Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
majdan89
Wysłany: 2012-03-20, 12:15   Przerobienie wentylacji w garaÂżu
0
UP DOWN

Posty: 13
Witam KolegĂłw lakiernikĂłw po dÂłuÂższej nieobecnoÂści
PrzemĂŞczyÂłem siĂŞ jakoÂś przez tÂą zimĂŞ w moim garaÂżu z obecnÂą wentylacjÂą, ale gdy czuĂŚ juÂż wiosnĂŞ postanowiÂłem jÂą przerobiĂŚ. Obecnie mam zamontowany w suficie wentylator taki jak na linku obok http://hurtownia.elektrom...569,36611).aspx . Po rozmowie ze sprzedawcÂą stwierdziÂł on, Âże dlatego wentylator nie speÂłnia moich oczekiwaĂą, Âże nigdzie nie mam doprowadzonego dopÂływu powietrza. WiĂŞc stwierdziÂłem, Âże przerobiĂŞ tÂą wentylacjĂŞ w ten sposĂłb iÂż wentylator zamocuje w rogu 30 cm od podÂłogi, natomiast przez otwĂłr w suficie rurÂą 200 doprowadzĂŞ dopÂływ ÂświeÂżego powietrza. OczywiÂście w dopÂływie tym samontuje jakiÂś filtr Âżeby nie leciaÂły mi syfy. Czy wymyÂślona przeze mnie wentylacja zda egzamin? Dodam, Âże mĂłj garaÂż ma wymiary 6,5 x 4,5 x 3 m. W obecnej chwili po pomalowaniu dwĂłch zderzakĂłw mam tak zapylone, Âże nic na oczy nie widaĂŚ. Z gĂłry dziĂŞkujĂŞ za konkretne porady
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-20, 13:09   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
ale daÂłeÂś ciala...wyciÂąg czym nizej tym lepiej...na suficie doplyw jak najbardziej.wyciag najlepiej w podlodze a jeÂśli juz nie to przy samej ziemi...
 
 

jarbia
Wysłany: 2012-03-20, 13:56   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
majdan89 napisał/a:
Obecnie mam zamontowany w suficie wentylator taki jak na linku obok

Mnie siĂŞ wydaje, Âże to trochĂŞ za maÂło, ja na mojÂą norkĂŞ do drobnych elementĂłw 2,5m na 3,0m mam wyciÂąg 1000 m3/h i nawiew 1200 m3 /h i powiem szczerze ,Âże nawiew jest ok nawet czasami go skrĂŞcam anemostatem ,ale wyciÂąg jest zdecydowanie za maÂły.Tak ,Âże jak juÂż coÂś robisz to sprawdÂź ile na takÂą powierzchniĂŞ powinno byĂŚ ,bo wydasz kasĂŞ i dalej nie bĂŞdziesz zadowolony .
pozdr
 

majdan89
Wysłany: 2012-03-20, 14:52   
0
UP DOWN

Posty: 13
To czyli przestawie ten wentylator do rogu natomiast w suficie zostawie kratkĂŞ jako dopÂływ, ale czy w tym dopÂływie zamontowaĂŚ wentylator kanaÂłowy czy zostawiĂŚ swobodny przepÂływ powietrza z zwenÂątrz?
 

jarbia
Wysłany: 2012-03-20, 15:29   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
majdan89 napisał/a:
ale czy w tym dopÂływie zamontowaĂŚ wentylator kanaÂłowy czy zostawiĂŚ swobodny przepÂływ powietrza z zwenÂątrz

Na forum byÂło to poruszane wielokrotnie ,poszukaj w postach Projektera .
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-20, 21:01   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Dokladnie pytaj na pw projektera.ja ze swojej str powiem ze i do nawiewu i do wyciagu musi byc.sama kratka nic nie da.wentylator od nawiewu i wyciagu powinen miec podobna wydajnosc ale o szczegoly to naprawde roberta pytaj
 
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-03-20, 21:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
Kolego jeÂśli mogĂŞ coÂś doradziĂŚ...
Ja miaÂłem trzy wentylatory nadmuchowe bez wyciÂągowych o nadmuchu ok.3000 m3/min i dmuchaÂło lakier wszystkimi dziurami,przez drzwi,bramĂŞ i wszystkie szczeliny a i tak przy lakierowaniu np.boku byÂło siwo.
Poprzerabia³em moj¹ nazwijmy to wentylacjê i zamontowa³em na œcianie ok 30cm od ziemi dwa wentylatory wyci¹gowe trójfazowe o wydajnoœci ok.8000 m3/min œrednicy ok,70cm a na przeciwnej œcianie,wykorzystuj¹c okna zamontowa³em wentylatory nadmuchowe 4 sztuki o wydajnoœci zbli¿onej do wyci¹gu.Wentylatory nadmuchowe mam o œrednicy ok 40 cm i zabudowa³em je ramk¹ 110cmx80 bo tak¹ mam wnêkê okienn¹,zrobi³em z listew drewnianych i zabudowa³em drobn¹ siatk¹ o oczkach 0,5cmx0,5cm,dziêki czemu miêdzy siatkê w³o¿y³em filtr i ju¿ paprochy nie wlec¹,wiadomo,¿e bezpy³ówki z tego nie zrobiê ale na lakierowanych elementach jest o wiele mniej syfu ni¿ wczeœniej .Teraz po odpaleniu mojego systemu ;) przy lakierowaniu np.dwóch boków i maski w czasie,gdy dolewam lakieru do pistoletu mam czysto i przejrzyœcie,zero zadymy,pomieszczenie d³-ok10m,szerokie-4,5m,wysokie3-5m
JeÂśli zamontujesz silne wentylatory to musisz uszczelniĂŚ wszystkie szpary bo bĂŞdzie ciÂągnĂŞÂło syf z zewnÂątrz.
Jak coÂś pytaj,trochĂŞ juÂż z tym walczyÂłem,jak bĂŞdĂŞ mĂłgÂł,chĂŞtnie pomogĂŞ.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-03-20, 21:31 ]
gugun napisał/a:
wentylator od nawiewu i wyciagu powinen miec podobna wydajnosc


dokÂładnie jak pisze Gugun,chodzi o wymianĂŞ powietrza,tego z lakierowania na czyste i aby wyrzuciĂŚ brudne musi zassaĂŚ czyste.
Kolego masz tutaj kalkulator wydajnoÂści wentylacji
http://www.mi-das.pl/kalk...sci-wentylatora

przelicz sobie jaki i ew.ilu wentylatorĂłw potrzebujesz.
ZauwaÂż Âże waÂżne jest to ilu wymian powietrza w ciÂągu godziny potrzebujesz?
W Komorze lakierniczej z tego co siĂŞ orientujĂŞ jest chyba od 7 do 10 na minutĂŞ ale mogĂŞ siĂŞ myliĂŚ,(gdzieÂś tak kiedyÂś wyczytaÂłem)
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

jarbia
Wysłany: 2012-03-20, 21:41   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
pawel1108 napisał/a:
o wydajnoÂści ok.8000 m3/min

AÂż takie tornada ? Chyba , Âże nie na minutĂŞ ,a na godzinĂŞ ?
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-03-20, 21:56   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
jarbia napisał/a:

AÂż takie tornada ? Chyba , Âże nie na minutĂŞ ,a na godzinĂŞ ?


noooo na minutĂŞ,jak siĂŞ folii dobrze nie oklei to faluje jak spadochron,
a co najœmieszniejsze to szczerze powiem ,¿e kupi³em na z³omie 6 sztuk we Wroc³awiu,zaryzykowa³em,bo pytaj¹c czy dzia³aj¹ Pan mi odpowiedzia³,a chu... wie,wa¿ne ,¿e ciê¿kie,weŸ ^^ pan i se pod³¹cz

[ Dodano: 2012-03-20, 21:59 ]
ale mam prze³¹cznik wiêc oba naraz to tylko przy calakach w³¹czam :)
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

jarbia
Wysłany: 2012-03-20, 22:25   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
Eee ,PaweÂł, jaja se ze mnie robisz takiego jeszcze nie widziaÂłem, na pewno 8000 m3/min?
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-03-20, 22:27   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
jarbia napisał/a:
8000 m3/min?

przepraszam,nie zatrybiÂłem na godzinĂŞ oczywiÂście
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-20, 23:18   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Hehe na min:) to chyba jakies smiglo od helikoptera na tym zlomie znalazles:) uwazaj zeby ci samochodu nie wciaglo.
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-03-21, 14:09   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
pawel1108 napisał/a:

Kolego masz tutaj kalkulator wydajnoÂści wentylacji
http://www.mi-das.pl/kalk...sci-wentylatora

przelicz sobie jaki i ew.ilu wentylatorĂłw potrzebujesz.
ZauwaÂż Âże waÂżne jest to ilu wymian powietrza w ciÂągu godziny potrzebujesz?
W Komorze lakierniczej z tego co siĂŞ orientujĂŞ jest chyba od 7 do 10 na minutĂŞ ale mogĂŞ siĂŞ myliĂŚ,(gdzieÂś tak kiedyÂś wyczytaÂłem)


Fajny ten kalkulator ^^ w zasadzie do niczego, jak ktoÂś juÂż skoĂączyÂł podstawĂłwkĂŞ. ^^
Kubatura razy iloœÌ planowanych wymian powietrza :spoko: . To przyk³ad na to jak mo¿na zrobiÌ stronê internetow¹ z "oczywistej oczywistoœci".

Tymi wymianami powietrza w kabinie to raczej nie moÂżna tak szastaĂŚ ... 7 albo 10, bo to 420 x/h albo 600 x/h w praktyce to 35280 m 3/h albo 50 400 m3 /h czyli tylko trzy razy wiĂŞkszy wymiennik ciepÂła i jakieÂś 20 litroĂłw oleju opaÂłowego wiĂŞcej na godzinĂŞ pracy przy skoku termiczny 20 st C ( czyli 0 st C na zewnÂątrz +20 st C wewnÂątrz ! )

W praktyce w Âśredniej klasy kabinie lakierniczej klasy kombi jest od 280 do 320 wym/ h ... a to i tak nie za bardzo ma znaczenie ... tzn. Pewne znaczenia ma, ale w praktyce to Âżaden wyznacznik skutecznoÂści lakierni i nie ma tu takiej zasady Âże "im wiĂŞcej tym lepiej" :nie:

Jak teraz to Tu wyjaÂśniĂŞ to post bĂŞdzie miaÂł 10 tyÂś zdaĂą ^^ . Proponuje przeczytaĂŚ to z linkĂłw, a dalej bĂŞdzie juÂż tyko 1 tyÂś zdaĂą ^^ :

http://lakiernik.info.pl/...0-%20USZYTA.pdf

http://lakiernik.info.pl/podstr/SAM%20BUD.pdf

http://lakiernik.info.pl/podstr/LAKIERNIA.pdf

Konkretniej rzecz ujmujÂąc wyglÂąda to tak :

Wentylacja w pomieszczeniu lakierni musi pozwalaÌ na usuniêcie z wnêtrza lotnych zwi¹zków organicznych tak ¿eby nie wylecia³a ona w powietrze i ¿eby lakiernik siê nie zatru³. Do tego w takiej kabinie lakierniczej wystarcza, jak wentylacja nawiewno - wywiewna ma skutecznoœÌ ok 60 x /h .... ale to poziom bezpieczeùstwa ;) a was Panowie lakiernicy bardziej od bezpieczniej interesuj¹ "paprochy". Paprochy to w 70% lakier który rozpylony w powietrzu ³¹czy siê z innymi drobinkami lakieru i ciê¿ki od w³asnej masy opada na pow³okê. Skoro ju¿ podeschn¹³ to siê w niej nie rozpuszcza i sterczy jak wielki "babol". To te "nielotne" czyli "sta³e czêœci" sk³adowe mieszaniny lakierniczej ( pigmenty, modyfikatory, spoiwo ) ¯eby usun¹Ì je z lakierni gdzie fruwaj¹ w postaci zatomizowanej przez pistolet chmury lakierniczej, potrzebna jest odpowiednia .... prêdkoœÌ powietrza i uk³ad kierunkowy wentylacji.

Dlatego wentylacja nawiewna ( nadciœnieniowa ) lub wywiewna ( podciœnieniowa ) raczej siê nie sprawdza. RACZEJ bo nawiewna (nadciœnieniowa) w przypadku gdy otwór wywiewny bez wentylatora jest stosunkowo du¿y i nie ma na nim ¿adnych filtrów to mo¿e siê do pewnego stopnia sprawdzaÌ. Dlatego proœciutkie kabiny lakiernicza maja tylko nawiew ciep³ego powietrza bez turbiny wyci¹gowej. Nie oznacza to jednak, ¿e wentylacja wywiewa jest wadliwa :nie: .... Tu jednak by³by ogromny problem z ogrzaniem powietrza zasysanego samoczynnie i drugi problem zwi¹zany z bezw³adem systemu czyli z czasem jaki potrzebny by by³ wyci¹gowi na wytworzenie ci¹gu kierunkowego czyli po prostu stworzenia okreœlonego podciœnienia. Tak czy siak takie pojedyncze wentylatory zawsze stwarzaj¹ jak¹œ wadê u¿ytkow¹ .

Jak ma dzia³aÌ dobrze i zawsze skutecznie to musi byÌ nawie i wyci¹g i tu jest problem bo .... o musi to dzia³aÌ ze skompensowan¹ wartoœci¹. Gdyby nie filtry i opory kana³ów to problemu by nie by³o. Dmuchamy 10 000 m3/h wyci¹gamy 10 000 m3 / h teoretycznie jest OK. W praktyce, albo "pod" albo "nad" ciœnienie. :tak:

Same problemy z cisnieniem nie s¹ problemami w wentylacji. S¹ jednak problematyczne w wentylacji .... lakierni :tak: Tu zawsze zak³ócaÌ bêd¹ równomierny kierunkowy przep³yw powietrza i generowaÌ powstawanie "paprochów" na pow³oce. Zbyt du¿y nawiew i lakier odbije siê od filtrów wyci¹gu wracaj¹c w turbulencji do lakierni. Zbyt s³aby nawiew i turbina wyci¹gowa stworzyÌ mo¿e w kanale wentylatora takie podciœnienie ¿e nie maj¹c ju¿ oporów t³oczenia zacznie siê krêciÌ tak szybko, ¿e a¿ przestanie t³oczyÌ i zacznie odpychaÌ od siebie powietrze z zanieczyszczeniami. Bêdzie ha³asowaÌ nie bêdzie dzia³aÌ. WiêkszoœÌ wentylatorów stosowanych w lakierni ma swoj¹ skutecznoœÌ tylko w okreœlonych parametrach prêdkoœci obrotowej i ciœnienia ( a nawet temperatury t³oczonego powietrza).

To dlatego nie ma idealnych kabin lakierniczych i nawet w komorach wysokiej klasy zdarzajÂą siĂŞ wtrÂącenia w powÂłoce ... z tego samego powodu w norach malowanie moÂże wychodziĂŚ dobrze choĂŚ wentylacja jest Âśladowa.

RobiÂąc ( lub projektujÂąc ) wentylacjĂŞ lakierni trzeba pamiĂŞtaĂŚ o czterech sprawach jednoczeÂśnie:

1. Odpowiedniej iloÂści nawiewanego i wyciÂąganego powietrza dobranej do spodziewanej iloÂści rozpylonej w powietrzu mieszaniny lakierniczej w ciÂągu np. 1 minuty.

2. Zachowaniu kontroli ciÂśnienia w pomieszczeniu lakierni, ktĂłre bĂŞdzie siĂŞ zmieniaĂŚ z kaÂżdym lakierowaniem i zapychaniem siĂŞ filtrĂłw wyciÂągowych.

3. Zapewnieniu w pomieszczeniu lakierni temperatury min. 16 st C przy dobranej wartoÂści nawiewanego do lakierni powietrza i to w czasie rzeczywistym czyli bez Âżadnych skokĂłw temperatury czy dodatkowego czasu ogrzania siĂŞ wnĂŞtrza ( bez gÂłupot technologicznych typu nagrzewamy do 30 st C i lakierujem aÂż temp. spadnie do 10 st C .... potem znow nagrzewamy ... ^^ )

4. Zapewnieniu odpowiedniej prĂŞdkoÂści spychania mieszaniu lakiernicze z przestrzeni lakierni do rdzeniu filtracyjnych np w podÂłodze lub Âścianie lakierni.


W praktyce oznacza to ¿e wentylatory mog¹ mieÌ mniejsze parametry jak wykarzemy siê rozs¹dkiem przy lakierowaniu i rozpylimy w jednym momencie w lakierni mniej lakieru ... do tego mniejsz¹ iloœÌ powietrza jest ³atwiej ogrzaÌ s³abszym Ÿród³em tego ciep³a, a prêdkoœÌ opadu mo¿emy uzyskaÌ przez czêœciowa recyrkulacjê pobieraj¹c czêœÌ powietrze z kana³ów wyrzutowych i kieruj¹c je przez wlot do kana³u nadmuchowego ... oczywiœcie po oczyszczeniu z substancji sta³ych i zanieczyszczeù. ;)

DziĂŞkujĂŞ PaĂąstwu za udziaÂł w krĂłtkim szkoleniu na temat wentylacji. ProszĂŞ siĂŞ zapoznaĂŚ z materiaÂłami w linkach i publikacjami pdf. KasĂŞ za szkolenie zbiera Pani Basia. Kawa jest w termosie, niestety Âśmietanka i cukier siĂŞ skoĂączyÂła bo ktoÂś zeÂżarÂł :spoko:

JakieÂś pytania ? :cool:
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

majdan89
Wysłany: 2012-03-21, 15:17   
0
UP DOWN

Posty: 13
Kolego Projekter wszystko mi³o i fajnie i wogóle, wyk³ad super ale rozró¿nijmy podstawow¹ rzecz. Ludzi którzy posiadaj¹ warsztaty lakiernicze i kupuj¹ komory, oraz ludzi, którzy maluj¹ hobbystycznie w gara¿u jak ja, którzy chc¹ sobie poprawiÌ warunki pracy stosunkowo nie du¿ym nak³adem. Nie od razu musimy byÌ mistrzem w jakiejœ bran¿y najpierw mo¿na zostac giermkiem. Wyk³ad, który wyg³osi³eœ by³ okey, ale tu chodzi o porady praktyczne a nie rozpisywanie siê na temat zasad wentylacji. Ludzie wol¹ s³owa typu: ja bym na twoim miejscu zamontowa³ wentylator wyci¹gowy przy ziemi a nadmuch na górze, to ju¿ jakoœ powinno poprawiÌ ci warunki, ale oczywiœcie nie bêdzie to jak w komorze. Tyle mia³em do powiedzenia
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-21, 15:24   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
PROJEKTER napisał/a:
JakieÂś pytania ?
jak to co napisaleœ brzmi w jezyku polskim?? ;) :D :D :D trza zrobiÌ tak zeby tyle samo wlatywalo co wylatywalo przy uzyciu filtrow,i brac poprawke na to ze filtry sie zapychaja i wyciag moze slabn¹c z nadmuchem...i jeszcze fajnie by bylo zeby nadmuch by³ ciep³y na tyle zeby utrzymaÌ sta³¹ temperature..??
PROJEKTER napisał/a:
. KasĂŞ za szkolenie zbiera Pani Basia. Kawa jest w termosie, niestety Âśmietanka i cukier siĂŞ skoĂączyÂła bo ktoÂś zeÂżarÂł
a p.basia siedzi w toalecie z jakmis panem od godziny :rotfl:
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-03-21, 15:47   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
A to ciekawe ... bo widzisz jest co najmniej 6 konfiguracji ukÂładu wentylacyjnego komory lakierniczej. KaÂżda z nich przestrzega czterech wskazanych przez mnie zasad i kaÂżdy z producentĂłw trzyma siĂŞ swojego zaÂłoÂżenia wskazujÂąc jego gigantyczne zalety ;)

Rada typu .... zamontuj sobie wentylator wyci¹gowy w rogu, a nadmuch nad bram¹ jest tak g³upia jak rozwa¿ania który pistolet do 100 z³ jest najlepszy ^^ . Wiem ¿e to forum dla amatorów, ale Ja te¿ czasami potrzebuje siê po chichraÌ. Mam ju¿ niez³¹ kolekcjê zabawnych pomys³ów i zastanawiam siê nad ich publikacj¹ prasow¹ pod tytu³em PIE RDO£Y ZE STODO£Y OD MALARZA PATENCIARZA.

Widzisz kolego @majdan89 ... Od prawidÂłowego doboru wentylatorĂłw i przestzregannia wskazanych w moim poÂście czterech zasad do profesjonalnie wentylowanej lakierni to jest taka droga jak stÂąd na sÂłoĂące ^^ . Na razie nie padÂło tu nawet sÂłowo o jakimÂś sterowaniu takim systemem ;)

Na ka¿dym forum zdarzaj¹ siê m¹dre fajne porady dla amatorów czy ludzi nie posiadaj¹cych w³asnej kopalni diamentów ... Niestety jednak wiêkszoœÌ tych porad to pier dzielenie durnot i podcieranie du pska papierem szmerglowym. W 90 % te rady to w³aœnie teksty ... Zrób tak i tak ... Ja tak zrobi³em i dzia³a super :spoko: . Na dziesiêÌ osób, które tak zrobi¹ 5 to sp ieprzy ... 3 pozosta³e po pewnym czasie stukn¹ siê w pecyn i powiedz¹ ... ale ze mnie dureù ^^ 2 bêd¹ komentowaÌ, ¿e to doskona³e rozwi¹zanie.

Ja kolego @majdan89 w poÂście powyÂżej napisaÂłem na jakich zasadach to dziaÂła. W kabinie, w warsztacie, w wielkiej lakierni przemysÂłowej, czy w gĂł wnianej norze ... a nie jak to zrobiĂŚ ;) .... bo niestety w kaÂżdej "Laknorni" jest inaczej i nie zawsze wentylator wyciÂągowy w rogu za regaÂłem z wekami bĂŞdzie dziaÂłaÂł tak samo skutecznie jak ten sam wentylator w piwnicy z kartoflami ... 300 km dalej ;) Dlatego uniwersalne rady w tym przypadku sÂą guzik warte .... :spoko:

[ Dodano: 2012-03-21, 15:52 ]
gugun napisał/a:
... a p.basia siedzi w toalecie z jakmis panem od godziny :rotfl:

... to cze¶æ praktyczna tego szkolenia .... RADO¦Æ Z LAKIEROWANIA a¿ do orgazmu ^^
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-21, 16:39   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
PROJEKTER napisał/a:
Rada typu .... zamontuj sobie wentylator wyciÂągowy w rogu, a nadmuch nad bramÂą jest tak gÂłupia jak rozwaÂżania ktĂłry pistolet do 100 zÂł jest najlepszy
jednak tak samo idzie polakierowac pistoletem za 100zl lepiej jak pedzlem jak lepszy nadmuch z wyciagiem wiesniackiej konstrukcji niz wentylacja przeci¹gowa czy tez pluca zamiast filtrow..a ty tak jedziesz i jedziesz zamiast napisaÌ fajnego posta i zaczaÌ go w sposob "ja tego nie powiedzialem bo jestem pro ale slyszalem ze to to tamto i sramto jako tako dziala.."sam bede sobie robil jak¹œ prowizorke na lato bo szkoda mi z pewnych przyczyn ³adowaÌ w coœ profesjonalnego kase zeby za jakiœ czas bylo to nieuzyteczne wiec sam bym chetnie poczytal jak sobie poki co chociaz troche poleprzyÌ robote,a jeszcze chetniej bym sie dowiedzia³ jak regulowaÌ obroty w wentylatorze na sile...
a tak apropo to co oznacza 1300 U/min??
PROJEKTER napisał/a:
to cze¶æ praktyczna tego szkolenia .... RADO¦Æ Z LAKIEROWANIA a¿ do orgazmu
tak tylko ¿e chetnych tylu ¿e doœÌ ze nie ma jak zaplacic to jeszcze kawa ostyg³a i nie ma komu nowej zrobiÌ ;)
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-21, 17:26   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
gugun napisał/a:
a tak apropo to co oznacza 1300 U/min??


Obroty.

A co do wentylacji, to ja mam na ten temat wypracowanÂą opiniĂŞ.
Ale nie podzielĂŞ siĂŞ niÂą, bo znĂłw bĂŞdzie ASO sezon 3, lub reaktywny/epoksyd reaktywacja.

Zadajcie sobie jedno pytanie.
Co to jest kabina lakiernicza i zlikwidujcie podstawowÂą przyczynĂŞ powstawania wtrÂąceĂą.
Reszta opisywanych mega wtrÂąceĂą to pikuÂś.
MĂłwiĂŞ o tych co niby tak mocno szkodzÂą lepiÂąc siĂŞ ze sobÂą itd...
A wiĂŞc?
Kabina lakiernicza to w...........e pomieszczenie....
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-21, 18:30   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Lackdoctor napisał/a:
Kabina lakiernicza to w...........e pomieszczenie....
wyebane w kosmos pomieszczenie z plyt skrecane z lampami wbudowanymi oraz systemem nadmuchowo grzewczym ktory maÂżna zastapic...
dokoncz krzysio czym i jak ;)
 
 

jarbia
Wysłany: 2012-03-21, 18:54   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
gugun napisał/a:
oznacza 1300 U/min


Ubroty na minutĂŞ :D

gugun napisał/a:
regulowaĂŚ obroty w wentylatorze na sile...


Do tego s³u¿¹ falowniki.Poniewa¿ obroty silnika asynchronicznego (bo chyba o takiego chodzi) zale¿¹ od poœlizgu, liczby par biegunów i czêstotliwoœci.I w³aœnie czêstotliwoœÌ zmieniamy falownikiem.
pozdr
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-21, 19:09   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
jarbia napisał/a:
Do tego s³u¿¹ falowniki.

A Âże one sÂą ciut drogawe, to stosuje sie klapy do regulacji przepÂływu.
W garaÂżu mamy proÂściej.
Mniejsze przepÂływy i silniki jednofazowe.
A tu wysterowaĂŚ obroty to juÂż buÂłka z masÂłem.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-21, 19:12   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
ja wÂłasnie mam zamontowany takiego wielkoluda i szukam czegoÂś do pary ewentualnie :D
 
 

jarbia
Wysłany: 2012-03-21, 19:19   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
Lackdoctor napisał/a:
A Âże one sÂą ciut drogawe,


No tanie nie sÂą ale Gugun chciaÂł wiedzieĂŚ jak to robiĂŚ .(to tylko ok.200 czy 300 piwek :D ).
Lackdoctor napisał/a:
to stosuje sie klapy do regulacji przepÂływu

MoÂżna i anemostatami ,ale wtedy silnik ,potrzeba czy nie chodzi na maksymalnych obrotach.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-21, 19:24   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
jarbia napisał/a:
to tylko ok.200 czy 300 piwek ).
to nie w przeliczeniu na piwka w zupeÂłnoÂści za drogo...
 
 

jarbia
Wysłany: 2012-03-21, 19:26   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
Gugun a jakiej mocy masz silnik ?
MoÂże coÂś do 100 piwek znajdziemy :D
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-03-21, 19:29   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
gugun napisał/a:
.a ty tak jedziesz i jedziesz zamiast napisaĂŚ fajnego posta i zaczaĂŚ go w sposob "ja tego nie powiedzialem bo jestem pro ale slyszalem ze to to tamto i sramto jako tako dziala..


a to mogÂłoby byĂŚ zbyt trudne dla Kolegi Projektera,z tego co ja zauwaÂżyÂłem,woli On przykleiĂŚ jakiÂś fragment z jakiejÂś encyklopedii wentylacji i udawaĂŚ mega profi profesora ,ktĂłry jest o wiele mÂądrzejszy niÂż my cioÂłki z forum
Z tym,Âże my CioÂłki nie rozumiemy Jego filozoficznego PIENTROLAMENTO I w niczym to nie pomaga!
Kolega Majdan89 pyta jak sobie ulepszyĂŚ szopĂŞ w miarĂŞ tanio i szybko -tak zrozumiaÂłem a mistrz ProjektEr sadzi mu wykÂład ,ktĂłrego chÂłop pewnie nie zrozumiaÂł i wolaÂłby dostaĂŚ odpowiedz,to zrĂłb tak a tamto przesuĂą tam bĂŞdzie lepiej.
Je¿eli ju¿ Kolego Projekter piszesz coœ to bardzo Cie proszê i pewnie inni równie¿ SZANUJ¥C twoj¹ wiedzê napisz tak aby by³o prosto i na temat,aby pomog³o,weŸ proszê pod uwagê,¿e wiêkszoœÌ tutaj nie jest profesjonalistami z wypchanymi portfelami i nie takich rozwi¹zaù szukamy jakie proponujesz w swoich czterostronicowych wyk³adach .Pozdrawiam i dziêkujê :spoko:
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-21, 19:43   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
jarbia napisał/a:
Gugun a jakiej mocy masz silnik ?
a ja tam myslisz ze wiem...:) jutro zobacze co tam siedzi u mnie w scianie jak sie tabliczki doczytam:)
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-21, 22:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
pawel1108 napisał/a:
napisz tak aby by³o prosto i na temat,aby pomog³o,weŸ proszê pod uwagê,¿e wiêkszoœÌ tutaj nie jest profesjonalistami z wypchanymi portfelami i nie takich rozwi¹zaù szukamy jakie proponujesz


Robert ma tylko JEDEN punkt widzenia.
JEDEN JEDYNY POPRAWNY.
Innych nie uznaje.
Masz szope, brak Ci kasy?
Wal siĂŞ chÂłopie i nie zabieraj kasy profesjonalnym warsztatom.
Bo z profesjonalnych warsztatĂłw, doinwestowanych ten chÂłop Âżyje i pomagajÂąc usprawniĂŚ szopĂŞ dziaÂła na szkodĂŞ tychÂże warsztatĂłw.

Ma racjĂŞ?
MA.
Czy ma wiedzĂŞ by tanim sposobem z szopy zrobiĂŚ fajne pomieszczenie do lakierowania w przyzwoitej jakoÂści ?
MA.
Czy podzieli sie tÂą wiedza?
Nie, Nie,Nie.!!!!!!!!!!!!

I sie mu nie dziwiĂŞ.
Sam bym nie dzieliÂł tej wiedzy na drobne.
Ale czytajÂąc jego publikacje znajdziecie wszystko co chcecie do wykonania poprawnej wentylacji w Waszych szopach.

I Âżeby nie byÂło.
To nie jest post do PawÂła.
Lecz takie streszczenie do nas, wszystkich pracujÂących w tych, no, no, norkach. :spoko:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-03-21, 22:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
Lackdoctor napisał/a:
Czy ma wiedzĂŞ by tanim sposobem z szopy zrobiĂŚ fajne pomieszczenie do lakierowania w przyzwoitej jakoÂści ?
MA.
Czy podzieli sie tÂą wiedza?
Nie, Nie,Nie.!!!!!!!!!!!!


to po co udziela siê na forum? Ja obserwuj¹c forum,jak pewnie wiêkszoœÌ jeœli coœ wiem i kogoœ nie wprowadzam w b³¹d,to odpowiadam,staram siê doradziÌ,po to chyba forum jest???

Ale,czy to waÂżne? ja mam swoje zdanie i mi lotto,czy Kolega Projekter zna siĂŞ z tym,czy z tamtym,bo od pewnego czasu zauwaÂżyÂłem,Âże w jednym temacie jeden na drugiego z kosÂą by poszedÂł a w innym super extra git koledzy.
Takie jest moje zdanie i jeÂżeli ktokolwiek z KolegĂłw czuje siĂŞ uraÂżony to przepraszam,nikogo uraziĂŚ nie chciaÂłem,a i tak jak bĂŞdĂŞ zdania,Âże coÂś jest nie zrozumiaÂłe albo nawet gÂłupie to bĂŞdĂŞ pisaÂł :spoko:
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-21, 23:13   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Czytam i zastanawiam sie czy np mnie masz na mysli?:) mysle ze ani ja ani krzychu do tego pana nic nie mamy,wrecz przeciwnie:)ale czasem emocje poniosa bo kazdy ma jakies tam swoje zycie,powody itp a tu taki ci wyskoczy i cie doyebie,to faktycznie nĂłz w kieszeni sie otwiera,ale z roberta nie az taki burak jak sie wydaje,ma swoje odchyly ale idzie z nim normalnie pogadac a przy okazji sie czegos dowiedziec.moze nie powinienem tego mowic ale tak jak my znamy sie na lakierowaniu i smiejemy sie z pytan o sprejki itp tak on zna sie na swojej robocie i smieje sie z naszych wynalazkow.i my bysmy tez mogli podpowiadac w sprejah ale sie nie znizamy i olewamy takich ludzi niestety bo to nie profi.ale nie powiem k projekter bo myslalem ze cie zabanuje po 1 poscie bo tez mialem zly dzien.
  
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-21, 23:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
gugun napisał/a:
Nó¿

Mistrzu :help:
Moderator i nie moÂżesz swoich postĂłw poprawiĂŚ?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-03-21, 23:36   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
Cytat:
Czytam i zastanawiam sie czy np mnie masz na mysli?


nie Gugun absolutnie nie,i nikogo konkretnego nie chcê przytaczaÌ bo to nie moja sprawa,ale czytaj¹c temat o ASO,czy Sata Vs Devill,lub Kryzys to tam widaÌ jak ktoœ z kimœ siê wyzywa i obra¿a a w innym temacie wzajemnie li¿¹ sobie dupy
gugun napisał/a:
ale z roberta nie az taki burak jak sie wydaje

ja tak nie napisa³em i nawet nie pomyœla³em,wyrazi³em tylko proœbê o to aby K.Projekter przelewa³ swoj¹ wiedzê w sposób bardziej zrozumia³y,nie mam w zwyczaju nikogo obra¿aÌ,mam do ludzi du¿o szacunku i wolê siê nie odzywaÌ ni¿ komuœ sprawiÌ przykroœÌ.
Cytat:
bysmy tez mogli podpowiadac w sprejah ale sie nie znizamy i olewamy takich ludzi niestety bo to nie profi

myœlê,¿e wcale tak nie jest bo tam gdzie wiem to coœ podpowiem,nikogo nie olewam a ostatnio to z trzy razy pisa³em komuœ to samo o PZP i ju¿ mi sie cierpliwoœÌ koùczy³a ale da³em radê.

gugun napisał/a:
bo myslalem ze cie zabanuje


nie wiem co to znaczy zabanuje,ale je¿eli siê tu komuœ narazi³em a zabanuje znaczy usunê,to rób jak uwa¿asz,ja tam p³aka³ nie bêdê a i k³óciÌ z ludŸmi siê nie lubiê.
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-21, 23:38   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
pawel1108 napisał/a:
gugun napisaÂł/a:
bo myslalem ze cie zabanuje


nie wiem co to znaczy zabanuje,ale je¿eli siê tu komuœ narazi³em a zabanuje znaczy usunê,to rób jak uwa¿asz,ja tam p³aka³ nie bêdê a i k³óciÌ z ludŸmi siê nie lubiê.


Macie dzis kiepski dzieĂą?

:cool: :cool: :cool:

[ Dodano: 2012-03-21, 23:40 ]
pawel1108 napisał/a:
lub Kryzys to tam widaĂŚ jak ktoÂś z kimÂś siĂŞ wyzywa

A moÂżna jednego na milion filozofa nie trawiĂŚ przecieÂż.
To tylko literki poskÂładane w przekaz, ale to nie znaczy Âże jak ktoÂś cie pier..dalnie w policzek to nadstawiasz dupe. :fiu:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-03-21, 23:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
Cytat:
Macie dzis kiepski dzieĂą?

ja nie mam kiepskiego dnia,aczkolwiek P220 na hebel mi dzisiaj zabrakÂło i gdyby nie to podkÂład bym sobie rozdaÂł na maskĂŞ ;)
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-21, 23:41   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Nie do ciebie pawel ten fragment z banowaniem:)ten mnie wku... Bo my tu gadu gadu o patentach a taki cie wysmieje. a poprawie post jutro bo z kom ujowo sie pisze a co dopiero reszta
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-21, 23:42   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
pawel1108 napisał/a:
,aczkolwiek P220 na hebel mi dzisiaj zabrakÂło

Eeee, to trza byÂło poprawiĂŚ P40 i byÂś miaÂł juz rano po robocie. ;P
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-03-21, 23:45   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
Lackdoctor napisał/a:

Eeee, to trza byÂło poprawiĂŚ P40 i byÂś miaÂł juz rano po robocie. ;P


mogÂłem grubo zalaĂŚ podkÂładem teÂż by byÂło git ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-21, 23:50   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Ja przyznam ze dzis mieszane uczucia bo dostalem z rana opr bo we wnece gdzies sie przypodkladzilo lekko a tu taki handlazyna by chcial zeby pomalowac za pol darmo,wyczyscic i jeszcze najlepiej mv sprzedac auto,jakby nie mogl wziasc szmaty i umyc.potem przyjechal kolejny na pande... Pan da a w sobote ci kase podrzuce,standard u niego...a rachunki sie zbieraja,i jak tu miec dobry dzien?ale za to koncowka dnia udana i pani zadowolona odebrala auto.
 
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-21, 23:53   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Nie tyle grubo co przerobic p 100 na 220.potrzyj p100 o siebie i go step hehe i lec podkladuj
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-03-22, 11:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Drodzy Panowie ! ^^ To Âże to forum dla amatorĂłw i to Âże od pewnego czasu nie wyÂżywam siĂŞ na waszych posr anych pomysÂłach racjonalizatorskich z gĂł wnianymi patentami, nie oznacza, Âże zmieniÂłem zdanie na temat lakiernictwa i Âże to tolerujĂŞ. Tzn tego czym lakiernictwo samochodowe jest, a czym w wykonaniu wielu z was pewnoÂściÂą to lakiernictwem nie jest. ^^ PamiĂŞtajcie o tym, albo siĂŞgnijcie sobie do archiwum !!!

Kolego @pawel1108 ... Krzysiu @lackdoktor napisa³ ci ju¿ jakie Ja mam do tego podejœcie i wszystko co napisa³ to prawda ... Od tego co myœlê o gó wniany szopach a¿ po to, ¿e nie ma ¿adnego, absolutnie ¿adnego powodu dla którego wiedza na temat wentylacji lakierni rozsadzaj¹ca mi czaszkê mia³a by na Ciebie tu na forum za darmo skapn¹Ì. ^^ Niby dlaczego ??? Z jakiego to niby powodu, mia³by ciê spotkaÌ taki zaszczyt ?

Nie strugajcie tu teÂż bidulek bez kaski co muszÂą wyremontowaĂŚ sobie wiatraczek do suszenia sianka ... piszÂąc w uzasadnieniu Âże to i tak lepsze rozwiÂązanie niÂż brak wentylacji i czekajÂąc na aprobatĂŞ i pochwaÂły. :sciana: To co opisujecie to gÂłupie amatorskie i nieskuteczne rozwiÂązania. Bez wentylacji jest du pa nie pomieszczenie do lakierowania tak jak i z kiepskÂą wentylacjÂą to nadal du pa nie pomieszczenie do lakierowania. :tak: Jak wentylacja jest nieskuteczne i nie dziaÂła tak jak powinna tzn. Âże jest zÂła, a nie troszkĂŞ lepsze od tego co i tak byÂło beznadziejne. :/ Takie wartoÂściowanie, Âże zrobiĂŞ sobie trochĂŞ lepiej jest marnowaniem kasy czasu i energii i to Âże robicie sobie to sami w swoich garaÂżach za wÂłasne pieniÂądz i dla siebie nadal jest idiotyczne i wymagajÂące napiĂŞtnowania ... szczegĂłlnie jak te wasze patenty trafiajÂą do publicznej przestrzeni internetowego forum. :x:

KaÂżde dziecko umie wstawiĂŚ dwa wentylatory w ÂścinĂŞ. Jeden tÂłoczy drugi wyciÂąga. To w dwĂłch zdaniach jest opis tego co Wy tu nazywacie rozwiÂązaniem problemu wentylacji lakierni ^^ ^^ ^^ KtoÂś z was siĂŞ chwilkĂŞ zastanowiÂł nad tym co zrobiĂŚ z wilgociÂą z tego powietrza z podwĂłrza ? ChwilkĂŞ pomĂłzgowaliÂście moÂże na ten temat jak wilgoĂŚ wpÂływa na mokry lakier akrylowy ? ... no ale 8 czy 10 tyÂś m3 sruuuu do Âśrodka, a to powietrze z 40 % wilgotnoÂściÂą i bez namysÂłu je do tej malrnii .... I co teraz ? Mam to wyjaÂśniaĂŚ ... tÂłumaczyĂŚ ? .... A niby ku...a dlaczego ? ^^

WiêkszoœÌ waszych postów w sprawie, lakierowania narzêdzi, technologi, materia³ów to opis zamian gó wnianego rozwi¹zania na ciut lepsze, nadal kiepskie i wadliwe :tak: . Garstka z was ma odwagê zrobiÌ inwestycje w sprzêt raz i dobrze ... Raz na lata. WiêkszoœÌ sra siê z jakimiœ wynalazkami jak filtr powietrza z pampersa i starej gaœnicy ^^ ... a Ja ... jak czytam taki post to wk³adam autora do szuflady z durniami i przy ka¿dej okazji obrzucam krowim ³ajnem ^^ ... dodam ... z ogromn¹ frajd¹ ^^ .

Ka¿dy kto drugi raz w ¿yciu trzyma w rêku pistolet lakierniczy i coœ nim maluje mo¿e zrobiÌ to tak ¿eby nie by³o zacieków i siê œwieci³o. Przy trzecim malowaniu ju¿ ma siê za lakiernika. Wszytko w porz¹dku jak ma hamulce i œwiadomoœÌ swojego mikroskopijnego doœwiadczenia ... gorzej jak ju¿ hamulców nie ma ... bo lakieruje od roku i zjad³ wszystkie rozumy robi¹c siê nagle specjalist¹ od w wszystkiego co dotyczy lakierni ... a w tym temacie specem od wentylacji. ^^

Absolutnie nie ÂżyczĂŞ sobie Âżeby takiemu przygÂłupowi przyszÂło do pecyny, Âże moÂże ze mnÂą pogadaĂŚ jak rĂłwny z rĂłwnym i wymieniaĂŚ uwagi na temat durnego porÂąbanego patentu w norze. Jeszcze tylko brakuje Âżeby taki p ajac ubzduraÂł sobie, Âże mu pomogĂŞ w realizacji jakiegoÂś po sranego pomysÂłu ... NIEDOCZEKANIE. :nie: .

Chcesz czÂłowieku profesjonalnej pomocy i wsparcia wÂłasnych inwestycji w lakierni to zmieĂą podejÂście na "robimy raz, a dobrze" Âżadnych gĂłwnianych przypadkowych wentylatorkĂłw i ramek z drewna ... i wtedy pytaj przez forum, chĂŞtnie odpowiem, dzwoĂą do mnie, lub napisz e-mail Jak tylko masz ochotĂŞ .... chĂŞtnie ci pomogĂŞ.... do pewnych granic za darmo ! Tak jak od kilku zrobiÂłem to juÂż dla wielu z was ... albo .... wygÂłupiaj siĂŞ "ludziu" dalej, a Ja bĂŞdĂŞ ciskaÂł w Ciebie gĂł wnem Âżeby na forum byÂł silny kontrast miĂŞdzy profesjonalnym podejÂściem do tematu lakierni, a amatorskimi pier doÂłami zakorzenionymi na Âśmieciach i zÂłomie. ^^

Ja to robiĂŞ dla siebie a nie dla was .... ÂŻeby nie staÂło siĂŞ tak, Âże inny specjalista w realu zapyta mnie .... Panie Robercie w temacie o wentylacji na lakierowanko.info ludzie wypisujÂą bzdury, a Pan tam coÂś komentuje i im doradza nie piszÂąc wprost Âże takie gĂłwno nie moÂże normalnie dziaÂłaĂŚ ? Pan to siĂŞ na tym zna ... czy tylko udaje ? ... bo czytam te Pan posty, a tam jakieÂś amatorskie dyrdymaÂły ! :shock:

Tu na publicznym forum, dla mnie zasada jest prosta ... DureĂą uznajÂący siĂŞ za speca jednak bez Âżadnego doÂświadczenia i wiedzy w danym temacie, opisuje bezsensowny i nie dziaÂłajÂący patent podniecajÂąc siĂŞ swoim twĂłrczym umysÂłem ... a specjalista posiadajÂący odpowiedniÂą wiedzĂŞ i doÂświadczenie zawodowe gnoi taki patent lejÂąc ze Âśmiechu i z autora.

ChcĂŞ Âżeby ci specjaliÂści to byli moi znajomi i ludzie z ktĂłrymi wymieniam uwagi zawodowe na wysokim poziomie na forum na PW, telefonicznie i przy piwie na bezpoÂśrednim spotkaniu. ResztĂŞ UsherĂłw tolerujĂŞ dopĂłki nie wypisujÂą bzdĂłr. Jak juÂż wypisujÂą ... to lecÂą pomyje ... ZÂłapaÂłeÂś kolego @pawel1108 ? :spoko:

Jaki jest w tym cel ? A no taki kolego Pawe³ku ¿eby jakiœ durny pajac nie ubzdura³ sobie przypadkiem, ¿e w³aœnie zosta³ geniuszem w bran¿y lakierniczej sam wymyœli³ kabinê, promiennik podczerwieni przetoczy³ korpus i dyszê w SICO robi¹c z niego SATA. Od wypisywania postów na temat tego co zrobiÌ w gara¿u ¿eby by³o ciut lepiej to na takich forach internetowych s¹ kolego "niedoroœniêci ch³opcy" którym siê wydaje "¿e se wezm¹ i se sami zrobi¹ i bedom mieli zajebist¹ lakierniê". Tym ch³opcom oczywiœcie nie pasuje specjalistyczny fachowy opis bo go nie rozumiej¹ przy wykszta³ceniu na poziomie gimnazjum. Dla nich s¹ strony www. skierowane do osób z brakiem jednego chromosomu w kodzie genetycznym ... na których jest np. KALKULATOR WYDAJNOŒCI WENTYLACJI ^^ ... bo nie wiedz¹ jaka jednostka jest miar¹ objêtoœci. Za to mam ciê podziwiaÌ Pawe³ku ?, albo ci pomagaÌ stworzyÌ wentylacjê idealn¹ ?... Lepiej siê na przysz³oœÌ zastanów nad tym, ¿e po za grup¹ durniów na forum s¹ te¿ lakiernicy pracuj¹cy na co dzieù w normalnych warunkach, oraz ludzie znaj¹cy siê na wentylacji lakierni ... a nawet producenci i dystrybutorzy takich urz¹dzeù.

Ja tu zagl¹dam ¿eby takich "wypisywaczy" cenzuraó³ forumowych z³apaÌ za kapeÌ jak siê ju¿ unosz¹ metr nad ziemi¹ z dumy jaki to wymyœlili œwietny patent ... poci¹gn¹Ì ich w dó³ i pokazaÌ grzecznie, lub niegrzecznie ¿e jak gó wno wiedz¹ na jakiœ temat to niech ³askawie siedz¹ cicho na ty³ku na betonie .... lub zaczn¹ pytaÌ.

Tak tu jest od piĂŞciu lat ! ZmieniajÂą siĂŞ NICKI, zmieniajÂą siĂŞ Usherzy, zmieniajÂą siĂŞ tematy, a nawet sytuacja gospodarcza .... ale moje podejÂście zawsze jest takie samo ... Albo od razu jest dobrze i profesjonalnie, albo lepiej siĂŞ za to nie bierz. :spoko:

Dodam tylko, ¿e twoja opinia Pawe³ku i co tam sobie myœlisz nie ma dla mnie ¿adnego znaczenia. Dla mnie jesteœ wpisem na forum. Ktoœ umieszcza durny wpis, Ja pod nim umieszczam sprostowanie czasami zgnojenie tego co powy¿ej ... tyle. Pajace i durnie zawsze mnie krytykuj¹ .... ci którzy zaczynaj¹ ³apaÌ temat i przekonywaÌ siê jak jest naprawdê, zawsze ostatecznie zaczynaj¹ bardziej, lub mniej stawaÌ po mojej stronie pisz¹c potem co raz m¹drzejsze i wartoœciowe posty. :cool: Na plecach ka¿dego durnia i kanwie ka¿dego g³upiego postu roœnie profesjonalna opinia na mój temat. Ka¿dy pajac i ka¿dy g³upi post pomaga mi w pokazaniu w jakiej czarnej du pie niewiedzy znajduje siê autor takiej wypowiedzi i fajnie jak do tego be³kotu do³¹czaj¹ inni o równie durnym podejœciu do danego tematu. Wtedy jest cool :spoko:

I tu PaweÂłku dochodzimy do sedna sprawy mojego "nie pomagania" tylko krytykowania patenciarskich rozwiÂązaĂą ... ZastanĂłw siĂŞ po co mi zaprzyjaÂźniony i ceniÂący mnie ... DureĂą ? ^^ .... Czujesz siĂŞ wykorzystany ? ^^

Na koniec .... nikogo nie przepraszam za moje sÂłowa ^^ ... Kto siĂŞ czuje uraÂżony niech sobie powrzeszczy, albo napisze jakieÂś pie rdoÂły. Mam gdzieÂś krytykĂŞ zamieszczonej tu po raz tysiĂŞczny mojej opinii na temat patentĂłw w lakierniach w tym przypadku w temacie wentylacji ... tak jak mam gdzieÂś kaÂżdego kto uÂżywa w praktyce zawodowej w lakierni tylko kilku zwojĂłw mĂłzgowych. Nie darzĂŞ szacunkiem przygÂłupĂłw ! Niestety pod tym wzglĂŞdem nie jestem tolerancyjny i mam nadziejĂŞ Âże uÂżyÂłem wystarczajÂącej iloÂści chamskich epitetĂłw Âżeby to czytelnie opisaĂŚ :spoko:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dalej w tym temacie raczej wklejajcie m¹dre i specjalistyczne fragmenty z google zamiast opisów gówniany patentów ze swoich nor i pytajcie o te elementy profesjonalnej instalacji których zasady dzia³ania nie rozumiecie. Wtedy mo¿e siê ³askawie w to w³¹czê, ale nie bêd¹ za was ... do tego za darmo z w³asnej inicjatywy wypisywa³ tu szczegó³ów budowy skutecznie dzia³aj¹cego systemu wentylacyjnego dla malej lakierni ... Ja za to biorê pieni¹dze jak Wy za lakierowanie samochodów. Wprowadzaj¹c ró¿ne rozwi¹zania pope³nia³em wiêksze i mniejsze b³êdy wyci¹gaj¹c z nich wnioski i unikaj¹c przy nastepnej lakierni i tak ju¿ 14 lat :cool: .

MogĂŞ wam pomĂłc ... ale tylko troszeczkĂŞ :tak: , wyprostowaĂŚ, lub skierowaĂŚ w dobrym kierunku, nie ma za free rozwiÂązania wentylacji lakierni na zÂłotym na talerzyku ^^ . Na razie w tym temacie ... jesteÂście w Czarnej Dupie ;)
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-22, 11:43   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
PROJEKTER napisał/a:
KtoÂś z was siĂŞ chwilkĂŞ zastanowiÂł nad tym co zrobiĂŚ z wilgociÂą z tego powietrza z podwĂłrza
ja dzisiaj :D jak to co?? lakierowac w sloneczne dni:)
i juz nie kozakuj :D bo mam na dzisiaj zaplanowane 2 rzuty a czytanie waszych przepychanek tak wciÂąga ze nie pomaluje nawet 1 auta a jutro obadwa musze do poludnia zdaĂŚ ;)
 
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-03-22, 21:19   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
PROJEKTER napisał/a:
MogĂŞ wam pomĂłc ... ale tylko troszeczkĂŞ :tak: , wyprostowaĂŚ, lub skierowaĂŚ w dobrym kierunku, nie ma za free rozwiÂązania wentylacji lakierni na zÂłotym na talerzyku ^^ . Na razie w tym temacie ... jesteÂście w Czarnej Dupie ;)


a jednak,jak chcesz to potrafisz coÂś wyjaÂśniĂŚ i ja zrozumiaÂłem Twoje podejÂście i przyznajĂŞ racjĂŞ.Zatem oficjalnie zwracam honor i jeÂżeli czujesz siĂŞ uraÂżony to przepraszam.
Mam nadziejĂŞ,Âże siĂŞ nie gniewasz Robercie i jeÂżeli przyjdzie taki czas,Âże bĂŞdĂŞ chciaÂł skorzystaĂŚ z Twoich usÂług aby zrobiĂŚ raz a porzÂądnie i bĂŞdzie mnie na to staĂŚ to nie odmĂłwisz :?: :?: :?:

[ Dodano: 2012-03-22, 21:27 ]
PROJEKTER napisał/a:
ChwilkĂŞ pomĂłzgowaliÂście moÂże na ten temat jak wilgoĂŚ wpÂływa na mokry lakier akrylowy ? ... no ale 8 czy 10 tyÂś m3 sruuuu do Âśrodka, a to powietrze z 40 % wilgotnoÂściÂą i bez namysÂłu je do tej malrnii .... I co teraz ?


a tu akurat podÂświadomie i moÂże nawet nie chcÂąc bardzo daÂłeÂś mi do myÂślenia i moÂże to pomĂłc w rozwiÂązaniu mojego problemu
PROJEKTER napisał/a:
Mam to wyjaÂśniaĂŚ ... tÂłumaczyĂŚ ? ....

gdybyÂś napisaÂł choĂŚ trochĂŞ na ten temat byÂłbym wdziĂŞczny.
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-03-22, 21:36   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
AleÂż @pawel1108 Ja nigdy siĂŞ na nikogo nie obraÂżam nawet jak mu tu nawtykam :D .

Forum to literki i wpis, a nie realne osoby z krwi i koœci. Wiele konfliktów wynika tu z tego ¿e ktoœ coœ nieopacznie zrozumia³ albo z tego, ¿e ktoœ inny napisa³ coœ pod wp³ywem zio³a, lub C2H5OH. Bardzo, bardzo, bardzo, rzadko zdarza siê, ¿e spór wykracza po za sprawy zawodowe i pojawiaj¹ siê osobiste przytyki ... no có¿ tu jest granica :spoko: i trzeba prosiÌ moderatorów o porz¹dkowanie tematu ... ale przy odrobinie dobrej woli i to daje siê w ko¿cu za³agodziÌ. W zasadzie wiêkszoœÌ sporów przytyków i wyzwisk zostaje w danym temacie :D ... Wszak Moœci Panowie, ta ca³a moja agresyj to i tak dla waszej szczêœliwoœci jest, bo mnie ta m¹droœÌ zawodowa jak¹ posiadam to siê ju¿ do lakierowania samochodów i organizacji w³asnego warsztatu raczej nie przyda. Te sprawy chyba mam ju¿ za sob¹ ... i jeno wam one przydatne byÌ mog¹ ;)

DzwoĂą, pisz, albo pytaj przez forum PaweÂłku ... na pewno odpowiem. :spoko:

[ Dodano: 2012-03-22, 21:39 ]
... ale na dodane przed sekundÂą pytanie to odpowiem juÂż jutro bo dziÂś sÂą urodziny mojej lubej.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

grzechoo2008 
Wysłany: 2012-03-22, 21:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 377
Skąd: kuj-pom
PROJEKTER napisał/a:
bo dziÂś sÂą urodziny mojej lubej.


Tylko dla bezpieczeĂąstwa wÂłasnego wznoÂś toast bez podania liczby lub pozostaĂą przy bezpiecznych osiemnastych bo inaczej bĂŞdziesz miaÂł w domu "epoksydowy vs. reaktywny" albo jakieÂś inne ASO ;P
 
 

baqo 
Wysłany: 2012-03-22, 21:51   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
majdan89 napisał/a:
wyk³ad super ale rozró¿nijmy podstawow¹ rzecz. Ludzi którzy posiadaj¹ warsztaty lakiernicze i kupuj¹ komory, oraz ludzi, którzy maluj¹ hobbystycznie w gara¿u jak ja, którzy chc¹ sobie poprawiÌ warunki pracy stosunkowo nie du¿ym nak³adem.
TÂłumaczenie Âże to moje hobby i nie mam kasy nie usprawiedliwia przed takimi prowizorami .Taki temat nie powinien istnieĂŚ ,chociaÂż po udziale Projektera coÂś z niego zaczyna wypÂływaĂŚ ciekawego .Potem takie tÂłumienie jak przez PawÂła ,to nie na miejscu !
Ludzie maja ró¿ne zboczenia i wydaja na to wiele pieniêdzy.Jak ciê nie stac ,to zmien hobby ,albo sie nie wychylaj z durnymi pomys³ami :sciana: :sciana:
 
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-22, 22:25   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Tylko nie wchodz tu jak popijesz na tych urodzinach bo calkiem nikt niczego nie zalapie.wiem baqo ze temat idzie moze w dobra str. .. Ale wroc do 1 postu i przeczytaj co poeta ma na mysli:)
 
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-03-22, 22:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
Cytat:
Ludzie maja ró¿ne zboczenia i wydaja na to wiele pieniêdzy.Jak ciê nie stac ,to zmien hobby ,albo sie nie wychylaj z durnymi pomys³ami :sciana: :sciana:

a Ty Kolego od razu byÂłes doÂświadczony ,bogaty i wszystko wiedziaÂłeÂś?
nie pytaÂłeÂś siĂŞ innych,nie uczyÂłes siĂŞ od innych?
Czasami te durne pomysÂły pomagajÂą a forum jest od tego aby siĂŞ dzieliĂŚ swojÂą wiedzÂą i pomysÂłami.
Ja miaÂłem moÂże i durny pomysÂł na temat wentylacji i Kolega Projekter mi wyjaÂśniÂł o co chodzi i w ten sposĂłb siĂŞ czegos dowiedziaÂłem,nauczyÂłem.I co tu jest nie na miejscu,Âże nawrzeszczaÂłem niepotrzebnie?fakt,usiadÂłem na dupie ,przemyÂślaÂłem i przeprosiÂłem.
Mo¿e Ty jesteœ nieomylny i nie pope³niasz b³êdów?ja niestety nie i staram siê je naprawiaÌ.
Pozdrawiam
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

baqo 
Wysłany: 2012-03-22, 22:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
majdan89 napisał/a:
Obecnie mam zamontowany w suficie wentylator taki jak na linku obok
WiĂŞc jako hobbista majdan89, powinien zainteresowac sie profesjonalna wentylacja lakierni i juz by wiedziaÂł Âże Âżadna lakiernia sufitem nie wyciÂąga ,a odkĂłrz jest ciĂŞÂżki i osiada a nie wznosi sie do gĂłry .
A dwa ,znajÂąc filtry kabinowe nie kierowaÂł by siĂŞ samÂą masÂą ,bo nic mu po wentylatorze ktĂłry nie przepchnie powietrza przez specjalistyczne do celĂłw maty, z powodu sÂłabego sprĂŞÂżu itd.

[ Dodano: 2012-03-22, 22:41 ]
Cytat:
a Ty Kolego od razu byÂłes doÂświadczony ,bogaty i wszystko wiedziaÂłeÂś?
Za ,mnie kolego nie byÂło internetu :D
 
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-03-22, 22:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
Cytat:
Za ,mnie kolego nie byÂło internetu


ale to musiaÂło byĂŚ dawno :spoko:

no i teraz jak napisaÂłeÂś,to pewnie siĂŞ chÂłopak dowiedziaÂł ;)
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

majdan89
Wysłany: 2012-03-30, 10:08   
0
UP DOWN

Posty: 13
Koledzy wróÌmy jeszcze na pocz¹tek postu o umieszczeniu wentylatorów tak jak tam poda³em, tylko teraz pytanie czy lepiej zamontowaÌ wentylator kana³owy o wydajnoœci 1400 który bêdzie przy suficie dostarcza³ œwie¿ego powietrza i drugi taki sam wyci¹gowy o tej samej wydajnoœci zamontowany przy pod³odze który bêdzie wyci¹giem. Czy te¿ lepiej ¿eby ten 1400 dostarcza³ œwie¿ego powietrza a mój obecny - naœcienny o wydajnoœci 820 zamontowany przy pod³odze dzia³a³ na zasadzie wyci¹gu? Proszê o konkretne porady
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang