Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
hematol 
Wysłany: 2011-06-23, 14:24   Jakich środków używacie do konserwacji podwozia?jaki wybrać?
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 995
Skąd: Śląsk
Tak jak w temacie,che zakonserować podwozie samochodu,jaki będzie najlepszy i najbardziej trwały?
 

misias
Wysłany: 2011-06-23, 16:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 246
Siema,jeżeli chcesz zakonserwować podwozie to polecam baranka firmy BOLL na pistolet do kompresora,a jeżeli nie posiadasz tak owego kompresora to nie masz się co martwić bo w sprayu też są konserwacje do podwozia z tej firmy koszt około 15-20zł.zależy z jakiej marki.
Nie zapomnij wyczyścić podwozia szczotką drucianką przed nową konserwacja,powodzenia :)
 

gugun 
Wysłany: 2011-06-24, 10:41   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
jesli podwozie i nadkola to konserwacja nie baranek..tez na pistolet od baranka i tez bool bodajrze to robi...
 
 

młody19
Wysłany: 2011-06-24, 11:12   
0
UP DOWN
Ćwicz ćwicz ćwicz :D


Posty: 135
baranek to na progi kolego :)
a na podwozie to ja zawsze blachogum, mozna pedzlem mozna pistoletem. ja dzisiaj bede taka operacje robił na ibizie glachogum rozcienczyc 2;1 wlewam to do puszki po baranku np. i podpinam do pistoletu do konserwacji no i ogien, przed tym najlepiej poszorowac podwozie troche szczotka i umyc myjką zeby dobrze siadło. tyle :)
 

gugun 
Wysłany: 2011-06-24, 13:26   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
młody19 napisał/a:
baranek to na progi kolego
:spoko:
 
 

chudson
Wysłany: 2011-06-24, 14:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 211
I pamiętać ,że jeżeli chcemy zakonserwować blachę już rdzawą to nie polecam baranka.... trzeba to oczyścić i pomalować chociaż podkładem.... baranki na lub pod lakier/podkład... nigdy same
 

kropen16 
Wysłany: 2011-06-24, 17:11   
0
UP DOWN
Przemo

Pomógł: 11 razy
Posty: 324
Skąd: MKW
Robilem barankiem z BOLLA i jakos mi nie przypadl. od roku robie na NOVOL-U :D ale decyzja nalezy do ciebie
 
 

hematol 
Wysłany: 2011-06-24, 23:03   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 995
Skąd: Śląsk
dzięki wszystkim za wypowiedzi,kiedyś stosowałem na swoim aucie bitex,(dawno temu)potem kupiłem bitgum i spotkałem sie z pozytywnymi opiniami na temat bitgumu,(schnie chyba z miesiąc)baranek to oczywiście na progi do lakierowania,ostatnio widziałem w sklepie środek do konserwacji podwozia "bitumiczny" w taki samym opakowaniu jak baranek bodajże Bolla ale nie jestem pewny,czy taki bitumiczny będzie dobry do podwozia?czy macie jakieś specjalne środki b.dobre niekoniecznie tanie jeśli tak to jakie firmy wiodą prym w tym temacie? :spoko:
 

obcy_69
Wysłany: 2011-06-25, 08:03   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Sprobujcie materialow TEROSON.. :)
 

chudson
Wysłany: 2011-06-25, 12:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 211
ja tam podwozie maluje i daje baranka, wygląda to porzadnie i nie klei się ciągle . odpornośc na obicie kamieniami troche mniejsza ale co tam.
A baranka novola , novola economy i bolla używałem zamiennie i nie zauważyłem różnicy większej
 

gugun 
Wysłany: 2011-06-25, 16:38   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
chudson napisał/a:
ja tam podwozie maluje i daje baranka, wygląda to porzadnie i nie klei się ciągle . odpornośc na obicie kamieniami troche mniejsza ale co tam.
A baranka novola , novola economy i bolla używałem zamiennie i nie zauważyłem różnicy większej
a widziales jak ten baranek po roku platami odlazi z nadkoli i podwozia??moze i troche przesadzam,ale nie wyglada to najlepiej za jakis czas.....
 
 

chudson
Wysłany: 2011-06-26, 16:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 211
Widziałem jak bitex odłazi gdy położy się go na niezabezpieczoną blachę.... natomiast z barankiem jak narazie nie miałem problemów ( kładzony na podkład akrylowy rok temu trzyma się idealnie) Możliwe ,że będzie odłazić z czasem ale robie auta wyłącznie dla siebie i są to zawsze oldtimery/youngtimery którymi nie tak często się jeździ więc długo powinno wytrzymać. ;)
 

kocer
Wysłany: 2011-06-26, 21:58   
0
UP DOWN

Posty: 37
Chudson, z uwagi na to, że zajmujesz się oldtimerami, a ja zabieram się do remontu takiego, powiedz czy jesteś zwolennikiem reaktywnego czy epoksydu. Buda będzie po piaskowaniu. I ewentualnie jaka marka produktów. Robie dla siebie i chcę to zrobić jak najlepiej.
 

chudson
Wysłany: 2011-06-26, 23:23   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 211
Jeżeli masz budę po piaskowaniu to raczej epoksyd dlatego ,że malować całość reaktywnym a potem akrylowym podkładem to dużo więcej roboty. Pozatym pisano ostatnio tu na forum ,ze jeśli będzie się szpachlowało potem to nie powinno się tego robić na reaktywny + akrylowy. Reaktywny stosuje miejscowo na naprawiane elementy z których zdzierałem starą powłokę a potem całe auto akrylem bo nie warto epoksydu na stary lakier...

A najlepiej jeśli fundusze Ci pozwalają to ocynkować wszystkie elementy jakie się zmieszczą w wannach jakiejś lokalnej cynkowni ( np maska, drzwi , rama jeśli występuje ) :D
 

kocer
Wysłany: 2011-06-26, 23:34   
0
UP DOWN

Posty: 37
No niestety, lub stety :) to spory kolos. Tylko czy epoksyd zabezpieczy dobrze? Forum przeczytałem całe ze 3 razy i nadal nie jestem przekonany który sposób jest lepszy...
 

gugun 
Wysłany: 2011-06-27, 10:29   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
chudson napisał/a:
Widziałem jak bitex odłazi gdy położy się go na niezabezpieczoną blachę.... natomiast z barankiem jak narazie nie miałem problemów ( kładzony na podkład akrylowy rok temu trzyma się idealnie) Możliwe ,że będzie odłazić z czasem ale robie auta wyłącznie dla siebie i są to zawsze oldtimery/youngtimery którymi nie tak często się jeździ więc długo powinno wytrzymać.
no w takim przypadku jesli masz podloge obdarta do 0 i na to przed podklad to ok ale jesli na stara konserwacje baranek to odpada po jakims czasie a co do pytania kolegi to zgadzam sie z toba..jesli auto jest wypiaskowane to tylko i wylacznie epoxyd szpachla i akrylowy
 
 

remus
Wysłany: 2011-06-27, 10:43   
0
UP DOWN

Posty: 7
A ja polecam kanadyjski środek Rust Check. Miałem nim konserwowaną moją Fieste z 1991 roku systematycznie co 2 lata i ani grama rdzy. Teraz Golfa 4 również zakonserwowałem również tym preparatem. Są dwa rodzaje do profili zamkniętych i podwozia.
 

chudson
Wysłany: 2011-06-27, 12:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 211
Przecież golf jak większość nowych samochodów ma podwozie zabezpieczone masą poliuretanową czy jakąś i nie wymaga konserwacji corocznej ( chyba ,że gdzieś odpadnie ) ewentualnie profile zamknięte choć przy cynkowanych blachach nie jest aż tak konieczne


Częsta konserwacja i usuwanie ognisk rdzy na czas znacznie wydłuża żywotność podwozia obojętnie od używanych środków. Jednak przy konserwacji auta po piaskowaniu jeśli zrobi się to porządnie to można mieć spokój na wiele lat ( lub na zawsze jeśli auto jest zabytkiem i nie jeździ zimą ) Oczywiście trzeba oczyścić z starej konserwacji bo przez nią może odłazić

Epoksyd na całość, baranek na podwozie i od środka na podłogę , lakier na to wszystko ( od góry i dołu ) i nie dość ,że będzie ładnie wyglądało pomalowane od spodu to zabezpieczone będzie idealnie. Zamiast baranka można bitexem ale trudno się nakłada, klei się to ciągle i nie zapewnia w 100% szczelnej powłoki
 

remus
Wysłany: 2011-06-30, 14:01   
0
UP DOWN

Posty: 7
O fabrycznym zabezpieczeniu Golfa 4 to moę dużo podyskutować. Mam go od 2003 roku (kupiłem go w salonie) i na rantach nadkoli (jeden bąbel już wychodzi na błotnik) widać ślady rdzy. Nie mówiąc już o wahaczach, belce tylnej. Całe pokryte rdzą. Nasza zima (piasek i bardzo duże ilości soli) robią swoje. Więc dlatego postanowiłem zacząć dbać o to i zakonserwowałem całego sprawdzonym i bardzo dobrym środniem.
 

chudson
Wysłany: 2011-06-30, 14:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 211
Wahaczom nic nie będzie od rdzy , belce też... to normalne ,że takie elementy rdzewieją... Natomiast małe bąble na drzwiach to nie koniecznie złe zabezpieczenie , może odprysk od kamienia ?

A jeśli chodzi o podwozie to moim zdaniem malowanie na orginalną powłokę nie ma większego sensu bo tam gdzie przylega ona dobrze nic to nie pomoże a tam gdzie już korozja się zaczeła pod nią to przykryjesz to drugą warstwą zatrzymującą wilgoć :cool:
 

MarcinK1981
Wysłany: 2014-12-22, 11:46   
0
UP DOWN

Posty: 4
Ja korzystam z Raptor u pol, twarda powloka co chroni przed porysowaniami.
 

miskun 
Wysłany: 2015-08-25, 02:44   
0
UP DOWN


Posty: 35
Skąd: Przemyśl
A czy ktoś z Was spotkał się z takim specyfikiem smolistym do podwozi? Często jakieś klasyki mają to na nadkolach i podłodze. Nawet po dłuższym czasie środek ten jest lepki i przykleją się tam owady :D
Mam blochogum-a, ale chciałbym coś lepszego bo już 3 raz muszę goi uzupełniać :(
Jak ten specyfik się nazywa? ;)
 

Gandziorz
Wysłany: 2015-09-05, 15:26   
0
UP DOWN


Posty: 217
Epoksyd, na miejsca łączenia blach np. podłużnice do podłogi przeciągam masą uszczelniającą, na całość baranek. Działa.
 

sharon81
Wysłany: 2015-10-01, 20:53   
0
UP DOWN

Posty: 13
Na swoim starym samochodzie testowałem i nieźle się trzymał:
podwozie:
http://market-lakierniczy...INITROL-1kg/288

profile:
http://market-lakierniczy...DINITROL-1L/137

środek na rdzę:
http://market-lakierniczy...ITROL-100ml/361
 
 

barteek933
Wysłany: 2015-10-01, 21:18   
0
UP DOWN

Pomógł: 14 razy
Posty: 826
jak cena x3 niż gówno co wszyscy kupują to się i trzyma :D
 

Marcino 
Wysłany: 2015-10-07, 10:02   
0
UP DOWN

Posty: 219
Skąd: okolice Tczewa
Ja będe działa z Noxudolem - 750 do profili i 900 na podwozie. 1600 dam na koniec na wneki kół.
Można dać też 750+900. Sptrawdzone przez znajmoych i się trzyma, dodtakowo zawiera inhibitory korozji.
Z Bolla już się wyleczyłem.
 

castokars89
Wysłany: 2015-10-23, 11:01   
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam
Podłączę się pod temat. Przeszukuje internet forum, chciałbym zabezpieczyć podwozie w moim aucie szukam dobrych środków oraz sposobu do zastosowania, zastanawiam się nad takimi czy ktoś stosował słyszał i może się wypowiedzieć co do tych
1. App r Stop
2. Podkład epoksydowy Novol 360
3. Noxudol autoplastone.
Czy mogę położyć sam podkład epoksydowt na wyczyszczoną powierzchnię i po położeniu app r stop a na to noxudol autoplastone. Czy jakieś inne środki zastosować. Chciałbym by to troszkę wytrzymało. Dziękuje z góry za wskazówki opinie
 

jan6a
Wysłany: 2015-10-23, 14:02   
0
UP DOWN

Posty: 24
Marcino napisał/a:
Ja będe działa z Noxudolem - 750 do profili i 900 na podwozie. 1600 dam na koniec na wneki kół.
Można dać też 750+900. Sptrawdzone przez znajmoych i się trzyma, dodtakowo zawiera inhibitory korozji.
Z Bolla już się wyleczyłem.



w końcu ktoś prawdę napisał. Środki które nie mają inhibitorów korozji jak dla mnie to nieporozumienie jak się robi dla siebie. Cena nie jest mała ale za jakość trzeba zapłacić. Tańsze rozwiązanie to produkty Valvoline. Ja stosuje podobne rozwiązanie co Marcino tylko w profile daje bezzapachowy Noxudol 700- zero smrodu w aucie a środek będzie elastyczny przez ........ 20 lat.
 

Marcino 
Wysłany: 2016-10-24, 09:47   
0
UP DOWN

Posty: 219
Skąd: okolice Tczewa
Pierwsze dwe warstwy położone dałem Elastometal. Jak przeschnie na to rzucę Noxudol. Do profili 750 jak napisane wyżej.




































photo upload
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group