Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
macioo74
Wys³any: 2010-03-08, 22:44   Bezbarwny
0
UP DOWN

Posty: 54
Witam. Malujê aerografem i co nieco wiem, ale nie mam pojêcia o lakierowaniu. Chodzi mi g³ównie o bezbarwny. Dotychczas nie malowa³em du¿ych powierzchni (poza ¶cianami) i lakierowa³em wszystko bezbarwnym w sprayu. Efekty by³y mizerne. Na ma³ych powierzchniach nie dostrzega³o sie tak tego, ale by³o to co¶ w rodzaju pó³matu (z nastawieniem na mat), kolory by³y jakie¶ takie wyblak³e, a ca³o¶æ by³a lekko chropowata. Od czego mam zacz±æ?? Mam jaki¶ stary pistolet lakierniczy, ale na razie ¿adnych lakierów na stanie. Jakie lakiery kupiæ i w co siê jeszcze dodatkowego wyposa¿yæ. Mam do polakierowaniu kask i nie chcê go schrzaniæ, w³o¿y³em w niego du¿o pracy, malujê tylko akrylami. Pozdrawiam
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-03-09, 13:34   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolego to kup jaki¶ bezbarwny mo¿e byæ tani ,i zrób natrysk próbny! Bedziesz potrzebowa³ jeszcze tylko rozpuszczalnik. Skoro malowa³e¶ akrylami to nie odczujesz ró¿nicy ,tylko w kolorze :) . Mozesz dodaæ troche do bezbarwnego "uelastyczniacza" jak bedziesz malowa³ kask lub inne podobne elementy z tworzywa. Stosuj siê do zaleceñ producenta! Pozdrawiam! :spoko:
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-03-09, 21:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
O,i dowód na ,,znawstwo":uelastyczniacz do lakierowania kasku.Chyba czepka p³ywackiego,bo kask motocyklowy to raczej elastyczny nie jest.
 
 

glover
Wys³any: 2010-03-09, 21:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 303
jacenty 741 napisa³/a:
Chyba czepka p³ywackiego
he, he, dobre :D a swoj± droga to kask czasami bywa elastyczny... ale raczej tylko raz ^^
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-03-10, 01:21   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Tak kolego jacenty 741 kask nie jest z metalu ,dlatego napisa³em i¿ uwa¿am ¿e nale¿y dodaæ uelastyczniacza. Na pewno to nie pogorszy trwa³o¶ci pow³oki lakierniczej. Pozdrawiam! :spoko:
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-03-10, 16:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Id±c dalej tym tokiem rozumowania,to mo¿na na wszystko dawaæ bezbarwny z elastikiem,bo nie zaszkodzi.Uelastyczniacz dajemy do lakieru na miêkkich plastikach,które faktycznie pracuj±,a nie tylko dlatego,¿e s± plastikowe.Na twardym i nieodkszta³calnym tworzywie nie ma sensu dawaæ elastka.
 
 

crystal
Wys³any: 2010-03-10, 16:45   
0
UP DOWN


Pomóg³: 9 razy
Posty: 611
Wszystko ma jak±¶ elastyczno¶æ, blacha te¿ siê gnie a lakier nie od³azi dlatego niema co panikowaæ.
Poza tym drogie to cholerstwo.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-03-12, 00:04   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Plastyfikator zalecany jest drogi kolego lakierniku jacenty nie tylko do zderzaków ale równie¿ stosowaæ go mo¿na do elementów metalowych nara¿onych na uderzenia kamieni np. maski ,pas przedni ,progi ,poniewa¿ zapobiega powstawaniu pêkniêæ i odprysków lakieru. Tutaj zacytowa³em zalecenia jednego z producentów. Z w³asnej praktyki i wymiany do¶wiadczeñ z osobami z "bran¿y" wiem ¿e jest do¶æ niema³y procent osób które pomimo zaleceñ nie stosuj± tego ¶rodka nawet przy lakierowaniu zderzaków. Pozdrawiam
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-03-13, 06:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Nie stosuj±,bo daj± siê przekonaæ opinii,¿e lakier bezbarwny jest wystarczaj±co elastyczny sam w sobie.Ale ja na wszystkie rodzaje plastików (z wyj±tkiem np obudowy lusterka czy laminatowych spoilerów) dajê chocia¿ 10%,dla spokoju sumienia.
 
 

No-limit
Wys³any: 2010-03-13, 10:42   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
jacenty 741 napisa³/a:
Nie stosuj±,bo daj± siê przekonaæ opinii,¿e lakier bezbarwny jest wystarczaj±co elastyczny sam w sobie.Ale ja na wszystkie rodzaje plastików (z wyj±tkiem np obudowy lusterka czy laminatowych spoilerów) dajê chocia¿ 10%,dla spokoju sumienia.

Z 10% dodatkiem trudny do polerowania,je¶li ju¿ to max.5%.Ja swój polakierowa³em bez dodatku uelastyczniacza i trochê za³ujê ,bo ju¿ po pierwszym offroadzie by³y odpryski i zarysowania ;) .
 

crystal
Wys³any: 2010-03-13, 12:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 9 razy
Posty: 611
No-limit napisa³/a:
ju¿ po pierwszym offroadzie by³y odpryski i zarysowania

Od kamieni czy ugiêcia materia³u?
 

No-limit
Wys³any: 2010-03-13, 12:32   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
crystal napisa³/a:
No-limit napisa³/a:
ju¿ po pierwszym offroadzie by³y odpryski i zarysowania

Od kamieni czy ugiêcia materia³u?

Od ¿wiru i t³uczenia ³bem o klatkê bezpieczeñstwa i,poniwa¿ to by³o latem i gor±co, rzucania gdziekolwiek ,jak popadnie na ka¿dej próbie,je¶li by³a taka mo¿liwo¶æ/Sêdziowie nie widzieli /punkty karne, ale czsem przymykali oko :cool: :D .
 

crystal
Wys³any: 2010-03-13, 13:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 9 razy
Posty: 611
hihi :D widzê ¿e zabawa przednia.
W takich warunkach to bym nawet nie my¶la³ o uodpornianiu na zarysowania, albo objecha³ barankiem ^^
 

Ryba 
Wys³any: 2010-03-14, 10:23   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Ja stosujê uelastyczniacz Nolov Plus 770. W karcie napisane jest sosawaæ 10 do 30%. Najczê¶ciej dodajê co¶ po ¶rodku czyli ok 15-20%. Lakier jest elastyczny, gdy¿ zobaczy³em, ¿e pozosta³o¶ci w kubku nie odpadaj± od ¶cianek, s± jak guma :shock: :spoko:
 
 

Mcdevil 
Wys³any: 2010-06-24, 01:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 166
Sk±d: Leicester
Witam podepnê siê, podobnie jak macioo74 bawiê siê aero.
Pojawi³a siê naturalna potrzeba za³apania podstaw z lakierowania. Sprzêt jaki¶ tam jest; mam koby³ê wolfair, dwa guny, do podk³adów jaki¶ tani, do lakieru ciut dro¿szy anest iwata az3. Niestety nie mam ¿adnego znajomego lakiernika :( i wszystko próbujê ³apaæ z neta ;) . Jestem w trakcie ataku na swoje moto. Podk³ady wysz³y mi w miarê luz, dzisiaj strzeli³em dwie wprawki do lakierowania i lipa :sciana: uzyska³em elegancki efekt skórki pomarañczy :/ .
Do tego siad³o sporo syfu strach siê przyznaæ ;( ale robi³em na zewn±trz, decyzja... czê¶ci moto, dogadam siê z lakiernikiem. Ale nie zmienia to sprawy ¿e je¿eli chcê w przysz³o¶ci wyci±gaæ co¶ z malowania, to tak do baku motocyklowego muszê byæ w stanie pacn±æ sam.
I w koñcu pytania ;) ;
1. Mogê zeszlifowaæ ten defekt np 1500 na mokro i pacn±æ kolejn± warstwê bezbarwnego szkoda mi jednej trzy dniowej pracy:(? I czy w ten sposób mo¿na uzyskaæ dobry efekt?
2. Macie jakie¶ linki do pdf instrukta¿owych lub dobrych filmików(te na jutubcu cholerê widaæ:( )?
3. Jaki jest patent na wyregulowanie dobrej plamki-rozpylania-strumienia(cholera nawet nie wiem jak to nazwaæ) w gunie?
4. Czy ju¿ pierwsza warstwa powinna byæ g³adka, czy dopiero finalna (wa¿ne, :) )?
5. Co jest pewniejsze dla zieloniaków: 2 normalne warstwy czy pierwsza tylko przyprószenie i wtedy dwie warstwy?
6. Czy mogê æwiczyæ klar na blasze pacnientej na szybciora tylko warstewk± farby?
7. Wska¼nik ci¶nienia, je¶li mam jechaæ np na 2 barach, to który odczyt siê liczy, przed czy po wci¶niêciu spustu?
Uff skoñczy³em :D
Pozdro
_________________

 

jacenty 741
Wys³any: 2010-06-24, 05:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Ad 1:je¶li minê³o wiêcej,ni¿ 12 h,to raczej zmatuj 1000-1200,wystarczy.Czemu 12 h?Bo przed up³ywem tego czasu mo¿na bez matowania,po³±czenie bêdzie chemiczne;
Ad 2:nawet na naszym forum jest dzia³ filmy instrukta¿owe,mo¿e tam co¶ ciekawego znajdziesz?
Ad 3:naklej na ¶cianê papier,zrób produkt,którym lakierujesz,na gotowo (wa¿ne,nie rozpuszczalk,on ma inn± gêsto¶æ)ustaw pistolet w odleg³o¶ci zalecanej przez producenta,i rozkrêcaj miot³ê wykonuj±c ok 1-sekundowe natryski,a¿ bêdzie jednolita kreskê materia³u o szeroko¶ci ok 25-30 cm;
Ad 4:system nak³adania okre¶la producent lakieru,jakiego u¿ywasz:jak 1,5 warstwy,to pierwsza ma byæ przypruszona,jak 2-3,to na g³adko.Przypruszenie pierwszej warstwy przy zalecanych pe³nych mo¿e skutkowaæ mork±;
Ad 5:sam spróbuj,co Ci lepiej pasuje,ale my¶lê,¿e lepiej natryskiwaæ pe³ne warstwy,za to cienkie,aby zminimalizowaæ ryzyko zacieku;
Ad 6:pewnie,Twoja blaszka,Twój materia³.Tylko przygotuj jak do lakieru,bo jak bêdzie mora przed,bêdzie i po;
Ad 7:ustaw wszysko,czyli materia³ i miot³ê,a na koñcu ci¶nienie,przy wci¶niêtym spu¶cie.
 
 

Nurglepl 
Wys³any: 2010-06-24, 06:02   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
Mcdevil napisa³/a:
anest iwata az3

to ja ustawiam na tym pistoleciku ok 3,2 bar do klaru DP 3750s.
 

Mcdevil 
Wys³any: 2010-06-24, 11:08   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 166
Sk±d: Leicester
Dziêki za tak szybkie i rzeczowe odpowiedzi. Wychodzi ¿e ci¶nienie da³em za s³abe :( i guna ¼le ustawi³em. Jak skoñczê mazaæ motorek to po æwiczê i mo¿e co¶ wyjdzie z tego. musi:)
Pozdro
edit: cholera nie mogê daæ nawet punkta za pomoc, wiêc jeszcze raz dziêki panowie.
_________________

 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga