Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
No-limit
Wysłany: 2010-01-06, 14:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
PROJEKTER napisał/a:
Człowiek latami pracuje nad autorytetem :> ... od ust sobie odstawia :blee: ... po nocach nie dosypia :blee: ... żyły sobie wypruwa :blee: ... a tu jeb ! dwie literki pomylone i koniec ... na bruk ! :rozga: Bez emerytury świadczeń socjalnych i środków do życia :D ŻEGNAJCIE ! :oops:

Akt dramatu jest OK!Nie umieraj :spoko:Jak Hamlet?Spoko cyacha-cođ nie tak y standardem klawiaturz.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2010-01-06, 16:42   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
No-limit, W dolnym pasku na jezyk programisty zmien! Masz teraz polski.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

No-limit
Wysłany: 2010-01-06, 19:33   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
Lackdoctor napisał/a:
No-limit, W dolnym pasku na jezyk programisty zmien! Masz teraz polski.

Dziękuję.
 

jacenty 741
Wysłany: 2010-01-06, 22:30   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: Maków Mazowiecki
Projekter,może odstaw (na jakiś czas) komputer,a weź się za to,no...,SPÓŁKĘ,bo coś kudłatą masz klawiaturę ;P

dajcie już spokój z tymi dogryzkami o literkę jedną... gdybym ja miał np poprawiać po wszystkich błędy ort. to bym od kompa nie odchodził, tyle tutaj tego jest... a jakoś nikt na to uwagi nie zwracał...Bodzio
 
 

Ryba 
Wysłany: 2010-01-08, 22:15   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 430
Skąd: Radomsko
A najlepiej wykasuj inne języki niż polski programisty i skończa sie problemy z przestawiającym się językiem :D
 
 

camel
Wysłany: 2010-01-09, 00:09   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 94
Skąd: Kraków
a tak kontynuujac oftop to szybko przełączasz język przyciskając ctr i shift
_________________
amator
 

bateryjka
Wysłany: 2017-12-24, 23:33   prosba o komentarz, ocene sytuacji
0
UP DOWN

Posty: 5
dzien dobry wszystkim jest to moj pierwszy post.

moje pytanie:
dalem auto, ktore jest moim oczkiem w glowie po blacharce (wstawiona cwiartka) do lakiernika co wystawia faktury ;) i ma opinie dobrego fachowca.

moj problem jest taki, ze lakiernik zapodkladowal samochód i odstawił go na zewnatrz na na 2wa tygodnie (temp przechodzace przez zero, snieg), potem na kolejne 2 tygodnie wstawil do garazu, przy ostatniej wizycie auto stalo znowu na zewnatrz (z deklaracji chwilowo), na dniach mial kontynuowac robote (w miedzyczasie robi inne auta).

martwie sie i denerwuje ze odbije sie to ze szkoda na samochodzie - ze bedzie rdzewieć na spawach itd.

wsadzilem naprawde duze pieniadze w blacharza i nie chcialbym zeby to poszlo na marne.

prosze o Wasze opinie, bo byc moze martwie sie niepotrzebnie na zapas.
na co zwrocic uwagę, czy jakos reagowac?
jesli chodzi o przygotowanie to prawdopodobnie byl to podklad reaktywny i potem akrylowy, chociaz widzialem w czasie roboty tez szpachle, wiec pewnie reaktywny-akryl-szpachla-akryl.

pozdrawiam
bateryjka
 

kalbi 
Wysłany: 2017-12-25, 09:38   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1659
Skąd: Warszawa
podkład akrylowy nie stanowi bariery dla wilgoci
_________________

 
 

bateryjka
Wysłany: 2017-12-25, 20:44   
0
UP DOWN

Posty: 5
kalbi napisał/a:
podkład akrylowy nie stanowi bariery dla wilgoci


czyli jesli potwierdzi sie konfiguracja tego co jak dotad zaaplikowal lakiernik to co?
- powinien to wszystko zdzierac?
- czy wystarczy jak wysuszy,
-inne rozwiązania?

Czy podklad reaktywny stanowi w tym przypadku niewystarczającą izolacje miedzy spawami a zawilgoconym podkladem?, a może zwiazany chemicznie styk podklad reaktywny- podklad/wypelniacz akrylowy stanowi jednak skuteczną przynajmniej doraźnie bariere izolujacą dla karoseri i nie ma sie co gorączkować?

Generalnie chłop (lakiernik) ma opinie znającego sie na robocie...
Nie wiem jak z nim rozmawiać, moze nie wkurzać go już i dać mu spokój, bo i tak to zrobi po swojemu...?

Nie znam sie na tym kompletnie
(Cała moja "wiedza" to to, co wyczytałem w ostatnim czasie w necie).
Zalezy mi na profesjonalnej odbudowie samochodu.

Swoje wołanie o pomoc kieruje przede wszystkim do praktyków ;)

pozdrawiam
bateryjka
 

bateryjka
Wysłany: 2017-12-25, 22:06   
0
UP DOWN

Posty: 5
moze zle zabrzmialo, bron boze nie sugeruje kalbi ze nie jestes praktykiem ;)

znalażlem post
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=2866

pozdrawiam
_________________
pozdrawiam
bateryjka
 

Czereśniak
Wysłany: 2017-12-25, 23:02   
0
UP DOWN

Posty: 112
bateryjka napisał/a:
Zalezy mi na profesjonalnej odbudowie samochodu.

To se pan zaprowadz auto do normalnego zakładu a nie że ponad 4 tygodnia maluje maister cwiare w aucie ...
U mnie to 2 dni i auto stoi juz za bramom a maister liczy se kasiore za ochlapanie auta :cool:
 

bateryjka
Wysłany: 2017-12-25, 23:42   
0
UP DOWN

Posty: 5
Czereśniak napisał/a:
bateryjka napisał/a:
Zalezy mi na profesjonalnej odbudowie samochodu.

To se pan zaprowadz auto do normalnego zakładu a nie że ponad 4 tygodnia maluje maister cwiare w aucie ...
U mnie to 2 dni i auto stoi juz za bramom a maister liczy se kasiore za ochlapanie auta :cool:


powaznie? ze tez na to nie wpadlem wczesniej :D
_________________
pozdrawiam
bateryjka
 

kalbi 
Wysłany: 2017-12-26, 08:47   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1659
Skąd: Warszawa
Podklad reaktywny zapewnic powinien ochronę antykorozyjna, ale ja m mimo wszystko nie wywalil bym auta na deszcz i śnieg na tym etapie prac
_________________

 
 

trzeźwy inaczej
Wysłany: 2017-12-27, 20:51   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 950
Weź szczegółową fakturę na robotę. Masz wtedy dwa lata żeby mu przypomnieć czemu auto gnije na spawach.
_________________
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć Dieslem...
 

lukas
Wysłany: 2017-12-27, 21:34   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 334
Spawy to jedno ale ten akrylowy jak wchłonie wilgoci a wchłonie na bank to efektem tego mogą być bąble wychodzące po kilku miesiącach, zwłaszcza letnich jak słońce przygrzeje. Na taką wadę lakierniczą mówi się potocznie np. wilgotniaki (choć różnie) a fachowo "pęcherzenie". W normalnych warunkach powstaje głównie na wskutek wilgoci w instalacji pneumatycznej lub co kiedyś bywało, przy obróbce szpachlówek na mokro ewentualnie na wskutek kondensacji wilgoci przed lakierowaniem po przepychaniu auta z zimnego garażu do ciepłej komory i szybkim lakierowaniu.
U ciebie są nienormalne warunki bo lakiernik na własne życzenie funduje sobie i tobie tę wadę. Na stronach Novola masz ładne grafiki wad lakierniczych, również tę o której piszę http://www.novol.pl/wady-aplikacyjne/9/pecherzenie
PS Gdyby lakiernik tłumaczył że wstawi auto do komory i wygrzeje a tak zapewne będzie się bronił to nie wierz na słowo że to pomoże. Musiałby raczej promiennikiem każdy element dosuszać a i tak ryzyko pozostaje. W tym przypadku najlepiej sprawę opisać na papierze i podeprzeć się fakturą jak radzi @Trzeźwy
Wszystko teraz zależy od tego jaki podkład akrylowy użył. Jeżeli bardzo wypełniający to większa szansa na wadę. Jeżeli podkład był bardziej izolacyjny to mniej chłonie ale pewnie tego sie nie dowiesz. No i wspomniałeś też że było szpachlowane. Hmm, to jeszcze bardziej zwiększa ryzyko w tych miejscach bo szpachlówka jest mocno higroskopijna i pije wilgoć jak gąbka.
 

bateryjka
Wysłany: 2018-01-03, 00:15   
0
UP DOWN

Posty: 5
Dziękuje za pomoc

Pozdr
Bateryjka :spoko:
_________________
pozdrawiam
bateryjka
 

Novol rafman
Wysłany: 2018-01-03, 08:42   Ad Problemów związanych z pozostawianiem auta w tylko akrylu
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 53
Witam!
Na sąsiednim forum Lakiernik.info.com jest obszernie na ten temat ,więc nie będę się powtarzał tylko odeślę do paru ciekawych postów o potencjalnych konsekwencjach takiego postępowania.
Rzeczywiście ,jak jedn z kolegów wspomniał -podkład reaktywny ( jeśli jest naprawdę pod spodem) może zmniejszyć lub uchronić przed problemami ,ale w takich wypadkach powinien być zastosowany szczelny podkład epoksydowy. Oczywiście aplikacja tego produktu teraz to ryzyko przykrywania przysłowiowego ,,gówna mchem" ,choć miałoby sens jeśli auto jeszcze trochę postoi. Trzeba tylko dobrze osuszyć i obmyć profesjonalnymi zmywaczami .

https://lakiernik.info.pl/viewtopic.php?p=114869&sid=4e2f8faf4bcbf0762a8c2de8575fa25a#114869

Rafał Mania NOVOL
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group