Autor |
Wiadomo¶æ |
|
ROBA
|
Wys³any: 2009-04-30, 16:30 polerka co nie tak
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
witam jestem tu nowy mam pytanie co do polerowania auta ,wiem widzia³em jest wiele postów na temat tego postepuje tak jak piszecie i lipa ,lakier po³ozony mam równomiernie tylko ze warunki w jakich maluje sa nie za dobre (w garazu pod domem) ,i pojawiaj± si syfki ,po malowaniu lakier ³adnie sie ¶wieci tylko te syfki no i zaczynam polerke opisze co jak robie moze co¶ ¼le?
1 matuje ca³e auto popierem 2000
2 nak³adam paste G3 i (g±bki rózne próbowa³em bia³e,czarne ,pomaranczowe) zauwazy³em ze najlepsza jest czarna i pomarañczowa i rozcieram az do momentu gdy paste rozetrze
2 nak³adam 2 warstwe g3 i powtarza t± czynno¶æ i pojawia sie po³ysk (co prawda widaæ rysy)
3 zmieniam g±bke na niebiesk± karbowana i poleruje M3 wykoñczeniowym
widac ze auto swieci sie tylko z kat te rysu?
4 przemywam auto karcherem i jeszcze jest ok
po kilku dniach autko matowieje i tu pytanie dlaczego ?
poleruje to kontówka z obrotami do 2200obr /min
jesli chodzi o lakiery bezbarwne to stosowa³em juz rózne
Co w tym co robiê jest nie tak? |
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2009-04-30, 17:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
Rysy mog± wychodzic ci po tym, ¿e jak matujesz to pod papier wejdzie ci jakis kamyk, nawet go nie wyczujesz a on narobi pe³no rys, tak samo siê stanie jak wpadnie Ci jakis kamyk pod polerke, trzeba na to uwa¿ac, zawsze musi byc czysta woda w czystym wiadrze. Sprubuj tez matowic p2500, mo¿e to pomo¿e na rysy. Co to matowienia lakieru to te¿ mo¿e byc wina za grubego papieru podczas matowania, sprubuj to robic p2500. Po³ysk powinien byc po samej g3, bez rzadnych puzniejszych mleczek. Na³ó¿ sporo g3, jak masz lekk± maszyne to docisnij j± dobrze i powoli przesuwaj, niech lakier siê grzeje, i wody praktycznie nic nie dawaj. Potem polej woda i przelec polerk± z resztkami pasty które na niej zosta³y. To co napisa³em powinno pomuc, jak nie, to musi wypowiedziec sie ktos m±drzejszy. |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-04-30, 17:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Co robisz nie tak, to gabka czarna
ten syf co masz (kazdemu sie zdaza) szlifujesz 2000 na mokro
Zapinasz bia³± gable Farecli, paste G3 farecli i TAK DOSICKASZ do elemeny ze ma sie zagrzaæ i gi±æ. Mozna powiedziec - lezysz na elemencie.
1 warstwa pasty duzo.... i mniej wody, druga warstwa mniej pasy a wiecej wody, 3 raz sama woda i zaYebisty docisk gabki. Bia³ej. Czarna jest na wykonczenie i jest miekka i guwno warta nawaisem mówi±c.
po pierwszym polerowaniu element ma byæ ciep³y
niestety G3 nie zrobisz go zeby by³ goracy.
Czarna gabka jest na mleczka tylko. i uzywaj gofrowanej a nie okrag³ej bo ta okr±g³a to niech j± nag³a krew zaleje....30z³ a nic nie ci±gnie.
Czemu auto matowieje? bo jest niedopolerowane |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
ROBA
|
Wys³any: 2009-04-30, 18:47
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Dobra sprubuje 2500 bia³± gabke ferakli ( akurat takow± mam ) a co do tej g±bki ma byæ sucha czy namoczona i odwirowana woda na obrotach?
"uzywaj gofrowanej a nie okrag³ej bo ta okr±g³a to niech j± nag³a krew zaleje....30z³ a nic nie ci±gnie. " , a ta gofrowana to jaka? chodzi o karbowan±?
ja ogólnie nie dociskam maszynki ale widze ze jednak trzeba ja do¶c zdrowo doci¶c ,co do obrotów to jakie ? który bieb?
a tak z ciekawo¶ci to ile wam zajmuje czasu spolerowanie ca³ego samochodu np. HB |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2009-04-30, 21:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Je¶li nie dociskasz g±bki przy polerowaniu farecl±,nigdy nie bêdzie po³ysku.Blacha ma byc ciep³a,ale sprawdzaj to czêsto,¿eby nie przedobrzyæ i nie spaliæ lakieru albo nie ¶ci±gn±æ go na plastikach.Zaczynaj od ma³ych obrotów,a ka¿dy nastêpny etap,o którym pisze mebArth,rób na wiêkszych obrotach,ale raczej nie przekraczaj tych 2200 obrotów,bo g±bka mo¿e nie wytrzymaæ.Mi z umyciem przed polerk± i myciem i wykoñczeniem po zajmuje nawet 8 godzin,zw³aszcza przy czarnym lub innym ciemnym. |
|
|
|
|
adam12
|
Wys³any: 2009-04-30, 22:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 94
|
podpinam sie. zrezygnowa³em z g3 w imie pasty "na sucho" nie podam nazwy bo wzi±³em j± z csv na litry bardzo j± chwal± ale nazwy nie pamiêtam. jest to mleczko. dzisiaj robi³em próbe i powiem ¿e du¿o szybciej i lepiej poleruje ni¿ g3 i co najwa¿niejsze bez syfu w uszczelkach. moje ma³e pytanie dotyczy g±bki. czy powinna ona byæ sucha czy ca³a zmoczona wod± i odwirowana na najwy¿szych obrotach bo polerk± troche rzuca a jak sie g±bkê odwiruje to idzie stabilnie |
|
|
|
|
kondzik
|
Wys³any: 2009-05-01, 03:20
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: CK&Ft.Myers
|
a ja mam pytanie, bo parcowalem kilka miesiecy w warsztacie, gdzie robili wsyztko no i tam jak polerwoali auta po malowaniu to matowili je papaierem 1200-1500 na mokro, do wody dodawalo sie troche mydla w plynie.Nastepnie pasty polerskie jak dobrze pamietam to byly to pasty firmy 3m i wszytko polerowane na sucho tzn. bez wody, same pasty.No i auta po takim polerowaniu sie swiecily jak jajca psu na wielkanoc i nie bylo mowy o zadnych ryskach itp. No i moje pytanie jest, po co uzywac az tak drobnych papierow jak 2000-2500 jesli im to wychodzilo wszystko cacy bez patentow o ktorych Wy piszecie?
btw. co do tych rysek to moga one tez sie porobic jak gabka od polerki ma na sobie stara zaschnieta paste |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-05-01, 11:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
kondzik napisa³/a: | a ja mam pytanie, bo parcowalem kilka miesiecy w warsztacie, gdzie robili wsyztko no i tam jak polerwoali auta po malowaniu to matowili je papaierem 1200-1500 na mokro, do wody dodawalo sie troche mydla w plynie.Nastepnie pasty polerskie jak dobrze pamietam to byly to pasty firmy 3m i wszytko polerowane na sucho tzn. bez wody, same pasty.No i auta po takim polerowaniu sie swiecily jak jajca psu na wielkanoc i nie bylo mowy o zadnych ryskach itp. No i moje pytanie jest, po co uzywac az tak drobnych papierow jak 2000-2500 jesli im to wychodzilo wszystko cacy bez patentow o ktorych Wy piszecie?
btw. co do tych rysek to moga one tez sie porobic jak gabka od polerki ma na sobie stara zaschnieta paste |
Pasta 3M na sucho a farecla na mokro to ca³kiem inne rzeczy.
1500 sie szlifuje zlewki/zacieki.
2000 ogólnie.
2500 ¿eby nadac strukturke orygina³u bez sci±gania smieci (chociaz ja zlewy 800 tez sciaga³em )
3M ma inne gabki/na sucho.
3Mk± jak docisniesz to spalisz farbe, na mokro Farecl± nie ma opcji spalenia farby bo jest na wodzie polerka tylko sie ubrudzisz jak swinia, a na sucho nie.
Jesli m,asz super warunki, temperature, super klar, czysciutko i ³adnie wylejesz to nie musisz nic polerowaæ. Bo poco? Poleruje sie b³edy lakiernika i b³êdy otoczenia i jak sie ma ch... materia³ i robota nie wychodzi
pzdr |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
kondzik
|
Wys³any: 2009-05-01, 13:09
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: CK&Ft.Myers
|
no ja to widze, ze tyle ile lakiernikow tyle teorii
wiec, jesli po umalowaniu np. auta chce je spolerowac to co, obleciec wszytko papierkiem 2000 i pozniej np. tymi srodkami 3m na sucho i bedzie git majonez?Oczywiscie jesli nigdzie nie przetre lakieru |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-05-02, 09:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
2000
3M z bia³ym kurkiem na g±bce na sucho
3M z niebieskim kurkiem na g±bce gofrowanej.
Szmatka i mleczko PRESTA
Git majonez |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-05-02, 18:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
mebArth napisa³/a: | 2000
3M z bia³ym kurkiem na g±bce na sucho
3M z niebieskim kurkiem na g±bce gofrowanej.
Szmatka i mleczko PRESTA
Git majonez |
Po co 3M z bia³ym po papierze 2000? |
|
|
|
|
djpolak1985
|
Wys³any: 2009-05-02, 21:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 87
|
polerke zarzuca bo jest za duzo pasty n gabce . ja zawsze mam przy sobie plastikowa szpachelke i kiedy widze ze gabka njest zawalona pasta przystawiam do krecacej sie gabk i to usuwa ndmiar. gabke spryskuje co najwyzej delikatnie woda |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2009-05-03, 10:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
No-limit napisa³/a: | mebArth napisa³/a: | 2000
3M z bia³ym kurkiem na g±bce na sucho
3M z niebieskim kurkiem na g±bce gofrowanej.
Szmatka i mleczko PRESTA
Git majonez |
Po co 3M z bia³ym po papierze 2000? |
Jak po co? Zeby wypolerowaæ. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
banshee
|
Wys³any: 2009-05-07, 12:05
|
0
|
|
|
staram siê jak mogê
Pomóg³: 2 razy Posty: 71 Sk±d: Bydgoszcz
|
ja raz musia³em zaciek usuwaæ P320, oklejaj±c go ta¶m± dooko³a, potem 600 na mokro, 800, 1200 i polerka. Co prawda by³ na progu auta, wiêc nie widaæ by³o ¿adnych rysek po tym ostatnim |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2009-05-07, 20:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
dosta³em na próbê 3M z zielonym korkiem + 3M z niebieskim. Robi³ kto¶ na tym 3M-ie z zielonym?? bo rozumiem, ¿e z niebieskim to jest wykoñczenie, a zielony?? w sklepie sami nie wiedz±?? |
_________________
|
|
|
|
|
pearlaga
|
Wys³any: 2009-05-07, 21:12
|
0
|
|
|
Posty: 50
|
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2009-05-07, 21:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
o to mi chodzi³o kurde ale tych g±bek nawymy¶lali. A nie mo¿e byæ jaka¶ 1 uniwersalna do zielonego i niebieskiego? |
_________________
|
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2009-05-08, 12:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
Nie bardzo, bo do roznych gradacji pasty musi byc rozna twardosc gabek. |
|
|
|
|
ROBA
|
Wys³any: 2009-05-23, 18:08
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Dziêki wielkie za dobre rady, zrobi³em jak mówili¶cie wreszcie wyszed³ efekt z którego jestem zadowolony autko swieci sie (nawet za bardzo) i nie ma rysek |
|
|
|