Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
adamvariant
Wys³any: 2013-04-07, 13:28   Jak przygotowaæ pod³o¿ê pod airbrush
0
UP DOWN


Posty: 31
Witam jak w temacie mam pro¶bê, móg³by kto¶ z do¶wiadczonych Painterów, Airbrushowców, napisaæ jak przygotowaæ odpowiednio poszczególne pod³o¿a?
a mianowicie:
1) Go³a blacha jak j± przygotowaæ aby nanie¶æ kolor t³a i na to grafike metod± airbrush
2) element juz polakierowany
a) akrylem jednokomponentowym
b) baz± przed klarem
c) na gotowo juz powierzchnia z klarem (np. bak motocykle itp)

i po naniesieniu grafiki, jak j± przygotowaæ aby nanie¶æ klar.

p.s. chodzi mi o gradacje papierów, szmatki antystatyczne preparaty itp.

aha i je¶li kto¶ mo¿e polecic klar który dobrze wyci±ga g³êbie koloru, nie ¿ó³knie itp
 

matheo_86
Wys³any: 2013-04-08, 16:28   
0
UP DOWN

Posty: 91
siema, nie jestem ¿adnym do¶wiadczonym painterem, ale to co wiem to mogê siê podzieliæ:) je¶li radzê co¶ nie tak proszê mnie poprawiæ:)

1) jak go³a blacha to na to podk³ad antykorozyjny, epoksydowy albo reaktywny je¶li nie bêdzie szpachlowany element, na to podk³ad akrylowy matowanie 800 wodna i kolorek jaki sobie ¿yczysz.
2) jak element jest polakierowany (baza+klar) ja to matuje papierem wodnym 800 nanoszê grafikê i na to klar ja u¿ywam obecnie klaru z spectrala 555, jest ok choæ wiem , ¿e koledzy na forum maj± wiêksze do¶wiadczenie z kalrami wiêc poleca na pewno co¶ lepszego:)
a) z akrylem my¶lê ze podobnie matowanie - grafika- klar choæ jeszcze tego nie robi³em
b) ja na bazê daje lekko klaru jak wyschnie matuje 800 maluje aerografem i znowu klar wydaje mi siê, ¿e lepszy efekt
c) patrz punkt "a" bo na moje rozumowanie to to samo
ja wszystkie malowane elementy odt³uszczam zmywaczem silikonu, i przecieram szmatk± antystatyczn±, chyba mniej wiêcej napisa³em odp na Twoje pytania. papiery jakie u¿ywam to najczê¶ciej 800, czasem jak siê jaki¶ syf przyklei na klar to papier wodny 1500-2000 ty¶ i polerowanie :)
 

adamvariant
Wys³any: 2013-04-22, 09:50   
0
UP DOWN


Posty: 31
i jak drodzy forumowicze podpowie ktos cos jeszcze w tym temacie, czy to na tyle?
 

kohs_dna
Wys³any: 2013-06-22, 19:19   
0
UP DOWN
Kohstylez

Pomóg³: 1 raz
Posty: 83
Witam.
Tez nie jestem jakims painterem profesjinalista itp ale cos tam potrafie ;)
Na gola blaszke- przymatuj ja papierem 240 czy to krazek czy na reke zeby podklad lepiej siadl Jezeli bd idealnke rowna bez dolkow to tak jak "kolega" wyzej napisal matuj 800 na mokro wysusz odmuchaj odtlusc zmywaczem anty sylikonowym psikasz baze wzorek lakier Matujesz lakier 2000 na mokro i polerka. Jezeli blaszka bedzie nie rowna aleobejdzie sie bez szpachli to lej podkladu 3warstwy na mokro tzn bez przypruszania Zmatuj calosc papierem 240 na klocku zeby wyrownac popraw papierem 500 na krazku aby zlikwidowac ryski Na szybkosci 800 na wode reka i obrabiajac kanty blaszki Suszysz odtluszczasz i atak ;) Co do reszty to tak jak w poscie wyzej. Ale wiadomo nie wszystcy robia tak samo :) moze ktos napisze swoje swego rodzaju techniki.
Co do lakierow ja maluje maxmeyer-em siadal konkret jest drogi ale materialy z PPG sa naprawde dobre W kazdej mieszalni lakiero samochodowych sa jakies tansze lakiery i sa tez dobrej jakosci .
Jak zrobisz obrze podloze pod aero. i ladnie wrzucisz lakier to po polerce bd efekt konkretny i nie musisz ladowac materialami z gornej polki. Moje zdanie Pozdrawiam
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » AIRBRUSH » Forum Airbrush

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group