uprzednim wyczyszczeniu ze rdzy i spray trzyma siê bardzo dobrze.
 

Tomek
Wys³any: 2009-04-23, 10:59   
0
UP DOWN

Posty: 8
Zaciski s± od Opel Vectra B. Podejrzewa³em ¿e malowanie w sposób lakierniczy tzn podk³ad, baza, bezbarwny ze wgledu na temp. odpadnie tak jak to napisa³ Kol. autograff ale chcia³em siê upewniæ. Na pewno wczejniej bym je piaskowa³.
 

gola 
Wys³any: 2009-04-23, 11:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 854
lakierowalem kilka razy zaciski.
po wypiaskowaniu,epoxydowy (cienko),na to po 15 minutach lakier akrylowy 2K z dodatkiem 5% 805R z DuPont-a
Kilka lat juz sie trzyma i nic nie odpada.
 

No-limit
Wys³any: 2009-04-23, 21:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
gola napisa³/a:
lakierowalem kilka razy zaciski.
po wypiaskowaniu,epoxydowy (cienko),na to po 15 minutach lakier akrylowy 2K z dodatkiem 5% 805R z DuPont-a
Kilka lat juz sie trzyma i nic nie odpada.

Tylko dla jasno¶ci dodam,¿e 805R to uelastyczniacz ;)
 

Magic75 
Wys³any: 2009-04-24, 20:55   
0
UP DOWN

Posty: 16
No-limit napisa³/a:
gola napisa³/a:
lakierowalem kilka razy zaciski.
po wypiaskowaniu,epoxydowy (cienko),na to po 15 minutach lakier akrylowy 2K z dodatkiem 5% 805R z DuPont-a
Kilka lat juz sie trzyma i nic nie odpada.

Tylko dla jasno¶ci dodam,¿e 805R to uelastyczniacz ;)


A co z polimeryzacj± epoksydu? DP 840R powinno siê pokrywaæ bez wygrzewania po 24h, a i nawet po wygrzaniu sieciuje do 12h w³±cznie.

Na zaciski s± specjalne farby, ale je¶li siê nie ¶cigasz profesjonaln± rajdówk± to w zupe³no¶ci wystarczy wyczy¶ciæ z rdzy, najpierw mechanicznie, odt³u¶ciæ, najlepiej odrdzewiæ 5717S i sp³ukaæ wod±. Po wysuszeniu niezawodna okazuje siê minia, bo temperatura topnienia tlenku glinu to przesz³o 2000°C. Na to najtaniej wyjdzie chlorokauczuk, który z odpryskami i temperatur± daje radê lub spraye termo odporne, które jednak wra¿liwe s± na benzynê i p³yn hamulcowy co utrudnia odpowietrzanie hamulców.
(metoda sprawdzona przy budowie samochodów rajdowych - mam tak zrobione u siebie tyle, ¿e na koniec specjalny spray do zacisków zamiast chlorokauczuku, choæ te¿ go stosowa³em)

050821_182207.JPG
a tak w³a¶nie wygl±da chlorokauczuk (zdjêcie robione po roku od malowania jak widaæ bez ubytków)
Plik ¶ci±gniêto 10120 raz(y) 14.53 KB

_________________

 

gola 
Wys³any: 2009-04-24, 21:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 854
Magic75 napisa³/a:
A co z polimeryzacj± epoksydu? DP 840R powinno siê pokrywaæ bez wygrzewania po 24h, a i nawet po wygrzaniu sieciuje do 12h w³±cznie.

warstwy wierzchnie mozesz klasc na ten podklad juz po godzinie,ja po cienkiej warstwie 840R nakladam baze po ok 20 minutach i nic nie sieciuje.
 

Tomek
Wys³any: 2009-04-25, 07:13   
0
UP DOWN

Posty: 8
Magic75 napisa³/a:
...najlepiej odrdzewiæ 5717S i sp³ukaæ wod±.

5717S to produkt jakiej firmy?, DP?
 

Magic75 
Wys³any: 2009-04-25, 08:26   
0
UP DOWN

Posty: 16
Tak 5717S to produkt DP. Sprzedaj± w 1L opakowaniach wiêc starcza na bardzo d³ugo bo siê go rozrabia z wod± 1:2 od odrdzewiania stali 1:3 na tlenek aluminium. Restaurujê klasyki wiêc sprawdza³em wszystko co siê da na rdzê. Niez³y te¿ jest Fertan 1:10 z wod± ale to by trzeba moczyæ zaciski w ciep³ym roztworze 1-2 dni wtedy wyci±gasz czy¶ciutki ¿e siê ¶wieci. Ja mam do tego wannê i robiê tak elementy typu drzwi i maski ¿eby wytrawiæ profile zamkniête i felce. Na zaciski polecam 5171S tylko uwaga na rêce i oczy bo to jest na bazie kwasu fosforowego.
_________________

 

kondzik 
Wys³any: 2009-04-25, 12:59   
0
UP DOWN

Posty: 97
Sk±d: CK&Ft.Myers
kiedys w t4ce umalowalismy zaciski z kumplem farba do kaloryferow, trzyma jak poje*** juz ze 4 lata
 

malarz
Wys³any: 2009-04-25, 13:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
Ja robi³em bêbny i zaciski tak. Wyczyszczone, odt³uszczone na to reaktywny z novola 2 warstwy ale nie takie cienkie jak normalnie, tak aby siê zaczerwieni³o a na to da³em jakiego¶ spraya na zaciski, chyba z motipa i po 3 latach wszystko siê trzyma, nic siê nie pali.
 

Tomek
Wys³any: 2009-04-25, 15:23   
0
UP DOWN

Posty: 8
Magic75 napisa³/a:
Tak 5717S to produkt DP. Sprzedaj± w 1L opakowaniach wiêc starcza na bardzo d³ugo bo siê go rozrabia z wod± 1:2 od odrdzewiania stali 1:3 na tlenek aluminium. Restaurujê klasyki wiêc sprawdza³em wszystko co siê da na rdzê. Niez³y te¿ jest Fertan 1:10 z wod± ale to by trzeba moczyæ zaciski w ciep³ym roztworze 1-2 dni wtedy wyci±gasz czy¶ciutki ¿e siê ¶wieci. Ja mam do tego wannê i robiê tak elementy typu drzwi i maski ¿eby wytrawiæ profile zamkniête i felce. Na zaciski polecam 5171S tylko uwaga na rêce i oczy bo to jest na bazie kwasu fosforowego.


Tutaj pojawia siê pytanie w jaki sposób odrdzewiasz zacisk tzn. czy zaunrzasz go w ca³o¶ci razem z uszczelkami i t³oczkiem czy te¿ demontujesz i dopiero wtedy zanurzasz? Jak d³ugo trwa takie odrdzewianie i orientacyjnie ile potrzeba 5717S na cztery zaciski?
 

Magic75 
Wys³any: 2009-04-27, 20:42   
0
UP DOWN

Posty: 16
5717S nie s³u¿y do zamaczania :) ale do wytrawiania powierzchni. Moczyæ mo¿na w Fertanie i pe³na dowolno¶æ czy zacisk jest z uszczelkami i t³oczkami czy te¿ nie (czas wytrawiania zale¿y od grubo¶ci warstwy skorodowanej i temperatury roztworu - od kilku godzin do kilku dni). Kompletny zacisk ma resztki p³ynu hamulcowego, które utrudniaj± dzia³anie Fertanu i powoduj± ponown± korozjê. Kompletny zacisk tak¿e nie zostanie oczyszczony pod uszczelniaczami i dla tego zawsze rozbieram zacisk, bo uszczelniacze te¿ wymieniam przy okazji malowania. 5717S nak³ada siê pêdzlem, najlepiej twardym (mo¿na obci±æ zwyk³y pêdzel tak gdzie¶ o po³owê) i wciera a¿ do rozpuszczenia rdzy i od razu sp³ukuje wod±. Nastêpnie wyciera, wydmuchuje powietrzem, odt³uszcza. Po tym wszystkim zostaje bia³y nalot, który najlepiej usun±æ czerwon± w³óknin±, nastêpnie odt³uszcza siê i maluje podk³adem. 5717S jest na bazie kwasu wiêc nale¿y chroniæ powierzchniê g³adzi cylinderków, czyli nie wyci±gaæ uszczelnieñ i t³oczków. Koniecznie te¿ nale¿y za¶lepiæ otwór dop³ywu p³ynu hamulcowego, ¿eby ani odrdzewiacz ani woda podczas p³ukania siê tam nie dosta³y. Nawet minimalna ilo¶æ wody w zacisku nawet pomimo odpowietrzania obni¿y temp. wrzenia p³ynu ham. i peda³ wpadnie w pod³ogê po rozgrzaniu hamulców. Inaczej mówi±c nie bêdzie hamulców w najbardziej potrzebnym momencie. Na zacisk wystarczy ok 25ml 5717S bo z tego otrzymuje siê 75ml roztworu do wytrawiania.
_________________

 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime