Autor |
Wiadomość |
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-02-17, 00:52 Nora Kamila
|
+1
|
|
|
Posty: 122
|
Witam czeœÌ i czo³em Jestem na forum ju¿ chwilkê,wypowiem siê i zapytam czasem lecz nigdy nie by³o czasu na pokazanie swoich wypocin.Jestem samoukiem i pewnie nie raz bêdê potrzebowa³ rady kogoœ z wiêkszym doœwiadczeniem jak to zawsze bywa,siedze w tym ju¿ kilka lat i próbuje,uczê siê jak mogê Zajmujê siê te¿ blacharstwem oraz czasem mechanik¹,wszystko traktuje jako hobby gdy¿ jestem jeszcze na etapie szko³y
Tutaj to co ostatnio robiÂłem,A4 B5 po strzale
Tragedii nie by³o ale jak to w³aœciciel chcia³ ma byÌ w miare tanio i nie idealnie,wiadomo ¿e tanio i dobrze nie idzie w parze wiêc pogodzi³ siê na kilka niedoci¹gniêÌ które mog¹ ew wyjœÌ w razie w.Wiêc wzi¹³em siê do pracy:

Tutaj juÂż inny zderzak,miaÂł wiele odpryskĂłw i brakĂłw wiĂŞc lecimy


Przygotowany do lakierowania,ÂświatÂło muszĂŞ sobie poprawiĂŚ ale to jakoÂś w maju
Niestety brak zdjĂŞĂŚ poszczegĂłlnych etapĂłw,zapomniaÂłem i jest tylko po ukoĂączeniu



i mój nieod³¹czny kompan gara¿owy
SkÂładamy:


MateriaÂły uÂżyte to baza Spectrala,clar nie pamiĂŞtam niestety.Grunty novola a lakierowane baza jak i clar pistoletem DV gti pro lite z dyszÂą trans tech 110,jakoÂś to wyszÂło |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2015-02-17, 01:18
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
NajwaÂżniejsze, Âże robota zrobiona i doÂświadczenie zostaje. Miejmy nadziejĂŞ, Âże jeszcze kiedyÂś bĂŞdzie z tego zÂłotĂłwka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
max2014
|
Wysłany: 2015-02-17, 09:01
|
0
|
|
|

Pomógł: 2 razy Posty: 170
|
kolega ma pomocnika
Âładnie wyszÂło audi oby tak dalej |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2015-02-17, 09:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 824
|
oby ten pomocnik tylko nie wskoczyÂł Ci kiedyÂś na nowy element
ja miaÂłem takiego pomocnika ale zaÂłatwiÂł mi bÂłotnik i maskĂŞ i jeszcze dach chciaÂł ....
na zdjĂŞciach wyglÂąda Âładnie |
|
|
|
 |
max2014
|
Wysłany: 2015-02-17, 09:41
|
0
|
|
|

Pomógł: 2 razy Posty: 170
|
mia³em przyjemnoœÌ polerowaÌ po takim pomocniku maskê |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-04-06, 16:06
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
|
|
|
 |
ursus1992
|
Wysłany: 2015-04-06, 17:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 228
|
|
|
|
 |
Maciek_RK
|
Wysłany: 2015-04-07, 11:19
|
0
|
|
|
Posty: 16
|
brakÂło Ci gazet Âżeby koÂło okleiĂŚ ?? |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-04-08, 13:16
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
ursus1992, nie
Maciek_RK, zgadza siĂŞ |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-08, 16:37
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Ostatnie dwa tygodnie maja dosta³em niecodzienne zlecenie,zrobienie borewicza z 80roku lecz tylko i wy³¹czenie na terenie zak³adu z zwi¹zku z brakiem mo¿liwoœci przewozu auta,przez dwa tygodnie przypomnia³y mi siê czasu kiedy to robi³em na polu czy siê uczy³em.Robota paskudna,warunki te¿ ale mia³o byÌ wykonane i te¿ by³o,nie pamiêta³em ju¿ kiedy polerki u¿ywa³em po robocie,niestety tutaj sobie przypomnia³em wysz³o fajnie,w³aœciciel zadowolony na dniach muszê skoùczyÌ b³otniki które le¿¹ ju¿ zagruntowane oraz drzwi :
Historia auta jest Âśmieszna gdyÂż miaÂło tylko jedynego wÂłaÂściciela(dziadek znajomego),wykradliÂśmy mu je i oddali polakierowanÂą budĂŞ,mina bezcenna(wczeÂśniej miliony Âłatek i dziurek,napraw wiadomo jakich,od 10 lat staÂło w garaÂżu,przez 5 ostatnich nie byÂło juÂż odpalane.OgĂłlnie stan bardzo dobry tylko odÂświeÂżyĂŚ trzeba byÂło,gdy poskÂładamy do kupy dam wiĂŞcej zdjĂŞĂŚ






 |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2015-06-08, 21:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 824
|
z tego co widaĂŚ to polakierowane paskudnie |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-09, 08:50
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
powsta³a morka na b³otnikach ty³(warunki),nie by³o mowy o tym by auto zjecha³o do mnie,polerk¹ ju¿ wyrównane ale zdjêÌ nie mam jak zrobiê i posk³adamy ca³oœÌ to go poka¿ê |
|
|
|
 |
barteek933
|
Wysłany: 2015-06-09, 09:53
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 824
|
no i na masce trochĂŞ lipa byÂła, ale jak daÂło siĂŞ spolerowaĂŚ to dobrze |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-15, 15:47
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
BÂłotniki zrobione juÂż w moich warunkach,wyszÂło bardzo Âładnie,kilka syfkĂłw wpadÂło ale to do zrobienia polerkÂą i jestem zadowolony,wkrĂłtce drzwi i auto bĂŞdzie poskÂładane

Ca³oœÌ robiona Air gunsa AZ3,musze pomyœleÌ o lepszym kompresorze bo mam za du¿e spadki |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2015-06-15, 23:10
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Ten baranek to tragedia jakaÂś co? |
_________________
 |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2015-06-16, 00:09
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
mayer, borek dziœ ma swoj¹ wartoœÌ Ostatnio malowa³em poldka Caro komore silinika i dach,kurde 0 rdzy po wstawieniu dachu odsuwanego z twingo ,polonez gleba,felgi bbs gumy 165 naci¹gane mocno,silnik bêdzie wk³adany z Rovera 1.8 turbo 180KM (ca³y czas przy nim pomagam ) |
|
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2015-06-16, 00:10
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
BĂŞdzie szatan. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tom cio
|
Wysłany: 2015-06-16, 02:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 179
|
hematol, o w³aœnie jak to jest z tymi silnikami rovera w polonku? P&P czy mocna rzeŸba z ³apami? Co z wa³em? Nigdy siê nie zag³êbia³em bo w VAGu "siedzê" ale mnie zaciekawi³eœ |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2015-06-16, 11:14
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
tom cio, P&P z silnikiem turbo zapomnij,znajomy przedtem miaÂł silnik rovera 1.6 16v i jest na zapÂłonie typu palec,kopuÂłka itd a ten 1.8T elektroniczny,osotatnio mu przekÂładem 1 z waÂłkĂłw rozrzÂądu aby wyprowadziĂŚ napĂŞd na kopuÂłkĂŞ bo taki zapÂłon w nim bedze,co do Âłap to bodajÂże o 3cm silnik pĂłjdzie do przodu,teÂż bĂŞdĂŞ to rzezbiĂŚ ,skrzynia zostaje ori z poldka,nie wiadomo czy wytrzyma,sprzĂŞgÂło robione wzmacniane,silnik wchodzi ciasno ale wchodzi.Reszta wyjdzie w praniu.WÂątpie czy wytrzyma teÂż most....
W obu silnikach s¹ ró¿ne sprzeg³a i zamachy stad przeróbka na zwyk³y zap³on. |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-16, 12:42
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
KK napisał/a: | Ten baranek to tragedia jakaÂś co? |
polonezy jak i DF y miaÂły go fabrycznie,my chcemy jednak by byÂło lepiej,wiadomo warunki nie pozwoliÂły jeÂśli chodzi o bÂłotniki tyÂł bo lekki sie zrobiÂł ale polerkÂą siĂŞ nadrobi moÂże trochĂŞ dramatyzuje ale nie przepadaÂłem nigdy za nim na tego typu samochodach
hematol, niby stare auta a cieszÂą,2 lata remontowaÂłem tego od zera,wyszÂło bardzo fajnie jednak priorytety siĂŞ zmieniajÂą i poszedÂł dalej,lata teraz po Bielsku
No podczas roboty poldka na boku by³o jeszcze sk³adane takie coœ,w³aœciciel ma mega wiedzê i wie co robi,zaj¹³ 1 miejsce w klasie S4(2.5 do 3.5litra),620hp jak na razie,10.3 sek na 1/4 mili wiêc cieszyliœmy siê jak dzieci 3.5 sek do setki piêknie siê jecha³o
W lipcu bĂŞde budowaĂŚ kolejny silnik,bo juÂż jeden do niego poskÂładaÂłem,by byÂł gotowy w Krakowie na zlot w poÂłowie sierpnia,wiĂŞc ciÂągle pomagam przy tym jak mogĂŞ
CiÂągle siĂŞ coÂś dzieje |
|
|
|
 |
donkamilosek
|
Wysłany: 2015-06-16, 14:37
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
O widzê ¿e moje strony SBL jak mo¿êsz to napisz sk¹d jesteœ
pozdrawiam |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-16, 16:29
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
W SBL'u czasem pracujĂŞ dorywczo,stacjonuje na terenie Katowic |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-24, 23:53
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Opel na reanimacji kilku rzeczy,dzisiaj klapa bo rdza,wiadome
jutro dam zdj caÂłoÂści skoĂączonej
aplikacja wiadomo, DV gti pro lite TT110 baza spectrala a clar novola |
|
|
|
 |
tom cio
|
Wysłany: 2015-06-25, 08:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 179
|
CoÂś mi siĂŞ nie widzi Âżeby ta bmka robiÂła 10,3 na 1/4, tyle robi 800km GTR 4x z duuÂżo lepszÂą trakcjÂą. MoÂże 11.3? |
|
|
|
 |
ABCD
|
Wysłany: 2015-06-28, 23:08
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
tom cio, E30 jest lekkie. |
|
|
|
 |
tom cio
|
Wysłany: 2015-06-28, 23:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 179
|
Jest lekkie, ale np znam projekt 200sx ponad 800hp, z tyÂłu hoosiery ktĂłre na prawdĂŞ Âświetnie klejÂą a zastanawiamy siĂŞ z kumplami czy zÂłamie 11sek w Pile na GP za dwa tygodnie. WiĂŞc w to 10.3 nigdy w Âżyciu nie uwierzĂŞ Ale myÂślĂŞ Âże wystarczy offtopicu
Poza tym jak bĂŞdzie za lekkie to do samej mety nie zÂłapie trakcji. |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-06-30, 12:41
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
http://online.automotospr...hp?id=14&type=k proszĂŞ
SwojÂą drogÂą wÂłaÂściciel zmieniaÂł most na dÂługi,krĂłtki i inne(inne zĂŞby,sam projektowaÂł,liczyÂł i testowaÂł) i za kaÂżdym razem przejazdy,pomiary kompem i co wychodziÂło lepiej,a auto jest bardzo lekkie i ciÂągle coÂś byÂło zmieniane,sprawdzane i wgle ale jak tam wolisz |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-08-05, 17:05
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Robota yamahy fjr 1300
plastiki pospawane(PPE/ABS/PP),potem podk³ad na plastiki spectral oraz akrylowy novola,na ca³oœÌ sz³a baza ze spectrala,kolor z palety mercedesa ml 163,clear z e-lakiery 4444 gdy¿ mia³ byÌ mega twardy i odporny na zarysowania,taki te¿ jest.Lakierowane jak zwykle DV GTI pro lite na dyszy trans tech 110




Na elementach pare parchĂłw ktĂłre zostaÂły usuniĂŞte,dwa zacieki na zadupku gdyÂż Âśpieszyli siĂŞ... potem ja musiaÂłem poprawiaĂŚ,nie ma Âźle |
|
|
|
 |
jama
|
Wysłany: 2015-08-07, 13:32
|
0
|
|
|
Posty: 33
|
tom cio napisał/a: | hematol, o wÂłaÂśnie jak to jest z tymi silnikami rovera w polonku? P&P czy mocna rzeÂźba z Âłapami? Co z waÂłem? Nigdy siĂŞ nie zag³êbiaÂłem bo w VAGu "siedzĂŞ" ale mnie zaciekawiÂłeÂś |
Turbo w tym przypadku temat dla wiecznych tunerow albo marzycieli, tych co siedza w gara¿ach a nie je¿d¿¹.
Temat rovera jest bardzo prosty. Gotowy zestaw swap na 1.4 kosztuje okoÂło 1000zÂł. Wtedy na dzieĂą dobry mamy 103 KM. Czas potrzebny na przekÂładke to 2 dni. Jednak swap na 1.4 jest bez sensu bo jest mase oryginalnych egzemplarzy z tym silnikiem.
Kolejny mod to przek³adka na 1.6 z rovera. Mo¿e œmigaÌ na elektronice z 1.4, ale mo¿na znaleŸÌ kompa od 1.6 i wtedy moc to oko³o 111km, a po lekkiej obrobce g³owicy jest 120 koni. Zdrowy swap na 1.6 16v mo¿na skopletowaÌ w kwocie 1500z³
Krok dalej jest 1.8 ktory rowanieÂż pasuje P&P i rĂłwnieÂż gra z elektronikÂą z 1.4.
Oczywiœcie wszystkie te maj¹ zap³on na rozdzielaczu. Nie licze drobnych ró¿nic bo to nie s¹ sprawy które przerosn¹ cz³owieka który siê interesuje mechanik¹.
Dlaczego 1.8 turbo jest bez sensu? Bo rover mia³ w ofercie zmmienne fazy rozrz¹du nazwane VVC. 1.8 VVC wystêpowalo w 2 wersjach 145koni i 160. Tu jest rzeŸba z elektronik¹, bo zap³on ju¿ na cewkach normalnie jak we wspó³czesnych autach. W dalszym ci¹gu s¹ to swapy proste, nie licz¹c przerobki kolektora dolotowego i kilku innych szczegó³ów. Bez turbo otrzymujemy szybkie i bezawaryjne auto które nie mieli skrzyù biegów i mostów, którym mo¿na komfortowo podró¿owaÌ na codzieù. Nie musze te¿ wspominaÌ ¿e klima te¿ siê spokojnie pod mask¹ zmieœci.
JeÂździÂłem jako kierowca tym 145konnym i daje rade, w 160 konnym jako pasaÂżer nawet siĂŞ troche baÂłem jak to zaczĂŞÂło siĂŞ rozpĂŞdzaĂŚ. Od zera do 100 7 sekund wiĂŞc robi zamieszanie na ulicy.
MaÂło tego. 1.8 VVC na ITB odpowiedzio dostrojonym osiÂąga okolo 180KM co daje przelicznik 100 koni z litra pojemnoÂści dla silnika bez turbo!
Âżeby nie byÂło OT to praca fajna. 4444 rozcieĂączasz czy tylko mieszasz z utwardzaczem i heja? na 1,5 warstwy czy na 2? |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-08-07, 23:48
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
jama, rozcieĂączam na 15% i na 1.5 bo pierwsza warstwa tylko przypruszona,fajna lekturka
tak wgle,posÂłuchaÂłem kolegi KK no i jest,o wiele przyjemniejsza praca,wiĂŞksze moÂżliwoÂści dziĂŞkuje
 |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2015-08-08, 00:22
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
|
_________________
 |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2015-08-08, 10:06
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
|
_________________
 |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-08-25, 00:28
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Robota jakoÂś to powoli idzie,teraz spawanko mojego dupowozu,spawanie hondy moÂżna porĂłwnaĂŚ z niewiarygodnym wyzwaniem blacha jak papier ale lubiĂŞ to auto wiĂŞc robimy,yamaha fjr 1300 ktĂłra jest wyÂżej wpadÂła na poprawki gdyÂż po 2000km wÂłaÂścicielowi zdarzyÂł siĂŞ wypadek.Kufer od nowa lecimy,dwa boczki gdyÂż jeden zawsze gdy motocykl siĂŞ przewrĂłci przebija Âśruba silnika,druga zarysowana i jeden plastik .... na razie zagruntowane


na bÂłotnikach wash primer z novola i podkÂład akrylowy to samo,jak bd siĂŞ wiĂŞcej dziaÂło wrzucĂŞ coÂś |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-08-25, 23:59
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2015-10-08, 18:25
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
Ostatnio z racji szkoÂły maÂło siĂŞ dzieje,w zasadzie skoĂączyÂło i zacznie w lato a teraz koĂączĂŞ ostatnie rzeczy
Drzwi z poloneza jedne skoĂączone,auto dalej nieposkÂładane z racji braku czasu

ZnalazÂłem jeszcze zdj poskÂładanego motocykla,jeÂździ sobie wesoÂło do dziÂś po Francji
Remontuje jeszcze swój dupowóz,przeprowadzi³em cieniowanie b³otników i wysz³o œwietnie jak na srebrze,poka¿ê ale to jak skoùczê ca³oœÌ |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2016-01-12, 18:39
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
WrzucĂŞ jakieÂś zdjĂŞcia z PaÂździernika by nie byÂło,auto juÂż dawno skoĂączone,no ale pokaÂże

Typowe obrazy ruiny Konserwacja - podkÂłady wÂłaÂściwe,chlorokauczuk,baranek
a na niego coœ ala bitex,lecz PRL owski,nie pêka i nie staje sie twardy nawet po roku,sprawdzane na innym aucie,w zakamarkach i ³¹czeniach po³¹czenie smaru liniowego z woskiem(rozgrzany wstrzykiwany do œrodka) a na wew profile otwarte,czysty wosk


Wszystkie podkÂłady to novol i spectral,tak samo barany i inne woski(poza tymi swoimi )W aucie wymieniony zostaÂł jeden prĂłg,na drugi nie byÂło czasu i bĂŞdzie to robione w lecie,wiadomo wew takÂże musiaÂł zostaĂŚ wzmocniony,dwa bÂłotniki tyÂł oraz podÂłoga,lecz to dodam innym razem |
|
|
|
 |
keon
|
Wysłany: 2016-01-13, 21:21
|
0
|
|
|
Posty: 61
|
Milo wspominam wspolne tys kilometrow z tÂą FJR ,idiot garage i pozdrawiam Sanok .RKL |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2016-01-17, 13:23
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
keon, pozdrawiamy rĂłwnieÂż |
|
|
|