Autor |
Wiadomo¶æ |
|
rodia
|
Wys³any: 2012-05-29, 16:03 Uporz±dkowanie wiedzy odno¶nie wyprawek i lakierowania
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Witam to mój pierwszy post na tym forum, wiêc witam wszystkich.
Mam starego peugeota 406 z nastêpuj±cymi problemami:
1. Kredowanie lakieru.
2. Drobne wykwity rdzy.
3. Kilka otaræ parkingowych.
Z uwagi na wiek auta i jego warto¶æ nie op³aca mi siê daæ go do profesjonalnego warsztatu.
Chcê zrobiæ to sam licz±c siê z tym ¿e nie wyjdzie mi raczej idealnie, ale chcia³ bym zrobiæ to tak ¿eby mieæ na mo¿liwie d³ugo spokój. Kolor jest bia³y i taki chcê zostawiæ.
Z tego co wyczyta³em na tym forum i w innych miejscach, rozumiem ¿e powinienem zabraæ siê do tego w nastêpuj±cy sposób:
1. Ca³o¶æ odt³u¶ciæ specjalnym zmywaczem.
2. W miejscach gdzie pojawia siê rdza oczy¶ciæ do go³ej blachy o ile to mo¿liwe.
3. przeci±gn±æ jakim¶ odrdzewiaczem i podk³adem reaktywnym lu od razu podk³adem reaktywnym?
4. Podk³ad akrylowy.
5. Szpachla
6. Szlifowanie
7. Szpachla wykoñczeniowa
8. Szlifowanie
(oczywi¶cie pkt. 5-6 i 7-8 prawdopodobnie kilka razy a¿ uzyskam odpowiedni kszta³t.
9. Zmatowiæ ca³e auto
10. odmuchaæ
11. na³o¿æ podk³ad akrylowy.
12. na³o¿yæ w zale¿no¶ci od wybranego rozwi±zania lakier akrylowy lub baza i lakier bezbarwny.
Zak³adam ¿e analogicznie przy drobnych uszkodzeniach, gdzie mam jakie¶ lekkie wgniecenia, po wyci±gniêciu, oczy¶cic do czystej blachy i tak jak opisa³em czy mogê szpachlowaæ po zmatowieniu?
Pytania z innej beczki mam kompresor i pistolet lakierniczy taki my¶lê ze ¶redniej pó³ki co¶ ko³o 500 z³ kosztowa³, muszê do niego kupiæ now± dyszê. Ale mam nastêpuj±ce pytanie. Musze kupiæ szlifierkê mimo¶rodow± bo nic takiego nie mam, czy pó¼niejsze polerowanie mogê wykonaæ tak± szlifierk± ? czy potrzeba do tego jeszcze czego¶ innego? |
|
|
|
|
rodia
|
Wys³any: 2012-05-30, 08:38
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Proszê o potwierdzenie lu zganienie moich za³o¿eñ.
Oraz rozwianie moich w±tpliwo¶ci co do tego czy szlifierk± mimo¶rodow± mo¿na polerowaæ. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-05-30, 09:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
|
|
|
|
rodia
|
Wys³any: 2012-05-30, 10:32
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Dziêki
czyli ¿e jednak nie
reaktywny
podk³ad akrylowy
szpachlówka
podk³ad
tylko
epoksydowy
szpachlówka
podk³ad
gdzie¶ tam wyczyta³em ¿e jak by³a rdza to lepiej daæ reaktywny i druga sprawa ¿e na epoxydowy przed po³o¿eniem szpachlówki powinno siê po³o¿yæ podk³ad ¿eby oddzieliæ podk³ad epoksydowy od szpachlówki
to jak na prawdê powinno byæ? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2012-05-30, 12:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
rodia napisa³/a: | jak by³a rdza to lepiej daæ reaktywny | Reaktywny to nie odrdzewiacz,reaguje ze stal±,a nie rdz± rodia napisa³/a: | na epoxydowy przed po³o¿eniem szpachlówki powinno siê po³o¿yæ podk³ad ¿eby oddzieliæ podk³ad epoksydowy od szpachlówki | . wrêcz przeciwnie,taka kolejno¶æ to b³±d,szpachla tylko na epoksyd,je¶li ma byæ dobrze,a akrylowy na wierzch. |
|
|
|
|
rodia
|
Wys³any: 2012-05-30, 12:43
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
jacenty 741 napisa³/a: | Reaktywny to nie odrdzewiacz,reaguje ze stal±,a nie rdz± |
Wiem ¿e to nie odrdzewiacz i najpierw chcia³em najlepiej jak to mo¿liwe oczy¶ciæ miejsce i przemyæ odrdzewiaczem.
Czyli lepiej i pro¶ciej daæ po tych zabiegach oczyszczaj±cych od razu epoksydowy i nie ma konieczno¶ci podk³adu reaktywnego.
To mam jeszcze nastêpuj±ce pytanie.
Po wyszpachlowaniu na gotowo miejsc wyprawek zmatowiæ ca³e auto po³o¿yæ podk³ad akrylowy na ca³o¶æ i lakierowanie w³a¶ciwe? |
|
|
|
|
rodia
|
Wys³any: 2012-05-30, 14:26
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Jeszcze jedno pytanie.
Z uwagi ¿e samochód u¿ywam czêsto i gêsto nie bardzo mogê sobie pozwoliæ na to by auta nie ruszaæ kilka dni. W zwi±zku z czym bêdê musia³ to robiæ na raty. Pytanie mam nastêpuj±ce w którym momencie przy "wyprawkach" wstrzymaæ pracê?
Po oczyszczeniu sikn±æ epoxydem i wtedy mogê przerwaæ?
Czy jak poszpachlujê to mogê przerwaæ i kilka dni - tydzieñ je¼dziæ ze szpachl±? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2012-05-30, 14:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Druga opcja jest nie do przyjêcia,szpachla bêdzie ch³onê³a wodê.Lepiej przykryj j± podk³adem epoksydowym i akrylowym,i tak ,,zabezpieczywszy" szpachlê mo¿esz siê kilka dni pocaraæ. |
|
|
|
|
rodia
|
Wys³any: 2012-05-30, 15:37
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2012-05-30, 19:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
jacenty 741
a co powiesz na podk³ad poliuretanowy zamiast epoxydu i akryli na szpachle ?
Ps. Podk³ad akrylowy tak jak szpachla ch³onie wode i wszelkie zanieczyszczenia |
|
|
|
|
Chali68
|
Wys³any: 2012-05-30, 19:41
|
0
|
|
|
Posty: 247
|
Ale ¿e¶ ch³opakom gwo¼dzia zabi³! hehehe! |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-05-30, 19:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
936 napisa³/a: | Podk³ad akrylowy tak jak szpachla ch³onie wode i wszelkie zanieczyszczenia | ale jesli odizolujesz szpachle epoxydem i dopieru na niego dasz akrylowy to mo¿na przekulaæ kilka dni... |
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2012-05-30, 20:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
No nie dokoñca siê zgodze.
Lepszym i tañszym rozwi±zaniem by³by epoxyd grubopow³okowy.
Jako grunt, wype³niacz i izolator. Eliminuj±c akryl wogóle z technologii naprawy.
W obecnym okresie roku u¿ytkuj±c pojazd kilka dni dosech³by sobie podczas eksploatacji do nastêpnego procesu naprawy czyli lakierowania. |
|
|
|
|
rodia
|
Wys³any: 2012-05-31, 12:24
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
je¿eli dobrze rozumiem to co pisze 936 ca³a technologia wygl±da³a by nastêpuj±co.
oczyszczam z rdzy.
pokrywam epoxydem 9 tu rozumiem ¿e "standardowym"
szpachlujê szlifuje itp
pokrywam przygotowan± powierzchniê epoxydem grubopow³okowymw
matujê ca³y samochód
ca³y pokrywam epoxydem "standardowym"
i malujê |
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2012-05-31, 15:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
z jednym wyj±tkiem.
EPOXYD Grubopow³okowy jak i inne nie mo¿na stosowaæ na plastiki (oprócz w³okna szklanego), czyli zderzaki itp...
EPOXYD Grubopow³okowy wg. KARTY TECHNICZNEJ mo¿na u¿ywaæ jako...
Grunt w odpowiednich proporcjach "standartowy"
W innych proporcjach mo¿esz u¿ywaæ go jako wype³niacz...
a jeszcze w innych jako mokro na mokro od razu pod lakier.
Jeden produkt
jedna cena
3 mo¿liwo¶ci...
Ps. Kup sobie wage kuchenn± z TESCO bo objêto¶ciowo nie dorobisz dobrze epoxydu.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
rodia
|
Wys³any: 2012-05-31, 15:56
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Dziêki
mam jeszcze jedno pytanie
Tak jak napisa³em nie mam odpowiedniego sprzêtu szlifierskiego i polerskiego.
Rozwa¿am ró¿ne opcje:
1. Czy szlifierka mimo¶rodowa z regulacj± obrotów od powiedzmy 4000-11000 mo¿e s³u¿yæ i do prac szlifierskich i polerskich
2. Analogiczna sytuacja jednak szlifierka k±towa 3000- 11000, domy¶lam siê ¿e k±tow± du¿o ³atwiej przetrzeæ, ale gorsze jest chyba to ¿e k±towa nie jest oscylacyjna i trudniej uzyskaæ powierzchniê bez rys.
Proszê o odpowiedzi na oba pytania. |
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2012-05-31, 16:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
Ad. 1 szlifierka s³u¿y do szlifowania.
Ad. 2 szlifierka s³u¿y do szlifowania
Ps. Polerk± kontow± mo¿esz równie¿ szlifowaæ, czy¶ciæ rdze itp.
Pozdrawiam |
|
|
|