Autor |
Wiadomo¶æ |
|
pajk
|
Wys³any: 2009-10-03, 09:54 Aerograf na samochodzie. Co i jak??
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 26
|
Witam!
Jak robicie aerografy na samochodach tzn. element który zosta³ wcze¶niej przygotowany do lakierowania zostaje pokryty lakierem bazowym, po odparowaniu rozpuszczalnika z bazy zaczynamy robiæ aerograf, a nastêpnie k³adziemy klar.
Czy po zakoñczeniu aerografu dajecie co¶ przed klarem czy prosto na wyschniêt± bazê + aerograf lejecie klar??
Pytam o to poniewa¿ z tego co mi wiadomo baza nie mo¿e zostaæ "przesuszona", gdy¿ pó¼niej bêdzie siê klar ³uszczyæ i odpadaæ.
Pozdro |
|
|
|
|
PrimoOne
|
Wys³any: 2009-10-03, 11:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 477 Sk±d: Polska / Opole
|
Aerograf - miniaturowy "pistolet" do malowania precyzyjnego. Nie ma mozliwosci ,,zrobiæ narzedzia na samochodzie"..Mozna tym narzedziem natomiast wykonac grafike..
Na grafike wykonana aerografem lejesz klar.... |
_________________ www.PrimoArt.pl |
|
|
|
|
pajk
|
Wys³any: 2009-10-03, 11:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 26
|
Sorry za pomy³kê, ale wiadomo o co chodzi.
Ok, na grafikê daje klar, a co z baz± która jest dooko³a grafiki??? Normalnie to je¶li jednego dnia po³o¿ê bazê, a nastêpnego klar, to siê z czasem klar z³uszczy.
malarz napisa³/a: | Pamiêtam ze by³ kiedy¶ na forum ca³y temat jak sobie radziæ w takich sytuacjach ale nie wiem jak go znale¼æ. Spróbuj poszukaæ. W skrócie powiem ci ze s± sposoby na przywrócenie bazy "do ¿ycia". U¿ywa siê ponoæ rozpuszczalników do cieniowania ale co i jak to ja ci nie powiem bo nie bawie sie w to. |
szuka³em i nie znalaz³em
Mo¿e macie jakie¶ info w tym temacie, bo nie chcia³bym odwaliæ fuszerki. |
|
|
|
|
malchov
|
Wys³any: 2009-10-04, 22:01
|
0
|
|
|
Posty: 86 Sk±d: Szprotawa/Sowiny
|
Nie jestem pewien, czy wiem o co Ci chodzi w tym temacie dok³adnie.
Ale uwierz w moje zdziwienie, gdy zobaczy³em jak lakiernik, który mia³ klar po³o¿yæ, pola³ mój malunek BENZYN¡ EKSTRAKCYJN¡! MASAKRA! My¶la³em, ¿e ch**a za chwilê za****e! A tu patrzê: nie dzieje siê z malunkiem nic! Fachura pola³ to benzynk±, przetar³ jeszcze szmatk± (!) i elegancko "odt³u¶ci³" sobie malunek i baze przed lakierowaniem.
Nie wiem, mo¿e nic odkrywczego tu nie zamieszczam, ale wyobra¿acie sobie, co prze¿y³em? No nic, wiadomka, pola³ sobie tylko rzecz, nad któr± siedzia³e¶ tydzieñ czasu i rze¼bi³e¶ to w pocie czo³a, jakim¶ rozpuszczalnikiem i zniszczy³ to w minutê! Dziêkujê. |
|
|
|
|
LoboLoco
|
Wys³any: 2009-10-05, 07:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 13 razy Posty: 657 Sk±d: Silesia
|
Jak ju¿ to raczej by³ to zmywacz, nie benzyna. A co do klaru na malunek aerografem to czasem jest tak, ¿e pomiêdzy etapami malowania daje siê klar (np podczas malowania farbami candy, poniewa¿ mog± siê gry¼æ) . My¶lê, ¿e je¿eli auto ma zbyt d³ugo staæ w samej bazie (bo na przyk³ad robisz skomplikowany projekt) , powinno siê je machn±æ klarem, potem matowanko i na to malunek. Zapytaj mo¿e davida, on zajmuje siê zawodowo lakiernictwem artystycznym. |
_________________ >>> Airbrush'Lab <<< |
|
|
|
|
malchov
|
Wys³any: 2009-10-05, 10:45
|
0
|
|
|
Posty: 86 Sk±d: Szprotawa/Sowiny
|
|
|
|
|
LoboLoco
|
Wys³any: 2009-10-05, 12:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 13 razy Posty: 657 Sk±d: Silesia
|
malchov, jakimi farbami malowa³e¶? Jak ty rozwiazales problem z baz± czekaj±c± tydzieñ na klar? |
_________________ >>> Airbrush'Lab <<< |
|
|
|
|
malchov
|
Wys³any: 2009-10-05, 12:26
|
0
|
|
|
Posty: 86 Sk±d: Szprotawa/Sowiny
|
No wiêc ca³a historia przedstawia siê tak: zmatowali¶my lakier, nanios³em malunek (malujê farbami hansa pro-color i createx), lakiernik bez wahania potraktowa³ to benzynk± i szmatk± antystatyczn±, po czym po³o¿y³ klar.
Dodatkowo przyznaæ muszê, ¿e malunek wykonywa³em w "survivalowych" warunkach, u siebie w gara¿u, a nawet na dworze, bez przesadnego dbania o "higienê" malowania. Na to wszystko przyszed³ lakier i, jak na razie, nikt nie ma zastrze¿eñ.
My¶licie, ¿e z czasem co¶ tam siê mo¿e skiep¶ciæ? |
_________________ www.fotolog.com/honda_attack |
|
|
|
|
LoboLoco
|
Wys³any: 2009-10-05, 12:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 13 razy Posty: 657 Sk±d: Silesia
|
Pisz±c "zmatowali¶my lakier" rozumiem ¿e auto by³o pomalowane i wy na lakier k³adli¶cie farby aerografem... (jezeli auto by³o pomalowane wcze¶niej to wy malowali¶cie na zmatowanym klarze) ogólnie podziwiam stalowe nerwy, bo ja bym nie pozwoli³ lakiernikowi koñczyæ z t±benzyn±, ja malunek kreatexami zmy³em bez problemu zmywaczem silikonów, ale robi³em to dos³ownie godzine po malowaniu, wiêc mo¿e gdy farba zostanie wysezonowana choæ minimalnie, to jest w stanie oprzeæ siê benie... w dalszym ci±gu jednak my¶lê, ¿e gdyby t± szmatk± przycisn±³ troche mocniej twoje dzie³o by pop³ynê³o... |
_________________ >>> Airbrush'Lab <<< |
|
|
|
|
|
malchov
|
Wys³any: 2009-10-05, 12:41
|
0
|
|
|
Posty: 86 Sk±d: Szprotawa/Sowiny
|
|
|
|
|
malchov
|
Wys³any: 2009-10-05, 13:04
|
0
|
|
|
Posty: 86 Sk±d: Szprotawa/Sowiny
|
To prawda, ¿e najad³em siê strachu jak zobaczy³em t± benzynê. Z t± szmatk± - wiadomo - DELIKATNIE. Aha, tak± zaletê jeszcze tej benzynki zauwa¿y³em: wiadomo, ¿e przy malowaniu farby trochê pyl±, a benzynka ten py³ zmywa. |
_________________ www.fotolog.com/honda_attack |
|
|
|
|
LoboLoco
|
Wys³any: 2009-10-05, 13:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 13 razy Posty: 657 Sk±d: Silesia
|
Czêsto na filmach instrukta¿owych o malowaniu aerografem, prowadz±cy przemywaj± pracê jakim¶ zmywaczem co jaki¶ czas, t³umacz±c ¿e prucz usuwania py³u, daje to pogl±d na g³êbie kolorów po kryciu klarem, która jak wiadomo jest wtedy wiêksza, lecz czego dok³adnie u¿ywali niestety nie pamiêtam, napewno by³ to produkt z linii farb przez nich u¿ywanych z Alsy je¿eli siê nie mylê. |
_________________ >>> Airbrush'Lab <<< |
|
|
|
|
PrimoOne
|
Wys³any: 2009-10-06, 17:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 477 Sk±d: Polska / Opole
|
Jak chcesz d³ugo siedziec, to walisz klar, matujesz, i grafike k³adziesz na klar.Po skonczeniu grafiki, znów lejesz klar....Lub, jezeli nie masz jakiegos wyszukanego koloru, to k³adziesz akryl, matujesz -> grafika -> klar......Tak robi³em na busie.. |
_________________ www.PrimoArt.pl |
|
|
|
|
LoboLoco
|
Wys³any: 2009-10-07, 10:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 13 razy Posty: 657 Sk±d: Silesia
|
Tak akryl jest lakierem jednowarstwowym ,chyli nie wymaga zabezpieczenia w postaci klaru, system dwuwarstwowy sk³ada siê z bazy i klaru, natomiast systemy 3warstwowe sk³±daj± siê z podk³adu, lakieru z efektem oraz klaru... |
_________________ >>> Airbrush'Lab <<< |
|
|
|
|
pajk
|
Wys³any: 2009-10-07, 21:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 26
|
Ok. Wszystko fajnie, ale Ciekawi mnie jeszcze sprawa grafiki. Czy ona nie traci z czasem na przyczepno¶ci?? Je¶li tak± grafikê wykonuje siê przez tydzieñ, pomijaj±c izolowanie ró¿nych baz klarem (woda, konwenc.) Wybaczcie, ¿e was tak mêczê, ale jestem w tej sprawie zielony, a zacz±³em siê ostatnio interesowaæ spraw± malowania aerografem i chcia³bym pozbyæ siê wszelkich w±tpliwo¶ci. |
|
|
|
|
malchov
|
Wys³any: 2009-10-08, 00:02
|
0
|
|
|
Posty: 86 Sk±d: Szprotawa/Sowiny
|
Ja te¿ jestem zielony. Na razie obserwujê, jak zachowuj± siê rzeczy, które zrobi³em. Tutaj powinni siê wypowiedzieæ chyba arty¶ci-lakiernicy. Tu trzeba fachury, a nie pacykarza z pistolecikiem. |
_________________ www.fotolog.com/honda_attack |
|
|
|
|
LoboLoco
|
Wys³any: 2009-10-12, 08:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 13 razy Posty: 657 Sk±d: Silesia
|
Kreatexy wymagaj± pokrycia klarem, tylko aby zabezpieczyæ obrazek mechanicznie, same z siebie przy delikatnym traktowaniu nie powinny traciæ na przyczepno¶ci... Ogólnie wszystkie akryle po sezonowaniu lub wygrzaniu s± odporne na warunki atmosferyczne i jak chcesz mo¿esz je zostawiæ. Kidy¶ robi³em koszulki zwyk³ymi akrylami i po zaprasowaniu mo¿na by³o spokojnie praæ rêcznie ( nie mówie ze po kilku wirowaniach wygl±da³o jak nówka, ¿eby kto¶sobie nie pomy¶la³ ) |
_________________ >>> Airbrush'Lab <<< |
|
|
|