Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
gdulus
Wysłany: 2010-05-24, 18:41   komora lakiernicza, ile warta , moze byc na sprzedaz
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 227
OTO FOTO













wymiary
wymiary z zew 4.7 x7 plus drugie pomieszaczenie na piec 1.2m czyli z zewnatrz 4x 8.2m
ostatnio byla odnowiona , w pelni wszysko dziala , ogrzewanie na gaz , wentylacja sprawna lampy dzialaja


jestem w angli i jest tu teraz ta komora lakiernicza na sprzedaz z powodu bankructwa wlasciciela, myzle ze jakby miaÂł ktos jÂą kupic za dobre pieniadza albo za pol darmo to ja tez bym mogl , moze bym wzilo ja dla siebie, ale raczej nie wejdzie do mojego garazu wiec moglaby byc pod zamowienie na sprzedaz jak by ktos byl zainteresowany
jak cos to prosze o tel komĂłrkowy na poczte
prosze o kilka porad

1.
co to jest za komora , ile taka komora jest warta w polsc???(biorÂąc pod uwage ze wszyko dzial i jest w porzadku)

2.
na co mam zwroci uwage jak bede ja spawdzal

3.
jesli jÂą kupie to bede musial sam jÂą rozebrac i zabrac. czy ktos taki jak ja a nie mam bladego pojecia o komorach bylby w stanie rozebrac taka komere nie uszkadzajac jej (oczywisice przy pomocy 2 pomocnikow )
i czy wejdzie na busa sprintera maxa przedluzanego podwyzszanego jesli nie to czy na 2 czy na 3 raZY BY TO PRZEWIOZL
_________________

 

Greg
Wysłany: 2010-05-24, 21:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
gdulus napisał/a:
jest tu teraz ta komora lakiernicza na sprzedaz z powodu bankructwa wlasciciela,


jak na ~ 700 funciakĂłw (obecna cena na ebayu ;) ) to praktycznie za darmo, ale co do stanu to miaÂłbym pewne wÂątpliwoÂści jak na tyle kasy. Jak dla mnie to takie kupowanie kota w worku- z tego co pisze na aukcji to wÂłaÂściciel NIE WIE :shock: :x: co sam ma za kabine :D Dla mnie to co najmniej podejrzane :) Co do rozbiĂłrki to chyba nie byÂłoby ciĂŞÂżko, konstrukcja nie wyglÂąda zbyt skomplikowanie, aczkolwiek moge sie myliĂŚ- nie mam doÂświadczenia w tej materii.
 

gdulus
Wysłany: 2010-05-24, 22:36   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 227
o prosze znasz ebay Âże tak szybko odnalazleÂś , no wiesz narazie 700 funcikow ale koniec dopiero za 3dni wiec cena jescze pojdzie warto za nia dac 2000 fuli (bo tak mi sie wydaje ze za tyle sie skonczy), ile to jest w polsce warte i czy wejdzie mi po rozlozeni na vana,

i na co mam patrzec jak bede ja ogladal , bo przez koncem aukcji wybieram sie ja obejrzec

[ Dodano: 2010-05-24, 23:45 ]
Greg napisał/a:
Jak dla mnie to takie kupowanie kota w worku


no wlasnei ze nie bo zamierzam jechac dzien przed koncem auckji i ja sprawdzic
wiec bede mial stuprocentowa jasnosc co to jest , tak bym nigdy nie kupywal kota w worku, no chyba ze by potem sie okazalo ze jest cos nei tak z opisem to bym nie wziol
Greg napisał/a:
z tego co pisze na aukcji to wÂłaÂściciel NIE WIE


no pisze wlasciciel hali ze ja wynajmowal lakiernikowi a ten chale wynajol wcale nie robil tylko z raz na tydz cos tam pstrykal a rachunek rusl za chale i jak przyszl do placeni to sie zmyl no i wlascicel sprzedaje jeko komore , mowi ze wszyko w niej dzial, i ze byla odnawiana znaczy miala przeglad i tam co trzeba bylo powymiinaic to bylo wymienione
_________________

 

Siekiera
Wysłany: 2010-05-25, 13:18   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 988
Mi siĂŞ wydaje Âże 10 kpln to dobra cena. W Polsce, za takÂą uÂżywkĂŞ musiaÂłbyÂś zapÂłaciĂŚ minimum 20 kpln oczywiÂście w zaleÂżnoÂści od stanu ale poniÂżej tej ceny to juÂż raczej nic nie znajdziesz. Nawet jeÂżeli transport + rozbiĂłrka to 5 kpln to i tak siĂŞ opÂłaca.

A ile juÂż licytujÂą?
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-05-25, 20:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Profesjonalna adaptacja pomieszczenia na komorĂŞ to w Polsce koszt ok 40 000 zÂł. Tania nowa kabina 40 000, dobra renomowana uÂżywka po maÂłym remoncie 40 000 ... wiĂŞc ta do 20 000 jako kompletny koszt .... to myÂślĂŞ, Âże krzywdy nie ma ... jeÂżeli wszystko dziaÂł !

no i nie ma okratowanej podÂłogi ani podstawy, a to koszt ok. 10 tyÂś pln.

20 000 pln to uczciwa cena ... ale juÂż max ! ... nie wiem po ile funt ?
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

baqo 
Wysłany: 2010-05-25, 20:38   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
PROJEKTER napisał/a:
no i nie ma okratowanej podÂłogi ani podstawy, a to koszt ok. 10 tyÂś pln.
nie ma peÂłnej kraty,trza posadzkĂŞ moczyĂŚ przed lakierowaniem,maÂła powierzchnia filtrĂłw na suficie ,lampy jako tako ,wÂąska dwuskrzydÂłowa brama ,ale kabina. taka trochĂŞ inna :roll:
 
 

gdulus
Wysłany: 2010-05-26, 01:10   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 227
PROJEKTER napisał/a:
Tania nowa kabina 40 000, dobra renomowana uÂżywka po maÂłym remoncie 40 000


a ta moja to jest tansza wersja czy renomowana -da rade to okreslic


bede jechal ja ogladac w piatek , na co mam zwrocic uwage, jak sie oglada kabiny przed zakupem,


czy wejdzie ta kabina na sprintera max przedluzanego podwyzszanego????

dzieki za wypowiedzi
_________________

 

Adam Rentel
Wysłany: 2010-05-26, 06:33   kabina
0
UP DOWN

Posty: 70
Najlepiej w temacie kabin jest PROJEKTER,ale ja sÂądze Âże sÂą fanty ktĂłrych siĂŞ nie kupuje jako uÂżywanych i do tego dziaÂłu zaliczam rĂłwnieÂż KABINY,niewiadomo w jakim stanie jest palnik,wymiennik ciepÂła i turbiny bo to najwaÂżniejsze elementy,a lampy czy Âściany to sobie moÂżna samemy sklepaĂŚ,pozatym jak siĂŞ skÂłada takÂą kabine to siĂŞ zurzywa duÂżo mas uszczĂŞlniajÂących,wiĂŞc po rozebraniu nieciekawie to wyglÂądaĂŚ moÂże,a podÂłoge moczyĂŚ w kabinie ! to po co taka kabina,podÂłoge to moczÂą w obskĂłrnych garaÂżach,oczywiÂście to moja opinia-pozdrawiam
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-05-26, 08:01   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
baqo napisał/a:
PROJEKTER napisał/a:
no i nie ma okratowanej podÂłogi ani podstawy, a to koszt ok. 10 tyÂś pln.
nie ma peÂłnej kraty,trza posadzkĂŞ moczyĂŚ przed lakierowaniem,maÂła powierzchnia filtrĂłw na suficie ,lampy jako tako ,wÂąska dwuskrzydÂłowa brama ,ale kabina. taka trochĂŞ inna :roll:


... kabina inna bo to standard USA ... pewnie produkcja UK albo USA. Wentylatory kana³owe, pionowy wymiennik ciep³a. Zasys z boku ( chocia¿ standard USA to wyci¹g w tylnej œcianie ). Tu wprowadzono tak¹ zasadê, ¿e mocniej wyci¹ga po bokach w przedniej czêœci, a silniej nadmuchuje przez sufit w tylnej czêœci ( wymiana krzy¿owa ) W ka¿dym miejscu inna prêdkoœÌ opadu powietrza ... ale raczej dzia³a sprawnie taki system. Anglicy i Amerykanie wiêkszoœc rzeczy robi¹ inaczej ni¿ na starym kontynencie ^^ .

W Polsce jest tylko jedna taka kabina ( tzn. Ja znam tylko jednÂą takÂą lakierniĂŞ ) Ta w kraju nazywa siĂŞ PUMA i konstrukcja jest z 1996 roku. Kilka lat temu ... jeszcze dziaÂłaÂła. Chyba jej najwiĂŞkszÂą zaletÂą jest to, Âże ma maÂłe zapotrzebowanie na prÂąd.

aaaaaa ... w sprawie moczenia podÂłogi wodÂą ... Tu nie ma takiej koniecznoÂści bo mgÂła malarska zabierana jest na boki Âścian i powietrze nadmuchiwane nie odbija siĂŞ od posadzki podrywajÂąc zanieczyszczenia do gĂłry ( jak ma to miejsce przy caÂłkowicie okratowanej podÂłodze z uÂżywanymi jakiÂś czas matami Paint Stop !!! ... lub wentylowanym garaÂżu )
W produktach europejskich to standard w kabinach przemysÂłowych gdzie wjeÂżdÂżajÂą bardzo ciĂŞÂżkie pojazdy np czoÂłgi, sprzĂŞt budowlany, cysternowy, wagony, kolejowe itp.

Kabina lakiernicza to zasadniczo proste urzÂądzenie. SkÂłada siĂŞ ze szczelnego pomieszczenia i u takie jest ... wentylatorĂłw wyciÂągowych i nadmuchowych ... ( i choĂŚ wystarcza czasami sam nadmuch ) tu sÂą oba, oraz wydajnego systemu grzewczego i tu taki jest. Reszta to juÂż
wyÂższy poziom dewagacji na temat skutecznoÂści eksploatacyjnej i wyÂższoÂści jednego rozwiÂązania nad drugim. OsobiÂście wolĂŞ rozwiÂązania europejskie i wam bardziej znane z praktyki ... ale moÂże to przyzwyczajenie .... przecieÂż taka kabina ( jak w linku ) teÂż dziaÂła ... w ciepÂłych krajach ^^ :

http://www.metacafe.com/w...le_spray_booth/

to dostawcy tych urzÂądzeĂą komplikujÂą to urzÂądzenie w prezentacji oferty Âżeby uzasadniĂŚ bardzo wysokÂą cenĂŞ za te panele metalowe z systemem wentylacyjnym.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

baqo 
Wysłany: 2010-05-26, 10:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
PROJEKTER napisał/a:
Tu nie ma takiej koniecznoÂści bo mgÂła malarska zabierana jest na boki Âścian i powietrze nadmuchiwane nie odbija siĂŞ od posadzki podrywajÂąc zanieczyszczenia do gĂłry ( jak ma to miejsce przy caÂłkowicie okratowanej podÂłodze z uÂżywanymi jakiÂś czas matami Paint Stop !!!
w tylnej œcianie tej kabiny jest najs³abszy wyci¹g ,uderzenie powietrza z pistoletu ma znacznie wiêksz¹ si³ê ni¿ opad w kabinie. rozdmuchnie wszystko z pod³ogi i dopiero po czasie bêdzie opadaÌ. pe³na krata z filtrami nawet w tych miejscach gdzie nie ci¹gnie zbiera we w³óknach py³ ,a dodatkowo mata amortyzuje uderzenie te które robi powietrze z pistoletu . równie dobrze zamiast filtrów w pod³odze pod krat¹ na zastosowanych os³onach w postaci blachy ,mo¿na te miejsca pokryÌ p³ynem do kabin .
ja majÂąc kiedyÂś lakierniĂŞ z okratowaniem 3x5 m zawsze zraszaÂłem beton przy panelach .

w tej kabinie dziury w dolnych panelach komplikujÂą zbudowanie peÂłnego okratowania. kosztownego ,ale dla mnie najlepszego rozwiÂązania .
 
 

gdulus
Wysłany: 2010-05-26, 11:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 227
wszysko sie zgdza nie jest to super kabina ale moze starczy i taka, bo cena nie bedzie 100 tys zl tylko moze 10 000 - 12 000 albo i mniej

[ Dodano: 2010-05-26, 12:40 ]
czy taka kabina moze stac na dworze ??? czy ona jest wodoodporna i wiatroodporna???
PRZEMEK czy jak taka kabine bede mial i bedzie stala na dworze to czy juz uzyskam zgode na zarejestrowanie uslug lakierniczych w uk
_________________

 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-05-26, 13:12   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
baqo napisał/a:
PROJEKTER napisał/a:
Tu nie ma takiej koniecznoÂści bo mgÂła malarska zabierana jest na boki Âścian i powietrze nadmuchiwane nie odbija siĂŞ od posadzki podrywajÂąc zanieczyszczenia do gĂłry ( jak ma to miejsce przy caÂłkowicie okratowanej podÂłodze z uÂżywanymi jakiÂś czas matami Paint Stop !!!
w tylnej œcianie tej kabiny jest najs³abszy wyci¹g ,uderzenie powietrza z pistoletu ma znacznie wiêksz¹ si³ê ni¿ opad w kabinie. rozdmuchnie wszystko z pod³ogi i dopiero po czasie bêdzie opadaÌ. pe³na krata z filtrami nawet w tych miejscach gdzie nie ci¹gnie zbiera we w³óknach py³ ,a dodatkowo mata amortyzuje uderzenie te które robi powietrze z pistoletu . równie dobrze zamiast filtrów w pod³odze pod krat¹ na zastosowanych os³onach w postaci blachy ,mo¿na te miejsca pokryÌ p³ynem do kabin .
ja majÂąc kiedyÂś lakierniĂŞ z okratowaniem 3x5 m zawsze zraszaÂłem beton przy panelach .

w tej kabinie dziury w dolnych panelach komplikujÂą zbudowanie peÂłnego okratowania. kosztownego ,ale dla mnie najlepszego rozwiÂązania .


Musisz mi uwierzyĂŚ na sÂłowo @baqo, Âże w tego typu rozwiÂązaniach nie ma takich problemĂłw o ktĂłrych piszesz. To po prostu inny pomysÂł na konstrukcjĂŞ kabiny niÂż majÂą wÂłoscy producenci i kopiujÂący te rozwiÂązania polscy producenci.

Np. W stale ciepÂłych krajach - kabiny wogĂłle nie majÂą nadmuchu powietrza tylko drzwi z kratki i silny wyciÂąg w tylnej Âścianie ... przepÂływ poziomy ... i nie ma Âżadnego problemu z lakierowaniem.

Zjawisko odbijania siê od pod³ogi spychanych czêœci sta³ych lakieru to zjawisko fizyczne taki syfek ma jak¹œ masê dzia³a przyci¹ganie plus przyspieszenie przez nawiew powietrza i jak uderza z du¿¹ prêdkoœci¹ w przeszkodê to siê odbija bo ma na to energiê ... a przeszkod¹ jest mata filtracyjna, lub blacha. Tu na pod³odze p³yn do kabin nie wiele pomo¿e bo wyschnie ju¿ po po dwóch trzech malowaniach ... co innego na œcianie.

To rozwiÂązanie z wyciÂągiem w dolnej czĂŞÂści Âściany inaczej ukierunkowuje pyÂł i nie trafia on na podÂłogĂŞ. PamiĂŞtaj Âże to nie adaptacja amatorska tylko konstrukcja wykonana prze firmĂŞ X pewnie z wieloletnim doÂświadczeniem przy budowie kabin ... gdyby to byÂło do d... to szybko zmieniliby konstrukcjĂŞ i zasady wentylacji we wewnÂątrz ... a ten standard jest popularniejszy w USA i UK od naszego .... z okratowanÂą podstawÂą i otworem pod kabinÂą !

Co do ustawienia jej na zewnÂątrz to raczej nie moÂżna bo nie ma wodoszczelnego dachu ... musi byĂŚ jakaÂś wiata.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

przemo1972 
Wysłany: 2010-05-27, 17:46   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 551
Skąd: SC
PROJEKTER napisał/a:
pewnie produkcja UK albo USA

Kabina wyprodukowana w UK.Panowie Carol i Kevin ;) postanowili zalozyc spolke i produkowac kabiny.Tak powstala spolka o nazwie CK.Jak to w spolkach bywa, ich drogi rozeszly sie i powstaly dwie firmy produkujace kabiny-Burntwood i Dolby.Kabiny posiadaja wentylatory kanalowe firmy Fan enginering (Midlands)LTD.Firma istnieje do dzis i z czesciami zamiennymi nie ma klopotu.Mozna kupic nawet lopatki wentylatora na sztuki :D Konstrukcja jest wykonana przez NCA Manufacturing Limited.Firma istnieje do dzis.Osprzet elektryczny -wszystko niemieckie lub angielskie.
gdulus napisał/a:
PRZEMEK czy jak taka kabine bede mial i bedzie stala na dworze to czy juz uzyskam zgode na zarejestrowanie uslug lakierniczych w uk

Kabina musi byc pod wiata :tak: .Spokojnie zarejestrujesz dzialalnosc, o ile kabina przejdzie przeglad elektryka uprawnionego do wystawienia Ci certyfikatu stwierdzajacego ze urzadzenie jest prawidlowo podlaczone i nie stwarza zagrozenia.Potrzebujesz jeszcze podobny certyfikat od strazakow i pana z gazowni :D Czy ta kabina posiada przelacznik" bOOTH/SHOP HEATER"?Do rozbiorki potrzebny Ci bedzie dobry elektryk, ktory Ci to wszystko zlozy-jak zajrzysz do skrzynki to zrozumiesz co mam na mysli.Nie wiem czy latwo ci bedzie w Polsce sprzedac ta kabine-jest ogrzewana gazem, a w kraju gaz jest drogi i nie wszedzie dostepny.Przy zakupie zwroc uwage na stan wymiennika ciepla.
_________________
Wyrywanie chwastow
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group