Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
kcalry
Wys³any: 2013-10-14, 23:03   Zaprawki, lakierowanie i zabezpieczenie przed rdz±
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam wszystkich. Od jakiego¶ czasu czytam i wertujê fora o tej tematyce, aby zabezpieczyæ swoje auto przed zim±. Jak to w Hondzie (Civic vi hb kolor ¿ó³ty y-56) mia³em skorodowane przednie b³otniki i tylne nadkola. Na przednich b³otnikach na szczê¶cie okaza³o siê, ¿e korozja jest powierzchowna i nie trzeba by³o du¿o szlifowaæ aby oczy¶ciæ blachê. Z tylnymi nadkolami gorzej. Przy okazji przeczy¶ci³em pas przedni/tylny.

Przednie b³otniki mam ju¿ oczyszczone. Z wierzchniej strony mam zdarte przy nadkolach na ok 1.5-2cm do go³ej, oczyszczonej, blachy. My¶lê nad po³o¿eniem na to brunoxa, aby zneutralizowa³ jakie¶ ma³e resztki korozji, na to podk³ad reaktywny (Novol Protect 340) >Podk³ad akrylowy wype³niaj±cy bia³y (Novol Protect300) > Baza (Lakier dorabiany w mieszalni y-56) > Klar (Novakryl 570). Od ¶rodka te¿ nanie¶æ jaki¶ ¶rodek reaguj±cy z rdz± i daæ jaki¶ podk³ad którego nie trzeba malowaæ. Od ¶rodka nie musi to ³adnie wygl±daæ wa¿ne aby by³o zabezpieczone.
Z tylnymi nadkolami zrobiæ tak samo tylko tu mam wiêksze w¿ery i muszê szpachlowaæ. Kiedy daæ szpachlê? Po podk³adach? No i jakiego typu j± zastosowaæ?


Pas przedni/tylni. Tutaj oczy¶ci³em ile mog³em z nalotów rdzy. Tam gdzie nie mogê siê dostaæ i tam gdzie korozja by³a my¶lê nad po³o¿eniem te¿ czego¶ w rodzaju cortanin f i teraz kolejne pytanie. Aby nie marnowaæ na te nie widoczne elementy lakieru itp. pomy¶la³em aby zabezpieczyæ to ¶rodkiem do konserwacji podwozi (np. novol GRAVIT600). Czy to siê sprawdzi? Czy pod ten preparat trzeba dawaæ jaki¶ podk³ad? czy wystarczy zmatowiæ elementy i pokryæ je tym ¶rodkiem? Od razu chcê potraktowaæ tym wnêki nadkola, a jak bêdzie dobrze sz³o to na wiosnê ca³e podwozie.

Mam jeszcze do pomalowania górn± czê¶æ pasa, tam gdzie jest zamek maski, czyli tê czê¶æ widoczn±. Tam te¿ mam zdarte do blachy miejsca gdzie by³y purchle. I te¿ nie jestem pewien jaki tam daæ podk³ad. Jedne nie nadaj± siê na k³adzenie na go³± blachê, a drugie na stare pow³oki lakierowane, a u mnie jest w tym miejscu to i to z reszt± widaæ na zdjêciu o co chodzi. Czy mimo starej warstwy lakieru mogê post±piæ jak w przypadku b³otników, czyli reaktywny na ca³o¶æ i tak dalej jak opisa³em?

Zdjêcia pogl±dowe. Tam gdzie jeszcze widaæ rdzê zosta³a ju¿ ona zdarta do go³ej blachy.
http://imgur.com/a/fbSmG

Na pocz±tku chcia³em te zaprawki zrobiæ podk³adami i lakierem napitym w spray, ale poczyta³em i masa osób odradza takie naprawy ze wzglêdu na jako¶æ i ¿ywotno¶æ wiêc czy uda mi siê to wszystko po³o¿yæ standardowym pistoletem z dysz± 1.4mm (z wyj±tkiem baranka który chcê nak³adaæ przystosowanym do tego pistoletem)? Chcia³bym aby to wytrzyma³o z 1.5roku, ale to ju¿ raczej zale¿ne od "jako¶ci" roboty ;) Kompresor mam 50l.

Dziêki za wszystkie sugestie, poprawki i pomoc ;)
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group