Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Totem art
Wys³any: 2011-07-01, 22:22   Problem z klarem nak³adanym na malunek aerografem
0
UP DOWN


Posty: 21
Witam,wykona³am swoje drugie w ¿yciu dzie³o aerografem na samochodzie. Juz za pierwszym razem pojawil siê problem,ale tym razem wysz³o to gorzej i nie wiem,jaki blad pope³nia moj lakiernik...Ja zajmuje siê tylko malunkiem,a on klarem.Maluje farbami schmincke,do aerografu.maska by³a wczesniej zmatowiona i odtluszczona,a pozniej ja zrobilam malunek.przed nalozeniem klaru wszelkie zanieczyszczenia sciagniete zostaly "lepka" sciereczka ( nie wiem,czy ma na fachowa nazwe:) ).Najpierw lakiernik polozyl tylko delikatna farstwe lakieru bezbarwnego,odczekal ok 30 min i nalozyl kolejna.niestety po nakladaniu kolejnych warstw wygladalo to tak,jakby powierzchnia byla bardzo tlusta,ale tylko w miejscach malunku....pojawily sie "oczka" i klar mial fakture "baranka",nie bylo gladkiej powierzchni....lakiernik mowi,ze jakos to sprobuje uratowac,ale ja nie mam pojecia jak robic,zeby do takich sytuacji nie dochodzilo.z gory dzieki za pomoc
Gosia
P.S.Sorry,ze tak malo technicznie:)wybaczcie poczatkujacej przy klarze:)
 

Mcdevil 
Wys³any: 2011-07-02, 02:33   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 166
Sk±d: Leicester
Sam nie kumam :) za du¿o, ale brakuje mi panel whipe-odt³uszczacza przed na³o¿eniem klaru. Sciereczk± antystatyczn± bo tak siê to zwie za pewne. A pó¼niej cholerstwem wy¿ej wspomnianym szmatk± przecierasz. I powinno byæ git. Jak nie, zmieñ lakiernika :sciana: . Ogólnie to powinien sam obadaæ i dobrze zrobiæ, jego fach.
Pozdro
_________________

 

Totem art
Wys³any: 2011-07-02, 08:25   
0
UP DOWN


Posty: 21
Dzieki za odp. ;) O zmianie lakiernika tez juz myslalam:) A co do tego preparatu,to mozna go gdzies dostac?
 

hlecter
Wys³any: 2011-07-02, 18:55   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 213
antysylikonem albo chocia¿ benzyn± ekstrakcyjn± spróbuj przetrzeæ element przed malowaniem , zrób sobie próbê , bo nie wiem jak ta farba z tym specyfikiem zareaguje ,do tego antysylikon do klaru , 30 minut to troche d³ugo wg mnie ale w sumie kazdy robi tak jak mu najwygodniej, my¶lê ¿e spokojne pylenie co 6-10 minut wystarcza , brak lustra -> za ma³o pola³

wazne tez jest miejsce gdzie to robisz , je¶li w tym pomieszczeniu pryska³e¶ np "plakiem" to to wszystko zostaje w powietrzu i mog± dziaæ sie takie historie
 

maaks 
Wys³any: 2011-07-03, 16:51   
0
UP DOWN

Posty: 81
Opary z diesla równie¿ mog± zaszkodziæ.
_________________
www.maaks.pl
 
 

crash 
Wys³any: 2011-07-04, 13:28   
0
UP DOWN
M³ody

Posty: 31
Sk±d: Wroc³aw
Totem art napisa³/a:
ale tylko w miejscach malunku
opary i plaki chyba baj± malo wspólnego z tym skoro problem jest tylko w miejscu malunku mo¿e trzeba by by³o poszukaæ problemu w samej farbie.
 

Mcdevil 
Wys³any: 2011-07-04, 14:39   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 166
Sk±d: Leicester
Farby to akryle raczej dobrej marki do aero. Mam chocia¿ nie u¿ywa³em(standard :( ). Ja bym obstawia³ nie przetart± powie¿chniê maluna wspomnianym przez Hlectera antysiliconem. Pewnie z strachu ¿e siê grafê uszkodzi.
_________________

 

hlecter
Wys³any: 2011-07-04, 20:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 213
spoko McDevil ja tez mojej nagrody jeszcze nie rozpakowalem;D
 

gugun 
Wys³any: 2011-07-06, 19:22   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
wg mnie niesprawna instalacja...wali lakiernikowi woda olejem i innymi...w takim wypadku ew pomoc moze antysilikon dodany do lakieru lub j/w ewentualnie jakiekolwiek odtluszczenie przed lakierowaniem o ile nie uszkodzi to malunku...proponowal bym dac komus innemu na probe jezeli problem bedzie sie powtarzal...jesli dalej bedzie cos nie tak to juz wtedy nie wina lakiernika..
 
 

Totem art
Wys³any: 2011-11-05, 15:22   
0
UP DOWN


Posty: 21
Dzieki za porady, juz wszystko jest ok,lakiernik tez zmieniony.Mozna przetrzec delikatnie benzyna ekstrakcyjna malunek i od razu lepiej....czasem nowy lakiernik tez gdzies "da plame",a raczej wglebienie w klarze,ale juz nie ma tego,co bylo....A jeszcze teraz mam inne pytanie: Jak lakiernik naklada mi baze,ona wyschnie i ja sobie na niej maluje,to on powinien cos jeszcze na to nalozyc,albo np zmatowic?Bo mowi,ze boi sie,zeby pozniej klar nalozony na sucha baze z czasem nie zaczal odpadac....ja tam nie znam sie,jak tylko maluje aerografem;) ale wy pewnie macie juz doswiadczenie w tym temacie,wiec prosilabym o pomoc
_________________

 

gugun 
Wys³any: 2011-11-05, 15:46   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
poprostu na baze w ciagu max 12h powinno sie nalozyc bezbarwny bo sie przeszuszy i bedzie bezbarwny sie luszczyl,jesli on ci lakieruje baza to niech da na to bezbarwny i zmatuje a ty wtedy rysuj i jak skonczysz niech znowu da lakier na calosc...ewentualnie mozna do bazy dodac ciut utwardzacza co zpowolni troche ten proces i baza tak szybko sie nie przesuszy,ale to tylko taki trik troche nie zgodny z technologia
 
 

Mcdevil 
Wys³any: 2011-11-05, 15:54   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 166
Sk±d: Leicester
Te 12h co pisze gugun, to w ¿yciu ró¿nie mo¿e byæ i przegiêcia siê zda¿aj±, nawet kilka tygodni ;) . Ta dróga opcja robienia na bezbarwnym, dla takich zamulonych jak ja, to kozunia by by³a.
_________________

 

Totem art
Wys³any: 2011-11-05, 16:59   
0
UP DOWN


Posty: 21
Uuu,to kiepsko:( bo te dwie czesci od motorowki poczekaly sobie na ten klar 4 dni....A juz pojechaly w swiat:/
_________________

 

Mcdevil 
Wys³any: 2011-11-05, 17:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 166
Sk±d: Leicester
spoks ponad 2 miesi±ce bak robi³em z b³otnikiem i testowany codziennie od cholery czasu w³asnorêcznie. Lakierników trzeba s³uchaæ, ale ¿ycie robi swoje ;) . Przed malowaniem na bazie te¿ antystatyczna i ta ekstrakcyjna.Podczas te¿ mo¿na, widaæ trochê jak bêdzie wygl±daæ po lakierze, ale uwa¿aj z tym bo mo¿na uszkodziæ w lekko przypruszonych miejscach grafê. Chocia¿ mo¿e lepiej rozejrzyj siê za tym antysilikonem.
Pozdro
_________________

 

Totem art
Wys³any: 2011-11-06, 12:27   
0
UP DOWN


Posty: 21
Dzieki wielkie Mcdevil, g³ownie za szybka reakcje:)pozdr
_________________

 

Andy 66 
Wys³any: 2011-12-20, 20:35   
0
UP DOWN

Posty: 177
Sk±d: Bydgoszcz
Chyba wiem dlaczego na malunku masz t³uste... W³a¶nie koñczê przerabiaæ lodówkê na kompresor do aerografu i przy próbach ci¶nieniowych z dmuchawki przy d³u¿szym upuszczaniu powietrza "co¶' siê wydostaje. Jakby delikatna mgie³ka z oleju. Olej dosta³ siê do butli z agregatu lodówki. Mam za³o¿ony jeden filtr powietrza przy wyj¶ciu z butli. Wody w nim nie ma, osadów te¿ nie widaæ a jednak co¶ przepuszcza.
Mo¿e w Twoim kompresorze te¿ masz olej???
Jutro zrobiê jeszcze test na czystej kartce papieru, je¶li to olej - zrobi siê plama...

I pytanie do znawców tematu. Czy jest mo¿liwe odt³uszczenie takiej farby??? Pomieszczanej z olejem???

Pozdrawiam :cool:
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » AIRBRUSH » Forum Airbrush

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group