Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
majdan 
Wys³any: 2011-04-19, 14:04   Pierwsze koty za p³oty
0
UP DOWN
Pierwsze kroki

Posty: 4
Przeznaczenie mojej Hondy to ju¿ tylko wy¶cigi i zawody typu SuperSprint, Time Attack. Czyli FunCar. Po ostatnim sezonie po do¶æ ostrym kontakcie z opon± na ostatniej prostej Honda trochê ucierpia³a (http://www.youtube.com/watch?v=hylZ71Z07-A, 2:14). Najbardziej zderzak. Bok na szczê¶cie tylko zarysowany gum±, co zesz³o przy u¿yciu szmatki z benzyn±. Jednak zderzak trup. Postanowi³em to naprawiæ. Za rady dziêkujê Rafa³owi, Konradowi i £ukaszowi. Poni¿ej
fotostory z naprawy "home print".

Tak to wygl±da³o przed rozpoczêciem prac. Zderzak by³ nie do¶æ, ¿e po³amany, to jeszcze ze dwa razy spawany. Liczne pêkniêcia by³y z partyzanta pokryte sprayem zesz³ej jesieni.













Wiêc kupi³em zderzak do HB/Coupe. Cena na wypasie, 102 z³ z wysy³k± kurierem. Jako¶æ wykonania dobra. By³ OEM w bia³ym kolorze ale od Sedana, wiêc nie mia³ 3 kratek wentylacyjnych, tylko jedn± pod³u¿n± - co mi nie pasowa³o. Niestety wykonany z czarnego tworzywa. ¯aden sprzedawca nie mia³ wersji OEM look w kolorze bia³ym. Jedyne bia³e to jakie¶ mocno zmodyfikowane, feee. Wiêc czarny.

Przymiarki:









Niestety nie komponowa³ siê zbyt fajnie. Wiêc zapad³a decyzja o malowaniu w domowym zaciszu - aby wysz³o jak najtaniej. Pierwszy krok to przygotowanie zderzaka na zamontowanie wlotu powietrza na sto¿ek. Za pomoc± no¿yka z wymiennymi wk³adami wyci±³em praw± kratkê wentylacyjn±.





Pierwszym krokiem przed przyst±pieniem do malowania jest zmatowienie zderzaka. U¿y³em do tego papieru ¶ciernego 600 na kostce. Na sucho. Bardzo wa¿ne aby zrobiæ to dok³adnie, zw³aszcza w przypadku elementów o skomplikowanych kszta³tach, takich jak kratka wentylacyjna.







Po zmatowieniu ca³o¶æ oczy¶ci³em z py³u i odt³u¶ci³em za pomoc± benzyny ekstrakcyjnej. Równie¿ trzeba to zrobiæ dok³adnie.
Nastêpnie podk³ad w sprayu. Kolor bia³y. Pocz±tkowo da³em go za du¿o i powsta³y zacieki. Po wyschniêciu musia³em je spolerowaæ i nanie¶æ podk³ad raz jeszcze. Podk³ad nanosi³em metod± pylenia, po³o¿y³em ze 3 cienkie warstwy, tak aby ju¿ nie powsta³y zacieki. Uda³o siê.





Podk³ad po wyschniêciu postanowi³em wyg³adziæ papierem ¶ciernym 600 na mokro. Nastêpnie po wysuszeniu i odt³uszczeniu przysz³a pora na kolor w³a¶ciwy. Równie¿ metod± pylenia, 3 warstwy bardzo cienkie. Zacieków nie stwierdzono.







Po wyschniêciu po³o¿y³em lakier bezbarwny. Na pocz±tku nie chcia³em tego robiæ, ale w celu zabezpieczenia zdecydowa³em siê. Podobnie jak poprzednio - napylanie, warstwy ju¿ trochê grubsze. Po wyschniêciu (ok 12 godz) wypolerowa³em za pomoc± papieru ¶ciernego 2000 na mokro. Pora na monta¿:

















Generalnie na ¿ywo nie jest mo¿e idealny, ale nie odró¿nia siê jako¶ specjalnie. Z bliska mo¿na dopatrzeæ siê niedoci±gniêæ. Je¶li jest ryzyko ponownego uszkodzenia z racji jazdy na torze, to nie ma sensu wydawaæ 300-400 z³ na lakiernika, koro taki efekt mo¿na osi±gn±æ samemu za... 60 z³. Nie jest to profi, cena kosztem jako¶ci, ale cieszê siê, bo ¼le nie wysz³o i wiochy nie ma. Teraz gdybym mia³ robiæ od nowa - parê rzeczy bym zrobi³ inaczej w tym na pewno lepiej siê przy³o¿y³ do matowienia bo musia³em pó¼niej robiæ poprawki. Robota dla cierpliwych. Raz jeszcze dziêki dla Lcfr, Konrad84 i Lukasz4d.

http://www.youtube.com/watch?v=hylZ71Z07-A
 

kropen16 
Wys³any: 2011-04-19, 14:10   
0
UP DOWN
Przemo

Pomóg³: 11 razy
Posty: 324
Sk±d: MKW
Papierem ¶ciernym sie nie poleruje i oprucz tego troche dziwnie napisane ^^
 
 

kamilmjk 
Wys³any: 2011-05-11, 21:41   
0
UP DOWN


Posty: 97
Sk±d: WGM
Kolega z ckpl :)

Trochê "dziwne" bo sporo b³êdów napisane a w formie "how to". Ale jest bia³e i chyba niczego wiêcej nie wymaga³e¶ ?

Trzeba przyznaæ, ¿e z czasem na forum lakiernicy potrzebuj± coraz mniej miejsca ¿eby tryskaæ :D

pzdr, Nunez
 
 

resko
Wys³any: 2011-05-15, 09:29   
0
UP DOWN

Posty: 150
Jak widaæ i w przej¶ciu w piwnicy blokowej mo¿na lakierowaæ ^^ Ciekawe co na to s±siedzi :rotfl: Kolega napisa³,¿e pomalowa³ sprayem i nie ma wiochy ;P
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Fotorelacje

Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group