Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: DrCruel 2010-01-11, 20:04
Autor Wiadomość
GiGaBiT199
Wysłany: 2009-12-22, 15:39   kompresor
0
UP DOWN

Posty: 11
witam zakupilem oststio kompresor taki o http://www.allegro.pl/ite...00w_gratis.html i mam pytanie bo kompresor wlancza sie dopiero na 4 atmosferach czy mozna gdzies to wyregulowac zeby np wlanczal sie na 6 lub 7 atmoswerach ?? z gory dziekuje za odpowiedz serdecznie pozdrawiam i przy okazji zycze milych i spokojnych ÂŚwiÂąt
 

baqo 
Wysłany: 2009-12-22, 17:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
GiGaBiT199 napisał/a:
czy mozna gdzies to wyregulowac zeby np wlanczal sie na 6 lub 7 atmoswerach ?
przy w³¹czniku ,pod t¹ czarn¹ obudow¹ jest presostat. tam s¹ œruby regulacyjne
 
 

GiGaBiT199
Wysłany: 2009-12-22, 17:55   
0
UP DOWN

Posty: 11

czyli pod tym czarnym plastykiem ?? jesli tak to wielkie dzieki za odpowiedz pozdrawiam
 

baqo 
Wysłany: 2009-12-22, 18:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
Cytat:
czyli pod tym czarnym plastykiem
na Âśrodku widaĂŚ otwĂłr w ktĂłrym znajduje siĂŞ wkrĂŞt mocujÂący tÂą obudowĂŞ(chyba )
 
 

front247
Wysłany: 2009-12-22, 18:36   
0
UP DOWN

Posty: 127
Gigabit a powiedz jak sie on sprawuje tzn czy malowaÂłes cos jak wyglÂąda wydajnoÂśc w praktyce,czy jest gÂłosny? .....
dzieki za info pozdrawiam
 

GiGaBiT199
Wysłany: 2009-12-22, 19:36   
0
UP DOWN

Posty: 11
front247 napisał/a:
Gigabit a powiedz jak sie on sprawuje tzn czy malowaÂłes cos jak wyglÂąda wydajnoÂśc w praktyce,czy jest gÂłosny? .....
dzieki za info pozdrawiam


powiem szczerze ze nie malowalem jeszcze ale pompowalem i dosc cicho pracuje
nie jest zle
 

Matik
Wysłany: 2009-12-23, 09:18   
0
UP DOWN

Posty: 73
po zdjĂŞciu czarnej pokrywy zobaczysz ÂśrubĂŞ i koÂło niej wybity "+" i "-"

podkrĂŞĂŚ na "+", ale zwykle sÂą juÂż ustawione i dziaÂłaja miĂŞdzy 6 a 7,5 lub 8 barĂłw
 

GiGaBiT199
Wysłany: 2009-12-23, 09:30   
0
UP DOWN

Posty: 11
Matik napisał/a:
po zdjĂŞciu czarnej pokrywy zobaczysz ÂśrubĂŞ i koÂło niej wybity "+" i "-"

podkrĂŞĂŚ na "+", ale zwykle sÂą juÂż ustawione i dziaÂłaja miĂŞdzy 6 a 7,5 lub 8 barĂłw


moja byla ustawiona tak ze na 4 barach dopiero sie wlanczala a udalo mi sie wczoraj ustawic tak ze 5,5 bara sie wlancza bo jak podkrece wiecej to pompuje ja do 8 barow i sie nie wylancza i dalej ja pompuje az zawor mi wyskakuje
 

Matik
Wysłany: 2009-12-23, 11:33   
0
UP DOWN

Posty: 73
jeÂśli nie jest Ci potrzebne wiĂŞksze ciÂśnienie to ustaw ok. 8 barĂłw, zawĂłr bezpieczeĂąstwa na 8 bar wybija chyba okoÂło 8,8 - przynajmniej mĂłj (mam jakiÂś wÂłoski), jeÂśli jest made in china to moÂże byĂŚ inaczej,

jeÂśli potrzebujesz wiĂŞcej to zmieĂą zawĂłr
 

online 
Wysłany: 2009-12-26, 09:18   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
Matik napisał/a:

jeÂśli potrzebujesz wiĂŞcej to zmieĂą zawĂłr


zawĂłr jest przystosowany do butli. nie powinno siĂŞ na tyle ingerowac w tak slabych sprĂŞÂżarkach.

po 1 pompa siĂŞ psuje, a tak wysokie cisnienie potrzebne jest tylko piaskowania.
po 2 butla nie wytrzymuje i powoli pĂŞka na spawach, szwach :]
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

Bodzio 
Wysłany: 2009-12-26, 11:35   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Butla spokojnie 10atm wytrzymuje, ale wiadomo, wiĂŞcej i tak nie napompujesz tym kompresorem :)
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

front247
Wysłany: 2009-12-27, 10:54   
0
UP DOWN

Posty: 127
Jak cos tam bedziesz prĂłbowaÂł lakierowaĂŚ to napisz jak to wyglÂąda od strony praktycznej...bo ja sie nie moge dokopac nigdzie relacji z uzytkowania takiej ,,piecdziesiÂątki,, za 500 zÂł.
Tzn jak to wyglada od strony praktycznej czyli..np...nabijam ,podlaczam jakis pistolet i pryskam element ...jak sie zachowuje itd.
Bo peÂłno tu teoretykĂłw..a praktycznej relacji zero.
pozdrawiam
 

online 
Wysłany: 2009-12-27, 12:19   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
front247 napisał/a:
Jak cos tam bedziesz prĂłbowaÂł lakierowaĂŚ to napisz jak to wyglÂąda od strony praktycznej...bo ja sie nie moge dokopac nigdzie relacji z uzytkowania takiej ,,piecdziesiÂątki,, za 500 zÂł.
Tzn jak to wyglada od strony praktycznej czyli..np...nabijam ,podlaczam jakis pistolet i pryskam element ...jak sie zachowuje itd.
Bo peÂłno tu teoretykĂłw..a praktycznej relacji zero.
pozdrawiam


ja Ci powiem. nadaje siĂŞ do polakierowania lusterka, listwy z drzwi, lotki na tylniÂą klape i atrapki ze zderzaka :) na rzadne wiĂŞksze lakierowanie siĂŞ nie nadaje, nie wierzysz? to kup, sprawdz, ja sprawdziÂłem.
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

caci 
Wysłany: 2009-12-27, 16:40   
0
UP DOWN


Posty: 156
sorry ale glupoty piszesz, jeszcze jak bylem bajtlem to do ojca przychodzil lakiernik robic auta od czasu do czasu, jego jedynym kompresorem byla wlasnie taka 50tka (wtedy o wiele droÂższa) o wiele mniej zaawansowana niz obecnie i on tym kompresorem nam calego malucha malowal (wielokrotnie). Robil przerwy co dwa elementy i spokojnie dawal rade.
Teraz w erze metalikow teÂż dasz rade, z tym Âże malujesz po jednym elemencie, mowie tu o drzwiach a nie o lusterku. Trzeba czasem poczekac aÂż kompresor nabije do maxa ale spokojnie da sie tak robic jak sie ma cierpliwosc.
Oczywiscie te wszystkie kompresory za 500zl to chinczyki i trzeba uwazac na przegrzanie sie przy ciagÂłej pracy, ale nie popadajmy w paranoje Âże od razu trzeba kompresor 8KW i 400l butle Âżeby kawaÂłek auta pomalowaĂŚ.
 

jacenty 741
Wysłany: 2009-12-27, 18:47   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
front247,przykro czytaĂŚ gÂłupoty,ktĂłre tu wypisujesz.UwaÂżasz,Âże sÂą tu tylko teoretycy,Âżadnego praktyka?To po jakÂą cholerĂŞ tu zaglÂądasz???Jak jesteÂś takim zagorzaÂłym wielbicielem 50-litrowych sprĂŞÂżarek i chcesz pobrylowaĂŚ,to skacz na forum airbrash,tam z 50-kÂą bĂŞdziesz guru!Pytasz ludzi pracujÂących od lat w tym zawodzie,zarabiajÂących w ten sposĂłb na Âżycie,czy da siĂŞ,a sÂłyszÂąc ,,nie"obraÂżasz tych,ktĂłrych niejednokrotnie prosiÂłeÂś o pomoc!!!Nie sugeruj siĂŞ brakiem w tym poÂście goli,baqo czy ktĂłregokolwiek z ModeratorĂłw,to nie znaczy,Âże ludzie wypowiadajÂący siĂŞ nie majÂą pojĂŞcia o praktyce,moÂże wiedzÂą o malowaniu takÂą pompkÂą do roweru wiĂŞcej,niÂż fachowcy.Im nigdy nie zdarzyÂło siĂŞ nawet koÂła w samochodzie pompowaĂŚ z takiego zbiornika,a co dopiero malowaĂŚ!A online i inni majÂą doÂświadczenie nabyte na wÂłasnej skĂłrze,i ja uznaÂłbym ICH wypowiedzi za bardziej miarodajne!A nawiÂązujÂąc do postu caci: czy odniosÂłeÂś wraÂżenie,Âże to praktyk? ^^
 
 

zibizos
Wysłany: 2009-12-27, 20:18   
0
UP DOWN

Posty: 5
Przymierzam sie do zakupu pompy ,co sÂądzicie o takim czymÂś jak B 3800B http://www.allegro.pl/ite...upczyk_oma.html czy ktoÂś ma cos takiego czy ewentualnie jakies alternatywne propozycje??????? i jak takie pompy majÂą siĂŞ do obotĂłw samego silnika bo zakÂładaja 1400obr/min takiej pompy ?????????
 

domagalka 
Wysłany: 2009-12-27, 20:57   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 223
Skąd: Beszowa
Daj se spokuj z badziewiem

Polecam http://www.allegro.pl/ite..._pp_30_2_0.html
Pompa Atmos PP-30-2-

Sam od nich zamówi³em obecnie tylko t¹ du¿¹ a z tamtym badziewiem daj se spokój mia³em i nigdy nie chcê takiego g....
ta z linku jest ca³a z ¿eliwa i takie zak³adaja w kompresorach Walter i inne firmy z wy¿szej pó³ki. Maj¹ te¿ wiêkrze.
 

pio_len
Wysłany: 2009-12-27, 21:21   
0
UP DOWN

Posty: 88
czemu mĂłwisz Âże takie pompy to dziadostwo przecieÂż montuje je abac metabo a o tych
firmach nie moÂżna powiedzieĂŚ Âże to lipa . co dokÂładnie staÂło siĂŞ z twojÂą pompÂą .
 

online 
Wysłany: 2009-12-27, 21:56   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
caci napisał/a:
sorry ale glupoty piszesz, jeszcze jak bylem bajtlem to do ojca przychodzil lakiernik robic auta od czasu do czasu, jego jedynym kompresorem byla wlasnie taka 50tka (wtedy o wiele droÂższa) o wiele mniej zaawansowana niz obecnie i on tym kompresorem nam calego malucha malowal (wielokrotnie). Robil przerwy co dwa elementy i spokojnie dawal rade.
Teraz w erze metalikow teÂż dasz rade, z tym Âże malujesz po jednym elemencie, mowie tu o drzwiach a nie o lusterku. Trzeba czasem poczekac aÂż kompresor nabije do maxa ale spokojnie da sie tak robic jak sie ma cierpliwosc.
Oczywiscie te wszystkie kompresory za 500zl to chinczyki i trzeba uwazac na przegrzanie sie przy ciagÂłej pracy, ale nie popadajmy w paranoje Âże od razu trzeba kompresor 8KW i 400l butle Âżeby kawaÂłek auta pomalowaĂŚ.


"sorry ale glupoty piszesz"- gÂłupszego posta na tym forum nie widzialem! wnioskuje, ze nie masz ani troche pojĂŞcia o lakierowaniu. lakierownaie po elemencie w metaliku ^^ widac od razu, ze 20 lat temu widziales, jak malucha malowali, piszesz co kiedys tam widziales u ojca w garazu, sam nie masz bladego pojecia praktycznego. ja tu pisze z teoretycznego i prkatycznego punktu widzenia, a |Ty mi tu z takim czyms wyskakujesz ^^ ^^ ^^

p.s. wtedyty warszawiak bral 130l/minute, dzis byle chiniol ponad 250/minute.
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

ROBA 
Wysłany: 2009-12-27, 22:05   
0
UP DOWN

Posty: 17
Tez wÂłasnie zakupiÂłem sprezarke PP bodajze 40 montowana w WALTERACH I ATMOSACH polecam tego goscia nik z allegro " Edy_S " http://www.allegro.pl/ite..._sprezarka.html sprezarki sa z tego co patrzyÂłem 200zÂł tansze a i gratisy sie znajda wyrwaÂłem sprezarke 3 tÂłokowa + wyÂłacznik cisnieniowy+ zawĂłr zwrotny +2 L oleju za 900zÂł

pisze ze wydajnosc 520-620,wÂłasciciel sprezarek ma takÂą zÂłozona na bytli 180L z 3jw60, od 0-10BAr pompuje 4 min wiec wydajnosc wychodzi 450L , tylko z tym ze szajbe na silniku miaÂł 110mm

Ja mam tez poskÂładana na butli 180L z 3jw60 z tym ze szajbe zaÂłozyÂłem 140mm (zalecana jest od 110 do 135mm wiec nie wiem czy troche nie przesadziÂłem) silnik 3 KW
zostaÂło mi tylko zbiornik pomalowac i palimy sprzecior :cool:
 
 

zibizos
Wysłany: 2009-12-27, 22:47   
0
UP DOWN

Posty: 5
Ta pompa atmosa faktycznie bardzo ciekawa - przeoczyÂłem jÂą bardzo fajna tylko szajbĂŞ bĂŞde musiaÂł na silniku nowÂą wytoczyĂŚ a chyba nie zaszkodzi zmniejszyĂŚ obroty dla ÂżywotnoÂści tÂłokĂłw i teÂż na 180 litrach chcĂŞ to powiesiĂŚ....
 

pikacz 
Wysłany: 2009-12-28, 15:53   
0
UP DOWN

Posty: 13
a ja mam takie pytanie bo za grosze moge zalatwic kompresor/sprezarke z Ursusa takie cos :


i do tego zbiornik LPG 60L

silnik mam, taki 3kW 1420 obr/min ( ewentualnie predkosc mozna zwiekszyc zmieniajac szajby)

jakies kolka troche stali i zlaczki, kolanka redukcje itp. hydrauliczne w garazu by sie znalazlo reszte co by trzeba bylo to by sie kupilo

i mam pytanie bedzie cos z tego, czy da sie cos z tego skonstruowac ( cenowo wyjdzie taniej od takiej sklepowej 50L ale nie wiem czy bedzie troche lepsze a moze gorsze )

potrzebuje takiego nie duzego sprzetu praktycznie na raz ( bo chce w swoim aucie zrobic blotnik zderzak i ze 3 zaprawki) pozniej wiadomo kompresor przyda sie na cos
 

przemo1972 
Wysłany: 2009-12-28, 20:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 551
Skąd: SC
pikacz napisał/a:
silnik mam, taki 3kW 1420 obr/min

Do tego malenstwa smialo starczy Ci 1,5-2kW, energia do tanich nie nalezy ;)
 

front247
Wysłany: 2009-12-28, 21:03   
0
UP DOWN

Posty: 127
jacenty- to wÂłasnie ty jestes totalnym laikiem,piszesz gÂłupoty itd,,,ja sÂłucham ludzi ktorzy gadaja na temat i maja wiedze z autopsji,online pisze to ,o czym sie przekonaÂł i swietnie ,bo to pomoze nie utopic kasy na darmo.
Co do samego kupna to nie chodzi tu o kase...moge se kupic za 2000 koÂła cos ale jak mi przyjdzie cos polakierowac raz na miesiac to nie wydam kasy i tyle,bo to strata,a do zarobkowego trzepania trzeba kompresora 1000 l i kabiny za 100 tysiecy-to juz wyczytaÂłem i amen ,wierze fachofcom i juz....ale ja fachowcem nie jestem a sprezarke chce i juz..taki kaprys ;P ;P ;P ,porobic zaprawki ,jakis moto i to wsio...zreszta tak po prawdzie ogladaÂłem na jutubie lakierowanie pojedynczego elementu od auta......naÂłoÂżenie bazy pierwsza warstwa trwaÂło dokÂładnie 18 sekund,potem przerwa 10 minut...znow baza tym razem 37 sekund ...potem pol godziny przerwy i klar pierwsza zapyÂłka zrobiona w ciÂągu 12 sekund...potem 10 minut przerwy i wylanie klary 32 sekundy.....
Ktos przeliczaÂł czas malowania przy 2,5 barach dla 50 litrow sprezarki o wydajnosci 140 litrow/minute -takiej za 499 zl i czas ten ciÂągÂłego wcisniecia spustu to 66 sekund......wiec siĂŞ da pomalowac 1 element takim kompresorem i moze utnijmy wszelkie spekulacje, ze nie da sie i musi byĂŚ 200litrĂłw.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://lakiernik.orge.pl/...p?t=850&start=0
 

Bodzio 
Wysłany: 2009-12-28, 21:32   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
pikacz, Masz tutaj fotki podobnej konstrukcji, z tego co wiem to dziaÂła i nawet Âładnie pompuje:


_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

jacenty 741
Wysłany: 2009-12-28, 22:39   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
Nie pisz o mnie,Âże jestem laikiem i to totalnym,bo mnie nie znasz.Czy piszĂŞ gÂłupoty,to oceniajÂą ci,ktĂłrzy zwiĂŞkszajÂą liczbĂŞ tych cyferek przy moim nicu,a nie Ty.Amen. :D
 
 

Matik
Wysłany: 2009-12-28, 22:51   
0
UP DOWN

Posty: 73
online, butla wytrzyma wiêcej ni¿ 12 barów, i to do jakiego ciœnienia nabijesz butle zale¿y od mocy i wytrzyma³oœci silnika a nie tak bardzo od pompy (choÌ nie jest to bez znaczenia), natomiast zawór bezp. dobiera siê do wydajnoœci pompy (im wydajniejsza tym zawór o wiêkszej œrednicy np 1/2" a nie tak jak jest w "chiùczykach" 1/4"), no i oczywiœcie odpowiedni wy³¹cznik ciœnieniowy

TAK PODAJÂĄ PRODUCENCI
 

online 
Wysłany: 2009-12-29, 00:28   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
Matik napisał/a:
online, butla wytrzyma wiêcej ni¿ 12 barów, i to do jakiego ciœnienia nabijesz butle zale¿y od mocy i wytrzyma³oœci silnika a nie tak bardzo od pompy (choÌ nie jest to bez znaczenia), natomiast zawór bezp. dobiera siê do wydajnoœci pompy (im wydajniejsza tym zawór o wiêkszej œrednicy np 1/2" a nie tak jak jest w "chiùczykach" 1/4"), no i oczywiœcie odpowiedni wy³¹cznik ciœnieniowy

TAK PODAJÂĄ PRODUCENCI


wyrzyma³oœÌ testowa/momentowa moze byc i 25 bar, albo i jeszcze wiecej, np. butla gazowa ;) tu by³a mowa chyba o butli hydroforowej, juz sam nie pamietam.

masz racje, zgadzam sie, przyznaje racje. ale pompa ma bardzo duzo do cisnienia- zbyt duze cisnienie zabija zawory w pomnie, a jesli silnik jest zbyt sÂłaby, to zwyczajnie sÂłabnie ;)
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

front247
Wysłany: 2009-12-29, 00:52   
0
UP DOWN

Posty: 127
jacenty 741 napisał/a:
front247,przykro czytaĂŚ gÂłupoty,ktĂłre tu wypisujesz.UwaÂżasz,Âże sÂą tu tylko teoretycy,Âżadnego praktyka?To po jakÂą cholerĂŞ tu zaglÂądasz???Jak jesteÂś takim zagorzaÂłym wielbicielem 50-litrowych sprĂŞÂżarek i chcesz pobrylowaĂŚ,to skacz na forum airbrash,tam z 50-kÂą bĂŞdziesz guru!Pytasz ludzi pracujÂących od lat w tym zawodzie,zarabiajÂących w ten sposĂłb na Âżycie,czy da siĂŞ,a sÂłyszÂąc ,,nie"obraÂżasz tych,ktĂłrych niejednokrotnie prosiÂłeÂś o pomoc!!!Nie sugeruj siĂŞ brakiem w tym poÂście goli,baqo czy ktĂłregokolwiek z ModeratorĂłw,to nie znaczy,Âże ludzie wypowiadajÂący siĂŞ nie majÂą pojĂŞcia o praktyce,moÂże wiedzÂą o malowaniu takÂą pompkÂą do roweru wiĂŞcej,niÂż fachowcy.Im nigdy nie zdarzyÂło siĂŞ nawet koÂła w samochodzie pompowaĂŚ z takiego zbiornika,a co dopiero malowaĂŚ!A online i inni majÂą doÂświadczenie nabyte na wÂłasnej skĂłrze,i ja uznaÂłbym ICH wypowiedzi za bardziej miarodajne!A nawiÂązujÂąc do postu caci: czy odniosÂłeÂś wraÂżenie,Âże to praktyk? ^^


Tak chce pobrylowac...chce pomalowac owiewke od moto i w tym celu mam sluchac bzdur o 300 litrowych potworach,zdolnych zasilic pistolet przez pó³ godziny?
W ogĂłle nie obraziÂłem nikogo...a moderatora przeprosiÂłem juz za swe sÂłowa,i mam szacunek wielki dla wiedzy itd ale to jest forum.no niekiedy mozna miec inne zdanie i sie troche pospierac na dany temat...wyobrazasz sobie jak bym sie wkurwiÂł ...jakbym kupiÂł sprezare 500lit/min i po pomalowaniu 3 owiewek zostaÂło by mi jeszcze wiatru na busa...?po co mi to??????? a next malowanie za miesiÂąc tym razem drzwiczki od szafki nad kibelek dla kubusia puchatka...... Niedlugo tym od aero bedzie sie proponowac mega wydajne sprzety...
Lakiernictwo ma wiele cech wspólnych ..jak cisnienie nak³adania,konsystencja lakieru,temperatura. czy przygotowanie pod³oza...ale na litosc bosk¹,dobierajmy sprzêt pod dane wymagania. Nie kupuje siê busa zeby przewie¿Ì tapczan raz na 5 lat.
pozdrawiam i szacunek dla wszystkich ;)
 

lukasz509
Wysłany: 2009-12-29, 11:14   
0
UP DOWN

Posty: 389
front247, powiem ci tak te¿ nie maluje zarobkowo ani raz an tydzieù czasem maluje jak ejst okazaj i te¿ chcia³êm kupic do swoich potrzeb komprosor zakupi³em 50 litrowy przysz³o mi malowaÌ swoje moto to przy malowaniu tylko sie wkur:/potem garaz malowa³êm te¿ saie wkur:/ i wielce za³uje ze kupi³em 50 teraz pos³ucha³êm innych i kupi³em 200 litrowego kupczyka nie u¿ywam go zbyt czêsto ale niech sobie ejst przyda sie zawsze czy coœ wypiaskowaÌ ma³y element albo podmalowaÌ zy jakieœ narzêdzie podpi¹Ì. wiêc nie wkurzaj sie jak inni ci doradzaj¹ dobrze te¿ sie wkurza³êma potem za³owa³êm ze nie pos³ucha³em:/ju¿ lepiej kupiÌ 100litrow¹. pozdro dla ciebie i wszystkich na tym forum :)
 

lukasz509
Wysłany: 2009-12-29, 11:16   
0
UP DOWN

Posty: 389
oczywiÂście bez obrazy dla ciebie front247, napisaÂłem tylko swoje doÂświadczenie z tymi 50kami:/
 

pikacz 
Wysłany: 2009-12-30, 08:19   
0
UP DOWN

Posty: 13
Przemo huk tam z energia 24h na dobe to pracowac nie bedzie moze jakos sie wyplace :) taki akurat mam na zbyciu a nawet 2 to by wykorzystal :)


Bodzio ten co podales to na moje krzywe oko nawet fest konstrukcja moj przy tym to bedzie raczej malenstwo ale zawsze jakies zdjecia pogladowe sie przydadza dzieki


tylko ogolnie chodzi mi o to czy po sklejtaniu takiego sprzeta ( nie mam pojecia jaka to wydajnosc sprezarki od ursusa + butla 60L ) + pistolet HP ? ( wyczytalem tu ze do malych kompresorow ) da rade pomalowac te 2 elementy czy bedzie to zdatne tylko do napompowania kola w rowerze i szkoda kombinowania i roboty


teoretycznie myslalem ze nie za duza sprezarka to silnikiem nadrobie ( dam 2 razy takie przelozenie ) szybciej bedzie sie krecic szybciej bedzie pompowac i moze podola ale wole sie zapytac specjalistow jak to moze byc w praktyce
 

front247
Wysłany: 2009-12-30, 09:55   
0
UP DOWN

Posty: 127
lukasz509,ale napisz troszkĂŞ konkretniej ,tzn. co sie wkurzyÂło,brak powietrza? niestaÂłe cisnienie?
Czyzby wychodziÂło na to ze mozna lakierowac ile? 10 sekund a potem czekasz 3 minuty?
Co byÂło nie tak?
 

Bodzio 
Wysłany: 2009-12-30, 09:58   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
pikacz, co do tych obrotĂłw na sprĂŞÂżarce, to trzeba uwaÂżaĂŚ, bo jak dasz za duÂżo to siĂŞ zatrze na wale i nici bĂŞdÂą ze sprzĂŞtu... konstrukcja jest jaka jest, tego siĂŞ nie przeskoczy koÂłami pasowymi niestety..
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

Ryba 
Wysłany: 2009-12-30, 10:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 430
Skąd: Radomsko
Ja powiem swoje doœwiadczenie. Mia³em kompersor z marketu - niestety pad³ po 3 miesi¹cach :D Ale odda³em na gwarancjê i kupi³em inny - jak siê okaza³o lepszy. PojemnoœÌ 25 L (wiêkszoœÌ ju¿ widzia³a jaki mam gara¿, wiêc nie ma tam miejsca na jakieœ 100 czy 200L monstery ;) ). WydajnoœÌ 216 L na min - mo¿e i nie za du¿o, ale do pistoletu HP daje radê. Pomalowa³em tym wiele cenzuraó³; tak¿e ca³e auto - swoje, ale po elementach. Mogê powiedzieÌ, ¿e nawet na boku od 3 drzwiówki daje radê (wnêka + próg + b³otnik). Przy takim malowaniu ciœnienie nie spada, podnosi siê, ale minimalnie, na wyjœciu z reduktorem ca³y czas trzyma zapiête 3,7 bara. Kompresor chodzi prawie ca³y czas, chyba, ¿e dam mu z 30 sek odpoczynku, ¿eby nabi³ do koùca. Powiecie, ¿e szybko siê zu¿yje ... przez 3 lata nie zepsu³ siê, tak ¿eby by³ na œmieci. Raz wydmucha³o uszczelkê pod g³owic¹, ale dorobi³em now¹ z klingerytu i dalej œmiga. Wymieniam olej i tyle.
WiĂŞc podsumowujÂąc do amatorskich zastosowaĂą moÂżecie mieĂŚ taki kompresor, ale warunek jest jeden - DOBRY, a nie najtaĂąszy.
 
 

lukasz509
Wysłany: 2009-12-30, 14:30   
0
UP DOWN

Posty: 389
no w³¹œnie wkurza³y mnie spadki ciœnienia:/ i to ze nie mog³em anrzezi podpinaÌ bo nie uciaga³ a poprostu by sie zajecha³:/no i tak jak mówisz malujesz z 10-20sek i czekasz an nabicie no morze z min da³o sie malowaÌ by³ wiatr. a podpiecie butli 2 to znó idzie go zajechaÌ;/wachania ciœnienia te¿ wkurza³y:/ ja widocznie za nerwowy jestem hehe bo inni lakieruj¹ takimi i jkoœ daj¹ rade ja poprostu nie wytrzyma³em i kupi³em 200litrwego ko³o 3500 mnie kosztowa³ ale sie op³aca³o:)
 

front247
Wysłany: 2009-12-30, 16:24   
0
UP DOWN

Posty: 127
Ryba a jaki to jest ten lepszy? firmĂłwka czy po prostu z wydajniejszym motorem?
Wiecie jak bede musiaÂł to kupie 100 litrow ale jest to jednak ponad 2x wiecej kasy.
 

Ryba 
Wysłany: 2009-12-30, 17:26   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 430
Skąd: Radomsko
Lepszy, na pewno olejowy i cena ... ja daÂłem coÂś ok 500 zÂł. Firmy w tej chwili nie pamiĂŞtam :nie:
 
 

lukasz509
Wysłany: 2009-12-30, 18:31   
0
UP DOWN

Posty: 389
kup sobie kmpreor expo 110litĂłw czy 100 i kosztuje 1500 i zaÂłowaÂł nie ebdziesz bo wiatru ci nie braknie i poodbno nie sÂą zÂłe poczytaj an forum ktoÂś tu uÂżywa takiego
 

Seedi 
Wysłany: 2009-12-30, 22:06   
0
UP DOWN


Posty: 1
Witam ! jako ze to mĂłj pierwszy post pozwolĂŞ sobie pozdrowiĂŚ wszystkich.

Posiadam 50L 2,5 hp i z amatorskiego doÂświadczenia wiem ze to za maÂło ( DuÂżo s³ów na K… i innych .. leci przy malowaniu). Lepiej dopÂłaciĂŚ i kupiĂŚ 100 L albo w zamienniku 50 L 2 tÂłokowy 3 KW zawsze to mniejszy wydatek, na allegro od 800 zÂł moÂżna dorwaĂŚ. Ja jak coÂś maluje ( ciapram ) to do swojej 50L dopinam jeszcze 24L od kumpla ( + nauszniki ochronne na czache :cool: ) i jakoÂś idzie ..
Pamiêtajcie jeszcze ze do kompresora mo¿na podpi¹Ì inne narzêdzia np. pneumatyczn¹ szlifierkê oscylacyjn¹, albo pistolet do piaskowania a ze lubi¹ sobie posssssssaÌ..... powietrze to ka¿dy wie ;)
 

ROBA 
Wysłany: 2009-12-31, 11:52   
0
UP DOWN

Posty: 17
Co do tego co pisaÂłem wczesniej ze szajba wieksza zwiekszy wydajnosc to sie myliÂłem , jest odwrotnie dla porĂłwnania podam teraz 3 przykÂłady sprawdzone przezemnie na tych samych butlach i sprezarkach .rĂłzne koÂła pasowa (zalecane w zakresie producenta poza jednym przypadkiem)

1 kompresor sprezarka 3tÂłokowa walter , bytla 180L 3jw60 ,szajba 110mm, silnik 4KW 2850obr/min czas napeÂłniena bytlii od 0-10Bar 4min wydajnosc wychodzi 450L

2 kompresor sprezarka 3tÂłokowa walter , bytla 180L 3jw60 ,szajba 90mm, silnik 3KW 2850obr/min czas napeÂłniena bytlii od 0-10Bar 7min wydajnosc wychodzi 260L

3 kompresor sprezarka 3tÂłokowa walter , bytla 180L 3jw60 ,szajba 140mm, silnik 3KW 2850obr/min czas napeÂłniena bytlii od 0-10Bar 10min wydajnosc wychodzi 180L

sposrzezena im wieksza dajemy szajbe tym obroty silnika sa wyzsze co za tym idzie skracamy zywotnosc sprezarki

obecnie posiadam kompresor z opcji 2 rewelki nie ma na malowanie auta czy narzedzia pneumatyczne w zupeÂłnosci starcza , choc powiem ze jak ktos chce skÂładac taki kompresor to polecaÂł bym opcje 2 z tym ze silnik 4 KW
cena takiej budowy kompresora jest w granicy 1500-1700zÂł w zaleznosci jaki silnik
 
 

lukasz509
Wysłany: 2009-12-31, 17:25   
0
UP DOWN

Posty: 389
no w³¹snie i nie ma co sie spieszyÌ i kupowaÌ 50 tylko do³ozyÌ sobie i kupiÌ przynajmniej 100l. pozdrawiam i udanego sylwestra ¿yczê
 

Matik
Wysłany: 2009-12-31, 20:31   
0
UP DOWN

Posty: 73
online, mowa o nowej oryginalnej butli, ja robi³em kompresor na butli lpg - ciœ prób. 45 bar - podobno nowe rozrywa przy oko³o 140 - tak s³ysza³em, bo przy 45 bar powinna zachowywaÌ pe³n¹ szczelnoœÌ,

WSZYSTKIEGO DOBREGO DLA CIEBIE I INNYCH FORUMOWICZÓW W NOWYM ROKU
 

gall
Wysłany: 2011-08-19, 09:30   
0
UP DOWN

Posty: 235
baqo napisał/a:
Cytat:
czyli pod tym czarnym plastykiem
na Âśrodku widaĂŚ otwĂłr w ktĂłrym znajduje siĂŞ wkrĂŞt mocujÂący tÂą obudowĂŞ(chyba )


U mnie dok³adnie tak jest po odkrêceniu tego wkrêta w obudowie schodzi ca³¹ obudowa razem z czerwonym w³¹cznikiem. Od góry jest kolejny wkrêt z wybitym obok oznaczeniem +/- i strza³kami.

Niewygodne to rozwi¹zanie bo po dokonaniu regulacji i tak najlepiej za³o¿yÌ obudowê do skontrolowania nowych ustawieù póŸniej znowu odkrêciÌ obudowê i tak a¿ do osi¹gniêcia po¿¹danego ciœnienia nabijania. :/ Mo¿na bez zak³adania obudowy, ale wtedy trzeba trzymaÌ palcem przycisk przy pod³¹czaniu zasilania...
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania