Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomo¶æ
DrCruel
Wys³any: 2006-09-11, 10:36   Pasta polerska Farecla G3 czy 3M ?
0
UP DOWN


Posty: 418
Darek



Do³±czy³: 06 Lut 2006
Posty: 26

Wys³any: Wto Lut 07, 2006 12:43 pm Temat postu: Pasta polerska G3 czy 3M ?

--------------------------------------------------------------------------------

Witam!!
Jak widaæ w nicku na imiê mam Darek i witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem amatorem samoukiem je¶li chodzi o lakiernictwo. Naukê zacz±³em jakie¶ na¶cie lat temu i jak to bywa ca³y czas poznaje co¶ nowego nabieram praktyki itd.
To tyle a teraz mam pytanko.
Do polerowania u¿ywa³em pasty G3 ale po ostatniej wizycie w mieszalni polecali 3M. Co o tym s±dzicie zostaæ przy G3. Polerowa³em nia stare, nowe lakiery metaliki jak i nie metaliczne i powiem by³em zadowolony z efektów, ale mo¿e 3M jest lepsza?? W mieszalni twierdzili ze G3 s³abo sobie radzi ze starymi akrylami, ciêzko jest j± wymyc ( powiedzmy ze mi to nie przeszkadza). Co o tym s±dzicie z praktyki?
Pozdrawiam.

Powrót do góry


wojtas-k3



Do³±czy³: 01 Lut 2006
Posty: 13

Wys³any: Wto Lut 07, 2006 8:00 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

3M ma bardzo dobre pasty. je¶li ju¿ to fast cut na pierwszy raz ,jest najgrubsza. farecla tego nie ma ,ale t± past± lakieru nie wykoñczysz. G3 jest bardziej uniwersalna ,tylko g±bki zmieniaj i bêdzie bez smug i ok. mo¿esz przy polerowaniu lakier zmatowaæ ,a nie uzyskaæ lepszy efekt,je¶li dobrze tego nie zrobisz-HEJ

Powrót do góry


Darek



Do³±czy³: 06 Lut 2006
Posty: 26

Wys³any: Sro Lut 08, 2006 12:18 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

No w³a¶nie chyba jednak pozostane przy G3 ¿eby sobie nie narobic roboty, a kupiæ na sprawdzenie 3M to trochê drogo. Co do g±bek to u¿ywam bia³ej i czarnej.
 

Tomek77
Wys³any: 2008-02-15, 22:13   
0
UP DOWN

Posty: 26
kolego polerowale auta fareclom i 3m ale 3m lepiej sie pracuje szypciej wypolerujesz elementy i jaki polysk niema smug. a tu kiedys pisali ze farecla to pasta oszustka i to prawda .3m zdecydowanie lepszy ale czeba robic biala 3m a na koniec czarna wtedy widac efekt.pozdrawiam narazie
 

chudy2323 
Wys³any: 2010-02-27, 21:45   
0
UP DOWN


Posty: 9
Sk±d: Warszawa
zdecydowanie polecam szlifowanie za pomoc± narzêdzi festool,materia³y szlifierskie technologii 3M, zajmuje siê pokazami produktów tych firm w bran¿y lakierów do drewna, i zawsze mi wychodzi dobrze
_________________
dystrybutor:lakiery Vernici Egidio Milesi, festool, protool, schneider, 3M, kovax, farecla, APP, anest iwata, aerometal, norton i wiele innych
 
 

obcy_69
Wys³any: 2010-06-06, 00:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
zdecydowanie 3M..
i nie pasta z bialym czy czarnym korkiem , bo to juz przezytek..
od roku pracujamy na innych kolorach ..a mianowicie po kolei..
1. zielony korek ...
2. zolty korek ...
3. granatowy korek..
 

pepi 
Wys³any: 2010-06-13, 21:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 158
Sk±d: krzczonów
a ja dla odmiany powróci³em do g3 mi tam siê tym robi szybciej a poprawiam potem czarnym korkiem 3M i jest miodzio :D
 

Ryba 
Wys³any: 2010-06-13, 22:06   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Ja te¿ mam takie wra¿enie, jak mam ca³y element wymatowany 2500 to G3 wystarczy, ¿e dotknê i ju¿ jest po³ysk, a Presta Strata Ultra to trzeba trochê poje¼dziæ. Dodatkowo g±bka siê szybciej zapycha przy robieniu na sucho, ale chocia¿ mycia tyle nie ma.
 
 

lakar
Wys³any: 2010-07-29, 13:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 51
ja uzywam presty i jestem zadowolony dobra cena dobry efekt.trzeba tylko troche wprawy.3m napewno lepszy pod tym wzgledem ze szybciej sie poleruje,szybko lapie polysk.niestety cena 3m w porownaniu do presty to 3 razy drozej
 

obcy_69
Wys³any: 2010-07-29, 21:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Panowie..opiszcie w skrocie , jakiej techniki polerowania uzywacie..
Tzn...jakimi obrotami sie poslugujecie , na ile przejsc itd...
Aha...moze jeszcze jakich maszynek uzywacie..?
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-07-29, 22:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Moja maszyna to Sparky.
Ma elektoniczn± regulacje obrotów, co jest bardzo przydatne {i super cenê w zakupie}.
Obroty ma bodaj¿e od 600 do 2800. A na jakich robiê to nie mam zielonego pojêcia, bo ustawiam "na ucho", ale nigdy nie u¿ywa³em maksymalnych. Materia³y to po kolei:
1) Farecla G6 i bia³a g±bka
2) Farecla G3 i bia³a g±bka
3) Farecla G10 i czarna gofrowana g±bka
4) Pó¼niej ostre mycie Karcherem ^^ ^^
5) Mleczko nak³adane i przecierane rêcznie Sonaxa {dla mnie rewelka}
I gites. Ale za jaki¶ czas popróbujê 3M-a i polukam jaka jest ró¿nica.
 

³ukasz 25 
Wys³any: 2010-10-22, 20:54   
0
UP DOWN
dobrze wiedzieæ

Posty: 2
mam pytanie chcê przej¶æ z g3 ma system 3M system ten stosuje siê bez udzia³u wody , i czy jest wiêksze prawdopodobieñstwo przetarcia rantów czy te¿ przypalenia chodzi mi o ¶wie¿y lakier , z góry dziêki
 

lak 
Wys³any: 2010-10-23, 00:52   
0
UP DOWN

Posty: 223
Niema takiego, poprostu trzeba uwa¿aæ jak z ka¿d± past±,na te ranty i kanty :tak:
 

all-mar
Wys³any: 2010-11-23, 21:49   
0
UP DOWN

Posty: 14
Ja bym poleci³ Do akryli Farecla Profile 200 Bardzo dobra pasta ale ciê¿ko dostêpna i nie trzeba poprawiaæ ¿adnymi mleczkami.
 

gugun 
Wys³any: 2010-12-05, 18:36   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
3 m tak nie brudzi...a farecla wiadomo listwy wszystko ciezko do umycia jak troche przyschnie...wg mnie przereklamowana malo wydajna i cenowo droga...mysle ze 3m zrobisz znacznie wiecej mimo ze drozsza...ale moge sie mylic.....
 
 

kamil__b 
Wys³any: 2011-01-15, 16:42   
0
UP DOWN

Posty: 22
Sk±d: Bia³ystok
na stary lakier proste ¿e farecla, a potem czarny korek z 3M, a potem w ramach dopieszczenia jakie¶ mleczko:). a na nowy lakier to mo¿e byæ i 3M z bia³ym korkiem + czarny korek 3M
 

obcy_69
Wys³any: 2011-01-15, 22:18   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
kamil__b napisa³/a:
na stary lakier proste ¿e farecla, a potem czarny korek z 3M, a potem w ramach dopieszczenia jakie¶ mleczko:).

Proste bo...??

kamil__b napisa³/a:
a na nowy lakier to mo¿e byæ i 3M z bia³ym korkiem + czarny korek 3M

Kolego ..bialy korek to najbardziej agresywna pasta z 3M, a Ty ja proponujesz na nowy lakier..??

Poza tym ...bialy i czarny korek - to pasty ze starej juz linii 3M... ;)
 

kamil__b 
Wys³any: 2011-01-17, 19:54   
0
UP DOWN

Posty: 22
Sk±d: Bia³ystok
wiem ze bia³y korek w 3M to najbardziej agresywny.... :) a co w tym z³ego ¿e na nowy lakier? przecie¿ i tak past± ca³ego elementu nie lecisz, tylko tam gdzie papierem syfy ci±³e¶ przynajmniej ja tak robiê, no chyba ze masê syfu rzuci³o to nie ma odwrotu, :) a poza tym je¿eli kto¶ jest niedo¶wiadczony to nie ma bata ¿eby polerka dobrze wysz³a... obcy_69 sam wiesz ¿e aby polerka dobrze wysz³a, trzeba konkretnej temperatury na elemencie... no chyba ¿e tylko siê ksi±¿ek naczyta³e¶:) i zero do¶wiadczenia:D ja juz w tym m³ynie od 4.5 roku siedzê:)
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-01-17, 21:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
kamil__b napisa³/a:
ja juz w tym m³ynie od 4.5 roku siedzê
Uuuu...No to pe³en szacun :spoko:Pojecha³e¶ teraz go¶ciowi...Co siedzi w tym 23 lata...
 
 

obcy_69
Wys³any: 2011-01-17, 22:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Nooom...troche juz tych systemow polerskich przerobilem ( Commander chyba tak sie pisze , STANDOX , RM , Farecla , Abel Auto) ..
Aktualnie pracuje na 3M ..ale korci mnie by sprobowac Meguiars..


kamil__b napisa³/a:
przecie¿ i tak past± ca³ego elementu nie lecisz, tylko tam gdzie papierem syfy ci±³e¶ przynajmniej ja tak robiê, no chyba ze masê syfu rzuci³o to nie ma odwrotu,


Spoko...ale sa sytuacje gdy musisz skorygowac chocby strukture - lecisz caly element.
Poza tym..wyciety miejscowo syf, jest widoczny jako gladsze miejsce w strukturze lakieru ..lepiej jest lekko rozciagnac to miejsce.
Jezeli chodzi o gradacje scierniwa w tej pascie, to maly przyklad - gdybys chcial jedynie przelakierowac element, ktory ma lakier w dobrym stanie ..to jakiej gradacji papieru bys uzyl..400 - 600 - 800 czy moze wystarczylby odrazu 800..?
Naprawde nie ma potrzeby uzywania tak agresywnej pasty do nowego (jeszcze dobrze nieutwardzonego) lakieru ..sa duzo efektywniejsze , jak i mniej agresywne - chocby zielony korek, ktory to zreszta zastapil bialy korek w nowej linii - na rynku juz prawie dwa lata ..sprobuj :spoko: .
kamil__b napisa³/a:
, a poza tym je¿eli kto¶ jest niedo¶wiadczony to nie ma bata ¿eby polerka dobrze wysz³a...

Masz racje..
kamil__b napisa³/a:
obcy_69 sam wiesz ¿e aby polerka dobrze wysz³a, trzeba konkretnej temperatury na elemencie... no chyba ¿e tylko siê ksi±¿ek naczyta³e¶:) i zero do¶wiadczenia:D

No tak, czytam troche ksiazek.. :) i co wyczytam - konfrontuje w stodole. :cool:
Co masz na mysli piszac "trzeba konkretnej temperatury"..??
 

Mart-Dent
Wys³any: 2011-01-18, 01:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
obcy_69 napisa³/a:
ale korci mnie by sprobowac Meguiars..


Nie rób g³upot, pamiêtaj ¿e meguiars w stanach to mniej wiêcej tak jak u nas sonax.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-01-18, 11:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Cytat:
Aktualnie pracuje na 3M ..ale korci mnie by sprobowac Meguiars..


Marketing jak widze dzia³a.
Nie rób g³upot ,,, jak juz napisa³ Mart-Dent,
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

kamil__b 
Wys³any: 2011-01-18, 18:40   
0
UP DOWN

Posty: 22
Sk±d: Bia³ystok
obcy_69, bo polerka to nie zdzieranie lakieru, tylko nagrzanie go do odpowiedniej temperatury poprzez tarcie, i zaklejenie powsta³ych rys poprzez lakier... jak element nie dostanie temperatury w czasie polerowania, to nici z polerowania... bo po 2 umyciach i tak wylezie plama
 

Falconx 
Wys³any: 2011-01-18, 19:22   
0
UP DOWN

Posty: 70
Sk±d: Piaseczno
^^ ^^ :sciana:
 

obcy_69
Wys³any: 2011-01-18, 21:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Mart-Dent napisa³/a:
Nie rób g³upot, pamiêtaj ¿e meguiars w stanach to mniej wiêcej tak jak u nas sonax.

Lackdoctor napisa³/a:
Marketing jak widze dzia³a.
Nie rób g³upot ,,, jak juz napisa³ Mart-Dent,


Tak samo jak marketing 3M , Farecli czy tez innych producentow..
Osobiscie lubie sam sie o tym przekonac..stad napisalem , ze sprobuje.
Ale skoro uwazacie , ze takie dzialania porownawcze w celach wyodrebnienia lepszego produktu to glupota.. :) no coz.
Swoja droga...skad wiecie , ze jest gorszy...??

kamil__b napisa³/a:
obcy_69, bo polerka to nie zdzieranie lakieru, tylko nagrzanie go do odpowiedniej temperatury poprzez tarcie, i zaklejenie powsta³ych rys poprzez lakier... jak element nie dostanie temperatury w czasie polerowania, to nici z polerowania... bo po 2 umyciach i tak wylezie plama


Mierzyles kiedykolwiek grubosc lakieru przed i po polerce..??
Idac tropem Twojej teorii..do czego wiec potrzebna jest Ci pasta..??
Wystarczy , ze przypalisz lakier samym futrem czy gabka - nagrzeje sie do odpowiedniej temperatury poprzez tarcie , czyz nie..?
Ciekawi mnie jeszcze..dlaczego co niektorzy tak sie boja , ze poprzecieraja lakier do podkladu ..skoro jak twierdzisz polerka to nie zdzieranie warstwy lakieru..??
Jak myslisz..dlaczego pasty polerskie sa o roznych gradacjach scierniwa..??
 

Mart-Dent
Wys³any: 2011-01-18, 23:00   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
kamil__b, To po co polerowaæ to lepiej mo¿e grzaæ opalark±, a rysy siê same zalej± :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
 

Mart-Dent
Wys³any: 2011-01-18, 23:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
obcy_69 Meguiars jest dobry, ale nie w tej cenie w jakiej go sprzedaj±. Wejd¼ na forum detailingu i poczytaj o g±bkach Meguiars które kosztuj± po 100z³ i potrafi siê po jednym razie oderwaæ od nich rzep. Reklamacji nie uwzglêdniaj± :D
 

obcy_69
Wys³any: 2011-01-18, 23:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Skadinad Mart-Dent wiem , ze bawisz sie w detailing. Rozumiem tez, ze chcesz mi zaoszczedzic rozczarowan odradzajac Meguiarsa.
W takim razie napisz..jaki system odpowiada Ci najbradziej. Stosujac przypuscmy kryterium ceny do jakosci.
 

Mart-Dent
Wys³any: 2011-01-19, 01:13   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
3M. P³acê za stary system po 80z³ za flaszkê i przywozi mi to do warsztatu. U¿ywam te¿ past z festoola, dobre ale z cen± te¿ trochê przesadzaj±. przewa¿nie to bia³y-czarny(3M) i na koniec mpa11000(featool) wykoñczeniowa. Nie posiada wype³niaczy jak wykoñczeniówki z 3M-a i jestem na 100% pewny ¿e po u¿yciu IPA nie wyjd± jakie¶ mikro ryski jak to ma miejsce w pastach 3M(niebieski, a tym bardziej granatowy korek)

Na jasne lakiery u¿ywam tylko mpa5000(wszystko w jednym jak to mówi±) i mpa11000(tak dla zasady)
 

obcy_69
Wys³any: 2011-01-19, 08:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Piszesz , ze niebieski czy granatowy korek to pasty typu glaze..?
Pracujesz tylko i wylacznie na starych powiedzmy twardych (choc i w tym przypadku sa znaczace roznice) lakierach, czy tez trafiaja Ci sie swiezo polakierowane auta -miekkie..??
Mniemam , ze probowles tez nowej linii 3M (zielony - zolty korek) mniej agresywnej. Gdyby nie wyzsza cena tych past (nie wiem w sumie dlaczego)..i nie bralbys pod uwage tego aspektu ekonomicznego - pracowalbys tymi pastami..?
I jeszcze jedno pytanie - pracujesz na maszynkach obrotowych od poczatku do konca calego procesu polerowania , czy tez moze wykonczenie robisz na mniej agresywnych orbitalnych..??
Chodzi mi tutaj glownie o pozbycie sie efektu hologramow, szczegolnie przy ciemnych kolorach. :)
 

Mart-Dent
Wys³any: 2011-01-19, 13:12   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
Pracujê tymi pastami dlatego ¿e nie widzê sensu przep³acaæ za nowy system, agresywno¶æ ¶cierania mo¿na dostosowaæ za pomoc± odpowiedniej pada.Ta sama pasta na we³niaku drze du¿o mocniej jak np: na ¿ó³tym padzie. Polerujê ró¿ne lakiery i stare i ¶wie¿e (lakierujê w warunkach gara¿owych wiêc zawsze siê co¶ przylepi). Pracujê tylko i wy³±cznie na rotacjach i je¶li bêdziesz robi ka¿d± pastê odpowiednim padem i dba³ o to ¿e by nie by³ za brudny i to nie ma bata ¿eby zosta³y jakiekolwiek hologramy.

Co do niebieskiego i granatowego korka, sprawd¼ to stosuj±c tylko bia³y korek na twardym padzie i po nim zaraz niebieski lub granatowy na padzie wykoñczeniowym. Rysy poznikaj± w momencie :d przetrzyj pó¼niej to miejsce ¶rodkiem kontrolnym i zobaczysz ¿e wszystko z powrotem wyjdzie.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-01-19, 18:59   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Kolego "kamil-ku_b" w czym "siedzisz" te jak piszesz 4,5 roku? Z tego co piszesz to raczej jeste¶ w tym "m³ynie" (tak to nazywasz) chyba tylko obserwatorem :tak: Wiesz ¿e "gdzie¶ dzwoni± tylko nie wiesz gdzie i w którym ko¶ciele" :rotfl: Pozdrawiam! "nagrzewacza lakieru" :rotfl:
 

obcy_69
Wys³any: 2011-01-21, 22:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Doskonale wiem, ze twardosc pada ma kolosalne znaczenie ..i uzywajac jednej pasty na roznych padach jak piszesz - mozna uzyskac rozny efekt. Pady oczywiscie traktuje szczoteczka co chwile.
Mart-Dent napisa³/a:
nie ma bata ¿eby zosta³y jakiekolwiek hologramy.

Dobrze ...moglbys obrazowo przedstawic caly proces od poczatku do konca.
To znaczy - od jakich obrotow zaczynasz, a na jakich konczysz poszczegolne pasty.
Ile przejsc stosujesz na poszczegolnych obrotach..itd...??
Mart-Dent napisa³/a:
Co do niebieskiego i granatowego korka, sprawd¼ to stosuj±c tylko bia³y korek na twardym padzie i po nim zaraz niebieski lub granatowy na padzie wykoñczeniowym. Rysy poznikaj± w momencie :d przetrzyj pó¼niej to miejsce ¶rodkiem kontrolnym i zobaczysz ¿e wszystko z powrotem wyjdzie.

No tak..ale pojechales w tym przypadku po skrajnosciach.. :cool:

Z paleta past Festoola (niestety nie w akcji) mialem okazje zapoznac sie w nowootwartym centrum szkoleniowym DuPonta..z ktorego wlasnie wrocilem :cool:
Robi wrazenie..Szkolenie jednak dotyczylo przygotowania powierzchni i aplikacji w systemie Cromax. Pasty bede musial przetestowac sam.. ^^ - co uczynie zreszta z niemniejsza przyjemnoscia. :tak: :tak: :tak:
 

Mart-Dent
Wys³any: 2011-01-22, 19:42   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
obcy_69 napisa³/a:
Dobrze ...moglbys obrazowo przedstawic caly proces od poczatku do konca.
To znaczy - od jakich obrotow zaczynasz, a na jakich konczysz poszczegolne pasty.
Ile przejsc stosujesz na poszczegolnych obrotach..itd...??


Przepraszam kolego ¿e nie odpowiem na to pytanie. Nie dlatego ¿e nie chce, ale dlatego ¿e siê nie da. To tak jak bym Ci mia³ napisaæ jak szybko prowadziæ pistolet ¿eby ³adnie wylaæ klar.

Napiszê tak pierwsz± past± polerujê do tej pory a¿ pozbêdê siê rys.
 

obcy_69
Wys³any: 2011-01-23, 12:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Ok rozumiem..mialem na mysli technike dopracowania pasty. Tak zwana TECHNIKE PUNKTU ZENITU.
Teoretycznie...
- 2 przejscia na 600 obr. aby rozprowadzic paste..
- 2 przejscia na 1200 obr. aby rozpoczac prace scierniwa..
- 4 przejscia na 1500 obr. aby scierniwo pracowalo usuwajac defekt..
- 4 przejscie na 1800 obr. aby kontynuowac prace scierniwa usuwajc defekt..
- 4 przejscia na 1500 obr. aby usunac powstale zarysowania podczas polerowania..
- 2 przejscia na 900 obr. aby uzyskac polysk..

Jak wiadomo, pasty polerskie oparte sa na odpowiedniej gradacji scierniwa, ktore w poczatkowej fazie polerowania, pracuje najintensywniej..pozostawiajac po sobie niemale zarysowania. Stad tez poprzez odpowiednie obroty maszynki nalezy doprowadzic do rozpadu uziarnienia na drobniejsza frakcje, co skutkuje lepszym wykonczeniem powierzchni...tak ??
Oczywiscie zdaje sobie sprawe , ze kazdy oprocz schematow, na podstawie wlasnych spostrzezen, prob i bledow ...wypracowuje sobie indywidualna technike ktorej jestem ciekawy.. :spoko: :)
 

Mart-Dent
Wys³any: 2011-01-23, 14:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
Ka¿dy lakier jest inny jak sam wiesz ¶wie¿y poleruje siê w momencie ale nad starym trzeba siê ju¿ trochê pospuszczaæ. Tylko raz w ¿yciu spróbowa³em polerowaæ wed³ug tych banialuk wypisanych na stronie detailer. Jedyne co mogê powiedzieæ to napisa³ to go¶æ chory na umy¶le :D T± technik± polerowanie maski to jakie¶ 5godz i nie wiadomo czy efekt bêdzie zadowalaj±cy.

Wed³ug mnie pasta FC najlepsze efekty przynosi przy polerowaniu na 1200rpm, czarny korek 1500 i wykoñczeniowa na 1800
 

obcy_69
Wys³any: 2011-01-23, 21:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
O to wlasnie mi chodzilo. Bylem ciekawy Twojej opinii, bo sledze forum...nie tylko to zreszta i wiem, ze tez lakierujesz. Po przeczytaniu tej techniki i zastosowaniu, mialem mieszane uczucia.
Mart-Dent napisa³/a:
Wed³ug mnie pasta FC najlepsze efekty przynosi przy polerowaniu na 1200rpm, czarny korek 1500 i wykoñczeniowa na 1800

Mam podobne spostrzezenia..jednak pracuje na zoltym - zielonym korku. Fakt jest drozsza , ale ja nie robie tego duzo, wiec nie zwracam wiekszej uwagi na koszta.
Dzieki za podpowiedz z Festoolem ..nieomieszkam wyprobowac przy najblizszej okazji.

Aha..jakiej firmy padow uzywasz..??
 

Mart-Dent
Wys³any: 2011-01-23, 22:48   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
Najd³u¿ej padów z festoola(pomarañczowy i czarny), bardzo d³uga ¿ywotno¶æ w porównaniu z 3m, ale te¿ z app bia³ego pada(dobry bo tani :D ) i 3m ¿ó³ty
 

obcy_69
Wys³any: 2011-01-24, 07:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Ok...dzieki wielkie.
Mam nadzieje, ze jeszcze ktos skorzysta i nie zapali lakieru na aucie.. ^^ ^^ ^^
 

Scooby
Wys³any: 2011-05-22, 09:39   
0
UP DOWN

Posty: 65
Panowie proszê o poradê.
Kupi³em sobie pastê G3, G10 i wax top z farecli.
Mam tak± polerkê z regulacj± obrotów 600-3000 i g±bkê czarn± (bardzo miêkk±), bia³± (tward±) i pomarañczow± (¶rednio tward±) oraz futro
Mam auto, które jest z 1996 roku i lakier ju¿ jest do¶æ mocno porysowany (mowa o du¿ej ilo¶ci drobnych rys).
Jak powinienem ustawiæ obroty pod dan± pastê i jakiej g±bki do danej pasty u¿yæ.
Czy g±bki trzeba moczyæ co jaki¶ czas w wodzie?
obcy_69 pisa³ np. "2 przej¶cia na 600 obr." co to za przej¶cia?
jak bezpiecznie polerowaæ, ¿eby nie zrobiæ autu krzywdy?
Czy przed pastami nale¿y przetrzeæ lakier papierem ¶ciernym? je¶li tak to jakiej granulacji? 1500?2000?2500?
Podrzuæcie jakie¶ praktyczne rady dla nowicjusza.

PS. nie piszcie ¿ebym odda³ komu¶ auto :) bo chcê to sam zrobiæ dla swojej satysfakcji.

jeszcze raz proszê o informacjê.
pozdrawiam
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-05-22, 11:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Je¶li nie musisz,to nie trzyj papierem.A jak masz rysy,to tylko tam,i raczej 2000-2500.Pocz±tkowo jedziesz bia³± g±bk± na najni¿szych obrotach,do¶æ mocno dociskaj±c,a nastêpnie zmniejszasz docisk i stopniowo zwiêkszasz obroty.Nie mocz g±bki,bo to czêsty b³±d pocz±tkuj±cych,a skutkuje ubabraniem wszystkiego woko³o drobnymi,trudnymi do usuniêcia kropkami po pa¶cie.Mo¿esz co jaki¶ czas zrosiæ g±bkê za pomoc± zraszacza do kwiatów,ale ZROSIÆ,a nie ZMOCZYÆ.Lakier ma byæ ciep³y,inaczej nie bêdzie w³a¶ciwego efektu,ale jednocze¶nie kontroluj temperaturê tak, ¿eby¶ nie przesadzi³ i nie spali³ pow³oki,zw³aszcza na rantach.I uwa¿aj na plastikach (zderzaki),jak za bardzo doci¶niesz,mo¿esz zerwaæ lakier.Polerujesz do czasu usuniêcia pasty,nastêpnie G10 i czarna g±bka a¿ do usuniêcia (ewentualnych,ale bardzo prawdopodobnych)hologramów.
 
 

Scooby
Wys³any: 2011-05-22, 11:20   
0
UP DOWN

Posty: 65
G3 zaczynaæ od 600? i zwiêkszaæ po 1 stopniu obroty ale jaka maksymalna prêdko¶æ?
G10 jakimi obrotami?
a po G10 mam wosk. Jak i czym (g±bk± czarn±, czy futrem) nak³adaæ wosk i jakie obroty?
W jaki sposób uwa¿aæ na ranty? zmniejszaæ docisk? staraæ siê szybko przelecieæ po rancie?
 

Nyguss 
Wys³any: 2011-05-22, 23:04   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 80
To ju¿ te¿ zale¿y od tego jak szybko lecisz maszyn±, jak siê dobrze wprawisz i bêdziesz mia³ p³ynne ruchy to mo¿esz nawet te 3000obrotów, ale pocz±tkowo nie polecam wiêcej jak 1500, G10 masz bardzo lekko ¶ciern±, osobi¶cie u¿ywam tylko do czarnych. Z rantami delikatnie po prostu, musisz sobie wyczuæ maszynê, ¿eby nie zatrzymywaæ siê w miejscu i wszystko robiæ p³ynnie. Wosk nak³adam rêcznie, ale mo¿na futrem na minimalnych obrotach. Z reszt± kolega jacenty 741, dosyæ dok³adnie i dobrze Ci wszystko opisa³. Pozdrawiam i ¿yczê powodzenia.
_________________

 
 

Scooby
Wys³any: 2011-06-02, 08:52   
0
UP DOWN

Posty: 65
mam jeszcze jedno pytanie.
Czy kolor auta ma znaczenie? (np. czy przy czarnych u¿ywaæ g3, czy od razu g10)
Czy wiek lakieru ma znaczenie? (np. czy przy nowych u¿ywaæ g3, czy od razu g10)
czy koniecznie przed polerowaniem nale¿y u¿yæ glinki?
 

caci 
Wys³any: 2011-06-02, 22:13   
0
UP DOWN


Posty: 156
Tak samo wa¿na jak pasta jest g±bka, co z tego ¿e bedziesz mia³ dobr± pastê jak wezmiesz za ostra g±bke i poprzecierasz ranty.
 

Scooby
Wys³any: 2011-06-03, 08:38   
0
UP DOWN

Posty: 65
Rany co za cz³owiek... a kolega przeczyta³ cztery posty wy¿ej? Jakbym potrzebowa³ informacji o g±bkach to bym zapyta³ (i zapyta³em). Ju¿ kolega Jacenty wyt³umaczy³ jakie g±bki.
 

mrowaED9 
Wys³any: 2011-07-27, 23:39   
0
UP DOWN
Mrówa

Posty: 2
Mam pytanko do pasty 3M bia³y korek jak± najlepiej g±bkie?
U¿ywam czarn±! I pó¿niej poprawiam mleczkiem rêcznie na gotowo.
My¶la³em o jakim¶ mleczku 3M na gotowo. Ale które wybraæ?
 

egonbw24
Wys³any: 2011-08-01, 08:53   
0
UP DOWN

Posty: 1
witam serdecznie,
Chcia³bym jakierowaæ fronty meblowe na wysoki po³ysk, i mam malutki problem, chcia³bym uzyskaæ wasz± pomoc.

Z przykro¶ci± muszê powiedzieæ ¿e kabiny lakierniczej nie mam i z tego powodu bol± mnie r±czki, :D , mianowicie mam bardzo du¿y problem z polerowaiem.

Podczas lakierowania elementu któty le¿y na p³ask, wystêpuj± bardzo du¿e wtr±cenia. Usuwam je maszynowo z papierem 3 m 1500 i uzyskuje czysty 100 % mat.

zaczynam od papieru ¶ciernego na g±bce czyli velvet ( co¶ w podobie trizact ) 2000 i po¿niej 3000, nastêpnie zielowy korek i ¿ó³ty korek.

poczym stwierdzam ¿e pozosta³y tylko na rantach spiralne ryski

A oto i moje pytanie i pro¼ba o pomoæ.

Gdzie pope³ni³em b³±d, bo na wiêkszoæi elementu nie ma jakiej kolwiek rysy a na rantach s± i nie da siê ich polerowaæ
 

wezuwiusz3 
Wys³any: 2011-10-03, 21:35   
0
UP DOWN

Posty: 56
Panowie .Naj¿³a mnie g³upota,,Naj¿³a",¿eby przykryæ samochód foli± malarsk±,dodatkowo obciagno³em go plandek± i pozostawi³em na dworze na 2 tygodnie(w tym czasie zaj±³em siê samochodem kolegi).Lakier od momentu na³o¿enia klaru do przykrycia sta³ oko³o tygodnia ,mo¿e d³u¿ej i siê sezonowa³.Po zdjêciu folii i plandeki masakra.Na dachu je¿ ,a na bokach miejscami widoczny mat,jak by spod lakieru .Tak jak by poci±gn±³ wilgoci pod lakier Polerowanie nic nie da³o.To co da³o siê uratowaæ ,przetar³em na mokro papierem o gradacji 500.Teraz zamierzam przelecieæ to papierem 2000....ale ,czy nie da³o by rady tego spolerowaæ past± G3 ,zamiast papieru 2000??? i jak to teraz zrobiæ.Ewentualnie nachodzi mnie jeszcze raz na malowanie. :help: :sciana:
 

senior
Wys³any: 2011-10-03, 23:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
"Wulkan" czy Ty siê dobrze czujesz? Czy sobie jaja robisz siadaj±c wieczorami z kuplami przed komputerem?
Jak nie przed³u¿acz z pokrête³kiem i gumówka to lataj±cy baniak po g...nie, jak nie baniak to q....wa durne pytanie o zamianê papieru 2000 na pastê G3....................................
Przecie¿ to i garbatego z równowagi wyprowadzi.
Cz³owieku we¼ po¶wiêæ dwa wieczory i poczytaj podstawy bo tu zaraz kogo¶ z ch³opów szlak trafi.
Jak masz je¿a na dachu to daj mu kawa³ek jab³ka i wypu¶æ do lasu.
Poczytaj o gradacjach papierów pod ró¿ne lakiery oraz pod polerowanie.

{nakrywanie foli± po polakierowaniu <zapewne na dodatek budowlan±> jest ryzykowne bo mo¿e poza matami jeszcze poodbarwiaæ kolory}
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-10-04, 08:29   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Kolego wezuwiuszek ¶mia³o mozesz "polerowaæ" to co "przeszlifowa³e¶" na mokro 500 ;)
tylko pamietaj o odpowiednio du¿ych obrotach tej szlifierki k±towej jak± posiadasz do "polerowania lakieru na samochodach" ;) Du¿o pasty ,polewasz wod± i max. obroty na k±tówce i "jedziesz do przodu" ;) Powiem ci ¿e chyba moze do¶æ dobry efekt daje jeszcze zastosowanie pasty do matowania ;) najpierw "k±tówk± matujesz" a nastepnie past± polersk± np. Temo itp. "polerujesz" ;) Powodzenia w "przywracaniu blasku" temu co podobno "uszkodzi³e¶" :rotfl: Pozdrawiam! :D
ps. pamietaj aby nie przegrzewaæ szlifierki (k±tówki) :tak: szkoda aby sie "zmarnowa³a" zanim "wynajdziesz dla niej jeszcze inne zastosowania" ;)
 

wezuwiusz3 
Wys³any: 2011-10-04, 15:32   
0
UP DOWN

Posty: 56
Robertlodz09, walnij sobie baranka z przytupem co?? :>
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group