Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
teat
Wys³any: 2012-06-02, 18:04   Igie³kowanie, matowy lakier.
0
UP DOWN

Posty: 24
Witam!
Jestem ¶wie¿y i zaczynam zabawê z lakierowaniem gara¿owym.
Mo¿e na wstêpie przedstawiê swój sprzêt:
Sico bronze 1.3 RP
Kompresor 2 t³oki 50l
w±¿ techniczny 8mm
odwadniacz z regulatorem stacjonarnym x1

Lakierujê ca³e autko i bujam sie ju¿ z tym od grudnia, ale wiadomo, blacharka i inne.
Na pocz±tku maja wszystko podk³adowa³em epoksydem/reaktywnym( nie nak³ada³em jedno na drugie) i na to podk³ad akrylowy bo malujê akrylem! (jak to by³o oryginalnie w tym aucie)
U¿ywam lakieru R-M ENDURO, kolor rial 9005.
Proces wygl±da³ nastêpuj±co:
przygotowanie pod podk³ad 240, ewentualnie szpachlowanie szlifowane 240
podk³ad epoksydowy bez rozpuchy, akrylowy oko³o 15% bo mam dysze 1.5 i ciezko sz³o.
Potem szlifowane to 240, 400 na mokro, potem 800 na mokro.
Wiatr ustawiony na 4bary, lakieruje przy 10% rozpuchy. Wszystko ofc odt³uszczone, ¶migniete antysatyczn± szmatk± i odpowiednio przedmuchane.
Lakierujê w sposob nastêpuj±cy:
ustawiam max przepustowo¶c na pistolecie, materia³u ¶rednio, du¿y promieñ(du¿y odkurz ;/)
Na pocz±tku dajê nie pe³n± warstwê kontaktow±, odczekujê oko³o 5minut i dajê pe³n±, prowadzê tak, a¿ do momentu "wylania" wiêc muszê to nak³adaæ- wydaje mi siê, ¿e za grubo to k³adê, daj±c cieniutkie w ogole sie nie wylewa...
Testowa³em 3 rózne metowy które przysz³y mi do g³owy:
- dwie cienkie warstwy, wychodzi igie³kowanie i matowa powierzchnia
- jedna kontaktowa, dwie pe³ne(du¿o zacieków) odczekujê 15minut- igie³kowanie, lekko matowa powierzchnia.
- jedna kontaktowa i jedna pe³na wylana, nie ma zacieków, ale po znowu igie³kowanie.
Sam ju¿ nie wiem czemu tak... brakuje mi pomys³ów i potrzebujê waszej- fachowej porady.
Jedynie co mi jeszcze przychodzi do g³owy- to fakt, ¿e mi go gazuje? albo zbyt ma³a temp lub...z³y rozcieñczalnik?
Musia³bym spróbowaæ jeszcze mo¿e bez rozcieñczalnika, ale to ju¿ nie dzi¶ poniewa¿ "schnie" i nie chce juz robiæ odkurzu.
Dodam jeszcze, ¿e przez pierwsze 30minut powieszchnia ma ³adn± morkê i siê b³yszczy, a potem wychodzi igie³kowanie...


Pozdrawiam, teat! ;)
 

noxes
Wys³any: 2012-06-02, 22:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
Igie³kowanie widoczne jest na powierzchni lakieru jako ma³e wg³êbienia o ¶rednicy 0,5 mm. Po ich powiêkszeniu mo¿na zobaczyæ warstwê produktu, od której rozpoczê³o siê tworzenie tego zjawiska. Jego przyczyn± mo¿e byæ powietrze zamkniête w szpachlówce podczas jej nak³adania. Z kolei zamkniêcie powietrza bywa powodowane: z³± technik± mieszania produktów; przekroczonym czasem ich przydatno¶ci do u¿ytku. Do zamkniêcia powietrza w warstwie szpachlówki dochodzi te¿ wówczas, gdy jej wg³êbienia otwarte po szlifowaniu nie mog± byæ wype³nione i wyrównane kolejnymi warstwami, poniewa¿: zastosowano zbyt ma³± lub zbyt du¿± ¶rednicê dyszy pistoletu, niew³a¶ciw± lepko¶æ produktu albo zbyt krótki czas jego odparowania (wówczas resztki rozpuszczalnika zbieraj± siê pod kolejn±, zbyt szybko na³o¿on± warstw± lakieru).

Zapobieganie: stosowaæ poprawn± aplikacjê szpachlówek wype³niaj±cych (optymalny k±t szpachelki wzglêdem powierzchni wynosi ok. 60°); nie u¿ywaæ przeterminowanego kitu szpachlowego; w³a¶ciwie mieszaæ szpachlówkê, eliminuj±c mo¿liwo¶æ zamykania powietrza; u¿ywaæ odpowiednich dysz w trakcie aplikacji lakieru nawierzchniowego i mieszaæ go we w³a¶ciwych proporcjach, u¿ywaj±c miarki; nie przekraczaæ okresu przydatno¶ci lakieru; zachowywaæ odpowiedni czas odparowania miêdzy warstwami, uwzglêdniaj±c temperaturê otoczenia, przep³yw powietrza i rodzaj rozpuszczalnika.
 

malarz
Wys³any: 2012-06-02, 23:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
Dodaj zdjêcia bo raz piszesz o gazowaniu a raz o igie³kowaniu. To inne wady
 

malarz
Wys³any: 2012-06-02, 23:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
A co to za lakier RM Enduro? na stronie RM-a ani na stronie CSV nie widzê tego
 

teat
Wys³any: 2012-06-03, 10:00   
0
UP DOWN

Posty: 24
Sprzedaj± to jako lakier przemys³owy R-M, przynajmniej tak mi sprzedawca mówi³... Aczkolwiek domy¶lam siê, ¿e jest to jakis zamiennik.
Na pierwszym zdjêciu przedstawiam igie³kowanie na dachu, czyli jedna kontaktowa b.cieniutka przepylona i jedna warstwa gruba


A na drugim dwie grube, tutaj igie³kowanie i chyba sie zgazowa³o..


Teraz my¶lê co z tym zrobiæ... jakie¶ sugestie?
pzdr
 

Siekiera
Wys³any: 2012-06-03, 11:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
1. Jed¼ wylej ten lakier sprzedawcy na ladê :spoko:
2. Kup w innej mieszalni normalny sprawdzony akryl, przy tym kolorze to za ok. 100 z³ kpl mo¿na ju¿ wybieraæ.
3. Szlifierka i... do roboty
4. W przysz³o¶ci nie rób ju¿ takich oszczêdno¶ci rzêdu 100 z³ przy ca³o¶ciówce :sciana:

PS. W jakim mie¶cie sprzedaj± to ENDURO?
 

teat
Wys³any: 2012-06-03, 12:26   
0
UP DOWN

Posty: 24
Tak my¶la³em, ¿e lakier :blee:
Muszê teraz kupiæ mimo¶rodówkê bo ju¿ nie dam rady tego trzeæ na kostce w rêkach. :help:
Jakiej firmy polecacie ten lakier?

Sprzedawany w CSV w Radomsku... :sciana: jutro im genitalia powyrywam :cool:
 

Siekiera
Wys³any: 2012-06-03, 14:21   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
Aaaa widzisz, s³ysza³em o chemikach z CSV Radomsko. Nie wiem czy to co ci sprzedali to jest to samo o czym ja wiem ale mo¿esz zapytaæ. Oni mieszaj± tanie pigmenty z hiszpañskiego mieszalnika Urki z trochê lepszymi ¿ywicami bo te hiszpañskie to na p³oty siê nadaj± i sprzedaj± pod w³asn± mark±. Z tego co wiem robi± to ju¿ od dobrych kilku lat ale jak widaæ zaliczyli wpadziochê :tak:

Po nowy lakier mo¿esz pojechaæ na ul. Reymonta. Swojego czasu by³a tam firma Motocolor ale zmieni³ siê w³a¶ciciel. Maj± mieszalniki Debeer i Novol. Oba maj± sprawdzony akryl z tym, ¿e z Debeera mog± sprzedaæ ci poliuretan zamiast akrylu (czêsta praktyka). Najlepiej we¼ sobie tego novola bo ³atwo siê nim robi i ³adnie wychodzi.
 

teat
Wys³any: 2012-06-03, 15:55   
0
UP DOWN

Posty: 24
Jak widaæ im siê nie uda³o. Jutro idê im to reklamowaæ, chodz tego lakieru zosta³o ju¿ z 0.5l to mam nadzieje, ze co¶ odzyskam... :shock:
Zastanawiam siê coraz bardziej nad tym novolem.
Btw. sk±d znasz mapê Radomska? :D
 

Patryk-83
Wys³any: 2012-06-03, 16:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 24
A jaki rozpuszczalnik do tego la³e¶? U¿ywa³em kilkana¶cie razy tego taniego akrylu z R&M'a i nigdy nie mia³em z nim problemu. Nie pamiêtam ¿eby siê to nazywa³o Enduro (to jak motocykl do jazdy w terenie :) ) ale kilkana¶cie razy jakie¶ busy lecialem takim bia³ym i wychodzi³o zawsze fajnie. Jedyny minus to jak gdzie¶ pop³ynê³o to by³a kicha, bo jak szlifowa³em zaciek to wewn±trz by³ lekko inny odcieñ, ale "cena czyni cuda".
 

teat
Wys³any: 2012-06-03, 17:23   
0
UP DOWN

Posty: 24
Rozpuszczalnik u300 i u848, za kazdym razem to samo...
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group