Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
wazzie 
Wys³any: 2009-12-03, 19:19   o reperaturkach ci±g dalszy...
0
UP DOWN

Posty: 30
Sk±d: Rzeszów
witam,
mam pytanko odno¶nie spawania reperaturek bo z tego co widze s± dwie szko³y. ostatnio trafi³ do mnie samochód na którym zaczê³a pêkaæ szpachla - mia³ wstawion± niechlujnie reperaturke do czo³a.
Mo¿e siê mylê ale przegl±daj±c pracê kolegi :kamilmjk zauwa¿y³em ¿e spawa³ on reperaturke do czo³a ( oczywi¶cie nie mam ¿adnych zastrze¿eñ do pracy kolegi kamilmjk, po prostu pytam bo nie wiem) http://img214.imageshack.us/i/dsc01267.jpg/.
Mi siê zawsze wydawa³o ¿e lepiej zrobiæ felc nawet takim prymitywnym narzêdziem i na³o¿yæ zak³adkê (oczywi¶cie staranniej ni¿ na zdjêciu - pogl±dowe).

co o tym wszystkim my¶licie, jakie s± wady i zalety w/w wstawek?

pozdrawiam
wazzie

felc2.JPG
Plik ¶ci±gniêto 653 raz(y) 18.11 KB

felc1.JPG
Plik ¶ci±gniêto 213 raz(y) 25.44 KB

 

ZIEMBA
Wys³any: 2009-12-03, 19:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
Jak bym mia³ robic felc tymi cêgami co pokaza³es na zdjeciu to bym siê chyba wola³ powiesic :D Jak nie masz felcarki a chcesz do czo³a spawac np reparaturke b³otnika to zrób tak. Jak masz ju¿ gotow± reparaturk, poprzycinan± na wymiar, oszlifowan± itd to przyk³adasz j± do miejsca w które ma byc wstawiona. Przystawienie musi byc idealne, tak jak mia³bys j± odrazu wspawac i odrysowujesz j± sobie rysikiem. Wycinasz b³otnik. do b³otnika co kawa³ek przyspawujesz b³aszki. Blaszki podk³adasz od spodu, tak ¿e kawa³ek blaszki wchodzi za b³otnik a kawa³ek wystaje. I w³asnie ten wystaj±cy kawa³ek blaszki powoduje, ¿e jak przystawiasz reparaturke to nie wpada ci ona do ¶rodka tylko opiera siê na tej blaszce i morzesz sobie teraz spokojnie cykac reparaturke do b³otnika na styk. Pomys³ zci±gniêty od Homera :D
 

wazzie 
Wys³any: 2009-12-03, 20:03   
0
UP DOWN

Posty: 30
Sk±d: Rzeszów
cêgi dobre s± :D :D :D
a tak do rzeczy.
sposób w sumie niez³y, problem pojawia siê tylko wtedy gdy nie da siê dok³adnie przy³o¿yæ nowej blachy bez dok³adnego wyciêcia starej.. no i pomy³ka 2mm do zarównania migomatem nie by³aby ³adna.
Z drugiej strony jednak nie ma tu nak³adki blacha na blachê, któr± to b.ciê¿ko zabezpieczyæ .

Nie bijcie za mocno, nie zajmuje siê tym zawodowo, wiêkszo¶æ prac do których siê ograniczam to przed³u¿enie agonii moich pojazdów...
 

ZIEMBA
Wys³any: 2009-12-03, 20:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
wazzie napisa³/a:
Z drugiej strony jednak nie ma tu nak³adki blacha na blachê, któr± to b.ciê¿ko zabezpieczyæ .

No w³asnie, przy takim spawaniu szpachli wychodz± ¶ladowe ilo¶ci.

wazzie napisa³/a:
no i pomy³ka 2mm do zarównania migomatem nie by³aby ³adna.

Nie bardzo wiem o jak± pomy³ke Ci chodzi. O to, ¿e w trudnych miejscach ciê¿ko idealnie wymie¿yc i powstaje szczelina miedzy reparaturk± i b³otnikiem 2mm? Tak± szczeline bez problemu zaspawa siê przecierz migomatem, potem szlifierka i jest równiótko. Na to lizn±c troche szpachli i gotowe.
 

wazzie 
Wys³any: 2009-12-03, 20:48   
0
UP DOWN

Posty: 30
Sk±d: Rzeszów
ZIEMBA klina zabi³e¶.... dot±d wszyscy mi wt³aczali: blacha na blachê. dot±d tak robi³em i jak na razie nic nie odpad³o, ale a¿ muszê spróbowaæ spawów do czo³a.
Powiedz mi jeszcze jedn± rzecz: spawaj±c na zak³adkê, spawy rozmieszcza³em ( w sumie ju¿ teraz nie wiem czy poprawnie) co parê milimetrów. Spawaj±c w czó³ko wydajê mi siê ¿e trzeba dok³adnie na ca³ej linii po³±czyæ oba elementy?? te¿ trzeba spawaæ punktowo ¿eby nie pofalowaæ elementu ale spaw przy spawie??
My¶lê poprawnie?
 

lakierok 
Wys³any: 2009-12-04, 00:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 423
Sk±d: Okolice
wazzie napisa³/a:
ZIEMBA klina zabi³e¶.... dot±d wszyscy mi wt³aczali: blacha na blachê. dot±d tak robi³em i jak na razie nic nie odpad³o, ale a¿ muszê spróbowaæ spawów do czo³a.
Powiedz mi jeszcze jedn± rzecz: spawaj±c na zak³adkê, spawy rozmieszcza³em ( w sumie ju¿ teraz nie wiem czy poprawnie) co parê milimetrów. Spawaj±c w czó³ko wydajê mi siê ¿e trzeba dok³adnie na ca³ej linii po³±czyæ oba elementy?? te¿ trzeba spawaæ punktowo ¿eby nie pofalowaæ elementu ale spaw przy spawie??
My¶lê poprawnie?


ja wstawia³em kiedy¶ do czo³a ale teraz jadê na zakladkê i oczywi¶cie nie wycinam elementu (b³otnika) za wysoko czyszczê do zdrowego i spawam na zakladkê spawam punktowo aby ni pokrzywi³o blachy ale punkty s± jeden przy drugim potem szlif i podk³aduje i potem szpachla, nie k³ade szpachli na go³± blache po spawaniu.
 

ZIEMBA
Wys³any: 2009-12-04, 18:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
wazzie napisa³/a:
ZIEMBA klina zabi³e¶.... dot±d wszyscy mi wt³aczali: blacha na blachê. dot±d tak robi³em i jak na razie nic nie odpad³o

Ja te¿ tak robie i nic nie odpada wiêc chyba dobrze robimy :D Wiekszosc warsztatów robi na zak³adke bo tak jest prosciej i szybciej, szlifujesz b³otnik, przyk³adasz reparaturke i spawasz. A do czo³a, u¿ywaj±c jeszcze do tego felcarki, to ju¿ jest troche roboty. Ale efekt nieporównywalnie lepszy. Wycinasz ca³y chory element i wstawiasz zdrowy, zabezpieczasz od ¶rodka i na zewn±trz i masz pewnosc conajmniej na 5lat ze nic nie wyjdzie. A jak wstawiasz na zak³adke to chora blacha zara¿a reparaturke i za 2 lata ruda mo¿e siê pojawic znowu. Ja najpierw ³ape punktowo a potem lece po ca³o¶ci ¿eby zalac szczeline miêdzy blachami. Niestety w pracy do czo³a spawam tylko jak nie ma roboty, wtedy szefu daje mi siê troche tak pobawic. ale w wiêkszoscii przypadków jade na zak³adke.
 

pepi 
Wys³any: 2009-12-05, 21:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 158
Sk±d: krzczonów
ale jak siê spawa na zak³adkê to ile tej zak³adki jet :D -i tak trzeba dobraæ siê do zdrowej blachy ,a te reperaturki niekiedy s± tak wykonane ¿e nie ma mowy o braku szpachli :spoko: nadmiar spawania za³atwia blachê czyli jak spawaæ to z g³ow± a nie przegrzewaæ blachê ;P
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group