Autor |
Wiadomość |
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-05-06, 14:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
już końcówka
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-05-14, 17:51
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
jeszcze polerka mnie czeka
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wysłany: 2015-05-15, 06:53
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 960 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-05-15, 07:38
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
zacząłem od marca, ale średnio 3-4 dni w tygodniu przy nim działałem |
_________________
 |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2015-05-15, 13:32
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 826
|
dużo rdzy było na nim ? jak tak to jak sobie z nią poradziłeś ? |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-05-15, 14:39
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
nie dużo, przestraszyłem ją i sobie poszła |
_________________
 |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2015-05-15, 15:01
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 826
|
piaskowałeś czy użyłeś gówno wartego fertanu ? |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-05-15, 15:09
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
oczyściłem różnymi sposobami i używałem m.in. wg Ciebie "gówno wartego fertanu". |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maciek_RK
|
Wysłany: 2015-05-18, 07:51
|
0
|
|
|
Posty: 16
|
epoxyd widzać że docierałeś na hebelkum a jak było z tym ciemnym podkładem ?? Szlifowałeś go, czy to było m/m ? |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-05-18, 16:47
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
tam gdzie epoksyd to hebelkiem szlifowałem szpachle, później całość maszynką. Następnie szpachla natryskowa- szlif. Isolator primer m/m, podkład akrylowy- szlif. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-06-08, 06:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
powrót do zwykłych napraw
subarak
a to moje nowe zabawki
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
MAX MAYER
|
Wysłany: 2015-07-18, 18:06
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 63 Skąd: Lubelskie
|
Mariusz jakim klarem robisz dalej turbo? Robota jak zawsze |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-07-18, 19:13
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
Tu akurat resztki klaru z linii NfCC, później trochę 565 i Turbo c72 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dj Darecki
|
Wysłany: 2015-07-27, 22:25
|
0
|
|
|
Posty: 95
|
mariusz80 napisał/a: | Tu akurat resztki klaru z linii NfCC, później trochę 565 i Turbo c72 |
Opisz jak możesz kilka słów o tych lakierach .
twardość , połysk itp. |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-07-28, 09:59
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
z moich obserwcji sutacja kształtuje się tak:
czas aplikacji i wydajność
1. c72
2. 565 i Acrylic Clearcoat NfCC (AC)
twardość
1. 565 i AC
2.c72
polerowanie
1.AC
2.c72
3.565
czas schnięcia
1.565 i AC
2.c72
przejrzystość w kubku
na tym samym poziomie
cena za 1 litr gotowej mieszanki
1. c72 ok 74zł
2. 565 ok 100zł
3. AC ok 112zł
połysk
1.AC
2.565
3. c72 ( na początku ma ładny połysk, ale ostatnio zauważyłem, że po czasie przygasa ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
ABCD
|
Wysłany: 2015-07-28, 10:32
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Jak po czasie wygląda NFCC AC? Czy rzeczywiście nie traci połysku po polerce (darciu papierem)?
Jak się ma C72 do Spectral 575? |
|
|
|
 |
Dj Darecki
|
Wysłany: 2015-07-28, 13:18
|
0
|
|
|
Posty: 95
|
Ja teraz testuje Premium CSR Clearcoat NFCC ale nie mam porównania za bardzo do innych lakierów |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-07-28, 13:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
ABCD, nie traci połysku po polerce. 575 nie używałem.
CSR ma bardzo ładny połysk, ale dłuzej się utwardza niż AC |
_________________
 |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-08-02, 16:30 Novol 380 i 520
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
lakier bezbarwny Novol 520 wylany na 1,2 bara satą 5000
IMG_0486.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 142 raz(y) 1,5 MB |
IMG_0485.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 99 raz(y) 1,54 MB |
IMG_0488.JPG podkład 380 w akcji |
 |
Plik ściągnięto 116 raz(y) 1,58 MB |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
MAX MAYER
|
Wysłany: 2015-08-02, 19:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 63 Skąd: Lubelskie
|
Mariusz i jak Ci się ten klar z Novola widzi chodzi mi o twardość połysk i ewentualne polerowanie |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-08-02, 19:55
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
za krótko go jeszcze mam. Połysk i przejżystość bardzo ładna. Potrzebuje dużo więcej czasu na utwardzenie niż 565. nie ma takiej twardzości następnego dnia jak 565 jest bardziej elastyczny/miękki, ale w końcu jest o połowę tańszy |
_________________
 |
|
|
|
 |
MAX MAYER
|
Wysłany: 2015-08-03, 10:29
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 63 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-10-30, 20:16
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
dawno nic nie wstawiałem
c.d. bmw i różne takie
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-10-30, 20:18
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-10-30, 20:24
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-10-30, 20:33
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-10-30, 20:38
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
mipa cc8
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-10-30, 20:41
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-10-30, 20:49
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
novol 520
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-10-30, 20:55
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
novol 520
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-10-30, 21:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
mipa cc8
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-10-30, 21:10
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
MIPA CC8
nudziło mi się to wstawiłem |
_________________
 |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2015-10-30, 22:20
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: Ostrów WLKP
|
wczoraj oddałem passata b6
Cały bok + klapa zderzak tył
tylko błekitny sedan |
_________________
 |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-10-30, 22:24
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
Klapy to chyba standard w nich. W tym będzie do wymiany |
_________________
 |
|
|
|
 |
ursus1992
|
Wysłany: 2015-10-31, 16:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 228
|
i jakie wrazenie co do tej cc8 ? gdzie ja kupujesz ? |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-10-31, 17:52
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
Kupiłem od Lakierok'a. Bardzo łatwy do polerowania następnego dnia. Gęsty. Bardzo ładny połysk i głębia |
_________________
 |
|
|
|
 |
ABCD
|
Wysłany: 2015-11-02, 04:48
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Jak oceniasz tego Novol'a 520?
Czemu zawsze zeszlifowujesz lakier aż do gołej blachy (punktowo)? |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-11-02, 07:48
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
Pozytywnie oceniam. Podobny do C 72 Turbo tylko z troszkę lepszym połyskiem i dużo niższą ceną. Rozszlifowuje ponieważ były tam odpryski |
_________________
 |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2015-11-02, 21:24
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 826
|
nie masz czasami gdzieś miejsc niedolakierowanych albo zacieków przez to że walisz wszystko na aucie ? na zdjęciach wygląda to bardzo sympatycznie , może trochę ciężej przygotować taki element ale ile więcej zaczepów itp zostaje całych |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-11-02, 22:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
jak się ma dobrze oświetlone i ogrzane pomieszczenie to nie ma takich problemów. Mi lepiej i szybciej jest robić elementy na aucie, nie tracę czasu na demontaż a później nie wkur...am się na ruszający się zderzak na stojaku podczas obróbki. Demontuje w ostateczności jak np w bmw powyżej gdzie musiałem polakierować też maskę od wewnątrz.
opelek
resztki Acrylic Clearcoat NfCC
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-11-02, 22:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
MIPA CC8
[/b] |
_________________
 |
|
|
|
 |
łysy73
|
Wysłany: 2015-11-03, 19:02
|
+1
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 978
|
mariusz80 napisał/a: | jak się ma dobrze oświetlone i ogrzane pomieszczenie to nie ma takich problemów. Mi lepiej i szybciej jest robić elementy na aucie, nie tracę czasu na demontaż a później nie wkur...am się na ruszający się zderzak na stojaku podczas obróbki | Odnośnie gibających się zderzaków na stojakach to fakt że potrafią niejednego i nie raz doprowadzić do furii.
Co do oświetlenia i ogólnie rzecz ujmując warunków to jest fakt niezaprzeczalny że są nie tylko wymagane ale i po prostu bardzo pomocne.
Ale patrząc z innej perspektywy a w zasadzie z doświadczenia w nawiązaniu do sposobu w jaki robisz swoje prace gdybym miał od siebie je opisać jak najkrócej, to nazwał bym je:
- ładnie wyglądającą chałturą
Nie bierz Mariusz tego jako atak na siebie bo nie jesteś jedyny który tak robi.
Mnie po prostu szlak trafia jak widzę takie kwiatki, a dokładnie lakierowanie skręconych/zespolonych ze sobą elementów, czy nie zdemontowanych lamp, listew, znaczków..... itd. itp.
Troszeczkę lat w tym siedzę i co nieco widziałem, więc nikt mi nie powie że:
- w skręconym ze sobą błotniku i zderzaku idealnie domatował szczelinę/nadał przyczepność lakierowi - i żeby skały sra...ły to wcześniej czy później, mniej czy więcej będzie się tam odłuszczać ( a wystarczyłoby choćby te elementy rozsunąć)
- to samo jest z oklejonymi lampami, przy których fakt że czasami trzeba co nieco rozebrać np. kufer, ale... widziały gały co brały
- to samo tyczy się listew np. drzwiowych. A jeszcze większa lipa jest gdy z jakiegoś powodu taka listwa zostanie zdjęta czy zerwana i na dodatek okaże się że drzwi pod nią MAJĄ INNY KOLOR !!! (sam ładnych kilka lat temu najadłem się za to odrobinę wstydu na Mitsubishi 3000GT gdy jeszcze były dużo warte, bo wymieniłem kompletne z listwą niby w kolorze i tylko przecieniowałem bok po wierzchu, a po jakimś czasie klient miał dzwona, listwę zerwało, a tam zamiast białej perły były CZERWONE Dobrze że kolega i sam je przywiózł, ale niesmak pozostał)
- i podobnie jest z różnymi znaczkami których masa ludzi nie demontuje do lakierowania tylko jeśli się da to okleja. Tylko później gdy przyjdzie się całość przelakierować -z ich zdjęciem- sypią się joby - szczególnie jeśli ktoś nie przyuważy i wyjdą mu kwiatki w postaci ładnej obrysóweczki z podniesionego lakieru.
- itd. itp.
Robisz jak uważasz. Ja wiem że tak łatwiej i szybciej, a dodatkowym bodźcem często jest hasło "na handel", ale.....................
Jak mówiłem to nie atak tylko moje zdanie, a u siebie Ty rządzisz.
Nara |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-11-03, 19:39
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
Ty wolisz rozkręcić a ja wolę dobrze okleić i przyłożyć się do matowania. Każdy robi tak jak mu wygodnie i tyle. Niektóre auta widuje i jakoś lakier nie odłazi przy szczelinach, zakamarkach itp. więc nie uważam, że źle to robię. Szczeliny to nie jest problem, wystarczy pomyśleć czym najłatwiej to zrobić. Chałturą też nazwiesz wszelakie naprawy Smart? Bo przecież przy tych naprawach też się nie demontuje elementów. Nie rozumiem Twojego podejścia, ktoś to wymyślił, pokazał, że tak można a wystarczy do tego tylko dobrze podejść i efekt wcale nie będzie gorszy od tego Twojego sposobu, przy którym bardzo często coś się uszkodzi. A aut od handlarzyków nie robię. |
_________________
 |
|
|
|
 |
piotrekpiotrek
|
Wysłany: 2015-11-03, 22:57
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 71
|
dobra robota Mariusz;) pozdrawiam;) |
|
|
|
 |
ursus1992
|
Wysłany: 2015-11-04, 16:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 228
|
te emblematy bmw na masce czy klapie wystarczy podwazyc sa na koleczkach |
|
|
|
 |
łysy73
|
Wysłany: 2015-11-05, 18:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 978
|
To nie jest że ja tak wolę tylko TAK SIĘ POWINNO ROBIĆ a nie jak za PRL-u u Ruskich (u nas w sumie też tylko zamiast oklejania często smarowali pastą BHP do rąk i czekali aż wyschnie a po pomalowaniu ciepłą wodą ze szlaucha się zmywało).
Ale masz rację i sam to wyżej napisałem ze u Ciebie Ty rządzisz i robisz jak chcesz.
Odnośnie napraw SMART to nie mają one nic wspólnego z niedomatowaniami, niedomalowaniami i tym podobnymi cudami na kiju.
Rób sobie jak uważasz, lecz ja odezwałem się bo nikt przynajmniej na tej stronie nie zwrócił na to uwagi - innych stron nie przeglądałem.
I tyle. |
|
|
|
 |
łysy73
|
Wysłany: 2015-11-05, 18:09
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 978
|
piotrekpiotrek napisał/a: | dobra robota Mariusz;) | A po czym to poznałeś?
Może i mnie oświecisz, bo albo jestem ślepy i widzę tylko zdjęcia elementów i aut tylko w kicie i lakierze, albo tylko tyle mi się na tej stronie wyświetla.
Nie widzę ani fot podkładu, ani choćby opisu co, jak i czym było między tymi zdjęciami robione.
Nie zakładam z góry że źle i złymi materiałami, ale ja nic na ten temat nie widzę, więc chętnie się dowiem na podstawie czego wyciągnąłeś taki wniosek (bo lakier się błyszczy?) |
|
|
|
 |
mariusz80
|
Wysłany: 2015-11-05, 20:17
|
0
|
|
|
Pomógł: 11 razy Posty: 924 Skąd: WZ
|
łysy73, gdybym nie potrafił w ten sposób oklejać i matować to też bym się nie brał.
A jak zdjęcia w oczka kolą to omijaj z daleka, Najlepszy wszechwiedzący lakierniku.
Pozdrawiam i nie musisz odpisywać |
_________________
 |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-11-05, 20:42
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Jakich materiałów używasz do cieniowania? spactral czy coś innego? masz jakiś bezbarwny który uważasz że jest do tego bardzo dobry(nie ściemnia itp)?
Piękna robota |
|
|
|
 |
piotrekpiotrek
|
Wysłany: 2015-11-05, 23:38
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 71
|
łysy73 napisał/a: | piotrekpiotrek napisał/a: | dobra robota Mariusz;) | A po czym to poznałeś?
Może i mnie oświecisz, bo albo jestem ślepy i widzę tylko zdjęcia elementów i aut tylko w kicie i lakierze, albo tylko tyle mi się na tej stronie wyświetla.
Nie widzę ani fot podkładu, ani choćby opisu co, jak i czym było między tymi zdjęciami robione.
Nie zakładam z góry że źle i złymi materiałami, ale ja nic na ten temat nie widzę, więc chętnie się dowiem na podstawie czego wyciągnąłeś taki wniosek (bo lakier się błyszczy?) |
łysy73 .... jak widać wyżej, to nie było do ciebie... |
|
|
|