Autor |
Wiadomo¶æ |
|
hematol
|
Wys³any: 2011-06-23, 13:24 Jakich ¶rodków u¿ywacie do konserwacji podwozia?jaki wybraæ?
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Tak jak w temacie,che zakonserowaæ podwozie samochodu,jaki bêdzie najlepszy i najbardziej trwa³y? |
|
|
|
|
misias
|
Wys³any: 2011-06-23, 15:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 245
|
Siema,je¿eli chcesz zakonserwowaæ podwozie to polecam baranka firmy BOLL na pistolet do kompresora,a je¿eli nie posiadasz tak owego kompresora to nie masz siê co martwiæ bo w sprayu te¿ s± konserwacje do podwozia z tej firmy koszt oko³o 15-20z³.zale¿y z jakiej marki.
Nie zapomnij wyczy¶ciæ podwozia szczotk± druciank± przed now± konserwacja,powodzenia |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-06-24, 09:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
jesli podwozie i nadkola to konserwacja nie baranek..tez na pistolet od baranka i tez bool bodajrze to robi... |
|
|
|
|
m³ody19
|
Wys³any: 2011-06-24, 10:12
|
0
|
|
|
Æwicz æwicz æwicz :D
Posty: 135
|
baranek to na progi kolego
a na podwozie to ja zawsze blachogum, mozna pedzlem mozna pistoletem. ja dzisiaj bede taka operacje robi³ na ibizie glachogum rozcienczyc 2;1 wlewam to do puszki po baranku np. i podpinam do pistoletu do konserwacji no i ogien, przed tym najlepiej poszorowac podwozie troche szczotka i umyc myjk± zeby dobrze siad³o. tyle |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-06-24, 12:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
m³ody19 napisa³/a: | baranek to na progi kolego | |
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2011-06-24, 13:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
I pamiêtaæ ,¿e je¿eli chcemy zakonserwowaæ blachê ju¿ rdzaw± to nie polecam baranka.... trzeba to oczy¶ciæ i pomalowaæ chocia¿ podk³adem.... baranki na lub pod lakier/podk³ad... nigdy same |
|
|
|
|
kropen16
|
Wys³any: 2011-06-24, 16:11
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 11 razy Posty: 324 Sk±d: MKW
|
Robilem barankiem z BOLLA i jakos mi nie przypadl. od roku robie na NOVOL-U ale decyzja nalezy do ciebie |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2011-06-24, 22:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
dziêki wszystkim za wypowiedzi,kiedy¶ stosowa³em na swoim aucie bitex,(dawno temu)potem kupi³em bitgum i spotka³em sie z pozytywnymi opiniami na temat bitgumu,(schnie chyba z miesi±c)baranek to oczywi¶cie na progi do lakierowania,ostatnio widzia³em w sklepie ¶rodek do konserwacji podwozia "bitumiczny" w taki samym opakowaniu jak baranek bodaj¿e Bolla ale nie jestem pewny,czy taki bitumiczny bêdzie dobry do podwozia?czy macie jakie¶ specjalne ¶rodki b.dobre niekoniecznie tanie je¶li tak to jakie firmy wiod± prym w tym temacie? |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2011-06-25, 07:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Sprobujcie materialow TEROSON.. |
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2011-06-25, 11:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
ja tam podwozie maluje i daje baranka, wygl±da to porzadnie i nie klei siê ci±gle . odporno¶c na obicie kamieniami troche mniejsza ale co tam.
A baranka novola , novola economy i bolla u¿ywa³em zamiennie i nie zauwa¿y³em ró¿nicy wiêkszej |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-06-25, 15:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
chudson napisa³/a: | ja tam podwozie maluje i daje baranka, wygl±da to porzadnie i nie klei siê ci±gle . odporno¶c na obicie kamieniami troche mniejsza ale co tam.
A baranka novola , novola economy i bolla u¿ywa³em zamiennie i nie zauwa¿y³em ró¿nicy wiêkszej | a widziales jak ten baranek po roku platami odlazi z nadkoli i podwozia??moze i troche przesadzam,ale nie wyglada to najlepiej za jakis czas..... |
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2011-06-26, 15:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
Widzia³em jak bitex od³azi gdy po³o¿y siê go na niezabezpieczon± blachê.... natomiast z barankiem jak narazie nie mia³em problemów ( k³adzony na podk³ad akrylowy rok temu trzyma siê idealnie) Mo¿liwe ,¿e bêdzie od³aziæ z czasem ale robie auta wy³±cznie dla siebie i s± to zawsze oldtimery/youngtimery którymi nie tak czêsto siê je¼dzi wiêc d³ugo powinno wytrzymaæ. |
|
|
|
|
kocer
|
Wys³any: 2011-06-26, 20:58
|
0
|
|
|
Posty: 37
|
Chudson, z uwagi na to, ¿e zajmujesz siê oldtimerami, a ja zabieram siê do remontu takiego, powiedz czy jeste¶ zwolennikiem reaktywnego czy epoksydu. Buda bêdzie po piaskowaniu. I ewentualnie jaka marka produktów. Robie dla siebie i chcê to zrobiæ jak najlepiej. |
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2011-06-26, 22:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
Je¿eli masz budê po piaskowaniu to raczej epoksyd dlatego ,¿e malowaæ ca³o¶æ reaktywnym a potem akrylowym podk³adem to du¿o wiêcej roboty. Pozatym pisano ostatnio tu na forum ,ze je¶li bêdzie siê szpachlowa³o potem to nie powinno siê tego robiæ na reaktywny + akrylowy. Reaktywny stosuje miejscowo na naprawiane elementy z których zdziera³em star± pow³okê a potem ca³e auto akrylem bo nie warto epoksydu na stary lakier...
A najlepiej je¶li fundusze Ci pozwalaj± to ocynkowaæ wszystkie elementy jakie siê zmieszcz± w wannach jakiej¶ lokalnej cynkowni ( np maska, drzwi , rama je¶li wystêpuje ) |
|
|
|
|
kocer
|
Wys³any: 2011-06-26, 22:34
|
0
|
|
|
Posty: 37
|
No niestety, lub stety to spory kolos. Tylko czy epoksyd zabezpieczy dobrze? Forum przeczyta³em ca³e ze 3 razy i nadal nie jestem przekonany który sposób jest lepszy... |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-06-27, 09:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
chudson napisa³/a: | Widzia³em jak bitex od³azi gdy po³o¿y siê go na niezabezpieczon± blachê.... natomiast z barankiem jak narazie nie mia³em problemów ( k³adzony na podk³ad akrylowy rok temu trzyma siê idealnie) Mo¿liwe ,¿e bêdzie od³aziæ z czasem ale robie auta wy³±cznie dla siebie i s± to zawsze oldtimery/youngtimery którymi nie tak czêsto siê je¼dzi wiêc d³ugo powinno wytrzymaæ. | no w takim przypadku jesli masz podloge obdarta do 0 i na to przed podklad to ok ale jesli na stara konserwacje baranek to odpada po jakims czasie a co do pytania kolegi to zgadzam sie z toba..jesli auto jest wypiaskowane to tylko i wylacznie epoxyd szpachla i akrylowy |
|
|
|
|
remus
|
Wys³any: 2011-06-27, 09:43
|
0
|
|
|
Posty: 7
|
A ja polecam kanadyjski ¶rodek Rust Check. Mia³em nim konserwowan± moj± Fieste z 1991 roku systematycznie co 2 lata i ani grama rdzy. Teraz Golfa 4 równie¿ zakonserwowa³em równie¿ tym preparatem. S± dwa rodzaje do profili zamkniêtych i podwozia. |
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2011-06-27, 11:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
Przecie¿ golf jak wiêkszo¶æ nowych samochodów ma podwozie zabezpieczone mas± poliuretanow± czy jak±¶ i nie wymaga konserwacji corocznej ( chyba ,¿e gdzie¶ odpadnie ) ewentualnie profile zamkniête choæ przy cynkowanych blachach nie jest a¿ tak konieczne
Czêsta konserwacja i usuwanie ognisk rdzy na czas znacznie wyd³u¿a ¿ywotno¶æ podwozia obojêtnie od u¿ywanych ¶rodków. Jednak przy konserwacji auta po piaskowaniu je¶li zrobi siê to porz±dnie to mo¿na mieæ spokój na wiele lat ( lub na zawsze je¶li auto jest zabytkiem i nie je¼dzi zim± ) Oczywi¶cie trzeba oczy¶ciæ z starej konserwacji bo przez ni± mo¿e od³aziæ
Epoksyd na ca³o¶æ, baranek na podwozie i od ¶rodka na pod³ogê , lakier na to wszystko ( od góry i do³u ) i nie do¶æ ,¿e bêdzie ³adnie wygl±da³o pomalowane od spodu to zabezpieczone bêdzie idealnie. Zamiast baranka mo¿na bitexem ale trudno siê nak³ada, klei siê to ci±gle i nie zapewnia w 100% szczelnej pow³oki |
|
|
|
|
remus
|
Wys³any: 2011-06-30, 13:01
|
0
|
|
|
Posty: 7
|
O fabrycznym zabezpieczeniu Golfa 4 to moê du¿o podyskutowaæ. Mam go od 2003 roku (kupi³em go w salonie) i na rantach nadkoli (jeden b±bel ju¿ wychodzi na b³otnik) widaæ ¶lady rdzy. Nie mówi±c ju¿ o wahaczach, belce tylnej. Ca³e pokryte rdz±. Nasza zima (piasek i bardzo du¿e ilo¶ci soli) robi± swoje. Wiêc dlatego postanowi³em zacz±æ dbaæ o to i zakonserwowa³em ca³ego sprawdzonym i bardzo dobrym ¶rodniem. |
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2011-06-30, 13:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
Wahaczom nic nie bêdzie od rdzy , belce te¿... to normalne ,¿e takie elementy rdzewiej±... Natomiast ma³e b±ble na drzwiach to nie koniecznie z³e zabezpieczenie , mo¿e odprysk od kamienia ?
A je¶li chodzi o podwozie to moim zdaniem malowanie na orginaln± pow³okê nie ma wiêkszego sensu bo tam gdzie przylega ona dobrze nic to nie pomo¿e a tam gdzie ju¿ korozja siê zacze³a pod ni± to przykryjesz to drug± warstw± zatrzymuj±c± wilgoæ |
|
|
|
|
MarcinK1981
|
Wys³any: 2014-12-22, 11:46
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Ja korzystam z Raptor u pol, twarda powloka co chroni przed porysowaniami. |
|
|
|
|
miskun
|
Wys³any: 2015-08-25, 01:44
|
0
|
|
|
Posty: 35 Sk±d: Przemy¶l
|
A czy kto¶ z Was spotka³ siê z takim specyfikiem smolistym do podwozi? Czêsto jakie¶ klasyki maj± to na nadkolach i pod³odze. Nawet po d³u¿szym czasie ¶rodek ten jest lepki i przyklej± siê tam owady
Mam blochogum-a, ale chcia³bym co¶ lepszego bo ju¿ 3 raz muszê goi uzupe³niaæ :(
Jak ten specyfik siê nazywa? |
|
|
|
|
Gandziorz
|
Wys³any: 2015-09-05, 14:26
|
0
|
|
|
Posty: 217
|
Epoksyd, na miejsca ³±czenia blach np. pod³u¿nice do pod³ogi przeci±gam mas± uszczelniaj±c±, na ca³o¶æ baranek. Dzia³a. |
|
|
|
|
sharon81
|
Wys³any: 2015-10-01, 19:53
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
|
|
|
|
barteek933
|
Wys³any: 2015-10-01, 20:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 824
|
jak cena x3 ni¿ gówno co wszyscy kupuj± to siê i trzyma |
|
|
|
|
Marcino
|
Wys³any: 2015-10-07, 09:02
|
0
|
|
|
Posty: 220 Sk±d: okolice Tczewa
|
Ja bêde dzia³a z Noxudolem - 750 do profili i 900 na podwozie. 1600 dam na koniec na wneki kó³.
Mo¿na daæ te¿ 750+900. Sptrawdzone przez znajmoych i siê trzyma, dodtakowo zawiera inhibitory korozji.
Z Bolla ju¿ siê wyleczy³em. |
|
|
|
|
castokars89
|
Wys³any: 2015-10-23, 10:01
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witam
Pod³±czê siê pod temat. Przeszukuje internet forum, chcia³bym zabezpieczyæ podwozie w moim aucie szukam dobrych ¶rodków oraz sposobu do zastosowania, zastanawiam siê nad takimi czy kto¶ stosowa³ s³ysza³ i mo¿e siê wypowiedzieæ co do tych
1. App r Stop
2. Podk³ad epoksydowy Novol 360
3. Noxudol autoplastone.
Czy mogê po³o¿yæ sam podk³ad epoksydowt na wyczyszczon± powierzchniê i po po³o¿eniu app r stop a na to noxudol autoplastone. Czy jakie¶ inne ¶rodki zastosowaæ. Chcia³bym by to troszkê wytrzyma³o. Dziêkuje z góry za wskazówki opinie |
|
|
|
|
jan6a
|
Wys³any: 2015-10-23, 13:02
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Marcino napisa³/a: | Ja bêde dzia³a z Noxudolem - 750 do profili i 900 na podwozie. 1600 dam na koniec na wneki kó³.
Mo¿na daæ te¿ 750+900. Sptrawdzone przez znajmoych i siê trzyma, dodtakowo zawiera inhibitory korozji.
Z Bolla ju¿ siê wyleczy³em. |
w koñcu kto¶ prawdê napisa³. ¦rodki które nie maj± inhibitorów korozji jak dla mnie to nieporozumienie jak siê robi dla siebie. Cena nie jest ma³a ale za jako¶æ trzeba zap³aciæ. Tañsze rozwi±zanie to produkty Valvoline. Ja stosuje podobne rozwi±zanie co Marcino tylko w profile daje bezzapachowy Noxudol 700- zero smrodu w aucie a ¶rodek bêdzie elastyczny przez ........ 20 lat. |
|
|
|
|
Marcino
|
Wys³any: 2016-10-24, 08:47
|
0
|
|
|
Posty: 220 Sk±d: okolice Tczewa
|
Pierwsze dwe warstwy po³o¿one da³em Elastometal. Jak przeschnie na to rzucê Noxudol. Do profili 750 jak napisane wy¿ej.
photo upload |
|
|
|