Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
damiano341
Wys³any: 2011-09-17, 21:22   malowanie od A do Z
0
UP DOWN

Posty: 20
Witam mam 20 letni samochód jakim jest honda civic 4g czarna
a wiêc zaczynamy bo ja ma³o wiem ;D jest tu odwa¿ny który by wyt³umaczy³ od a do z co i jak po kolei ?
wiem tylko tyle umyæ samochód zmatowiæ papierem wodnym(dalej prosze mnie pokierowaæ) 230-800 sprê¿onym powietrzem usun±c py³ daæ podk³ad i znów zmatowiæ 230-800?? i jeszcze mam pare pytañ


1-kiedy u¿ywaæ szmatki antystatycznej
2-kto¶ malowa³ ju¿ maskê i chyba za grubym papierem ¶ciernym co¶ robi³ bo widaæ zamalowane rysy co z tym zrobiæ jak to zniwelizowaæ?
3-kiedy odt³uszczaæ?
4-jak ustawiaæ pistolet i jakie ci¶nienie do podk³adu bazy i bezbarwnego(jeszcze nie kupi³em pistoletu)
5-co powiecie na usuniêcie konserwacji z podwozia pomalowanie go hameraidem + ¶rodek do konserwacji?
6-czy mogê pomalowaæ ca³y samochód podk³adem antykorozyjnym i on mi nie zardzewieje po 3 latach ?:P

GRATULACJE DLA WYTRWA£YCH XD
 

Sw.Piotrek 
Wys³any: 2011-09-21, 13:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 638
Sk±d: £ód¼
Wszystko jest opisane na forum - szukaj.
_________________
http://niezalezna.pl/
 

damiano341
Wys³any: 2012-01-26, 17:24   
0
UP DOWN

Posty: 20
mam takie pytanko jezeli chcem wypolerowac auto pasta lekko scierna to musze matowic samochod? iczymam zwilzac lakier? pasta k2 tempo i po polerce od razu mleczko 3m? i ile powinienem skasowac klienta za usluge calej mazdy 323f
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-01-26, 17:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
damiano341 napisa³/a:
i ile powinienem skasowac klienta za usluge calej mazdy 323f

Oko³o 600-700 z³.
Bo tempo to pasta dla profesjonalistów.... ;P
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

pawel1108 
Wys³any: 2012-01-26, 17:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
damiano341 napisa³/a:
GRATULACJE DLA WYTRWA£YCH XD


dziêkujemy Koledze,i równie¿ ¿yczymy wytrwa³o¶ci w przeszukiwaniu forum w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania zadawane ju¿ dziesi±tki razy :spoko:
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-26, 17:58   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Sw.Piotrek napisa³/a:
Wszystko jest opisane na forum - szukaj.
poka¿ w ktorym miejscu :!: znajdz mi chocia¿by 1 temat gdzie jest szczegolowo opisany caly proces naprawy auta od A-Z
i nie robcie sobie jaj juz z chlopaka
damiano341, jesli chodzi o polerowanie auta w dziale chyba tech-materialy masz przyklejone jak polerowac kilka linkow
 
 

pawel1108 
Wys³any: 2012-01-26, 18:05   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
damiano341 napisa³/a:
1-kiedy u¿ywaæ szmatki antystatycznej
2-kto¶ malowa³ ju¿ maskê i chyba za grubym papierem ¶ciernym co¶ robi³ bo widaæ zamalowane rysy co z tym zrobiæ jak to zniwelizowaæ?
3-kiedy odt³uszczaæ?
4-jak ustawiaæ pistolet i jakie ci¶nienie do podk³adu bazy i bezbarwnego(jeszcze nie kupi³em pistoletu)
5-co powiecie na usuniêcie konserwacji z podwozia pomalowanie go hameraidem + ¶rodek do konserwacji?
6-czy mogê pomalowaæ ca³y samochód podk³adem antykorozyjnym i on mi nie zardzewieje po 3 latach ?:P


1.Szmatka antystatyczna s³u¿y do zbierania odkurzy i py³ów miedzy warstwami lakieru bazowego.
2.spróbuj wypolerowaæ od 1500 czyli papier wodny 1500,potem 2000,potem 2500,jak nie to lakierowanie na nowo
3.odt³uszczaæ za ka¿dym razem przed nak³adaniem szpachli,podk³adu,lakieru itp
4.Ci¶nienie w pistolecie jest zale¿ne od tego jakimi materia³ami bêdziesz robi³,przeczytac to mo¿esz w kartach technicznych materia³ow,których bêdziesz u¿ywa³.oczywi¶cie tez jakim pistoletem,z jaka dysz± i w jakim systemie?
5.Hammerite nie do aut,je¿eli jest fabryczna konserwacja to nie ma sensu jej ruszaæ,nie polepszysz,chyba ¿e na nowo ¶rodki bitumiczne itp
6.Podk³adem epoksydowym tak

Pozdrawiam
PS pasta tempo to nie najlepszy pomys³,je¿eli chcesz u¿ywaæ mleczko Farecla to pewnie G10? zamiast tempo a nie chcesz zainwestowaæ w system polerski 3M,kup sobie fareclê G3,na pewno bêdzie lepszy efekt ni¿ tempo.
  
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-26, 18:10   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
pawel1108, i to sie chwali ;) troche cierpliwosci bo nie ma naprawde takiego tematu ogólnego wszystko jest ale najpierw trzeba by przeczytac cale forum..
 
 

pawel1108 
Wys³any: 2012-01-26, 18:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
Racja Gugun,trochê g³upio z pocz±tku odpowiedzia³em,ale jak my nie bêdziemy pomagaæ to i nam nikt nie pomo¿e.sorry
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-26, 18:21   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
pawel1108 napisa³/a:
Racja Gugun,trochê g³upio z pocz±tku odpowiedzia³em,ale jak my nie bêdziemy pomagaæ to i nam nikt nie pomo¿e.sorry
spoko ja wiem ze sie nie chce,mnie tez tego typu tematy przerazaja,ale chcialem goscia skierowac na odpowiedni temat i kompletnie nic nie znalazlem,poprostu o tym sie pisze caly czas ale nie ma zadnego tematu gdzie jest po czesci napisane od a-z jak polakierowac auto.jedyna sciaga to fotorelace...temat jest podklejony lakierowanie od a-z a w nim tylko jak pomalowac plastiki...wiec taka mala prosba jak znajdziecie cos przypadkowo to wrzucajcie linki do podklejonego,a unikniemy b³achych pytan a przy okazji nie bedziemy do siebie zrazac nowych uzytkownikow.milego wieczorku :)
 
 

damiano341
Wys³any: 2012-01-27, 19:44   
0
UP DOWN

Posty: 20
no wreszcie ktos mnie zrozumial was mecza glupie pytania zadawane dziesiatki razy a mnie BARDZO wkurza gdy szukam cos 30 min (sa interesujace mnie tematy otwieram je a tam pisz± uzytkownicy poszukaj dobrze na forum wszystko pisze ... wiec moja prosba na przyszlosc albo usuwac takie puste tematy albo kierujcie juz konkretnym linkiem




PS: wracajac do polerki to pawel ja mam farecle g3 i testowalem ja na swoim czarnym samochodzie i porobilem mikro ryski ale tylko gdzie nie gdzie od razu poprawilem to k2 tempo (nie wiem czy dobrze zrobilem xD) ale nie bylo zadnej ryski ;] i dlatego wlasnie pytam o te paste bo mam do usuniecia z mazdy 323f mikro rysy
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-27, 19:50   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
zainwestuj w 1 ca³y system polerski i 3 rodzaje g±bek i wtedy sie baw i pytaj.z najtanszych polecam app ok 200zl ca³y zestaw z g±bkami i masz ro¿ne rodzaje past,g±bek ....p1 najgorsze rysy p3 poprawiasz po p1 p6 nadajesz polysku p10 sciagasz pozostalosci past i nab³yszczasz. i wtedy kazdy bedzie wiedzia³ o co chodzi a tempa i g3 juz nikt w tych czasach nie uzywa
 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-01-27, 19:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
gugun napisa³/a:
g3 juz nikt w tych czasach nie uzywa


Kurcze... co za czasy :x:

Do mnie jeszcze nowinki technologiczne nie dosz³y,,, ostatnio znów zainwestowa³em w 4 kg farecli.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-27, 19:53   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Lackdoctor napisa³/a:
o mnie jeszcze nowinki technologiczne nie dosz³y,,, ostatnio znów zainwestowa³em w 4 kg farecli.
nie gadaj ze cenzura sie z farecl±/??? i yebiesz sie wtedy z myciem 2 dni??kurde to gdzie ty mieszkasz??:D ^^
 
 

damiano341
Wys³any: 2012-01-27, 20:18   
0
UP DOWN

Posty: 20
dziêki gugun ale pozwolcie ze napisze cos o polerce aby ktos wchodzac w ten temat mogl juz przeczytac o konkretach a nie szukac nadal na forum i klejac swoja wiedze miedzy milionami niepotrzebnych postow:

do dzis chcialem robic tak umyc dokladnie samochod potem zmatowic go abralonem 2000 ewentualnie poprawic cos recznie potem abralon 4000 na to pasta farecla g3 nawilzajac lekko gabke i powierzchnie polerowana (bez przesadyzmu bo bedzie chlapac) do tego najlepiej uzyc gabki sredniosciernej (pomaranczowej) polerowac kolejno obrotami 1500,1800,2000 po ogarnieciu juz g3 po jakiejs godzince nalozyc mleczko nablyszczajace farecla g10 nakladajac go czarna gabka okolo (1500 obrotow)
to wszystko co dowiedzialem sie przez 2 miesiace szukajac na forum o polerce xD
JAK COS ¬LE proszê mnie poprawiæ

gugun jak skonczy mi sie g3 to zainwestuje w profesjonal polerke ja startuje z kariera wiec zalezy mi na jakosci i zadowoleniu klienta mowisz app 200 zl ale jezeli ma mi dac lepszy efekt 3m za 400 zl to biore 3m :D zolty zielony i fioletowy + gabki w tym kolorze co o tym myslisz?
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-28, 10:49   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
damiano341 napisa³/a:
zmatowic go abralonem 2000
B£¡D!!! robisz p 2500 i poprawiasz abralonem 4000!!! abralon 2000 robi g³êboke rysy cie¿kie do spolerowania,mimo ze to 2k to tak jakbys pojecha³ p800.

zaczynasz Bia³± g±bk± i robisz do¶æ dok³adnie,przep³ukujesz i jedziesz jeszcze raz...na koniec myjesz auto i jedziesz czarn± g±bk± w celu zebrania resztek pasty...na koniec myjesz suszysz i dopiero mleczkujesz
damiano341 napisa³/a:
co o tym myslisz?
nie u¿ywam 3ma wiêc nic nie my¶le :D
 
 

damiano341
Wys³any: 2012-01-29, 13:15   
0
UP DOWN

Posty: 20
czyli mam rozumiec ze na biala gabke daje g3 jade az mi sie skonczy pasta potem plukam to woda i poleruje jeszcze raz ? potem myje auto normalnie plynem i potem znow g3 ale na czarna gabke ? czy sucha gabka ?
 

bielek 
Wys³any: 2012-01-30, 00:02   
0
UP DOWN

Posty: 12
Sk±d: pomorskie
Pozwolê sobie wypowiedzieæ siê na temat polerki:
Zale¿y jak± masz maszynê czyli rotacja lub mimo¶ród
nastêpnie czy mamy ochotê robiæ systemem mokrym np Farecla czy te¿ suchym 3M, Scholl, Menzerna itp.
Ja u¿ywam polerki rotacyjnej (charakteryzuje siê tym ¿e jest najagresywniejszym systemem i aby dobrze wyprowadziæ ostatecznie lakier trzeba mieæ troszkê wprawy), mo¿na u¿yæ polerki mimo¶rodowej z ma³ym skokiem (³atwiej siê wykañcza lakier ale ciê¿ej zdj±æ jakie¶ wiêksze defekty, ale te¿ nie potrzeba wielkiej wprawy aby uzyskaæ super efekt)

Je¿eli dysponujemy 2 rodzajami polerek to mo¿na siê pokusiæ o u¿ycie papierków 3M Trizact 3000 (lub o mniejszej gradacji) na polerce mimo¶rodowej, pozwoli to zaoszczêdziæ sporo czasu i past polerskich.

Farecla jest systemem na mokro i wymaga najwiêkszej wprawy w stosowaniu, nie mo¿na u¿ywaæ jej za wiele (kilka kropel na pad i polerujemy jaki¶ niewielki obszar np maskê warto podzieliæ na 6 pól) u¿ycie zbyt du¿ej ilo¶ci lub te¿ zbyt wysokich obrotów skutkuje usmarowaniem poleruj±cego, samochodu i ca³ego warsztatu (pastê trudno zmyæ jak wyschnie). Stosuje siê 2 kroki najpierw G3 na twardym padzie (czêsto bia³y kolor) a na koniec G10 na miêkkim (czêsto czarny)

System 3M jest systemem na sucho (nale¿y dos³ownie raz psikn±æ wod± na pad). Jest prostszym systemem ni¿ Farecla, ale ³atwiej przepaliæ lakier, g³ównie stosuje siê pasty zwane potocznie zielony korek (Fast Cut) oraz jedna z 2 past wykañczaj±cych ¿ó³ty korek (extra fine) niebieski korek (ultrafina), 3M do ka¿dej past ma dedykowany pad w kolorze korka (pady s± stosunkowo drogie ale warte ceny, zw³aszcza niebieski)

System Menzerna (z takiego korzystam aktualnie) jest najprostszym systemem w stosowaniu ma wiele gradacji past ja u¿ywam FG500 i SF4000 i tylko dobieram pady w zale¿no¶ci od stopnia uszkodzenia i twardo¶ci lakieru (polecam futerko polerskie). Najprostszy dlatego ¿e nawet najagresywniejsza pasta FG500 potrafi zapewniæ w krótkim czasie piêkne lustrzane wykoñczenie, pasty najd³u¿ej "pracuj±" (maj± najlepsze moim zdaniem dodatki robiace po¶lizg), nie zawiera grama silikonu, tylko ¿e s³abo "tnie" lakier, ale wspomagam siê Trizactem i jest OK.

Gdy ju¿ zdecydujemy o systemie to wa¿ne jest jak zabieramy siê do polerki (u¿ywam tylko rotacji to tak± opiszê):
Przy pastach suchych na pocz±tku trzeba "nasyciæ" pad polewaj±c nieco wiêksz± ilo¶ci± pasty i rozmarowuj±c nawet palcem równomiernie po padzie, potem uruchamiamy na 1 biegu polerkê i do¶æ szybkim ruchem rozsmarowujemy pastê po interesuj±cym nas panelu, po tym nie odrywaj±c polerki od elementu prze³±czamy na 2 bieg i robimy tym 2 przejazdy po tym ustawiamy bieg 3 lub 4 jak kto woli i na tym biegu robimy oko³o 5-7 przejazdów (to ju¿ trzeba dobraæ pod konkretn± pastê i lakier) po tych przejazdach raczej nie powinno byæ widaæ pasty polerskiej (jak widaæ to znaczy ¿e dali¶my jej za du¿o) powinien siê tworzyæ miejscami py³ (jak tworzy siê za du¿o to znaczy ¿e dali¶my za ma³o pasty) i w tym momencie zwalniamy obroty robi±c na 2 biegu oko³o 2 przejazdów, i gotowe, przecieramy such± mikrofibr± potem zmywaczem silikonowym (lub roztworem IPA 50% bo jest tañszy) i widzimy czy trzeba dalej polerowaæ, czy trzeba wykañczaæ, kolejne elementy to ju¿ nakrapiamy oko³o 3-4 kropelek wielko¶ci grochu na pad i powtarzamy proces. Przy agresywnych pastach po ka¿dym kawa³ku warto oczy¶ciæ miêkk± szczoteczk± pad (wp³ynie to na jego ¿ywotno¶æ i jako¶æ polerki).
Ca³y proces mo¿na przyspieszyæ ale to kwesti do¶wiadczenia, na pocz±tku warto robiæ to w³a¶nie tak i potem modyfikowaæ ka¿dy element wedle uznania. Nale¿y stosowaæ raczej niewielki docisk. Zamiast mocniejszego docisku lepiej daæ agresywniejszy pad. Do aut z du¿± ilo¶ci± za³amañ czy te¿ zaokr±gleñ warto u¿ywaæ padów na rzep z miêkkim backin platem czyli podstawk± (polecam flexipads)
 
 

damiano341
Wys³any: 2012-04-12, 16:31   
0
UP DOWN

Posty: 20
a czy zawsze trzeba matowic samochod przed polerowaniem ? i cy zawsze trzeba po g3 jechac g6?? powiedzmy ze mam tylko mikroryski hologramy jak zwal tak zwal jak to wtedy zrobic ?
 

diablo74 
Wys³any: 2012-04-12, 19:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
damiano341 napisa³/a:
a czy zawsze trzeba matowic samochod przed polerowaniem ? i cy zawsze trzeba po g3 jechac g6?? powiedzmy ze mam tylko mikroryski hologramy jak zwal tak zwal jak to wtedy zrobic ?

nie zawsze papierem nieraz wystarczy pasta, a jaka to ju¿ zale¿y od tego co chcesz usun±æ co do farecli nie wiem bo robiê na sucho profixem
 

damiano341
Wys³any: 2012-06-09, 19:46   
0
UP DOWN

Posty: 20
kolejna góra pytañ ;D

chce zrobiæ kuzynowi busa mercedes chce mu zrobiæ now± konserwacje ramy (gdzieniegdzie rdza) i ja chcia³em zrobic tak zerwac wszsytko palnikiem na³o¿yæ 2 mm nowego bolla i teraz pytania bo kuzyn dowiadywa³ siê i mnie zgi±³ dziwnymi historyjkami

1- warto zrywaæ ca³± konserwacjê gdzie nie ma rdzy ?
2-mam zmatowiæ jako¶ star± konserwacjê ?
3-na star± konserwacjê daæ now±?
4-czy mo¿e dawaæ konserwacjê tam gdzie jest rdza (epoksyd+ 2mm konserwacji) a reszta niech jest stara(rozne historie o tym slyszalem)
5-jakim ¶rodkiem konserwowaæ s³ysza³em ¿e boll jest dobry

TEMAT MALOWANIA
6-malowanie budy te¿ bêdzie wiêc pytania (kolor ten sam co by³) jakim papierem zmatowiæ stary lakier ? bo s³ysza³em tak ¿e 800 na sucho maszyn± (nie wiem jaka mimo¶rodowa oscylacyjna nie wiem jaka nie wiem czym sie wgl ró¿ni±)no i po tym 800 nak³adaæ od razu baze ??;/ bez podk³adu ? > bezbarwny?
7-jeszcze co do maszyn czym siê rozni maszyna orbitalna od oscylacyjnej ?
8-tam gdzie rdza :D wszystko na sucho 180-epoksyd>szpachla>240>podklad kontaktowy>druga warstwa zeszlifowac p400(na maszynie??)>trzecia waarstwa>p 500(maszyna? JAKA) potem baza 3x potem bezbarwny tak to mam rozumiec?

prosze o wyjasnenie bo na prawde slyszalem rozne historie a chcialbym tu zebrac KONKRETY gdzie ja moge sie cos dowiedziec i inni zeby juz nie musieli szukac tj ja :D
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime