Lakiernictwo samochodowe dla profesjonalistów i amatorów




Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
thedawidos 
Wysłany: 2013-07-21, 08:30   Pompa do kompresora
0
UP DOWN

Posty: 91
Skąd: Wlkp. Kościan
Witam

Muszę zakupić pompe do sprężarki ponieważ aktualna siadła na alledrogo znalazłem pompe 2 tłokową za 350 zł moje pytanie brzmi czy ktoś posiada taką pompe czy warto kupić ??


Baniak mam 150l i silnik 3,3kw


link do pompy: http://allegro.pl/pompa-p...3360295611.html
 

maddict
Wysłany: 2013-07-21, 08:57   
0
UP DOWN


Posty: 68
nie, nie warto
http://allegro.pl/listing...sprezarka+pompa
 

thedawidos 
Wysłany: 2013-07-21, 12:30   
0
UP DOWN

Posty: 91
Skąd: Wlkp. Kościan
Dlaczego ??


Chciałbym kupić w miare dobry sprzęt za małe pieniądze sprężarka będzie mi służyć od czasu do czasu zeby coś maznąć.


Co polecacie?? kwota max 450 zł
 

Matix 
Wysłany: 2013-07-21, 12:45   
0
UP DOWN


Posty: 311
Skąd: Rybnik
Do 450zł nie ma sensu kupować nowej pompy gdyż to same dziadostwa są :blee:
Lepszym rozwiązaniem będzie chyba używana sprężarka z ciężarówki gdyż z dostępnością części nie ma problemu ;)
 

KK 
Wysłany: 2013-07-21, 13:29   
0
UP DOWN


Pomógł: 8 razy
Posty: 1619
Możesz dozbierać i kupić jakąś pompę Sumake. To co jest w Walterach stosowane.
Tylko ostrzegam bierze olej.
O Abacu/fini/fiacu nie wiem, ale dzisiaj wolałbym to niż dziadowskiego waltera. Także to druga opcja, bardziej poprawna.
 
 

936
Wysłany: 2013-07-21, 19:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
Matix napisał/a:
Do 450zł nie ma sensu kupować nowej pompy gdyż to same dziadostwa są :blee:
Lepszym rozwiązaniem będzie chyba używana sprężarka z ciężarówki gdyż z dostępnością części nie ma problemu ;)


450zł - Może chodzi o ratę...?
 

Mariko12 
Wysłany: 2013-07-21, 23:50   
0
UP DOWN
Pustkowie


Pomógł: 1 raz
Posty: 304
Kup sobie ABACA za 800 zł i bedziesz miał spokój .
Na takich przedmiotach nie warto oszczędzać bo to wyjdzie kiedyś bokiem
_________________
Myśliborz górą !!
 

KK 
Wysłany: 2013-07-22, 00:18   
0
UP DOWN


Pomógł: 8 razy
Posty: 1619
Na raty to tak. Zmień silnik na większy i kup pompę o wydajności 600l/min.
Kiedyś zrozumiesz jaka ta rada była cenna. Wiem, że to dużo kasy, ale powietrza nie braknie Ci za rok czy dwa.
 
 

dav91 
Wysłany: 2013-07-22, 02:55   
0
UP DOWN


Posty: 194
Skąd: Wrocław
albo ogarnij kompresor z silnika od malucha jak bodajże 936, tylko nie wiem czy 3,3kw nie jest za mało :spoko:
 
 

Matix 
Wysłany: 2013-07-22, 22:00   
0
UP DOWN


Posty: 311
Skąd: Rybnik
Ja robię większego potwora :spoko:
 

juny 
Wysłany: 2013-07-22, 22:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 20 razy
Posty: 1993
Skąd: Ostrów WLKP
Tez chce cos konkretnego i mysle czy wan za 2 tys czy jaka banka 200 silnik 4kw i jakas pompa tylko nie wiem jaka.
co polecicie?? uzywka moze byc jakas z lat 70 -80 albo z silnika.
_________________

 

KK 
Wysłany: 2013-07-22, 22:56   
0
UP DOWN


Pomógł: 8 razy
Posty: 1619
Mój kolega ma Airpol, jeśli dobrze zapamiętałem. Bańka chyba 400l. Bardzo sobie chwali, części wszystkie do dokupienia, nie bierze oleju lub bierze go śladowe ilości.
 
 

936
Wysłany: 2013-07-24, 09:55   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
KK napisał/a:
Mój kolega ma Airpol, jeśli dobrze zapamiętałem. Bańka chyba 400l. Bardzo sobie chwali, części wszystkie do dokupienia, nie bierze oleju lub bierze go śladowe ilości.


Gdyby nie pobierała oleju to by się zatarła. :) (film olejowy)
Tak działają silniki tłokowe.
 

936
Wysłany: 2013-07-24, 09:59   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
Matix napisał/a:
Ja robię większego potwora :spoko:


tłokowego czy śrubowego ?
wysokociśnieniowy czy niskociśnieniowy ?
może inny rodzaj konstrukcji ?
Pozdrawiam :)
 

KK 
Wysłany: 2013-07-24, 22:07   
0
UP DOWN


Pomógł: 8 razy
Posty: 1619
Oczywiście, ale trzeba pamiętać o tym, że niektóre sprężarki pobierają tego oleju nadmiar, ponieważ od początku są niedbale poskładane. Z elementów, które np nie mają zachowanych fabrycznych tolerancji.
Tylko i wyłącznie o to mi chodzi Panie @936 :)

Pozdrawiam
 
 

936
Wysłany: 2013-07-24, 22:56   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
KK napisał/a:
Oczywiście, ale trzeba pamiętać o tym, że niektóre sprężarki pobierają tego oleju nadmiar, ponieważ od początku są niedbale poskładane. Z elementów, które np nie mają zachowanych fabrycznych tolerancji.
Tylko i wyłącznie o to mi chodzi Panie @936 :)

Pozdrawiam

Szacunek Panie KK :)
 

Matix 
Wysłany: 2013-07-25, 00:15   
0
UP DOWN


Posty: 311
Skąd: Rybnik
936 napisał/a:
Matix napisał/a:
Ja robię większego potwora :spoko:


tłokowego czy śrubowego ?
wysokociśnieniowy czy niskociśnieniowy ?
może inny rodzaj konstrukcji ?
Pozdrawiam :)



Tak jak Ty z silnika spalinowego tylko 1.7d :fiu:
 

936
Wysłany: 2013-07-25, 07:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
Matix napisał/a:
936 napisał/a:
Matix napisał/a:
Ja robię większego potwora :spoko:


tłokowego czy śrubowego ?
wysokociśnieniowy czy niskociśnieniowy ?
może inny rodzaj konstrukcji ?
Pozdrawiam :)



Tak jak Ty z silnika spalinowego tylko 1.7d :fiu:

Szacun.
dlaczego z diesla ?
Bloki są takie same a głowice wywalasz.
I tak wiecej niz 12 bar. nie wydusisz ?! (stopień spręzania mieszanki w silniku tłokowym o zapłonie iskrowym)
chyba, że przeginasz po całości i tworzysz pompę do wyższych ciśnień (16-18 bar.)
 

936
Wysłany: 2013-07-25, 09:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
II stopniową :) na bogato...
Tylko z kąd taki zbiornik jak wszystkie prawde mówiąc do 12 bar. max. :) ?
Później to drogooo !!!?!
i opłacalnośc projektu stoi pod znakiem zapytania.
 

Matix 
Wysłany: 2013-07-25, 10:47   
0
UP DOWN


Posty: 311
Skąd: Rybnik
seryjną głowicę zostawiam i zależało mi na tym żeby była całkowicie płaska. Tłoki też są prawie płaskie. I bez kombinowania mam głowice chłodzoną wodą :tak: Chwila roboty frezera i mam zawory sprężarkowe zamontowane ;) Powiem ci że robienie nowej głowicy to moim zdaniem ogrom zbędnej roboty w niektórych silnikach :cool:
 

936
Wysłany: 2013-07-25, 19:23   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
Nie twierdze, że Ci się nie uda...

a co z "bezwładnością" powietrza sprężonego ?
Osłabiasz parametry pompy powietrza.
Masa sprężonego powietrza zatrzymana w komorze spalania silnika, która nie zostaje przepchnięta do układu dolotowego butli (tylko się grzeje, spręża i rozpręża w miejscu prze zaworem wylotowym) ?!
Właśnie dla tego z 4 suwowego silnika nie zrobisz dobrej sprężarki bez drastycznych modyfikacji. :) :sciana:
Ps. Pompy powietrza 1 stopniowe nie mają sprężania !?
Dlatego są pompami, które tłoczą gaz ?!
Ya miałem poprzerabiać wałek rozrządu :D :D :D
ale wyszło inaczej :)
 

Matix 
Wysłany: 2013-07-25, 21:27   
0
UP DOWN


Posty: 311
Skąd: Rybnik
u mnie będzie wałek ale tylko dlatego żeby nie mieć dziury w głowicy bo bym musiał je w inny sposób zaślepić ;) za to wyciągnięte tz "hydrauliki" czyli krzywka wałka nie będzie dotykała zaworów. Sprężarka będzie pracowała w 2 cyklach .... ssanie sprężanie, ssanie sprężanie itd :spoko:
 

KK 
Wysłany: 2013-07-26, 00:06   
0
UP DOWN


Pomógł: 8 razy
Posty: 1619
Chce się wam chłopaki, oj chce dłubać. Może by tak z rodziną posiedzieć, zamiast bawić się w takie nieopłacalne zabawy. Oczywiście wiadmo silnik od np toyoty po znajomości flaszka, silnik 7kw po znajomości flaszka, butla po znajomości flaszka...koszt wszystkiego kilka flaszek, a na końcu 4 tyś bo ciągle czegoś brakuje. Zapomniałbym o kilku tygodniach grzebania.
Czy to się naprawdę opłaca....powątpiewam, ale gorąco kibicuje.
 
 

936
Wysłany: 2013-07-26, 08:29   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
:) tyle flaszek :)
to trzeba wesele zrobić....
I na koniec komuś to ożenić !!! ( ślub w Allegro ^^ )

:D ...a tak dobrze się zapowiadał. :D
 

thedawidos 
Wysłany: 2013-08-11, 21:26   
0
UP DOWN

Posty: 91
Skąd: Wlkp. Kościan
Ciąg dalszy problemu...

Znalałem 2 pompy i nie wiem na którą sie zdecydować która będzie lepsza??

Proszę o pomoc !


http://allegro.pl/kompres...3399574171.html


http://allegro.pl/pompa-p...3458828250.html


Mam silnik 3.3 albo 3,5 kw a tu pisze ze potrzebne do tej pompy 4kw będzie chodzić to gdybym założył zawór zwrotny??

Która z tych pomp będzie lepssza??
 

Matix 
Wysłany: 2013-08-11, 22:30   
0
UP DOWN


Posty: 311
Skąd: Rybnik
Zawór zwrotny musisz dać zawsze :tak: Sprężarka by miała problem ze startem i spalisz silnik :roll:

Te 3.5kw pewnie że wystarczy tylko zawsze ciekawił mnie jeden aspekt :roll:
Producenci tych sprężarek podają dane o mocy jaka jest potrzebna w KW dla silników o obrotach 1440 czy 2880??? Wiadomo że wtedy przełożenia zmienia się radykalnie więc i moc silnika mogła by być dużo niższa :spoko:
 

936
Wysłany: 2013-08-11, 23:10   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
thedawidos napisał/a:
Ciąg dalszy problemu...

Znalałem 2 pompy i nie wiem na którą sie zdecydować która będzie lepsza??

Proszę o pomoc !


http://allegro.pl/kompres...3399574171.html


http://allegro.pl/pompa-p...3458828250.html


Mam silnik 3.3 albo 3,5 kw a tu pisze ze potrzebne do tej pompy 4kw będzie chodzić to gdybym założył zawór zwrotny??

Która z tych pomp będzie lepssza??


1 za mała. Nie będziesz z niej zadowolony.
2 koleś coś popieprzył z parametrami !!!
Obroty pompy podczas pracy 2870 ??? 600 l/min :D ^^
To wogóle nie jest zgodne z prawami fizyki !!!

Ps. skłaniałbym się ku tej 2 jeśli obroty 2 stopniowej pompy powietrza ustalic maxymalnie na 1000, dodac jeszcze chłodnice powietrza i jej wydajnośc wynosiła wtedy ok. 600 l/min z 4 KW, to miałoby sens.
Ale trzeba by troszke pogłówkowac i będzie chodzic bo silnik 4 KW do 600 l/min. ?!
Ciężko będzie miał ze startem przy 6 barach bez odprężnika i paru innych sztuczek.
 

thedawidos 
Wysłany: 2013-08-12, 07:34   
0
UP DOWN

Posty: 91
Skąd: Wlkp. Kościan
To ile według was mogła by mieć waszym zdaniem ta pompa wydajności na wyjściu skoro mówicie że coś w tych danych nie gra ?? Co można by było zrobić żeby silink pod tą pompą miał lżej ??
 

936
Wysłany: 2013-08-13, 13:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
1. Wydajność tej pompy jest zależna od przełożeń i obrotów silnika elektrycznego oraz praw fizyki działających na sprężone powietrze !?

2. TRZEBA DOBRZE POMYŚLEĆ i skonstruować... :tak:

Ps. Przedewszystkim odprężnik zamieszczony w "preostacie" elektrycznym zaworze ciśnieniowym, umieszczon w "przewodzie doprowadzającym ciśnienie do butli. (przed zaworem zwrotnym w butli) :D ;) :cool: :spoko: (cieniutki plastikowy przewodzik)
Ogólnie stosowane rozwiązanie przy sprężarkach tłokowych więc jest sprawdzone !
 

936
Wysłany: 2013-08-13, 15:20   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
wyjście z drugiego cylindra min. 3/4 cala lub 1 cal w celu rozprężenia i zchłodzenia gazów wchodzących do butli
Bufor (butla) ok. 24l-50l. wyrównującego ciśnienia, zmieniającego prace sprężonego powietrza z pulsacyjnej na ciągłą).
Potem do butli stacjonarnej ok 200l lub więcej przez filt odolejacz-odwadniacz, który jeszcze bardziej schłodzi powietrze i zatrzyma kondensat.
Ps. Najlepiej gdyby ten przewód był dodatkowo z "radiatorami" ("Żeberkami", żeby był chłodnicą)
Dodatkowy wentylator skierowany na pompe powietrza w celu poprawy napełniania i chłodzenia.
Wydajniejszy Filtr powietrza w celu łatwiejszego zasysania gazów ! (polecam papierowy od malucha lub jakiś okrągły większy)

itp, itd. ;) :tak:

Fabryczna pompa powietrza jest skonstruowana w taki sposób aby zminimalizować koszty seryjnej produkcji.
Dlatego można ją troche "dostroić" we własnym zakresie !? ;) (tuning) :D
 

thedawidos 
Wysłany: 2013-08-13, 16:36   
0
UP DOWN

Posty: 91
Skąd: Wlkp. Kościan
936, czyli brać tą 2 pompe i silnik (3,3 - 3.5kw) poradzi sobie z tą pompą ?? Żeby nie było wtopy , że silnik nie uciągnie


POZDRAWIAM ;)
 

936
Wysłany: 2013-08-13, 16:59   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
thedawidos napisał/a:
936, czyli brać tą 2 pompe i silnik (3,3 - 3.5kw) poradzi sobie z tą pompą ?? Żeby nie było wtopy , że silnik nie uciągnie


POZDRAWIAM ;)

Nic takiego nie sugerowałem z tym silnikiem !
Wszystko kwestia przełożeń kół pasowych, kilku "sztuczek" i Twojej wiedzy technicznej.
A czy obroty i wydajność spełnią Twoje oczekiwania ??? nie wiem co chcesz uzyskać i do czego używać tego zestawu kompresyjnego ?
...I co z częściami zamiennymi ?!? :/

Stwierdziłem, że można ją delikatnie dostroić.
A jak to zrobisz to twoja sprawa.
Pozdrawiam
Ps. zawsze można szukać większej...
jeszcze nic straconego. (kasa w kieszeni) :)
 

936
Wysłany: 2013-08-13, 17:27   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
Mogę Ci polecić tą firmę z Łodzi, która powinna zaspokoić Twoje potrzeby związane z kupnem pompy powietrza udzielając fachowej porady i oferując odpowiedni zestaw

http://www.kompresor.home.pl/kompresor/index.html

W taki sposób najlepiej pomogę :)
 

thedawidos 
Wysłany: 2013-08-13, 20:05   
0
UP DOWN

Posty: 91
Skąd: Wlkp. Kościan
Ale ceny z kosmosu :nie: ja moge przeznaczyć na tą przyjemność z gdzieś z 600zł... Pompa będzie podpięta pod zbiornik 140l i służyć będzie do sporadycznego malowania. Więc jestem w kropce totalnie sie na tym nie znam więc jedynie polegac moge na tym forum.
 

936
Wysłany: 2013-08-14, 18:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 860
zobacz to ?

http://tablica.pl/oferta/...wa-ID2QVIZ.html

albo to ? ( ...ideał dla Ciebie )

http://www.sklepmajsterek...sora-1400-l-min

lub to ? (po kosztach-nowe !!!)

http://www.sklepmajsterek...resora-410l-min

Hardkor na koniec...

http://spaw-tech.pl/index...00-7-5-500.html


I wtedy zapominasz o problemach związanych z ciśnieniem :tak:

Problem polega na tym, że musisz wtedy zacząć ostro za........ a nie pracować ;)
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group