Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
misiek547
Wysłany: 2013-04-09, 18:46   
0
UP DOWN

Posty: 5
witam mam problemik a chodzi o to że maluje felgi zmatowałem stary lakier i na niego prysnąłem podkład dzień odstał. na drugi szlifowałem go i chciałem odtłuścić to podkład się zmył co zrobiłem źle
 

okoń
Wysłany: 2013-04-09, 18:52   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 293
Jakiego rozpuchu do odtłuszczenia użyłeś?
 

misiek547
Wysłany: 2013-04-09, 18:57   
0
UP DOWN

Posty: 5
acetonu
 

okoń
Wysłany: 2013-04-09, 19:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 293
no to masz odpowiedź ;) następnym razem użyj "zmywacza sylikonu" dostępny zapewne w każdej mieszalni lakierów...
 

misiek547
Wysłany: 2013-04-09, 19:31   
0
UP DOWN

Posty: 5
a widzisz zmylił mnie opis na butelce bo niby nadaje się do odtłuszczania przed lakierowaniem
 

okoń
Wysłany: 2013-04-09, 19:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 293
aceton? :shock: to widocznie mało wiem o lakiernictwie niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony... :x:
 

agent_ix
Wysłany: 2013-04-22, 01:04   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam. Oddałem alufelgi do szkiełkowania, efekt jest fajny, taki satynowy mat, ale obawiam się, że stop zaraz się utleni, bród weżre i co najgorsze będą trudne do wyczyszczenia.
Nie mam raczej zamiaru wydawać 300zł na lakierowanie proszkowe(mimo, że oryginalne fele od Audi 80 Coupe B3 się o to proszą).
Mam zamiar pomalować je kilkoma cienkimi warstwami cynku w sprayu MOTiP(mam i używam, ładny efekt). Tylko czym to zabezpieczyć żeby lakier się nie łuszczył i był odporny?
A może użyć DenBraven TEC 4020?
Teoretycznie wydatek mniejszy o całe 250zł, główny problem to oczywiście trwałość.
Nie wiem jak trwały jest lakier proszkowy i po ilu sezonach felgi będą wymagały odmalowania(w zimę nie będą używane)?
Z drugiej strony ekonomiczne rozwiązanie wytrzyma cały jeden sezon, może trochę więcej, a później znów będzie zabawa.
Co mi doradzicie?
 

okoń
Wysłany: 2013-04-22, 18:36   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 293
pomaluj proszkowo to wytrzyma więcej niż się spodziewasz a i efekt lepszy niż co roczne malowanie nie mówiąc o tym że nie będziesz miał strachu wjeżdzając na myjke ciśnieniową że zaraz wszystko poleci... To jest 300zł a fele będą jak nowe ;)
 

rogal-master1
Wysłany: 2013-04-23, 12:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 848
Kolego pomaluj te felgi plasti dipem... Kolor sie znudzi zrywasz i malujesz nastepnym... D:
 

YAMAHER
Wysłany: 2013-04-26, 23:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 1975
agent ---> jak zabierasz sie za cos to rob porzadnie a nie sprayem bedziesz sobie ku*** malował fele :) Tak to mozna sobie w busie zroic :D

lak z puchy sie latwo rysuje :) dwa lata sie trzyma :) Oddaj na proszek bedzie do konca ich zycia :D

A plsti dip to juz w cenie bedzie bazy i klaru :D klaru by poszlo za 20 pln a bazy za 35-40 no i podkładzik tak ze moze sam gunem ojedz je :D
 

agent_ix
Wysłany: 2013-04-27, 14:26   
0
UP DOWN

Posty: 2
Chyba jednak polakieruję proszkowo. Raz a dobrze.
Ten cały Plasti Dip to genialny bajer! Całe samochody tym malują, a później tylko ściągają ręcznie naddatek :O
Ale mam kilka wątpliwości:
* czy po roku jeżdżenia pod wpływem promieni UV odklei się równie łatwo co w dniu nałożenia
* karoseria w kolorze czarnym będzie się mocno nagrzewać latem, podobnie felgi, problem jak wyżej?
* jak machnę nim fele na biało, po przejeździe przez błoto i umyciu nie będą szare?
no i ogólnie problem mycia(delikatności?) pokrytych tym elementów...
 

Szymon12d2
Wysłany: 2013-04-28, 10:21   
-1
UP DOWN

Posty: 2
Witam,
mój pierwszy post na forum, trochę przeglądałem forum ale mam kilka nurtujących pytań.
Dwie sprawy, w zeszłym roku dostałem od dziadków Fiata Cinquecento na 18, w tym roku wpadłem na pomysł żeby go sprayem przemalować na ciemny szary (Deco Color) - wiem waszym zdaniem robię źle, ale nie stać mnie na profesjonalne malowanie, nie mam kompresora ani pistoletu, zresztą wartość samochodu też nie jest jakaś mega duża ;)
Rozumiem że kolejność następująca;
1 Całą karoserie przejechać papierem ściernym żeby zmatowić - zyskać przyczepność, czy trzeba zjechać bezbarwny, do podkładu czy gołej blachy??
2 Zmyć "zmywaczem silikonowym" - czy można zastosować coś innego - benzyna ekstrakcyjna, rozpuszczalnik???
3 Maluje podkładem - czy to jest konieczny krok, auto w tej chwili jest czerwone, a szara farba pokryje w zupełności tą czerwień, jeśli malować podkładam to rozumiem że do tego stopnia żeby zakryć czerwień, co sie stanie jeśli nie zastosuje podkładu - ile czasu musi schnąć ten podkład - 24 h wystarczą w takich temperaturach jak mamy na dworze
4 Przejechać cały podkład papierem na mokro,
5 Zmywacz,
6 Szary spray - wszędzie czytam że lepiej dać 2-3 cienkie warstwy z przerwami miedzy nimi - najpierw na czymś popróbuje, żeby obadać, tutaj też pewnie 24 h na schnięcie
7 Myślałem o lakierze bezbarwnym - ta sama zasada 2-3 warstwy - (tutaj bym potrzebował porady - taki zwykły ze sklepu będzie się nadawał) na wierzch, chciałem taki lekki mat uzyskać, czy bezbarwny matowy będzie w sam raz - znowuż z drugiej strony jeśli coś wyjdzie nie tak to bezbarwny mogę zawsze pod polerować np; Farcella, z matowym już nic nie zrobię.

A druga sprawa, to pomalowanie ramy rowerowej, rama wygląda jakby to było czyste aluminium siknięte tylko bezbarwnym, trzeba również zmatowić, jakiś specjalny podkład potrzeba, czy ten sam co na auto wystarczy?

Nie uważam się za lakiernika, jestem pełen zapału i dobrych chęci.
 

okoń
Wysłany: 2013-04-28, 18:42   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 293
Nie zapomni malować pod wieczór kiedy jest najwięcej komarów jak usiądą na bezbarwny to będzie taki dodatkowy efekt brokatu. A tak na poważne to daruj sobie to malowanie bo będzie to tylko gorzej wyglądało a i w dodatku późniejsze poprawianie po sprayu to kupa roboty bo trza to wszystko zedrzeć. Ale to twój kabaret więc zrobisz jak zechcesz.
 

diablo74 
Wysłany: 2013-04-28, 19:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 600
Chyba nie załapałem, cały samochód chcesz sprejami robić? :x: wydasz majątek na spreje a efekt będzie mizerny a poprawki kosztowne
 

rogal-master1
Wysłany: 2013-04-28, 19:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 848
Kolego pod sprej matuj 60 na sucho :D
:rotfl:
 

diablo74 
Wysłany: 2013-04-28, 20:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 600
rogal-master1 napisał/a:
60 na sucho

blacha może tego nie wytrzymać :rotfl:
 

rogal-master1
Wysłany: 2013-04-28, 20:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 848
Noo raczzej nie :D
 

Szymon12d2
Wysłany: 2013-04-28, 21:22   
0
UP DOWN

Posty: 2
Z całego serca dziękuje za pomoc :spoko:
A co w sprawie ramy rowerowej??
 

rogal-master1
Wysłany: 2013-04-29, 07:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 848
Tak samo zaczynaj od 60 pod spray.... [...] tutaj jest tyle wiedzy a jak wchodze to cały czas te same pytania co były 3 4 dni temu masakra ludzie szukajcie a znajdziecie. Jak tobie sie nie chce poszukac to jak ty chcesz cokolwiek zrobic/ ?
 

maciozw 
Wysłany: 2013-08-02, 08:53   Lakierowanie sprayami
0
UP DOWN

Posty: 53
Napisano w tym wątku sporo. Są tu wypowiedzi zgodne z rzeczywistością, ale niestety jest też wiele głupot. Ponieważ mam doświadczenie więc opiszę co i jak opierając się wyłącznie na faktach.
Czy lakierowanie sprayem jest technologią lepszą od lakierowania pistoletem - NIE. Czy można zatem lakierować sprayem bez obawy - TAK. Opracowaliśmy kilka lat temu system samodzielnych napraw powłok lakierowych "NaprawSam" oto link do strony http://www.napraw-sam.pl/ Pierwsze naprawy tym systemem były wykonane ponad 7 lat temu i "trzymają". Tu są filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/watch?v=Wb_q2Wzdi50
https://www.youtube.com/watch?v=h1zMXM2NAk8
https://www.youtube.com/watch?v=FqojYYzzqSY
https://www.youtube.com/watch?v=gIqNfMen840
https://www.youtube.com/watch?v=l7iKkAqNpNQ
Największym problemem dla amatora jest podjęcie decyzji, bo żeby naprawić trzeba na początku jeszcze bardziej popsuć. Sama naprawa jest banalnie prosta. Wystarczy postępować tak jak na filmie. Technicznie największy problem to położenie lakieru bezbarwnego. Trzeba to zrobić w 2÷3 warstwach maksymalnie grubych, ale bez zacieków. Dlatego zalecam próby na innym elemencie. No i na koniec nie przesadzić z Blenderem bo lakier spłynie:)
Szpachla na gołą blachę. Tak to jest niezgodne ze sztuką, ale.. DZIAŁA. Po 7 latach nic się nie dzieje to chyba nieźle. Nowe samochody wcale nierzadko szybciej korodują:)
Nie mieliśmy ani jednego zgłoszenia, że coś jest nie tak od ludzi którzy naprawiali tym systemem. Były reklamacje na kolor bazy, czasem był to nasz błąd, a czasem samochód był przemalowany i kod koloru nie zgadzał się z kolorem samochodu.
Już słyszę te utyskiwania, że dobieranie koloru z kodu to idiotyzm, bo zwykle jest kilka wersji. Co do wersji zgoda jest zazwyczaj kilka, a my mieszamy standardową. Tu trzeba wiedzieć o jednym. Te niuanse mają znaczenie przy tzw lakierowaniu "na ostro". Przy cieniowaniu można spore różnice wygubić, a tą technikę zalecamy jako obowiązkową. Druga sprawa to oczekiwania co do efektu. Jesli jesteśmy w stanie zaakceptować (czasem) drobne nieścisłości to nie ma problemu. Zawsze będzie duuużo lepiej niż przed naprawą. Mogą się wypowiadać różni mądrusie, ale tysiące zadowolonych klientów to najlepszy argument. Jest to system zalecany do zaprawek, czyli drobnych napraw, ale są kozacy którzy jadą po całości. Ten kolega "objechał" prawie pół samochodu http://pytaj.pl/sklepforu...ic.php?f=7&t=26
Otworzyliśmy też sklep internetowy w którym dostępne jest wszystko co potrzeba do takiej naprawy, a nawet więcej. http://sklep.napraw-sam.pl/strona-glowna,72.html
Macie pytania - pytajcie, na tym forum, czy na forum sklepu, czy na fanpage Facebooka https://www.facebook.com/naprawsam
Jeszcze raz podkreślam DA SIĘ. Ten "srebrny szerszeń" z filmu to mój samochód. Wiem, że pojawiają się teorie spiskowe, że to ściema. Jeden nawet pokusił się o analizę filmu i odkrył, że jak mówię o efekcie po 3 miesiącach to w rzeczywistości jest to to samo ujęcie bo napis na oponie jest w tym samym miejscu. Nie zauważył jednak biedaczyna, że naprawa była w hali, a zdjęcie jest na zewnątrz. No cóż, być może i tu pojawią się podobni magicy, ale sieć jest pełna userów gotowych zaistnieć za wszelką cenę.
 

mariusz80 
Wysłany: 2013-08-02, 09:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 11 razy
Posty: 924
Skąd: WZ
na filmikach poznaję technika z CSV ze Szczecina :) Czy to "NaprawSam" to jakiś odłam tej firmy czy zupełnie odrębne?
 
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2013-08-02, 09:34   
0
UP DOWN


Pomógł: 53 razy
Posty: 3210
Skąd: Łódż
maciozw napisał/a:
sieć jest pełna userów gotowych zaistnieć za wszelką cenę.

Także coś sprzedać.... ;)
Tutaj kolego to chyba pomyliłeś działy ..... ;) :tak:
Reklamy i oferty sprzedaży są w innej części forum :tak:

mariusz80 napisał/a:
na filmikach poznaję technika z CSV ze Szczecina :) Czy to "NaprawSam" to jakiś odłam tej firmy czy zupełnie odrębne?

Ty nie pytaj tylko kupuj.... ;) Będziesz robił sobie "tanie naprawy".... ;) :spoko:
 

maciozw 
Wysłany: 2013-08-02, 09:38   
0
UP DOWN

Posty: 53
mariusz80 napisał/a:
na filmikach poznaję technika z CSV ze Szczecina :) Czy to "NaprawSam" to jakiś odłam tej firmy czy zupełnie odrębne?

Tak to CSV.
 

maciozw 
Wysłany: 2013-08-02, 09:41   
0
UP DOWN

Posty: 53
Robertlodz09 napisał/a:
maciozw napisał/a:
sieć jest pełna userów gotowych zaistnieć za wszelką cenę.

Także coś sprzedać.... ;)
Tutaj kolego to chyba pomyliłeś działy ..... ;) :tak:
Reklamy i oferty sprzedaży są w innej części forum :tak:

mariusz80 napisał/a:
na filmikach poznaję technika z CSV ze Szczecina :) Czy to "NaprawSam" to jakiś odłam tej firmy czy zupełnie odrębne?

Ty nie pytaj tylko kupuj.... ;) Będziesz robił sobie "tanie naprawy".... ;) :spoko:

Dział nazywa się "Chcesz coś pomalować sprayem" Chyba mój post nie wymyka się konwencji?
Negowanie dla negowania - pisałem o tym i proszę.. jest:)
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2013-08-02, 09:45   
0
UP DOWN


Pomógł: 53 razy
Posty: 3210
Skąd: Łódż
maciozw napisał/a:
Negowanie dla negowania - pisałem o tym i proszę.. jest:)

Kolega jest "amatorem" czy sprzedawcą.... ^^
 

maciozw 
Wysłany: 2013-08-02, 09:52   
0
UP DOWN

Posty: 53
Robertlodz09 napisał/a:
maciozw napisał/a:
Negowanie dla negowania - pisałem o tym i proszę.. jest:)

Kolega jest "amatorem" czy sprzedawcą.... ^^

Amatorem raczej nie, dlatego daję rady amatorom. Sprzedawcą - no nie ukrywam, że sprzedajemy te produkty, ale jakie to ma znaczenie? Przecież porady są ogólne. Mam sprawdzony system o którym wiem sporo to o czym mam pisać? Chciałem przede wszystkim powiedzieć, że lakierowanie sprayem daje zadowalające efekty, być może nie wszystkich, ale ja o tych nie wszystkich nic nie wiem:)
 

mariusz80 
Wysłany: 2013-08-02, 09:55   
0
UP DOWN

Pomógł: 11 razy
Posty: 924
Skąd: WZ
Robertlodz09,

przyzwyczaiłem się do moich pistoletów i raczej ich nie zamienię na puszkę ze sprężonym gazem :)
_________________

 
 

maciozw 
Wysłany: 2013-08-02, 10:03   
0
UP DOWN

Posty: 53
mariusz80 napisał/a:
Robertlodz09,

przyzwyczaiłem się do moich pistoletów i raczej ich nie zamienię na puszkę ze sprężonym gazem :)

Ale ja Ciebie nie namawiam tylko jedna uwaga
Pistolet 2000zł
Sprężarka 1000zł
Kabina 55 000zł
To tylko wierzchołek góry lodowej. I to wszystko po to by naprawić zdrapkę na błotniku?
Nie każdy ma tyle kasy.
Nie rozumiem tej niechęci zawodowych lakierników do tej metody. To wcale nie jest tak, że przez spraye klienci nie docierają do warsztatów. Z moich obserwacji wynika, że Ci majsterkowicze nigdy do warsztatów i tak by nie trafili. Z różnych przyczyn, ale to nie są potencjalni klienci dla ASO i nieautoryzowanych serwisów na 100%
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2013-08-02, 10:07   
0
UP DOWN


Pomógł: 53 razy
Posty: 3210
Skąd: Łódż
maciozw napisał/a:
wcale nie jest tak, że przez spraye klienci nie docierają do warsztatów. Z moich obserwacji wynika, że Ci majsterkowicze nigdy do warsztatów i tak by nie trafili. Z różnych przyczyn, ale to nie są potencjalni klienci dla ASO i nieautoryzowanych serwisów na 100%

Całkowicie się z tym zgadzam :tak: :spoko: :spoko: :spoko:
Święta prawda :tak: :spoko:
 

Mariko12 
Wysłany: 2013-08-02, 10:11   
0
UP DOWN
Myślibórz


Pomógł: 1 raz
Posty: 342
Skąd: Zachodniopomorskie
Robert zrozum nie każdy rwie się z motyką na księżyc ;p
_________________
Myśliborz górą !!
 

mariusz80 
Wysłany: 2013-08-02, 10:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 11 razy
Posty: 924
Skąd: WZ
ależ oczywiście, jak ktoś chce dla siebie zrobić to takie rozwiązanie jest dobre, bo nawet kupno najtańszego "sprzętu" do polakierowania będzie droższe niż te spraye. Nie chcę tu się spierać po prostu to jest moje zdanie i uważam, że sporo jeszcze bym się od Pana nauczył jeśli jest Pan tą osobą z filmików :)
_________________

 
 

maciozw 
Wysłany: 2013-08-02, 10:24   
0
UP DOWN

Posty: 53
Robertlodz09 napisał/a:
maciozw napisał/a:
wcale nie jest tak, że przez spraye klienci nie docierają do warsztatów. Z moich obserwacji wynika, że Ci majsterkowicze nigdy do warsztatów i tak by nie trafili. Z różnych przyczyn, ale to nie są potencjalni klienci dla ASO i nieautoryzowanych serwisów na 100%

Całkowicie się z tym zgadzam :tak: :spoko: :spoko: :spoko:
Święta prawda :tak: :spoko:

Cieszę się, że się zgadzamy:) :spoko:
 

maciozw 
Wysłany: 2013-08-02, 10:38   
0
UP DOWN

Posty: 53
mariusz80 napisał/a:
ależ oczywiście, jak ktoś chce dla siebie zrobić to takie rozwiązanie jest dobre, bo nawet kupno najtańszego "sprzętu" do polakierowania będzie droższe niż te spraye. Nie chcę tu się spierać po prostu to jest moje zdanie i uważam, że sporo jeszcze bym się od Pana nauczył jeśli jest Pan tą osobą z filmików :)

Nie, na filmach to nie ja. To jeden z najlepszych magików jakich widziałem w tym fachu. Jednak możecie mi wierzyć lub nie, ale spróbowałem wykonać sam taką naprawę, żeby móc z czystym sumieniem się wypowiadać. Nigdy wcześniej nie lakierowałem samochodu. Największy problem miałem z czekaniem na kolejne etapy. Szpachla schnie 30min podkład 30 min i po 10 min między warstwami. Baza po 5-7min między warstwami, lakier 5-7 między warstwami. Generalnie więcej czekania niż faktycznej roboty. Oczywiście jeśli jest kilka zaprawek to wtedy nie ma nudy bo jedno schnie a robisz inne, ale ja robiłem jedną zaprawkę i czekanie było zmorą. Jeśli ktoś jest cierpliwy to oczywiście nie będzie miał tego problemu, ale niecierpliwych ostrzegam :)
Aha i po naprawie poprosiłem tego gościa z filmu by obejrzał samochód i znalazł miejsce naprawy. Nie znalazł (a facet ma oko) więc chyba było OK :)
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-08-02, 13:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
maciozw napisał/a:
Aha i po naprawie poprosiłem tego gościa z filmu by obejrzał samochód i znalazł miejsce naprawy. Nie znalazł (a facet ma oko) więc chyba było OK

No trochę fantazji tu widać.

Nic do sprajów nie mam dopuki nie muszę naprawiać elementu gdzie były wczesniej użyte materialy 1K.

Dopowiedz może nam tu jeszcze jak to robi sie polerkę takiego klaru 1K, bo ja nie mam takiej fantazji i jedyne co widze to nieodporna , miekką powłokę szybko matowiejącą nieodporna na ... NIC.

Dla mnie jedyne spraye które sa niezbędne to epoksyd na przecierki,,, i nie tylko :tak: do tego pzp w sprayu, kontrast w sprayu i ... piwo w sprayu. ;)

Bynajmniej nie neguję tego co robicie, bo jesli rynek jest na tego typu oferte to tylko pchać kartonami i naprawiac autka na parkingach, garażach czy ogródkach działkowych.

Tylko prosze nie wmawiaj mi że to stabilna, odporna i ... Ładna powłoka,,, bo to nie przejdzie.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

PROJEKTER
Wysłany: 2013-08-02, 14:23   
-1
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1838
Skąd: MODULAR - equipment
Krysiu ... zapytam o ten podpis na końcu postu ... Nie dotykam pajaca Projektera .... obym dał radę dotrzymać słowa

Czy to ma jakiś podtekst seksualny :x: Dlaczego chcesz dotykać lub nie dotykać mojego pajaca ? ... i czemu z takim trudem ma ci przyjść dotrzymanie słowa ? To pokuta jakaś ? Obiecałeś księdzu Mateuszowi , że już nie będziesz więcej dotykał mojego pajaca ? Wyjaśnij Krysiu .... bo jak dotąd to było całkiem przyjem ... ssałeś z pajaca .... wiedzę pięć lat a teraz nie chcesz nawet dotknąć czy pogłaskać ? Świnia jesteś wiesz ! :x:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

maciozw 
Wysłany: 2013-08-02, 14:54   
0
UP DOWN

Posty: 53
Lackdoctor napisał/a:
maciozw napisał/a:
Aha i po naprawie poprosiłem tego gościa z filmu by obejrzał samochód i znalazł miejsce naprawy. Nie znalazł (a facet ma oko) więc chyba było OK

No trochę fantazji tu widać.

Nic do sprajów nie mam dopuki nie muszę naprawiać elementu gdzie były wczesniej użyte materialy 1K.

Dopowiedz może nam tu jeszcze jak to robi sie polerkę takiego klaru 1K, bo ja nie mam takiej fantazji i jedyne co widze to nieodporna , miekką powłokę szybko matowiejącą nieodporna na ... NIC.

Dla mnie jedyne spraye które sa niezbędne to epoksyd na przecierki,,, i nie tylko :tak: do tego pzp w sprayu, kontrast w sprayu i ... piwo w sprayu. ;)

Bynajmniej nie neguję tego co robicie, bo jesli rynek jest na tego typu oferte to tylko pchać kartonami i naprawiac autka na parkingach, garażach czy ogródkach działkowych.

Tylko prosze nie wmawiaj mi że to stabilna, odporna i ... Ładna powłoka,,, bo to nie przejdzie.

No nie wiem co odpisać. Szczerze. O jakiej twardości mówisz? Chodzi Ci o to, że 2k jest tak twardy, że możesz rzucać w samochód toporkiem i jedynym efektem będzie awaria toporka? 1k jest bardziej miękki od 2k - zgoda, ale to nie znaczy, że na zakrętach siła odśrodkowa przemiesza go na drugą stronę samochodu.
Nie wiem o jakiej fantazji wspominasz. Napisałem we wstępie - to nie matrix. Możesz przyjechać z całym sprzętem do pomiarów i pomierzyć, dotknąć, powąchać, etc.. Napisałem też są ludzie których nic nie przekona no i są.
Wszystkiego czego bym sobie życzył to rzeczowa dyskusja, ale wiem, że to pobożne życzenie.
No i na koniec. Niczego Ci nie będę wmawiał. Lubisz kwestionować fakty, cóż.. mamy demokrację przecież.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-08-02, 17:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
maciozw,

No to pojechałem, znów zadając niewygodne pytania. :/
Bez żadnych uprzedzeń miałem nadzieję na rzeczowe odpowiedzi na zadane pytania.

A tu wygłupy kolega uprawia, czyli standardowa taktyka marketingowa kiedy nie ma nic do powiedzenia, tylko jest wiele do sprzedania. :x:

maciozw napisał/a:
Lubisz kwestionować fakty

Widzisz to inaczej niż powinieneś.
Ja poprostu lubię zadawać pytania, nawet jak sa odrobinę niewygodne.


Zapytam raz jeszcze.

Co z polerowaniem lakieru bezbarwnego czy kolorowych lakierów akrylowych?
Przecież wypada przejście spolerować, paprocha wyciąć, zacieka zlikwidować.
Przecież Wasi klienci to nie mistrzowska liga gdzie nie robi sie zacieków i aby doprowadzic do perfekcji...
maciozw napisał/a:
znalazł miejsce naprawy. Nie znalazł
o jakiej sam piszesz, to trzeba pewne zabiegi poczynić.

Pozdrawiam bez uprzedzeń i podtekstów.

PS.
Mam jeszcze kilka pytań,,, ale to potem. :spoko:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

maciozw 
Wysłany: 2013-08-02, 18:00   
0
UP DOWN

Posty: 53
Cytat:
No to pojechałem, znów zadając niewygodne pytania. :/
Bez żadnych uprzedzeń miałem nadzieję na rzeczowe odpowiedzi na zadane pytania.

A tu wygłupy kolega uprawia, czyli standardowa taktyka marketingowa kiedy nie ma nic do powiedzenia, tylko jest wiele do sprzedania. :x:

? Nawet nie wiem co napisać na te bzdury. Wygłupy? Nie ma nic do powiedzenia? A znasz język polski? Sporo napisałem w tym języku.
Cytat:
Co z polerowaniem lakieru bezbarwnego czy kolorowych lakierów akrylowych?
Przecież wypada przejście spolerować, paprocha wyciąć, zacieka zlikwidować.
Przecież Wasi klienci to nie mistrzowska liga gdzie nie robi sie zacieków i aby doprowadzic do perfekcji...

Tak to prawda. To amatorzy. Ale pamiętaj to nie są z reguły bryczki klasy Zondy więc i oczekiwania są inne ( co nie oznacza akceptacji partactwa).
Wygląda mi na to, że szukasz dziury w całym. Nie unikam identyfikacji. Mogłem się ukryć pod jakimś dziwnym nickiem i ściemniać, że nie mam nic wspólnego z NaprawSam. Nie interesują mnie takie gierki. Sprzedaliśmy tego systemu - no nie wiem dokładnie - ale kilka tysięcy mając może 10 reklamacji (połowa nie nasza wina). No i co chcesz tu udowodnić, że to jest do bani? Daj spokój. Proszę :)
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-08-02, 18:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
maciozw,
A może chcę cos pomalować sprayem?

Kurcze, zwykłe pytanie o polerke a tu ...
maciozw napisał/a:
Nawet nie wiem co napisać na te bzdury. Wygłupy? Nie ma nic do powiedzenia? A znasz język polski? Sporo napisałem w tym języku.

A Ty znasz odpowiedź na pytanie?

maciozw napisał/a:
No nie wiem co odpisać. Szczerze.

To jest szczere. :spoko:

maciozw napisał/a:
No i co chcesz tu udowodnić,


Forum = pytania i odpowiedzi.
Więc proszę.. odpowiadaj :tak:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

PROJEKTER
Wysłany: 2013-08-02, 18:22   
-1
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1838
Skąd: MODULAR - equipment
Przepraszam że się znów wtrącam ale w postach Krysi znów się pojawiała modyfikacja na dole i teraz jest tam coś o tym że teraz Krysia nie dotyka postów. To się CZYTA Łysa pało ... a nie MACA ! ^^ Chyba że chodzi ci o to że wolisz dotykać i ssać pajaca z grubą dupą ... a no to już sprawa gustu Krysiu ... choć tak dla porządku tu wyjaśnię jeszcze że to nie Pajac z grubą dupą posądził cię o ciężką chorobę psychiczną tylko kolega Projekter niekwestionowany ekspert w tej dziedzinie. Wiem że nawet się leczyłeś długo. Nie zaglądałeś na fora ... :x: Pamiętamy ... to było po tym jak ci się ubzdurała w garażu teoria działania pistolety lakierniczego .... No nic. Serdecznie cię Krysiu pozdrawiam i Pajaca z grubą dupą także ... Dochodź sobie do zdrowia ... Tak czy siak wreszcie cię ktoś stąd i stamtąd ZBANUJE :spoko: ..... :x:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

maciozw 
Wysłany: 2013-08-02, 18:38   
0
UP DOWN

Posty: 53
Cytat:
A może chcę cos pomalować sprayem?

Kurcze, zwykłe pytanie o polerke a tu ...

Złapałeś mnie - fakt nie było o polerce komentu. Tak prawda. Może (co nie znaczy musi) wystąpić problem właśnie przy polerowaniu. Na strefie o której wiemy - czyli po naprawie - nie ma sprawy. Robimy delikatnie i jest OK. Ale załóżmy że nie wiemy. Kupiliśmy auto od kmiota który nas nie poinformował, czyli oszukał i polerujemy - może być Zonk, bo to jest ten jedyny moment kiedy różnica między twardością 1k i 2k ma znaczenie. Choć nie musi tak być. Ale powiem tak - poruszam się od kilkudziesięciu lat różnymi samochodami i.. nigdy ich nie polerowałem. Coś ze mną nie tak? Polerujecie często?
 

PROJEKTER
Wysłany: 2013-08-02, 19:04   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1838
Skąd: MODULAR - equipment
TY Lacdoktor .... o co ci chodzi ? .... wyjaśnij prosto i w temacie ... O CO CO CHODZI ?

Sam nie naprawiasz sprayem. Temat nie dla Ciebie ... facet wszedł w temat, od razu określił priorytety pisząc że nie ma zamiaru udowadniać kwadratury koła. TY nie zapytałeś o skład chemicznych tych produktów, czy są tak gówniana jak spraye z marketu, czy to może to ta sama baza jak w systemie konwencjonalnym RM ? Może to te same materiały ? ... o nic nie pytasz tylko z zasady negujesz. :shock: ... tak samo było z LARE ! :x: :tak:

Ja nie staje ani za ani przeciw .... choć powinienem konsekwentnie być ZA. Nie da się amatorów i tych co chcą coś sami sobie pomalować opier dzielać jednocześnie za to że kupują tani sprzęt i walą syf lakierniczy po norach ... i za to że mogliby wykonać tą naprawę profesjonalnymi produktami w sprayu. Niech malują profi sprayem zamiast truć dupę gdzie indziej na forum o tani pistolet i tani kompresor. Skoro jest TU ktoś kto się chce w to zaangażować i pouczać tych jednorazowych "lakierników" przy zabawie sprayem ... to niech to robi.

Apelowanie do Ciebie zdeklarowanego awanturnika bez żadnej koncepcji i pomysłu pobytu na internetowym forum to utopia ... dlatego napiszę ....

MOIM zdaniem powinien być jakiś porządek, w tej hierarchii ... patrząc na to szerzej Nikt z tych co oleją ten dział i zaczną kompletację sprzętu do garażu nie zrobi już uniku że to tylko na raz do zaprawek ;) Ma tu amator profesjonalne materiały ( tak zakładam ;) ), wideo szkolenie, opiekuna, wszystko w sprayu , dostępne przez internet, tani i prosto.

Czego się więc czepiasz ...skoro ten temat jest o sprayu ... a nie o lakiernictwie zawodowym ? ... do tego na samym początku jest napisane że to substytut profii naprawy, a nie cudowne środki żeby to zrobić lepiej czy taniej i wypiąć się na profesjonalną lakiernię ? Od początku uczciwie postawiona sprawa.

Margines lakiernictwa .... ale uczciwie ustawiony. :tak:

Czy to uczciwe że to autoreklama ? Nie wiem ... może nie. Tylko jaka jest alternatywa ? Jest TU jakiś społecznik co wyszkoli tych amatorów ? Spec od sprayu ? Skoro nie ma to trza się cieszyć z tego kto jest skoro się na tym zna i to w tej sprawie fachowiec.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-08-02, 19:57   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
maciozw napisał/a:
Coś ze mną nie tak? Polerujecie często?


Każde przejście zakończone rozcieńczalnikiem do cieniowania poleruję.
Dlatego pytam z ciekawości jak to jest widziane z Waszej strony.

A że to co oferujecie to niezły biznes,,, to nic mi do niego.
A zapytać przecież mogę, bo nikogo nie atakuję, lecz to Ty taką dziwna postawę przyjąłes.
Ale wiem, spodziewałes sie niespodziewanego,,, :nie: to nie ta bajka gdzie projekter swoim powikłanym postem patrzy sytuację podminować, przy okazji udajac akceptacje dla napraw typu 1K.

PROJEKTER napisał/a:
TY Lacdoktor .... o co ci chodzi ? .... wyjaśnij prosto i w temacie ... O CO CO CHODZI ?


Nie skapujesz, więc po co tracić mam czas na starego pajaca.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

PROJEKTER
Wysłany: 2013-08-02, 22:21   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1838
Skąd: MODULAR - equipment
Lackdoctor napisał/a:
PROJEKTER napisał/a:
TY Lacdoktor .... o co ci chodzi ? .... wyjaśnij prosto i w temacie ... O CO CO CHODZI ?


Nie skapujesz, więc po co tracić mam czas na starego pajaca.


Ciebie to już nikt nie kapuje ... Nigdzie ... problem polega tylko na tym czy TY to widzisz ^^
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

maciozw 
Wysłany: 2013-08-06, 12:04   
0
UP DOWN

Posty: 53
Lackdoctor napisał/a:


Każde przejście zakończone rozcieńczalnikiem do cieniowania poleruję.
Dlatego pytam z ciekawości jak to jest widziane z Waszej strony.

W sumie nie wiem o co chodzi. Jeśli o polerowanie to już się wypowiedziałem. Nie stosujemy polerowania jako zasady. Jeśli jest konieczne to oczywiście, ale nie było konieczne. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to chętnie odpowiem. Ale proszę wszystkich o stawianie ich konkretnie, bez niedomówień, będzie szybciej i jaśniej.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-08-06, 13:34   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
Lackdoctor napisał/a:


Każde przejście zakończone rozcieńczalnikiem do cieniowania poleruję.
Dlatego pytam z ciekawości jak to jest widziane z Waszej strony.

maciozw napisał/a:
W sumie nie wiem o co chodzi.


Chodzi o cos takiego co macie w ofercie jako BLENDER LAKIER SPRAY.
Nie znasz swoich produktów?

Pytanie o podkład grunt akrylowy z waszej oferty.
Piszecie ze zapewnia ochrone antykorozyjną?
Możesz rozwinąć ten temat?

BAZA KOLORYZUJĄCA SPRAY.
Jak moge u Was dobrać kolor?
Wysyłam klapkę czy wystarczy tylko numer lakieru odczytany z auta?

Jakie doświadczenia macie z technologią opisana przy szpachlówce glass.
Cyt.

GLAS SZPACHLÓWKA Z WŁÓKNEM SZKLANYM Z UTWARDZACZEM
Opakowania: 210g, 750g, 1700g.
Szpachlówka poliestrowa, wzmocniona włóknem szklanym, stosowana do naprawy miejsc: osłabionych wcześniejszymi naprawami, przerdzewiałych............

Chodzi o te tzw przerdzewiałe.
Chetnie się zapoznam z technologia takiej naprawy, ciekawi mnie tez jaka dajecie gwarancję (czas życia ) takiej technologii.

To oferta dla handlarza na dzień przed giełda, czy tak mozna naprawic swoje autko i beztrosko wydać parę dziesiat złociszy ufajac Waszym technikom???

Które pasty i jakie pady polecisz do polerowania np maski którą bym zechciał zmatować p1500, poprawic p2000 i polerowac padem i pastą... jakimi.
Oczywiście maska lakierowana i naprawiana w pelnej Waszej technologii.
Klar spray oczywiscie tez Wasz.
Czyli pytanie... po jakim czasie i jakimi materialami moge przeprowadzic polerkę aby usunąc zacieki, muchy, i inne wtracenia .

Czy takie pytania sa odpowiednie i jasne?
Pozdrawiam.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-08-06, 13:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
maciozw,
Wyczytałem że dajesz gwarancję 5 lat !!!!!!!!!!!!!!!! :shock: :shock: :shock:
Osobiście Ci gwarantuję - jeśli zrobisz wszystko zgodnie z instrukcjami to daję Ci gwarancję na 5 lat.

Hmmm.

Warto poczytać i podyskutowac na forum o tym temacie.
http://pytaj.pl/sklepforu...ic.php?f=7&t=27

Ja od siebie powiem że ze zdjec mozna powiedziec wiele o naprawie ,,, tylko nigdy nie powiedział bym... ze dam 5 lat gwarancji.

Zapraszam do dyskusji.
Kolego maciozw, :spoko:

Też ciekawy materiał.

Bastian podsumował na koniec.. cyt.
Dla mnie osobiście efekt bardzo zadowalający w szerokim aspekcie 8-)
Koszt całości to: do 500 PLN
Praca własna: gratis
Zadowolenie: DUUUŻE
Osobiście będę korzystać ze środków i techniki Auto-Fit. Bardzo polecam innym majsterkowiczom 8-)


500 zł koszt takiej naprawy.
Reszte mozna na fotkach ocenić.

http://pytaj.pl/sklepforu...ic.php?f=7&t=26

Tez zapraszam do dyskusji. :spoko:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

maciozw 
Wysłany: 2013-08-06, 14:58   Spraye
0
UP DOWN

Posty: 53
Strasznie agresywne są Twoje posty. NIe potrafisz zrozumieć że nie jesteś rozumiany? Tak to bywa jak zabarwia się emocjonalnie swoje posty. Ale dzięki bo już pojawiły się rzeczowe pytania i odpowiadam.
Pytanie o Blender. Znowu emocjonalnie i dla mnie pytania nie zadałeś. Jak to nie znam własnych produktów skoro piszę o nich? Piszesz o polerowaniu po Blenderze, więc odpowiadam, że nie robimy tego z zasady - używasz Blendera - polerujesz. praktyka w NaprawSam - używasz Blendera - nie polerujesz, bo nie ma potrzeby.
Podkład gruntowy i ochrona antykorozyjna - rozwijam.
Ów podkład nie jest podkładem antykorozyjnym, czytaj nie wchodzi w reakcję chemiczną z blachą tworząc specjalną powłokę. Natomiast jest to coś w rodzaju odseparowania wody od blachy, coś powiedzmy jak kombinezon nurka, czy zegarek wodoodporny. Nie dopuszcza wody i tak realizuje ochronę antykorozyjną. Wiem, że to wiesz, ale wyjaśnienie należy się tym co nie wiedzą.
Glass. Szpachłówka z włóknem szklanym, czyli zawierająca włókna które po utwardzeniu wzmacniają powierzchnię (żywica i mata szklana dużo lepiej). Produkt w ofercie każdego producenta więc znowu pytanie sprawdzające pewnie mnie. Nasz Glass ma bardzo drobną strukturę zatem dobrze się wykłada i obrabia (baz stawiania włosia), w porównaniu z innymi. To nie jest mierzalne więc jak ktoś powie, że inna jest lepsza to co? Jeden lubi Tyskie inny Perłę ich wybór. Przerdzewiałe czyli po usunięciu rdzy elementy osłabione jak najbardziej można wzmocnić Glassem - warunek nie może być dziur. W takim wypadku nie zalecamy, ale jeśli ktoś chce spróbować i mu wyjdzie niech się podzieli wiedzą :)
Polerowanie - najtrudniejszy temat w strefie konkretów. Często doświadczony Polernik nie jest w stanie stwierdzić na 100% czy się da czy nie. Cokolwiek, powie ktokolwiek - tak jest. Jeśli mówimy o wtrąceniach czyli korektach to można już po 2 godzinach wycinać. Raczej na mokro velvet 2500 3000, gwiazdka. Duża mucha - zostawiamy i sprzedajemy jako antyk z autentycznym bursztynem. Polerowanie całego elementu delikatnie i max speed.
Czy odpowiedzi są jasne? :)
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-08-06, 17:36   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
maciozw napisał/a:
Strasznie agresywne są Twoje posty.

Bardzo przepraszam, ale w którym miejscu dokładnie to one takie agresywne?
maciozw napisał/a:
NIe potrafisz zrozumieć że nie jesteś rozumiany?

Ok, spróbuję zrozumieć.
maciozw napisał/a:
Natomiast jest to coś w rodzaju odseparowania wody od blachy, coś powiedzmy jak kombinezon nurka, czy zegarek wodoodporny.


Nie musisz pisać obrazkami, chyba że tak Ci wygodniej wytłumaczyć.
Sam tak widzisz ochronę tego podkładu?

Odpowiem Ci nasz punkt widzenia ochrony antykorozyjnej naszych produktów.

Jest w tym zagadnieniu bardzo duży problem, bo to jest coś czego w większości podkładów akrylowych brakuje, lub jest z tzw dodatkami antykorozyjnymi.

maciozw napisał/a:
Czy odpowiedzi są jasne?

Nie.
Niejasne.
Nie na temat.
Mijające sie z pytaniem.
Nietrafiajace w zagadnienie zawarte w pytaniu.

Z mojej strony to wszystko.
Może cos mi jeszcze do głowy przyjdzie czytając dalsze Twoje wypowiedzi to napiszę,,, jesli mogę oczywiscie?

Temat polerki odpuszczam, bo tu nie ma nic do akceptacji z technologii zawartej w Twojej odpowiedzi.

Gratuluje pomysłu na biznes, lecz musisz bardziej wdrążyć się w temat, bo w wielu miejscach widac że nie jestes wiarygodny,,, brak podstaw wychodzi w wypowiedziach.

Pozdrawiam.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

PROJEKTER
Wysłany: 2013-08-07, 10:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1838
Skąd: MODULAR - equipment
Lackdoctor napisał/a:
Ok, spróbuję zrozumieć.


Noooo ? ... akurat ??? Nawet się nie starasz, a wszystkie twoje próby w jakimkolwiek działaniu kończą się takim samym syfem. Wbij sobie najpierw do głowy że to specyficzny amatorski jednorazowy sposób naprawy własnego samochodu dla kogoś "kto chce to zrobić sam" ale nie ma o tym pojęcia ... sposób sto razy lepszy niż zakup gównianego sprzętu i całych opakowań konfekcyjnych tanich szajsowych materiałów. :tak: ... Ile trzeba mieć lat żeby to zrozumieć 12 - 17 to już chyba max ? ...

Lackdoctor napisał/a:
Z mojej strony to wszystko.


Akurat :nie: .... Dalej będziesz tu pisał pier doły kompletnie nie rozumiejąc, że większość ludzi sięgających po lakiery w spray zdaje sobie sprawę, że nie da się nimi konkurować w efekcie końcowym z profesjonalna naprawą ... oczywiści są kompletni ignoranci którzy tak właśnie myślą .... albo .... i tu cię zaskoczę krytykancie ... to wysokiej klasy fachowcy w dziedzinie szybkich napraw i do tego w tych sprayach mają doskonałej jakości produkty :tak: .... czekam tu w tym temacie na "trzy litery z Wrześni" ^^ i nazwę sieci obiektów które takie naprawy robią na bardzo drogich samochodach za naprawdę duże pieniądze ... 500 zł zaprawka !!! :tak: .

Lackdoctor napisał/a:
Temat polerki odpuszczam


Ty odpuścisz temat polerki ? Prędzej zrozumiesz znaczenie słowa "honor", "klasa" i "ambicja" niż przestaniesz pieprzyć o polerowaniu. Tak się skład Krysiu, że niektórzy nie muszą niszczyć swojej pracy i nowej powłoki lakierniczej zdzierając jej najważniejszą część papierem ściernym i zastępując parafiną woskiem, lub silikonem zawartym w pastach polerskich. Ty niestety tego nie potrafisz. :nie:

Tobie Krysiu to się pokręciły zdolności fizykochemiczne danego materiału z formą w jakiej występuje :tak: . Baza RM na mieszalni good baza .... ta sama nabita do puszki ze sprayem to już ... szajs materiał :sciana: .... w trakcie nabijania zaszła reakcja chemiczna która ją zniszczyła ^^ ^^ ^^ .

Nic nie wiesz o materiałach stosowanych w przemyśle gdzie utwardzacz przeszkadza w procesie produkcji. Tam producenci lakierów robią co się da żeby produkty 1K miały te same właściwości co 2K. :tak: ... a to oznacza że ... są dostępne odpowiednie lakiery do naprawy 1K ... lakiery syntetyczne na polonezach, czy maluchach wytrzymywały w połysku i wymaganej twardości całymi latami ... a to produkty 1K :tak:

Jak Kobyła Krysiu, idziesz przez ten temat z klapakami na oczach. W życiu trzeba widzieć i dostrzegać co dzieje się z boku ... i pamiętać co się zostawia za sobą ... bo to co przed tobą widać zawsze bez problemowo.

Odwieczny bezmózgowiec z Ciebie Lackdoktor. Pomyśl czasami szerokim horyzontem o celu czyichś działań ..... i o tym że są technologie materiałowe, lub techniki naraw których kompletnie nie znasz :tak: .... albo bądź sobie Durniem ^^
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime