Autor |
Wiadomo¶æ |
|
dirty morgana
|
Wys³any: 2011-11-29, 11:12 Problem z aerografem i kompresorem
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Witam wszystkich.
Mam do¶æ spory problem z nowym sprzêtem. Mo¿e na pocz±tek zaznaczê ¿e nie jestem do¶wiadczonym malarzem aero, dopiero co¶ próbujê i jak na razie nie znam siê na tym sprzêcie. Jak dot±d wszystko malowa³em z pêdzla.
Posiadam nastêpuj±cy model aerografu i kompresora (wszystko przepisane z opakowañ):
AEROGRAF PROFESSIONAL AIR BRUSH KIT Model EW - 550
AB 1004/0,2 mm
Fluid nozzle: 0,2; 0,3 mm
KOMPRESOR ATLANTIS PT 350
Teraz postaram siê opisaæ konkretne problemy:
Mo¿e zacznê od tego ¿e kompresor nagrzewa siê do bardzo wysokiej temperatury ju¿ po oko³o 10 min pracy (temperatura jest tak wysoka ¿e ciê¿ko jest go dotkn±æ). Wtedy te¿ zaczynaja sie problemy z aero poniewa¿ zwyczajnie przestaje malowaæ chocia¿ w zbiorniczku znajduje siê jeszcze farba. Czêsto zdarza siê tak ¿e w zbiorniczku zaczynaj± tworzyæ siê b±ble, tak jakby farba pieni³a siê. Oczywi¶cie farba nie wylatuje z aero. Próbowa³em sam± wod±, ale nawet to nie daje ¿adnego efektu. Kilka razy zdarzy³o siê ¿e czu³em jaki¶ taki dziwny zapach, podejrzewam ¿e z kompresora (proszê o wyrozumia³o¶æ nie jestem w stanie dok³adnie opisaæ tego zapachu). Sam aerograf nie maluje równo, czêsto wypluwa z siebie wiêksze ilo¶ci farby i jak wspomnia³em wcze¶niej po jakim¶ czasie przestaje malowaæ. Zdarza siê ¿e gdy w³±czê sch³odzony kompresor to aero nie maluje wcale. Kompletnie nie wiem o co chodzi. Wspomnê jeszcze tylko ¿e aero jest dok³adnie wyczyszczony, posiada wszystkie uszczelki, spust dzia³a sprawnie, po rozkrêceniu nie widzê ¿adnych nie¶cis³o¶ci. Kilka dni temu kompresor podrzuci³em kuzynowi elektrykowi ¿eby go zgrubsza "przebada³". Stwierdzi³ ¿e faktycznie skoro siê tak nagrzewa to mo¿e byc z nim cos nie tak, ale nie powiedzia³ nic wiêcej bo nie by³ w stanie go rozkrêciæ:/ podobno ¶ruby s± klejone w ¶rodku czy co¶ w tym stylu i nie chcia³ go uszkodziæ.
Bardzo proszê o radê co z tym zrobiæ, bardzo mi na tym sprzêcie zale¿ySmile
pozdrawiam |
|
|
|
|
goroo
|
Wys³any: 2011-11-29, 16:03
|
0
|
|
|
Posty: 132 Sk±d: Wroc³aw
|
a kiedy nie chce malowac to leci z niego chociaz powietrze ? bo jesli nie leci tzn chyba ze kompresor go nie podaje wiec wykluczysz uszkodzenie samego aerografu. |
|
|
|
|
PrimoOne
|
Wys³any: 2011-11-29, 17:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 477 Sk±d: Polska / Opole
|
Kompresor to poprostu chiski smietnik, a w aerografie masz uszkodzona albo nie dokrecona dysze.. |
_________________ www.PrimoArt.pl |
|
|
|
|
dirty morgana
|
Wys³any: 2011-11-30, 09:38
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Wczoraj jeszcze raz przeczy¶ci³em ca³y aerograf acetonem, Trochê sie ba³em ze wzglêdu na gumowe uszczelki, ale mimo to spróbowa³em. Jak na razie wszystko wygl±da OK, narzêdzie pracuje jak nale¿y. Powietrze z kompresora przelatuje bez najmniejszych problemów. Wreszcie co¶ uda³o mi sie pomalowaæ:) bojê sie tylko o uszczelkê na dyszy. Nie wiecie mo¿e gdzie w razie czego mo¿na dostaæ tak± uszczelkê luzem? Pytam w razie czego tak na wszelki wypadek;)
A co do samego sprzêtu to ju¿ wiem ¿e i kompresor i aero s± s³abej jako¶ci i w przysz³o¶ci planujê zakup czego¶ powa¿niejszego;)
Dziêkujê za odpowiedzi i pozdrawiam. |
|
|
|
|
PrimoOne
|
Wys³any: 2011-11-30, 13:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 477 Sk±d: Polska / Opole
|
Nie ma czesci zapasowy.. na wszelki wypadek, przy kolejnym czyszczeniu ciezk± chemia, poprostu posciagaj uszczelki.. |
_________________ www.PrimoArt.pl |
|
|
|
|
dirty morgana
|
Wys³any: 2011-11-30, 13:54
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Szkoda ¿e nie pomy¶la³em o tym wcze¶niej..;) |
|
|
|