Autor |
Wiadomo¶æ |
|
tasek
|
Wys³any: 2013-05-31, 18:48
|
0
|
|
|
Posty: 79
|
a ja kupi³em nowy kompresor Fini mk 103 150 3 i w instrukcji napisano ¿e fabrycznie zalany olejem 15w50!!!! a to jest olej samochodowy i na dodatek o du¿ej lepko¶ci.
Ciekawe co napisz± teraz ci którzy mówi± ¿e broñ Bo¿e nie mozna lac oleju samochodowego. A nie jest to kompresor z targowicy i kosztowa³ 2400z³
no i co laæ sprêzarkowy ldaa 100 czy samochodowy? Bo w sklepach mówi± ¿e nie wolno samochodowego a Fini na odwrót napisa³o no i kto ma racjê???
Przecie¿ w kompresorze olej tylko smaruje uk³ad korbowo t³okowy nic wiêcej, nie ma turbo, nie ma obrotów 6 ty¶, temperatura du¿o ni¿sza. Patrzy³em na oleje do kompresorów to wychodzi ¿e to s± czyste oleje o znikomej liczbie warto¶ci przeciwzuzyciowych. olej samochodowy nawet 15w40 ma ich praktycznie kilkadziesi±t razy wiêcej.
Do kosiarek te¿ nie mozna laæ olejów syntetycznych a moja od 13 lat smiga na samochodowym syntetyku i kondycja jak ze sklepu.
I kto ma racjê? Chyba Ci którzy sprzedaj± kompresory i kosiarki, szybciej padnie szybciej kupimy nowy |
|
|
|
|
okoñ
|
Wys³any: 2013-05-31, 20:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 293
|
|
|
|
|
groszek923
|
Wys³any: 2014-03-18, 20:08
|
0
|
|
|
Posty: 61
|
Cze¶æ. Jakiej dok³adnie marki lejecie olej do FINI? |
|
|
|
|
mundek
|
Wys³any: 2017-02-13, 20:37
|
0
|
|
|
Posty: 20
|
shel82 napisa³/a: | Olej powinno siê wymieniaæ po 500 godzinach pracy, a filtr powietrza, po 16 godz. usuwaj±c zalegaj±c± wodê w zbiorniku poprzez spuszczenie jej prze otwór na spodzie zbiornika.... |
Witam
mam pytanie do znawców.
czy to prawda z tym filtrem? czy trzeba go wymieniaæ co 16 godzin??
czyli co drugi dzieñ trzeba dawaæ nowy filtr??
je¶li to g³upie pytanie to jak zwykle sorry |
|
|
|
|
Ricorro
|
Wys³any: 2022-01-20, 20:51
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Zalogowa³em siê tu tylko dlatego ¿eby napisaæ ¿e zalanie gêstego oleju np 15W-40 zamiast LDAA lub silnikowego o zdecydowanie innej charakterystyce - to NAJWIÊKSZA G£UPOTA JAK¡ W ¯YCIU S£YSZA£EM. Nie róbcie tego bo zniszczycie sobie sprê¿arki. CZYSTA G£UPOTA. Zgadam siê ¿e mo¿na zalaæ silnikowym taki mam te¿ wlany ale nie gêstym na Boga co za brednie. Jak mo¿na do uk³adu bez pompy z rozbryzgowym smarowaniem bez natrysków na denko t³oka jakie s± w silnikach pojazdów zalaæ gêste gówno 15W ch³opie...... Rozumiem olej 0w-40 5W-40 je¶li sprê¿arka jest wykonana dobrze technologicznie mo¿na zastosowaæ cieñszy film olejowy 0W-30 lub 5W-30 ale to ryzyko ¿e mo¿e zerwaæ film olejowy. Pomimo oporów lepszy "40".
Wa¿ne najwa¿niejsze! - sprê¿arka czêsto pracuje w cyklach start stop olej rozgrzewa siê wolno czasem nie osi±ga wysokiej temp dlatego tak wa¿ne jest aby przy zimnym uk³adzie nie by³ za gêsty. Smarowanie rozbryzgowe to dodatkowa trudno¶æ. To nie jest tak ¿e zaraz musi byæ LDAA mo¿e byæ silnikowy ale trzeba to dobraæ z g³ow±.
Je¶li kto¶ pisze ¿e mo¿na tylko i wy³±cznie ldaa to nie ma wiedzy dotycz±cej jakie w³a¶ciwo¶ci maj± oleje i jak szlachetne s± oleje silnikowe oraz w jak trudnych warunkach pracuj± oraz jak± wsadkê uszlachetniaj±c± maj± w tym wiskozytory antydepresatory, inhibitory korozji antyutleniacze stabilizatory ph i wiele innych. Podkre¶lam w sprê¿arce wa¿n± kwesti± jest smarowanie od zera na zimno a to zapewniaj± oleje o zimowej charakterystyce zbli¿onej do "0". Zaznaczê ¿e ldaa oraz silnikowe maj± zblizon± temperaturê zap³onu od 200 do 250 ¶rednio to jest 220 stopni w obu przypadkach ( w tym w dislach np. dzia³aj± w komorach rozgrzanych do 700 stopni)
Jedna uwaga dotycz±ca wielkiej „niechêci” strachu przed stosowaniem olejów 0W-40 i 5W-40 – to zabobon i nieznajomo¶æ tematu – wyja¶niam. Olej o charakterystyce wielosezonowej np.: 0W-40 ma mniejsz± lepko¶æ, jest rzadszy podczas rozruchu daj±c idealne smarowanie odpowiadaj±ce prawie smarowaniu przy rozgrzanym oleju co jest bardzo po¿±dane dla uk³adu korbowo-t³okowego nie wa¿ne w jakiej konstrukcji. Pragnê zaznaczyæ ¿e dla silnika okres rozgrzani zazwyczaj trwa krótko potem olej po rozgrzaniu zachowuje siê tak jak opisuje druga charakterystyka czyli”40” lub „30” . Zauwa¿cie ¿e nie wa¿ne czy mamy 0W-40 czy 15W-40 oleje te po rozgrzaniu posiadaj± tak± sam± charakterystykê lepko¶ciow± w wysokich temperaturach (parametr drugiego cz³onu) i zasadniczo wiêkszo¶æ dzia³ania silnika to w³a¶nie ta charakterystyka ma zasadnicze w³a¶ciwo¶ci w smarowaniu na gor±co a pierwszy cz³on dotyczy w³asno¶ci smarnych a konkretnie lepko¶ci na zimno. Podkre¶lam osoby mówi±ce ¿e silnik siê rozcieknie po wlaniu 0W…. lub 5W….. to osoby nie znaj±ce podstaw i charakterystyki olejów i ich w³asno¶ci. Móg³bym przytaczaæ wiele jeszcze uzasadnieñ ale po prostu mi siê ju¿ nie chce. Piszê tylko bo niestety nie mogê przej¶æ obojêtnie obok bzdurnych i szkodliwych podpowiedzi. Osobi¶cie zalane mam w dwut³okowej 150l - 5W-40 przy wymianie przejdê na 0W-40. To samo dotyczy kosiarki brigsa która ju¿ kilku dobrych lat a w³a¶ciwie nie wiem kiedy by³a na dedykowanym chyba w okresie gwarancyjnym chodzi mi na 5w-40 choæ móg³by tam byæ z powodzeniem 5w-30 lub 0w-30 poniewa¿ dedykowany jest SAE30 (czyli olej o charakterystyce letniej 30!). Jeszcze jedna kwestia czy abt nawet ten do kosiarek SAE30 nie jest czasem mineralnym ze wzglêdu na ekologiê JEST ponad wszelk± w±tpliwo¶æ !. TO teraz proszê mo¿e mi kto¶ uzasadni który jest lepszy syntetyk czy mineralny (pomijaj±c fakt ¿e w Niemczech mamy prawnie okre¶lona ilo¶æ wsadki estrów w Polsce nie mimo wszystko i tak lepiej syntetik...... Ostañcie z wiedza. Pozdrawiam |
|
|
|