|
|
|
Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
nowty
|
Wys³any: 2007-09-04, 22:26 pastiki motocyklowe, naprawa
|
|
|
Go¶æ
|
witam, mam do drobnej naprawy plastiki samochodowe, jakie materialy kupic, szpachle ? moze zywice ? czym to siê naprawia? zdjêcia na http://www.motomz.republika.pl |
|
|
|
|
online
|
Wys³any: 2007-09-05, 12:43
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
Widze, ¿e kto¶ to klei³ klejem i topi³ lutownic± :]
-usun±æ klej, oczy¶ciæ, odt³u¶ciæ, pospawaæ-dobrze pospawany element ma wytrzyma³o¶æ nowego elementu najlepiej to komu¶ zleciæ.
-ka¿dy "lu¼ny" lakier usuwasz. Go³y plastik/spawane miejsce sikasz primerem (podk³ad zwiêkszaj±cy przyczepno¶æ). Mo¿na to zrobiæ punktowo- nie trzeba ca³ego elementu jechaæ.
- po paru minutach metod± M/M (bez szlifowania primer podk³adu) lecisz ca³y element podk³adem akrylowym.
-suszysz, szlifujesz 600-1000 wodnym i lakierujesz.
Je¶li trzeba zastosowaæ uelastyczniacz do lakieru to stosujesz go do akrylu (kolor lub bezbarwny clar) i do podk³adu akrylowego.
Je¶li element trzeba szpachlowaæ to robisz to po primerze a przed podk³adem akrylowym. Wteyd niestety rezygnujesz z metody M/M.
Mój sposób:
-usun±æ klej, oczy¶ciæ, odt³u¶ciæ, pospawaæ- ja to robie lutownic±, a topniki robie z pociêtego w paseczki plastiku (taki sam materia³ topników jak materia³ naprawianego elementu).
-je¶li trzeba to wzmacniam ¿ywic± poliesterow±+ utwardzacz w p³ynie + bardzo miêkkie w³ókno/mata szklana. Zazwyczaj mate i ¿ywicê dajê od wewnêtrznej/niewidocznej strony elementu
-myje, szlifuje, odt³uszczam i reszta tak samo jak wy¿ej |
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
|
|