Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2010-01-11, 20:04
Autor Wiadomo¶æ
GiGaBiT199
Wys³any: 2009-12-22, 15:39   kompresor
0
UP DOWN

Posty: 11
witam zakupilem oststio kompresor taki o http://www.allegro.pl/ite...00w_gratis.html i mam pytanie bo kompresor wlancza sie dopiero na 4 atmosferach czy mozna gdzies to wyregulowac zeby np wlanczal sie na 6 lub 7 atmoswerach ?? z gory dziekuje za odpowiedz serdecznie pozdrawiam i przy okazji zycze milych i spokojnych ¦wi±t
 

baqo 
Wys³any: 2009-12-22, 17:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
GiGaBiT199 napisa³/a:
czy mozna gdzies to wyregulowac zeby np wlanczal sie na 6 lub 7 atmoswerach ?
przy w³±czniku ,pod t± czarn± obudow± jest presostat. tam s± ¶ruby regulacyjne
 
 

GiGaBiT199
Wys³any: 2009-12-22, 17:55   
0
UP DOWN

Posty: 11

czyli pod tym czarnym plastykiem ?? jesli tak to wielkie dzieki za odpowiedz pozdrawiam
 

baqo 
Wys³any: 2009-12-22, 18:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
czyli pod tym czarnym plastykiem
na ¶rodku widaæ otwór w którym znajduje siê wkrêt mocuj±cy t± obudowê(chyba )
 
 

front247
Wys³any: 2009-12-22, 18:36   
0
UP DOWN

Posty: 127
Gigabit a powiedz jak sie on sprawuje tzn czy malowa³es cos jak wygl±da wydajno¶c w praktyce,czy jest g³osny? .....
dzieki za info pozdrawiam
 

GiGaBiT199
Wys³any: 2009-12-22, 19:36   
0
UP DOWN

Posty: 11
front247 napisa³/a:
Gigabit a powiedz jak sie on sprawuje tzn czy malowa³es cos jak wygl±da wydajno¶c w praktyce,czy jest g³osny? .....
dzieki za info pozdrawiam


powiem szczerze ze nie malowalem jeszcze ale pompowalem i dosc cicho pracuje
nie jest zle
 

Matik
Wys³any: 2009-12-23, 09:18   
0
UP DOWN

Posty: 73
po zdjêciu czarnej pokrywy zobaczysz ¶rubê i ko³o niej wybity "+" i "-"

podkrêæ na "+", ale zwykle s± ju¿ ustawione i dzia³aja miêdzy 6 a 7,5 lub 8 barów
 

GiGaBiT199
Wys³any: 2009-12-23, 09:30   
0
UP DOWN

Posty: 11
Matik napisa³/a:
po zdjêciu czarnej pokrywy zobaczysz ¶rubê i ko³o niej wybity "+" i "-"

podkrêæ na "+", ale zwykle s± ju¿ ustawione i dzia³aja miêdzy 6 a 7,5 lub 8 barów


moja byla ustawiona tak ze na 4 barach dopiero sie wlanczala a udalo mi sie wczoraj ustawic tak ze 5,5 bara sie wlancza bo jak podkrece wiecej to pompuje ja do 8 barow i sie nie wylancza i dalej ja pompuje az zawor mi wyskakuje
 

Matik
Wys³any: 2009-12-23, 11:33   
0
UP DOWN

Posty: 73
je¶li nie jest Ci potrzebne wiêksze ci¶nienie to ustaw ok. 8 barów, zawór bezpieczeñstwa na 8 bar wybija chyba oko³o 8,8 - przynajmniej mój (mam jaki¶ w³oski), je¶li jest made in china to mo¿e byæ inaczej,

je¶li potrzebujesz wiêcej to zmieñ zawór
 

online 
Wys³any: 2009-12-26, 09:18   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
Matik napisa³/a:

je¶li potrzebujesz wiêcej to zmieñ zawór


zawór jest przystosowany do butli. nie powinno siê na tyle ingerowac w tak slabych sprê¿arkach.

po 1 pompa siê psuje, a tak wysokie cisnienie potrzebne jest tylko piaskowania.
po 2 butla nie wytrzymuje i powoli pêka na spawach, szwach :]
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

Bodzio 
Wys³any: 2009-12-26, 11:35   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomóg³: 9 razy
Posty: 405
Sk±d: lubuskie
Butla spokojnie 10atm wytrzymuje, ale wiadomo, wiêcej i tak nie napompujesz tym kompresorem :)
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

front247
Wys³any: 2009-12-27, 10:54   
0
UP DOWN

Posty: 127
Jak cos tam bedziesz próbowa³ lakierowaæ to napisz jak to wygl±da od strony praktycznej...bo ja sie nie moge dokopac nigdzie relacji z uzytkowania takiej ,,piecdziesi±tki,, za 500 z³.
Tzn jak to wyglada od strony praktycznej czyli..np...nabijam ,podlaczam jakis pistolet i pryskam element ...jak sie zachowuje itd.
Bo pe³no tu teoretyków..a praktycznej relacji zero.
pozdrawiam
 

online 
Wys³any: 2009-12-27, 12:19   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
front247 napisa³/a:
Jak cos tam bedziesz próbowa³ lakierowaæ to napisz jak to wygl±da od strony praktycznej...bo ja sie nie moge dokopac nigdzie relacji z uzytkowania takiej ,,piecdziesi±tki,, za 500 z³.
Tzn jak to wyglada od strony praktycznej czyli..np...nabijam ,podlaczam jakis pistolet i pryskam element ...jak sie zachowuje itd.
Bo pe³no tu teoretyków..a praktycznej relacji zero.
pozdrawiam


ja Ci powiem. nadaje siê do polakierowania lusterka, listwy z drzwi, lotki na tylni± klape i atrapki ze zderzaka :) na rzadne wiêksze lakierowanie siê nie nadaje, nie wierzysz? to kup, sprawdz, ja sprawdzi³em.
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

caci 
Wys³any: 2009-12-27, 16:40   
0
UP DOWN


Posty: 156
sorry ale glupoty piszesz, jeszcze jak bylem bajtlem to do ojca przychodzil lakiernik robic auta od czasu do czasu, jego jedynym kompresorem byla wlasnie taka 50tka (wtedy o wiele dro¿sza) o wiele mniej zaawansowana niz obecnie i on tym kompresorem nam calego malucha malowal (wielokrotnie). Robil przerwy co dwa elementy i spokojnie dawal rade.
Teraz w erze metalikow te¿ dasz rade, z tym ¿e malujesz po jednym elemencie, mowie tu o drzwiach a nie o lusterku. Trzeba czasem poczekac a¿ kompresor nabije do maxa ale spokojnie da sie tak robic jak sie ma cierpliwosc.
Oczywiscie te wszystkie kompresory za 500zl to chinczyki i trzeba uwazac na przegrzanie sie przy ciag³ej pracy, ale nie popadajmy w paranoje ¿e od razu trzeba kompresor 8KW i 400l butle ¿eby kawa³ek auta pomalowaæ.
 

jacenty 741
Wys³any: 2009-12-27, 18:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
front247,przykro czytaæ g³upoty,które tu wypisujesz.Uwa¿asz,¿e s± tu tylko teoretycy,¿adnego praktyka?To po jak± cholerê tu zagl±dasz???Jak jeste¶ takim zagorza³ym wielbicielem 50-litrowych sprê¿arek i chcesz pobrylowaæ,to skacz na forum airbrash,tam z 50-k± bêdziesz guru!Pytasz ludzi pracuj±cych od lat w tym zawodzie,zarabiaj±cych w ten sposób na ¿ycie,czy da siê,a s³ysz±c ,,nie"obra¿asz tych,których niejednokrotnie prosi³e¶ o pomoc!!!Nie sugeruj siê brakiem w tym po¶cie goli,baqo czy któregokolwiek z Moderatorów,to nie znaczy,¿e ludzie wypowiadaj±cy siê nie maj± pojêcia o praktyce,mo¿e wiedz± o malowaniu tak± pompk± do roweru wiêcej,ni¿ fachowcy.Im nigdy nie zdarzy³o siê nawet ko³a w samochodzie pompowaæ z takiego zbiornika,a co dopiero malowaæ!A online i inni maj± do¶wiadczenie nabyte na w³asnej skórze,i ja uzna³bym ICH wypowiedzi za bardziej miarodajne!A nawi±zuj±c do postu caci: czy odnios³e¶ wra¿enie,¿e to praktyk? ^^
 
 

zibizos
Wys³any: 2009-12-27, 20:18   
0
UP DOWN

Posty: 5
Przymierzam sie do zakupu pompy ,co s±dzicie o takim czym¶ jak B 3800B http://www.allegro.pl/ite...upczyk_oma.html czy kto¶ ma cos takiego czy ewentualnie jakies alternatywne propozycje??????? i jak takie pompy maj± siê do obotów samego silnika bo zak³adaja 1400obr/min takiej pompy ?????????
 

domagalka 
Wys³any: 2009-12-27, 20:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 223
Sk±d: Beszowa
Daj se spokuj z badziewiem

Polecam http://www.allegro.pl/ite..._pp_30_2_0.html
Pompa Atmos PP-30-2-

Sam od nich zamówi³em obecnie tylko t± du¿± a z tamtym badziewiem daj se spokój mia³em i nigdy nie chcê takiego g....
ta z linku jest ca³a z ¿eliwa i takie zak³adaja w kompresorach Walter i inne firmy z wy¿szej pó³ki. Maj± te¿ wiêkrze.
 

pio_len
Wys³any: 2009-12-27, 21:21   
0
UP DOWN

Posty: 88
czemu mówisz ¿e takie pompy to dziadostwo przecie¿ montuje je abac metabo a o tych
firmach nie mo¿na powiedzieæ ¿e to lipa . co dok³adnie sta³o siê z twoj± pomp± .
 

online 
Wys³any: 2009-12-27, 21:56   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
caci napisa³/a:
sorry ale glupoty piszesz, jeszcze jak bylem bajtlem to do ojca przychodzil lakiernik robic auta od czasu do czasu, jego jedynym kompresorem byla wlasnie taka 50tka (wtedy o wiele dro¿sza) o wiele mniej zaawansowana niz obecnie i on tym kompresorem nam calego malucha malowal (wielokrotnie). Robil przerwy co dwa elementy i spokojnie dawal rade.
Teraz w erze metalikow te¿ dasz rade, z tym ¿e malujesz po jednym elemencie, mowie tu o drzwiach a nie o lusterku. Trzeba czasem poczekac a¿ kompresor nabije do maxa ale spokojnie da sie tak robic jak sie ma cierpliwosc.
Oczywiscie te wszystkie kompresory za 500zl to chinczyki i trzeba uwazac na przegrzanie sie przy ciag³ej pracy, ale nie popadajmy w paranoje ¿e od razu trzeba kompresor 8KW i 400l butle ¿eby kawa³ek auta pomalowaæ.


"sorry ale glupoty piszesz"- g³upszego posta na tym forum nie widzialem! wnioskuje, ze nie masz ani troche pojêcia o lakierowaniu. lakierownaie po elemencie w metaliku ^^ widac od razu, ze 20 lat temu widziales, jak malucha malowali, piszesz co kiedys tam widziales u ojca w garazu, sam nie masz bladego pojecia praktycznego. ja tu pisze z teoretycznego i prkatycznego punktu widzenia, a |Ty mi tu z takim czyms wyskakujesz ^^ ^^ ^^

p.s. wtedyty warszawiak bral 130l/minute, dzis byle chiniol ponad 250/minute.
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

ROBA 
Wys³any: 2009-12-27, 22:05   
0
UP DOWN

Posty: 17
Tez w³asnie zakupi³em sprezarke PP bodajze 40 montowana w WALTERACH I ATMOSACH polecam tego goscia nik z allegro " Edy_S " http://www.allegro.pl/ite..._sprezarka.html sprezarki sa z tego co patrzy³em 200z³ tansze a i gratisy sie znajda wyrwa³em sprezarke 3 t³okowa + wy³acznik cisnieniowy+ zawór zwrotny +2 L oleju za 900z³

pisze ze wydajnosc 520-620,w³asciciel sprezarek ma tak± z³ozona na bytli 180L z 3jw60, od 0-10BAr pompuje 4 min wiec wydajnosc wychodzi 450L , tylko z tym ze szajbe na silniku mia³ 110mm

Ja mam tez posk³adana na butli 180L z 3jw60 z tym ze szajbe za³ozy³em 140mm (zalecana jest od 110 do 135mm wiec nie wiem czy troche nie przesadzi³em) silnik 3 KW
zosta³o mi tylko zbiornik pomalowac i palimy sprzecior :cool:
 
 

zibizos
Wys³any: 2009-12-27, 22:47   
0
UP DOWN

Posty: 5
Ta pompa atmosa faktycznie bardzo ciekawa - przeoczy³em j± bardzo fajna tylko szajbê bêde musia³ na silniku now± wytoczyæ a chyba nie zaszkodzi zmniejszyæ obroty dla ¿ywotno¶ci t³oków i te¿ na 180 litrach chcê to powiesiæ....
 

pikacz 
Wys³any: 2009-12-28, 15:53   
0
UP DOWN

Posty: 13
a ja mam takie pytanie bo za grosze moge zalatwic kompresor/sprezarke z Ursusa takie cos :


i do tego zbiornik LPG 60L

silnik mam, taki 3kW 1420 obr/min ( ewentualnie predkosc mozna zwiekszyc zmieniajac szajby)

jakies kolka troche stali i zlaczki, kolanka redukcje itp. hydrauliczne w garazu by sie znalazlo reszte co by trzeba bylo to by sie kupilo

i mam pytanie bedzie cos z tego, czy da sie cos z tego skonstruowac ( cenowo wyjdzie taniej od takiej sklepowej 50L ale nie wiem czy bedzie troche lepsze a moze gorsze )

potrzebuje takiego nie duzego sprzetu praktycznie na raz ( bo chce w swoim aucie zrobic blotnik zderzak i ze 3 zaprawki) pozniej wiadomo kompresor przyda sie na cos
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-12-28, 20:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
pikacz napisa³/a:
silnik mam, taki 3kW 1420 obr/min

Do tego malenstwa smialo starczy Ci 1,5-2kW, energia do tanich nie nalezy ;)
 

front247
Wys³any: 2009-12-28, 21:03   
0
UP DOWN

Posty: 127
jacenty- to w³asnie ty jestes totalnym laikiem,piszesz g³upoty itd,,,ja s³ucham ludzi ktorzy gadaja na temat i maja wiedze z autopsji,online pisze to ,o czym sie przekona³ i swietnie ,bo to pomoze nie utopic kasy na darmo.
Co do samego kupna to nie chodzi tu o kase...moge se kupic za 2000 ko³a cos ale jak mi przyjdzie cos polakierowac raz na miesiac to nie wydam kasy i tyle,bo to strata,a do zarobkowego trzepania trzeba kompresora 1000 l i kabiny za 100 tysiecy-to juz wyczyta³em i amen ,wierze fachofcom i juz....ale ja fachowcem nie jestem a sprezarke chce i juz..taki kaprys ;P ;P ;P ,porobic zaprawki ,jakis moto i to wsio...zreszta tak po prawdzie oglada³em na jutubie lakierowanie pojedynczego elementu od auta......na³o¿enie bazy pierwsza warstwa trwa³o dok³adnie 18 sekund,potem przerwa 10 minut...znow baza tym razem 37 sekund ...potem pol godziny przerwy i klar pierwsza zapy³ka zrobiona w ci±gu 12 sekund...potem 10 minut przerwy i wylanie klary 32 sekundy.....
Ktos przelicza³ czas malowania przy 2,5 barach dla 50 litrow sprezarki o wydajnosci 140 litrow/minute -takiej za 499 zl i czas ten ci±g³ego wcisniecia spustu to 66 sekund......wiec siê da pomalowac 1 element takim kompresorem i moze utnijmy wszelkie spekulacje, ze nie da sie i musi byæ 200litrów.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://lakiernik.orge.pl/...p?t=850&start=0
 

Bodzio 
Wys³any: 2009-12-28, 21:32   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomóg³: 9 razy
Posty: 405
Sk±d: lubuskie
pikacz, Masz tutaj fotki podobnej konstrukcji, z tego co wiem to dzia³a i nawet ³adnie pompuje:


_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

jacenty 741
Wys³any: 2009-12-28, 22:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Nie pisz o mnie,¿e jestem laikiem i to totalnym,bo mnie nie znasz.Czy piszê g³upoty,to oceniaj± ci,którzy zwiêkszaj± liczbê tych cyferek przy moim nicu,a nie Ty.Amen. :D
 
 

Matik
Wys³any: 2009-12-28, 22:51   
0
UP DOWN

Posty: 73
online, butla wytrzyma wiêcej ni¿ 12 barów, i to do jakiego ci¶nienia nabijesz butle zale¿y od mocy i wytrzyma³o¶ci silnika a nie tak bardzo od pompy (choæ nie jest to bez znaczenia), natomiast zawór bezp. dobiera siê do wydajno¶ci pompy (im wydajniejsza tym zawór o wiêkszej ¶rednicy np 1/2" a nie tak jak jest w "chiñczykach" 1/4"), no i oczywi¶cie odpowiedni wy³±cznik ci¶nieniowy

TAK PODAJ¡ PRODUCENCI
 

online 
Wys³any: 2009-12-29, 00:28   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
Matik napisa³/a:
online, butla wytrzyma wiêcej ni¿ 12 barów, i to do jakiego ci¶nienia nabijesz butle zale¿y od mocy i wytrzyma³o¶ci silnika a nie tak bardzo od pompy (choæ nie jest to bez znaczenia), natomiast zawór bezp. dobiera siê do wydajno¶ci pompy (im wydajniejsza tym zawór o wiêkszej ¶rednicy np 1/2" a nie tak jak jest w "chiñczykach" 1/4"), no i oczywi¶cie odpowiedni wy³±cznik ci¶nieniowy

TAK PODAJ¡ PRODUCENCI


wyrzyma³o¶æ testowa/momentowa moze byc i 25 bar, albo i jeszcze wiecej, np. butla gazowa ;) tu by³a mowa chyba o butli hydroforowej, juz sam nie pamietam.

masz racje, zgadzam sie, przyznaje racje. ale pompa ma bardzo duzo do cisnienia- zbyt duze cisnienie zabija zawory w pomnie, a jesli silnik jest zbyt s³aby, to zwyczajnie s³abnie ;)
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

front247
Wys³any: 2009-12-29, 00:52   
0
UP DOWN

Posty: 127
jacenty 741 napisa³/a:
front247,przykro czytaæ g³upoty,które tu wypisujesz.Uwa¿asz,¿e s± tu tylko teoretycy,¿adnego praktyka?To po jak± cholerê tu zagl±dasz???Jak jeste¶ takim zagorza³ym wielbicielem 50-litrowych sprê¿arek i chcesz pobrylowaæ,to skacz na forum airbrash,tam z 50-k± bêdziesz guru!Pytasz ludzi pracuj±cych od lat w tym zawodzie,zarabiaj±cych w ten sposób na ¿ycie,czy da siê,a s³ysz±c ,,nie"obra¿asz tych,których niejednokrotnie prosi³e¶ o pomoc!!!Nie sugeruj siê brakiem w tym po¶cie goli,baqo czy któregokolwiek z Moderatorów,to nie znaczy,¿e ludzie wypowiadaj±cy siê nie maj± pojêcia o praktyce,mo¿e wiedz± o malowaniu tak± pompk± do roweru wiêcej,ni¿ fachowcy.Im nigdy nie zdarzy³o siê nawet ko³a w samochodzie pompowaæ z takiego zbiornika,a co dopiero malowaæ!A online i inni maj± do¶wiadczenie nabyte na w³asnej skórze,i ja uzna³bym ICH wypowiedzi za bardziej miarodajne!A nawi±zuj±c do postu caci: czy odnios³e¶ wra¿enie,¿e to praktyk? ^^


Tak chce pobrylowac...chce pomalowac owiewke od moto i w tym celu mam sluchac bzdur o 300 litrowych potworach,zdolnych zasilic pistolet przez pó³ godziny?
W ogóle nie obrazi³em nikogo...a moderatora przeprosi³em juz za swe s³owa,i mam szacunek wielki dla wiedzy itd ale to jest forum.no niekiedy mozna miec inne zdanie i sie troche pospierac na dany temat...wyobrazasz sobie jak bym sie wkurwi³ ...jakbym kupi³ sprezare 500lit/min i po pomalowaniu 3 owiewek zosta³o by mi jeszcze wiatru na busa...?po co mi to??????? a next malowanie za miesi±c tym razem drzwiczki od szafki nad kibelek dla kubusia puchatka...... Niedlugo tym od aero bedzie sie proponowac mega wydajne sprzety...
Lakiernictwo ma wiele cech wspólnych ..jak cisnienie nak³adania,konsystencja lakieru,temperatura. czy przygotowanie pod³oza...ale na litosc bosk±,dobierajmy sprzêt pod dane wymagania. Nie kupuje siê busa zeby przewie¿æ tapczan raz na 5 lat.
pozdrawiam i szacunek dla wszystkich ;)
 

lukasz509
Wys³any: 2009-12-29, 11:14   
0
UP DOWN

Posty: 389
front247, powiem ci tak te¿ nie maluje zarobkowo ani raz an tydzieñ czasem maluje jak ejst okazaj i te¿ chcia³êm kupic do swoich potrzeb komprosor zakupi³em 50 litrowy przysz³o mi malowaæ swoje moto to przy malowaniu tylko sie wkur:/potem garaz malowa³êm te¿ saie wkur:/ i wielce za³uje ze kupi³em 50 teraz pos³ucha³êm innych i kupi³em 200 litrowego kupczyka nie u¿ywam go zbyt czêsto ale niech sobie ejst przyda sie zawsze czy co¶ wypiaskowaæ ma³y element albo podmalowaæ zy jakie¶ narzêdzie podpi±æ. wiêc nie wkurzaj sie jak inni ci doradzaj± dobrze te¿ sie wkurza³êma potem za³owa³êm ze nie pos³ucha³em:/ju¿ lepiej kupiæ 100litrow±. pozdro dla ciebie i wszystkich na tym forum :)
 

lukasz509
Wys³any: 2009-12-29, 11:16   
0
UP DOWN

Posty: 389
oczywi¶cie bez obrazy dla ciebie front247, napisa³em tylko swoje do¶wiadczenie z tymi 50kami:/
 

pikacz 
Wys³any: 2009-12-30, 08:19   
0
UP DOWN

Posty: 13
Przemo huk tam z energia 24h na dobe to pracowac nie bedzie moze jakos sie wyplace :) taki akurat mam na zbyciu a nawet 2 to by wykorzystal :)


Bodzio ten co podales to na moje krzywe oko nawet fest konstrukcja moj przy tym to bedzie raczej malenstwo ale zawsze jakies zdjecia pogladowe sie przydadza dzieki


tylko ogolnie chodzi mi o to czy po sklejtaniu takiego sprzeta ( nie mam pojecia jaka to wydajnosc sprezarki od ursusa + butla 60L ) + pistolet HP ? ( wyczytalem tu ze do malych kompresorow ) da rade pomalowac te 2 elementy czy bedzie to zdatne tylko do napompowania kola w rowerze i szkoda kombinowania i roboty


teoretycznie myslalem ze nie za duza sprezarka to silnikiem nadrobie ( dam 2 razy takie przelozenie ) szybciej bedzie sie krecic szybciej bedzie pompowac i moze podola ale wole sie zapytac specjalistow jak to moze byc w praktyce
 

front247
Wys³any: 2009-12-30, 09:55   
0
UP DOWN

Posty: 127
lukasz509,ale napisz troszkê konkretniej ,tzn. co sie wkurzy³o,brak powietrza? niesta³e cisnienie?
Czyzby wychodzi³o na to ze mozna lakierowac ile? 10 sekund a potem czekasz 3 minuty?
Co by³o nie tak?
 

Bodzio 
Wys³any: 2009-12-30, 09:58   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomóg³: 9 razy
Posty: 405
Sk±d: lubuskie
pikacz, co do tych obrotów na sprê¿arce, to trzeba uwa¿aæ, bo jak dasz za du¿o to siê zatrze na wale i nici bêd± ze sprzêtu... konstrukcja jest jaka jest, tego siê nie przeskoczy ko³ami pasowymi niestety..
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

Ryba 
Wys³any: 2009-12-30, 10:02   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Ja powiem swoje do¶wiadczenie. Mia³em kompersor z marketu - niestety pad³ po 3 miesi±cach :D Ale odda³em na gwarancjê i kupi³em inny - jak siê okaza³o lepszy. Pojemno¶æ 25 L (wiêkszo¶æ ju¿ widzia³a jaki mam gara¿, wiêc nie ma tam miejsca na jakie¶ 100 czy 200L monstery ;) ). Wydajno¶æ 216 L na min - mo¿e i nie za du¿o, ale do pistoletu HP daje radê. Pomalowa³em tym wiele cenzuraó³; tak¿e ca³e auto - swoje, ale po elementach. Mogê powiedzieæ, ¿e nawet na boku od 3 drzwiówki daje radê (wnêka + próg + b³otnik). Przy takim malowaniu ci¶nienie nie spada, podnosi siê, ale minimalnie, na wyj¶ciu z reduktorem ca³y czas trzyma zapiête 3,7 bara. Kompresor chodzi prawie ca³y czas, chyba, ¿e dam mu z 30 sek odpoczynku, ¿eby nabi³ do koñca. Powiecie, ¿e szybko siê zu¿yje ... przez 3 lata nie zepsu³ siê, tak ¿eby by³ na ¶mieci. Raz wydmucha³o uszczelkê pod g³owic±, ale dorobi³em now± z klingerytu i dalej ¶miga. Wymieniam olej i tyle.
Wiêc podsumowuj±c do amatorskich zastosowañ mo¿ecie mieæ taki kompresor, ale warunek jest jeden - DOBRY, a nie najtañszy.
 
 

lukasz509
Wys³any: 2009-12-30, 14:30   
0
UP DOWN

Posty: 389
no w³±¶nie wkurza³y mnie spadki ci¶nienia:/ i to ze nie mog³em anrzezi podpinaæ bo nie uciaga³ a poprostu by sie zajecha³:/no i tak jak mówisz malujesz z 10-20sek i czekasz an nabicie no morze z min da³o sie malowaæ by³ wiatr. a podpiecie butli 2 to znó idzie go zajechaæ;/wachania ci¶nienia te¿ wkurza³y:/ ja widocznie za nerwowy jestem hehe bo inni lakieruj± takimi i jko¶ daj± rade ja poprostu nie wytrzyma³em i kupi³em 200litrwego ko³o 3500 mnie kosztowa³ ale sie op³aca³o:)
 

front247
Wys³any: 2009-12-30, 16:24   
0
UP DOWN

Posty: 127
Ryba a jaki to jest ten lepszy? firmówka czy po prostu z wydajniejszym motorem?
Wiecie jak bede musia³ to kupie 100 litrow ale jest to jednak ponad 2x wiecej kasy.
 

Ryba 
Wys³any: 2009-12-30, 17:26   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Lepszy, na pewno olejowy i cena ... ja da³em co¶ ok 500 z³. Firmy w tej chwili nie pamiêtam :nie:
 
 

lukasz509
Wys³any: 2009-12-30, 18:31   
0
UP DOWN

Posty: 389
kup sobie kmpreor expo 110litów czy 100 i kosztuje 1500 i za³owa³ nie ebdziesz bo wiatru ci nie braknie i poodbno nie s± z³e poczytaj an forum kto¶ tu u¿ywa takiego
 

Seedi 
Wys³any: 2009-12-30, 22:06   
0
UP DOWN


Posty: 1
Witam ! jako ze to mój pierwszy post pozwolê sobie pozdrowiæ wszystkich.

Posiadam 50L 2,5 hp i z amatorskiego do¶wiadczenia wiem ze to za ma³o ( Du¿o s³ów na K… i innych .. leci przy malowaniu). Lepiej dop³aciæ i kupiæ 100 L albo w zamienniku 50 L 2 t³okowy 3 KW zawsze to mniejszy wydatek, na allegro od 800 z³ mo¿na dorwaæ. Ja jak co¶ maluje ( ciapram ) to do swojej 50L dopinam jeszcze 24L od kumpla ( + nauszniki ochronne na czache :cool: ) i jako¶ idzie ..
Pamiêtajcie jeszcze ze do kompresora mo¿na podpi±æ inne narzêdzia np. pneumatyczn± szlifierkê oscylacyjn±, albo pistolet do piaskowania a ze lubi± sobie posssssssaæ..... powietrze to ka¿dy wie ;)
 

ROBA 
Wys³any: 2009-12-31, 11:52   
0
UP DOWN

Posty: 17
Co do tego co pisa³em wczesniej ze szajba wieksza zwiekszy wydajnosc to sie myli³em , jest odwrotnie dla porównania podam teraz 3 przyk³ady sprawdzone przezemnie na tych samych butlach i sprezarkach .rózne ko³a pasowa (zalecane w zakresie producenta poza jednym przypadkiem)

1 kompresor sprezarka 3t³okowa walter , bytla 180L 3jw60 ,szajba 110mm, silnik 4KW 2850obr/min czas nape³niena bytlii od 0-10Bar 4min wydajnosc wychodzi 450L

2 kompresor sprezarka 3t³okowa walter , bytla 180L 3jw60 ,szajba 90mm, silnik 3KW 2850obr/min czas nape³niena bytlii od 0-10Bar 7min wydajnosc wychodzi 260L

3 kompresor sprezarka 3t³okowa walter , bytla 180L 3jw60 ,szajba 140mm, silnik 3KW 2850obr/min czas nape³niena bytlii od 0-10Bar 10min wydajnosc wychodzi 180L

sposrzezena im wieksza dajemy szajbe tym obroty silnika sa wyzsze co za tym idzie skracamy zywotnosc sprezarki

obecnie posiadam kompresor z opcji 2 rewelki nie ma na malowanie auta czy narzedzia pneumatyczne w zupe³nosci starcza , choc powiem ze jak ktos chce sk³adac taki kompresor to poleca³ bym opcje 2 z tym ze silnik 4 KW
cena takiej budowy kompresora jest w granicy 1500-1700z³ w zaleznosci jaki silnik
 
 

lukasz509
Wys³any: 2009-12-31, 17:25   
0
UP DOWN

Posty: 389
no w³±snie i nie ma co sie spieszyæ i kupowaæ 50 tylko do³ozyæ sobie i kupiæ przynajmniej 100l. pozdrawiam i udanego sylwestra ¿yczê
 

Matik
Wys³any: 2009-12-31, 20:31   
0
UP DOWN

Posty: 73
online, mowa o nowej oryginalnej butli, ja robi³em kompresor na butli lpg - ci¶ prób. 45 bar - podobno nowe rozrywa przy oko³o 140 - tak s³ysza³em, bo przy 45 bar powinna zachowywaæ pe³n± szczelno¶æ,

WSZYSTKIEGO DOBREGO DLA CIEBIE I INNYCH FORUMOWICZÓW W NOWYM ROKU
 

gall
Wys³any: 2011-08-19, 10:30   
0
UP DOWN

Posty: 235
baqo napisa³/a:
Cytat:
czyli pod tym czarnym plastykiem
na ¶rodku widaæ otwór w którym znajduje siê wkrêt mocuj±cy t± obudowê(chyba )


U mnie dok³adnie tak jest po odkrêceniu tego wkrêta w obudowie schodzi ca³± obudowa razem z czerwonym w³±cznikiem. Od góry jest kolejny wkrêt z wybitym obok oznaczeniem +/- i strza³kami.

Niewygodne to rozwi±zanie bo po dokonaniu regulacji i tak najlepiej za³o¿yæ obudowê do skontrolowania nowych ustawieñ pó¼niej znowu odkrêciæ obudowê i tak a¿ do osi±gniêcia po¿±danego ci¶nienia nabijania. :/ Mo¿na bez zak³adania obudowy, ale wtedy trzeba trzymaæ palcem przycisk przy pod³±czaniu zasilania...
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group