Autor |
Wiadomość |
 |
ROBA
|
Wysłany: 2009-04-30, 17:30 polerka co nie tak
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
witam jestem tu nowy mam pytanie co do polerowania auta ,wiem widziaÂłem jest wiele postĂłw na temat tego postepuje tak jak piszecie i lipa ,lakier poÂłozony mam rĂłwnomiernie tylko ze warunki w jakich maluje sa nie za dobre (w garazu pod domem) ,i pojawiajÂą si syfki ,po malowaniu lakier Âładnie sie Âświeci tylko te syfki no i zaczynam polerke opisze co jak robie moze coÂś Âźle?
1 matuje caÂłe auto popierem 2000
2 nakÂładam paste G3 i (gÂąbki rĂłzne prĂłbowaÂłem biaÂłe,czarne ,pomaranczowe) zauwazyÂłem ze najlepsza jest czarna i pomaraĂączowa i rozcieram az do momentu gdy paste rozetrze
2 nak³adam 2 warstwe g3 i powtarza t¹ czynnoœÌ i pojawia sie po³ysk (co prawda widaÌ rysy)
3 zmieniam gÂąbke na niebieskÂą karbowana i poleruje M3 wykoĂączeniowym
widac ze auto swieci sie tylko z kat te rysu?
4 przemywam auto karcherem i jeszcze jest ok
po kilku dniach autko matowieje i tu pytanie dlaczego ?
poleruje to kontĂłwka z obrotami do 2200obr /min
jesli chodzi o lakiery bezbarwne to stosowaÂłem juz rĂłzne
Co w tym co robiĂŞ jest nie tak? |
|
|
|
 |
ZIEMBA
|
Wysłany: 2009-04-30, 18:47
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 380
|
Rysy mog¹ wychodzic ci po tym, ¿e jak matujesz to pod papier wejdzie ci jakis kamyk, nawet go nie wyczujesz a on narobi pe³no rys, tak samo siê stanie jak wpadnie Ci jakis kamyk pod polerke, trzeba na to uwa¿ac, zawsze musi byc czysta woda w czystym wiadrze. Sprubuj tez matowic p2500, mo¿e to pomo¿e na rysy. Co to matowienia lakieru to te¿ mo¿e byc wina za grubego papieru podczas matowania, sprubuj to robic p2500. Po³ysk powinien byc po samej g3, bez rzadnych puzniejszych mleczek. Na³ó¿ sporo g3, jak masz lekk¹ maszyne to docisnij j¹ dobrze i powoli przesuwaj, niech lakier siê grzeje, i wody praktycznie nic nie dawaj. Potem polej woda i przelec polerk¹ z resztkami pasty które na niej zosta³y. To co napisa³em powinno pomuc, jak nie, to musi wypowiedziec sie ktos m¹drzejszy. |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-04-30, 18:51
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
Co robisz nie tak, to gabka czarna
ten syf co masz (kazdemu sie zdaza) szlifujesz 2000 na mokro
Zapinasz bia³¹ gable Farecli, paste G3 farecli i TAK DOSICKASZ do elemeny ze ma sie zagrzaÌ i gi¹Ì. Mozna powiedziec - lezysz na elemencie.
1 warstwa pasty duzo.... i mniej wody, druga warstwa mniej pasy a wiecej wody, 3 raz sama woda i zaYebisty docisk gabki. BiaÂłej. Czarna jest na wykonczenie i jest miekka i guwno warta nawaisem mĂłwiÂąc.
po pierwszym polerowaniu element ma byĂŚ ciepÂły
niestety G3 nie zrobisz go zeby byÂł goracy.
Czarna gabka jest na mleczka tylko. i uzywaj gofrowanej a nie okragÂłej bo ta okrÂągÂła to niech jÂą nagÂła krew zaleje....30zÂł a nic nie ciÂągnie.
Czemu auto matowieje? bo jest niedopolerowane |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
ROBA
|
Wysłany: 2009-04-30, 19:47
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Dobra sprubuje 2500 bia³¹ gabke ferakli ( akurat takow¹ mam ) a co do tej g¹bki ma byÌ sucha czy namoczona i odwirowana woda na obrotach?
"uzywaj gofrowanej a nie okragÂłej bo ta okrÂągÂła to niech jÂą nagÂła krew zaleje....30zÂł a nic nie ciÂągnie. " , a ta gofrowana to jaka? chodzi o karbowanÂą?
ja ogĂłlnie nie dociskam maszynki ale widze ze jednak trzeba ja doÂśc zdrowo dociÂśc ,co do obrotĂłw to jakie ? ktĂłry bieb?
a tak z ciekawoÂści to ile wam zajmuje czasu spolerowanie caÂłego samochodu np. HB |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2009-04-30, 22:25
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Jeœli nie dociskasz g¹bki przy polerowaniu farecl¹,nigdy nie bêdzie po³ysku.Blacha ma byc ciep³a,ale sprawdzaj to czêsto,¿eby nie przedobrzyÌ i nie spaliÌ lakieru albo nie œci¹gn¹Ì go na plastikach.Zaczynaj od ma³ych obrotów,a ka¿dy nastêpny etap,o którym pisze mebArth,rób na wiêkszych obrotach,ale raczej nie przekraczaj tych 2200 obrotów,bo g¹bka mo¿e nie wytrzymaÌ.Mi z umyciem przed polerk¹ i myciem i wykoùczeniem po zajmuje nawet 8 godzin,zw³aszcza przy czarnym lub innym ciemnym. |
|
|
|
 |
adam12
|
Wysłany: 2009-04-30, 23:36
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 94
|
podpinam sie. zrezygnowa³em z g3 w imie pasty "na sucho" nie podam nazwy bo wzi¹³em j¹ z csv na litry bardzo j¹ chwal¹ ale nazwy nie pamiêtam. jest to mleczko. dzisiaj robi³em próbe i powiem ¿e du¿o szybciej i lepiej poleruje ni¿ g3 i co najwa¿niejsze bez syfu w uszczelkach. moje ma³e pytanie dotyczy g¹bki. czy powinna ona byÌ sucha czy ca³a zmoczona wod¹ i odwirowana na najwy¿szych obrotach bo polerk¹ troche rzuca a jak sie g¹bkê odwiruje to idzie stabilnie |
|
|
|
 |
kondzik
|
Wysłany: 2009-05-01, 04:20
|
0
|
|
|
Posty: 97 Skąd: CK&Ft.Myers
|
a ja mam pytanie, bo parcowalem kilka miesiecy w warsztacie, gdzie robili wsyztko no i tam jak polerwoali auta po malowaniu to matowili je papaierem 1200-1500 na mokro, do wody dodawalo sie troche mydla w plynie.Nastepnie pasty polerskie jak dobrze pamietam to byly to pasty firmy 3m i wszytko polerowane na sucho tzn. bez wody, same pasty.No i auta po takim polerowaniu sie swiecily jak jajca psu na wielkanoc i nie bylo mowy o zadnych ryskach itp. No i moje pytanie jest, po co uzywac az tak drobnych papierow jak 2000-2500 jesli im to wychodzilo wszystko cacy bez patentow o ktorych Wy piszecie?
btw. co do tych rysek to moga one tez sie porobic jak gabka od polerki ma na sobie stara zaschnieta paste |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-05-01, 12:00
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
kondzik napisał/a: | a ja mam pytanie, bo parcowalem kilka miesiecy w warsztacie, gdzie robili wsyztko no i tam jak polerwoali auta po malowaniu to matowili je papaierem 1200-1500 na mokro, do wody dodawalo sie troche mydla w plynie.Nastepnie pasty polerskie jak dobrze pamietam to byly to pasty firmy 3m i wszytko polerowane na sucho tzn. bez wody, same pasty.No i auta po takim polerowaniu sie swiecily jak jajca psu na wielkanoc i nie bylo mowy o zadnych ryskach itp. No i moje pytanie jest, po co uzywac az tak drobnych papierow jak 2000-2500 jesli im to wychodzilo wszystko cacy bez patentow o ktorych Wy piszecie?
btw. co do tych rysek to moga one tez sie porobic jak gabka od polerki ma na sobie stara zaschnieta paste |
Pasta 3M na sucho a farecla na mokro to caÂłkiem inne rzeczy.
1500 sie szlifuje zlewki/zacieki.
2000 ogĂłlnie.
2500 Âżeby nadac strukturke oryginaÂłu bez sciÂągania smieci (chociaz ja zlewy 800 tez sciagaÂłem )
3M ma inne gabki/na sucho.
3MkÂą jak docisniesz to spalisz farbe, na mokro FareclÂą nie ma opcji spalenia farby bo jest na wodzie polerka tylko sie ubrudzisz jak swinia, a na sucho nie.
Jesli m,asz super warunki, temperature, super klar, czysciutko i ³adnie wylejesz to nie musisz nic polerowaÌ. Bo poco? Poleruje sie b³edy lakiernika i b³êdy otoczenia i jak sie ma ch... materia³ i robota nie wychodzi
pzdr |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
kondzik
|
Wysłany: 2009-05-01, 14:09
|
0
|
|
|
Posty: 97 Skąd: CK&Ft.Myers
|
no ja to widze, ze tyle ile lakiernikow tyle teorii
wiec, jesli po umalowaniu np. auta chce je spolerowac to co, obleciec wszytko papierkiem 2000 i pozniej np. tymi srodkami 3m na sucho i bedzie git majonez?Oczywiscie jesli nigdzie nie przetre lakieru |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-05-02, 10:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
2000
3M z biaÂłym kurkiem na gÂąbce na sucho
3M z niebieskim kurkiem na gÂąbce gofrowanej.
Szmatka i mleczko PRESTA
Git majonez |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-05-02, 19:05
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
mebArth napisał/a: | 2000
3M z biaÂłym kurkiem na gÂąbce na sucho
3M z niebieskim kurkiem na gÂąbce gofrowanej.
Szmatka i mleczko PRESTA
Git majonez |
Po co 3M z biaÂłym po papierze 2000? |
|
|
|
 |
djpolak1985
|
Wysłany: 2009-05-02, 22:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 87
|
polerke zarzuca bo jest za duzo pasty n gabce . ja zawsze mam przy sobie plastikowa szpachelke i kiedy widze ze gabka njest zawalona pasta przystawiam do krecacej sie gabk i to usuwa ndmiar. gabke spryskuje co najwyzej delikatnie woda |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-05-03, 11:50
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
No-limit napisał/a: | mebArth napisał/a: | 2000
3M z biaÂłym kurkiem na gÂąbce na sucho
3M z niebieskim kurkiem na gÂąbce gofrowanej.
Szmatka i mleczko PRESTA
Git majonez |
Po co 3M z biaÂłym po papierze 2000? |
Jak po co? Zeby wypolerowaĂŚ. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
banshee
|
Wysłany: 2009-05-07, 13:05
|
0
|
|
|
staram siĂŞ jak mogĂŞ
Pomógł: 2 razy Posty: 71 Skąd: Bydgoszcz
|
ja raz musiaÂłem zaciek usuwaĂŚ P320, oklejajÂąc go taÂśmÂą dookoÂła, potem 600 na mokro, 800, 1200 i polerka. Co prawda byÂł na progu auta, wiĂŞc nie widaĂŚ byÂło Âżadnych rysek po tym ostatnim |
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2009-05-07, 21:56
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1682 Skąd: Warszawa
|
dostaÂłem na prĂłbĂŞ 3M z zielonym korkiem + 3M z niebieskim. RobiÂł ktoÂś na tym 3M-ie z zielonym?? bo rozumiem, Âże z niebieskim to jest wykoĂączenie, a zielony?? w sklepie sami nie wiedzÂą?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
pearlaga
|
Wysłany: 2009-05-07, 22:12
|
0
|
|
|

Posty: 50
|
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2009-05-07, 22:21
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1682 Skąd: Warszawa
|
o to mi chodziÂło kurde ale tych gÂąbek nawymyÂślali. A nie moÂże byĂŚ jakaÂś 1 uniwersalna do zielonego i niebieskiego? |
_________________
 |
|
|
|
 |
przemo1972
|
Wysłany: 2009-05-08, 13:14
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 551 Skąd: SC
|
Nie bardzo, bo do roznych gradacji pasty musi byc rozna twardosc gabek. |
|
|
|
 |
ROBA
|
Wysłany: 2009-05-23, 19:08
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
DziĂŞki wielkie za dobre rady, zrobiÂłem jak mĂłwiliÂście wreszcie wyszedÂł efekt z ktĂłrego jestem zadowolony autko swieci sie (nawet za bardzo) i nie ma rysek |
|
|
|