Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
tasek
Wysłany: 2013-05-31, 18:48   
0
UP DOWN

Posty: 79
a ja kupiłem nowy kompresor Fini mk 103 150 3 i w instrukcji napisano że fabrycznie zalany olejem 15w50!!!! a to jest olej samochodowy i na dodatek o dużej lepkości.
Ciekawe co napiszą teraz ci którzy mówią że broń Boże nie mozna lac oleju samochodowego. A nie jest to kompresor z targowicy i kosztował 2400zł

no i co lać spręzarkowy ldaa 100 czy samochodowy? Bo w sklepach mówią że nie wolno samochodowego a Fini na odwrót napisało no i kto ma rację???
Przecież w kompresorze olej tylko smaruje układ korbowo tłokowy nic więcej, nie ma turbo, nie ma obrotów 6 tyś, temperatura dużo niższa. Patrzyłem na oleje do kompresorów to wychodzi że to są czyste oleje o znikomej liczbie wartości przeciwzuzyciowych. olej samochodowy nawet 15w40 ma ich praktycznie kilkadziesiąt razy więcej.
Do kosiarek też nie mozna lać olejów syntetycznych a moja od 13 lat smiga na samochodowym syntetyku i kondycja jak ze sklepu.
I kto ma rację? Chyba Ci którzy sprzedają kompresory i kosiarki, szybciej padnie szybciej kupimy nowy
 

okoń
Wysłany: 2013-05-31, 20:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 293
Producent ma rację ...
 

groszek923
Wysłany: 2014-03-18, 20:08   
0
UP DOWN

Posty: 61
Cześć. Jakiej dokładnie marki lejecie olej do FINI?
 

mundek
Wysłany: 2017-02-13, 20:37   
0
UP DOWN

Posty: 20
shel82 napisał/a:
Olej powinno się wymieniać po 500 godzinach pracy, a filtr powietrza, po 16 godz. usuwając zalegającą wodę w zbiorniku poprzez spuszczenie jej prze otwór na spodzie zbiornika....


Witam

mam pytanie do znawców.

czy to prawda z tym filtrem? czy trzeba go wymieniać co 16 godzin??

czyli co drugi dzień trzeba dawać nowy filtr??

jeśli to głupie pytanie to jak zwykle sorry
 

Ricorro 
Wysłany: 2022-01-20, 20:51   
0
UP DOWN

Posty: 1
Zalogowałem się tu tylko dlatego żeby napisać że zalanie gęstego oleju np 15W-40 zamiast LDAA lub silnikowego o zdecydowanie innej charakterystyce - to NAJWIĘKSZA GŁUPOTA JAKĄ W ŻYCIU SŁYSZAŁEM. Nie róbcie tego bo zniszczycie sobie sprężarki. CZYSTA GŁUPOTA. Zgadam się że można zalać silnikowym taki mam też wlany ale nie gęstym na Boga co za brednie. Jak można do układu bez pompy z rozbryzgowym smarowaniem bez natrysków na denko tłoka jakie są w silnikach pojazdów zalać gęste gówno 15W chłopie...... Rozumiem olej 0w-40 5W-40 jeśli sprężarka jest wykonana dobrze technologicznie można zastosować cieńszy film olejowy 0W-30 lub 5W-30 ale to ryzyko że może zerwać film olejowy. Pomimo oporów lepszy "40".
Ważne najważniejsze! - sprężarka często pracuje w cyklach start stop olej rozgrzewa się wolno czasem nie osiąga wysokiej temp dlatego tak ważne jest aby przy zimnym układzie nie był za gęsty. Smarowanie rozbryzgowe to dodatkowa trudność. To nie jest tak że zaraz musi być LDAA może być silnikowy ale trzeba to dobrać z głową.
Jeśli ktoś pisze że można tylko i wyłącznie ldaa to nie ma wiedzy dotyczącej jakie właściwości mają oleje i jak szlachetne są oleje silnikowe oraz w jak trudnych warunkach pracują oraz jaką wsadkę uszlachetniającą mają w tym wiskozytory antydepresatory, inhibitory korozji antyutleniacze stabilizatory ph i wiele innych. Podkreślam w sprężarce ważną kwestią jest smarowanie od zera na zimno a to zapewniają oleje o zimowej charakterystyce zbliżonej do "0". Zaznaczę że ldaa oraz silnikowe mają zblizoną temperaturę zapłonu od 200 do 250 średnio to jest 220 stopni w obu przypadkach ( w tym w dislach np. działają w komorach rozgrzanych do 700 stopni)
Jedna uwaga dotycząca wielkiej „niechęci” strachu przed stosowaniem olejów 0W-40 i 5W-40 – to zabobon i nieznajomość tematu – wyjaśniam. Olej o charakterystyce wielosezonowej np.: 0W-40 ma mniejszą lepkość, jest rzadszy podczas rozruchu dając idealne smarowanie odpowiadające prawie smarowaniu przy rozgrzanym oleju co jest bardzo pożądane dla układu korbowo-tłokowego nie ważne w jakiej konstrukcji. Pragnę zaznaczyć że dla silnika okres rozgrzani zazwyczaj trwa krótko potem olej po rozgrzaniu zachowuje się tak jak opisuje druga charakterystyka czyli”40” lub „30” . Zauważcie że nie ważne czy mamy 0W-40 czy 15W-40 oleje te po rozgrzaniu posiadają taką samą charakterystykę lepkościową w wysokich temperaturach (parametr drugiego członu) i zasadniczo większość działania silnika to właśnie ta charakterystyka ma zasadnicze właściwości w smarowaniu na gorąco a pierwszy człon dotyczy własności smarnych a konkretnie lepkości na zimno. Podkreślam osoby mówiące że silnik się rozcieknie po wlaniu 0W…. lub 5W….. to osoby nie znające podstaw i charakterystyki olejów i ich własności. Mógłbym przytaczać wiele jeszcze uzasadnień ale po prostu mi się już nie chce. Piszę tylko bo niestety nie mogę przejść obojętnie obok bzdurnych i szkodliwych podpowiedzi. Osobiście zalane mam w dwutłokowej 150l - 5W-40 przy wymianie przejdę na 0W-40. To samo dotyczy kosiarki brigsa która już kilku dobrych lat a właściwie nie wiem kiedy była na dedykowanym chyba w okresie gwarancyjnym chodzi mi na 5w-40 choć mógłby tam być z powodzeniem 5w-30 lub 0w-30 ponieważ dedykowany jest SAE30 (czyli olej o charakterystyce letniej 30!). Jeszcze jedna kwestia czy abt nawet ten do kosiarek SAE30 nie jest czasem mineralnym ze względu na ekologię JEST ponad wszelką wątpliwość !. TO teraz proszę może mi ktoś uzasadni który jest lepszy syntetyk czy mineralny (pomijając fakt że w Niemczech mamy prawnie określona ilość wsadki estrów w Polsce nie mimo wszystko i tak lepiej syntetik...... Ostańcie z wiedza. Pozdrawiam :cool:
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi