Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomo¶æ
sawyer
Wys³any: 2008-03-03, 21:59   Polerowanie a rysy
0
UP DOWN

Posty: 16
Polerowa³em stary lakier i wydaje mi siê, ¿e po tej czynno¶ci by³y rysy, w³a¶nie nie wiem czy to wina w³a¶nie mojego polerowania, czy g³êbokich kulistych rys, których nie mog³em zpolerowaæ. pasta 3G 1200obr/min
Ps, niepo¿±dane jest w polerowaniu podgrzewanie lakieru? u mnie to dos³ownie a¿ woda wyparowywa³a i robi³y siê takie smugi? polerowaæ tak aby w ogóle nie podgrzewaæ lakieru?
 

kalbi 
Wys³any: 2008-03-03, 22:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
stary lakier mo¿esz lizn±c na mokro papierem 2500, potem nak³adasz pastê G3, spryskujesz wod± i lecisz na maszynie g±bk± miêkk± (czarna), nie mo¿esz za d³ugo trzymac polerki w jednym miejscu by nie doprowadziæ do przegrzania lakieru, po tym procesie jeszcze spryskaj sam± wod± i znowu polerka. Powtórz proces raz jeszcze dla lepszego efektu ale musisz uwa¿aæ by nie przetrzeæ lakieru, dlatego nie za d³ugo w 1 miejscu (musi byæ woda dlatego dobry jest np. pojemnik po np. p³ynie do spryskiwania szyb) po tym jakie¶ mleczko dla lepszego efektu i cud malina...
_________________

 
 

sawyer
Wys³any: 2008-03-03, 22:10   
0
UP DOWN

Posty: 16
w³a¶nie problem czy mam w ogóle ruszaæ papierem, wiem ¿e po³owa auta by³a lakierowana ~~4 lata temu, jak da siê ¶wiat³o na lakier to efekt myjni, takie kuliste rysy, je¶li papierem nie przetrze to polerk± dotrzê lakier i bêdzie lipa:/
 

kalbi 
Wys³any: 2008-03-03, 22:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
sawyer napisa³/a:
w³a¶nie problem czy mam w ogóle ruszaæ papierem, wiem ¿e po³owa auta by³a lakierowana ~~4 lata temu, jak da siê ¶wiat³o na lakier to efekt myjni, takie kuliste rysy, je¶li papierem nie przetrze to polerk± dotrzê lakier i bêdzie lipa:/
, rysy z myjni powinny zej¶æ bez nawet u¿ywania papieru 2500 na mokro, wystarczy G3 na mokro i polerka ju¿ nie raz tak to robi³em... zastosuj siê do tego co wcze¶niej napisa³em. Ogólnie to mo¿esz lizn±æ 2500 na mokro i potem pasta itd. nie trzyj za d³ugo by nie przesadziæ, ¶led¼ okiem to co robisz by nie przedobrzyæ i powinno byæ ok.
_________________

 
 

sawyer
Wys³any: 2008-03-03, 22:23   
0
UP DOWN

Posty: 16
kurcze d³ugo polerowa³em ka¿dy element, dziwie siê zê po polerce rysy s± wci±¿, mo¿e ¼le poprostu technicznie to robiê i nie ma efektów
ps mo¿na polerowaæ prawie juz sam± past± jak woda odwirujê? bo mo¿e problem tkwi w tym ¿e za mokro polerujê, mo¿e trzeba pó³ sucho?
 

kalbi 
Wys³any: 2008-03-03, 22:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
mo¿esz zrobiæ tak, ¿e na³o¿yæ sam± pastê na szmatkê i rozetrzeæ po ca³ym elemencie, potem delikatnie zrosiæ element i polerka. Mo¿e za du¿o wody bra³e¶ i pasta po prostu s³ynê³a?
_________________

 
 

kpopis
Wys³any: 2008-03-05, 13:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
Rób tak:

- najpierw z duz± ilo¶ci± wody stosuj mocny docisk i wysze obroty (1800rpm)
-potem mozesz juz zupelnie bez wody na obrotach 1200rpm z lekkim dociskiem i wyczuciem - tak aby nie przegrzac

Paste aplikuj czê¶ciej ale w ma³ych dawkach.
 

cudak2004 
Wys³any: 2008-03-05, 17:53   
0
UP DOWN

Posty: 45
czy ktos z was moze mi wytlumaczyc na czym polega tak naprawde polerowanie ??????????Zasade polerowania
 

kalbi 
Wys³any: 2008-03-05, 18:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
cudak2004 napisa³/a:
czy ktos z was moze mi wytlumaczyc na czym polega tak naprawde polerowanie ??????????Zasade polerowania


polerujesz po to by pozbyæ siê niechcianych wtr±ceñ, niektórzy jeszcze poleruj± jak im wyjdzie za du¿a mora.

etapy:

1. czysta woda mo¿na dodaæ troszkê p³ynu by paper siê ¶lizga³ lepiej i lecisz na mokro papierem 2000.
2. osuszasz sobie element i patrzysz czy nie ma przeb³ysków, jak jest ca³y matowy to ok, ma³e kropki przeb³yski nale¿y poprawiæ raz jeszcze na mokro papierem 2000 wycierasz do sucha.
3. nak³adasz pastê G3 (nie za du¿o) stawiaj takie kropeczki powiedzmy palcem po ca³ym elemencie w odleg³o¶ci co 15 cm (w przybli¿eniu)
4. spryskujesz wod±
5. lecisz polerk± (z miêkk± g±bk± czarn±), nie za d³ugo w jednym miejscu by nie przetrzeæ (uwaga na ranty by nie przetrzeæ)
6. spryskaj sam± wod±, nie myj elementu, niech zostanie ta pasta co jest (taka smuga) i lecisz polerk±
7. znowu pasta G3, spryskaj wod± i polerka
8. spryskaj wod± polerka
9. je¶li jest ok to luz jak nie to mo¿esz poprawiæ np G10 ma³± warstwê wetrzyj szmatk±, delikatnie spryskaj i polerka na maszynie,

ot ca³a filozofia

jest to wyt³umaczenie mniej wiêcej krok po kroku, ale s± ró¿ne szko³y, jeden zrobi tak, drugi inaczej. Ogólnie o to chodzi by element siê ¶wieci³ jak psu jajca na wiosnê, by nie by³o widocznych wtr±ceñ, i ¿eby klient odebra³ samochód zadowolony...
_________________

 
 

kpopis
Wys³any: 2008-03-06, 00:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
Ja do polerki g3 uzywam niebieskiej albo bia³ej g±bki. Potem do g10 czy czegos podobnego biore czarn±, miêkk± g±bke.

Polerka jest bardzo istotna. Jesli bedzie sie b³yszczec jak psu jajca to klient zawsze bedzie zadowolony...
 

cudak2004 
Wys³any: 2008-03-07, 19:39   
0
UP DOWN

Posty: 45
kalbi, powiedz mi czy twoim zdaniem nie jest lepiej nagrzac element polerujac a nie smyrac go czarna gabka ktora w wiekszosci przypadkow jest stosowana do leczka i woskow????????????To co ja wiem co chyba jest lepiej wygrzac moze sie myle ???Co ty na to :neutral:
 

djpolak1985
Wys³any: 2008-03-07, 20:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 87
O to wlasnie chodzi w polerowaniu trzeba dobrze nagrzac lakier co zapewni dlugotrwaly efekt. Pisze teraz o pastach sciernych (np g3) i to przy uzyciu twardych gabek (biala ) .Czarna gabka mozna "miziac" ale tylko politury, mleczka itp ktore poprawiaja polysk i usuwaja tzw mazy polerskie. jesli chcesz sprawdzic czy element jest dobrze wypolerowany przed politura przetrzyj sobie go zmywaczem do silikonu po tym zobaczysz wszystkie niedopolerowane miejsca i pozostale rysy.
 

kalbi 
Wys³any: 2008-03-08, 00:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
cudak2004 napisa³/a:
kalbi, powiedz mi czy twoim zdaniem nie jest lepiej nagrzac element polerujac a nie smyrac go czarna gabka ktora w wiekszosci przypadkow jest stosowana do leczka i woskow????????????To co ja wiem co chyba jest lepiej wygrzac moze sie myle ???Co ty na to :neutral:


dla mnie czarna g±bka jest wystarczaj±ca... wg mnie jest lepsza od tycz twardszych, mi siê lepiej ni± poleruje, nie boje siê o ranty, ¿e za mocno dociskam (te¿ kwestia wyczucia) - to pewnie te¿ zale¿y od osoby, która to robi. Fakt faktem je¶li poleruje czarn± g±bk± to na raz tego nie zrobiê powtarzam to kilka razy ale efekt jest naprawdê zadowalaj±cy, a co do wygrzewania elementu w trakcie polerowania to trzeba uwa¿aæ by nie przegrzaæ (dlatego stosuje du¿± ilo¶æ wody) je¶li za bardzo nagrzejesz element to mo¿na ³atwo siê przetrzeæ...

[ Dodano: 2008-03-08, 00:56 ]
djpolak1985 napisa³/a:
O to wlasnie chodzi w polerowaniu trzeba dobrze nagrzac lakier co zapewni dlugotrwaly efekt. Pisze teraz o pastach sciernych (np g3) i to przy uzyciu twardych gabek (biala ) .Czarna gabka mozna "miziac" ale tylko politury, mleczka itp ktore poprawiaja polysk i usuwaja tzw mazy polerskie. jesli chcesz sprawdzic czy element jest dobrze wypolerowany przed politura przetrzyj sobie go zmywaczem do silikonu po tym zobaczysz wszystkie niedopolerowane miejsca i pozostale rysy.


masz racje, ale to tak¿e mo¿na robiæ czarn± g±bk± i mieæ d³ugotrwa³y efekt... tylko jak mówiê kwestia wprawy i wyczucia, ja twardych nie lubiê, kupi³em kiedy¶ bia³± g±bkê na próbê i le¿y i kurz zbiera... wg mnie za twarda i nie czuje tego co robiê!!! dla ka¿dego co¶ dobrego he he
_________________

 
 

djpolak1985
Wys³any: 2008-03-08, 14:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 87
ilu polerujacych tyle metod kazdy ma swoj sposob kwestia wprawy i wyuczenia tak jak napisales. Dodam ze biala gabke trzema bardzo dobrze(to wazne) namoczyc woda najlepiej ciepla wtedy robi sie miekka i naprwde swietnie si nia poleruje. Ale to jest moja metoda kazdy ma inne nie znaczy ze gorsze czy lepsze .Chodzi przeciez o ekekt koncowy.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group