Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
ROBA 
Wys³any: 2009-04-30, 16:30   polerka co nie tak
0
UP DOWN

Posty: 17
witam jestem tu nowy mam pytanie co do polerowania auta ,wiem widzia³em jest wiele postów na temat tego postepuje tak jak piszecie i lipa ,lakier po³ozony mam równomiernie tylko ze warunki w jakich maluje sa nie za dobre (w garazu pod domem) ,i pojawiaj± si syfki ,po malowaniu lakier ³adnie sie ¶wieci tylko te syfki no i zaczynam polerke opisze co jak robie moze co¶ ¼le?
1 matuje ca³e auto popierem 2000
2 nak³adam paste G3 i (g±bki rózne próbowa³em bia³e,czarne ,pomaranczowe) zauwazy³em ze najlepsza jest czarna i pomarañczowa i rozcieram az do momentu gdy paste rozetrze
2 nak³adam 2 warstwe g3 i powtarza t± czynno¶æ i pojawia sie po³ysk (co prawda widaæ rysy)
3 zmieniam g±bke na niebiesk± karbowana i poleruje M3 wykoñczeniowym
widac ze auto swieci sie tylko z kat te rysu?
4 przemywam auto karcherem i jeszcze jest ok
po kilku dniach autko matowieje i tu pytanie dlaczego ?

poleruje to kontówka z obrotami do 2200obr /min
jesli chodzi o lakiery bezbarwne to stosowa³em juz rózne

Co w tym co robiê jest nie tak?
 
 

ZIEMBA
Wys³any: 2009-04-30, 17:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
Rysy mog± wychodzic ci po tym, ¿e jak matujesz to pod papier wejdzie ci jakis kamyk, nawet go nie wyczujesz a on narobi pe³no rys, tak samo siê stanie jak wpadnie Ci jakis kamyk pod polerke, trzeba na to uwa¿ac, zawsze musi byc czysta woda w czystym wiadrze. Sprubuj tez matowic p2500, mo¿e to pomo¿e na rysy. Co to matowienia lakieru to te¿ mo¿e byc wina za grubego papieru podczas matowania, sprubuj to robic p2500. Po³ysk powinien byc po samej g3, bez rzadnych puzniejszych mleczek. Na³ó¿ sporo g3, jak masz lekk± maszyne to docisnij j± dobrze i powoli przesuwaj, niech lakier siê grzeje, i wody praktycznie nic nie dawaj. Potem polej woda i przelec polerk± z resztkami pasty które na niej zosta³y. To co napisa³em powinno pomuc, jak nie, to musi wypowiedziec sie ktos m±drzejszy.
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-30, 17:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Co robisz nie tak, to gabka czarna
ten syf co masz (kazdemu sie zdaza) szlifujesz 2000 na mokro
Zapinasz bia³± gable Farecli, paste G3 farecli i TAK DOSICKASZ do elemeny ze ma sie zagrzaæ i gi±æ. Mozna powiedziec - lezysz na elemencie.
1 warstwa pasty duzo.... i mniej wody, druga warstwa mniej pasy a wiecej wody, 3 raz sama woda i zaYebisty docisk gabki. Bia³ej. Czarna jest na wykonczenie i jest miekka i guwno warta nawaisem mówi±c.
po pierwszym polerowaniu element ma byæ ciep³y
niestety G3 nie zrobisz go zeby by³ goracy.
Czarna gabka jest na mleczka tylko. i uzywaj gofrowanej a nie okrag³ej bo ta okr±g³a to niech j± nag³a krew zaleje....30z³ a nic nie ci±gnie.

Czemu auto matowieje? bo jest niedopolerowane :)
_________________
Bart
 
 

ROBA 
Wys³any: 2009-04-30, 18:47   
0
UP DOWN

Posty: 17
Dobra sprubuje 2500 bia³± gabke ferakli ( akurat takow± mam ) a co do tej g±bki ma byæ sucha czy namoczona i odwirowana woda na obrotach?

"uzywaj gofrowanej a nie okrag³ej bo ta okr±g³a to niech j± nag³a krew zaleje....30z³ a nic nie ci±gnie. " , a ta gofrowana to jaka? chodzi o karbowan±?

ja ogólnie nie dociskam maszynki ale widze ze jednak trzeba ja do¶c zdrowo doci¶c ,co do obrotów to jakie ? który bieb?

a tak z ciekawo¶ci to ile wam zajmuje czasu spolerowanie ca³ego samochodu np. HB
 
 

jacenty 741
Wys³any: 2009-04-30, 21:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Je¶li nie dociskasz g±bki przy polerowaniu farecl±,nigdy nie bêdzie po³ysku.Blacha ma byc ciep³a,ale sprawdzaj to czêsto,¿eby nie przedobrzyæ i nie spaliæ lakieru albo nie ¶ci±gn±æ go na plastikach.Zaczynaj od ma³ych obrotów,a ka¿dy nastêpny etap,o którym pisze mebArth,rób na wiêkszych obrotach,ale raczej nie przekraczaj tych 2200 obrotów,bo g±bka mo¿e nie wytrzymaæ.Mi z umyciem przed polerk± i myciem i wykoñczeniem po zajmuje nawet 8 godzin,zw³aszcza przy czarnym lub innym ciemnym.
 
 

adam12
Wys³any: 2009-04-30, 22:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 94
podpinam sie. zrezygnowa³em z g3 w imie pasty "na sucho" nie podam nazwy bo wzi±³em j± z csv na litry bardzo j± chwal± ale nazwy nie pamiêtam. jest to mleczko. dzisiaj robi³em próbe i powiem ¿e du¿o szybciej i lepiej poleruje ni¿ g3 i co najwa¿niejsze bez syfu w uszczelkach. moje ma³e pytanie dotyczy g±bki. czy powinna ona byæ sucha czy ca³a zmoczona wod± i odwirowana na najwy¿szych obrotach bo polerk± troche rzuca a jak sie g±bkê odwiruje to idzie stabilnie
 

kondzik 
Wys³any: 2009-05-01, 03:20   
0
UP DOWN

Posty: 97
Sk±d: CK&Ft.Myers
a ja mam pytanie, bo parcowalem kilka miesiecy w warsztacie, gdzie robili wsyztko no i tam jak polerwoali auta po malowaniu to matowili je papaierem 1200-1500 na mokro, do wody dodawalo sie troche mydla w plynie.Nastepnie pasty polerskie jak dobrze pamietam to byly to pasty firmy 3m i wszytko polerowane na sucho tzn. bez wody, same pasty.No i auta po takim polerowaniu sie swiecily jak jajca psu na wielkanoc i nie bylo mowy o zadnych ryskach itp. No i moje pytanie jest, po co uzywac az tak drobnych papierow jak 2000-2500 jesli im to wychodzilo wszystko cacy bez patentow o ktorych Wy piszecie?




btw. co do tych rysek to moga one tez sie porobic jak gabka od polerki ma na sobie stara zaschnieta paste
 

mebArth 
Wys³any: 2009-05-01, 11:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
kondzik napisa³/a:
a ja mam pytanie, bo parcowalem kilka miesiecy w warsztacie, gdzie robili wsyztko no i tam jak polerwoali auta po malowaniu to matowili je papaierem 1200-1500 na mokro, do wody dodawalo sie troche mydla w plynie.Nastepnie pasty polerskie jak dobrze pamietam to byly to pasty firmy 3m i wszytko polerowane na sucho tzn. bez wody, same pasty.No i auta po takim polerowaniu sie swiecily jak jajca psu na wielkanoc i nie bylo mowy o zadnych ryskach itp. No i moje pytanie jest, po co uzywac az tak drobnych papierow jak 2000-2500 jesli im to wychodzilo wszystko cacy bez patentow o ktorych Wy piszecie?




btw. co do tych rysek to moga one tez sie porobic jak gabka od polerki ma na sobie stara zaschnieta paste


Pasta 3M na sucho a farecla na mokro to ca³kiem inne rzeczy.
1500 sie szlifuje zlewki/zacieki.
2000 ogólnie.
2500 ¿eby nadac strukturke orygina³u bez sci±gania smieci (chociaz ja zlewy 800 tez sciaga³em :) )

3M ma inne gabki/na sucho.
3Mk± jak docisniesz to spalisz farbe, na mokro Farecl± nie ma opcji spalenia farby bo jest na wodzie polerka tylko sie ubrudzisz jak swinia, a na sucho nie.

Jesli m,asz super warunki, temperature, super klar, czysciutko i ³adnie wylejesz to nie musisz nic polerowaæ. Bo poco? Poleruje sie b³edy lakiernika i b³êdy otoczenia i jak sie ma ch... materia³ i robota nie wychodzi

pzdr
_________________
Bart
 
 

kondzik 
Wys³any: 2009-05-01, 13:09   
0
UP DOWN

Posty: 97
Sk±d: CK&Ft.Myers
no ja to widze, ze tyle ile lakiernikow tyle teorii ;)




wiec, jesli po umalowaniu np. auta chce je spolerowac to co, obleciec wszytko papierkiem 2000 i pozniej np. tymi srodkami 3m na sucho i bedzie git majonez?Oczywiscie jesli nigdzie nie przetre lakieru ;P
 

mebArth 
Wys³any: 2009-05-02, 09:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
2000
3M z bia³ym kurkiem na g±bce na sucho
3M z niebieskim kurkiem na g±bce gofrowanej.
Szmatka i mleczko PRESTA

Git majonez :spoko:
_________________
Bart
 
 

No-limit
Wys³any: 2009-05-02, 18:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
mebArth napisa³/a:
2000
3M z bia³ym kurkiem na g±bce na sucho
3M z niebieskim kurkiem na g±bce gofrowanej.
Szmatka i mleczko PRESTA

Git majonez :spoko:

Po co 3M z bia³ym po papierze 2000?
 

djpolak1985
Wys³any: 2009-05-02, 21:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 87
polerke zarzuca bo jest za duzo pasty n gabce . ja zawsze mam przy sobie plastikowa szpachelke i kiedy widze ze gabka njest zawalona pasta przystawiam do krecacej sie gabk i to usuwa ndmiar. gabke spryskuje co najwyzej delikatnie woda
 

mebArth 
Wys³any: 2009-05-03, 10:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
No-limit napisa³/a:
mebArth napisa³/a:
2000
3M z bia³ym kurkiem na g±bce na sucho
3M z niebieskim kurkiem na g±bce gofrowanej.
Szmatka i mleczko PRESTA

Git majonez :spoko:

Po co 3M z bia³ym po papierze 2000?


Jak po co? Zeby wypolerowaæ.
_________________
Bart
 
 

banshee 
Wys³any: 2009-05-07, 12:05   
0
UP DOWN
staram siê jak mogê

Pomóg³: 2 razy
Posty: 71
Sk±d: Bydgoszcz
ja raz musia³em zaciek usuwaæ P320, oklejaj±c go ta¶m± dooko³a, potem 600 na mokro, 800, 1200 i polerka. Co prawda by³ na progu auta, wiêc nie widaæ by³o ¿adnych rysek po tym ostatnim :D
 

kalbi 
Wys³any: 2009-05-07, 20:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
dosta³em na próbê 3M z zielonym korkiem + 3M z niebieskim. Robi³ kto¶ na tym 3M-ie z zielonym?? bo rozumiem, ¿e z niebieskim to jest wykoñczenie, a zielony?? w sklepie sami nie wiedz±??
_________________

 
 

pearlaga
Wys³any: 2009-05-07, 21:12   
0
UP DOWN


Posty: 50
http://multimedia.mmm.com...s66SQgbCOrrrrQ-

zielony - zolty -niebieski
50417-80349- 50383
_________________

 

kalbi 
Wys³any: 2009-05-07, 21:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
o to mi chodzi³o :D kurde ale tych g±bek nawymy¶lali. A nie mo¿e byæ jaka¶ 1 uniwersalna do zielonego i niebieskiego?
_________________

 
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-05-08, 12:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
Nie bardzo, bo do roznych gradacji pasty musi byc rozna twardosc gabek.
 

ROBA 
Wys³any: 2009-05-23, 18:08   
0
UP DOWN

Posty: 17
Dziêki wielkie za dobre rady, zrobi³em jak mówili¶cie wreszcie wyszed³ efekt z którego jestem zadowolony autko swieci sie (nawet za bardzo) i nie ma rysek :)
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group