Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
ROBA 
Wysłany: 2009-04-30, 17:30   polerka co nie tak
0
UP DOWN

Posty: 17
witam jestem tu nowy mam pytanie co do polerowania auta ,wiem widziaÂłem jest wiele postĂłw na temat tego postepuje tak jak piszecie i lipa ,lakier poÂłozony mam rĂłwnomiernie tylko ze warunki w jakich maluje sa nie za dobre (w garazu pod domem) ,i pojawiajÂą si syfki ,po malowaniu lakier Âładnie sie Âświeci tylko te syfki no i zaczynam polerke opisze co jak robie moze coÂś Âźle?
1 matuje caÂłe auto popierem 2000
2 nakÂładam paste G3 i (gÂąbki rĂłzne prĂłbowaÂłem biaÂłe,czarne ,pomaranczowe) zauwazyÂłem ze najlepsza jest czarna i pomaraĂączowa i rozcieram az do momentu gdy paste rozetrze
2 nak³adam 2 warstwe g3 i powtarza t¹ czynnoœÌ i pojawia sie po³ysk (co prawda widaÌ rysy)
3 zmieniam gÂąbke na niebieskÂą karbowana i poleruje M3 wykoĂączeniowym
widac ze auto swieci sie tylko z kat te rysu?
4 przemywam auto karcherem i jeszcze jest ok
po kilku dniach autko matowieje i tu pytanie dlaczego ?

poleruje to kontĂłwka z obrotami do 2200obr /min
jesli chodzi o lakiery bezbarwne to stosowaÂłem juz rĂłzne

Co w tym co robiĂŞ jest nie tak?
 
 

ZIEMBA
Wysłany: 2009-04-30, 18:47   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
Rysy mog¹ wychodzic ci po tym, ¿e jak matujesz to pod papier wejdzie ci jakis kamyk, nawet go nie wyczujesz a on narobi pe³no rys, tak samo siê stanie jak wpadnie Ci jakis kamyk pod polerke, trzeba na to uwa¿ac, zawsze musi byc czysta woda w czystym wiadrze. Sprubuj tez matowic p2500, mo¿e to pomo¿e na rysy. Co to matowienia lakieru to te¿ mo¿e byc wina za grubego papieru podczas matowania, sprubuj to robic p2500. Po³ysk powinien byc po samej g3, bez rzadnych puzniejszych mleczek. Na³ó¿ sporo g3, jak masz lekk¹ maszyne to docisnij j¹ dobrze i powoli przesuwaj, niech lakier siê grzeje, i wody praktycznie nic nie dawaj. Potem polej woda i przelec polerk¹ z resztkami pasty które na niej zosta³y. To co napisa³em powinno pomuc, jak nie, to musi wypowiedziec sie ktos m¹drzejszy.
 

mebArth 
Wysłany: 2009-04-30, 18:51   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Co robisz nie tak, to gabka czarna
ten syf co masz (kazdemu sie zdaza) szlifujesz 2000 na mokro
Zapinasz bia³¹ gable Farecli, paste G3 farecli i TAK DOSICKASZ do elemeny ze ma sie zagrzaÌ i gi¹Ì. Mozna powiedziec - lezysz na elemencie.
1 warstwa pasty duzo.... i mniej wody, druga warstwa mniej pasy a wiecej wody, 3 raz sama woda i zaYebisty docisk gabki. BiaÂłej. Czarna jest na wykonczenie i jest miekka i guwno warta nawaisem mĂłwiÂąc.
po pierwszym polerowaniu element ma byĂŚ ciepÂły
niestety G3 nie zrobisz go zeby byÂł goracy.
Czarna gabka jest na mleczka tylko. i uzywaj gofrowanej a nie okragÂłej bo ta okrÂągÂła to niech jÂą nagÂła krew zaleje....30zÂł a nic nie ciÂągnie.

Czemu auto matowieje? bo jest niedopolerowane :)
_________________
Bart
 
 

ROBA 
Wysłany: 2009-04-30, 19:47   
0
UP DOWN

Posty: 17
Dobra sprubuje 2500 bia³¹ gabke ferakli ( akurat takow¹ mam ) a co do tej g¹bki ma byÌ sucha czy namoczona i odwirowana woda na obrotach?

"uzywaj gofrowanej a nie okragÂłej bo ta okrÂągÂła to niech jÂą nagÂła krew zaleje....30zÂł a nic nie ciÂągnie. " , a ta gofrowana to jaka? chodzi o karbowanÂą?

ja ogĂłlnie nie dociskam maszynki ale widze ze jednak trzeba ja doÂśc zdrowo dociÂśc ,co do obrotĂłw to jakie ? ktĂłry bieb?

a tak z ciekawoÂści to ile wam zajmuje czasu spolerowanie caÂłego samochodu np. HB
 
 

jacenty 741
Wysłany: 2009-04-30, 22:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
Jeœli nie dociskasz g¹bki przy polerowaniu farecl¹,nigdy nie bêdzie po³ysku.Blacha ma byc ciep³a,ale sprawdzaj to czêsto,¿eby nie przedobrzyÌ i nie spaliÌ lakieru albo nie œci¹gn¹Ì go na plastikach.Zaczynaj od ma³ych obrotów,a ka¿dy nastêpny etap,o którym pisze mebArth,rób na wiêkszych obrotach,ale raczej nie przekraczaj tych 2200 obrotów,bo g¹bka mo¿e nie wytrzymaÌ.Mi z umyciem przed polerk¹ i myciem i wykoùczeniem po zajmuje nawet 8 godzin,zw³aszcza przy czarnym lub innym ciemnym.
 
 

adam12
Wysłany: 2009-04-30, 23:36   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 94
podpinam sie. zrezygnowa³em z g3 w imie pasty "na sucho" nie podam nazwy bo wzi¹³em j¹ z csv na litry bardzo j¹ chwal¹ ale nazwy nie pamiêtam. jest to mleczko. dzisiaj robi³em próbe i powiem ¿e du¿o szybciej i lepiej poleruje ni¿ g3 i co najwa¿niejsze bez syfu w uszczelkach. moje ma³e pytanie dotyczy g¹bki. czy powinna ona byÌ sucha czy ca³a zmoczona wod¹ i odwirowana na najwy¿szych obrotach bo polerk¹ troche rzuca a jak sie g¹bkê odwiruje to idzie stabilnie
 

kondzik 
Wysłany: 2009-05-01, 04:20   
0
UP DOWN

Posty: 97
Skąd: CK&Ft.Myers
a ja mam pytanie, bo parcowalem kilka miesiecy w warsztacie, gdzie robili wsyztko no i tam jak polerwoali auta po malowaniu to matowili je papaierem 1200-1500 na mokro, do wody dodawalo sie troche mydla w plynie.Nastepnie pasty polerskie jak dobrze pamietam to byly to pasty firmy 3m i wszytko polerowane na sucho tzn. bez wody, same pasty.No i auta po takim polerowaniu sie swiecily jak jajca psu na wielkanoc i nie bylo mowy o zadnych ryskach itp. No i moje pytanie jest, po co uzywac az tak drobnych papierow jak 2000-2500 jesli im to wychodzilo wszystko cacy bez patentow o ktorych Wy piszecie?




btw. co do tych rysek to moga one tez sie porobic jak gabka od polerki ma na sobie stara zaschnieta paste
 

mebArth 
Wysłany: 2009-05-01, 12:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
kondzik napisał/a:
a ja mam pytanie, bo parcowalem kilka miesiecy w warsztacie, gdzie robili wsyztko no i tam jak polerwoali auta po malowaniu to matowili je papaierem 1200-1500 na mokro, do wody dodawalo sie troche mydla w plynie.Nastepnie pasty polerskie jak dobrze pamietam to byly to pasty firmy 3m i wszytko polerowane na sucho tzn. bez wody, same pasty.No i auta po takim polerowaniu sie swiecily jak jajca psu na wielkanoc i nie bylo mowy o zadnych ryskach itp. No i moje pytanie jest, po co uzywac az tak drobnych papierow jak 2000-2500 jesli im to wychodzilo wszystko cacy bez patentow o ktorych Wy piszecie?




btw. co do tych rysek to moga one tez sie porobic jak gabka od polerki ma na sobie stara zaschnieta paste


Pasta 3M na sucho a farecla na mokro to caÂłkiem inne rzeczy.
1500 sie szlifuje zlewki/zacieki.
2000 ogĂłlnie.
2500 Âżeby nadac strukturke oryginaÂłu bez sciÂągania smieci (chociaz ja zlewy 800 tez sciagaÂłem :) )

3M ma inne gabki/na sucho.
3MkÂą jak docisniesz to spalisz farbe, na mokro FareclÂą nie ma opcji spalenia farby bo jest na wodzie polerka tylko sie ubrudzisz jak swinia, a na sucho nie.

Jesli m,asz super warunki, temperature, super klar, czysciutko i ³adnie wylejesz to nie musisz nic polerowaÌ. Bo poco? Poleruje sie b³edy lakiernika i b³êdy otoczenia i jak sie ma ch... materia³ i robota nie wychodzi

pzdr
_________________
Bart
 
 

kondzik 
Wysłany: 2009-05-01, 14:09   
0
UP DOWN

Posty: 97
Skąd: CK&Ft.Myers
no ja to widze, ze tyle ile lakiernikow tyle teorii ;)




wiec, jesli po umalowaniu np. auta chce je spolerowac to co, obleciec wszytko papierkiem 2000 i pozniej np. tymi srodkami 3m na sucho i bedzie git majonez?Oczywiscie jesli nigdzie nie przetre lakieru ;P
 

mebArth 
Wysłany: 2009-05-02, 10:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
2000
3M z biaÂłym kurkiem na gÂąbce na sucho
3M z niebieskim kurkiem na gÂąbce gofrowanej.
Szmatka i mleczko PRESTA

Git majonez :spoko:
_________________
Bart
 
 

No-limit
Wysłany: 2009-05-02, 19:05   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
mebArth napisał/a:
2000
3M z biaÂłym kurkiem na gÂąbce na sucho
3M z niebieskim kurkiem na gÂąbce gofrowanej.
Szmatka i mleczko PRESTA

Git majonez :spoko:

Po co 3M z biaÂłym po papierze 2000?
 

djpolak1985
Wysłany: 2009-05-02, 22:27   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 87
polerke zarzuca bo jest za duzo pasty n gabce . ja zawsze mam przy sobie plastikowa szpachelke i kiedy widze ze gabka njest zawalona pasta przystawiam do krecacej sie gabk i to usuwa ndmiar. gabke spryskuje co najwyzej delikatnie woda
 

mebArth 
Wysłany: 2009-05-03, 11:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
No-limit napisał/a:
mebArth napisał/a:
2000
3M z biaÂłym kurkiem na gÂąbce na sucho
3M z niebieskim kurkiem na gÂąbce gofrowanej.
Szmatka i mleczko PRESTA

Git majonez :spoko:

Po co 3M z biaÂłym po papierze 2000?


Jak po co? Zeby wypolerowaĂŚ.
_________________
Bart
 
 

banshee 
Wysłany: 2009-05-07, 13:05   
0
UP DOWN
staram siĂŞ jak mogĂŞ

Pomógł: 2 razy
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
ja raz musiaÂłem zaciek usuwaĂŚ P320, oklejajÂąc go taÂśmÂą dookoÂła, potem 600 na mokro, 800, 1200 i polerka. Co prawda byÂł na progu auta, wiĂŞc nie widaĂŚ byÂło Âżadnych rysek po tym ostatnim :D
 

kalbi 
Wysłany: 2009-05-07, 21:56   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
dostaÂłem na prĂłbĂŞ 3M z zielonym korkiem + 3M z niebieskim. RobiÂł ktoÂś na tym 3M-ie z zielonym?? bo rozumiem, Âże z niebieskim to jest wykoĂączenie, a zielony?? w sklepie sami nie wiedzÂą??
_________________

 
 

pearlaga
Wysłany: 2009-05-07, 22:12   
0
UP DOWN


Posty: 50
http://multimedia.mmm.com...s66SQgbCOrrrrQ-

zielony - zolty -niebieski
50417-80349- 50383
_________________

 

kalbi 
Wysłany: 2009-05-07, 22:21   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
o to mi chodziÂło :D kurde ale tych gÂąbek nawymyÂślali. A nie moÂże byĂŚ jakaÂś 1 uniwersalna do zielonego i niebieskiego?
_________________

 
 

przemo1972 
Wysłany: 2009-05-08, 13:14   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 551
Skąd: SC
Nie bardzo, bo do roznych gradacji pasty musi byc rozna twardosc gabek.
 

ROBA 
Wysłany: 2009-05-23, 19:08   
0
UP DOWN

Posty: 17
DziĂŞki wielkie za dobre rady, zrobiÂłem jak mĂłwiliÂście wreszcie wyszedÂł efekt z ktĂłrego jestem zadowolony autko swieci sie (nawet za bardzo) i nie ma rysek :)
 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group