Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Mlody24
Wys³any: 2010-08-17, 10:03   P³ytki na ¶ciany. Czy to dobry pomys³?
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 45
Witam, zamierzam kupiæ p³ytki na ¶ciany do pomieszczenia w którym lakieruje bo ci±gle jeszcze mam problem z syfkami na lakierze, mimo ¿e mam filtr sufitowy na 80% sufitu, wyci±gi w dolnych rogach ( metalowy kanal 20X20 z otwrami z zasówami do regulacji) i pod³ogê pomalowan± pilbetem.
Aktualnie ¶ciany sa pomalowane bia³± farb± przeznaczon± na zewn±trz budynków ( super sprawa mo¿na j± myc karcherem i nic nie puszcza, nie ci±gnie wilgoci do ¶cian, nie matowieje), przyznam sie ¿e nie s± idealnie g³adkie mo¿e i przez to jest trochê syfu który na nich osiada. Przed ka¿dym wiêkszym malowaniem (dzieñ wcze¶niej) myje ca³e pomieszczenie karcherem i mimo to s± jeszcze syfy na lakerze i postanowi³em po³o¿yc p³ytki na ¶ciany a¿ do sufitu ale jakos nie mam dalej przekonania czy to bêdzie najlepszy pomys³, jak bêdzie wygl±da³a sprawa z utrzymaniem czysto¶ci takich kafelek.

Proszê wszystkich którzy mo¿e lakieruj± w takim pomieszczeniu gdzie s± kafelki na ¶cianach jakie sa efekty takiego pomys³u albo kto¶ juz przerabia³ ten emat.
 

lorakkr21 
Wys³any: 2010-08-17, 11:34   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
Problem ¶mieci w lakierze nie koniecznie le¿y w pomieszczeniu lecz mo¿e w przygotowaniu ( dok³adne umycie samochodu wydmuchanie oraz oklejenie jest bardzo wa¿ne dobra strona papieru czysty kombinezon dobrze umyty pistolet i dobrze przecedzony lakier to nieraz wiêcej ci da ni¿ najlepsze warunki je¿eli tego nie zachowasz to nawet w najlepszej kabinie bêdzieszz mia³ ¶mieci ) ale je¿eli to zachowujesz to mo¿e spróbój na pocz±tek kupiæ folie i ¿el do kabiny po³ó¿ j± na ¶ciany i nastêpnie folie pokryj ¿elem to zobaczysz czy co¶ pomog³o bo to ni¿szy koszt ni¿ p³ytki i sie dowiesz gdzie le¿y problem ¶mieci :) pzdr
 
 

Mlody24
Wys³any: 2010-08-18, 11:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 45
Temat foli ju¿ przerabia³em, montowa³em j± na ¶cianach i efekty by³y identyczne SYFKI, pistolet myty dok³adnie po karzdym malowaniu mo¿e a¿ za dok³adnie bo ostatnio musia³em wydaæ 140¿³ na nowe uszczelnienie do mojego GTi-ka bo chcia³em go umyæ z adok³adnie, czysto¶æ farby te¿ powowinna byc dobra bo leje zawsze przez sitko, kombinezon raczej czysty bo jest prany po paru malowaniach ( z bola wielokrotnego uzytku).
Jedno muszê stwierdziæ ¿e jak myjê ¶ciany to zawsze widac jak sp³ywa z nich brud, kurz. i tak mnie juz korci od d³u¿szego czasu ¿eby co¶ z tym zrobiæ bo trzeba zawsze potem poprawiaæ :sciana: polerk± bo sa wtr±cenia.
Czasami to a¿ grzech szlifowaæ tak± piêkn± marmurkowat± strukturkê lakieru no poprostu a¿ siê serce kraje sami wiecie.
Wyczai³em stosunkowo tanio bia³e p³ytki bo po 17.20 za m2 to koszt takiej zabawy by³ by ok 600z³ + praca w³asna ale dalej sam nie wiem jak ten temat ugry¶æ.
Proszê o pomoc, mo¿e PROJEKTER siê wypowie bo juz tak wiele projektów zrealizowa³ to mo¿e spotkal sie z takimi problemami.

[ Dodano: 2010-08-18, 11:31 ]
Wentylacja w pomieszcenu wydaje mi siê ¿e jest ok bo nawet jak malujê ca³y dach i maske albo bok to zapylenie jest dos³ownie sekundê i mo¿na bez maski chodziæ, filtr sufitowy jest F5 jak w orginalnej kabinie, tak¿e niewiem co jeszcze???? :sciana:

[ Dodano: 2010-08-18, 11:33 ]
Aha przypomnia³o mi siê jescze, a mo¿e to pra wymienic filtr sufitowy bo ma juz z jakie 2 lata???
 

lorakkr21 
Wys³any: 2010-08-18, 13:12   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
To mo¿esz wymieniæ bo 2 lata to ju¿ kawa³ek czasu zale¿y jak czêsto malujesz ( tylko nie zdziw sie je¿eli po wymianie bêd± syfki bo zawsze po ka¿dej wymianie filtrów pierwszy dzieñ wszystko lata ) a je¿eli folia nie pomog³a i by³a dobrze spryskana ¿elem to i p³ytki nie pomog± tak mi siê wydaje ale mo¿e kto¶ niech siê jeszcze wypowie co przerabia³ ten temat pzdr
 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-08-19, 11:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
Brudne ¶ciany nie s± prawdopodobnie przyczyn± problemu. Gdyby tak by³o to w trakcie polerowania "syfki" mia³yby jaki¶ kolor inny ni¿ pow³oka. W wielu przypadkach zostawa³y by kolorowe resztki ju¿ po polerowaniu. No i ... jako¶ musia³yby byæ odrywane od tej ¶ciany w trakcie lakierowania. Gdy dmuchniesz w ¶cianê to oczywi¶cie siê poderw± i opadn± na najbli¿sze elementy ... ale jak do ¶ciany jest metr, lub dwa a od strumienia pistoletu skierowanego bezpo¶rednio na ¶cianê 3 , 4 m ... to ¶mieci z niej nie s± gro¼ne

W 90 % przypadków zanieczyszczenia pow³oki przyczyn± jest wysychaj±cy w powietrzu lakier. Taki problem wystêpuje tak¿e w kabinach i to nawet tych najbardziej wypasionych. Narasta gdy lakierowane s± elementy wewn±trz i mg³a malarska wpada w turbulencje. lub s± niezaklejone szpary i otwory na lakierowanym elemencie ( nawet nowym i czy¶ciutkim wewn±trz )

Lakier rozpylony w powietrzu podsycha momentalnie i s± to ju¿ lataj±ce w powietrzu ma³e grudki ¶mieci, a nie p³ynny material. Niwelowanie problemu to przede wszystkim :

1. Mo¿liwie du¿a prêdko¶æ opadu powietrza w pomieszczeniu aplikacyjnym spychaj±ca mg³ê do otworu w posadzce ... ale tu musi byæ przestrzeñ pomiêdzy krat± a filtrem bo inaczej mg³a malarska odbije siê od niego i du¿a jej czê¶æ wydostanie siê poza strumieñ nawiewowy poszybuje trochê do góry i opadnie na element ( nawet zawieszony poziomo na stojaku )

2. Zamaskowane od spodu wszystkie krawêdzie i otwory technologiczne

3. Sta³e nadci¶nienie w pomieszczeniu czyli wiêcej nawiewanego powietrza ni¿ usuwanego. Inaczej - lepiej mieæ nawiew bez wyci±gu, tylko dziura w ¶cianie lub podlodze ... ni¿ wyci±g bez nawiewu :tak:

4. W warunkach gara¿owych lepiej jest lakierowaæ bezbarwnym na ni¿szych ci¶nieniach roboczych ni¿ zalecane, rzadszym materia³em, z szybkim rozcieñczalnikiem i szybkim utwardzaczem.

5. Lakieruj±c kilka oddzielnych elementów trzeba daæ wentylacji czas na oczyszczenie pomieszczenia zanim zacznie siê lakierowanie kolejnego elementu.

6. Folia na ¶cianie i tzw. ¿el czy p³yn do kabin .... to bardzo dobre rozwi±zanie. Trzeba jednak pamiêtaæ ¿e folia ma tylko rolê ochronn± ¿eby sprz±tanie by³o ³atwe i szybkie. ¯eby przykleiæ foliê u¿ywa siê skondensowanego myd³a antystatycznego zwanego py³och³onem (¿el , p³yn do kabin ) ... ale w praktyce musi on byæ na wierzchu ¶ciany i musi byæ aktywny ¿eby spe³nia³ swoje zadanie chwytania lataj±cych w pomieszczeniu syfków. Jak wyschnie i siê nie lepi jest ju¿ nic nie wart.

7. Kafelki na ¶cianie to lepsze wykoñczenie ni¿ chropowaty tynk, ale rewelacji nie ma. Jak przychodzi na to folia to chyba szkoda pieniêdzy i czasu. Jak ju¿ to lepiej do ¶cian zamontowaæ g³adkie panele - blacha + pianka + blacha lakierowane na bia³o. Rdzeñ od 5 do 10 cm. Wtedy bêdzie izolacja termiczna pomieszczenia i g³adkie bia³e ¶ciany ... jak w kabinie lakierniczej ... a na to folia i py³och³on.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Mlody24
Wys³any: 2010-08-20, 08:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 45
Dziêki PROJEKTER za bli¿sze na¶wietlenie sprawy, jako¶ wcze¶niej nie przysz³o mi na my¶l ¿e te syfki to mo¿e byæ przyschniêty odkurz z lakieru. Muszê rozwa¿yæ wymiane filtra sufitowego tylko ¿e to nie ma³y wydatek. ale najpierw sprubuje z tym p³ynem do kabin i co¶ jeszcze przerobiæ w instalacji wyci±gowej.
Chyba ¿e mi co¶ doradzisz w sprawie wyci±gu powietrza bo mam kana³y 20x20 wyci±gowe jak pisa³em wcze¶niej w rogach na pod³odze z otworani 30x20 i zasówy do regulacji ci±gu.
My¶lê nad przerobieniem ich tak ¿eby by³y w nich filtry pod³ogowe bo mo¿e dziêki nim ci¶nienie w pomieszczeniu roz³o¿y sie równomiernie, a wygl±dalo by to tak: dam zdjêcie koncepcji tylko muszê to sobie narysowaæ :)

[ Dodano: 2010-08-20, 10:43 ]
zdjêcia

[ Dodano: 2010-08-20, 10:44 ]
zdjêcie stanu obecnego

[ Dodano: 2010-08-20, 10:46 ]
ruch powietrza

213213 002.jpg
Plik ¶ci±gniêto 244 raz(y) 135.23 KB

213213 001.jpg
Plik ¶ci±gniêto 243 raz(y) 170.49 KB

213213.jpg
Plik ¶ci±gniêto 447 raz(y) 198.77 KB

 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-08-20, 16:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
@Mlody24 ... zadaniem filtra PAINT STOP jest ochrona ³opatek wentylatora przed zniszczeniem ... i tylko tyle. Pewne nieznaczne zdolno¶ci do regulacji ci¶nienia ma filtr kartonowy ANDREA zwany tez LABIRYNTOWYM lub filtrem PRZECIWSTAWNYM. Tylko ze ta regulacja ci¶nienia to bardziej jego zrównowa¿enie gdy taki filtr jest u³o¿ony na ca³ej p³aszczy¼nie pod kratami pod³ogowymi pod³ogi. W zasysach pionowych ( bocznych ) spe³nia wy³±cznie rolê ochrony wentylatorów tak jak i PAINT STOP.

Je¿eli twoje kana³y wyci±gowe maj± 20 x 20 cm ( 200 x 200 mm ) to raczej taka wentylacja nie mo¿e dzia³aæ skutecznie. Takie otwory wentylacyjne s± w pomieszczeniu na mieszalniê lakierów o pow. 6 m2. Przy takim ma³ym zasysie wentylator musia³by byæ w systemie wysokoci¶nieniowym i wytwarzaæ ogromn± prêdko¶æ przy wlocie.

¯eby nie u¿ywaæ tu górnolotnych sformu³owañ spróbuj tylko wyobraziæ sobie jak du¿o si³y potrzeba ¿eby przez taki ma³y otwór przepchn±æ powietrze stanowi±ce kubaturê twojego gara¿u. Twoja kubatura to objêto¶æ któr± musisz wymieniæ na ¶wie¿e powietrze. Jak spróbujesz to zrobiæ w ci±gu godziny kilkana¶cie razy to albo musisz mieæ fest dziurê w ¶cianie albo super mocny wentylator. W kabinie wentylator ma zdolno¶æ przesy³ow± 30 000 m3 i pcha powietrze przez kana³ o przekroju ok 1m/ kw. Gdyby zmniejszyæ kana³ to zdolno¶æ przesy³owa musia³aby wzrosn±æ ( wiêkszy wentylator ) ale to i tak nie pomo¿e bo w ma³ym kanale jest wiêksze ci¶nienie oporu i wiêkszej ilo¶ci nadmuchiwanego powietrza nie da siê przez taki otwór przepchaæ. Gdyby jednak wentylator mia³ strumieñ o wysokim ci¶nieniu to by sobie poradzi³ pomimo mniejszej ¶rednicy otworu. :cool: ... tak to wyja¶ni³em na "ch³opski rozum" bo nie nie wiem ile wiesz na temat wentylacji.

Jeszcze sprawa tych kana³ów na rysunku nr.2 Widzisz ! powietrze i p³yny s± bardzo sprytne i lec± tam gdzie jest ³atwiej. Dlatego przy takim ustawieniu wentylatora wyci±gu prawy kana³ blisko wyci±gu dzia³a silniej ,a lewy du¿o, du¿o s³abiej. Gdyby przy prawym kanale by³ odrêbny wylot, lub chocia¿ wentylator po¶redni to by dzia³a³o znacznie lepiej. Jeszcze lepiej by by³o gdy zasysa z ka¿dego kana³u by³ na jego ¶rodku zbieraj±c równomiernie z przodu i z ty³u ... a tak zasysa skutecznie tylko blisko wyci±gu. Na koñcu ju¿ nie dzia³a.

Obstawiam wiêc, ¿e najwiêcej ¶mieci masz jak lakierujesz z prawej strony blisko drzwi gdzie twoja wentylacja praktycznie nie ma ¿adnego zasysu.

... i ostatnia sprawa .... filtr sufitowy. Je¿eli nie masz przed wentylatorem zasysowym w kanale czerpni filtrów wstêpnych kieszeniowych to filtr sufitowy przyjmuje wszystkie zanieczyszczenia zasysane przez wentylator z zewn±trz. W praktyce do wymiany jest co 10 - 20 godzin pracy ... a nie co dwa lata. Syf jest w kanale na filtrze a nie od spodu gdzie go widzisz z wnêtrza gara¿u. Syf to tak¿e piach, drobne py³ki, i kurz co na pewno nie pomaga w utrzymaniu czysto¶ci wymalowania jak filtr trzêsie siê pod zmiennym naciskiem strumienia nap³ywaj±cego powietrza. :nie:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Mlody24
Wys³any: 2010-08-20, 21:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 45
Kurcze ale mi teraz da³e¶ do my¶lenia czyli ani jedna koncepcja ani druga nie zda egzaminu mam rozumieæ? tylko mo¿e byæ kratownica w pod³odze i koniec kropka? :?:
Wiêc jak mam to rozwi±zaæ ¿eby nie robiæ kratownicy? Kiedy¶ widzia³em kabinê z bocznymi wyci±gami o wysoko¶ci ok 1m.
Co do wentylatorów hmmmm... moim zdaniem s± one bardzo wydajne bo jak w³±czê jeden albo drugi to normalnie drzwiami od gara¿u trzaska a jak staniesz w drzwiach to tak jak by¶ mia³ wentylator przed sob±.
Sprawa regulacji ci±gu kana³ów rozwi±za³em za pomoc± zasuw na ka¿dym z otworów i kal przyk³adam rêkê to ci±g jest praktycznie identyczny. Obieg powietrza czy jet nadci¶nienie czy podci¶nienie ³atwo sprawdzam za pomoc± ma³ego otworu w oknie 10x20 i przyklejonego kawa³ka ta¶my obserwuje w któr± idzie stronê czy do ¶rodka czy na zewn±trz i w zale¿no¶ci od niego ustawiam ci±g poszczególnego wentylatora.

[ Dodano: 2010-08-20, 22:05 ]
Wiêc tak:
1 wymieniæ filtr sufitowy,
2 rozwi±zaæ sprawê wydajno¶ci wentylatorów i ¶rednicy kana³ów
3 rozpatrzyæ prze³o¿enie wentylatora wyci±gowego na ¶rodek pod nadmuchowy,
4 zamontowaæ filtr wstêpny do nawiewu
5 a mo¿e zmieniæ wysoko¶æ pomieszczenia z 2,6m na 3,5m,
6 co jeszcze.......? :?:
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-08-20, 23:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
Ustawa kana³ wyci±gowy z przodu, a nawiew z kana³u górnego skróæ o po³owê za¶lepiaj±c pocz±tkow± cze¶æ. W ten sposób bêdziesz mia³ nawiew ty³u z góry i wyci±g z przodu na dole. Idealna wentylacja krzy¿owa.

Jak po w³±czeniu wentylacji drzwi siê same zamykaj± i trzaskaj± to znaczy tylko tyle ¿e nie ma w tym pomieszczeniu wystarczaj±co silnego nadmuchu. Jest tylko wyci±g i podci¶nienie. Wygl±da na to, ¿e dosyæ silne.

W normalnie dzia³aj±cej kabinie lakierniczej nie czuæ nawet, ¿e dzia³a wentylator, a po rozpyleniu lakieru poprostu mg³a znika ... i drzwi nie trzaskaj±, i nie ma ¿adnych przeci±gów. To dlatego, ¿e nawiew i wyci±g s± idealnie skompensowane i siê na wzajem nie zak³ócaj±. Jak ta zasada przestaje obowi±zywaæ to nawet najlepsza kabina przestaje dzia³aæ prawid³owo i zaczyna siê osadzanie wtr±ceñ na lakierze.

Wyci±g z boku o którym piszesz jest OK... ale musi byæ równomierny ... czyli jeden wentylator dla prawej strony i jeden dla lewej ... albo centralnie symetrycznie u³o¿ony kana³ dla prawej i lewej strony.

Twój system zasuw i tasiemek nie uwzglêdnia niestety oporów wentylacyjnych w kana³ach co pojawia siê po kilku minutach pracy uk³adu wentylacyjnego. W kabinie lakierniczej w trakcie lakierowania automatyka sterowania potrafi zmieniaæ po³o¿enie klap kilka razy w ci±gu jednego cyklu lakierowania ( w tych nowszych komorach ) , a zale¿y to nawet od temperatury powietrza.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Mlody24
Wys³any: 2010-08-22, 12:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 45
Dobra postaram siê przerobiæ odci±g w taki sposób aby roz³o¿yæ wyci±g powietrza równomiernie. Teraz ju¿ wiem gdzie tkwi³ b³±d dziêki PROJEKTER.

A powiedz mi tak± rzecz bo w pomieszczeniu do malowania mam kana³ do napraw o wymiarach 1m x 3m mo¿e z niego by sz³o zrobiæ wyci±g powietrza (po³o¿yæ kraty i filtr, a wlot wentylatora wyci±gowego umie¶ciæ po przeciwnej stronie do wdmuchowego tak jak pisa³e¶ zrobiæ instalacjê krzy¿ow± ?)

W najbli¿szym czasie muszê wymieniæ filtr sufitowy bo dobrze przypuszcza³e¶ ¿e nie mam filtrów wstêpnych i na pewno bêdzie zapchany. Bêdê musia³ te¿ pomy¶leæ o zabudowie filtra wstêpnego, najlepszy bêdzie kieszeniowy co ? :?:
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime