Autor |
Wiadomo¶æ |
|
teat
|
Wys³any: 2012-06-02, 18:04 Igie³kowanie, matowy lakier.
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Witam!
Jestem ¶wie¿y i zaczynam zabawê z lakierowaniem gara¿owym.
Mo¿e na wstêpie przedstawiê swój sprzêt:
Sico bronze 1.3 RP
Kompresor 2 t³oki 50l
w±¿ techniczny 8mm
odwadniacz z regulatorem stacjonarnym x1
Lakierujê ca³e autko i bujam sie ju¿ z tym od grudnia, ale wiadomo, blacharka i inne.
Na pocz±tku maja wszystko podk³adowa³em epoksydem/reaktywnym( nie nak³ada³em jedno na drugie) i na to podk³ad akrylowy bo malujê akrylem! (jak to by³o oryginalnie w tym aucie)
U¿ywam lakieru R-M ENDURO, kolor rial 9005.
Proces wygl±da³ nastêpuj±co:
przygotowanie pod podk³ad 240, ewentualnie szpachlowanie szlifowane 240
podk³ad epoksydowy bez rozpuchy, akrylowy oko³o 15% bo mam dysze 1.5 i ciezko sz³o.
Potem szlifowane to 240, 400 na mokro, potem 800 na mokro.
Wiatr ustawiony na 4bary, lakieruje przy 10% rozpuchy. Wszystko ofc odt³uszczone, ¶migniete antysatyczn± szmatk± i odpowiednio przedmuchane.
Lakierujê w sposob nastêpuj±cy:
ustawiam max przepustowo¶c na pistolecie, materia³u ¶rednio, du¿y promieñ(du¿y odkurz ;/)
Na pocz±tku dajê nie pe³n± warstwê kontaktow±, odczekujê oko³o 5minut i dajê pe³n±, prowadzê tak, a¿ do momentu "wylania" wiêc muszê to nak³adaæ- wydaje mi siê, ¿e za grubo to k³adê, daj±c cieniutkie w ogole sie nie wylewa...
Testowa³em 3 rózne metowy które przysz³y mi do g³owy:
- dwie cienkie warstwy, wychodzi igie³kowanie i matowa powierzchnia
- jedna kontaktowa, dwie pe³ne(du¿o zacieków) odczekujê 15minut- igie³kowanie, lekko matowa powierzchnia.
- jedna kontaktowa i jedna pe³na wylana, nie ma zacieków, ale po znowu igie³kowanie.
Sam ju¿ nie wiem czemu tak... brakuje mi pomys³ów i potrzebujê waszej- fachowej porady.
Jedynie co mi jeszcze przychodzi do g³owy- to fakt, ¿e mi go gazuje? albo zbyt ma³a temp lub...z³y rozcieñczalnik?
Musia³bym spróbowaæ jeszcze mo¿e bez rozcieñczalnika, ale to ju¿ nie dzi¶ poniewa¿ "schnie" i nie chce juz robiæ odkurzu.
Dodam jeszcze, ¿e przez pierwsze 30minut powieszchnia ma ³adn± morkê i siê b³yszczy, a potem wychodzi igie³kowanie...
Pozdrawiam, teat! |
|
|
|
|
noxes
|
Wys³any: 2012-06-02, 22:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 289
|
Igie³kowanie widoczne jest na powierzchni lakieru jako ma³e wg³êbienia o ¶rednicy 0,5 mm. Po ich powiêkszeniu mo¿na zobaczyæ warstwê produktu, od której rozpoczê³o siê tworzenie tego zjawiska. Jego przyczyn± mo¿e byæ powietrze zamkniête w szpachlówce podczas jej nak³adania. Z kolei zamkniêcie powietrza bywa powodowane: z³± technik± mieszania produktów; przekroczonym czasem ich przydatno¶ci do u¿ytku. Do zamkniêcia powietrza w warstwie szpachlówki dochodzi te¿ wówczas, gdy jej wg³êbienia otwarte po szlifowaniu nie mog± byæ wype³nione i wyrównane kolejnymi warstwami, poniewa¿: zastosowano zbyt ma³± lub zbyt du¿± ¶rednicê dyszy pistoletu, niew³a¶ciw± lepko¶æ produktu albo zbyt krótki czas jego odparowania (wówczas resztki rozpuszczalnika zbieraj± siê pod kolejn±, zbyt szybko na³o¿on± warstw± lakieru).
Zapobieganie: stosowaæ poprawn± aplikacjê szpachlówek wype³niaj±cych (optymalny k±t szpachelki wzglêdem powierzchni wynosi ok. 60°); nie u¿ywaæ przeterminowanego kitu szpachlowego; w³a¶ciwie mieszaæ szpachlówkê, eliminuj±c mo¿liwo¶æ zamykania powietrza; u¿ywaæ odpowiednich dysz w trakcie aplikacji lakieru nawierzchniowego i mieszaæ go we w³a¶ciwych proporcjach, u¿ywaj±c miarki; nie przekraczaæ okresu przydatno¶ci lakieru; zachowywaæ odpowiedni czas odparowania miêdzy warstwami, uwzglêdniaj±c temperaturê otoczenia, przep³yw powietrza i rodzaj rozpuszczalnika. |
|
|
|
|
malarz
|
Wys³any: 2012-06-02, 23:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 206 Sk±d: Bieszczady
|
Dodaj zdjêcia bo raz piszesz o gazowaniu a raz o igie³kowaniu. To inne wady |
|
|
|
|
malarz
|
Wys³any: 2012-06-02, 23:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 206 Sk±d: Bieszczady
|
A co to za lakier RM Enduro? na stronie RM-a ani na stronie CSV nie widzê tego |
|
|
|
|
teat
|
Wys³any: 2012-06-03, 10:00
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Sprzedaj± to jako lakier przemys³owy R-M, przynajmniej tak mi sprzedawca mówi³... Aczkolwiek domy¶lam siê, ¿e jest to jakis zamiennik.
Na pierwszym zdjêciu przedstawiam igie³kowanie na dachu, czyli jedna kontaktowa b.cieniutka przepylona i jedna warstwa gruba
A na drugim dwie grube, tutaj igie³kowanie i chyba sie zgazowa³o..
Teraz my¶lê co z tym zrobiæ... jakie¶ sugestie?
pzdr |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2012-06-03, 11:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
1. Jed¼ wylej ten lakier sprzedawcy na ladê
2. Kup w innej mieszalni normalny sprawdzony akryl, przy tym kolorze to za ok. 100 z³ kpl mo¿na ju¿ wybieraæ.
3. Szlifierka i... do roboty
4. W przysz³o¶ci nie rób ju¿ takich oszczêdno¶ci rzêdu 100 z³ przy ca³o¶ciówce
PS. W jakim mie¶cie sprzedaj± to ENDURO? |
|
|
|
|
teat
|
Wys³any: 2012-06-03, 12:26
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Tak my¶la³em, ¿e lakier
Muszê teraz kupiæ mimo¶rodówkê bo ju¿ nie dam rady tego trzeæ na kostce w rêkach.
Jakiej firmy polecacie ten lakier?
Sprzedawany w CSV w Radomsku... jutro im genitalia powyrywam |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2012-06-03, 14:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
Aaaa widzisz, s³ysza³em o chemikach z CSV Radomsko. Nie wiem czy to co ci sprzedali to jest to samo o czym ja wiem ale mo¿esz zapytaæ. Oni mieszaj± tanie pigmenty z hiszpañskiego mieszalnika Urki z trochê lepszymi ¿ywicami bo te hiszpañskie to na p³oty siê nadaj± i sprzedaj± pod w³asn± mark±. Z tego co wiem robi± to ju¿ od dobrych kilku lat ale jak widaæ zaliczyli wpadziochê
Po nowy lakier mo¿esz pojechaæ na ul. Reymonta. Swojego czasu by³a tam firma Motocolor ale zmieni³ siê w³a¶ciciel. Maj± mieszalniki Debeer i Novol. Oba maj± sprawdzony akryl z tym, ¿e z Debeera mog± sprzedaæ ci poliuretan zamiast akrylu (czêsta praktyka). Najlepiej we¼ sobie tego novola bo ³atwo siê nim robi i ³adnie wychodzi. |
|
|
|
|
teat
|
Wys³any: 2012-06-03, 15:55
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Jak widaæ im siê nie uda³o. Jutro idê im to reklamowaæ, chodz tego lakieru zosta³o ju¿ z 0.5l to mam nadzieje, ze co¶ odzyskam...
Zastanawiam siê coraz bardziej nad tym novolem.
Btw. sk±d znasz mapê Radomska? |
|
|
|
|
Patryk-83
|
Wys³any: 2012-06-03, 16:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 24
|
A jaki rozpuszczalnik do tego la³e¶? U¿ywa³em kilkana¶cie razy tego taniego akrylu z R&M'a i nigdy nie mia³em z nim problemu. Nie pamiêtam ¿eby siê to nazywa³o Enduro (to jak motocykl do jazdy w terenie ) ale kilkana¶cie razy jakie¶ busy lecialem takim bia³ym i wychodzi³o zawsze fajnie. Jedyny minus to jak gdzie¶ pop³ynê³o to by³a kicha, bo jak szlifowa³em zaciek to wewn±trz by³ lekko inny odcieñ, ale "cena czyni cuda". |
|
|
|
|
teat
|
Wys³any: 2012-06-03, 17:23
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Rozpuszczalnik u300 i u848, za kazdym razem to samo... |
|
|
|