Autor |
Wiadomo¶æ |
|
norbi
|
Wys³any: 2011-08-15, 22:30 Zabezpieczenie przed wod± w pistolecie...
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Witam Was ponownie,
temat wa³kowany wielokrotnie - ale - nie chcê wydawaæ zbêdnie kasy to te¿ mam pytanie.
Dzi¶ maza³em po moim zderzaku, podk³ad siad³ idealnie, baza tez, ale klar...
Otó¿ na powierzchni porobi³o mi sie sporo ma³ych "kraterków" "rybich oczek" jak zwa³ tak zwa³ - zapewne jest to kwestia wody / wody z olejem / w pistolecie. Klar wyla³em bez ma³a idealnie do tego ¿adnych syfów ale zachcia³o mi sie przymaskowaæ te krterki no i siê zacze³o - dwie zlewki takie niewielkie a¿ zal mi polerowac ten lakier bo wyszed³ piêknie (poza tymi mankamentami)
Moja instalacja wygl±da tak:
Kompresor -- zaraz za nim filtr AirPress model 2000 taki mniejszy - pozniej 10m przewodu - znów filtr - tym razem AirPress tyle ze model 4000 taki wiêkszy - 6m przewodu i tu filterek pod pistoler SICO -
pytanie moje brzmi czy inwestowaæ w co¶ lepszego pod pistolet czy moze jeszcze jeden filtr z okolic modelu 4000 na sciane?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-08-15, 23:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
norbi, A¿ ¿al pisaæ po raz 999 o wodzie w powietrzu.
Jak sam widzisz cenzura zjawisko zw³aszcza latem.
Nie pomo¿e 1000 filtrów, filterków.
Pomo¿e osuszacz ziêbniczy 3-4 ty¶.zl i masz spokój.
No ale znaj±c ¿ycie kasa jest do zarobienia dopiero, wiêc zainwestuj w wiadro, 5 metrów miedzianej rurki, trochê wê¿yka i opaski zacskowe.
Do tego zimna woda, rurka zwiniêta tak aby do wiadra siê zmie¶ci³a.
Mozna lodu dowalic i ciesz siê bezstresowym lakierowaniem.
Widzisz, tu k³ania siê punkt rosy a dok³adniej pierwszy punkt rosy 3*C.
Jak juz wych³odzisz powietrze do takiej temperatury, to juz le¿±cy w±¿ na zimnej posadzce nic nie zaszkodzi i woda zostanie w odwadniaczu.
Czyli kompresor wiadro filtry w±z 10m i nic wiêcej.
Zadnych kolejnych filterków i innych badziewi.
Pozdrawiam. Bezstresowego lakierowania ¿yczê.
PS
Sposób stosowany od wieków, sprawdzony i skuteczny.
Nie musisz testowac, zrób i ciesz siê bezstresowym lakierowaniem. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
norbi
|
Wys³any: 2011-08-16, 16:17
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Dziêki za odpowied¼. Napewno posk³adam takie ustrojstwo. Nie szuka³em dog³êbnie bo my¶la³em ¿e to kwestia filtrów. Co do zarabiania kasy to powiem tak. Prowadze inny biznes i kto wie mo¿e kiedy¶. Poki co mam warunki ¿eby zrobiæ co¶ dla siebie i nic wiêcej - mo¿e komu¶ znajomemu. Wiêc inwestowanie kolejnych 3-4k pln mija sie dla mnie z celem. I tak zainwestowa³em ok. 4kpln w to ¿eby zaczac sie bawic
Mam jeszcze takie pytanie troche OT ale szkoda zak³adaæ nowy temat, mianowicie dzis wynios³em zderzak na ¶wiat³o dzienne aby oceniæ moj± pracê i nie liczac tych rybich oczek i zlewek w jednym miejscu pojawi³y siê 4 - 5 takich kreseczek na lakierze bezbarwnych lekko wypuk³ych chyba leca one na elemencie wzdluznie - chyba da sie je wypolerowac ale ciekawi mnie czego to wina.
Czy z tego opisu da sie wywnioskowac jaki to b³±d z mojej strony powsta³? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2011-08-16, 20:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Z opisu ciê¿ko,przyda³yby siê zdjêcia.
A nie by³o przed lakierowaniem pêkniêæ id±cych mniej-wiêcej podobnie,jak obecne ,,wypuk³o¶ci"?Mo¿e to ¶lad po niedok³adnym oszlifowaniu tzw. paj±czka? |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-08-16, 20:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
norbi,
Jacenty juz odpowiedzia³ o przyczynie kresek na lakierze.
Na rybie oczka pomo¿e wiaderko z zestawem rurkowo wodnym, jak w opisie wy¿ej.
Oczywi¶cie o ile przyczyn± nie jest s³abo odt³uszczony element.
Prosty sposób na sprawdzenie ilo¶ci wody któr± dajemy dobrowolnie i nie¶wiadomie w lakier to 4-6 atm i pistolet do odmuchiwania skierowany na element z bliska w jedno miejsce.
Dmuchamy ci±gle i pulsacyjnie i wtedy zobaczycie wodê któr± wasza instalacja produkuje w trakcie lakierowania.
Zestaw wiaderkowy minimalizuje to zjawisko, ale dopiero osuszacz ziebniczy gwarantuje powietrze suche bez pary wodnej i mg³y olejowej. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
norbi
|
Wys³any: 2011-08-16, 23:13
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Pêkniêæ nie by³o. Ja ten zderzak dar³em prawie do plastiku ogolnie podk³adowany kilka razy czyszczony itp, mia³ kupe odbiæ po kamieniach na podk³adzie zero takich efektow ( jesli by cos bylo to przy przecieraniu zmywaczem wychodziloby to w postaci tych kresek, to samo na bazie zero problemu w postaci rybich oczek - chociaz kurcze ryba ma oko wypuk³e a te kraterki s± wklês³e) dopiero na klarze takie juby wyszly - no ale sporo lakierowania by³o w krotkim czasie wiec akuratnie ta woda z oliw± mog³a siê od³o¿yæ. Co do odt³uszczenia to hmmm baza siad³a rewelacyjnie przed baza stosowa³em zmywacz sylikonu, podk³ad jak i kontrolke g³aska³em na wodzie z koleg± ludwikiem a chyba bazy sie nie odt³uszcza ? przetar³em ja tylko ta magiczna sciereczka
Co do tych kresek to przyuwa¿y³em ze pojawia³y siê w wiêkszej ilo¶ci na tej czesci zderzaka kiedy go delikatnie naciska³êm od spodu (zderzak od peugeota 406 naciskany od spodu nie od ty³u ) ... lakier jest juz suchy - co prawda delikatny jeszcze ( lakier ivat ms ) ale juz go mozna bylo cisnac bez obaw a tu takie jaja. te kreski sa wypuk³e. Pod spodem na poprzedniej pow³oce nic takiego nie by³o papier pod baze poszed³ 800 na wodzie, w miejscu gdzie mia³em takie cos - po uderzeniu czegos w zderzak lakier popêka³ - nic takiego nie wyszlo.
Co do osuszacza to chyba zastosujê twoj± metodê ew rozwinê j± o jak±¶ zamra¿alkê hahaha
Co do twojej metody ilosci wilgoci w powietrzu bardzo ³adnie ten efekt widac na podk³adzie ciemnoszarym
pozdrawiam
Zdjêcia zamieszcze jutro jesli uda mi sie uchwycic te kreseczki. |
|
|
|
|
Adam Rentel
|
Wys³any: 2011-08-17, 06:05
|
0
|
|
|
Posty: 70
|
A propo tych kresek na zderzaku,tak jak napisa³e¶ ¿e jak naciskasz to one siê pojawiaj±,i tu moje pytanie ,czy doda³e¶ Uelastyczniacza do podk³adu i klaru?? stosuje siê go w³a¶nie na elementach nara¿onych na odksza³cenia,bo pó¿niej mo¿e lakier pêkaæ. |
|
|
|
|
norbi
|
Wys³any: 2011-08-17, 10:05
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Oto foto mojej mazaniny
http://mail.spi.net.pl/foto.jpg
i znam chyba przyczyne dlaczego sie tak sta³o. mianowicie kiedy postawilem zderzak na dolnej jego czesci lakier mogl sie "naciagnac" pod ugieciem do srodka zderzaka. kiedy sila zostala odjeta lakier rowno sie zmarszczyl w postaci kreseczek. na zdjeciu widac te buble wraz z tym czyms na powloce
Co do uelastyczniacza to - do podk³adów dawa³em, niestety nie da³em do bezbarwnego bo gdzies zas³ysza³em, ¿e klar robi sie bardziej mleczny ... a i ze nie stosuje sie tego czesto / ze i bez tez jest ok ... proszê sie nie smiac ... wyszedlem z zalozenia ze skoro to pierwszy raz to i tak cos spier... zepsuje wiec go mazne jeszcze raz hihihiih |
|
|
|