Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:41
Autor Wiadomo¶æ
DrCruel
Wys³any: 2006-01-20, 20:52   Technologia M/M
0
UP DOWN


Posty: 418
majster
Do³±czy³: 15 Lis 2005
Posty: 30
Wys³any: Sob Lis 26, 2005 10:27 pm Temat postu: Technologia M/M
--------------------------------------------------------------------------------
Witam
Proponujê aby w tym temacie zamieszczaæ swoje uwagi odno¶nie naprawy, przy u¿yciu technologii mokro na mokro, czy kto¶ z niej korzysta???, je¿eli tak, jakie ma uwagi???, jak mu siê ona sprawdza???


Go¶æ
Wys³any: Pon Lis 28, 2005 10:18 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Technologia MM w wersji podstawowej - czyli na ¶wie¿o na³o¿ony podk³ad po kilku (kilkunastu) minutach k³adziemy od razu lakier, wymaga idealnie przygotowanego pod³o¿a, sterylnych warunków pracy itp. Pamiêtajcie, ¿e technologia MM nie podwy¿sza jako¶ci naprawy - a tylko pozwala zaoszczêdziæ du¿o czasu, marnowanego na suszenie i szlifowanie podk³adu.
Powinna byæ te¿ u¿ywana do wyrównywania koloru na elementach tu¿ przed lakierowaniem - typowe u nas jest lakierowanie samochodu ca³ego w kolorowych ³atach i próbowanie pokrycia tego baz±... i potem wali kole¶ litr bazy per³owej na 1 drzwi, a i tak spod spodu wy³a¿± mu plamy... A wystarczy przelecieæ ca³y element podk³adem MM (oczywi¶cie w odpowiednim, zalecamym odcieniu szaro¶ci) - mamy jednolity kolor pod³o¿a, i lakierowanie jest znacznie ³atwiejsze ( i tañsze!!! podk³ad jest du¿o tañszy od bazy, i du¿o lepiej kryje ni¿ wiele baz - szczególnie pere³)


majster
Do³±czy³: 15 Lis 2005
Posty: 30
Wys³any: Pon Lis 28, 2005 10:32 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Witam
Naprawdê nasz "Go¶æ" ma racjê, zgadzam siê ale niezupelnie, poniewa¿ napisale¶ i¿ nie podwy¿sza jako¶ci naprawy, a przecie¿ ujednolicenie tla pod bazy pozwoli nam na - tu zgoda- lepszy efekt krycia, i oszczêdno¶ci, ale równie¿ unikniêcia blêdów mog±cych siê pojawiaæ z nadmiernej ilo¶ci warstw bazy, np.brak polysku lakieru bezbarwnego (zostanie on "wpity" w warstwy bazy), w skrajnych przypadkach mo¿e siê zluszczaæ lakier bezbarwny.


looqasch
Do³±czy³: 15 Lip 2005
Posty: 57
Sk±d: Stary Zamo¶æ
Wys³any: Wto Lis 29, 2005 12:11 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Cytat:
(oczywi¶cie w odpowiednim, zalecamym odcieniu szaro¶ci)


No w³a¶nie a jaki ten odcieñ i od czego zale¿y ?
Czy s± jakie¶ inne przeciwwskazania co do tej metody, pomijaj±c warunki ?
I jak tu jest z grubo¶ci± warstwy ?


Lukasz
Do³±czy³: 24 Lis 2005
Posty: 33
Sk±d: Poznañ
Wys³any: Wto Lis 29, 2005 9:50 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Ten "go¶æ" powy¿ej to ja, co¶ mnie ¼le zalogowa³o...
Odcieñ (kolor) podk³adu - powinien byæ dostosowany do koloru Lakieru, wiêkszo¶æ mieszalników lakierów dla ka¿dego koloru farby od razu podaje, jaki odcieñ szaro¶ci podk³adu powinien byæ zastosowany dla optymalnego krycia i odwzorowania koloru. Je¶li nie masz takiej informacji od producenta lakieru, u¿yj identycznego podk³adu, jaki by³ wcze¶niej na samochodzie (jestwidoczny po rozszlifowaniu pow³oki.


Lukasz
Do³±czy³: 24 Lis 2005
Posty: 33
Sk±d: Poznañ
Wys³any: Wto Lis 29, 2005 9:52 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Aha, zapomnia³em: grubo¶æ warstwy w wiêkszo¶ci podk³adów MM na rynku, to oko³o 20-30 mikronów na 1 warstwê, co oczywi¶cie niczego nie wype³nia i dlatego wymaga idealnie przygotowanego pod³o¿a.


DrCruel
Site Admin
Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 38
Wys³any: Wto Lis 29, 2005 10:23 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Do metody m/m nie ma najmniejszych przeciwskazañ, nawet gdy nie posiadasz komory. Powiem wiêcej jest to konieczno¶æ!!! Niestety, ale przy bazach wodnych trzeba bêdzie j± stosowaæ prawie do ka¿dej naprawy. Bo o ile ujednolicenie t³a pozwala nam zaoszczêdziæ na s³abo kryj±cej bazie to zapodk³adowanie przeszlifowanych do blachy rantów jest konieczne ze wzglêdu na brak przyczepno¶ci bazy wodnej do metalu i zapocz±tkowanie procesu korozji przez wodê zawart± w bazie. Tak wiêc trzeba siê ju¿ uczyæ stosowania dobrych nawyków i podk³adów.
A nie ka¿dy podk³ad siê do tego nadaje. Na pewno nie nadaj± siê wszystkie podk³ady wype³niaj±ce, i te tanie i drogie, bo ide± metody jest po³o¿enie podk³adu, który da powierzchniê równ± i o bardzo ma³ej grubo¶ci a to da siê osi±gn±æ tylko dziêki specjalnym drobnym wype³niaczom. Taki podk³ad rozlewa siê jak lakier, daje pe³n± ochronê antykorozyjn± (mam nadziejê, ¿e nikt nie wpadnie na pomys³ aby produkowaæ podk³ad m/m bez inhibitorów korozji w celu obni¿enia ceny ) i pozwala na po³o¿enie kolejnych warstw bez konieczno¶ci suszenia i matowania.
Co do koloru podk³adu to najlepiej zapytaæ w mieszalni bo w programach recepturowych kilku systemów mieszalniczych s± konkretnie okre¶lone kolory podk³adów dla danego koloru akrylu czy bazy. Nikt tego nie bierze "z powietrza" te kolory s± okre¶lane przez komputer w momencie tworzenia receptury. Teorie, ¿e czerwona baza lepiej kryje na czerwonym podk³adzie s± tworzone przez dyletantów którzy lubi± "poprawiaæ fabrykê". Do tego dochodz± jeszcze tzw "przedbazy" aby zaoszczêdziæ na bazie gdy trzeba jej po³o¿yæ 8 warstw!!! To utopia!!! Nawet najtañsza baza jest dro¿sza od dobrego podk³adu, a zazwyczaj te tanie bazy nie kryj± i trzeba jej du¿o ³adowaæ. Pytanie: PO CO


DrCruel
Site Admin
Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 38
Wys³any: Wto Lis 29, 2005 10:29 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Widzê, ¿e w czasie kiedy ja pisa³em swoje wypracowanko Lukasz ju¿ odpowiedzia³ na w±tpliwo¶ci
... ale od przybytku g³owa nie boli


Lukasz
Do³±czy³: 24 Lis 2005
Posty: 33
Sk±d: Poznañ
Wys³any: Wto Lis 29, 2005 10:50 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
DrCruel, cieszê siê, ¿e mam tu wspólnika w krzewieniu wiedzy!!


looqasch
Do³±czy³: 15 Lip 2005
Posty: 57
Sk±d: Stary Zamo¶æ
Wys³any: Wto Lis 29, 2005 6:21 pm Temat postu:
-------------------------------------------------------------------------------
A baza wodna nie bêdzie siê nadawa³a na typowy podk³ad szlifowany ??

A wracaj±c do metody MM to co w przypadku gdy przyk³adowo naprawiane s± drzwi przy jednej krawêdzi i jest jeszcze wystarczaj±co miejsca aby wycieniowaæ bazê w jednym kierunku. Czy taki podk³ad ma wtedy zastosowanie ?


Lukasz
Do³±czy³: 24 Lis 2005
Posty: 33
Sk±d: Poznañ
Wys³any: Sro Lis 30, 2005 2:03 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
1. Baza wodna bez problemu mo¿e byæ nak³adana na podk³ad szlifowany, byle to by³ porz±dny podk³ad, a nie taniocha za 20 z³, sk³adaj±ca siê z kredy lekko sklejonej pod³± ¿ywic±...
2. Podk³ad MM mo¿e te¿ byæ cieniowany na s±siednie elementy, potem wyciera siê odkurz ¶ciereczk± antystatyczn±, i mo¿esz cieniowaæ bazê na s±siednim elemencie, wychodz±c nieco dalej, ni¿ skoñczyle¶ podk³adem.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group