Autor |
Wiadomość |
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-02-17, 00:52 Nora Kamila
|
+1
|
|
|
Posty: 122
|
Witam cześć i czołem Jestem na forum już chwilkę,wypowiem się i zapytam czasem lecz nigdy nie było czasu na pokazanie swoich wypocin.Jestem samoukiem i pewnie nie raz będę potrzebował rady kogoś z większym doświadczeniem jak to zawsze bywa,siedze w tym już kilka lat i próbuje,uczę się jak mogę Zajmuję się też blacharstwem oraz czasem mechaniką,wszystko traktuje jako hobby gdyż jestem jeszcze na etapie szkoły
Tutaj to co ostatnio robiłem,A4 B5 po strzale
Tragedii nie było ale jak to właściciel chciał ma być w miare tanio i nie idealnie,wiadomo że tanio i dobrze nie idzie w parze więc pogodził się na kilka niedociągnięć które mogą ew wyjść w razie w.Więc wziąłem się do pracy:

Tutaj już inny zderzak,miał wiele odprysków i braków więc lecimy


Przygotowany do lakierowania,światło muszę sobie poprawić ale to jakoś w maju
Niestety brak zdjęć poszczególnych etapów,zapomniałem i jest tylko po ukończeniu



i mój nieodłączny kompan garażowy
Składamy:


Materiały użyte to baza Spectrala,clar nie pamiętam niestety.Grunty novola a lakierowane baza jak i clar pistoletem DV gti pro lite z dyszą trans tech 110,jakoś to wyszło |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2015-02-17, 01:18
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3346
|
Najważniejsze, że robota zrobiona i doświadczenie zostaje. Miejmy nadzieję, że jeszcze kiedyś będzie z tego złotówka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
max2014
|
Wysłany: 2015-02-17, 09:01
|
0
|
|
|

Pomógł: 2 razy Posty: 170
|
kolega ma pomocnika
ładnie wyszło audi oby tak dalej |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2015-02-17, 09:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 826
|
oby ten pomocnik tylko nie wskoczył Ci kiedyś na nowy element
ja miałem takiego pomocnika ale załatwił mi błotnik i maskę i jeszcze dach chciał ....
na zdjęciach wygląda ładnie |
|
|
|
 |
max2014
|
Wysłany: 2015-02-17, 09:41
|
0
|
|
|

Pomógł: 2 razy Posty: 170
|
miałem przyjemność polerować po takim pomocniku maskę |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-04-06, 15:06
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
|
|
|
 |
ursus1992
|
Wysłany: 2015-04-06, 16:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 228
|
|
|
|
 |
Maciek_RK
|
Wysłany: 2015-04-07, 10:19
|
0
|
|
|
Posty: 16
|
brakło Ci gazet żeby koło okleić ?? |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-04-08, 12:16
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
ursus1992, nie
Maciek_RK, zgadza się |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-08, 15:37
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Ostatnie dwa tygodnie maja dostałem niecodzienne zlecenie,zrobienie borewicza z 80roku lecz tylko i wyłączenie na terenie zakładu z związku z brakiem możliwości przewozu auta,przez dwa tygodnie przypomniały mi się czasu kiedy to robiłem na polu czy się uczyłem.Robota paskudna,warunki też ale miało być wykonane i też było,nie pamiętałem już kiedy polerki używałem po robocie,niestety tutaj sobie przypomniałem wyszło fajnie,właściciel zadowolony na dniach muszę skończyć błotniki które leżą już zagruntowane oraz drzwi :
Historia auta jest śmieszna gdyż miało tylko jedynego właściciela(dziadek znajomego),wykradliśmy mu je i oddali polakierowaną budę,mina bezcenna(wcześniej miliony łatek i dziurek,napraw wiadomo jakich,od 10 lat stało w garażu,przez 5 ostatnich nie było już odpalane.Ogólnie stan bardzo dobry tylko odświeżyć trzeba było,gdy poskładamy do kupy dam więcej zdjęć






 |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2015-06-08, 20:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 826
|
z tego co widać to polakierowane paskudnie |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-09, 07:50
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
powstała morka na błotnikach tył(warunki),nie było mowy o tym by auto zjechało do mnie,polerką już wyrównane ale zdjęć nie mam jak zrobię i poskładamy całość to go pokażę |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2015-06-09, 08:53
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 826
|
no i na masce trochę lipa była, ale jak dało się spolerować to dobrze |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-15, 14:47
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Błotniki zrobione już w moich warunkach,wyszło bardzo ładnie,kilka syfków wpadło ale to do zrobienia polerką i jestem zadowolony,wkrótce drzwi i auto będzie poskładane

Całość robiona Air gunsa AZ3,musze pomyśleć o lepszym kompresorze bo mam za duże spadki |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2015-06-15, 22:10
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3346
|
Ten baranek to tragedia jakaś co? |
_________________
 |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2015-06-15, 23:09
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1006 Skąd: Śląsk
|
mayer, borek dziś ma swoją wartość Ostatnio malowałem poldka Caro komore silinika i dach,kurde 0 rdzy po wstawieniu dachu odsuwanego z twingo ,polonez gleba,felgi bbs gumy 165 naciągane mocno,silnik będzie wkładany z Rovera 1.8 turbo 180KM (cały czas przy nim pomagam ) |
|
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2015-06-15, 23:10
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3346
|
Będzie szatan. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tom cio
|
Wysłany: 2015-06-16, 01:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 179
|
hematol, o właśnie jak to jest z tymi silnikami rovera w polonku? P&P czy mocna rzeźba z łapami? Co z wałem? Nigdy się nie zagłębiałem bo w VAGu "siedzę" ale mnie zaciekawiłeś |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2015-06-16, 10:14
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1006 Skąd: Śląsk
|
tom cio, P&P z silnikiem turbo zapomnij,znajomy przedtem miał silnik rovera 1.6 16v i jest na zapłonie typu palec,kopułka itd a ten 1.8T elektroniczny,osotatnio mu przekładem 1 z wałków rozrządu aby wyprowadzić napęd na kopułkę bo taki zapłon w nim bedze,co do łap to bodajże o 3cm silnik pójdzie do przodu,też będę to rzezbić ,skrzynia zostaje ori z poldka,nie wiadomo czy wytrzyma,sprzęgło robione wzmacniane,silnik wchodzi ciasno ale wchodzi.Reszta wyjdzie w praniu.Wątpie czy wytrzyma też most....
W obu silnikach są różne sprzegła i zamachy stad przeróbka na zwykły zapłon. |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-16, 11:42
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
KK napisał/a: | Ten baranek to tragedia jakaś co? |
polonezy jak i DF y miały go fabrycznie,my chcemy jednak by było lepiej,wiadomo warunki nie pozwoliły jeśli chodzi o błotniki tył bo lekki sie zrobił ale polerką się nadrobi może trochę dramatyzuje ale nie przepadałem nigdy za nim na tego typu samochodach
hematol, niby stare auta a cieszą,2 lata remontowałem tego od zera,wyszło bardzo fajnie jednak priorytety się zmieniają i poszedł dalej,lata teraz po Bielsku
No podczas roboty poldka na boku było jeszcze składane takie coś,właściciel ma mega wiedzę i wie co robi,zajął 1 miejsce w klasie S4(2.5 do 3.5litra),620hp jak na razie,10.3 sek na 1/4 mili więc cieszyliśmy się jak dzieci 3.5 sek do setki pięknie się jechało
W lipcu będe budować kolejny silnik,bo już jeden do niego poskładałem,by był gotowy w Krakowie na zlot w połowie sierpnia,więc ciągle pomagam przy tym jak mogę
Ciągle się coś dzieje |
|
|
|
 |
donkamilosek
|
Wysłany: 2015-06-16, 13:37
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
O widzę że moje strony SBL jak możęsz to napisz skąd jesteś
pozdrawiam |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-16, 15:29
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
W SBL'u czasem pracuję dorywczo,stacjonuje na terenie Katowic |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-24, 22:53
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Opel na reanimacji kilku rzeczy,dzisiaj klapa bo rdza,wiadome
jutro dam zdj całości skończonej
aplikacja wiadomo, DV gti pro lite TT110 baza spectrala a clar novola |
|
|
|
 |
tom cio
|
Wysłany: 2015-06-25, 07:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 179
|
Coś mi się nie widzi żeby ta bmka robiła 10,3 na 1/4, tyle robi 800km GTR 4x z duużo lepszą trakcją. Może 11.3? |
|
|
|
 |
ABCD
|
Wysłany: 2015-06-28, 22:08
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
tom cio, E30 jest lekkie. |
|
|
|
 |
tom cio
|
Wysłany: 2015-06-28, 22:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 179
|
Jest lekkie, ale np znam projekt 200sx ponad 800hp, z tyłu hoosiery które na prawdę świetnie kleją a zastanawiamy się z kumplami czy złamie 11sek w Pile na GP za dwa tygodnie. Więc w to 10.3 nigdy w życiu nie uwierzę Ale myślę że wystarczy offtopicu
Poza tym jak będzie za lekkie to do samej mety nie złapie trakcji. |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-30, 11:41
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
http://online.automotospr...hp?id=14&type=k proszę
Swoją drogą właściciel zmieniał most na długi,krótki i inne(inne zęby,sam projektował,liczył i testował) i za każdym razem przejazdy,pomiary kompem i co wychodziło lepiej,a auto jest bardzo lekkie i ciągle coś było zmieniane,sprawdzane i wgle ale jak tam wolisz |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-08-05, 16:05
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Robota yamahy fjr 1300
plastiki pospawane(PPE/ABS/PP),potem podkład na plastiki spectral oraz akrylowy novola,na całość szła baza ze spectrala,kolor z palety mercedesa ml 163,clear z e-lakiery 4444 gdyż miał być mega twardy i odporny na zarysowania,taki też jest.Lakierowane jak zwykle DV GTI pro lite na dyszy trans tech 110




Na elementach pare parchów które zostały usunięte,dwa zacieki na zadupku gdyż śpieszyli się... potem ja musiałem poprawiać,nie ma źle |
|
|
|
 |
jama
|
Wysłany: 2015-08-07, 12:32
|
0
|
|
|
Posty: 33
|
tom cio napisał/a: | hematol, o właśnie jak to jest z tymi silnikami rovera w polonku? P&P czy mocna rzeźba z łapami? Co z wałem? Nigdy się nie zagłębiałem bo w VAGu "siedzę" ale mnie zaciekawiłeś |
Turbo w tym przypadku temat dla wiecznych tunerow albo marzycieli, tych co siedza w garażach a nie jeżdżą.
Temat rovera jest bardzo prosty. Gotowy zestaw swap na 1.4 kosztuje około 1000zł. Wtedy na dzień dobry mamy 103 KM. Czas potrzebny na przekładke to 2 dni. Jednak swap na 1.4 jest bez sensu bo jest mase oryginalnych egzemplarzy z tym silnikiem.
Kolejny mod to przekładka na 1.6 z rovera. Może śmigać na elektronice z 1.4, ale można znaleźć kompa od 1.6 i wtedy moc to około 111km, a po lekkiej obrobce głowicy jest 120 koni. Zdrowy swap na 1.6 16v można skopletować w kwocie 1500zł
Krok dalej jest 1.8 ktory rowanież pasuje P&P i również gra z elektroniką z 1.4.
Oczywiście wszystkie te mają zapłon na rozdzielaczu. Nie licze drobnych różnic bo to nie są sprawy które przerosną człowieka który się interesuje mechaniką.
Dlaczego 1.8 turbo jest bez sensu? Bo rover miał w ofercie zmmienne fazy rozrządu nazwane VVC. 1.8 VVC występowalo w 2 wersjach 145koni i 160. Tu jest rzeźba z elektroniką, bo zapłon już na cewkach normalnie jak we współczesnych autach. W dalszym ciągu są to swapy proste, nie licząc przerobki kolektora dolotowego i kilku innych szczegółów. Bez turbo otrzymujemy szybkie i bezawaryjne auto które nie mieli skrzyń biegów i mostów, którym można komfortowo podróżować na codzień. Nie musze też wspominać że klima też się spokojnie pod maską zmieści.
Jeździłem jako kierowca tym 145konnym i daje rade, w 160 konnym jako pasażer nawet się troche bałem jak to zaczęło się rozpędzać. Od zera do 100 7 sekund więc robi zamieszanie na ulicy.
Mało tego. 1.8 VVC na ITB odpowiedzio dostrojonym osiąga okolo 180KM co daje przelicznik 100 koni z litra pojemności dla silnika bez turbo!
żeby nie było OT to praca fajna. 4444 rozcieńczasz czy tylko mieszasz z utwardzaczem i heja? na 1,5 warstwy czy na 2? |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-08-07, 22:48
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
jama, rozcieńczam na 15% i na 1.5 bo pierwsza warstwa tylko przypruszona,fajna lekturka
tak wgle,posłuchałem kolegi KK no i jest,o wiele przyjemniejsza praca,większe możliwości dziękuje
 |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2015-08-07, 23:22
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3346
|
|
_________________
 |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2015-08-08, 09:06
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: Ostrów WLKP
|
|
_________________
 |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-08-24, 23:28
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Robota jakoś to powoli idzie,teraz spawanko mojego dupowozu,spawanie hondy można porównać z niewiarygodnym wyzwaniem blacha jak papier ale lubię to auto więc robimy,yamaha fjr 1300 która jest wyżej wpadła na poprawki gdyż po 2000km właścicielowi zdarzył się wypadek.Kufer od nowa lecimy,dwa boczki gdyż jeden zawsze gdy motocykl się przewróci przebija śruba silnika,druga zarysowana i jeden plastik .... na razie zagruntowane


na błotnikach wash primer z novola i podkład akrylowy to samo,jak bd się więcej działo wrzucę coś |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-08-25, 22:59
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-10-08, 17:25
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Ostatnio z racji szkoły mało się dzieje,w zasadzie skończyło i zacznie w lato a teraz kończę ostatnie rzeczy
Drzwi z poloneza jedne skończone,auto dalej nieposkładane z racji braku czasu

Znalazłem jeszcze zdj poskładanego motocykla,jeździ sobie wesoło do dziś po Francji
Remontuje jeszcze swój dupowóz,przeprowadziłem cieniowanie błotników i wyszło świetnie jak na srebrze,pokażę ale to jak skończę całość |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2016-01-12, 18:39
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Wrzucę jakieś zdjęcia z Października by nie było,auto już dawno skończone,no ale pokaże

Typowe obrazy ruiny Konserwacja - podkłady właściwe,chlorokauczuk,baranek
a na niego coś ala bitex,lecz PRL owski,nie pęka i nie staje sie twardy nawet po roku,sprawdzane na innym aucie,w zakamarkach i łączeniach połączenie smaru liniowego z woskiem(rozgrzany wstrzykiwany do środka) a na wew profile otwarte,czysty wosk


Wszystkie podkłady to novol i spectral,tak samo barany i inne woski(poza tymi swoimi )W aucie wymieniony został jeden próg,na drugi nie było czasu i będzie to robione w lecie,wiadomo wew także musiał zostać wzmocniony,dwa błotniki tył oraz podłoga,lecz to dodam innym razem |
|
|
|
 |
keon
|
Wysłany: 2016-01-13, 21:21
|
0
|
|
|
Posty: 61
|
Milo wspominam wspolne tys kilometrow z tą FJR ,idiot garage i pozdrawiam Sanok .RKL |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2016-01-17, 13:23
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
keon, pozdrawiamy również |
|
|
|