Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
misiek707
Wysłany: 2010-04-15, 23:01   DZIŚ PYTANIE - DZIŚ ODPOWIEDŹ
+2
UP DOWN

Posty: 126
Wiele osób czasami chce uzyskać szybką odpowiedź krótką a zakładanie nowych tematów tylko miesza i czasami zaśmieca forum. Dlatego wpadłem na pomysł aby utworzyć taki oto temat w którym każdy kto ma jakieś krótkie pytanie i chciał by szybko uzyskać odpowiedź napisał tutaj to pytanko i kto będzie móg to mu odpowie w tym temacie. Mam nadzieję, że nie jest to głupi pomysł :)

Jako pierwszy chciałbym spytać czy na szpachle natryskową spokojnie mogę kłaść bazę/akryl czy trzeba jeszcze na szpachle podkład? Oraz pytanie nr. 2 jakim papierem przelecieć element przed nałożeniem bazy?
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-04-16, 11:46   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
ad pyt 1. ... Nie możesz ! ... musi być położony podkład.
ad pyt 2. ... 400 na maszynę. 1000 - 1200 na wodę szlifowanie ręcznie jak to podkład
Szara włóknina matująca jak to element już polakierowany ( cieniowanie )
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

wiewioor222
Wysłany: 2010-04-16, 12:45   
0
UP DOWN

Posty: 9
Witam dobry post:D

Jestem nowy i mam auto gdzieś hmm od tygodnia:D

Na zderzakach szczególnie przednik odpada przezroczysty lakier(warstwa kolorowa jest nienaruszona) wygląda to jakby podchodziło powietrze i stopniowo sie rozszerzało.
czy jest sposób bym sobie to jakos zrobił przy urzyciu lakieru i np bardzo drobnego poaieru ściernego?? jezeli tak to prosiłbym o kilka porad
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-04-16, 13:04   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Wada lakiernicza - brak wiązania chemicznego pomiędzy bazą, a lakierem bezbarwnym.
Skuteczne rozwiązanie - całkowite usunięcie wadliwej warstwy i lakierowanie całego elementu.
Inne rozwiązania będą - na dłużej - nie skuteczne !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

resko
Wysłany: 2010-04-16, 15:59   
0
UP DOWN

Posty: 150
Witam mam pytanie ;) jak zarobić żeby się nie narobić? :)
 

przemo1972 
Wysłany: 2010-04-16, 18:39   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 551
Skąd: SC
Skoncz studia i zostan lekarzem lub prawnikiem. :D
_________________
Wyrywanie chwastow
 

resko
Wysłany: 2010-04-16, 19:39   
0
UP DOWN

Posty: 150
To uważasz,że lekarz bądź prawnik mają lekką pracę?Raczej nie :nie: Proszę o dalsze podpowiedzi :D
 

crystal
Wysłany: 2010-04-16, 20:23   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Wyślij CV do instytutu ciężkiej syntezy organicznej "Blachownia".
 

misiek707
Wysłany: 2010-04-16, 20:38   
0
UP DOWN

Posty: 126
Temat MIAŁ DOTYCZYĆ PORAD O LAKIERNICTWIE...!
 

misiek707
Wysłany: 2010-04-17, 14:06   
0
UP DOWN

Posty: 126
Wczoraj szpachlowałem błotnik dosyć mocno pogięty :D ale dało się rade wyrzezbić. Szlif oscylacyjna 80 -120 250-400 . Na to dałem podkład wypełniający 2-3 warstwy raczej nie gróbe. Patrząc pod światło widać linie przejścia szpachli na błotniku. Czy dam rade to zeszlifować na równo papierem 600 na klocku?? Czy ratować się w jakiś inny sposób?
 

Homer S. 
Wysłany: 2010-04-17, 14:17   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
misiek707 Przeszlifuj na sucho 150-180 na klocku dla zrównania i jeszcze raz podkład na 2-3 warstwy.
_________________

 

misiek707
Wysłany: 2010-04-17, 15:11   
0
UP DOWN

Posty: 126
Szlifować do szpachli? Czy Sam podkład?
 

Homer S. 
Wysłany: 2010-04-17, 15:36   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Sam podkład .Najlepiej psiknąć kontrastem i szlifować do momentu jego usunięcia we wszystkich zagłębieniach .
_________________

 

resko
Wysłany: 2010-04-17, 19:16   
0
UP DOWN

Posty: 150
jaką blachę dać na renowację podłogi w aucie?
 

Ryba 
Wysłany: 2010-04-17, 19:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 430
Skąd: Radomsko
0,8 jak bierzesz w arkuszach, jak bierzesz ze złomu to weż maskę od czegoś - bo najprościej się wycina, ewentualnie dach ;)
 
 

Greg
Wysłany: 2010-04-17, 19:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
resko napisał/a:
jaką blachę dać na renowację podłogi w aucie?

1mm też łatwo sie formuje- jestem akurat na etapie rekonstrukcji podwozia i takiej używam. 0,8 jak dorwiesz to też elegancko :spoko:
 

resko
Wysłany: 2010-04-18, 18:57   
0
UP DOWN

Posty: 150
a blacha 0,8mm na podłogę nie będzie trochę za słaba?dziękuję za wszystkie odpowiedzi :spoko:
 

Greg
Wysłany: 2010-04-18, 19:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
wiadomo, że grubsza będzie lepsza( łatwiej spawać bo trudniej przetopić na wylot, mocniejsza) ale gorzej jeśli chodzi o formowanie. ).0.8 tez da rade, ale musisz dobrze to zabezpieczyć, żeby wytrzymałość wstawki pozostała po czasie taka, jak zaraz po wspawaniu.
 

Ryba 
Wysłany: 2010-04-19, 08:15   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 430
Skąd: Radomsko
Ja jak wspawywałem 0,8 na podłogę to i tak była grubsza od fabrycznej ^^
 
 

Greg
Wysłany: 2010-04-19, 09:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
Ryba napisał/a:
Ja jak wspawywałem 0,8 na podłogę to i tak była grubsza od fabrycznej ^^

hahaha ^^ ^^ ale widać że dałeś rade :D
 

Ryba 
Wysłany: 2010-04-19, 10:58   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 430
Skąd: Radomsko
Ale nie chodzi o to, że fabryczna była tak zeżarta, chodzi o to, że nawet zdrowa fabryczna blacha jest cieńsza niż 0,8 :cool:
 
 

resko
Wysłany: 2010-04-19, 17:56   
0
UP DOWN

Posty: 150
pany a powiedzcie mi czy mogę na zaspawanie miejsc po listwach ozdobnych użyć blachy ocynkowanej?
 

Ryba 
Wysłany: 2010-04-19, 19:11   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 430
Skąd: Radomsko
Bez sensu, poza tym nie wiem, czy masz takiej grubości blachę w ocynku. Ocynk i tak trzeba drzeć żeby coś pospawać, przy spawaniu jak nie wyczyścisz dokładnie to paruje jakiś gaz podobno trujący ... szkoda zachodu moim zdaniem.

Ja raz spawałem na "zlecenie" słup pod skrzynkę taką na prąd na zewnątrz - poprzeczki pod szafki, uchwyty, kliny w ziemi itp. Słup był w ocynku i nie dość, że z 5 min darłem miejsca pod nowe elementy, to i tak jak spawałem to na początku mi gazowało, dopiero potem zaczęło łapać.
 
 

resko
Wysłany: 2010-04-19, 19:23   
0
UP DOWN

Posty: 150
kurcze to może nie ocynk? :roll: sam już nie wiem,znalazłem u siebie arkusz takiej blachy o grubości takiej jak błotniki w samochodzie,wygląda pięknie jest jasna tylko w kilku miejscach niewielkie ślady rdzy na niej są.To może nie ocynk?Wyciąłem z niej kawałki o szerokości 5cm,takie żeby zakryły miejsca po listwach i przyspawałem ją migiem,spawało się dobrze,nie było problemu,powiedzcie mi jaką dać szpachle na wyrównanie reszty?ale najpierw podkład no nie?
 

Ryba 
Wysłany: 2010-04-19, 19:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 430
Skąd: Radomsko
Kurde co tylko ja tu się udzielam ? :help:
No niech strace mam jeszcze 15 min ... To nie był ocynk pewnie, bo blacha ocynkowana ma taka fakturę najczęściej - coś w podobie jak by szron osiadł, ale nie do końca.
Kit na same spawy to z włóknem szklanym, ale krótkimi nićmi. Potem już uniwersalną czy jaką tam chcesz ... ja wole soft, bo łatwo się obrabia. Ja mam szpachle firmy Polfill.
Spawy najepiej na początku zabezpieczyć podkłądme epoksydowym , dopiero na niego kłaść kit, ale jak zrobisz w odwortnej kolejności, to też będzie dobrze :spoko:

To ja chcę zapomoge/browar czy coś teraz :D ^^ :devil:
 
 

resko
Wysłany: 2010-04-19, 20:13   
0
UP DOWN

Posty: 150
dziękuję bardzo :spoko:
 

camel
Wysłany: 2010-04-20, 15:35   Peugeot 206 biały zwykły - jaki lakier ???
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 94
Skąd: Kraków
Lakier akryl zwykły, czy baza akrylowa i klar ?
 

crystal
Wysłany: 2010-04-20, 18:01   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
poliuretan
 

misiek707
Wysłany: 2010-04-20, 22:49   
0
UP DOWN

Posty: 126
Czy za niskie ciśnienie w pistolecie podczas malowania może być przyczyną powstania "skórki pomarańczy" Czy to raczej zbyt gęsty/rzadki lakier?
 

Greg
Wysłany: 2010-04-20, 23:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
misiek707 napisał/a:
Czy za niskie ciśnienie w pistolecie podczas malowania może być przyczyną powstania "skórki pomarańczy"

tak- za słabe rozbicie materiału
misiek707 napisał/a:
raczej zbyt gęsty

także
misiek707 napisał/a:
rzadki lakier?

rzadki ma większą rozlewność, ale i także możliwość zrobienia zacieku wzrasta
 

misiek707
Wysłany: 2010-04-20, 23:04   
0
UP DOWN

Posty: 126
Dzięki :) Na przyszłość będę wiedział.
 

misiek707
Wysłany: 2010-04-22, 23:17   
0
UP DOWN

Posty: 126
Jakie ciśnienie ustawiać na pistolecie lvlp w przypadku malowania:
1. bazy
2. klaru
3. akrylu ?? Pomozecie? :D
 

SpeedGold 
Wysłany: 2010-04-23, 14:38   
0
UP DOWN

Posty: 35
misiek707 napisał/a:
Jakie ciśnienie ustawiać na pistolecie lvlp w przypadku malowania:
1. bazy
2. klaru
3. akrylu ?? Pomozecie? :D


I jakie prawidłowo pownno być na HVLP ? zawsze mam ok 1.8 2.0 atm. na manometrze w pistolecie rozkęcone na full.
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-04-23, 16:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
2,0
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

misiek707
Wysłany: 2010-04-23, 19:25   
0
UP DOWN

Posty: 126
PROJEKTER napisał/a:
2,0

Na hvlp czy lvlp?
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-04-23, 19:37   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
HVLP = 2,0
RP / LVLP = 2,0 ... w przypływie szaleństwa lakierniczego 2,5 ^^

http://www.sata.com/index...et3000bhvlp&L=6
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

misiek707
Wysłany: 2010-04-23, 19:40   
0
UP DOWN

Posty: 126
A co ma znaczyć to w przypływie szalenstwa?? :D :D :rotfl:
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-04-23, 19:45   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
:D RP / LVLP to pistolety które doskonale rozbijają materiał więc można sobie pozwolić na malowanie gęściejszym materiałem i wtedy można podnieść ciśnienie wejściowe do 2,5
żeby to się ładnie układało ( szczególnie poliuretan ) ale oczywiście baza i klar na samochody osobowe 2,0.

Oczywiście ta wskazówka dotyczy markowych pistoletów bo w tych tanich na czuja bo to i tak bez znaczenia ^^
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Greg
Wysłany: 2010-04-26, 15:38   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
nie wiedziałem gdzie to zamieścić, więc trafiło tutaj. Łączenia karoserii typu błotnik/ słupek, błotnik/ przedni pas łączyć jakąś elastyczną masą ( ale to do kitu, bo będzie pękać) czy zostawić szczelinę i też będzie wyglądać nie bardzo- wyrzeźbić w metalu/cynowanie, żeby było równiutko . Dla rozjaśnienia przypadek jak na foto.

verona_red_bmw_2002_tii_front.jpg
Plik ściągnięto 372 raz(y) 145,95 KB

 

misiek707
Wysłany: 2010-04-28, 19:16   
0
UP DOWN

Posty: 126
DO amatorskiego malowania do nauki na początek lepiej zakupić pistoled do 100zl taki:

1. http://www.allegro.pl/ite...09.html#gallery

Czy może wydać te 100zł więcej i pokusić się na cos takiego:
1. http://www.allegro.pl/ite...rz.html#gallery

2. http://www.allegro.pl/ite...et.html#gallery
3. http://www.allegro.pl/ite...hp.html#gallery

Ma on służyć do nakładania bezbarwnego głównie ale i akrylu.

Czy moze pokusic sie o hvlp ?? http://www.allegro.pl/ite..._4.html#gallery
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-04-28, 22:15   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
ale doprecyzuj co znaczy do amatorskiego lakierowania ... to znaczy że masz jakiś model samochodziku do pryśnięcia ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

misiek707
Wysłany: 2010-04-28, 22:19   
0
UP DOWN

Posty: 126
Nie. Po prostu nie zajmuje się tym na co dzień. Ale raz na jakiś czas wleci coś do pryśnięcia. Za jakiś miesiąc będę miał warszawę do pomalowania (takie auto). Wiem, że za taka kase nic porzadnego calkiem nie kupie. Ale powiedzmy za te 200-300zl cos takiego co by nie wysypalo sie po 1 malowaniu. A nie bylo tez calkowita tanteda.
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-04-28, 22:33   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
No cóż moim zdaniem ... choć pewnie będzie odosobnione ... robisz błąd wyrzucając w błocko 300 zł. Kup sobie SATA, IWATA ostatecznie DEVilbisa z tych tańszych lub starszych modeli ... wydatek raz i frajda na 10 lat ... a tak poczekam cierpliwie jak napiszesz ...

Kurde, że ja wtedy nie pomyślałem ! .... i nie słuchaj rad ... że ci się to zwróci po jednym malowaniu to kupisz sobie drugi. .... bo wtedy to nie zwrot inwestycji tylko wyższe koszty ... zwrot to wtedy jak zarobisz pomimo kosztów i nadal tego używasz ...
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-04-28, 22:37   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
Kolego nie kupuj żadnego chińskiego czy taywańskiego pseudo-niskociśnieniowego ,one nie maja nic wspólnego z takimi pistoletami! Jeśli nie wierzysz to porównaj sobie głowice Sata HVLP a głowice tajwańskiego "HVLP" ,wtedy zobaczysz jaka jest różnica! Jeśli chcesz nakładać bezbarwny czy akryl ,to kup normalny wysokociśnieniowy taywan. Do nauki i na początek "przygody z lakiernictwem" jak znalazł! ,póżniej weżmiesz go do podkładu! Ja sam przechodziłem na własnym tyłku szkołe ,że do nauki lakierowania dostałem od swojego "mistrza" jakiegoś starego "złoma". I musiałem na nim trenować ,nie było "że boli" ,zresztą nie byłem jedyny który był uczony tą metodą.. Obecnie sam ją stosuje wobec swoich podopiecznych ,z bardzo pozytywnym skutkiem. Jak mówił mój "nauczyciel" :-Jak nauczysz się na takim pistolecie to póżniej nie bedziesz żadnych problemów na lepszym "sprzęcie". A drugie jego ulubione powiedzenie było:-dobry lakiernik położy lakier każdym pistoletem. Pozdrawiam :spoko:
 

misiek707
Wysłany: 2010-04-28, 22:37   
0
UP DOWN

Posty: 126
Rozumiem doskonale o czym mowisz. ALe na razie musi mi to wystarczyć gdyż nie mam więcej kasy i to mnie hamuje. Mam dop. 20 lat i kiedyś gdy może nabiore więcej wprawy i zacznę zarabiać jakieś konkretniejsze pieniądze to na pewno kupie sobie cos z wyższej półki :) Ale obecnie mam max 300zl i muszę coś nabyć w tej kwocie.
 

lak 
Wysłany: 2010-04-28, 23:25   
0
UP DOWN

Posty: 223
Można malować ,różnej maści badziewiem i da się,ale ile to nerwów i stresu :sciana: :blee: :/
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-04-29, 19:16   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
Kolego misiek707 nie zapomnij o najważniejszej rzeczy która jest tutaj całkowicie pomijana! Razem z pistoletem kup dobrą maskę ochronną! Zdrowia ,jak wciągnie cię lakierowanie póżniej sobie "lepszego" nie dokupisz! ;) A pistolet to tak jak pisałem kup taywana HP ,spokojnie możesz na nim rozpocząć "kariere",ale na masce nie oszczędzaj! :nie: Pozdrawiam! :spoko:
 

b-rad
Wysłany: 2010-05-02, 13:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 225
Czy można kłaść kit na epoksyd? Koniecznie musi przyjść akrylowy pod kit?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q
 

crystal
Wysłany: 2010-05-02, 15:01   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Można
 

resko
Wysłany: 2010-05-03, 13:06   
0
UP DOWN

Posty: 150
Witam wszystkich.Mam pytanie odnośnie drutu do miga a chodzi mi głównie o jego grubość.Wcześniej spawałem drutem 0,8mm ale nawet na najmniejszym prądzie w niektórych miejscach musiałem bardzo uważać żeby nie przepalić blachy.Choć bardzo się starałem to i tak w kilku miejscach,na szczęście nie widocznych przepaliło mi na wylot.Moje pytanie brzmi:czy jak kupię zamiast drutu samoosłonowego 0,8mm drut 0,9mm to lepiej będzie się spawało i czy jest mniejsze prawdopodobieństwo przepalenia grubszym drutem???
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime