|
|
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
killerx
|
Wys³any: 2013-06-23, 13:18 Drobne naprawy konserwacji na progach
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Witam. Otó¿ niedawno kupi³em autko bardzo ³adnie utrzymane lecz zauwa¿y³em postêpuj±c± korozjê na progach w miejscach gdzie ³apie siê podno¶nikiem. Wiadomo obita od podno¶nika konserwacja, go³a blacha i woda dostaj±ca siê pod oryginaln± konserwacjê, a w konsekwencji postêpuj±ca korozja. Wzi±³em siê wczoraj do roboty. Zacz±³em od wyciêcia i zerwania konserwacji w tych miejscach gdzie pod konserwacjê dosta³a siê woda, nie ma tego du¿o lecz chcia³bym to zrobiæ w miarê dobrze. W tych miejscach raczej postaram siê ju¿ nie ³apaæ podno¶nikiem fabrycznym(jedynie w przypadku awaryjnym). Samochód to golf IV. Po zerwaniu konserwacji, wyczy¶ci³em miejsca go³ej blachy szczotk± drucian± na wiertarce, odt³u¶ci³em konkretnie i na³o¿y³em dwie warstwy "magicznego" ¶rodka Rust Filler w odstêpie ok. 30 minut. Posmarowane tym specyfikiem powierzchnie szybko sta³y siê czarne. Nastêpnie zapoda³em podk³ad antykorozyjny i na koniec masê bitumiczn± w celu uzupe³nienia ubytków konserwacji, któr± wcze¶niej zerwa³em.
Teraz mam dylemat, bo pasuje t± konserwacjê, która jest czarna pomalowaæ na czerwono w kolor samochodu, a z tego co czytam to mas bitumicznych siê nie maluje.
Co radzicie ? Tak jak pisa³em wcze¶niej nie ma tego du¿o, jest to tylko w miejscach gdzie ³apie siê podno¶nikiem za próg, ale pasuje ¿eby to mia³o kolor nadwozia.
Mo¿na to delikatnie zapapraæ w kolor samochodu, nic siê nie stanie tej masie bitumicznej ? Z tego co robi³em próbê w gara¿u to rozpuszczalnik zawarty w lakierze rozpuszcza troszkê t± konserwacjê i nie wiem czy to potem jako¶ wyschnie itp ? Korzystam z preparatów, które mam w domu, bo bez sensu do takich zaprawek robiæ du¿e zakupy, ale nie zmienia to faktu, ¿e ma byæ w miarê dobrze.
By³bym zapomnia³, masa bitumiczna o której mowa to Tetrosyl Tetra Schutz.
Pozdrawiam i dziêki za pomoc |
|
|
|
|
killerx
|
Wys³any: 2013-06-24, 10:38
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Dobra, dzisiaj z rana zerwa³em ten bitum i zrobi³em tak: rust filler, reaktywny, masa poliuretanowa. Zaraz idê malowaæ
Pozdro |
|
|
|
|
ezliq
|
Wys³any: 2013-06-24, 12:44
|
0
|
|
|
Posty: 4 Sk±d: £ódzkie
|
dobrze wyczytales ze masy bitumicznej sie nie maluje teraz to drugie twoje rozwi±zanie jest w porz±dku pochwal sie prac± jak skoñczysz |
|
|
|
|
killerx
|
Wys³any: 2013-07-07, 14:23
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Nigdzie nie mogê znale¼æ odpowiedzi na nurtuj±ce mnie pytanie. Czy masê klej±co uszczelniaj±c± mo¿na zostawiæ bez lakierowania i pokrywania jej barankiem ani ¿adnymi lakierami ? Pod ni± oczywi¶cie oczyszczona blacha oraz zestaw reaktywny+akrylowy 2k.
Robi³em ³atkê w samochodzie pod nogami tylnego pasa¿era. £atka 10x10(efekt ¼le zabezpieczonego otworu technologicznego). Blacha oraz spawy oczyszczone, nastêpnie reaktywny + akrylowy, na koniec masa poliuretanowa(wysmarowa³em ca³± ³atkê z obu stron – do¶æ gruba warstwa). Chcia³bym to tak ju¿ zostawiæ, tylko obawiam siê czy to jest wystarczaj±ca ochrona przed korozj± oraz uszk. mechanicznymi i czy ta masa nie ch³onie wody, wilgoci jak popularne baranki.
Szczególnie pod dywanem wewn±trz pojazdu nie chcia³bym jej niczym smarowaæ. Od zewn±trz na podwoziu ewentualnie mogê prysn±æ w kolor nadwozia(czerwony) poniewa¿ ca³a pod³oga równie¿ ma taki kolor. |
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
|
|