Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
hematol 
Wysłany: 2011-06-23, 14:24   Jakich ÂśrodkĂłw uÂżywacie do konserwacji podwozia?jaki wybraĂŚ?
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 1007
Skąd: ÂŚlÂąsk
Tak jak w temacie,che zakonserowaĂŚ podwozie samochodu,jaki bĂŞdzie najlepszy i najbardziej trwaÂły?
 

misias
Wysłany: 2011-06-23, 16:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 245
Siema,jeÂżeli chcesz zakonserwowaĂŚ podwozie to polecam baranka firmy BOLL na pistolet do kompresora,a jeÂżeli nie posiadasz tak owego kompresora to nie masz siĂŞ co martwiĂŚ bo w sprayu teÂż sÂą konserwacje do podwozia z tej firmy koszt okoÂło 15-20zÂł.zaleÂży z jakiej marki.
Nie zapomnij wyczyÂściĂŚ podwozia szczotkÂą druciankÂą przed nowÂą konserwacja,powodzenia :)
 

gugun 
Wysłany: 2011-06-24, 10:41   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
jesli podwozie i nadkola to konserwacja nie baranek..tez na pistolet od baranka i tez bool bodajrze to robi...
 
 

mÂłody19
Wysłany: 2011-06-24, 11:12   
0
UP DOWN
Æwicz æwicz æwicz :D


Posty: 135
baranek to na progi kolego :)
a na podwozie to ja zawsze blachogum, mozna pedzlem mozna pistoletem. ja dzisiaj bede taka operacje robiÂł na ibizie glachogum rozcienczyc 2;1 wlewam to do puszki po baranku np. i podpinam do pistoletu do konserwacji no i ogien, przed tym najlepiej poszorowac podwozie troche szczotka i umyc myjkÂą zeby dobrze siadÂło. tyle :)
 

gugun 
Wysłany: 2011-06-24, 13:26   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
mÂłody19 napisał/a:
baranek to na progi kolego
:spoko:
 
 

chudson
Wysłany: 2011-06-24, 14:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
I pamiĂŞtaĂŚ ,Âże jeÂżeli chcemy zakonserwowaĂŚ blachĂŞ juÂż rdzawÂą to nie polecam baranka.... trzeba to oczyÂściĂŚ i pomalowaĂŚ chociaÂż podkÂładem.... baranki na lub pod lakier/podkÂład... nigdy same
 

kropen16 
Wysłany: 2011-06-24, 17:11   
0
UP DOWN
Przemo

Pomógł: 11 razy
Posty: 324
Skąd: MKW
Robilem barankiem z BOLLA i jakos mi nie przypadl. od roku robie na NOVOL-U :D ale decyzja nalezy do ciebie
 
 

hematol 
Wysłany: 2011-06-24, 23:03   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 1007
Skąd: ÂŚlÂąsk
dziĂŞki wszystkim za wypowiedzi,kiedyÂś stosowaÂłem na swoim aucie bitex,(dawno temu)potem kupiÂłem bitgum i spotkaÂłem sie z pozytywnymi opiniami na temat bitgumu,(schnie chyba z miesiÂąc)baranek to oczywiÂście na progi do lakierowania,ostatnio widziaÂłem w sklepie Âśrodek do konserwacji podwozia "bitumiczny" w taki samym opakowaniu jak baranek bodajÂże Bolla ale nie jestem pewny,czy taki bitumiczny bĂŞdzie dobry do podwozia?czy macie jakieÂś specjalne Âśrodki b.dobre niekoniecznie tanie jeÂśli tak to jakie firmy wiodÂą prym w tym temacie? :spoko:
 

obcy_69
Wysłany: 2011-06-25, 08:03   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Sprobujcie materialow TEROSON.. :)
 

chudson
Wysłany: 2011-06-25, 12:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
ja tam podwozie maluje i daje baranka, wyglÂąda to porzadnie i nie klei siĂŞ ciÂągle . odpornoÂśc na obicie kamieniami troche mniejsza ale co tam.
A baranka novola , novola economy i bolla u¿ywa³em zamiennie i nie zauwa¿y³em ró¿nicy wiêkszej
 

gugun 
Wysłany: 2011-06-25, 16:38   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
chudson napisał/a:
ja tam podwozie maluje i daje baranka, wyglÂąda to porzadnie i nie klei siĂŞ ciÂągle . odpornoÂśc na obicie kamieniami troche mniejsza ale co tam.
A baranka novola , novola economy i bolla u¿ywa³em zamiennie i nie zauwa¿y³em ró¿nicy wiêkszej
a widziales jak ten baranek po roku platami odlazi z nadkoli i podwozia??moze i troche przesadzam,ale nie wyglada to najlepiej za jakis czas.....
 
 

chudson
Wysłany: 2011-06-26, 16:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
Widzia³em jak bitex od³azi gdy po³o¿y siê go na niezabezpieczon¹ blachê.... natomiast z barankiem jak narazie nie mia³em problemów ( k³adzony na podk³ad akrylowy rok temu trzyma siê idealnie) Mo¿liwe ,¿e bêdzie od³aziÌ z czasem ale robie auta wy³¹cznie dla siebie i s¹ to zawsze oldtimery/youngtimery którymi nie tak czêsto siê jeŸdzi wiêc d³ugo powinno wytrzymaÌ. ;)
 

kocer
Wysłany: 2011-06-26, 21:58   
0
UP DOWN

Posty: 37
Chudson, z uwagi na to, Âże zajmujesz siĂŞ oldtimerami, a ja zabieram siĂŞ do remontu takiego, powiedz czy jesteÂś zwolennikiem reaktywnego czy epoksydu. Buda bĂŞdzie po piaskowaniu. I ewentualnie jaka marka produktĂłw. Robie dla siebie i chcĂŞ to zrobiĂŚ jak najlepiej.
 

chudson
Wysłany: 2011-06-26, 23:23   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
Je¿eli masz budê po piaskowaniu to raczej epoksyd dlatego ,¿e malowaÌ ca³oœÌ reaktywnym a potem akrylowym podk³adem to du¿o wiêcej roboty. Pozatym pisano ostatnio tu na forum ,ze jeœli bêdzie siê szpachlowa³o potem to nie powinno siê tego robiÌ na reaktywny + akrylowy. Reaktywny stosuje miejscowo na naprawiane elementy z których zdziera³em star¹ pow³okê a potem ca³e auto akrylem bo nie warto epoksydu na stary lakier...

A najlepiej jeÂśli fundusze Ci pozwalajÂą to ocynkowaĂŚ wszystkie elementy jakie siĂŞ zmieszczÂą w wannach jakiejÂś lokalnej cynkowni ( np maska, drzwi , rama jeÂśli wystĂŞpuje ) :D
 

kocer
Wysłany: 2011-06-26, 23:34   
0
UP DOWN

Posty: 37
No niestety, lub stety :) to spory kolos. Tylko czy epoksyd zabezpieczy dobrze? Forum przeczytaÂłem caÂłe ze 3 razy i nadal nie jestem przekonany ktĂłry sposĂłb jest lepszy...
 

gugun 
Wysłany: 2011-06-27, 10:29   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
chudson napisał/a:
Widzia³em jak bitex od³azi gdy po³o¿y siê go na niezabezpieczon¹ blachê.... natomiast z barankiem jak narazie nie mia³em problemów ( k³adzony na podk³ad akrylowy rok temu trzyma siê idealnie) Mo¿liwe ,¿e bêdzie od³aziÌ z czasem ale robie auta wy³¹cznie dla siebie i s¹ to zawsze oldtimery/youngtimery którymi nie tak czêsto siê jeŸdzi wiêc d³ugo powinno wytrzymaÌ.
no w takim przypadku jesli masz podloge obdarta do 0 i na to przed podklad to ok ale jesli na stara konserwacje baranek to odpada po jakims czasie a co do pytania kolegi to zgadzam sie z toba..jesli auto jest wypiaskowane to tylko i wylacznie epoxyd szpachla i akrylowy
 
 

remus
Wysłany: 2011-06-27, 10:43   
0
UP DOWN

Posty: 7
A ja polecam kanadyjski Âśrodek Rust Check. MiaÂłem nim konserwowanÂą mojÂą Fieste z 1991 roku systematycznie co 2 lata i ani grama rdzy. Teraz Golfa 4 rĂłwnieÂż zakonserwowaÂłem rĂłwnieÂż tym preparatem. SÂą dwa rodzaje do profili zamkniĂŞtych i podwozia.
 

chudson
Wysłany: 2011-06-27, 12:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
Przecie¿ golf jak wiêkszoœÌ nowych samochodów ma podwozie zabezpieczone mas¹ poliuretanow¹ czy jak¹œ i nie wymaga konserwacji corocznej ( chyba ,¿e gdzieœ odpadnie ) ewentualnie profile zamkniête choÌ przy cynkowanych blachach nie jest a¿ tak konieczne


Czêsta konserwacja i usuwanie ognisk rdzy na czas znacznie wyd³u¿a ¿ywotnoœÌ podwozia obojêtnie od u¿ywanych œrodków. Jednak przy konserwacji auta po piaskowaniu jeœli zrobi siê to porz¹dnie to mo¿na mieÌ spokój na wiele lat ( lub na zawsze jeœli auto jest zabytkiem i nie jeŸdzi zim¹ ) Oczywiœcie trzeba oczyœciÌ z starej konserwacji bo przez ni¹ mo¿e od³aziÌ

Epoksyd na ca³oœÌ, baranek na podwozie i od œrodka na pod³ogê , lakier na to wszystko ( od góry i do³u ) i nie doœÌ ,¿e bêdzie ³adnie wygl¹da³o pomalowane od spodu to zabezpieczone bêdzie idealnie. Zamiast baranka mo¿na bitexem ale trudno siê nak³ada, klei siê to ci¹gle i nie zapewnia w 100% szczelnej pow³oki
 

remus
Wysłany: 2011-06-30, 14:01   
0
UP DOWN

Posty: 7
O fabrycznym zabezpieczeniu Golfa 4 to moê du¿o podyskutowaÌ. Mam go od 2003 roku (kupi³em go w salonie) i na rantach nadkoli (jeden b¹bel ju¿ wychodzi na b³otnik) widaÌ œlady rdzy. Nie mówi¹c ju¿ o wahaczach, belce tylnej. Ca³e pokryte rdz¹. Nasza zima (piasek i bardzo du¿e iloœci soli) robi¹ swoje. Wiêc dlatego postanowi³em zacz¹Ì dbaÌ o to i zakonserwowa³em ca³ego sprawdzonym i bardzo dobrym œrodniem.
 

chudson
Wysłany: 2011-06-30, 14:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
Wahaczom nic nie bĂŞdzie od rdzy , belce teÂż... to normalne ,Âże takie elementy rdzewiejÂą... Natomiast maÂłe bÂąble na drzwiach to nie koniecznie zÂłe zabezpieczenie , moÂże odprysk od kamienia ?

A jeÂśli chodzi o podwozie to moim zdaniem malowanie na orginalnÂą powÂłokĂŞ nie ma wiĂŞkszego sensu bo tam gdzie przylega ona dobrze nic to nie pomoÂże a tam gdzie juÂż korozja siĂŞ zaczeÂła pod niÂą to przykryjesz to drugÂą warstwÂą zatrzymujÂącÂą wilgoĂŚ :cool:
 

MarcinK1981
Wysłany: 2014-12-22, 11:46   
0
UP DOWN

Posty: 4
Ja korzystam z Raptor u pol, twarda powloka co chroni przed porysowaniami.
 

miskun 
Wysłany: 2015-08-25, 02:44   
0
UP DOWN


Posty: 35
Skąd: PrzemyÂśl
A czy ktoÂś z Was spotkaÂł siĂŞ z takim specyfikiem smolistym do podwozi? CzĂŞsto jakieÂś klasyki majÂą to na nadkolach i podÂłodze. Nawet po dÂłuÂższym czasie Âśrodek ten jest lepki i przyklejÂą siĂŞ tam owady :D
Mam blochogum-a, ale chciaÂłbym coÂś lepszego bo juÂż 3 raz muszĂŞ goi uzupeÂłniaĂŚ :(
Jak ten specyfik siĂŞ nazywa? ;)
 

Gandziorz
Wysłany: 2015-09-05, 15:26   
0
UP DOWN


Posty: 217
Epoksyd, na miejsca ³¹czenia blach np. pod³u¿nice do pod³ogi przeci¹gam mas¹ uszczelniaj¹c¹, na ca³oœÌ baranek. Dzia³a.
 

sharon81
Wysłany: 2015-10-01, 20:53   
0
UP DOWN

Posty: 13
Na swoim starym samochodzie testowaÂłem i nieÂźle siĂŞ trzymaÂł:
podwozie:
http://market-lakierniczy...INITROL-1kg/288

profile:
http://market-lakierniczy...DINITROL-1L/137

Âśrodek na rdzĂŞ:
http://market-lakierniczy...ITROL-100ml/361
 
 

barteek933
Wysłany: 2015-10-01, 21:18   
0
UP DOWN

Pomógł: 14 razy
Posty: 824
jak cena x3 niÂż gĂłwno co wszyscy kupujÂą to siĂŞ i trzyma :D
 

Marcino 
Wysłany: 2015-10-07, 10:02   
0
UP DOWN

Posty: 220
Skąd: okolice Tczewa
Ja bêde dzia³a z Noxudolem - 750 do profili i 900 na podwozie. 1600 dam na koniec na wneki kó³.
MoÂżna daĂŚ teÂż 750+900. Sptrawdzone przez znajmoych i siĂŞ trzyma, dodtakowo zawiera inhibitory korozji.
Z Bolla juÂż siĂŞ wyleczyÂłem.
 

castokars89
Wysłany: 2015-10-23, 11:01   
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam
Pod³¹czê siê pod temat. Przeszukuje internet forum, chcia³bym zabezpieczyÌ podwozie w moim aucie szukam dobrych œrodków oraz sposobu do zastosowania, zastanawiam siê nad takimi czy ktoœ stosowa³ s³ysza³ i mo¿e siê wypowiedzieÌ co do tych
1. App r Stop
2. PodkÂład epoksydowy Novol 360
3. Noxudol autoplastone.
Czy mogĂŞ poÂłoÂżyĂŚ sam podkÂład epoksydowt na wyczyszczonÂą powierzchniĂŞ i po poÂłoÂżeniu app r stop a na to noxudol autoplastone. Czy jakieÂś inne Âśrodki zastosowaĂŚ. ChciaÂłbym by to troszkĂŞ wytrzymaÂło. DziĂŞkuje z gĂłry za wskazĂłwki opinie
 

jan6a
Wysłany: 2015-10-23, 14:02   
0
UP DOWN

Posty: 24
Marcino napisał/a:
Ja bêde dzia³a z Noxudolem - 750 do profili i 900 na podwozie. 1600 dam na koniec na wneki kó³.
MoÂżna daĂŚ teÂż 750+900. Sptrawdzone przez znajmoych i siĂŞ trzyma, dodtakowo zawiera inhibitory korozji.
Z Bolla juÂż siĂŞ wyleczyÂłem.



w koùcu ktoœ prawdê napisa³. Œrodki które nie maj¹ inhibitorów korozji jak dla mnie to nieporozumienie jak siê robi dla siebie. Cena nie jest ma³a ale za jakoœÌ trzeba zap³aciÌ. Taùsze rozwi¹zanie to produkty Valvoline. Ja stosuje podobne rozwi¹zanie co Marcino tylko w profile daje bezzapachowy Noxudol 700- zero smrodu w aucie a œrodek bêdzie elastyczny przez ........ 20 lat.
 

Marcino 
Wysłany: 2016-10-24, 09:47   
0
UP DOWN

Posty: 220
Skąd: okolice Tczewa
Pierwsze dwe warstwy poÂłoÂżone daÂłem Elastometal. Jak przeschnie na to rzucĂŞ Noxudol. Do profili 750 jak napisane wyÂżej.




































photo upload
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group