Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 17:41
Autor Wiadomo¶æ
DrCruel
Wys³any: 2006-09-11, 10:10   Problem z osiadaj±cym py³em
0
UP DOWN


Posty: 418
Andrzej
Go¶æ





Wys³any: Pon Gru 26, 2005 1:12 am Temat postu: Problem z osiadaj±cym py³em

--------------------------------------------------------------------------------

Mam problem .Proszê pomó¿cie
Mam kilka pytañ pierwsze z nich jest nastêpuj±ce: gdy lakierujê w gara¿u kilka elementów to gdy pryskam jeden element a na stêpnie drugi to na pierwszym osiada mi py³ (suchy lakier który jest w powietrzu)czy jest na to jaki¶ sposób? Mozê mo¿na jako¶ sobie z tym poradziæ.
Drugie pytanko jest nastêpuj±ce czy jast jaki¶ "przepis na k³adzenie bazy na du¿ych elementach poniewa¿ zdarzy³o mi siê ¿e maska by³a w innym odcieniu a b³otnik w innym pomimo tego iz by³y malowane w tym samym czasie i tym samym lakierem.jak mo¿na po³o¿yæ bazê by rozes³a siê ona równomiernie.
Trzecie pytanie dotyczy temperatury jak jest optymalna temperatura do malowania metalikiem? Mój gara¿ w okresie zimowym nie ma wiêcej ni¿ 10 stopni czy dam radê pomalowaæ sobie brykê w tej temperaturze bo nigdy wcze¶nie j nie malow³em w zimie.
Proszê o o podpowiedz
Z góry dziêki.

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 284
Sk±d: otwock
Wys³any: Sro Gru 28, 2005 11:11 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Ten"suchy py³" to tzw "odkurz",czyli zjawisko wystêpuj±ce od czasu zastosowania natrysku pneumatycznego.Nie ma na to skutecznej metody,najpopularniejsze jest przecieranie suchego elementu szmatk± antystatyczn±,w celu zebrania zapyleñ i odkurzu.
Podstaw± malowania bazami metalicznymi i per³owymi jest STA£E I NIEZMIENNE CI¦NIENIE.Zasada jest prosta:za niskie ci¶nienie ,kolor za ciemny;za wysokie ci¶nienie,kolor za jasny.Jak to ju¿ by³o poruszane na tym forum(gor±co polecam t± lekture)podstaw± w miarê stabilnych efektów w malowaniu jest zastosowanie "regulatora ci¶nienia z manometrem". Zamontowaæ go nale¿y pod pistoletem i naciskaj±c spust(pustego)pistoletu ustawiæ ci¶nienie na warto¶æ zalecan± przez producenta lakieru.Tu zachodzi jeszcze pytanko o wydajno¶c kompresora?
Optymalna temperatura do lakierowania to 22stC,poni¿ej tej warto¶ci stosowaæ nale¿y rozcienczalniki i utwardzacze "szybkie",a powy¿ej "wolne".Zdecydowanie nale¿y nagrzaæ gara¿ przynajmniej do 15-20stC.
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.

Powrót do góry


Lukasz



Do³±czy³: 24 Lis 2005
Posty: 45
Sk±d: Poznañ
Wys³any: Sro Gru 28, 2005 11:25 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Nic dodaæ, nic uj±æ Moze tylko to, ¿e warto popatrzeæ na ten manometr nie przez 1-2 sekundy, a przez kilkana¶cie, czêsto przy niewystarczaj±cej wydolno¶ci instalacji, po chwili lakierowania spada ci¶nienie z powodu zbyt ma³ej ilo¶ci dostarczanego powietrza.

Powrót do góry


Andrzej
Go¶æ





Wys³any: Czw Gru 29, 2005 8:40 am Temat postu: lakierowanko

--------------------------------------------------------------------------------

wielki dzieki za odp
Pozdrowienia
Andrzej
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group