Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
KK 
Wysłany: 2014-05-30, 11:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Przemek kurde nie wiem sam, na jakieś małe rzeczy to może i się nada, ale miałbym obawy co do adhezji tego co będzie na tym. Być może jest ok, no ale jak patrze na ten dekiel od beczki to z dnia na dzień wygląda bardziej rudo :D .
Coś tam zabezpiecza...

To mówicie, że w mrówce kupię tego dragona? Czy to jest to: https://www.google.pl/sea...D72%3B600%3B600

Chłopaki, a jak to się stosuje, żeby nie zrobić krzywdy blasze? Np jakieś małe wżery zostaną mi na nadkolu...
_________________

 
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2014-05-30, 23:13   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3040
Skąd: Łódż
KK napisał/a:
jak to się stosuje, żeby nie zrobić krzywdy blasze?

Nie jest to jakiś super szybki środek który usuwa rdzę w kilka minut ..
ale już po kilku godzinach znaczna korozja zaczyna znikać ..
Najlepiej to weż i na początek przelej ten Fosol do jakiegoś plastikowego płaskiego pojemnika i wsadż do niego jakiś pordzewiały przedmiot np. płaski klucz czy coś podobnego .... i potrzymaj go w nim kilka godzin w ramach testu
w międzyczasie możesz miejsca mocno skorodowane (jeśli przedmiot takie posiada) poskrobać jakim ostro zaostrzonym przedmiotem (np.śrubokręt ,pilnik)
jak rdza zrobi się miękka to będzie odpadać pod wpływem skrobania ,
resztę korozji "zeżre" odrdzewiacz ;)
ewentualnie możesz zostawić taki przedmiot w "kąpieli" na cały dzień
wtedy nic nie musisz skrobać aby przyśpieszyć "proces" ;)
Tylko nie za długo .... ja po dwóch dniach "moczenia" gwintowników ... to już wyciągnąłem tylko zeżarte ich kształty które nadawały się tylko do wyrzucenia :D
A chciałem usunąć tylko "nalot rdzy" ale zapomniałem je wyjąć ...
Przedmiot po takim "moczeniu" wygląda jak po piaskowaniu
  
 

KK 
Wysłany: 2014-05-30, 23:46   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Hehe to mocne jest. :D Jak gwintowniki zjadło to nie mam pytań.

Potem trzeba jakoś zalkalizować metal? Przed lakierowaniem? Czy wystarczy woda?
_________________

 
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2014-05-30, 23:55   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3040
Skąd: Łódż
KK napisał/a:
Potem trzeba jakoś zalkalizować metal? Przed lakierowaniem? Czy wystarczy woda?

Powiem ci że jakieś narzędzia itp.(klucze młotki) to tylko suszyłem i na to malowałem i jak na razie to po kilku ładnych latach nic jeszcze nie wychodzi ;)
ale prawidłowo to powinno się zmyć ten odrdzewiacz wodą przecierając z osadu
wysuszyć i następnie przetrzeć włókniną ,odtłuścić i pomalować podkładem.

A i załóż jakieś rękawiczki ponieważ to strasznie brudzi ręce podczas czyszczenia ..
 

KK 
Wysłany: 2014-05-30, 23:59   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Dziękuję za rady, zastosuje się do nich.
_________________

 
 

KK 
Wysłany: 2014-05-31, 01:07   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
http://www.sadistic.pl/gr...ik-vt296413.htm
_________________

 
 

YAMAHER
Wysłany: 2014-05-31, 20:57   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 1975
KK --> Jak masz mocno zadzewiała srube to na pcozatku lekko szczotka druciana i wrzuc do kubeczka :D hehe az sie buzuje jak pluszzzz :D hehe i troszke wali jajem ale daje rade :)

Znajomy rame mial zardzewiała pomalowalismy dwa azy tym z pedzla pozniej lekko sczota i wszystko odpadlo :)

Najlepiej kupic w realu bbo najatniej :D
 

KK 
Wysłany: 2014-06-22, 21:13   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Chińskie drzwi...cienkie jak papier. Po 1,5 roku bezbarwny zaczął schodzić i to była przyczyna tegoż lakierowanie.
Lakierowane z jednej strony, tak chciał klient... szwagier.

Podkład Novol 330 w wersji grunt. Wszystko tarłem na sucho bez wody, pierwszy raz. Nawet ok, tylko też trzeba uważać, aby rys nie narobić.
Akryl jest z Ivata... aplikowałem na dwie warstwy. Drzwi wisiały.
Morka dość spora, ale wolałem nie ryzykować. To nie poliuretan z Novola:)

https://plus.google.com/118242770762777721553/posts/6La6Au79Qru
_________________

  
 
 

YAMAHER
Wysłany: 2014-06-22, 21:16   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 1975
no nie pogadasz :D a ten czerwony to co za podkładzik ?
 

KK 
Wysłany: 2014-06-22, 21:18   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Który czerwony?: D
_________________

 
 

YAMAHER
Wysłany: 2014-06-22, 21:20   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 1975
No ciemne bordo --> to docelowy kolor ??
W macie wyglada zajebi
 

KK 
Wysłany: 2014-06-22, 21:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Tak. Docelowy. Ogólnie też myślałem o macie, ukryłoby się wszystkie fale dunaju tych drzwi. No, ale szwagier stwierdził, że połysk...to co się będę sprzeciwiał.

Dobrze jest, szwagier i tak zapłakany, że musiał mi zapłacić. On myślał, że się pomaluje na odchodzący bezbarwny i będzie dobrze.

Kolor ral 8012 Red Brown. Kompletnie inny niż na wzorniku ral :D
_________________

 
 

YAMAHER
Wysłany: 2014-06-22, 21:56   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 1975
:) to masakra :D w macie by było miodzio.
 

KK 
Wysłany: 2014-06-22, 22:16   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Dałem mu wzornik. Miał w dzień przyłożyć do drugich drzwi i wybrać kolor. Wybrał ten. Nie wspomnę, nawet, że drzwi obok są dużo ciemniejsze, prawie czarne i teraz to już w macie. Taki chciał, taki kolor jest i kit. Jak dla mnie to bym tym kolorem mógł sobie ławki ogrodowe obielić, u nas dużo w podobnym kolorze.

No, ale w macie super.
_________________

 
 

sebasmg5
Wysłany: 2014-06-23, 15:17   
0
UP DOWN

Posty: 213
fachowska robota ;) szkoda tylko że szwagier płacze bo niepowinien
 

KK 
Wysłany: 2014-06-23, 21:03   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Dziękuję za słowa uznania, za bardzo nie namęczyłem się przy tych drzwiach. Zawsze można zrobić lepiej, nie ma chyba granicy.

Powiedzcie mi jak zdjąć listwę w której jest zamek w Passacie B5 kombi. Mówię o tylnej klapie. Odkręciłem 4 śrubki od spodu, potem dwie od tych gajg zamków i nie chce na chama targać...
Podpowiedzcie.

Zdjęcia o co mi chodzi tutaj:
https://plus.google.com/118242770762777721553/posts/8KumtdmSNnC
Tam jest taka zawleczka jak na kostkach połączeniowych od elektryki...nie wiem może ona trzyma.
Znalazłem gdzieś na necie, że to ona zabezpiecza... jak macie coś do sprostowania to odezwijcie się, chciałbym to jutro rozebrać.

Chcę pomalować klapę, osioł uparł się, że mam mu rdze oczyścić pod uszczelką bez wycinania szyby. Heh.
_________________

 
 

KK 
Wysłany: 2014-06-24, 21:42   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Jako, że nikt mi nie odpowiedział to sam sobie odpowiem i tym którzy nie wiedzą. Tak Kamil żeby zdjąć tą listewkę trzeba wyczepić zawleczkę. Odgiąć na boki zabezpieczenie i po woli wysówać. Nie trzeba mechanizmu wyjmować, zdejmować cięgien itd. Po wysunięciu listewki można załapać jedną śrubę od mechanizmu i wszystko jest tak jak było, tylko listewki nie ma.

Chciałbym podzielić się z Wami spostrzeżeniami. Ktoś tu ostatnio na forum pytał o miernik grubości powłoki lakierniczej... jako, że na dzień dzisiejszy dysponuję miernikiem CEM DT-156 mogę powiedzieć, że miernik nie nadaje się do polerki. Nie jest powtarzalny. Myli się od 2-5 um.
Jeśli chodzi natomiast o interpretacje, czy element był lakierowany, czy nie, to się nadaje. Cena takiego miernika to 520zł brutto.
Miernik dość dobrze znosi sprawdzanie grubości lakieru na wypukłościach.
Sam zmienia ze stali na aluminium.

Czyli mierniki do 800zł nie nadają się do polerki, ponieważ są nie powtarzalne. Jak na sprawdzenie auta to lepiej kupić coś w cenie do 250zł. Taniej, a jakość ta sama.

Miernik pożyczyłem od kolegi na chwilę, ponieważ na forum Autodetailingu ktoś napisał, że się nadaje do polerki. Co jest oczywiście nie prawdą dla jakichś maniaków, którzy oczekują dokładności będzie uciążliwością.
_________________

  
 
 

KK 
Wysłany: 2015-03-01, 22:33   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
https://plus.google.com/118242770762777721553/posts/1bxJiB2e4RK
_________________

 
 

sebasmg5
Wysłany: 2015-03-03, 00:08   
0
UP DOWN

Posty: 213
Mozesz podac przyblizony koszt budowy tej scianki? Gdzie dostałes ta przetłaczana blache? Pelen profesjonalizm :spoko: bardzo estetyczna konstrukcja
 

KK 
Wysłany: 2015-03-03, 01:08   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Powiem szczerze, że do estetyki to dużo brakuje. Niekiedy nie da się zrobić czegoś nie mając odpowiednich narzędzi np giętarki segmentowej.
Jednak jak na pierwszy raz jest poprawnie.

Blachę przetłaczałem sam na giętarce. Choćbym nawet nie przetłaczał to jest tyle nitów stalowych i śrub w tej ściance, że nic nie drży przy tak cienkiej blasze. 3 razy nity dokupywałem :)

Przybliżony koszt na wentylatorze używanym 15tyś m3/h + praca własna to 7 tyś zł. Mówię tutaj o pełnym wymiarze czasowym wraz z pomocnikiem, który niestety jest konieczny. SIlnik jak i wentylator kupiłem okazyjnie, także kwota może różnić się o 500zł w górę jak źle trafimy z kupnem wentylatora.

Konstrukcja oparta na profilu 30x30 x 1.5, który jest dosłownie wszędzie. Lakierowany poliuretanem w kolorze czarnym. Konstrukcja na kołach skrętnych z hamulcem i zatrzaskiem pozycyjnym.

...Bardzo dużo czasu zajmuje spawanie i nitowanie.
_________________

 
 

KK 
Wysłany: 2015-06-12, 22:59   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Ostatnio drogą kupna nabyłem Mirkę Deros o skoku 2,5mm.
Mariusz80 i Unek mieli rację, że to zupełnie inna maszynka niż Ceros. Przede wszystkim ma hamulec i nawet jak się naciśnie spust to nie skaleczy ręki.
Dużo lepiej leży w dłoni mimo większych gabarytów i jest za co złapać sensownie podczas wymiany papieru ściernego.
Kabel jest cienki i nie ciągnie tak jak w przypadku Cerosa(gruby mocny kabel).
Wibracje na maszynce podobne jak w Cerosie.
Na + brak uciążliwego zasilacza, wszędzie gdzie idziesz, podłączasz pod gniazdko/przedłużacz i pracujesz...a tam taszczyłeś zasilacz.
_________________

 
 

mariusz80 
Wysłany: 2015-06-14, 05:38   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 921
Skąd: WZ
:spoko:
_________________

 
 

unek
Wysłany: 2015-06-14, 21:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 205
:spoko: :spoko:

Jakieś nie całe 2 albo 3 tyg temu padł mi kabel i w sumie to nie we wtyku tylko dalej więc śmiało można odłączać .. zadzwoniłem do mirki przysłali kuriera na swój koszt w ten sam dzień czyli czwartek a w poniedziałek miałem ją u siebie .
 

KK 
Wysłany: 2015-06-19, 23:49   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Reflektory Ford. Standardowo papiery, ale tym razem wszystko prawie maszynowo. Jedynie 800 z palca :)

https://plus.google.com/118242770762777721553/posts/JZUoGMbM3fG

Bora, próg, podłoga i błotnik. Nic nie widać, ale i tak wrzucę :)

https://plus.google.com/118242770762777721553/posts/ATMpUon5dyB

Piaskowanie/ efekt po piasku przesianym sitem 2mm i dyszy 8. Cel piaskowanie: usunięcie farby, nawierzchniowej. Resztki podkładu i głęboka rdza we wżerach mogła zostać.

https://plus.google.com/118242770762777721553/posts/ByEX8mNKSFm

Honda CBF 125 lakierowana Iwatą LPH 80 z dyszą 1.2 E4.
Wyszło praktycznie bez wtrąceń.

https://plus.google.com/118242770762777721553/posts/GYznt7xw2m1
_________________

 
 

KK 
Wysłany: 2015-06-23, 22:26   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Honda CBF 125 czacha.

https://plus.google.com/118242770762777721553/posts/UESxfYL8Su4
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Fotorelacje

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania