Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
fikmyk
Wys³any: 2012-06-06, 10:48   VW T3 Renowacja - dobry plan czy bubel?
0
UP DOWN

Posty: 3
Witam,

Na wstêpie chcia³bym wspomnieæ, ¿e zanim zabra³em siê za pisanie tego posta przegl±dn±³em kilkadziesi±t w±tków o malowaniu i celem tego posta jest w³a¶ciwie upewnienie siê czy dobrze rozumiem „ca³o¶æ” oraz zebranie dobrych hintow ;) . Oczywi¶cie za g³upie pytania z góry przepraszam

A wiec od kilku miesiêcy jestem „szczê¶liwym” w³a¶cicielem T3 Westfalia. Auto sta³o kilka aut nieu¿ywane i wysz³o trochê rudej tam i ówdzie – ogólnie w standardowych miejscach. Z tego co widzê auto by³o ju¿ kiedy¶ malowane i nawet klepane (nie du¿o) i niestety w tych miejscach jest sporo kitu. Obecnie auto jest ca³e wypatroszone (w³±cznie z silnikiem) poza czê¶ci± deski rozdzielczej i elementów zawieszenia (póki, co musi siê przemieszczaæ na kolach). Auto chce wyremontowaæ przynajmniej na kilka lat i ograniczam fuszerki do minimów. Priorytetem jest brak rudej. Czê¶æ prac zrobiê sam, czê¶æ oddam do lakierników, blacharzy. Zdjêcia stanu obecnego w za³±czniku na koñcu posta…

… a wiec, je¶li chodzi o karoserie:
1) Zedrzeæ/zeszlifowaæ widoczne ogniska rdzy.
2) Zaufany blacharz spawnie mi w miejsca sita reperaturki lub wstawki z blachy
3) Wycieczka do piaskowania, przy czym nie planuje piaskowaæ ca³o¶ci, ale jedynie miejsca po rdzy, spawy i miejsce gdzie podejrzewam ze ruda siê ukrywa. Szczególnie ze na du¿ych po³aciach blachy (o któr± siê boje ¿e pofaluje przy piaskowaniu) nie widzê ¿adnych oznak rudej.
4) Zaraz po piaskowaniu od³uszczam wszystkie wypiaskowane powierzchnie
...Pyt1: Obrêb wokó³ wypiaskowanymi powierzchniami (ze starym lakierem) zmatowic 220-360 po od³uszczeniu?
5) Lecê z podk³adem epoksydowym 4:1 z H5960 (link poni¿ej) na wypiaskowane powierzchnie…
http://www.klakiernik.pl/..._800ml-326.html
Pyt2: Czy na³o¿yæ tylko na wypiaskowane powierzchnie i 1-2cm na stara warstwê lakiernicz±, czy mo¿e mazn±æ ca³± budê? ale wtedy bym musia³ od³u¶ciæ i przeszlifowaæ przed paiskowanie ca³± budê?
… Pyt3: Planuje min trzy warstwy nak³adaæ zaraz po piaskowaniu. Czy mo¿na pierwsz± warstwê na³o¿yæ tam gdzie by³ samochód piaskowany nastêpne dwie po ok. 1h u siebie w warsztacie?
6) Resztê, czyli szpachle + podk³ad akrylowy + akryl planuje daæ do zrobienia sprawnemu lakiernikowi. Patrz±c na miejsca gdzie ruda siê pojawi³a, pewnie ca³a buda bêdzie do lakierowana i czê¶æ wnêtrza (tam gdzie by³y wstawki)
... Pyt4: Czy mo¿e zaszaleæ i po szpachli, a przed podk³adem akrylowym ca³± budê mazn±æ jeszcze raz podk³adem epoksydowym?
7) Podwozie planuje zrobiæ podobnie, ale po piaskowaniu i epoksydowym polecê bezpo¶rednio z barankiem (oczywi¶cie po odczekaniu 12h).

Dodatkowo planuje pomalowaæ w³asnorêcznie wszystkie elementy wnêtrza komory silnika, wspornik silniki, pordzewia³e rurki ch³odzenia, metalowy zderzak, i kilka innych mniejszych elementów. Wszystko pó³matowym czarnym akrylem. A wiec plan wygl±da nastêpuj±co…
1) Wszystkie czê¶ci do piaskowania
2) Od³uszczanie
3) 2-3 warstwy podk³adu akrylowego
http://www.klakiernik.pl/..._800ml-326.html
4) 12 h schniêcia
5) Szlifowanie na sucho recznie papierem P320 + od³uszczenie
6) 2-3 warstwy czarnym podk³adem akrylowym
http://www.klakiernik.pl/...L_kpl_1L-9.html
7) 3-4h schniêcia (~20stopni)
8) Szlif rêczny na Sycho 360 potem na mokro 600-800
… Pyt5: Czy mo¿e nie szlifowaæ tylko po wyschniêciu mazn±æ podk³adem akrylowym
9) Od³uszczanie
10) Lakier akrylowy czarny pó³mat, 2-4 warstw
… Pyt6: Czy po lakierowaniu akrylem czym¶ szlifowaæ?
Je¶li chodzi o sprzêt to mam dwa pistolety HVLP (1.3 i 2.0) niskobud¿etowe. Spory PRLowski kompresor (szybciej ³aduje ni¿ odkrêcony na maxa HVLP 2.0 potrafi zu¿yæ), nanometr z regulatorem, pistolet do baranka. Zastanawiam siê nad kupnem szlifierki oscylacyjnej w granicach 200zl, ale mo¿e na tyle, co planuje sam zrobiæ, dam rade rêcznie szlifowaæ.

Je¶li chodzi o umiejêtno¶ci to mia³em kilka malarskich episodów od malowania natryskowego p³otów po modelarstwo z u¿yciem aerografów, ale niestety to mój debiut, je¶li chodzi o lakiernictwo samochodowe. Nie chce na razie inwestowaæ w turbo sprzêt szczególnie, ¿e nie jestem pewny rezultatów.

Bede wdziêczny za opinie i rady!
Pzodrawiam

HPIM2042.JPG
Plik ¶ci±gniêto 116 raz(y) 440.78 KB

HPIM2036.JPG
Plik ¶ci±gniêto 99 raz(y) 339.9 KB

HPIM2033.JPG
Plik ¶ci±gniêto 305 raz(y) 511.98 KB

HPIM2032.JPG
Plik ¶ci±gniêto 233 raz(y) 478.03 KB

HPIM2028.JPG
Plik ¶ci±gniêto 199 raz(y) 512.16 KB

 

fikmyk
Wys³any: 2012-06-06, 11:48   
0
UP DOWN

Posty: 3
No i nie oby³o siê bez pomy³ki, oczywiscie w punkcie 3 ma byæ:

Cytat:
3) 2-3 warstwy podk³adu <strike>akrylowego</strike> EPOKSYDOWEGO
 

drabeusz 
Wys³any: 2012-06-07, 09:42   
0
UP DOWN
poczatkujacy

Posty: 39
Sk±d: Radomsko
ojoj T3:) troszke ci go zjadlo rzeczywiscie. Chociaz one maja mala tendencje do korodowania. Mojego ojca T3 jest bez grama szpachli, takiego go kupil i to w cenie zlomu. Korozji tez nie bylo tam specjalnie widac oprocz w jednym miejscu na laczeniu. Tez byl takiego ciemnego koloru i przemalowywalem go na srebrny akryl z novola (lakier przemyslowy). Wyglada swietnie a w dodatku na felgach 19" BBS z mercedesa. Polecam.
 
 

fikmyk
Wys³any: 2012-06-13, 11:40   
0
UP DOWN

Posty: 3
No niestety T3 juz tak maja...

Brakuje mi jednak konstruktywnej krytyki... Moze ktos pomoze?
 

pawel1108 
Wys³any: 2012-06-13, 19:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
fikmyk napisa³/a:
...Pyt1: Obrêb wokó³ wypiaskowanymi powierzchniami (ze starym lakierem) zmatowic 220-360 po od³uszczeniu?
5) Lecê z podk³adem epoksydowym 4:1 z H5960 (link poni¿ej) na wypiaskowane powierzchnie…


wypiaskowanej powierzchni nie musisz matowaæ,obrêb matujesz 180-220

bardzo dobry wybór NOVOL Protect 360
fikmyk napisa³/a:
Pyt2: Czy na³o¿yæ tylko na wypiaskowane powierzchnie i 1-2cm na stara warstwê lakiernicz±, czy mo¿e mazn±æ ca³± budê? ale wtedy bym musia³ od³u¶ciæ i przeszlifowaæ przed paiskowanie ca³± budê?

je¿eli nie ma potrzeby to nie lakieruj ca³ej budy epoxydem
fikmyk napisa³/a:
… Pyt3: Planuje min trzy warstwy nak³adaæ zaraz po piaskowaniu. Czy mo¿na pierwsz± warstwê na³o¿yæ tam gdzie by³ samochód piaskowany nastêpne dwie po ok. 1h u siebie w warsztacie?
6) Resztê, czyli szpachle + podk³ad akrylowy + akryl planuje daæ do zrobienia sprawnemu lakiernikowi. Patrz±c na miejsca gdzie ruda siê pojawi³a, pewnie ca³a buda bêdzie do lakierowana i czê¶æ wnêtrza (tam gdzie by³y wstawki)


pewnie ,lepiej od razu 4 warstwy lub 6 ;)
dwie warstwy w zupe³no¶ci wystarcz±,
mo¿esz zrobiæ pierwsz± po piaskowaniu i je¿eli w ci±gu 12 H na³o¿ysz drug± to ok,jak nie zd±¿ysz to pierwsza do szlifu.
fikmyk napisa³/a:
... Pyt4: Czy mo¿e zaszaleæ i po szpachli, a przed podk³adem akrylowym ca³± budê mazn±æ jeszcze raz podk³adem epoksydowym?

to nie szaleñstwo tylko technologia,miejsca szpachlowane,naprawiane nale¿y odizolowaæ podk³adem epoksydowym przed na³o¿eniem akrylu.Ca³ego auta nie rób ,bo nie potrzeba
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

pawel1108 
Wys³any: 2012-06-13, 19:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
fikmyk napisa³/a:
3) 2-3 warstwy podk³adu akrylowego
http://www.klakiernik.pl/..._800ml-326.html

pewnie chodzi³o Ci o epoksydowy i tu jak wy¿ej 1-2 warstwy
fikmyk napisa³/a:
4) 12 h schniêcia
5) Szlifowanie na sucho recznie papierem P320 + od³uszczenie

po co? mo¿na to zrobiæ mokro w mokro,czyli bez szlifu ale przed up³ywem 12H dla Protect 360
fikmyk napisa³/a:
… Pyt5: Czy mo¿e nie szlifowaæ tylko po wyschniêciu mazn±æ podk³adem akrylowym

no w³a¶nie :spoko:
fikmyk napisa³/a:
… Pyt6: Czy po lakierowaniu akrylem czym¶ szlifowaæ?

po co ? jedynie polerka w razie potrzeby.
fikmyk napisa³/a:
7) Podwozie planuje zrobiæ podobnie, ale po piaskowaniu i epoksydowym polecê bezpo¶rednio z barankiem (oczywi¶cie po odczekaniu 12h).
Nie wiem jak to zrozumia³e¶,co jest napisane na puszce-poczytaj kartê techniczn± produktu 12H to jest czas pe³nego utwardzenia podk³adu,jednocze¶nie przed up³ywem tego czasu mo¿esz aplikowaæ inne produkty jak np.baranek czy podk³ad akrylowy

Je¿eli masz mo¿liwo¶æ to zamiast podk³adu NOVOL PROTECT 300 zastosuj NOVOL PROTECT 330 TRIO,jest bardziej uniwersalny i ma a¿ trzy zastosowania.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group